GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Szybki teścik z dzielenia i mnożenia

29.05.2006
21:19
[1]

Soulcatcher [ Prefekt ]

Szybki teścik z dzielenia i mnożenia

ile jest

72:9x4=

29.05.2006
21:22
[2]

Martini1985 [ Pretorianin ]

mi wyszlo 2, ale znajac zycie wynik jest inny...

29.05.2006
21:23
[3]

mr. Spark [ QWERTY ]

32?

Nie wiem czy kolejność wykonywania działań dobrze zastosowałem ;)

29.05.2006
21:23
[4]

tomirek [ ]

mnie tez 2 wyszlo

29.05.2006
21:23
[5]

Jamkonorek [ Arsenal & Henry ]

32 ??

29.05.2006
21:24
[6]

False [ Up ]

Edit: ajajaj 2 :P

Najpierw mnożenie.

Cytuje: "Jeżeli w działaniu występuje dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie, najpierw wykonujemy mnożenie, potem dzielenie, potem dodawanie i odejmowanie."

29.05.2006
21:24
[7]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

32


Edit objał tylko komentarz a nie wynik ;)

2 wyszlo by gdyby dwa ostatnie wyrazy byly w nawiasach, a w takiej postaci w jakiej napisal soul obowiazuje zasada wykonywania dzialan od lewej do prawej.

29.05.2006
21:24
[8]

Fugigiva2 [ Legionista ]

2

29.05.2006
21:24
[9]

LooZ^ [ be free like a bird ]

2.

Chociaz kolejnosc dzialan juz powoli zamiera w pomroce dziejow ;))

Ps. No wlasnie, wtopa :>

29.05.2006
21:24
[10]

Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]

Najpierw dzielenie, później mnożenie czyli 32.

29.05.2006
21:25
[11]

AirWalk [ Pretorianin ]

32?

Soul --> czemu pytasz?

...może sie zaraz dowiemy, że ten wątek łamie regulamin forum i wszyscy dostaną -1 w rankingu?? ^^

29.05.2006
21:25
[12]

mr. Spark [ QWERTY ]

Jeśli chodzi o kolejność działań to dzielenie i mnożenie są na równym poziomie chyba i tak smao jak w przypadku odejmowania i dodawania, działanie wykonujemy w kolejności w jakiej jest napisane. Chyba... :]

29.05.2006
21:25
[13]

ExistoR [ ARABIC lands! MERHABA! ]

32. W przypadku gdy w działaniu mamy, i mnożenie, i dzielenie, wykonujmy po kolei :)

29.05.2006
21:26
[14]

Arcy Hp [ Legend ]

2

Soul----> Skąd takie pytania jeśli można wiedzieć ? ;)

29.05.2006
21:26
[15]

leszo [ I Can't Dance ]

nie ma kolejnosci dzialan, bo iloraz i iloczyn sa ze tak powiem na jednym poziomie...
32

29.05.2006
21:26
smile
[16]

boskijaroo [ asdf ]

32

29.05.2006
21:26
smile
[17]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Soul : Dalbys nam spokojnie spedzic wieczor, a nie... ;)

29.05.2006
21:27
[18]

musaidi1111 [ Legend ]

32

a jednak

29.05.2006
21:27
[19]

Arcy Hp [ Legend ]

Leszo toż to wierutne kłastwo!

Zapisz sobie to jako UŁAMEK , wtedy przejrzysz na oczy.

29.05.2006
21:27
smile
[20]

Raynor [ Big Man ]

6.

29.05.2006
21:27
smile
[21]

xion [ Generaďż˝ ]

32. Wątek bez sensu ;|

29.05.2006
21:27
[22]

Soulcatcher [ Prefekt ]

No uważam że to ciekawy problem :) To program III klasy szkoły podstaowej :)

29.05.2006
21:28
smile
[23]

Orlando [ Reservoir Dog ]

32

29.05.2006
21:28
[24]

Golem6 [ z rzędu Naczelnych ]

32 naturalnie...

29.05.2006
21:28
[25]

Jamkonorek [ Arsenal & Henry ]

od lewej do prawej :)

29.05.2006
21:29
smile
[26]

milys [ spamer ]

kalkulator mi mowi ze 32 :)

29.05.2006
21:29
[27]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

temat troche jak zagadki matematyczne z audiotele gdzie sa dzialania typu:

3+8*2= ???

i ludzie nie pamietajac o kolejnosci dzialan odpowiadaja 22 ;)

29.05.2006
21:29
[28]

toolish [ Kill 'Em All ]

2
Najpierw mnożenie.


Soulcatcher do 4 klasy zdajesz? :))

29.05.2006
21:30
smile
[29]

Lewy Krawiec(łoś) [ Kąsul ]

Niech będzie już to 32, choć równie dobrze widzę tutaj wynik 2:)

Czy to kolejny "niesprawiedliwy konkurs Soulcatchera"?:)

Arcy HP-->

29.05.2006
21:30
smile
[30]

Arcy Hp [ Legend ]

ZAPISZCIE SOBIE TO JAKO UŁAMEK :P

Rajciu co za problemy ;)


Toolish --- LoL :P :D

29.05.2006
21:30
smile
[31]

xion [ Generaďż˝ ]

Jamkonorek> No comment

29.05.2006
21:32
[32]

Soulcatcher [ Prefekt ]

UWAGA !!!!


WIDZĘ ŻE JEDNAK JEST TO PROBLEM, WIĘC TERAZ PROSZĘ O REGUŁĘ MATEMATYCZNĄ KTÓRA MÓWI CO POSTĘPOWAĆ W TAKICH SYTUACJACH.

Znam zasadę że najpierw mnożenie, potem dzielenie ale wydaje mi się że wcale nie jest to takie oczywiste ponieważ jest równiez zasada której nie pamiętam która coś mówi o tym że najpierw to co po lewej tylko nie pamiętam co i jak :)

29.05.2006
21:32
[33]

paladin [ Konsul ]

hehehe 32 oczywiście ;)

29.05.2006
21:33
[34]

Foks!k [ Medyk ]

32 :]

29.05.2006
21:33
smile
[35]

J_A_C_K [ Konsul ]

Obowiązkowa matura z matematyki to teraz powinien być priorytet rządu.
Xerces - czemu niepoprawny?
Arcy Hp - kończ waść swoje dowody i do książek

29.05.2006
21:33
[36]

Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]

Gdy mamy mnożenie i dzielenie, to wykonujemy obliczenia według kolejności w zapisie... chyba...

29.05.2006
21:35
[37]

Xerces [ A.I. ]

Soulcatcher -> Zapis niepoprawny matematycznie, a co za tym idzie nie mają sensu dywagacje na temat wyniku. Wydaje mi się, że nie ma niczego ciekawego w błędnych zapisach.

