foxx [ lisek ]
Armed Assault - [część 1]
• Armed Assault •
Armed Assault to program bezpośrednio nawiązujący do Operation Flashpoint, słynnej produkcji grupy Bohemia Interactive Studio z roku 2001. Po raz kolejny mamy więc do czynienia z taktycznym shooterem oglądanym z perspektywy pierwszej osoby, przy okazji wspartym niewątpliwym doświadczeniem i renomą czeskich programistów.
• Najważniejsze cechy
Engine/Graphics
* DX9 Engine incorporating many of the latest features, including High Dynamic Range rendering
* Reworked lifelike animations.
* Fully streaming game engine allowing extremely large environments loaded with various special effects.
Environments
* Environments are richly detailed and varied.
* New huge sized battlefield (landmass exceeds that of all islands from Flashpoint & Resistance combined) 400 sq Km island.
* New densely populated battlefield (approximately twice the number of objects on all previous islands combined).
* Dynamic weather and daytime simulation (including tides and star constellations)
* Ambient wildlife.
Gameplay
* Large selection of weapons and vehicles.
* Unique and proven combatant's AI.
* New island containing large cities with many different, fully accessible buildings.
* ArmA s campaign features a brand new story-line, with a modern day setting.
* Campaign s setting and events inspired by real world events, military strategies and political doctrines.
* Updated controls and command interface.
Multiplayer
* Large, persistent battles.
* 60+ player multiplayer (plus additional AI), players can join at any time.
* Unique game modes introducing modes of play not seen in any other game.
* Cooperative game modes.
Custom content support
* Open game architecture.
* Building on top of the successful Operation Flashpoint addon and modding support.
* Built-in scenario editor.
* Versatile object/vehicle animation system.
* Many useful scripting functions.
* Mission wizards enable missions to be played with any addons.
Po wiecej info odsylam do tej stronki:
• Wymagania:
Minumum
Procesor - 2Ghx
512 MB RAM
karta graficzna 64 MB zgodna z DX9
• Premiera:
10 listopada 2006.
• Linki:
- oficjalna strona gry:
- blog informacyjny:
- polska strona o grze:
- i jeszcze jedna dobra stronka o grze:
- forum na of.pl o ArmA:
- zapowiedz [eJay]: https://www.gry-online.pl/S022.asp?ID=3322
- encyklopedia: https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=6354
Screeny:
- Screeny na GOL'u: https://www.gry-online.pl/S026.asp?ID=4238
- Tutaj o wiele wiecej:
Filmiki:
- Armed Assault Zone:
- Video na GOL'u: https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=3175
- 2 Video na GOL'u: https://www.gry-online.pl/gol_video.asp?ID=2698
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
@foxx
Jak masz abo to doklej ten link
foxx [ lisek ]
Watek nowy wiec znajdzie sie pewnie pare bledow ale z czasem mysle ze bedzie coraz lepiej... Jakies sugestie dotyczace watku ? Moze ma ktos tez jakies info o grze ktorego nie zamiescilem we wstepie? Jesli tak to walic do mnie. A tymczasem, zapraszam do rozmowy. :)
goldenSo -> Done.
Barthez x -> Listy stalych bywalcow narazie nie ma, bedzie jak sie ukaze gra, ale nie boj sie - nie zapomne o tobie ;P
Barthez x [ Generaďż˝ ]
No więc ja się wpisuję po raz pierwszy do nowego wątku, a jeśli robiona bedzie lista graczy/bywalców, to ja poproszę gdzieś w górnej części mnie umieścić, żebym chociaż gdzieś był u góry :P
Zobaczymy czy pobijemy rekord BF2 w ilości wątków :) Kiedy wyjdzie gra, to na pewno coś się ruszy :)
I mam pytanie do goldenSo --> no to ajkie klasy mają być? I dlaczego mam się zawieść? Przecież ja nie przyjmuję zasady, że to co w BF2 jest dobre i koniec :)
foxx --> no to może od razu listę bywalców, a potem się ją przekszałci na listę graczy (?) ;)
Edytuje już chyba 4 raz :P Ok, dzięki foxx ;)
PIL [ Generaďż˝ ]
Jako stary "flashpointowiec" melduję sie na służbę :)
Też się ne mogę doczekać.
piokos [ Malpa w czerwonym ]
a poproszę gdzieś w górnej części mnie umieścić, żebym chociaż gdzieś był u góry :P
a mnie pierwszego, a najlepiej najpierwszego :))
mam nadzieję, że dobrze zoptymalizują kod tej gry :). O resztę się nie martwię :P, będzie z czego i do kogo strzelać? Będzie.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
piokos --> Ja coś czuję, że chyba też sobie zainstaluję OF i sobie przypomnę troszkę, a na AA czekam z niecierpliwością :)
eJay [ Gladiator ]
Ha, wiedzialem, ze ktos predzej czy pozniej zalozy watek o ArmA:) Panowie, do premiery tej gry jeszcze sporo czasu, a widze ze niektorzy to juz sie podniecaja:) Poczekajmy na demko...
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
@Barthez
Dokładnie ci nie powiem, ale w OF było tak że Medyk , Żołnierz, Pilot, Czołgista, Komandos (Różnili się tylko mundurem, każdy może sobie LAW'a podnieść i zmieść T80 z powierzchni ziemi), Snajper . Medyk mógł dodatkowo leczyć (nigdy na 100%) Snajper miał mniej miejsca w plecaku, medyk tak samo.
eJay [ Gladiator ]
Jak ktos ma OFP i dodatek Resistance to mozna popykac w gronie na jakimś serwerze badz zalozyc wlasny (jak ktos ma lacze 2 Mbit):PP Zabawa jest nieziemska.
