GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Pz VI-cm3d Filkstiger - Tygrys ludu

28.05.2006
18:42
[1]

IntruderPL [ Legionista ]

Pz VI-cm3d Filkstiger - Tygrys ludu

Witajcie lisy pustyni, stepów i lasów!

Powstała koncepcja strorzenia naszego ukochanego kota w 3D pod roboczą nazwą Folkstiger - Tygrys ludu. Miałby to być model bazowej wersji PZ VI (którą pomożecie wybrać) w wysokiej jakości o sporej szczegółowości. Rendery kota będzie można wykorzystywać dla urozmaicenia serwisu CMHQ.

Posiadam spore doświadczenie w grafice 3D i jestem zagorzałym miłośnikiem CM. Od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem wymodelowania Tygrysa ale aby stworzyć go w jak najwierniejszej postaci będę potrzebował Waszej pomocy.

Poza wysokiej jakości blueprintami czołgu z widokiem przodu, tyłu, boku i góry (jak te zawarte z modelami do sklejania) potrzebne będą jak najdokładniejsze zdjęcia czołgu w jak najlepszej jakości.
Jeśli model ma być wykonany dokładnie będzie to wymagało sporo czasu, a postępy prac będziecie mogli obserwować na bierząco pod linkami, które zostaną udostępnione gdy prace ruszą.

Harmonogram prac :
1) osiągnięcie blueprintów czołgu i wymodelowanie jego zasadniczej bryły
2) modelowanie detali i szczegółów na podstawie wiedzy forumowiczów i zdjęć w jak najlepszej jakości
3) modelowanie gąsienic Tygrysa
4) ustawienie linków i osi zależności obiektów od siebie aby były ruchome (np. otwieralne włazy)
5) stworzenie otoczenia dla umieszczenia w nim Tygrysa
6) rendery obrazków i animacji

Aby rozwiać obawy, że Wasze starania i wkład w projekt pójdą na marne z powodu małych umiejętności 3D - zamieszczam linki, w którym możecie zobaczyć co w 3D robiłem ostatnio.

www.sniadecki.com/gall/1.jpg
www.sniadecki.com/gall/2.jpg
www.sniadecki.com/gall/3.jpg
www.sniadecki.com/gall/4.jpg

Zajęło to sporo czasu ale dzięki temu model jest szczegółowy. Wykorzystano HDRI.

PS.: Jestem fanem CM (BB i AK) ale znudziło mnie granie vs AI. Szukam dobrego nauczyciela i partnera do sparringów.

28.05.2006
19:06
smile
[2]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]



Dobra strona Tygrysach. Ma (chyba) sześć galerii + przekrój czołgu + diabli wiedzą co jeszcze (bo juz nie pamiętam).
Spróbuj jeszcze skontaktować się z Wozem - ma niesamowitą wiedzę o wszelkich pojazdach pancernych i napewno też pomoże.

A będzie w planach na przyszłość Pantera w 3D?? :P

28.05.2006
20:17
smile
[3]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

I jeszcze jedna porada, która może sie wydać trochę... dziwna, ale może być najbardziej skuteczna przy zapoznaniu sie z wyglądem czołgu:

Kup model do sklejania i po prostu go sklej :) Takie modele dają nawet duże wyobrażenie o wyglądzie czołgu, zwłaszcza jeśli są od dobrej firmy. Osobiście polecam Dragona (w zasadzie to standard, każdy go poleca :) ); dwa modele Tigerów od Dragona masz poniżej:




No i polecam jeszcze... Italeri. Modele od tej firmy są również bardzo dobre i mają dużo szczegółów. Odpuść sobie natomiast Revella (ma dobre modele tylko w skali 1:72, a te są z kolei za małe) czy Tamiyę (bo... chociaż firma jest chwalona to uważam że tanków z II WŚ robić nie umie, co najdobitniej doświadczyłem na Panterze; w porównianiu do Pantery od Italeri, to tamiyowy kociak wypada słabiutko).

28.05.2006
23:16
smile
[4]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ze swojej strony polecam czysto techniczną stronę o Tygrysie:

Są tam zwymiarowane i często przedstawione w rzutach elementy wewnętrzne, jak i zewnętrzne.
Ach, i nazwa powinna być, jeśli już to, Volkstiger (Volk - naród, lud). Folk, to zdaje się rodzaj muzyki ;).

Sgt.Luke -> Wysokiej jakości modele Panter (co najmniej wczesnej G), Jagdpanther i Pz. IV J ma na swoim "koncie" Krzysztof Mucha (ten od publikacji w monografiach Kagero i artykułach w Militariach XX Wieku). Człowiek ten odwala na prawdę benedyktyńską robotę.

29.05.2006
00:12
smile
[5]

oskarm [ Future Combat System ]

Bardzo ładny ten C4

29.05.2006
01:02
smile
[6]

Amizaurus [ Pretorianin ]



polecam Journal - ilustrowany unikalnymi zdjęciami dziennik remontu (polegającego na rozebraniu na części składowe i złożeniu z powrotem) Tygrysa z muzeum w Bovington !!
Większość zdjęć przedstawia detale budowy wewnętrznej, ale wierze że niektóre będą pomocne a na pewno ciekawe !

29.05.2006
11:53
smile
[7]

IntruderPL [ Legionista ]

Widzę, że jest zainteresowanie tematem, co mnie bardzo cieszy... notabene na to liczyłem.

Jeśli chodzi o folk/volk... hm chyba strzeliłem babola ale cóż - napewno nie pomylę się przy kalibrze działa :)

Jak tylko skończę robić projekty mebli do czyjejś kwatery, zabieram się za kota... o ile na stronach są właściwe materiały. Jeśli ktoś posiada blueprinty z np. modelu so sklejania i ma możliwość je zeskanować albo zrobić im dobrą płaską fotkę - proszę, niech się ujawni.