29.05.2006
21:35
[38]

xion [ Generaďż˝ ]

Ozzie > Dokladnie, i nie ma tu zadnej filozofii, jak mozna myslec nad ak banalnie prostym zadaniem, przeciez to jest na poziomie sp. Jak zobaczylem wynik [2] to plakac mi sie chcialo. ;/

29.05.2006
21:35
smile
[39]

milys [ spamer ]

madry kalkulator matematyczny, po wpisaniu calego dzialania wyliczyl, ze 32 :)


i ja mu wierze :P

29.05.2006
21:35
[40]

paladin [ Konsul ]

najpierw robimy pierwiastkowanie i potęgowanie potem mnożenie i dzielenie i na samym końcu dodawanie i odejmowanie z jednym ale nawiasy maja pierszeństwo :P a jeśli mamy np. i dodawanie i odejmowanie to idziemy po kolei od lewej do prawej :P

29.05.2006
21:35
[41]

Arcy Hp [ Legend ]

paladin ---> z tego linka nic nie wynika!

Soul--> już pisałem , zapisz sobie to w postaci ułamka!

72 ||| 72
---- = ----=2
9X4 ||| 36

LUB TEZ MOŻNA SKRÓCIĆ

72 ||| 8
---- = --- =2
9X4 ||| 4

72 ||| 18
--- = --- = 2
9x4 ||| 9

29.05.2006
21:36
smile
[42]

Martini1985 [ Pretorianin ]

to moze jednak 32:) eh, matura z matmy... kiedy to bylo? Jak latwo zapomina sie podstawy:/

29.05.2006
21:37
[43]

Okruch [ Liverpool FC ]

Jeżeli dzielenie to odwrotność mnożenia, to możemy zapisać to tak:

29.05.2006
21:37
[44]

Soulcatcher [ Prefekt ]

Xerces ---> no niestety to jest poprawny zapis, ponieważ to jest zadanie z książki do szkoły dla III klasy. Wiem że żaden matematyk by tego tak nie zapisał, bo są nawiasy itd, ale gdyby zapisał to ile to jest?
Wydaje mi się że jest reguła która mówi że w takich wypadkach wykonuje się najpierw dzielenie a potem mnożenie, ale nie pamiętam jej :)

29.05.2006
21:38
[45]

-=]o[=- [ ]

wychodzi 32 i tyle. to są działania równorzędne i pzdr

29.05.2006
21:38
smile
[46]

leszo [ I Can't Dance ]

Arcy Hp - przeciez Ty tu nie robisz x4 tylko x1/4 !

edit: zwrot grzenosciowy ;)

29.05.2006
21:38
[47]

Kyahn [ Rossonero ]

Aaaaa leeeeżęęęę.
Co to się z ludźmi porobiło.
Wynik jest 32 i tu nie ma co dyskutować, mnożenie i dzielenie przy takim zapisie wykonuje się od lewej,
czyli najpierw dzielimy, a później mnożymy, a każdy kto mówi inaczej powinien mieć pałę z matmy.

Arcy HP ---> nie zdawaj matmy na maturze, bo się ośmieszasz

29.05.2006
21:38
[48]

polak111 [ Konsul ]

32... od lewej do prawej :)))

29.05.2006
21:39
[49]

hassan2004 [ roll hard go pro ]

Arcy Hp --> A co powiesz na takie zapisanie ułamka?

edit: Siadaj. to jest jedyneczka!

29.05.2006
21:39
[50]

Arcy Hp [ Legend ]

Jeżeli mamy dodawanie i odejmowanie to wtedy lecimy od lewej do prawej !

A jezeli jest dzielenie i mnożenie, to najpierw robimy mnożenie!

29.05.2006
21:41
[51]

jagged_alliahdnbedffds [ Visca el Barça ]

Jako ułamek zapiszcie i od razu widać co się robi po kolei :)
72
--- x 4
9

29.05.2006
21:41
[52]

Kyahn [ Rossonero ]

Arcy ---> Soul Ci wyjaśnił, 3klasa podstawówki, wstyd tego nie wiedzieć, wstyd

29.05.2006
21:41
[53]

paladin [ Konsul ]

Arcy Hp to jesli najpierw robimy mnożenie to nie powinienem być laureatem konkursu matematycznego na poziomie powiatowym ^^

29.05.2006
21:42
smile
[54]

blackdragon2 [ Konsul ]

Wyjdzie 32, dzielenie i mnożenie są równożędne i działanie wykonuje się od lewej do prawej.

29.05.2006
21:42
[55]

Sandro [ Grafoman ]

32.

Zawsze się wykonuje działania równorzędne (czyli dodawanie i odejmowanie, mnożenie i dzielenie, potęgowanie i pierwiastkowanie itd.) od lewej do prawej. I nikt mi nie wmówi, że jest inaczej :)

29.05.2006
21:42
[56]

Arcy Hp [ Legend ]

Kyahn--> takich rewelacyjnych teori nie wymyślam. A jak jest wg Ciebie? Gdy jest mnożenie i dzielenie obok siebie to robimy od "lewej do prawej"??

Ok zamykam się w sobie :P przepraszam za błąd.

29.05.2006
21:43
[57]

Soulcatcher [ Prefekt ]

no dobra :)

Kolejność wykonywania działań:

1. działania w nawiasach
2. potęgowanie i pierwiastkowanie
3. mnożenie i dzielenie
4. dodawanie i odejmowanie

Uwaga! Jeżeli w wyrażeniu obok siebie występuje dzielenie i mnożenie to wykonujemy działania w kolejności od lewej do prawej strony. Tak samo postępujemy, jeżeli w wyrażeniu obok siebie występuje dodawanie i odejmowanie.

29.05.2006
21:43
smile
[58]

milys [ spamer ]

Arcy Hp - to czemu kalkulator matematyczny oblicza 32... a zachowuje kolejnosc dzialan, bo jak jest np dodawanie i mnozenie, najpierw liczy mnozenie

29.05.2006
21:44
[59]

Xaltorun [ Battousai ]

zastanawia mnie jak komus tutaj wyszlo 6 ;P

29.05.2006
21:45
[60]

Flet [ Fletomen ]

Tak jak mówi Arcy Hp to mozna robic gdy w działaniu wystepuje dodawanie odejmiowanie mnozenie i dzielenie razem. Jak nie to Soul napisał.

29.05.2006
21:45
[61]

Xerces [ A.I. ]

Soulcatcher - > Z punktu widzenia matematyki wyższej to nie jest poprawny zapis, ale jeżeli mówisz, że tak jest w książce do III klasy podstawówki i jeżeli mam odpowiedzieć na pytanie "co autor miał na myśli" to moja odpowiedź brzmiałaby - wykonuj po kolei działania czyli 32.