Jak ktos nie ma to od 20 maja bedzie dostepny pack OFP+RES+Gold Upgrade od Cenegi. Koszt 25 zł:)
Maxblack [ MT ]
hmm ja próbowałem grac, ale niestety na public serwach lagi są a na prywatnych trzeba byc juz nieco zaawansowanym
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
eJay---> z tego co pamiętam pisałeś zapowiedż AA, wiesz coś o wymaganiach gry?
foxx---> niech cię wszechmocny błogosławi za ten wątek;)
eJay [ Gladiator ]
Wiem tyle, ze wersja alpha gry chodzila w miarwe dobrze na GF6800GT, 2 Gb i Procku 3.0 Ghz:)
Vaiper [ Konsul ]
siemka mi terz zakup AA chodzi po głowie :).
zuromil [ Człowiek Jazda ]
No no muszę powiedzieć że wygląda obiecująco. Na bank zagoszcze na liście graczy. Oblukałem screeny które lisowaty zapodał we wstępniaku i stwierdzam że MAX! O ile się nie myle to gra ma mieć silnik podobny co ten w OF? A nam pozostaje jedynie czekać na premiere.
eJay [ Gladiator ]
Silnik jest podobny, ale pod wieloma wzgledami ulepszony. To bedzie stare, dobre OFP z lepsza fizyką i mniejsza liczba burakow:)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
eJay --> obawiam się, że tych buraczków może być więcej, kiedy nasz przyjaciel z BF2 zacznie w AA grać ;)
Co do samej gry, to jeśli niektórzy obawiają się o silnik graficzny gry, to i tak wymagania są dosyć wysokie, z tego co napisał eJay.
eJay [ Gladiator ]
obawiam się, że tych buraczków może być więcej, kiedy nasz przyjaciel z BF2 zacznie w AA grać ;)
Miałem na mysli błędy:)
foxx [ lisek ]
jopin [ Generaďż˝ ]
no jakby co to ja sie moge podlaczyc do jakiejs nocnej gry w ofp :)) tylko podajcie Ip i jestem ! :))
Maxblack [ MT ]
Nie piszcie AA, bo tak się przyjeło nazywac Americas Army - a to gry z jednego gatunku. :)
foxx [ lisek ]
Jak cos to uzywajcie skrotu ArmA, Maxblack dobrze gada ;)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
No to jak skracamy??? ;)
Co powiecie na ArmAss :P
eJay [ Gladiator ]
ArmA:) Ladnie brzmi i tak jakoś bojowo. Ewentualnie ArAs, bo czasem i tak piszą na forum Bohemii.
Aj jak w ogóle interesujecie sie ArmA to obadajcie linka - https://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=25465
a nastepnie tego
Barthez x [ Generaďż˝ ]
No to przyjmujemy ArmA :) Też o tym myślałem, ale to ass było kuszące :P
Też ciekawy sposób, żeby publikować blog bohatera gry :)
foxx [ lisek ]
Jakos sie przyjelo w necie juz ze sie pisze ArmA (nawet na oficjalnym forum [i nie tylko] tak jest) wiec mysle ze warto uzywac tegoz wlasnie skrotu.
Hmmm, myslalem tez o jakims podtytule do watku, macie moze jakies fajne pomysly ? :)
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Cała koncepcja OFP byłą super poza kilkoma kwestiami:
- kod sieciowy, na serwerach poniżej 1Mb można grać spokojnie "na piechotę", wejście do kilku pojazdów powoduje okropne lagi zakończone zgonem serwera :(
- fizyka, ale tylko niektórych rzeczy, np. wraków pojazdów. Podskakujący kadłub T-72 może i wygląda śmiesznie, ale nie gdy ląduje na twojej twarzy
- poruszanie się w budynkach - bardzo urozmaiciłoby grę, nie tylko o kwestie policyjne wojska (Irak pokazał, że wojna, to nie tylko połać terenu przed miastami, ale także i sam, jeden nawet budynek), oraz także nowe możliwości w modowaniu (ile to już dodatków swat'owskich powstało i żaden nie może zaoferować tak dużo na ile liczą gracze, głównie z powodu poruszania się po budynkach).
- sterowanie samolotem - nie wiem czy do podstawki wyszły jakieś wspomagacze, ale w czystym OFP trudno i nienaturalnie lata się wszelkimi samolotami... Całe szczęście z helikopterami jest lepiej.
Niech tylko to naprawią w ArmA, a wybaczę nawet kanciaste twarze (jeśli się pojawią), które niektórym się bardziej nie podobają niż sama rozgrywka w OFP.
Molpi [ Mocny w literkach ]
foxx ---> proponuje "Nieustanne oczekiwanie"
eJay [ Gladiator ]
- kod sieciowy, na serwerach poniżej 1Mb można grać spokojnie "na piechotę", wejście do kilku pojazdów powoduje okropne lagi zakończone zgonem serwera :(
Niestety brutalna prawda:( BIS pryznzalo sie pozniej, ze ich priorytetem byl singleplayer i modowalnosc, nie zas multi.
- fizyka, ale tylko niektórych rzeczy, np. wraków pojazdów. Podskakujący kadłub T-72 może i wygląda śmiesznie, ale nie gdy ląduje na twojej twarzy
Rzeczywiscie. Odrzut powinien byc, ale nie az taki jak w OFP:)
- poruszanie się w budynkach - bardzo urozmaiciłoby grę
Tu mam wrazenie, ze BIS mialo problem na ustawienie gry pod wzgledem akcji na otwartej przestrzeni czy w zamknietych budynkach. Chyba nie chcieli kombinowac i postawili na przestrzen:) A w Resistance znacznie poprawili chodzenie w pomieszczeniach, dodali wiele budynkow mieszkalnych na Nogovie, cale osiedla (mozna anwet do windy wejsc!) i wioski. Problem jest taki, ze im wiecej pomieszczen tym wieksze wymagania. A z tym ciezko juz bylo w Resistance.
- sterowanie samolotem -
Ten problem tyczy sie kazdego pojazdu w grze:) Bo tu akurat BIS zafundowalo arcade (echhh te czolgi:/).