29.05.2006
11:55
[8]

IntruderPL [ Legionista ]

Ah.. jeszcze jedno - na pytanie czy będzie Panther w 3D... nie wykluczam ale aby wykorzystać rendery Tigera na np. bannerze strony CMHQ wartoby zamiast niej zrobić coś rosyjskiego lub z inwentarza zachodnich aliantów.
Ale narazie spokojnie - z samym Tygrysem będzie sporo pracy. Przyszłość pozostawmy przyszłości.

29.05.2006
12:52
[9]

Ebert [ Pretorianin ]

Blueprinty może stąd
Zdjęcia: lub na forach:
Dodatkowo mogę Ci przesłać na e-mail lub ftp 4 bardzo rozbudowane książki o Tygrysie z masą rysunków, zdjęć i opisów.

29.05.2006
13:43
[10]

IntruderPL [ Legionista ]

Oto ftp, na który można wrzucać materiały.

ftp://ftp.acnielsen.pl

login: dtech
hasło : warszawa1

29.05.2006
14:32
smile
[11]

Misio-Jedi [ Legend ]

Hehe, ja mojego tygryska rzezbie juz od wielu tygodni --->

Niezla zabawa. Jesli chodzi o materialy wyjsciowe to polegam wylacznie na tym co znajde w sieci a jest tego naprawde bezmiar.
Uwazam ze to bardzo nie grzecznie powiedziec "urzyj google" , ale ja wlasnie spojrzalem pod google i w niecala godzine znalazlem wszystko czego potrzebowalem - blue printy i cala mase zdjec.
Oprocz tego co koledzy tu polecaja (zdjecia z muzeum w Bovington sa swietnym zrodlem informacji) warto odwiedzic strony poswiecone modelarstwu, jest na swiecie wielu zapalencow ktorzy robia nieprawdopodobnie dokladne metalowe modele tygrysow w duzej skali i zamieszczaja zdjecia w sieci.

Intruder ---> Tygrys nie jest trudny do wymodelowania, kadlub i wieza to bardzo proste byly, ale roboty jest od cholery ze wzgledu na cala mase duperelek. Ha, zabawne ze planujesz zrobic gasienice na samym koncu, bo ja postapilem dokladnie na odwrot - od nich zaczolem (trzymam je w oddzilnym pliku) :)
Powodzenia (ale czy ty wiesz na co sie porywasz - roboty jest ... ze hej !)

29.05.2006
15:26
[12]

IntruderPL [ Legionista ]

----> Misio-Jedi
jeśli posiadasz dokładne i jakościowo dobre blueprinty proszę wrzuć na ftp.
W kwestii wielkośc przedsięwzięcia - wiem, że to "gruba sprawa". Tym bardziej, że lubię dokładność tam, gdzie jest potrzebna. Drobiazgi i detale są najfajniejsze, bo dzieki nim aż chce się model dotknąć.
Jak widzisz na przykładzie linków, które podałem wyżej - C4 ma sporo detali mimo, iż nie jest w 100% skończony. Posiada np. bieżnik opon Michelin Enegry dokładnie wymodelowany w 3D. Bez udawania z bumpmap, bez displacement. Dokładnie taki mam w swoim aucie i i każdej innej C4 oprócz VTS.
Co do gąsienic - chcę mieć najpierw nadwozie, zawieszenie i koła aby do nich założyć gasienice. Dzięki takiej kolejności, jeśli czas pozwoli, będę mógł zrobić linki IK aby gąsienice obracały się gdy czołg jedzie.

29.05.2006
15:37
[13]

Misio-Jedi [ Legend ]

IntruderPL ---> A, to ty chcesz animacje zrobic ! Kurcze, mialem linka do strony na ktorej bylo dokladnie pokazane jak zrobic animacje obracajacych sie gasienic i bylo to pokazane wlasnie na przykladzie Tygrysa ! Zachowalem sobie obrazek z tamtej strony --->

Co do wysylania blueprintow na ftp-a to nie ma takiej potrzeby - poprostu kliknij na link ktory podaje Wozu (post nr 4) - tam masz wszystko wlacznie z wymiarami i ja wlasnie na tym sie glownie wzorowalem.

29.05.2006
23:06
[14]

IntruderPL [ Legionista ]

No dobrze. Zdobyłem blueprinty wysokiej jakości, obejrzałem sporo zdjęć. Udało mi się nawet pozyskać wysokiej jakości model 3D Tygrysa w Maya ale nie mam go jak przekonwertować do 3D MAX... a co najciekawsze w sumie nie mam takiego zamiaru. Żadna frajda korzystać z czegoś kto zrobił ktoś inny. Poza tym wtedy nie będę mógł z czystym sumieniem udostępniać go dla potrzeb CMHQ - a taka jest główna idea.
Moje C4 wygrało w swojej klasie z innymi modelami cytryny i mam nadzieję zrobić takiego Tigera, który będzie również tym z górnej półki.
Życzcie lekkiej myszki i sporego zacięcia. Za pewnien czas podam link pod którym będzie widać postępy. Pewnie na początku będzie to... pudełko :)

30.05.2006
10:13
smile
[15]

Agapow [ Pretorianin ]

zastanawia mnie jak dokładne będziecie robić modele. Sam przymierzam się do modelowania t34/76 i zastanawiałem się jak wymodelować spawy. Model bez spawów wydaje mi się zbyt sterylny, gdyby robić je za pomocą siatki znacznie wzrośnie liczba face-ów. Może lepiej załatwić to teksturą albo bump mapą?
BTW może wasze czołgi spotkają się z moim kiedyś na jakimś screenie? ;-)

30.05.2006
10:14
[16]

Agapow [ Pretorianin ]

...a Misio-Jedi, jak byś znalazł tutorial jak zrobić ruchome gąsienice to poproszę.