Mnożenie i dzielenie jest łączne to prawda i nie ma znaczenia w jakiej kolejności je wykonujemy, ale tutaj nie chodzi o kolejność, ale o to "co" mnożymy - całość czy mianownik.

29.05.2006
21:47
[62]

Kyahn [ Rossonero ]

Xerces jakbyśmy mieli mnożyć mianownik to przecież byłyby nawiasy.

P.S. A tak BTW komórka ściąga pioruny, a wczoraj widziałem UFO

29.05.2006
21:49
smile
[63]

AirWalk [ Pretorianin ]

Soul --> czyli poprawny wynik to 32?

29.05.2006
21:49
[64]

Arcy Hp [ Legend ]

Dobra staram sobie to wszystko poukładać.

Jeżeli byłyby nawiasy , to co to napisałem wcześniej byłoby prawdą.

W wypadku kiedy ich nie ma robimy rachunki od lewej do prawej...?

Kyahn --> a tak dla Twojej informacji to mam zamiar zdawać majce na maturze nie zależnie co Ty sobie w tej swojej główce ubzdurasz panie matematyku.

Eot

29.05.2006
21:50
[65]

musaidi1111 [ Legend ]

ciekawi mnie kto w redakcji zle obliczyl rownanie ze soul az zalozy watek po to by sie przekonac czy bedzie wiecej tego na terenie polski, a moze curcia albo synio maja problemy a soul slabo z maty stoi ;p

29.05.2006
21:50
[66]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

Arcy Hp --> wlasnie tak :)

29.05.2006
21:51
[67]

Soulcatcher [ Prefekt ]

AirWalk ---> wszystko na to wskazuje że 32 chyba że ktoś ma mocne argumenty że nie :)

29.05.2006
21:53
[68]

Soulcatcher [ Prefekt ]

musaidi1111 ---> w GOLu zajmujemy się głównie mnożeniem pieniędzy, a jak dzielimy to po równo, moje dzieci dawno śpią. Pytanie wydało mi się ciekawe, już od jakiegoś czasu zadaję go ludziom.

Trick polega na tym że większość osób ze szkoły pamięta że mnożenie wykonuje się przed dzieleniem.

29.05.2006
21:53
[69]

bartek [ ]

Arcy, gdybyś zapisał to w ułamku to wyglądałoby to np. tak:

72:9
----- = 32
1/4

29.05.2006
21:54
smile
[70]

Arczens [ Legend ]

Nie no dobijacie mnie :)

29.05.2006
21:54
[71]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

no trzeba przyznac ze zapis tego dzialania kuleje troche, ale o poprawnosci wyniku rownego 32 mozna sie tez latwo przekonac obliczajac to dzialanie przy uzyciu notacji RPN, a skoro nie ma nawiasow to nie ma bata wg tej notacji mzoe wyjsc tylko 32. :)

29.05.2006
21:55
[72]

Ace_2005 [ The Summer ]

Ja również obstawiam 32.

29.05.2006
21:57
[73]

Soulcatcher [ Prefekt ]

można to też tak zapisać, mogę się mylić:


72 : 9 x 4 = 72 x 1/9 x 4 = 72 x 4 / 9 = 288 / 9 = 32

29.05.2006
21:57
[74]

Kyahn [ Rossonero ]

Arcy HP ----> spoko, tylko nie idź mocną uczelnię techniczną, bo będzie płacz i lament.

Soul ---> a to ciekawe, bo w życiu nie pamiętam, żeby mi ktoś mówił, że mnożenie jest przed dzieleniem.

29.05.2006
21:58
[75]

Arcy Hp [ Legend ]

Nie mam zamiaru.

29.05.2006
21:59
[76]

Xerces [ A.I. ]

Kyahn -> wedlug mnie całe te wyrazenie bez nawiasów jest dwuznaczne, a co za tym idzie niepoprawne. Taka jest moja opinia. Wierz mi matematyka mimo, że jest bardzo ścisła to też czasami bywa niejasna i w takich sytuacjach przydaloby sie, aby autor zadan podal jaką stosuje konwencje. Przykladowo w prawdopodobienstwie: jakie jest prawdopodobienstwo ze losując z talii kart 5 kart wylosujemy 2 asy. Nikt nie mowi, czy chodzi o DOKLADNIE 2 asy czy o CONAJEMNIEJ 2 asy i jezeli autor na początku ksiązki nie podal jakies konwencji to wtedy mozna przyjąć, ze zadanie jest zle sformulowane (albo rozwiązac na dwa sposoby)

Na kalkulator bym się nie powolywal bo jak wpiszecie 2 +2*2 to wyswietli 8

29.05.2006
22:00
[77]

MR.MANIAK [ Generaďż˝ ]

32

29.05.2006
22:00
[78]

musaidi1111 [ Legend ]

no i to mi sie podoba

Xerces >> nie moj =6 ;p

29.05.2006
22:01
[79]

Soulcatcher [ Prefekt ]

Kyahn ---> zobacz post 57 ta reguła jest w wielu książkach, ale nie zawsze już razem z ta uwagą, można z niej wyciągnać wniosek że mnożenie jest przed dzieleniem i jak widać sporo ludzi tak uważa.

Nie robię z siebie mądrego bo jak podczas grania zostałem zaskoczony kiedyś tym pytaniem przez dziecko nie potrafiłem na niego natychmiast i ze 100% pewnością odpowiedzieć.

29.05.2006
22:01
smile
[80]

milys [ spamer ]

Xerces -> moj wyswietli 6 :)

29.05.2006
22:02
[81]

Kyahn [ Rossonero ]

Xerces ----> bzdury gadasz, czasami i owszem nie wiadomo do końca o co autorowi chodzi, ale ten zapis jest jasny,
konwencja znana, a całość prosta jak drut, nie wiem skąd masz takie dziwne pomysły.


Soul ----> w sumie masz rację, niektóre książki są napisane przez imbecyli i nie bardzo wiem kto je w ogóle akceptuje jako podręczniki.

29.05.2006
22:03
smile
[82]

Sir klesk [ Sazillon ]

Ahahaha :D chyba nigdy jeszcze nie smialem sie na glos z powodu tego forum :D

Az do dzisiaj! Arcy HP szedl w zaparte, pewien swoich regulek matematycznych, kazdemu po kolei tlumaczyl blad :D Jak mozna nie znac kolejnosci wykonywania dzialan?

29.05.2006
22:03
[83]

paladin [ Konsul ]

z tą poprawnością jest tak samo w tym:
0,(3)+0,(3)+0,(3)=1/3+1/3+1/3=3/3=1
choć 0,(9) nie jest równe 1

29.05.2006
22:04
smile
[84]

Sir klesk [ Sazillon ]

paladin jakim cudem 0,3 = 1/3 ??