Propozycja podtytulu - Bravo, we are in position!
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Z Nogovą też nie było tak źle. Do dziś OFP jest jedną z tych gier, gdzie ładowanie ogromnej mapy z najróżniejszymi elementami trwa strasznie krótko.
Z prowadzeniem pojazdów nie ma problemu, o ile pojmie się kierowanie pojazdem myszką :). Dużo tu nie wymagam - pojazdy nie muszą mieć ręcznej skrzyni biegów czy symulować przetarcia silnika. Zachowanie ich jest bliższe realiom niż np. w BF2. Dlatego tak strasznej arcade'ówki tu nie widzę, a przynajmniej nie razi po oczach. Natomiast samoloty to poważny problem, sterowanie ciągiem to udręka, namierzanie celów - także. A szkoda, bo tak A-10 marnieją, latać na nich trzeba potrafić, a wcześniej długo się uczyć, bo zasady nimi rządzące nie są wzięte ani z symulatorów (weźmy np. fizykę lotu z wczesnych Flight Simulator'ów) ani arcade'ówek (nich no będzie już ten BF2, choć ciekawsze akcje z samolotami można było wyczyniać w Deset Combat na BF1942).
eJay [ Gladiator ]
Nowe wycinki prasowe i screeny:)
Na jednym z nich widac straz pozarną (?). Czyzby istniala mozliwosc gaszenia pozarow?
Matt [ I Am The Night ]
2 kwartal 2006? Hmm... ciekawe czy dotrzymaja terminu.
Przy OFP spedzilo sie niejedna nocke, na AA czekam wiec z nieskrywana niecierpliwoscia :)
John Michael Kane [ Pretorianin ]
eJay
..ale ta straż pożarna jest z VBS imo.
Kiedyś wydanie gry było datowane na marzec/kwiecień, teraz Q2 2006, czyli jeszcze w najgorszym razie poczekamy 2 miesiące, ale będzie warto :-)
eJay [ Gladiator ]
Faktycznie, to raczej VBS1. Ale ponoc wiele pojazdow, zwierzat i postaci ma byc przeniesione z VBS do ArmA.
John Michael Kane [ Pretorianin ]
To świetnie. Fajnie by było jakby dodali właśnie te rzeczy z VBS, niedostępne raczej dla szarego człowieka, poprawili grafikę i fizykę i dodali szczyptę czegoś "extra".
Oby jak najszybciej podali datę wydania.
Aby wywołać ślinotok u niektórych, którzy nie widzieli co potrafi VBS:
- bardzo fajny trailer tegoż systemu szkoleniowego.
Hooah!
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Się na niemieckim języku za bardzo nie znam, ale... Z tabelki na pierwszej stronie wynika, że nie będzie samolotów? Zamiast 3 wysp, będzie jedna, za to ogromna? I co z misjami? Po OFP stoi 40 misji, a po ArmA 12 coś...
Natomiast wóz strażacki jest z VBS1, co jest nawet podpisane.
[edit]Widzę, że sprawa VBS1 jest rozwiązana :P
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
Misje zrobią fani
John Michael Kane [ Pretorianin ]
Jak będzie edytor to ja tam misjami bym się nie przejmował (będzie?).
Ile to frajdy miałem z robienia debilnych misji w OFP. ;-) Momentami więcej niż z samego grania w single.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Ale kampania w OFP to był miód, mało która później tworzona kampania przez fanów była tak dobra. Trigerów na jedną mapkę z kampanii OFP było od cholery, na dodatek można było, dzięki tylko twórcom stosować nie przewidziane w głównym scenariuszu rozwiązania. Na przykład ucieczka przez las przed goniącymi nas Sowietami, ja wybrałem coś innego, zszedłem do miasta i "pożyczyłem" zaparkowany samochód by jak najszybciej przedostać się do strefy zrzutu. Właśnie takich głupich, irracjonalnych rozwiązań często brakuje w singlowych kampaniach OFP robionych przez fanów.
Dlatego liczę na to, że kampania w ArmA pozwoli także na momenty nieszablonowych rozwiązań wyjść z krytycznych sytuacji.
John Michael Kane [ Pretorianin ]
Właśnie. We wspomnianej misji w lesie, ja akurat przedzierałem się przez las :P ale to było piękne bo gdybym chciał mogłem przecież zrobić coś innego. Więc może to, że tu będzie 12-coś misji nie znaczy, że będzie gorzej - może będą to 'trigger-monstery' :)
eJay [ Gladiator ]
Te 12 misji traktujcie "umownie". Prawdopodobnie misje te beda mialy czesto po kilka pod-misji, uzaleznionych od naszych dzialan. Jednym slowem - gdy misja zalozy zniszczenie bazy wroga, po drodze bedziecie musieli zniszczyc czolgi, oczyscic miasteczko i wesprzec inny oddzial w zupelnie innej akcji, a dopiero potem wraz z uzueplnionym o nowy oddzial zespolem zaatakowac baze:)
BIS chce uniknac schematycznosci i da graczowi wolna reke w przeprowadzaniu misji.
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
eJay---> ty z tymi wymaganiami, żartujesz, prawda?
eJay [ Gladiator ]
Nie. Wystarczy czytac forum BiSu.:)
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
eJey--> trudno mi w to uwierzyć, przecież w ArmA nie ma jakiś specjalnych fajerwerków graficznych, przypomina to trochę podrasowany VBS, do tego chyba będą chcieli sprzedać kilka egzemplarzy gry, jeśli wymagania będą kosmiczne, to poza kilkoma opasłymi amerykańskimi nastolatkami (patrz150$ za cenę VBS, bez dodatków!) nikt tego nie kupi!
ps. a wiesz może jakie ma wymagania, wymieniany VBS?
foxx [ lisek ]
Angielskie tlumaczenie tego artykulu dostepne tutaj !
