GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

zepsułem komputer :(((

26.05.2006
19:07
[1]

magister blokers [ Generał ]

zepsułem komputer :(((

Witam, mam problem, duży problem, może zacznę od początku choć bedę sie streszczał bo to długa historia:

Mianowicie mam 2 fizyczne dyski twarde, na pierwszym układ jest taki
C: 10GB - windows xp
d: 30GB - programy
E: - 190 GB - inne

na drugim
G: 30 GB- coś tam
F: 5GB - windows 2000

Problem lezy w tym ze zainstalowałem na dysku F tego Windowsa 2000 bo go potrzebowałem podczas gdy już wczesniej na c dosyć długo korzystałem z XP. Po zainstalowaniu 2000 okazało się że nie moge odpalić XP-ka (po wybraniu systemu do wystartowania zaczyna się ładować ale potem miga na dole jakiś napis którego nie jestem w stanie odczytać po czym ekran robi się czarny i trzeba resetowac kompa) No i tu mam problem bo musze odzyskać chociaż część danych z dysku C (poczta, dokumenty :((((((( Nie wiem co mam zrobić, próbowałem spod windowsa 2000 wejsć w katalog documents&settings ale niestety "odmowa dostępu" Próbowałem przez konsole odzyskiwania z płytki winXP ale trzeba miec hasło "Administratora" a ja tego windowsa instlowałem kawał czasu temu i hasla nie pamiętam, mam tylko hasło użytkownika o uprawnieniach administracyjnych ale to nie to. Nie wiem co mam zrobić jeżeli ktoś tu zna sie na takich rzeczch to wszelkie uwagi mile widziane.

26.05.2006
19:09
smile
[2]

Moby7777 [ Generał ]

Sciagnij sobie knoppixa. Odpal z plytki, podepnij dysk c i, powiedzmy d i skopiuj wybrane pliki. Nie jestem pewny ale wiekszosc dystrybucji tego systemu mountuje dyski automatycznie wiec nie powinienes miec problemow :)

26.05.2006
19:14
[3]

magister blokers [ Generał ]

mam knopixa i robiłem to ale on niestety nie potrafi kopiować plików (próbowałem)....

edit: ale może to i dobry pomysł... ciekawe czy bede miał dostem do katalogu documents and settings bo jesli tak, to nie taki diabeł straszny jak go namalowałem...

26.05.2006
19:16
[4]

Regis [ ]

"mam knopixa i robiłem to ale on niestety nie potrafi kopiować plików (próbowałem).... "

LOL :D

26.05.2006
19:16
[5]

Moby7777 [ Generał ]

Jak to knoppix nie umie kopiowac plikow? Wprawdzie nigdy nie musialem ale nie wierze - zwyczajnie nie wierze. W ostatecznosci jak nie knoppixem to zedrzyj sobie midnight commandera. :)

A co do dostepu to bedzie mial - linux nie zwraca uwagi na windowsowe prawa dostepu raczej... :)

26.05.2006
19:28
[6]

magister blokers [ Generał ]

OK, nie jest tak le,jestem pod knopixem i widac wszystkie foldery ale przy probie skopiowania jakiegokolwiek pliku wyswietla sie komunikat "writing to devices is not supported"

26.05.2006
19:30
[7]

Moby7777 [ Generał ]

To masz jakas obrzezana wersje knoppixa... ale poczekaj. Opcji jest kilka:

1. Szukasz normalnej wersji systemu.
2. Rejestrujesz sie w jakims www.rapidshare.com czy innym edysku i tam wrzucasz pliki ktore chcesz zachowac. Przeciez nie zabronia Ci nic uploadowac, nie? :)

26.05.2006
19:33
[8]

master53 [ Czarnobyl 86 ]

Teraz z ciekawości sprawdziłem swoim knoppixem czy da się kopiować no i rzeczywiście się nie da. Wywala jakiś komunikat.

[Edit]Moby7777 ---> A niby jak ma się połączyć z netem ?? Ja np. mam WiFi, a knoppix nie ma sterowników do WiFi więc nie można się łączyć z netem. [/Edit]

26.05.2006
19:34
[9]

J0lo [ Legendarny Culé ]

chociaż rozsądniej chyba byłoby zainstalować jakiegoś boot loadera i mieć wybór pomiędzy oboma systemami... choć sam miałem taki problem i wybrałem format partycji z linuxem :)

26.05.2006
19:37
[10]

BIGos [ bigos?! ale głupie ]

heh, eksperci ;)

"nie wierzę, że knoppix nie kopiuje" :D:D:D

nie słyszeli koledzy o walkach z NTFSem ?
linuksy sobie z tym nie radzą. A tym bardziej nie wiadomo jakiej daty live-distro.

