GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Rodzaje statkow i towary przez nich przewozone HELP

23.05.2006
20:35
[1]

meetball [ Konsul ]

Rodzaje statkow i towary przez nich przewozone HELP

m am taki tematr zadania i nie bardzo wiem gdzie to znalezc pomocy

23.05.2006
20:38
smile
[2]

sebekg [ Generaďż˝ ]

a moze cos dokladniej ?:)

23.05.2006
20:38
[3]

Grungowiec [ LENIWIEC ]



o to Ci chodzi???

23.05.2006
20:41
[4]

meetball [ Konsul ]

no jakie towary transportuja itp

23.05.2006
20:46
[5]

Deepdelver [ Legend ]

pancerniki transportują śmierć

23.05.2006
20:46
[6]

meetball [ Konsul ]

a tak serio bo mi juz malo czasu zostalo

23.05.2006
20:54
[7]

Deepdelver [ Legend ]

Wikipedia nie gryzie.


Drobnicowiec - statek przeznaczony do przewozu drobnicy, czyli towarów przemysłowych liczonych w sztukach, zapakowanych w skrzynie, beczki, bele, worki i inne rodzaje opakowań, lub bez opakowania, jak samochody. Drobnicowce rozwijają zwykle dużą prędkość, przekraczającą nawet 20 węzłów. Mogą też zabierać do 12 pasażerów.

Gazowiec - statek przeznaczony do transportu skroplonego gazu ziemnego.

Chemikaliowiec - zbiornikowiec przeznaczony do przewozu płynnych chemikaliów.

Masowiec - statek, zazwyczaj z pojedynczym pokładem i dnem podwójnym, zbiornikami szczytowymi i obłowymi oraz z pojedynczym lub podwójnym poszyciem burtowym, przeznaczony głównie do przewozu suchych ładunków masowych luzem, tj. bez opakowania, wsypywanych bezpośrednio do ładowni, jak np. węgiel, ruda, nawozy mineralne, zboża, siarka granulowana, itp. Masowce używane są też bardzo często do przewozu ładunków półmasowych (break-bulk), czyli np. blach (także w rolach), stali w innej postaci (szyn, kęsów hutniczych), drewna pakietyzowanego, papieru w rolach, a także kontenerów (masowco-kontenerowce).
Potocznie masowcami nazywa się jedynie statki do przewozu suchych ładunków masowych i półmasowych, ale według systematyki naukowej w okrętownictwie do masowców zalicza się masowce suche i zbiornikowce - statki do przewozu płynnych ładunków masowych. Dawniej często spotykano zaliczanie do masowców (co znajdowało m.in. odzwierciedlenie we wspólnym zaszeregowaniu w statystykach) samochodowców.

Kontenerowiec - statek specjalnie wyposażony w prowadnice i przeznaczony do przewozu kontenerów, przy założeniu ich pionowego załadunku i wyładunku.

Tankowiec (ang. tank - zbiornik, cysterna; port. tanque - staw, zbiornik), prawidłowa (zalecana) polska nazwa: zbiornikowiec - statek-cysterna, przeznaczony do transportowania materiałów płynnych. Zbiornikowce należą do największych statków handlowych. W przeciwieństwie do innych frachtowców nie posiadają ładowni a zbiorniki ładunkowe - załadunek/wyładunek odbywa się za pośrednictwem systemu rurociągów i pomp.
Zbiornikowce najpowszechniej wykorzystywane są w transporcie ropy naftowej oraz chemikaliów (chemikaliowce), a także jednostki przystosowane do przewozu skroplonego gazu (gazowce).

Statek pasażerski - to statek przeznaczony do przewozu osób. Jednak statkami pasażerskimi mogą być także statki zarabiające przede wszystkim przewozem towarów. Już w roku 1948 w przepisach Konwencji Londyńskej określono, że statkiem pasażerskim jest każdy statek handlowy zabierający na pokład i mający miejsca kabinowe dla ponad 12 pasażerów. Przez następne lata utarł się podział na statki pasażerskie zabierające powyżej 100 pasażerów oraz pasażersko-towarowe mogące pomieścić od 12 do 100 osób. Coraz bardziej upowszechniała się żegluga promowa, pojawiły się też nowe typy staków np. poduszkowce, szybkie statki pasażerskie (tzw. HSC). Sam czas podróży zaczął się skracać i stakami pasażerskimi już są dzisiaj statki zabierające na pokład, a nie do kabin 12 pasażerów.

Chłodniowiec - jest to statek służący do przewozu łatwo psujących się produktów spożywczych w chłodzonych komorach.

Latarniowiec – statek pełniący rolę latarni morskiej lub innego światła nawigacyjnego. Przeważnie bez napędu, zakotwiczony na stałe w miejscu gdzie budowa latarni morskiej jest niemożliwa albo nieopłacalna.

Lodołamacz inaczej łamacz lodu - to statek o specjalnej, wzmocnionej konstrukcji kadłuba umożliwiającej łamanie pokrywy lodowej (np.lód morski). Lodołamacze używane są na zamarzających wodach żeglownych, aby umożliwić w ten sposób żeglugę w okresie zimowym.


Acha - poduszkowiec wcale nie przewozi poduszek. :D

23.05.2006
20:59
[8]

Pichtowy [ Generaďż˝ ]

Kiedyś mieli jeszcze klipry herbaciane - specjalne szybkie żaglowce budowane do transportu herbaty , były szybkie bo herbata potrafiła się zepsuć (zgnić) w czasie długiego rejsu normalnym statkiem.

Do spisu Deepdelver-a dorzuć jeszcze promy - statki kursujące wachadłowo zabierające na pokład pojazdy kołowe, czasem nawet pociągi oraz pasażerów.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.