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
Silnik OF nigdy nie należał do zoptymalizowanych.
eJay [ Gladiator ]
Manolito--->Nie rozumiesz jednego. Silnik OFP jako jeden z niewielu ładuje całą wyspę do pamieci. To nie jest byle gowienko, aby chodzilo szybko i sprawnie.
jeśli wymagania będą kosmiczne, to poza kilkoma opasłymi amerykańskimi nastolatkami
Obawiam sie, ze jestes w błędzie. Zyjesz w Polsce, ale w USA czy w Europie Zachodniej GF 6800GT to nie jest zaden wydatek i kazdy na pewno pokusi sie o ta gre.
VBS to program szkoleniowy dla armii, stad taka cena (licencja).
Swoja droga, napisalem wyraznie, ze byla to wersja alpha. Do bety i fulla jest sporo czasu i na 100% zoptymalizuja to lepiej. 6800GT za pol roku bedzie standardem do grania w przynajmniej srednich detalach, podobnie jak 2 Gb Ramu. Nie widze w tym nic dziwnego. Za rok bez procesora 64-bitowego do zadnej gry nie podejde.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Manolito - Wymagania VBS1 są nieco wyższe od tych w OFP, wynika to z faktu wprowadzenia tam bardziej szczegółowych modeli obiektów. Poza tym, jest to jak napisał eJay symulator dla armii, jednak nie wiem czy można go legalnie kupić do indywidualnego użytku, mimo podania ceny ($150 to chyba jest nawet pakiet podstawowy, bez supportu i rozszeżeń). Na Internecie można poczytać sobie o tym jak wygląda VBS1 w relacjach amerykańskich żołnierzy, którzy testowali go. Graficznie nie różni się od OFP, poza wspomnianymi lepiej odwzorowanymi obiektami. Ach... i nie masz co marzyć o sprawdzeniu go w czystej formie - do VBS1 dodawany jest klucz sprzętowy (wtyczka pod USB). Aczkolwiek rok temu czytałem, że można zrobić mix OFP i VBS1... mimo to niczego nowego dla gracza tam nie ma, dla stratega - owszem, jest jakiś dodatkowy panel strategiczny do zarządzania zespołami.
(informacje te pochodzą sprzed roku, pewnie przez ten czas coś się pozmieniało :P)
goldenSo -> Jak nie, jak tak. Gdy tylko dorwałem OFP w 2001 roku, to nie miałem najmniejszych problemów z działaniem gdy, a wtedy odrzutowca z komputera nie miałem. O zoptymalizowaniu kodu świadczy choćby czas ładowania się mapy.
MANOLITO [ Generaďż˝ ]
eJey, Wozu---> trochę mnie uspokoiliście;) zawsze można przecież powyłączać jakieś graficzne bajery, i cieszyć się samą rozgrywką, a resztę zostawić wyobraźni;)
Czacha [ inquisitor incognito ]
Jezeli komus brakuje realizmu w OFP, to polecam odpalic WGL'a (to taki mod). Po przejsciu treningu w CMHQ wystarczy wpasc na jedna z wieczornych gier CFOG'a (www.cfog.prv.pl)
watek CMHQ - https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5003242
troche screenow z gier CFOG'owych -
a tutaj urywki filmowe -
eJay [ Gladiator ]
Heh, ArmA coraz bardziej przypomina Game2:)
foxx [ lisek ]
A jednak! Wszystko wygląda na to, że jednak Armed Assault będzie na E3! Na najnowszej liście targów E3 2006 są dwa miejsca dla IDEA Games. Róznież samo IDEA Games potwierdziło swoją obecność na targach. A więc lista z serwisu Onet.pl nie była pełna. Pozostaje nam tylko czekać do 10 maja.
eJay [ Gladiator ]
No, mam nadzieje, ze GOL na E3 podejdzie grzecznie na targowisko IDEA Games i looknie jak tam ArmA sie prezentuje.
BTW. dzisiaj zapodano pare nowych screenow na forum BISu:)
eJay [ Gladiator ]
Dobra, swieza wiadomosc z forum BiSu:)
BiS wprowadzi nowa technologie, ktora pozwoli ustawic draw distance na 10 km. Jednak bedzie on dostepny dla komputerow o mocy 3 Ghz wzwyz:) Reszta zadolowi sie mniejszym dd na poziomie 2-5 km co chyba nie jest az takie zle:)
No i podali minimalne wymaganie - procek 2Ghx, 512 MB RAM, karta graficzna 64 MB zgodna z DX9 - jest lepiej niz wiele osob przypuszczalo. Niektorzy sadzili, ze ze wzgledu na draw dist. wlasnie wymagana bedzie karta o pamieci 128 MB, a jednak optymalizuja silnik pod katem plynnosci:) Niemniej do tej gry lepiej podejsc z 2 Gb, prockiem 3 ghz i nowa karta graficzna:)
Na dowod tego info screen ukazujacy nabrzeza Sahrani ladne lasy:)
foxx [ lisek ]
Hmmmm... release: 2006/Q4 (no publisher yet) , oby to nie byla prawda... :)
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
No nieźle... W OFP z dll'ką Kegetysa, ze wszystkimi szczegółami i ukształtowaniem terenu na normalny, mogę obserwować teren (z jakiegoś wzniesienia najlepiej) do 1-1,5km (maks na gołym OFP do 5km).
Swoją drogą, ciekawe czy ktokolwiek gra w OFP z detalami terenu na bardzo wysokie?... Niby powierzchnia terenu wtedy jest bardziej bogato ukształtowana ale czasami wygląda to i śmiesznie i strasznie.
eJay [ Gladiator ]
Swoją drogą, ciekawe czy ktokolwiek gra w OFP z detalami terenu na bardzo wysokie?... Niby powierzchnia terenu wtedy jest bardziej bogato ukształtowana ale czasami wygląda to i śmiesznie i strasznie.