29.05.2006
22:05
smile
[85]

AirWalk [ Pretorianin ]

Soul ---> napisałeś 72 : 9 x 4 = 72 x 1/9 x 4 = 72 x 4 / 9 = 288 / 9 = 32....z całym szacunkiem, ale...po co sobie utrudniać ? ;)

Sir kleks --> prawda jest taka, że część szanownych uzytkowników forum jest ze ''starej", a druga część z "nowej" szkoły...kiedyś uczono "mnożenie, dzielenie, doddawanie, odejmowanie", a teraz mówią od prawej do lewej...

...ale wydaje mi sie, że powinno byc 32^^

29.05.2006
22:05
[86]

Okruch [ Liverpool FC ]

Sir klesk -> podziel sobie 1/3 i zobacz ile wyjdzie :)

paladin -> ale przyjmuje się że 0,(9) jest równe 1

Airwalk -> patrz mój post nr 43, nie utrudniać tylko dowodzić

29.05.2006
22:05
smile
[87]

Arcy Hp [ Legend ]

Sir Kleks ---> Widocznie można :P Miałem taką też pewność żę tak mnie uczyli w podstawówce.

soul -----> Z innego źródła , wynika ze gdy mamy mnożenie i dzielenie razem to stosujemy regułe od lewej do prawej.

29.05.2006
22:05
smile
[88]

Loon [ Perfekt ]

32.
Ale po co ten wątek :)? Jakas podpucha ;)?

29.05.2006
22:06
smile
[89]

...NathaN... [ The Godfather ]

załamka...
taki jest poziom wykształcenia polskiej młodzieży :|

29.05.2006
22:06
[90]

paladin [ Konsul ]

Sir klesk --> a podziel sobie 1 przez 3 i co ci wyjdzie?? 0,(3) ;]

EDIT:
Okruch znów pierwszy :P
no ale jeśli brać dokładnie to 0,(9) nie jest równe 1 bo brakuje małej cząstki ;)

29.05.2006
22:07
[91]

Soulcatcher [ Prefekt ]

Arcy Hp --> napiszę to jeszcze raz Jeżeli w wyrażeniu obok siebie występuje dzielenie i mnożenie to wykonujemy działania w kolejności od lewej do prawej strony. Tak samo postępujemy, jeżeli w wyrażeniu obok siebie występuje dodawanie i odejmowanie

29.05.2006
22:08
smile
[92]

Sir klesk [ Sazillon ]

ale przy zamienianu ulamkow wycodzi Ci

0,3 = 3/10 =/= 1/3?

edit

no tak, 0,(3) ... no ale na upartego te "3" ciagna sie w nieskonczonosc i bez zaokraglenia nie wyjdzie Ci pelana 1/3

29.05.2006
22:09
[93]

Xerces [ A.I. ]

bzdury gadasz

Nie lubie jeżeli ktoś mówi autorytarnym tonem, ale jezeli uwazasz, ze masz patent na racje to koncze dyskusje - z doswiadczenia wiem na czym sie takie rozmowy kończą. Matematyką zajmuje się zawodowo i jezeli uwazasz ze gadam bzdury, a Ty masz racje to nie oponuje - nie jest to moją misją.

Soul -> z ciekawości. Skad cytujesz te regule?

choć 0,(9) nie jest równe 1

0,(9) jest rowne 1

29.05.2006
22:09
[94]

Okruch [ Liverpool FC ]

Sir klesk -> 0,3 to nie to samo co 0,(3)

paladin -> dobra, ide już spać ;)

rano odwiedze wątek

29.05.2006
22:09
[95]

paladin [ Konsul ]

Sir Klesk ale to nie jest 0,3 tylko 0,(3)

EDIT: Okruch weź się uspokuj :P ciągle mnie wyprzedasz :P
EDIT2: Sir Klesk ale przy dzieleniu 1 przez 3 wychodzi wlasnie 0,(3) czyli ciagnie się to w nieskończoność

29.05.2006
22:10
smile
[96]

Sir klesk [ Sazillon ]

zrobilem edita ^^

29.05.2006
22:12
smile
[97]

kowalskam [ Senator ]

PROWOKACJA bana mu! :/ :[




kocham to forum...

29.05.2006
22:13
[98]

Flet [ Fletomen ]

Nathanku nic nie wnosłes podczas tej dyskusji wiec zamilcz. Nawet przedszkolak moze sobie napisać
"Co za mierny poziom wykształcenia naszej młodzieży". Jesli czujesz sie miernie wykształcony to siedz sobie z tym spokojnie w domu.

29.05.2006
22:14
[99]

Kyahn [ Rossonero ]

Xerces ----> ok, to powiedz mi w takim razie dlaczego mam to interpretować inaczej?
Mnie zawsze uczono, że po kolei, a Ty mi teraz tłumaczysz, że niby zapis niejasny i możnaby odwrotnie.
To jak dla Ciebie byłoby jasno (72:9)*4? IMO w takiej sytuacji można ten nawias pominąć.

Co do tego, że często w matmie nie do końca wiadomo o co chodzi to się z Tobą zgodzę,
ale w tym przypadku mnie nie przekonasz.

29.05.2006
22:19
[100]

Didier z Rivii [ life 4 sound ]

Kyahn--> zapis rzeczywiscie moze byc troche niejasny, bo nigdzie w matematyce na troche wyzszym poziomie (nie mowie nawet o studiach, a nie bede zgadywal czy w gimnazjum jzu tak jest bo nie wiem jaki maja program gimanzja) nie stosuje sie znaku dzielenia, tylko pisze sie przy pomocy ulamkow.

29.05.2006
22:20
[101]

Lukxxx [ Konsul ]

32

chyba ze inaczej definiujemy operatory.

Operator : zasadniczo definiuje sie jako operator ktory nie powoduje nawiasowania

czyli 72:9x4 = 32

operator --- powoduje nawiasowanie
czyli
72
--- = (72):(9x4)
9x4

ale to tylko standardy, ktorych niekoniecznie wszyscy przestrzegaja

dlatego wlasciwie sie te 2 operatory rozroznia :)

29.05.2006
22:21
[102]

bartek [ ]

W tym nie ma nic dziwnego i nie jest to wina młodzieży, a metod kształcenia.

Mnie uczono tego w taki oto sposób, iż babka stawała przy tablicy, pisała na niej cyferki kolejno od 1 do 4 i przy każdej pisała - dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie. Nie wszyscy musieli zapamiętać, że babka skakała z nogi na nogi drąc się "to nie znaczy, że mnożenie przed dzieleniem!", ale na pewno każdy wzrokowiec utrwalił sobie wzorzec, który mówił, że mnożenie wykonuje się przed dzieleniem.

