GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Jak oblicza się ilość potrzebnej pamięci dla obrazów 2D i 3D??!!

09.06.2006
12:12
[1]

panq85 [ Chor��y ]

Jak oblicza się ilość potrzebnej pamięci dla obrazów 2D i 3D??!!

Pomocy! Pisze pracę dyplomową i potrzebuje odpowiedzi na to pytanie.

09.06.2006
12:18
[2]

anen [ Clone Gaming Studios ]

Sorry , ale debilne pytanie , czego ??
Oblicza ile pamieci zajmuje wytworzenie , przetworzenie , rendering , kompilacja ???

09.06.2006
12:23
[3]

panq85 [ Chor��y ]

całość zadania opisana jest tak:
Proszę napisać jak oblicza się ilość potrzebnej pamięci dla obrazów 2D 1024*768*32bity zamienić to na MB, oraz jakie operacje wykonuje karta, na obrazach 3D, które potrzebują znacznie więcej pamięci???

09.06.2006
12:31
[4]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

bitmapa potrzebuje tak jak napisales -
rozdzielczosc poz * rozdzielczosc pion * ilosc bitow na piksel / 8 Bajtow

3d nie wiem.

09.06.2006
12:52
[5]

graf_0 [ Nożownik ]

Jeśli chodzi o obrazy 3d to mamy tak - operacje na wierzchołkach (tworzenie sceny 3D, operacje dodatkowe np. odbicia, rzutowanie do współrzednych kamery, obcinanie , rzutowanie do sześcianu jednostkowego, rzutowanie na raster), operacje na fragmentach(wypełnianie kolorem, teksturowanie, interpolację, wycinanie fragmentów obrazu) i wyjscie na frambuffer -czyli z grubsza mówiąc ekran. Oczywiście można to znacznie uszczegółowić, ale to jest ogólny zarys.
Jak widać nie sposób określić ilości pamięci potrzebnej do wygenerowania obrazu 3D

09.06.2006
13:22
[6]

panq85 [ Chor��y ]

dziekuje za pomoc. dzieki Wam jestem zawsze troszku bliżej...
Pozdrawiam i jeszcze raz thx!!!

09.06.2006
13:28
[7]

Lutz [ Generaďż˝ ]

Dla 3D istotna jest ilosc tekstur, rozdzielczosc tekstur, ilosc obiektow*textura, Poziom szczegolow obiektu (level of detail) bo nie wszystko - dla oszczednosci pamieci jest pokazywane w pelnej rozdzielczosci, mozna zauwazyc to w grach - dalssze obiekty sa "bardziej kanciaste"

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.