GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Wczuwanie się w postaci w cRPG

10.08.2001
09:54
[1]

Mariooshus [ Pretorianin ]

Wczuwanie się w postaci w cRPG

Jakiego typu cRPG bardziej wam odpowiada ? FPP, TPP, izometryczne, czy może jeszcze inne ? Mi osobiście najbardziej odpowiada widok FPP (EoB, Wizards&Warriors, Daggerfall itd.), gdyż bardziej wczuwam się w akcję dziejącą się na ekranie niż wtedy, gdy obserwuję swojego bohatera(ów) z perspektywy osoby trzeciej. Poza tym to jest bardziej realistyczne oddanie sytuacji, gdyż widzisz faktycznie tylko to, co masz przed sobą, a nie to, co masz też z tyłu czy z boku (oczywiście gdy tam nie patrzysz). Nie znaczy to iż nie lubię lub ignoruję gry z widokiem innym niż FPP (gram już trochę w cRPG i tych z widokiem FPP jest jak na razie mniejszość) ale generalnie bardziej mi odpowiada tego typu wgląd w akcje.
A jak jest u was ?

10.08.2001
10:14
[2]

JackSmith [ ]

Ehh .... nie ma to jak widok oczyma bohatera - wszak w życiu nigdy nie wiesz kto Cię chce w d... kopnąć. Hi hi hi ;-)

10.08.2001
10:21
smile
[3]

Owen [ ]

Ja jakoś zawsze wolałem (albo wydawało mi się że wolę) rzut izometryczny. Nie zmienia to faktu, że najwięcej czasu spędziłem nad... MMVI, co zaprzeczałoby moim upodobaniom. Dziwne.... Muszę się nad tym zastanowić... Pozdroofka

10.08.2001
10:34
smile
[4]

Mariooshus [ Pretorianin ]

Owen ---------> Dlaczego izometria ? Ze względu na często wtedy stosowaną walkę w turach ? Czy może z innych względów ?

10.08.2001
11:01
smile
[5]

Owen [ ]

Mariooshus --->Bez specjalnej przyczyny. Zasadniczo lubię widzieć całą postać. Wrażenia estetyczne. Co do tur to tak nie do końca. W MMVI też można zatrzymać akję, wydać polecenia, wybrać czary i do boju :-) Tak swoją drogę wolę takie właśnie granie. Dlatego też moje oczekiwanie na NWN jest bolesne, he, he, he. Czekam na to bo wydaje mi się ( i nie jestem w tym osamotnionu), że będzie to pełen wypas, a zdrugie strony zastanawiam się jak mi się będzie grało w real time :-) Dla mnie widok oczyma postaci czy też widzenie całej postaci i kierownie nią nie wpływa na klimat rozgrywki. Dla mnie klimat tworzony jest przez całą masę innych dodatkowych elementów (chociażby muzyka, interakcja z oteczeniem w tym z NPCami, dźwięki otoczenia, fabua itp.). Pozdrawiam

10.08.2001
11:06
[6]

JackSmith [ ]

Owszem, owszem - muzyka, fabuła to bardzo ważne elementy( najważniejsze nawet ). Ale gdy przypominam sobie z M&M VI ( widzę oczyma bohatera ) jak idąc po serduszko królowej cobry, nie widzę a tylko słyszę jak coś mi syczy za plecami. Albo też z Duke 3d - idę sobie a tu nagle na ścianie przedemną widzę wbijające się weń ( w ową ścianę ) pociski.

10.08.2001
11:09
[7]

JRK [ Generaďż˝ ]

Dla mnie bez różnicy - może być dowolny widok, byle nie było walki w czasie rzeczywistym (z małymi wyjątkami) - nic tak nie wkurzalo mnie w Beholderach, jak przegrywanie walk, bo nie trafilem w o\ikonke roni mojej postaci arghhh

10.08.2001
11:13
[8]

Owen [ ]

Jack ---> Nie wiem czy zauważyłeś ale w poprzednim poście napisałem..., że właśnie na MMVI spędziłem najwięcej czasu :-D Ta gra mnie powaliła. Najwięcej stracha jednak miałem w lochach/podziemiach/fortecy wilkołaków. Nie pamiętam jak się nazywała ta lokalizacja, ale klimat miała nieziemski :-) Pozdrawiam

10.08.2001
11:26
smile
[9]

Mariooshus [ Pretorianin ]

Przyznam się wam, że jak gram postaciemi które widać i powiedzmy uciekać trzeba przed jakimś dużym i złym panem (w każdym dobrym cRPG powinny być sytuacje, gdy trafiasz na lepszych od siebie, by gra nie była nudna), to po prostu unika się wtedy jego wrażych ramion czy magicznych ataków kierując bohatera(ów) w inną stronę nią przeciwnik(cy). Z kolei w ujęciu FPP w czasie takich sytuacji nie będąc pewnym co się dzieje za plecami i jednocześnie słysząc niekiedy oddech przeciwnika na plecach, aż ciarki mi przechodzą po plecach, a poziom adrenaliny gwałtownie się podnosi :))). Gdy będę miał takie sytuacje w grach w wieku powiedzmy około 40 lat, to chyba dostanę zawału ;-D. Ale jeszcze zdążę trochę pograć do tego czasu ;-)

10.08.2001
11:32
smile
[10]

Mariooshus [ Pretorianin ]

JackSmith ---------> właśnie o takie sytuacje mi chodzi ! :))). W EoB słysząc kroki przeciwników nagle zaczynałem nerwowo obracać się w każdą stronę by zobaczyć skąd nadchodzą :))) To jest super :))). Słyszysz coś i już to tak cię niepokoi, że wypatryujesz z każdej strony niebezpieczeństwa. W innym ujęciu tego nie uświadczysz w takim stopniu, po prostu widzisz że nadchodzxą przeciwnicy i o wiele szybciej możesz zareagować. Ale moim zdaniem klimat jest lepszy w ujęciu z oczy bohatera(ów). Czujesz się jakbyś był tam osobiście, a nie obserwował losy ulubionych (bo w końcu twoich) bohaterów.