Wlaczylem raz najwyzsze detale i teren byl swietnie pofaldowany (w sensie gorka to byla gorka a nie jakis kanciaty obiekt), ale 10 fps nie dawalo pograc:)
foxx---->Spokojnie. Na E3 IDEA Games wystawi ArmA i wtedy sie okaze co z wydawca:)
Czacha [ inquisitor incognito ]
zapewne malo kto - raz, ze ciezko jezdzi sie wtedy pojazdami poza droga.. a po 2gie, na serwerach detale terenu sa na najnizszym poziomie.. wiec lepiej nie wprowadzac zamieszania i grac wszedzie (SP i MP) na takich samych.
dxdll dodaje uroku, ale z nim przestaje dzialac antyaliasing i anizo. jakosc obrazu jest zdecydowanie wyzsza z zastosowaniem wygladzania niz dxdll'a
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Czacha -> No, w końcu ktoś zauważył tą groteskową sprawę z prowadzeniem pojazdu po bezdrożach na najwyższych detalach terenu. I jednocześnie nie zgadzam się co do dxdll, już w wątku CMHQ proszono o lepsze zdjęcia z obu wersji OFP - jak dobrze pamiętam, poza pierwszą serią zdjęć nie zamieściłeś innych, a na nich nie widać aż tak strasznych różnic (głownie chodzi mi o anti-aliasing). Poza tym, z tego co widzę w OFP nie wspiera własnego ustawienia ani AA, ani filtrowania anizo - trzeba je wymusić sterownikami do karty graficznej, a to wiąże się z ciągłym babraniem przy nich.
Czacha [ inquisitor incognito ]
Wozu: wymuszenie AA w sterownikach to nie babranie sie, tylko wlaczenie dosc dobrze widocznej opcji w menu zaawansowanych karty graficznej ;)) no ale nie kazdy moze byc tak zaawansowany, okej :p zreszta, ja mam wlaczone na stale do kazdej gry ;)
Testy w roznicy jakosci moze zrobic sobie kazdy - u mnie komp jest mocny i pomimo tego ze dxdll obcina ilosc klatek o jakies 20-30% nie zauwazam spadku szybkosci gry. Niestety przy slabszych kompach moze byc to juz zauwazane - do tego, jesli ma sie w configu gry ustawione autodopasowanie detali, wtedy gra bedzie duzo gozej wygladala przy wiekszym obciazeniu. U mnie taki efekt nie wystepuje, pomimo tego widac kanciaste krawedzie, zas wypatrzenie postaci z duzej odleglosci jest nie lada sztuka.. a patrzac na skraj lasu w odleglosci 250metrow od nas w takim WGL'u jest niemal niewykonalne i trzeba miec sporo szczescia zeby to zrobic. Z pomoca przychodzi wygladzanie krwaedzi ktora pomaga odroznic postac posrod gesto porosnietych krzakow.
Moim zdaniem dxdll dodaje pare bajerow ktora np. bardzo pasuja do FFUR'a. Ale WGL czy tez ECP ktory wchodzi w sklad paczki CFOG'a (lub nawet czysty OFP) duzo lepiej wygladaja i sa bardziej grywalne (kwestia subiektywna rzecz jasna) z natyaliasingiem.
Kiedys sam uzywalem dxdll'a ale wrocilem do FSAA i inny ficzersow nowych kart graficznych.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Czacha -> Dlatego pisałem o zabawie z właściwościami karty, bo nie każdy gra tylko i wyłącznie w OFP. Są gry, gdzie wymuszone ustawienia powodują ich nieprawidłowe działanie (np. BF1942 i BF2 z kartami ATI), dlatego zmiana ustawień na czas takiej czy innej gry to sprawa męcząca, a przy tym jak napisałem wcześniej OFP z dxdll'ką i tak wygląda ładnie, no i nie trzeba o niczym pamiętać przed odpaleniem gry.
eJay [ Gladiator ]
ArmA w ruchu! -
Ten kto czyta blog Portera, ten wie o co chodzi:) Swietna animacja zolnierzy, niezle tekstury. Rooarr! Juz nasycilem swoje zmysly:)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
A ja się cieszę, bo kupiłem sobie wczoraj klawiaturkę Logitech Media Keyboard (2 klawiatura w mojej karierze) i jestem w siódmym niebie :) Mogę grać rewelacyjnie w BF2, a także niedługo w ArmA! :)
A na marginesie, to widze, że tutaj dyskusja także rozgorzała :) Czy to dlatego, że na E3, pojawi się ArmA ? Swoją drogą, chętnie bym zobaczył jakąś zapowiedź, bądź relację z E3 na GOLu, która skupi się na tym, na co wszyscy czekamy :)
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
Drzewka sie bujają Jeee
eJay [ Gladiator ]
Nowy trailer!
Zajebisty, ta gra zarzadzi:) Nawet grafika juz nie jest taka brzydka:D Swietne animacje, rozmach, akcja....
Praetor [ Generaďż˝ ]
mi sie bardzo podoba, ze gra ma dzialac z trackir - to bedzie jazda
piokos [ Malpa w czerwonym ]
i pomyśleć, że w ciągu 3-5 minut można będzie
1. stać obok tego domu
2. chować się za tymi drzewami
3. jechać sobie tędy HUMVEE
piokos [ Malpa w czerwonym ]
jak będzie personalizacja naszego wojaka to zrobię sobie wąsy (jak ten pan po lewej) i będę pilotem Little Birda :]
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
Światła to dalej tekstura :(
eJay [ Gladiator ]
goldenSo--->A po co kolejny detal w 3d:) ?
peners [ SuperNova ]
Mi sie bardzo podoba mam nadzieje ze wymagania nie beda z kosmosu :) Od czasow # klasy gim nie grałem w nic innego lepszego niz Operacja Flashpoint. Ja w to grałem zamist sie na egzamin gimnazjalny uczyc.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Ojoj... Świetnie się zapowiada...I świetniej i najświetniej :D
eJay --> nie dawaj więcej takich linków, bo klawiaturę pomoczę... Co do monitora, to już za późno ;)
Ja nie wiem jak to będzie wyglądać w zczywistości, ale myślę, że podobnie jak w BF2, będę stawiał raczej na profesję pilota :) A wiecie coś nt. statystyk? Czy będę one wyglądać tak jak w przypadku BF2, czy liczyć się będzie tylko aktualna mapa, etc?
zuromil [ Człowiek Jazda ]
piokos [ Mr Nice Guy ]
jak będzie personalizacja naszego wojaka...
jeżeli ma być coś takiego to będe roz...ny. Dla mnie bomba bo każdy będzie wyglądał inaczej, według własnego widzi mi się. Wiadomo coś więcej na temat daty premiery?