30.05.2006
16:12
smile
[17]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ech, no ja życzę powodzenia... Dawno, dawno temu... to i ja kiedyś próbowałem swych sił w modelowaniu 3D. A ponieważ nie lubię tutoriali, więc po kilku przećwiczeniach funkcji programu (używałem coś o nazwie Zmodeller - programik do robienia głównie samochodów do gier o tychże)... strzeliłem sobie "prawie 7TP" ;). Jak na to patrzę dziś, to woła to o pomstę do nieba - żadnej optymalizacji w trójkątach :P.

Dziś chyba największą styczność mam tylko z AutoCADem przy domowym projektowaniu modyfikacji modelarskich (a konkretnie, to jednej, ale rozłożonej na kilka tematów ;)).

30.05.2006
21:54
[18]

Misio-Jedi [ Legend ]

Co do tych spawow to nie jestem przekonany czy gra jest warta swieczki, taki model to zawsze jakis kompromis, bo idealnie wszystkiego sie wymodelowac nie da. To jest temat na oddzielna dyskusje ale generalnie podobnie jak w recznej grafice - chodzi glownie o efekt i sztuka polega na znalezieniu balansu pomiedzy mozliwym a koniecznym.

Oto przyklad wziety z internetu --->
Facet pieknie wymodelowal tego tygrysa, jest co podziwiac.
Ale spawy sobie odposcil, przyjzyjcie sie temu wglebieniu biegnacemu po gornej plycie wiezy, dookola przy brzegu.

30.05.2006
21:57
[19]

Misio-Jedi [ Legend ]

A oto jak naprawde powinien wygladac spaw --->
(tym razem to "zywy model", nie komputerowy)

Jak widzicie, gosciu od tygrysa z poprzedniego obrazka zamarkowal tylko spaw, mimo to model wyglada poprostu swietnie.

30.05.2006
22:33
smile
[20]

Agapow [ Pretorianin ]

fajne "pinup girls" na tym obrazku :-) W przerwie w walce Fritz otwierał zasobnik w czołgu i poprawiał sobie samopoczucie

31.05.2006
00:50
smile
[21]

Misio-Jedi [ Legend ]

Tu macie do wyboru:

31.05.2006
07:51
smile
[22]

haoz [ Konsul ]

Misio-Jedi >>> WOW! dzieki

31.05.2006
14:47
[23]

IntruderPL [ Legionista ]

Dyskusja rozgorzała - i dobrze.
Przy tworzeniu modelu, jak już wcześniej wspomniano, należy iść na kompromis - wygląd i polycount. Idea zorbienia modelu polega na tym aby robić super detale tam, gdzie będzie je można pokazać i nie bawić się tam, gdzie tego nikt nie zobaczy.
Znam gościa, który robi Camaro '79. Model jest powalający na kolana ze względu na kunszt i zacięcie. Facet modeluje wszystko, z czego składa się auto. Tak, tak, wszystko. Śrubki, ramę, elementy zawieszenia, silnika, korbki do bocznych okien, a nawet blaszki w zaciskach hamulców pozycjonujące klocki hamulcowe. To powala na kolana i samo zdejmuje czapki z głów...
Ale czy jest sens?? Pomyślcie teraz, że 95% tych detali nikt prawdopodobnie nigdy nie zobaczy, a plik z modelem będzie ważył ponad 1GB.
Z doświadczenia wiem, że modelerzy pracujący dla producentów samochodowych, mimo iż mają bardzo dokładne modele, nie idą aż tak daleko. Modelują to, co będzie widoczne, a jest to super dokładne, bo korzystają z plików CAD inżynierskiego projektu samochodu.
Po co modelować lampki oświetlenia wnętrza czołgu skoro CMHQ nie będzie to potrzebne. Poza tym nikt nie będzie robił renderu z kamery macro aby "fotografować" muchy kopulujące na spawie wieży Tygrysa.
Model musi być tak wykonany aby dość dokładnie i ładnie przedstawiał obiekt, a nie być dokumentacją nadającą się do wznowienia produkcji. :)
Na renderach C4, linki do których dałem wcześniej... auto nie miało jeszcze dokładnie wymodelowanych tylnych reflektorów, tylnej wycieraczki i napisów na bagażniku. Nie było także zamków w klamkach. Widać to?? Nie... więc teoretycznie po co się z tym bawić? Zrobiłem to jednak, bo model zechciała kupić hiszpańska firma tuningowa... Po co miałem robić zapalniczkę, skoro widać z zewnątrz tylko siedzenia i deskę? :)

31.05.2006
17:38
[24]

luknok [ Junior ]

Jeśli jesteś zainteresowany moge ci wysłać skany istrukcji montażu mojego modelu Tygrysa firmy Italeri wersja wczesna.

Chce pochwalić twój pomysł sam sie zastanawiałem czy niewziąć się za podobny projekt. Ale w końcu zabrakło czasu a chęci przemineły.

31.05.2006
21:03
[25]

Misio-Jedi [ Legend ]

luknok ---> Ja bylbym wdzieczny

31.05.2006
21:52
smile
[26]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

A właśnie, Intruder, musisz wybrać konkretną wersję tego Tygrysa i odpowiednie "malowanie" - jeśli będziesz także teksturował (co do wspomnianych spawów - to chyba tam je najlepiej zasymulować).