10.08.2001
16:26
smile
[11]

Necromancer [ Generaďż˝ ]

Ja sie wczułem w moją postać w Diablo II. :) PS. Dla ślepców i nieco przymulonych patrz nick. :)

12.08.2001
21:30
[12]

Shador [ Legionista ]

Utima Ascession9- A co powiecie na ultime??? Mozesz tam grac z zutu zza plecow i z oczu! To jest wypasiste :PPP Diablo1,2- dlaczego to lubie? Bo jesli by ktos mnie gonil w zyciu (lub bum uslyszal oddech) To bym widzal z ktorej strony on idzie (ogolnie) A teraz zastanowcie sie zobaczcie jak wasze oczy widza??? Widza pol kola (albo ja mam dziwne oczy a w RPG tego nie ma :( ) Ale i tak lubie Baldur's Gate, Ultime, EOB

19.09.2001
10:55
[13]

anonimowy [ Legend ]

pozdro:)

19.09.2001
13:34
[14]

wysiu [ ]

jedna uwaga: w izometrii mozna sensownie rozmiescic druzyne i trzeba uwazac, czy jakis potworek nie zbliza sie do np. maga

21.09.2001
09:10
smile
[15]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

wysiu -> W rzycie izometrycznym jest dodany element trudności - ochrona drużyny, bohatera, nie moowiąc sposob prowadzenia tychże postaci. Każde z form ma swoje zalety jak i wady. JackSmith -> Muzyka - najważniejszy element wg mnie, dlaczego bo muzyka tworzy właśnie klimat tak jak to jest w filmach (np w Gladiatorze) Muzyka jest to interaktywna więź pomiędzy grzaczem a swiatem gry, ktora ma naprawdę decydujący wpływ na to jak grać i jak reagować. Mariooshus -> Forma chyba nie ma tak istotnego znaczenia czy to będzię w izometrii, FPP czy TPP. Podejrzewam iż w każdej wspaniale by się grało, ale najważniejsze w cRPGach jest fabuła, grywalność i MUZYKA !!! Pozdrawiam !!!

21.09.2001
10:02
[16]

JackSmith [ ]

Bodziu --> zgadzam się w pełni - np.: ostatnio widziałem tylko film do Wizardry 8 i .. jest tam taki moment, w którym jakiś gość śmiga wieczorkiem po jakimś podwórcu a w tle niesamowity głos świerszczy, albo też w M&M 6 jestem w podziemiach, coś mi za plecami syczy, coś za ścianą wyje potępieńczo a ja siedzę przed ekranem i ... wsłuchuję się niesamowicie głośny odgłos moich kroków roznoszący się potężnym echem po całej lokacji ... brrrrr

21.09.2001
10:03
[17]

JackSmith [ ]

.... i nagle PISK ... atakuje mnie nietoperz wampir .... to dopiero jest jazda

21.09.2001
10:35
smile
[18]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

JackSmith -->> He he he !!!! Ty to masz te opisy, już tylko czytając wprowadzasz mnie w niesamowity nastruj ;-))) (TYLKO BEZ SKOJARZEŃ !!!)

21.09.2001
10:38
[19]

JackSmith [ ]

Zdecydowane Off Topic Bodzio --> zapraszam ...

22.09.2001
15:39
[20]

anonimowy [ Legend ]

pozdro:)

22.09.2001
15:45
[21]

anonimowy [ Legend ]

sorki nie ten watek

22.09.2001
15:47
[22]

anonimowy [ Legend ]

sorki nie ten watek

22.09.2001
16:22
smile
[23]

AQA [ Pani Jeziora ]

Bodziu ---> popieram Cię całkowicie. A jeszcze lepiej, żeby fabuła nie była linearna. Oczywiście, muszą być takie momenty, kroki znaczy się, które trzeba zrobić, żeby gra weszła w następny etap, ale ja lubię gry, gdzie nie muszę robić wszystkiego "po kolei" :)) A co do muzyki z gier, to szkoda tylko, że teraz robią ją w jakichś chorych formatach i nie do każdej gry można znaleźć codec, coby sobie muzę potem wrzucić na płytkę albo kasetkę i na przykład w samochodziku posłuchać :))

22.09.2001
21:51
[24]

anonimowy [ Legend ]

pozdro:)

22.09.2001
22:13
[25]

tymczasowy3732 [ Junior ]

to ja tez pozdrawiam wszystkich:)

22.09.2001
22:40
[26]

HAL9000 [ Konsul ]

Wg. mnie nie wazny jest widok - przy odpowiedniej fabule i klimacie we wszystkie postacie mozna sie wczuc (Dla przykaladu : "BG", "Deus Ex")

24.09.2001
15:49
[27]

tymczasowy3732 [ Junior ]

sorki nie ten watek

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.