Barthez x [ Generaďż˝ ]
zuromil --> od razu jakie podekscytowanie z tego powodu :D Nie dziwię się, że o datę premiery spytałeś ;)
eJay [ Gladiator ]
Personalizacja była juz w pierwszym OFP. Bylo kilkadziesiat twarzy do wyboru, plus okularki:)
Barthez x--->Statystyk raczej nie bedzie, ale czy to zle?:)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Ja nie wiem jak to będzie wyglądać w zczywistości, ale myślę, że podobnie jak w BF2, będę stawiał raczej na profesję pilota :) A wiecie coś nt. statystyk? Czy będę one wyglądać tak jak w przypadku BF2,
Oby nie.... znowu zaroiło bysię od pieprzonych statsiarzy. Dają coś te statystyki w BF2? Gówno.
zuromil [ Człowiek Jazda ]
Barthez x ----> no wiesz... ;p tak no... no bo... ;p
Barthez x [ Generaďż˝ ]
zuromil --> no wiem ;)
eJay, piokos --> no pewnie, że to dobrze, jeśli nie będzie tych statystyk! Po pierwsze statsiarze, a po drugie, nawet jeśli już ktoś TYLKO lubi mieć w statystykach ładnie, to nie będzie się musiał tym przejmować, tylko skupić się na esensji gry... mmmm... :)
eJay [ Gladiator ]
Jak mysliscie, ze tak łatwo sie bedzie zabijało latajac to sie grubo mylicie:D Radze odpalic OFP:Res i dowolna misje w multi, aby sie o tym przekonac:)
Praetor [ Generaďż˝ ]
no wlasnie mialem napisac to co ejay --> chyba wielu z was bedzie tym bardziej rozczarowanych im gra bedzie lepsza - tzn bardziej realistyczna. W wiekszosci przypadkow nie bedzie nawet wiadomo kto i skad was zabil - mysle, ze wielu milosnikow bf2 moze sie nudzic w ofp
piokos [ Malpa w czerwonym ]
eJay => ależ ja wiem o tym, że latanie było w OFP 25 razy trudniejsze niż w BF2. I oto chodzi! Jak być w czymś dobrym to wśród elity :).
Ja mam tylko nadzieję, że w pudełku znajdę dużą mapę tej wyspy :).
ossa201 [ Generaďż˝ ]
Piokos, nie dojdziesz do żadnego z tych 3 punktów bo cie zestrzeli snajper.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
piokos --> ja na to samo liczę :) Ma być trudno, joya mam i może wreszcie faktycznie bedzie robiło różnicę, czy gram na klawiaturze, czy joyu :) A poza tym ja np. nie liczę na duże skille, tylko transport osób, zwiad, no i czasem na zabicie kogoś/czegoś. I doskonale sobie zdaję sprawę z tego, że to nie to samo co w BF2, ale właśnie na to licze, bo inaczej bym się tu nie udzielał :)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Ciekawy screen :)
eJay [ Gladiator ]
Swiezutki screen. Poza tym na jednym z portali (tych znanych) pojawil sie szczegolowy opis przebiegu misji + pare screenow z gameplaya.
Czacha [ inquisitor incognito ]
Sterowanie pojazdami bylo w OFP arcadowe, chociaz niektorym przyspazalo odrobine trudnosci. Moze to stanowilo o tym, ze ich prowadzenie moglo sprawiac jakas frajde ;)
Niby w ArmA maja to poprawic - ale tylko niby.. Czas pokaze co zmienili a co spieprzyli.
Nie konstruowal bym zdania, ze OFP to nie to samo co BF2. To BF2 nie jest tym samym co OFP ;) OFP zostal wydany jakis rok przed pierwsza z serii BF - BF1942.. i tym bardziej byl tez przed BF2.. ;)
Napewno gra sie nie spodoba wielbicielom BF2, ktory w calosci jest arcadowym shooterem a gracze czerpia tam przyjmnosc z fragowania wroga. Jesli ktos chce wiedziec jak sie gra w OFP po multi to zapraszam do watku CMHQ
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5003242&N=1
Barthez x [ Generaďż˝ ]
eJay --> gdzie są te screeny i informacje? na armedassault.pl???
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Jednak na www.armedassault.pl to jest :)
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Czacha - to ja się pytam już drugi raz, na czym polega arcadowe sterowanie pojazdami w OFP? Tym, że nie majta się biegami?
eJay [ Gladiator ]
Wozu--->Arcade'owe kierowanie pojazdami, szczegolnie powietrzynmi jest o niebo trudniejsze niz w takim BF2. A no dlatego, ze silnik Flashpointa posiada nieco sztywne animacje (to trzeba przyznac) i wymusza mniej dynamiczne ruchy. W takim Bf2 mozesz wykonac 2 beczki Cobrą, a w OFP watpie aby to było mozliwe.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Pojawił się ciekawy artykuł:
eJay [ Gladiator ]
No no. Juz wyobrazam sobie 80 osob walczacych o wyspe w multi:>
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Serwer chyba... zwiśnie :P
goldenSo [ Ciasteczkowy LorD ]
@eJay
Ja nie wyobrażam sobie serwerów które to pociągną
eJay [ Gladiator ]
goldenSo--->A ja sobie wyobrazam. Przede wszystkim multi w ArmA bedzie mialo zdecydowanie lepszy kod sieciowy niz OFP. Mysle, ze przy łączu 2 Mbit spokojnie mozna bedzie pograc w 32 osoby. A to juz wystarcza do misji Coop (nawet 16 juz styka).