Wczesna wersja Tygrysa z Italeri, to bardzo specjalna wersja, przeznaczona na teatr działań afrykańskich i używany głównie przez sPzAbt 501. Główne modyfikacje, to min. inne przednie błotniki (uproszczone), przesunięte na przedni pancerz (z dachu) światła, filtry przeciwpyłowe.
Aczkolwiek kilka Tygrysów w tejże konfiguracji trafiło na front wschodni - były to jednak prawdziwe rodzynki wśród innych konfiguracji Tygrysów.

Poza tym zdarzały się też i inne "dziwne" wersje Tygrysów. Na przykład pierwsze serie Tygrysów nie miały dużych skrzyń na narzędzia z tyłu wieży, bądź miały je zapożyczone z Pz. III/IV, w jednej jednostce (chyba Das Reich, ale głowy nie dam) demontowano dwa reflektory, natomiast umieszczano jeden na przedniej płycie między stanowiskiem kierowcy i radiooperatora, czy na przykład w 1944 zdarzały się Tygrysy "hybrydy" - późny kadłub na stalowych kołach i wczesna wieża ze spawaną kopułką dowódcy.
Oczywiście malowanie też jest ważne, by nie popełnić jakichś kardynalnych błędów merytorycznych (afrykański Tygrys w barwach sSSPzAbt 101 z walk w Normandii, byłby poważnym błędem).

31.05.2006
22:08
smile
[27]

Misio-Jedi [ Legend ]

Ja tam sie nie znam :) wiec moj tygrys pewnie bedzie hybryda. W zeszlym tygodniu np. mialem juz prawie gotowa klape na wiezy (ta obok kopulki dowodcy) kiedy sie nagle kapnalem ze to od innej wersji ;)
W kazdym razie to bedzie chyba dosc wczesna wersja bo ma takie dziwne rury na kadlubie z tylu (jak na moj gust to pewnie doprowadzenie powietrza do gaznika)

31.05.2006
22:22
smile
[28]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Te rury właśnie łączą zasysane powietrze do silnika z filtrami na tylnej ścianie kadłuba. I tak, stosowano je na wczesnych wersjach Tygrysa, jednak nie tylko dla działań w Afryce, ale i też w Rosji. W późniejszych wersjach dano sobie jednak z nimi spokój.

31.05.2006
23:31
[29]

IntruderPL [ Legionista ]

luknok ===> chętnie przejąłbym te skany - [email protected] lub ftp. które podałem wyżej (lepiej to drugie).

Co do wersji panzera - właśnie to również jest kwestią, nt. której słucham sugestii. Oczywiście wybranie jej wymaga blueprintow właśnie jej. Co do malowania... zakładałem pomalowanie Tigera w jakieś typowo bojowe barwy (nie szare) i umieścić na nim oznaczenia bojowe... CMHQ zamiast niemieckich.
Tutaj również warto podyskutować. Jeszcze jest chwilka zanim stworzę sześcian, z którego będzie rodził się Tiger więc warto ustalić różne niuanse sprawy. Chętnie usłyszałbym także głosy z HQ.

01.06.2006
00:04
smile
[30]

Misio-Jedi [ Legend ]

O rzesz ty k... - znaczy donnervater !!! - wlasnie przed chwila sie zorientowalem ze wieza tygrysa nie jest (do konca) symetryczna...
No tak, wieza od nowa.

01.06.2006
02:51
smile
[31]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

IntruderPL -> Weź najlepsze plany jakie masz i tylko na ich podstawie rób pojazd. Ważne by nie robić np. wieży późnej, a kadłub z initial production. Bo nawet niewielkie rozbieżności w planach mogą być wyróżnikiem innej wersji produkcyjnej (modyfikacji) Tygrysa :).

Misio-Jedi -> Nie Ty pierwszy tego "nie zauważyłeś". Zdaje się stare modele Tamiyi i Italeri mają symetryczną wieżę. Nowa Tamiya, Dragony i AFV Club uwzględniają już to, że jarzmo armaty było "przeciągnięte" względem osi wzdłużnej wieży w lewą stronę.

Poza tym, znalazłem taki ciekawy zbiór porad dot. Tygrysa:


A także taką stronkę, niektóre dane są bardzo ciekawe:

Oraz to, choć są to sample:

01.06.2006
16:53
[32]

luknok [ Junior ]

Ok wyśle wam te skany możliwie jak najszybciej.
Mam też kolorowe wzory malowań Panther na wszystkich frontach z dużej ilości dywizji. Co prawda to nie Tygrys ale może nasunąć jakieś pomysły.
Pozatym strasznie mnie nakręciliście na wykonanie podobnego projektu ale musze przyznać że obawiam sie pewnych braków merytorycznych w obsłudze programów graficznych.
Jak narazie operuje na AutoCadzie ale może moglibyście mi podań jakieś ciekawe propozycje oprogramowania, najlepiej w polskiej wersji jezykowej.

01.06.2006
19:41
[33]

Ebert [ Pretorianin ]

IntruderPL -> jestem w trakcie wrzucania materiałów na ftp. Właśnie weszła pierwsza książka. Dziś lub jutro dorzucę resztę.

01.06.2006
19:56
smile
[34]

Scharfschutze [ Konsul ]

luknok - poslesz mi te malowania panter? [email protected]

01.06.2006
22:10
smile
[35]

Misio-Jedi [ Legend ]

Wozu ---> Dzieki !

02.06.2006
01:10
smile
[36]

Misio-Jedi [ Legend ]

A wiecie moze jaki jest kod koloru panzergrau w systemie RGB ?