Wg tego czego mnie uczono zapis jest całkowicie jasny i nie będę udawał, że się nigdy na taki nie natknąłem, bo pracuję na działaniach tego typu do tej pory. Dlatego chętnie wysłucham Xercesa :-) Co jest nie tak? :-) Dobrze wiedzieć. Matematyczki i tak nie uświadomię, bo kobieta jest ciężka do życia (wygląda na to, że w mojej klasie nieliczni nie spotkają się z nią w sierpniu na egzaminie poprawkowym).

29.05.2006
22:24
[103]

_bubba_ [ Mr. Pink ]

To forum ciągle jednak mnie zaskakuje. Nie wiedziałem, że może być tyle dyskusji na temat jednego, prostego działania...

29.05.2006
22:30
smile
[104]

Madril [ I Want To Believe ]

Do tej pory nie znałem nikogo, kto nie wiedział jaka jest kolejność wykonywania działań... LOL

29.05.2006
22:34
[105]

bartek [ ]

I uważasz, że to świetny powód do śmiechu, kiedy ktoś wie mniej niż Ty?

29.05.2006
22:36
[106]

Lukxxx [ Konsul ]

tak apropo w ciele (kazdym), w tym wypadku rzeczywistych, sa dwa dzialania dodawanie i mnozenie, dzialanie odejmowania i dzielenia sa dzialaniami pochodnymi, przy czym dzialanie dzielenia definiuje sie jako mnozenie przez odwrotnosc, czyli z definicje dzielenie ma taki sam priorytet jak mnozenie

29.05.2006
22:38
[107]

Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]

Jak dla mnie 2...
Dlaczego wam wychodzi 32? Rotfl:D:D:D

29.05.2006
22:40
[108]

Sir klesk [ Sazillon ]

"I uważasz, że to świetny powód do śmiechu, kiedy ktoś wie mniej niż Ty?"

Jezeli ktos nie zna kolejnosci dzialan i upiera sie przy swoim tlumaczeniu, to tak!

Przeciez, to nie jest jakas zaawansowana wiedza a zakres podstawowy!

29.05.2006
22:46
[109]

AirWalk [ Pretorianin ]

Kapitan KloSs --> biorąc od lewej do prawej: 72:9=8 8*4=32

29.05.2006
22:46
[110]

$ebs Master [ Konsul ]

omg co za glupi watek pokazujacy tylko ze matma w szkolach PODSTAWOWYCH stoi na niskim poziomie :P
tak a propo to wyszlo mi 666 pozdro :P

29.05.2006
22:48
smile
[111]

Łysack [ Mr. Loverman ]

po mojemu 32:)

ale jak zobaczyłem pierwsze odpowiedzi, że 2 to aż zwątpiłem:) ale na bank 32

29.05.2006
22:49
[112]

Scatterhead [ P ]

oczywiscie ze 32

72:9 to jest ULAMEK sam w sobie

((72):(9))*4 - tak POWINIEN wygladac zapis, ale po opuszczeniu zbednych w tym przypadku nawiasow wyglada on tak jak zapisal soul

jezeli mialoby wyjsc dwa musialby byc: 72:(9*4)

ogolnie tak sie nie zapisuje, a jezeli juz to w nawiasach

jeszcze dodam ze w tym przypadku ":" nie oznacza dzielenia, tylko kreske ulamkowa jezeli ktos ma watpliwosci, co powoduje ze z 72:9 robi sie ulamek z mianownikiem 72 a dzielnikiem 9 ktory jest mnozony razy 4

29.05.2006
22:51
smile
[113]

BBC BB [ massive attack ]

Ja nie sądziłem, że admin założy kiedyś taki głupi wątek :D

32

29.05.2006
22:51
[114]

Moby7777 [ Generaďż˝ ]

Ja sie zalamalem. Dzielenie i mnozenie sa rownowazne. Owszem, zapisu takiego sie nie stosuje jako ze uwaza sie go za nieczytelny jednak jest jak najbardziej poprawny. Podobnie do odwrotnej notacji polskiej. I rzeczywiscie - wiekszosc zapomina o tej podstawowej zasadzie iz mnozenie ma ten sam priorytet co dzielenie. Wynika to jednak nie tyle z metod ksztalcenia co z powszechnej notacji "ulamkowej". Ludzie po prostu zapominaja ze w tej notacji pomija sie 2 nawiasy - jeden obejmujacy caly licznik i drugi obejmujacy calutenki mianownik.

A co do 0(9) to owszem jest to rowne 1. Zreszta latwiutki dowod:

0,(9) = x /*10
9,(9) = 10x /teraz odejmujemy te rowniania stronami i otrzymujemy
9 = 9x /dzielimy przez 9
1 = x

I to jest koniec dowodu. EOT

29.05.2006
22:54
smile
[115]

$ebs Master [ Konsul ]

Omg ludzie dajcie spokoj. To jest ZWYKLE dzialanie z podstawowki, zaraz znajdzie sie jakis Einstein ktory bedzie to udowadnial metoda indukcji matematycznej - zgroza. Jak komus wychodzi dalej 2 to niech wylaczy kompa, spakuje go do pudla, odda pierwszej lepszej osobie na ulicy i do nauki !!!

29.05.2006
22:57
smile
[116]

Mortan [ ]

Srogo, jednak matura z matematyki powinna byc obowiazkowa, bo skoro niektorzy sobie nie radza z prostym zadaniem z podstawowki ( kur.... tu nawet ciezko mowic o jakims zadaniu) to naprawde jest zle...a niektorzy sa jeszcze ze swojego uposledzenia matematyznego wyraznie zadowoleni :/ A pozniej taki nie umie sobie oprocentowania w banku obliczyc, albo pitu wypelnic :/

[']

29.05.2006
23:00
[117]

szagrad [ XIII. STOLETÍ ]

ale nasza mlodzies zi nie tylko jest wykształcona masakra

29.05.2006
23:02
smile
[118]

master53 [ Czarnobyl 86 ]

Soulcatcher -----> U mnie w książce z podstawówki jest napisane: "Mnożenie lub dzielenie". Jesli pierwsze jest dzielenie no to dzielimy.

29.05.2006
23:03
smile
[119]

SEW [ O/C addicted ]

Ja rozumiem ze mozna zapomniec jak sie liczy logarytmy albo pole ostrslupa ale zeby mylic podstawowe zasady matematyczne, zgroza, zgroza .....

29.05.2006
23:04
smile
[120]

Klapaucjusz [ Pretorianin ]

ciekawe ilu z tych geniuszy podających jako wynik "2" jeszcze nie tak dawno śmiało się z Beckhama, który miał (ma?) problemy z rozwiązywaniem zadań matematycznych swoim dzieciom...