Czacha [ inquisitor incognito ]
@Wozu
wystarczy odpalic symulator lotu aby zobaczyc jaka jest roznica pomiedzy nim a OFP ;) brak fizyki raczej przekresla realistyczne zachowanie pojazdow, a co za tym idzie sterowanie nimi rowniez.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
www.armedassault.pl - znowu ciekawe informacje :) I film!!! :)
eJay [ Gladiator ]
Ja na pozna wersje alpha to wyglada to calkiem dobrze. Widac, ze AI jeszcze nie takie jak zapowiadaja twrocy, troche glupio wyglada tez zolnierz w heli (:P). Jest zdecydowanie lepiej niz myslalem. A trik ze zmiana profesji bedzie na bank przydatny w singlu:)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
No właśnie. Jeśli gra jest przygotowana w 75% to teraz to wygląda conajmniej dobrze. AI, mam nadzieję, poprawią i dopracują, niektóre ruchy postaci może też, mam nadzieję, że także tą rękę, która trzyma broń (nie wiem czemu, ale trochę mnie razi bo jest jakaś taka kwadratowa). Może troszkę dopieszczą grafikę, nie wiem jak wygląda latanie i jazda, ale może też popracują jeszcze nad tym :) Ogólnie to wszystko wygląda bardzo fajnie :)
eJay -> a o co Tobie chodziło z tą głową? I co sądzisz o grafice? :)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
ładne teksturki :)
PIL [ Generaďż˝ ]
Fragment z artykułu, do którego linkę podał Barthez x.
"Tutaj moim oczom ukazała się kolejna nowinka. W OFP śmierć oznaczała koniec misji. W ArmA kamera przesuwa się na najwyzszego stopniem żołnierza i w tym momencie wcielamy się w niego by kontynuować walkę."
O ile się nie mylę coś takiego pojawiło się już w OFP. Pamiętam, że kiedyś próbowałem kilka map MP bez sieci (to musiały być jakieś boty). Po śmierci swej postaci przenosiliśmy się do innej i tak aż do momentu, w którym nad polem bitwy unosiła się jakaś ptaszyna :)
Więc tak do końca to chyba nie jest nowe rozwiązanie.
Troche sie boję, że dostaniemy do rąk podrasowany OFP, co oczywiście nie znaczy, że nie będzie to miodna gierka :)
Poza tym bardziej jestem ciekaw ENEMY IN SIGHT od Illusion Softworks.
Jakby ktoś nie wiedział o co chodzi, to niech rzucia okiem na to --->
PIL [ Generaďż˝ ]
Chyba trochę za duży był :) Sorki !
Może teraz.
PIL [ Generaďż˝ ]
I jeszcze jeden.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
eJay, Czacha -> Uno momento, czy "pojazd" to zawsze coś latającego? Jeśli wziąć pod uwagę helikoptery, to fizyka jest bez zarzutu - punktem odniesienia jest dla mnie Flight Similator 2000. Ciężar i wielkość helikoptera można odczuć poprzez reakcję na wznoszenie i przechyły, zaś cała reszta jest zgodna z prawami fizyki.
eJay -> Co do BF2, to nawet tego nie porównuję. Jest on arcade'ówką pełną gębą, więc co można tu porównywać. Beczka w wykonaniu helikoptera to w końcu nie lada sztuczka, na świecie przystosowane są do tego celu tylko kilka a konstrukcji.
Czacha -> Sterowanie pojazdami też uważam że jest OK. Nie są to wyścigówki, mają spore promienie skrętu, fizyka działa, bo np. co rusz poczuć można siłę odśrodkową przy pokonywaniu zakrętu ze zbyt dużą prędkością.
eJay [ Gladiator ]
eJay -> Co do BF2, to nawet tego nie porównuję. Jest on arcade'ówką pełną gębą, więc co można tu porównywać.
Trzeba tu pewna kwestie rozjasnic:) BF2 to w pelni arcade'owa gra, natomiast OFP mialo arcade'owy styl prowadzenia pojazdow:) Inaczej mielibysmy dosyc rozbudowana klawiszologie (a latac jedynie na joyu), no i przede wszystkim uszkodzenia czy wpływ warunkow pogodowych bylby znaczacy. W OFP wszystko prowadzilo sie na jedno kopyto.
O ile się nie mylę coś takiego pojawiło się już w OFP. Pamiętam, że kiedyś próbowałem kilka map MP bez sieci (to musiały być jakieś boty). Po śmierci swej postaci przenosiliśmy się do innej i tak aż do momentu, w którym nad polem bitwy unosiła się jakaś ptaszyna :)
Ten motyw bedzie w OFP o wiele lepiej zoorganizowany, gdyz bedzie sie to tyczylo szczegolnie singla. A singiel w OFP rzucal nas na głęboką wodę.
Poza tym bardziej jestem ciekaw ENEMY IN SIGHT od Illusion Softworks.
O ile pierwsze screeny byly obiecujace to im dalej w las tym wyglada to gorzej. Na rozmaitych forach ludzie nazywaja ta gre rip-offem ArmA (ten sam pomysl, ten sam czas). Grafika juz nie rzuca na kolana tak jak rok temu, ale jesli bedzie to niezla gierka to w nia zagram...
Troche sie boję, że dostaniemy do rąk podrasowany OFP, co oczywiście nie znaczy, że nie będzie to miodna gierka :)
Bo to bedzie podrasowany OFP:) Gdybys przeczytal moja zapowiedz to bys wiedzial, ze bedzie to jakby młodszy brat OFP, z lepszym wykorzystaniem silnika, ładna grafika i nowymi mozliwosciami, szczegolnie z poprawionym multiplayerem. Pelna rewolucja szykuje sie w Game2, ale to temat na przyszly rok raczej...