Bo udalo mi sie ustalic ze w palecie RAL to numer 7024

02.06.2006
09:54
[37]

luknok [ Junior ]

Jeśli chodzi ci o Federal Srandart FS 595B to jest to 36118-36176

04.06.2006
21:51
smile
[38]

Misio-Jedi [ Legend ]

Niby to ma byc kolor panzergrau --->

Na modelach ten kolor wyglada nieco inaczej...

04.06.2006
22:08
[39]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Misio-Jedi -> Z Panzergrau znów taka prosta sprawa nie jest. Teoretycznie utarło się, że jest to dość ciemny szary, mimo że na modelach stosuje się jaśniejsze odcienie (szczególnie na modelach w skali 1/72 - jednak ma to swoje uzasadnienie - ta sama farba nałożona na coraz mniejsze elementy sprawia wrażenie ciemniejszej, stąd Panzergrau na modelach 1/72 może być jaśniejszy niż na modelach w 1/35).

Jednak pomijając sprawy czysto modelarskie, to ostatnie badania zachowanych w Polsce szczątków niemieckich pojazdów pomalowanych w kolorze Panzergrau, wskazują że kolor ten był ciemnoszary z niewielkim dodatkiem granatowego (znaczy, im dłużej się wpatrywałeś, tym bardziej można było dostrzec niebieskawy odcień - i nie było to złudzenie optyczne :)).

Na czarno-białych fotografiach odcień Panzergrau był zbliżony, do sowieckiego ciemnozielonego. Czyli, teoretycznie, kolor miał blisko do czarnego, niż do białego.

05.06.2006
00:20
[40]

Misio-Jedi [ Legend ]

Wozu ---> Czyli ten kolorek kotory wkleilem jest wiarygodny ?


Jestem juz blisko, musze jeszcze hamulec wylotowy zrobic --->

05.06.2006
13:35
[41]

IntruderPL [ Legionista ]

hmm, widzę, że powstaje nam tu konkutencyjny Tiger :-)
co do koloru - jak przy jażdym projekcie ważne jest aby zastosować jak najbliższy odcień ale należy pamiętać, że nie jesteśmy w drukarni i ni operujemy oficjalnymi kolorami Pantone. Jeśli chodzi o 3D to barwa będzie znacznie zmieniać kolor w zależności od oświetlenia i ustawienia parametrów renderu oraz GI (globalnej iluminacji). Obiecuję, że nawet doskonale dobrany kolor może zostać przekłamany przez GI lub ustawienia Color Gbuffer - np. Expotential czy Linear multiplier. Myślę, że najlepszym sposobem tutaj jest dobranie go... na oko w końcowej wersji renderu.

Jedynym razem kiedy stosowałem prawdziwe kolory było modelowanie C4 - kolory lakieru robiłem dokładnie takie jak kolory producenta ale... były one nakładane jako lakier dwuwarstwowy (shellac) i to, bez względu na GI pozwalało mi osiągnąć prawdziwy odcień.
Co do barw panzergrau - moje auto C4 ma kolor Gris Fer. Niby ciemnoszary metalic. Jednak w zależności od oświetlenia i kąta patrzrenia potrafi mieć lekko granatową "nutę". W 3D również cięzko będzie osiągnąć barwę idealną.

Dziękuję za pdf'y i czekam na blueprinty. Powoli kończę robić mebelki i wyposażenie barku (np. Johnnie Walkera) :) i powinienem mieć luki aby wcisnąć w nie Tigera.

Co do software - ja pracuję na 3D MAX 7 i Photoshopie, a czasami podpieram się (textury) zajefajnym Nikonem D70 - 6,2 Mpix.

05.06.2006
14:57
smile
[42]

oskarm [ Future Combat System ]

Misio --> W jakim programie robisz model?

07.06.2006
14:12
[43]

IntruderPL [ Legionista ]

Przecież napisałem :-)
3D MAX 7

07.06.2006
16:01
smile
[44]

oskarm [ Future Combat System ]

Intruder --> Ja potrafię czytać, ale ty nie ;-P Pytałem o to Misia. No chyba, że wy to jedna osoba ;-P

07.06.2006
16:07
[45]

Zenedon_oi! [ Konsul ]



Tu masz plany.

11.06.2006
07:32
smile
[46]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

IntruderPL -->

strzala czlowieku! Ostatnio gram w Oblivion i w ogole nie ma mnie na forum - dobrze ze Agapov powiedzial mi o tym watku.

Na wstepie gratuluje pomyslu - wybrales najladniejszy tank z II WS (to moje zdanie - kazdy moze miec swoje - t34/76 model 1940 czy Panthera lub KingTiger sa takze sliczne - mowie o ksztalcie, wygladzie zewnetrznym).

Skoro robisz model swojego Tigera ze wstepnej serii produkcyjnej (mam na mysli pierwsze tygrysy rozpoczynajace pierwsza serie produkcyjna a wyslane do Afryki Polnocnej) to wlasnie ukazal sie taki model DRAGON'a w skali 1:35 dobrze wykonany. Jesli sobie zyczysz moge go dokladnie sfotografowac w kazdym rzucie (gora, boki, przod, tyl + wszelkie ujecia jakie sa Tobie potrzebne) a foty w wysokiej rozdzielczosci podstawic na jakiegos (np. wlasnego) FTP'a. Jest to Tiger I (Pz.Kpfw.VI Ausf.E, Sd.Kfz.181) initial production z s.Pz.Abt.501, Tunezja 1942 (numer na wiezy 142, malowany na ... zielono , Wozu potwierdzi pewnie ze naprawde byl tak pomalowany - chyba ze Jentz napisal ze bylo inaczej;) Z fot mozna bedzie zrobic textury - jesli uznasz to za stosowne.