26.05.2006
19:40
[11]

Moby7777 [ Generał ]

J0lo -> przeciez z tego co napisal blokers wynika ze problem nie tkwi w botloaderze ale pojawia sie dopiero po wybraniu xp

master53 --> Urzekla mnie Twoja historia. Jednak zakladam, ze jesli poradzil sobie z napisaniem posta spod linuxa (post nr6 o 19:28) to poradzi sobie tez z polaczeniem z internetem.

26.05.2006
19:42
[12]

Narmo [ nikt ]

Poszukaj na sieci Hiren's BootCD (ostatnia wersja jaką mam to 8.1, obraz płyty ma 63 MB). Jest tam kilka narzędzi, które bardzo się przydają (między innymi mini wersja Win98 z opcją czytania NTFSa)

26.05.2006
19:42
[13]

magister blokers [ Generał ]

czy obrzezana, no nie wiem moze i troche stara wersja 3.7, moze po prostu nie chce zapisac na partycji ntfs (tylko czyta) a zapisac dalo by rade na ext3 (tylko po co?) te pliki mi sa potrzebne po windowsem. podejrzewam ze jak bym teraz przeformatowal partycje z windowsem2000 i zainstalowal na niej xp to spod/z pod (jak to sie pisze?) tego nowego windowsa nie bede mial uprawnien dostac sie do folderu doc&sett (mam nadzieje ze sie myle)

26.05.2006
19:48
[14]

magister blokers [ Generał ]

problem nie tkwi w bootloaderze, popelnilem grzech smiertelny instalujac win2000 podczas gdy na dysku znajdowal sie juz winXP (tak sie nie robi - podobnie jak nie instaluje sie win 98 po winXP - odwrotnie mozna)

Narmo - poszukam cos na ten temat ale nie wiem czy to cokolwiek rozwiaze bo wydaj mi sie ze problem jest w tych chlernych uprawnieniach do tego folderu, zobacze moze ten "Hiren" je zignoruje,

26.05.2006
20:10
[15]

mati_byku [ Pretorianin ]

moze zainstaluj win xp bez formatowania partycji po instalacji wszystkie pliki zostana w Documents and Settings (te z pulpitu itd.)

26.05.2006
20:17
[16]

Elthan [ Centurion ]

Jeśli win2000 nie potrafi się dobrać do tych danych to linux tym bardziej. Dostęp jest pewnie zablokowany na poziomie sytemu plików NTFS, co w tym przypadku pozostawia Cię z dwoma możliwościami: przypomnienie sobie jakie było hasło lub pożegnaniu się z danymi. To chyba to samo co zakodowanie dostępu do folderu.

26.05.2006
20:31
[17]

Narmo [ nikt ]

magister blokers --> Tak. Narzędzia na tej płytce ignorują prawa dostępu. Najlepiej byś zrobił jak byś przegrał te pliki na partycję FAT32 (pozbywasz się wtedy uprawnień plików).

A co do instalacji systemów, to jak ktoś potrafi to może zainstalować je w dowolnej kolejności.

26.05.2006
20:45
[18]

magister blokers [ Generał ]

Narmo -- no moze jak ktos potrafi to niech instaluje ale nie ja....

Otoz Knoppix widzi i czyta wszystkie pliki wiec jest dobrze. Szkoda tylko ze nie potrafie zmusic windowsa2000 do czytania tej duzej partycji bo tam jest folder documents and settings (wczesniej o tym zapomnialem) Co prawda na C: tez jest taki folder ale to jest stary folder z ktorego kozystalem dawniej - gdy zaczelo sie kurczyc miejsce na C: przezucilem wszystko na ten duzy dysk i o tym zapomnialem. Podejrzewam jednak ze uprawnienia na obydwu folderach sa takie same i skoro windows2000 nie czyta tego nieistotnego folderu to nie czytal by tez tego wazniejszego (gdyby mogl - bo przeciez nie czyta calej partycji) Skorzystam z tego narzedzia ktore polecil Narmo i mam nadzieje ze bedzie ono w stanie odczytac ta partycje. W miedzyczasie sprobuje zmusic 2000 do odczytania duzej partycji (samo zainstalowanie SP4 nie pomoglo - moze cos innego trzeba zrobic) W kazdym razie dzieki za rady, powinienem sobie juz dalej poradzic, a jak nie to bede pytal

© 2000-2021 GRY-OnLine S.A.