29.05.2006
23:04
[121]

Madril [ I Want To Believe ]

bartek --> Tak, to jest powód do śmiechu, bo nie wyobrażam sobie sprawnego egzystowania w dzisiejszym świecie bez PODSTAW matematyki... A to są podstawy matematyki z poziomu, mogę się mylić, zapewne 2 klasy podstawówki (może teraz to jest w 3...). Ja rozumiem, że nie każdy musi umieć matematykę w stopniu wyższym niż gimnazjum, ale bez przesady...

29.05.2006
23:09
[122]

$ebs Master [ Konsul ]

taaa a potem jeden z drugim bedzie mowil: "po co mi matma, po co oni mnie tego ucza, w zyciu mi sie to nie przyda, wystarcza mi same podstawy dodawanie, odejmowanie, mnozenie i dzielenie" jak widac w zalaczonym watku z tym ostatnim juz jest problem

29.05.2006
23:33
[123]

Chacal [ Senator ]

drodzy państwo, zapis jest idiotyczny i stąd cały problem :)

To działanie ma oczywiście jedno rozwiązanie, lecz można powiedzieć, że tak naprawdę ma dwa, a wynik zależy od tego, kto będzie liczył.

Otóż dziecko policzy od lewej do prawej i wyjdzie mu 32. I dobrze. Jednak ktoś bardziej obyty z matematyką nigdy by tego nie napisał z użyciem znaku ":", tylko w formie ułamka, a wtedy działanie w mianowniku (9x4) wykona jako pierwsze i wyjdzie mu 2.

Wniosek jest taki: by uniknąć nieporozumień, dzielenie zapisuje się w formie ułamków. Jednak dzieciom nie sposób mówić o ułamkach, więc piszą ze znakiem ":" i wykonują działania od lewej do prawej. Dla tego zapisu ta metoda jest poprawna i tak ma być, jednak dzieci wkrótce poznają ułamki i przestaną się zastanawiać nad kolejnością. Jak widać wszyscy to przechodzimy, bo po latach połowa już zapomniała jaka jest kolejność :)

29.05.2006
23:34
[124]

Xerces [ A.I. ]

Bardzo interesujący wątek. Można spotkać masę ludzi, którzy nie widzą różnicy między pojęciami uniwersalizm - konwencja. W efekcie powołują się na własną konwencje jaką znają lub ich uczono, jednocześnie uznając ją za uniwersalną i śmiejąc się w tych co obierają inną.
Powiem jeszcze raz - w połowie książek do podstawówki widziałem konwencje bez nawiasów i wykonywaniem kolejno działań, a w drugiej połowie widziałem z nawiasami twierdzące, że powyższe zapisy bez nawiasów są niejednoznacze.

Mam trzy kolejne pytania do forumowych matematyków:
1. Czy 0 jest liczbą naturalną?
2. Czy równoległobok jest trapezem równoramiennym?
3. Czy permutacje sklada się z prawej do lewej czy z lewej na prawą?

Chacal-> dobrze prawisz

29.05.2006
23:37
smile
[125]

bartek [ ]

Madril, masz po części rację, ale takie sytuacje są nieuniknione:

1. Sir klesk [ Sazillon ]

paladin jakim cudem 0,3 = 1/3 ??

2. Sir klesk [ Sazillon ]

Jezeli ktos nie zna kolejnosci dzialan i upiera sie przy swoim tlumaczeniu, to tak!

Przeciez, to nie jest jakas zaawansowana wiedza a zakres podstawowy!

Bądź:

ale nasza mlodzies zi nie tylko jest wykształcona masakra

Możesz się nawet za przeproszeniem zesrać ze śmiechu, ale nie chciałbym być Twoim uczniem. Właśnie przez takich jak Ty matematyka jest uważana za coś trudnego. Założę się, że gdybyśmy zapytali forumowiczów o jakiś oczywisty fakt z historii Polski czy otaczającego nas świata to byłaby również masa błędnych odpowiedzi, nie dlatego, że mamy do czynienia z idiotą, a dlatego, że ludzie mają tendecję do kombinowania i myślenia "ocho, to musi być podchwytliwe!".

Teraz na spokojnie przeczytaj posty Chacala i Xercesa i okaże się, że nie jest do końca tak, jak Ci czy innym prześmiewcom się wydawało.

I nie chcę w tym miejscu nikogo usprawiedliwiać, ale dać Ci do zrozumienia, że takie działanie do niczego dobrego nie prowadzi.

29.05.2006
23:47
smile
[126]

yellowfox [ Uśmiechnij się ]

BBC BB --> smiej sie smiej, ja kiedys zapomniałem przyblizenie "pi" na jakims wazym tescie i dalem, chyba 1,14 zamiast 3,14. Czasami mozna robic trudne zadania ale złapać schiza ze 4x4 to 8

30.05.2006
00:34
[127]

Madril [ I Want To Believe ]

bartek --> Dlatego jak nie mam zamiaru nikogo uczyć. :D

Co do samego zapisu i traktowania tego, jako ułamek: ja tak czy inaczej jako ułamek potraktowałbym tylko 72/9, a to właśnie wynika z kolejności wykonywania działań. Przynajmniej dla mnie tak to logicznie wygląda. Nigdy nie uważałem i nie będę uważał siebie za kozaka matematycznego, ale pewne rzeczy wiem... :P Oczywiście wiem, jak mnie nauczono i jak do tej pory problemów nie było z tym, że źle umiem...

Xerces --> Matematykiem nie jestem, mogę się mylić, ale wydaje mi się, że w tych przypadkach mam rację:
1) To zależy tylko i wyłącznie od podejścia, przynajmniej tak nam wykładowcy mówią, jedni przyjmują tak, inni inaczej...
2) Nie.
3) Nie ma różnicy, bo składanie permutacji jest łączne, więc w przypadku lewa-prawa nie ma różnicy, co innego gdyby ktoś chciał sobie kolejność samemu ułożyć... :)

30.05.2006
01:00
[128]

Xerces [ A.I. ]

Madril -> dziekuje, ze sie w koncu zlitowales i odpisales :), bo stercze juz od ponad godziny na tym forum czekajac az ktos odpowie. Z niecierpliwością oczekuje na odpowiedź bartka bo widzę, ze uwaza sie za matematyczny autorytet.

Co do odpowiedzi:

1. 50% matematyków odpowie, że 0 jest naturalne i drugie 50% że nie.
2. Dziekuje za pierwszą opinie czekam na kolejne :) .
3. Byc moze zle sie wyrazilem. Mamy dwie permutacje a i b. Liczy się kolejnosc w jaki sposob je skladamy. Czyli jest roznica czy permutacją wewnetrzną jest a czy b wiec tak naprawde w zapisie chodzi o przemiennosc, a nie lącznosc (bo tu masz racje, jezeli bym mial 3 permutacje a b c to nie ma znaczenia czy najpierw zloze b i c a potem a czy napierw a i b a nastepnie potem c). Skladanie permutacji jest dzialaniem lacznym poniewaz tworzą one grupe (ale nie abelową!). Teraz moje pytanie brzmi: ktora permutacja w tym zapisie jest wewnetrzna? Ta co stoi po prawej czy ta co stoi po lewej?