Koniecznie zobacz tez ksiazki Trojcy - on tam zamieszca swoje modele 3D (np. 2-czesciowa knige o KingTigerze) - "spawow" nie upraszcza - wygladaja tak jak w rzeczywistoci - nie mam jego modeli w plikach ale po obrazkach w ksiazce moge byc prawie pewnym iz jest to markowane textura - a finalny efekt jest idealny - nie widzialem jeszcze tak dokladnie zrobionych modeli 3D jak w ksiazce Trojcy - poza sporadycznymi przypadkami gdy komus sie chcialo zrobic model z 360.000 trojkatow;) *(mam tak zrobiona przez kumpla Panthere)

11.06.2006
07:38
[47]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

i kilka innych fot pogladowych do modelu o ktorym mowilem

11.06.2006
15:13
[48]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Z tego co pamiętam, to od początku była mowa, że niektóre czołgi z 501 batalionu czołgów ciężkich (min. 141 i 142) były malowane na kolor, jak to wtedy określano "oliwkowy". Z tym, że nie potrafiono zlokalizować źródła ów koloru. Jedni autorzy poszli z interpretacją w kierunku niemieckich farb lotniczych (a stosowano tam kolor o barwie piasku i zielony - ciemno zielony), a także farb używanych przez sprzymierzeńców - Włochów. Od kilkunastu lat istnieje już potwierdzona teoria, że "141" i "142" pomalowano zdobycznymi farbami amerykańskimi - ostanie wiadomości to był to lotniczy Drab Olive. Problem w tym, że prawdopodobnie i "amerykańską oliwkę" czymś rozcieńczono (choćby rozpuszczalnikiem).

11.06.2006
15:36
smile
[49]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Zapomniałem dodać ;)
Strelnikov - też gram w Obliviona, konkretnie od 2 czerwca :).

11.06.2006
23:35
smile
[50]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Wozu -->

Pozdrowka! o rany czlowieku !!! no to uwazaj - strasznie uzaleznia - powiedz tylko kim grasz i jaki charakter postaci preferujesz oraz pod jaka gwiazda Twoja postac sie urodzila - ja gram kobieta 27 lat (+/-) o wysokich wspolczynnikach inteligencji, konwersacji, osobowosci ale takze many niezbednej do szybkiego rzucania czarow. Preferuje czar destrukcji, telekinezy a przede wszystkim iluzji (super jest kontrolowac sile woli innych;). Wybralem postac urodzona pod znakiem Cienia (co mi zapewnie niewidzialnosc przez 60 sek raz na dobe) o wlasnorecznie zmodyfikowanych wspolczynnikach barda. Za silny nie jestem (gram kobieta) ale za to zwinnosc i strzelanie z luku to moje podstawowe zalety (bard ma raczej lepsze poslugiwanie sie bronia biala krotka ale ja rozwijam luki - one + czary destrukcji i podstawy restoracji daja mi prawie niesmiertelna postac... Mow gdzie jestes? Dotarles juz do Kvatach i wszedles w pierwsza brame do Oblivion???

A WIDZIALES W KSZTALCIE CZEGO (!!!) SA PORTALE KTORE PROWADZA DO OBLIVION'u? ;)))

12.06.2006
01:17
[51]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

strelnikov -> Odpisałem Ci na GG. Jak jutro będziesz miał czas, to pogadamy :)

12.06.2006
01:29
smile
[52]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Wozu -->

rany rany !!! Moje GG to juz nie moje GG (nie korzystalem z niego i juz mi je zabrali) - skopiuj to prosze i nadaj mailem (strelnikov[AT]neostrada.pl) - ja do jutra do 20 zaloze gadulca wezme nowy nr i nadam do Ciebie. Bardzo jestem ciekawy!

Wiem wiem - w moim profilu byl numer ale juz mi go zabrali a ja qurcze go nie usunalem ech zolw ze mnie;)

12.06.2006
23:27
[53]

Misio-Jedi [ Legend ]

O rany, Strelnikov jak to fajnie że zamieściłeś te zdjęcia ! Widć na nich pewne szczegoły których mi jeszcze brakuje do szczęścia. - Np. spawy na przedzie (przed wizjerem kierowcy i strzelca).
Mój model jest już gotowy w 90%. Ale w tej chwili nic nie robię bo jestem na urlpie, ale może znajdę chwilę bo mam teraz pod ręką kompa z Pentium IV na którym się szybciej renderuje (na codzień działam na laptopie).

Też bym chętnie popykał w tego Obliviona ale na moim laptopowym Radeonie X700 to pewnie nie będzie za dobrze wyglądalo :(

12.06.2006
23:35
[54]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

strelnikov widze ze juz sie bawiles oblivionami:D ja juz jestem moze w 70% gry hehe;D zdobylem najwyzszy tytul w gildi magow;D fajnie bo mam wlasny pokoik;D ha i do tego czary destrukcji fajne:D stworzylem wlasny czar kuli ognia, ktory zadaje 70damage i w promieniu 3 metrow:D oraz strzale lodowa ktora zadaje 92:d fajnie mozna sie bawic czarami:) ale ja gram laska hehe;D znaczy kobieta ale magiem ktory chodzi o lasce;D

12.06.2006
23:58
[55]

Toolism [ GameDev ]

Ciekawe Ciekawe;) Tak się składa że na zaliczenie z modelowania 3d musiałem stworzyć jakiś model w Mayi;) Że uwielbiam czołgi wybrałem Tygyrsa;) Może nie jest to nic profesjonalnego i w zasadzie mój pierwszy model ( na dodatek nie skończony ) ale podzielę się nim z wami jak tylko uda mi się odpalić Maye;D

13.06.2006
10:13
smile
[56]

Misio-Jedi [ Legend ]

Toolism ---> Dawaj, dawaj !

13.06.2006
15:47
[57]

IntruderPL [ Legionista ]

Jeśli chodzi o wersję tygryska to jeszcze nie mam koncepcji, a że jesteście bardziej obeznani z problemem - zaproponowałem określenie jej.
Wielkie dzięki za blueprinty - są bardzo dobre. Jak wspomniałem wcześniej zaczynam czuć się nieco "onieśmielony" gdyż widzę, że "w produkcji" jest już Tiger, który moim zdaniem wygląda bardzo przekonywująco :-)
W sprawie spawów... bez sensu jest modelowanie ich - do stworzenia ich możzna użyć bump-mapy (wymusić nierówności) lub displacement.
Na tę chwilę nie mogę juz powiedzieć, że nie mam materiałów. Dzieki Wam, to co (przynajmniej na początek) jest potrzebne już leży na moim dysku.
Gdy tylko powstanie luka w moim czasie zabiorę się za modelowanie. Powstaje jednak kwestia - jak widać pokazywany już przez Misio-Jedi Tiger jest bliżej wejścia do służby więc może nie ma potrzeby dublowania się w pracach?

Co do kompa - od sierpnia 2005 pracuję na Pentium D (2x3.0GHz) 800, RAMki 1GB 667MHz Kingston.

13.06.2006
19:22
[58]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Misio-Jedi -->

super sie ciesze!!! Jesli potrzebujesz zrobie za dnia dobre zdjecia bez lampy blyskowej kazde tak aby przedstawialo jak najwiecej detalu i podstawie na FTP spakowane w jednym pliku to sobie sciagniesz! Widze - sliczny ten Twoj Tiger - wlasnie trzeba dbac o szczegol - bedziesz mial idealny model - zgodny z realiami - poza przyjemnoscia i swiadomoscia zawsze bedziesz go mogl wykorzystac "komercyjnie" przy takiej dbalosci o "szczegoly i precyzyjne wykonanie".

Te zdjecia tutaj robilem noca i sa to optymalizowane jpg (pod www max. 270kb) - duze zdjecia oddaja detal - tu pomnijeszony kadr.


13.06.2006
19:36
smile
[59]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Misio-Jedi, Gro_oby -->

no nie wiem na czym ta gra dobrze chodzi - testowalem ja na PIV 3.6 EE z 4Gb RAM (tez kingston 667 ale przekrecony na 711) z ATI 850 XT PE 256MB/RAM i czuje niedosyt... wzialem od kumpla z magazynu w jego firmie ATI 1900XTX 512MB/RAM i ... wcale nie bylo duzo szybciej... Wrocilem do starej karty (no za 6 - 7 FPS wiecej nie chcialem placic ponad 1400pln), zmiejszylem rozdzielczosc z 1600x1200 do ... 1024x768 ale za to z wszystkimi bayerami, widokiem po horyzont, totalnymi cieniami i refleksami, AAx2 i glebia obrazu (FA) x8 - teraz jzu nie narzekam gra chodzi wysmienicie i nie skacze - ma od 77 - do 34 FPS - trudno mniejsza rozdzielczosc ale gra wyglada wysmienicie - czasem jednak lepiej wlaczyc mniejsza rozdzielczosc a max detali i szczegolow - no ja tak zrobilem i jestem zadowolony - polecam zmiane rozdzielczosci do 1024.x768 a bedzie mozna wlaczyc wszelkie bayery na max prawie wlacznie z "poswiata" -

Gro_oby -->

Wow - czlowieku - To TY POTEGA jestes - ja penetruje swiat na wlasna reke - sa dwa miasta (w tym stolica) gdzie w ogole nie bylem - kupilem sobie domy (dwa) gram kobieta i tak zwiedzam spokojnie kraine - nie spieszy mi sie do konca - patrze jakie sa mozliwosci gry.

HE HE HE - ja tez gram kobieta ! bardziej bardem i podroznikiem ale czary destrukcji rozwijam jak moge - do tego luki konwersacja a wiec sztuka retoryki, osobowosc i wyglad zewnetrzny, jak mowie walcze nia tylko na dystans - nosze panzerz szklany - fajnie iluminuje noca - zielonkawo super - w sam raz dla lasek;))))

13.06.2006
19:38
smile
[60]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Toolism -->

jak znajdziesz publikuj - bedziemy mieli widze BATALION CZOLGOW CIEZKICH;) Wozu powie dokladnie co poprawic w kazdej wersji i beda tanki zgodne z realiami historycznymi w 100%. !

13.06.2006
23:14
[61]

Misio-Jedi [ Legend ]

IntruderPL ---> Nie czuj się onieśmielony - jestes lepszy ode mnie, ja bym nie umiał zrobić takiego Citroena.
Ale skoro jeszcze nie zacząłeś to może ty lepiej zrób Panterę dla odmiany ?

Strelnikov ---> Oblivion to nie strzelanka FPS - nie musi być 50 ramek/sec, ważniejsza jest (w tej akurat grze) jakość obrazu. W 1600x1200 nie będę grał bo wszystkie monitory jakie obecnie posiadam to LCD i największy ma 1280x1024, zaś do gier nadaje się najbardziej laptop bo ma najmocniejszą kartę graficzną (na nim zresztą robię Tygryska). No, chyba że dokupię mocniejszą kartę do tego kompa z Pentium IV ale to by musiała być AGP.