Jeszcze jedno - bardzo wiele osób traktuje treści z książek SZKOLNYCH jak wyrocznie. Jako ciekawostke chcialem zaznaczyc, ze w kazdej ksiazce szkolnej wystepuje polecenie "Wyznacz dziedzine funkcji xxxx" co jest kompletnie niepoprawnym poleceniem z punktu widzenia wyzszej matematyki - co mowie ja, jak i kazdy wykladowca w moim instytucie (zwlaszcza ci co zajmują sie teorią mnogosci są uczuleni na te polecenie).

30.05.2006
01:12
[129]

Kyahn [ Rossonero ]

Xerces ---> a równoramienność wymaga symetrii czy nie? Bo szczerze mówiąc to nie wiem.

30.05.2006
01:14
[130]

Madril [ I Want To Believe ]

Xerces --> Tak się jeszcze przed nauką fizyki na jutrzejszy test ustosunkuję, żeby niedomówień nie było:

1. Sens ten sam praktycznie. :)
2. No zobaczymy, dla mnie odpowiedź 'nie' jest oczywista... Pewnie jutro będziemy na ten tematy dyskutować... Tylko w domu dopiero po 21 będę. ;/
3. Druga część mojego zdania dotyczyła właśnie braku przemienności, też się źle wyraziłem. Co do nowego pytania, na dyskretnej w tym semestrze, jako funkcję wewnętrzną traktowaliśmy tę po prawej stronie.

Dodam jeszcze, że studiuję informatykę, więc matematyka jest tylko narzędziem, chociaż na 1 roku połowa przedmiotów to przedmioty matematyczne... :)

30.05.2006
01:30
[131]

Xerces [ A.I. ]

Kyahn ->

No wlasnie to nie jest nigdzie jednoznacznie opisane. Krążą różne definicje trapezu równoramiennego i w efekcie tego gwarantuje, ze czesc matematykow powie ze rownoleglobok jest trapezem rownoramiennym, a inna czesc powie, ze nie, a jeszcze inna spyta: "a jak sobie autor zadania zyczy?"

Jedna z definicji: "trapez równoramienny to taki trapez na którym mozna opisac okrąg".
No dobra wedlug tego rownoleglobok odpada, ale już prostokąt nie.

Druga: "Trapez równoramienny to trapez który posiada TYLKO JEDNĄ pare boków równoległych, a pozostale dwa boki mają równe długosci." - czyli rownoleglobok nie jest trapezem (prostokąt tez nie)

Trzecia: "Trapez równoramienny to trapez, którego ramiona mają równą dlugosc" - teraz sie okazuje ze rownoleglobok juz jest trapezem.

Madril ->

1. Czasami te zero w tresci zadania niezle mąci i jak nie podnieszesz reki na kolokwium i nie zapytasz wykladowcy czy wedlug niego zero jest naturalne czy nie to mozna zepsuc zadanie :)
2. Patrz pare linijek wyzej
3. My tez zawsze traktujemy to co stoi po prawej jako wewnerzną, tak jak 95% matematyków. Jednak 95% to wskaznik na tyle maly, aby lepiej sie upewnic jak dany wykladowca uwaza. Jezeli ten wskaznik osiągnie kiedys 99% (a wszystko na to wskazuje) to wtedy juz nie bedzie mowy o konwecji tylko o uniwersalnej zasadzie.

30.05.2006
08:37
[132]

Sir klesk [ Sazillon ]

bartek --> Tyle, ze ja pozniej sam "zwrocilem uwage" na te nawiasy i sie poprawilem.
0,3 =/= 1/3, tu mialem racje :D

30.05.2006
08:57
[133]

Grzybiarz [ Badacz Ściółek ]

1. tak
2. Trapez ma przynajmniej parę boków które są równoległem względem siebie więc tak
3. Nie wiem, nie miałem jeszcze tego :)

Z tym trapezem to tak mnie uczyli ( też w podstawówce :) ) i pamiętam to słowo "Przynajmniej" i dlatego myślę, że tak :)

30.05.2006
10:54
[134]

Mortan [ ]

Chacal -->

drodzy państwo, zapis jest idiotyczny i stąd cały problem :)

Zapis jest po to zeby spardzic czy ktos umie wykonywac działania, ktomyu wyszlo 32 zrobil dobrze, komu 2 zrobil zle, proste.

Jednak ktoś bardziej obyty z matematyką nigdy by tego nie napisał z użyciem znaku ":", tylko w formie ułamka, a wtedy działanie w mianowniku (9x4) wykona jako pierwsze i wyjdzie mu 2.

Rotfl :)

Stary co za roznica czy masz zapis 72/9*4 ? To jakim cudem 4 dajesz do mianownika ? Przeciez nie ma nawiasów wiec 4 idzie do licnzika i wychodzi 32.

Aha jestem 'troche' obyty z matematyką i nadal pisze ':' i nie uwazam, zeby to był zły zapis.

30.05.2006
11:30
[135]

Maliniarz [ The Watcher ]

Pewnie nic nowego nie wniose, ale jakby ktos sporzadzal dane statystyczne i na ich podstawie dochodzil do prawidlowego wyniku, to napisze, ze mi wyszlo

>32<

A i podpisuje sie pod tlumaczeniem przedmowcy(Mortan), wlasciwie nic nie musze juz dodawac.

30.05.2006
12:42
smile
[136]

jjiinn [ Pretorianin ]

Działania wykonujemy od lewej do prawej jesli wystepuja obok siebie dzialanie rownorzedne (np mnozenie i dzielenie) czyli poprawny wynik to 32....

30.05.2006
12:54
[137]

Grand [ The One And Only ]

0.5

30.05.2006
13:34
[138]

...NathaN... [ The Godfather ]

Flet > O wielki guru, wielce przepraszam, ze urazilem Twoja dume. Twa wypowiedź o Yodo inteligencji jest tak pełna, tak wiele wniosła, że jest świetnym zakończeniem tego jakże cudownego wątku.
Apeluje o zamkniecie wątku, gdyż wypowiedź Fleta (wszyscy na kolana) jest odpowiedzia na wszystkie pytania...

30.05.2006
13:36
smile
[139]

Kurdt [ The Larch ]

Soul robi dziecku zadanie? :P 32.

30.05.2006
13:39
smile
[140]

Soulcatcher [ Prefekt ]

Kurdt ---> nie muszę, moje dzieci sa już od dawna mądrzejsze niż ja.

30.05.2006
13:51
[141]

olenkaha [ Pretorianin ]

32

30.05.2006
14:39
smile
[142]

davids89 [ Pretorianin ]

32 Ale na czym polega cala zabawa:P

30.05.2006
14:40
smile
[143]

M@teu$z [ Konsul ]

32

30.05.2006
14:47
smile
[144]

Buggi [ Konsul ]

2 albo 32. Mi wyszło 32. Ale to zależy jak kogoś uczono kolejności działań. Mnie na przeykład uczyli w klasach 1-3 że mnozenie przed dzieleniem a w 4-6 że to co pierwsze

30.05.2006
14:59
[145]

^_^czacha^_^ [ JPD ] [ Don Corleone ]

32

30.05.2006
15:01
smile
[146]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

32.

30.05.2006
15:02
[147]

QrKo [ Bolshoi Booze ]

ROTFL

Oczywiscie ze 32. Jak nie ma nawiasow to od lewej do prawej, chyba ze by bylo cos innego niz dzielenie i mnozenie.

30.05.2006
18:51
smile
[148]

arthe[16] [ bboy ]

Wstydźcie się ;-)

Jeżeli mamy dzielenie to pierw obliczamy to co w mianowniku, a potem to co w liczniku... stara i ważna zasada.

30.05.2006
18:57
smile
[149]

Mortan [ ]

tak arthe ta...gogle tez sie myli

30.05.2006
19:02
[150]

MacGawron [ Generaďż˝ ]

arthe ----> to nie jest 72:9*1/4 tylko razy 4 wiec cztery pierwsze ktore wchodzi do licznika.

30.05.2006
19:03
smile
[151]

ExistoR [ ARABIC lands! MERHABA! ]

arthe[16] -> :| To są przecież podstawy --->

Sam się wstydź ;/

30.05.2006
19:05
smile
[152]

arthe[16] [ bboy ]

lolz a gdzie masz tam nawias że 4 nie należy do mianownika ?:> Boże jak zdawalisice matrue z majcy to mi was żal :)

edit:
mortan ->
(72 / 9) * 4 = 32 <--- widzisz nawaisy? <lol2>

30.05.2006
19:09
[153]

ExistoR [ ARABIC lands! MERHABA! ]

Arthe => W takim przypadku jak mamy czyli mnożenie i dzielenie działania wykonujemu od lewej do prawej. Można zrobic tak jak Ty masz na rysunku gdyby działanie było takie:
72:(9*4)

PS. jeszcze nie zdawałem matury :)

30.05.2006
19:09
smile
[154]

Mortan [ ]

arthe --> A mi jest ciebie zal, bo wszyscy udowdnili ze wynik jest 32, ale nadal sa jacys debile ktorzy robia najprostrze bledy i wtryniają 4 do mianownika, idz jutro do swojej matematyczki i sie zapytaj jaki jest wynik, albo sprawdz sobie w kolkulatorze googli.

A widzisz co wpisalem o w okienku ? Widzisz jak google samo dodalo nawiasy, bo taka jest prawidlowa metoda ? Boze Ty widzisz i nie grzmisz...

30.05.2006
19:12
[155]

Mortan [ ]

arthe -->



Zobacz w linku wyzej masz opis kalkulatora z przykładami, zobacz 5+2*2, pozniej kliknij w ten link ( ) i zobacz jak google dodalo nawiasy

Masz jeszcze jakis pytania ?

30.05.2006
19:15
[156]

arthe[16] [ bboy ]

mortan --> to co wpisales na gogle jest z nawiasami lolqu :)

btw. w googlach tez pisze że w 2012 bedzie koniec świata i wiele innych pierdół. Jeżeli jesteś na tyle ograniczony i nie potrafisz sam czegos udowodnić a kierujesz się byle jakim źródłem to pozdro

30.05.2006
19:17
smile
[157]

cronotrigger [ sloth ]

;o

30.05.2006
19:18
smile
[158]

Mortan [ ]

arthe --> Jeszcze raz tym razem juz prosciej nie umiem.

wpisz sobie sam w polu szukaj 72/9*4 ( / jest tpo to bo google nie uznaje dwukropka) zobacz co wyjdzie, on sam doda nawiasy w miejscu takim jakim trzeba, poniewaz takie sa zasady obliczania i google z nich korzysta.

Jutro masz napisac co powiedziala Twoja matematyczka :]


Jeżeli jesteś na tyle ograniczony i nie potrafisz sam czegos udowodnić a kierujesz się byle jakim źródłem to pozdro

rotfl co mam Ci udowodnic ? Ze zle zrobiles ? Masz kilkadziesiat postow o tym. Zasada jest prosta - dzielenie i mnozenie sa rownowazne wiec dzialanie wykonujemy po kolei, czyli w tym przypadku najpierw dzielimy 72 przez 9, potem mnozywmy to co wyszło razy 4. CZy to takie trudne ?

30.05.2006
19:18
[159]

Kyahn [ Rossonero ]

arthe ----> gdzie byłeś jak rozdawali mózgi?

30.05.2006
19:19
[160]

MacGawron [ Generaďż˝ ]

hehe nie ma co sie klocic.

30.05.2006
19:20
smile
[161]

Kompo [ by AI ]

Pamiętacie jak Beckham nie umiał pomóc dziecku w zadaniu z matematyki? :D

30.05.2006
19:21
[162]

arthe[16] [ bboy ]

ej dobra sry zaglądnołem do tablic.... zwracam honor i sry za mój błąd

30.05.2006
19:27
smile
[163]

$heyk [ Master Chief ]

Soulcatcher lubi chaos i nieporządek. O taaaak :]

30.05.2006
19:53
smile
[164]

MasterDD [ :-D ]

hahaha, LOL :D

Nie wierze, naprawde nie wierze!

Zaraz dzwonie do kumpla, z ktorym bylem w LO, posmiejemy sie razem :D

Do szkoly! I to juz!!!


Arcy Hp , arthe[16] -> Dobży jestescie :-))))))

30.05.2006
19:56
smile
[165]

sapri [ ]

Przyganiał kocioł garnkowi!

Dobży

30.05.2006
20:03
smile
[166]

MasterDD [ :-D ]

sapri -> Udajesz? Czy pierwszy dzien jestes na forum? :o

30.05.2006
20:05
[167]

MacGawron [ Generaďż˝ ]

MasterDD ---> jak dajesz ironie to podkreslaj wytluszczeniem ten fakt :D

30.05.2006
20:07
[168]

sapri [ ]

MasterDD -> No dość rzadko, ale wiem, że panuje tu spore dysmózgowie w kwestii ortografii i matematyki, jak widać.

30.05.2006
20:11
smile
[169]

MasterDD [ :-D ]

MacGawron -> Ironie sie czuje, a nie podkresla.

sapri -> Powiedzialbym wrecz - bezmozgowie :-)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.