13.06.2006
23:24
[62]

gro_oby [ Generaďż˝ ]

misio mi oblivion chodzil na 70% ustawionych bajerach na geforce6600GT na agp bardzo ladnie:) ale mam 1gb ramu i 3ghz procka;)

13.06.2006
23:52
[63]

Misio-Jedi [ Legend ]

gro_oby ---> Też mam w laptopie 1 GB ramu, ale karta to X700, tak wiec wolniejsza od twojej i w dodatku bez HDR (a HDR w Oblivionie dużo daje).
Poza tym ja nie chcę grać na żadne 70% ustawień w taką grę, ja chcę 100% !!!
Wolę poczekać choćby i 2 lata na mocniejszy sprzęt, z resztą zawsze tak robię - zawsze gram w 2 - letnie gry na maksymalnych ustawieniach grafiki (ostatnio w Far Cry)

14.06.2006
01:40
[64]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Misio-Jedi -->

owszem to nie strzelanka - ale nie znaczy to iz ma skakac - kazdy obraz 3D (czy strzelanka czy przygodowka) powinien przemieszczac sie plynnie - to jest moje zdanie kazdy moze miec swoje;) Ja sie nie lubie ograniczac - zawsze gram w wysokich rozdzialkach (poza SHIII ktory jest 1024x768) a tym razem zredukowalem sam wlasnie do 1024x768 - za to mam wszystko na max (prawie - refleksy w pomieszczeniach mam na ok. 80%) i gra wyglada pieknie a w dodatku nie skacze nawet jak walcze z kilkoma zbirami na raz, robalami i innymi scierwami;)

14.06.2006
14:42
[65]

Toolism [ GameDev ]

Ok zainstalowałem po formacie Maye i zrobiłem pare screenów. Tylko błagam was;) oszczędzcie mnie;D Ja jestem początkującym modelarzem 3d;) bo tak naprawde to ze mnie programista gier i aplikacji webowych.. A że się fascynuję czołgami to sobie wybrałem do zrobienia tygrysa:) Dostałem za niego zaliczenie ale oczywistym jest że nie skończyłem tego jeszcze.. powiedziałbym że jest gotowy w 60%.. pozostało sporo detali do zrobienia + poprawna tekstura:) ( mój pierwszy raz z teksturowaniem więc totalna porażka :D )

14.06.2006
14:42
[66]

Toolism [ GameDev ]

14.06.2006
14:43
[67]

Toolism [ GameDev ]

14.06.2006
14:43
[68]

Toolism [ GameDev ]

14.06.2006
14:44
[69]

Toolism [ GameDev ]

14.06.2006
14:44
[70]

Toolism [ GameDev ]

15.06.2006
13:39
[71]

Toolism [ GameDev ]

hehehehe;) mój czołg zabił ten wątek;D

15.06.2006
13:51
smile
[72]

Misio-Jedi [ Legend ]

Toolism ---> Nie, nie zabił (jeszcze). Eh, skromnisio z ciebie a Tygrysek świetny !

16.06.2006
03:36
[73]

IntruderPL [ Legionista ]

Misio ---> Czy robić panterę... oto jest pytanie. Pomyślałem, że ew. lepiej byłoby zrobić jakąś przeciwwagę z obozu ruskich lub zachodnich aliantów. Przecież nie robimy kampanii reklamowej nazistowskiego przemysłu zbrojeniowego ale "traktujemy" o wojnie z obu stron.

Toolism ---> model jest naprawdę niezły. Texturki przyzwoite ale troszkę zbyt sterylne. Może dodaj do nich lekką bumpmapę? Jesteś blisko sukcesu. Notabene mi texturowanie idzie często jak po grudzie, bo nie lubię tego.

16.06.2006
07:00
[74]

Zajebioza1 [ Legionista ]

To kociak z nowej gry "Theatre of War"- najladniejszy tank 3D jaki widzialem w grze

16.06.2006
07:09
[75]

Zajebioza1 [ Legionista ]

To link do screenow z tej gry, szkoda ze to RTS...

16.06.2006
10:40
smile
[76]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

Ja jestem za tym aby ktoś zrobił Panterę ;)))

16.06.2006
11:43
[77]

Misio-Jedi [ Legend ]

Intruder ---> To może Shermana ? (łatwy niestety nie jest...)

16.06.2006
12:39
[78]

Ebert [ Pretorianin ]

A najlepiej taki, do którego jest sporo materiałów. :-)

16.06.2006
14:20
smile
[79]

ShermanM4 [ Chor��y ]

Jak juz jest takie zainteresowanie może by zrobić Polskiego jednowieżowego 7TP?? taki patryjotyczny akcent

21.06.2006
14:43
[80]

IntruderPL [ Legionista ]

Pomyślałem raczej o jakimś KV lub IS

21.06.2006
22:28
[81]

Misio-Jedi [ Legend ]

IntruderPL ---> Może KV-85 ? Miałem kiedyś model (produkcji ZSRR) fajny był.

22.06.2006
11:26
[82]

IntruderPL [ Legionista ]

no i znowu mamy ruletkę. :)
Może IS-100?
A tak naprawdę bądźmy konsekwentni - skoro robi my ikonę, to pozostańmy przy ikonach.

Jakie są (moim zdaniem) ikony/najlepiej znane wsród tanków WW II?
Napewno Tiger, Panther, T-34 i Sherman... To są czołgi, które na pierwszy rzut oka mniej lub bardziej rozpoznaje każdy, nawet laik. Może pozostać w tych kryteriach?

A poza tym, jak idzie robienie Tygryska? :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.