Czacha [ inquisitor incognito ]
@Wozu
Uwazasz ze fizyka zachowan pojazdow w OFP jest dobra? ;) Wypadanie z trasy to nie kwestia odsrodkowej sily.. po prostu tak sie w tej grze dzieje ;) A podskakujace czolgi? A samoloty ktore spadaja z predkoscia 5km/h gdy zostaj zestrzelone? ;)
Pilotowanie heli, czy tez samolotu ma niewiele wspolnego z symlacja. Prowadzenie pojazdow rowniez.
W OFP nie ma fizyki... niestety.. ale i tak uwielbiam w to grac :)
oskarm [ Future Combat System ]
Wozu --> Zagraj w Steelbeast zobaczysz jak powinna wyglądać obsługa Abramsa, to w OFP to jest totalna arcadówka, nie mówiąc o takim czymś jak zniszczenia itd. Niestety widząc to co jest pokazywane na filmikach, to chyba nic się nie zmieni :-(.
Zamiast skupić się na poprawie takch rzeczy jak widzenie przez krzaki, możliwośc wchodzenia do wszystkich budynków, symulacja pojazdów, skończy się na poprawionej grafice i może grze sieciowej (można się podłaczyć w kazdej chwili).
BTW jeśli ktoś ceni sobie realizm gry i lubi grać coopy, to zapraszamy do nas. Na początku nei trzeba mieć jakiś nie samowitych umiejetności, raczej trochę zdyscyplinowania. Każdy chętny zostanie przeprowadzony przez naszych sierżantów przez krótkie szkolenie, gdzie zostanawyjasnione zasady jakimi sie kierujemy w grze itp.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5064588&N=1
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
eJay -> Trzeba tu pewna kwestie rozjasnic:) BF2 to w pelni arcade'owa gra, natomiast OFP mialo arcade'owy styl prowadzenia pojazdow:)
Ale co jedno ma wspólnego z drugim? Nazwij po prostu to, co chcesz zobaczyć w mniej arcade'owym sposobie prowadzenia pojazdu. O fizyce już napisałem - jest różna dla różnych pojazdów...
Inaczej mielibysmy dosyc rozbudowana klawiszologie (a latac jedynie na joyu)
...Chyba, że chodzi właśnie o te klawisze. W FS2000 klawiszologia jest sporo rozwinięta, jednak nie oznacza to, że w czasie lotu będziemy korzystać ze wszystkiego. W przypadku nie znam równie rozwiniętego symulatora (może 3D Driving School czy jakichś darmowych projektów). Cały "realizm" klawiszologii sprowadza się do:
-włączenia i wyłączenia silnika
-obecności klawiszy odpowiedzialnych za zmianę biegów
-obecności klawisza odpowiedzialnego za sprzęgło
-ewentualnie obecności klawiszy odpowiedzialnych za migacze i światła awaryjne
Chyba, że chodzi Ci o stopień skomplikowania prowadzenia czołgu (lub innych pojazdów uzbrojonych) jak w iM1A1 czy Platoon II.
Faktycznie, w czasie walki można było sobie powłączać tam najróżniejsze zabawki, ale gdy przychodziło co do czego, walka sprowadzała się do celowania i strzelania odpowiednio wcześniej wybranym typem pocisku. Czego mi w OFP brak, jako symulatorze czołgu, to brak oceny odległości od celu i wprowadzenie danych do komputera balistycznego (czy to z ręki, czy poprzez dalmierz laserowy). To tu jest największy element arcade'owy w przypadku czołgów - ale trzeba go konkretnie nazwać.
, no i przede wszystkim uszkodzenia czy wpływ warunkow pogodowych bylby znaczacy. W OFP wszystko prowadzilo sie na jedno kopyto..
O przepraszam, a uszkodzenie gąsienicy, czy koła lub kilku kół w pojeździe to pies? Co do wpływu terenu, to w OFP zasadniczo są dwa (plus woda) - grunty utwardzone i reszta terenu. Fakt, nie ma bagien czy terenów błotnistych, bo deszcz to tylko efekt graficzny.
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Czacha -> Uwazasz ze fizyka zachowan pojazdow w OFP jest dobra? ;)
Uważam, że jest wystarczająca.
Wypadanie z trasy to nie kwestia odsrodkowej sily.. po prostu tak sie w tej grze dzieje ;)
O patrz... A ja głupi sądziłem, że atakowanie zakrętu ze zbyt dużą prędkością powoduje "wypchnięcie" pojazdu na zewnątrz toru jazdy. Czacha, zastanawiałeś się nad napisaniem nowej książki o fizyce? Będziesz wtedy mógł wszystko opisać stwierdzeniem "bo tak się dzieje".
A podskakujace czolgi?
Chyba mowa o wrakach. I tak, wcześniej w tym wątku nawet pisałem, że jest to dość poważny błąd dotyczący fizyki jako całości, jednak nie ma on wpływu na prowadzenie pojazdu. Przez 5 lat jak gram sobie w OFP, jeszcze nie zdarzyło się, by pojazd, który prowadziłem sam zaczął podskakiwać.
A samoloty ktore spadaja z predkoscia 5km/h gdy zostaj zestrzelone? ;)
Akurat kwestię samolotów pomijam, bo jak napisałem dużo wcześniej, uważam, że pilotowanie samolotów jest schrzanione koncertowo i nie ma tutaj dalej co dyskutować o tym.
Pilotowanie heli, czy tez samolotu ma niewiele wspolnego z symlacja.
W przypadku samolotu - zgodzę się, w przypadku helikoptera już nie. Odpal sobie jakiegoś FS-a, polataj helikopterem z odpowiednio dobranymi parametrami. OFP w przypadku helikopterów nie jest aż taki zły jak Ci się wydaje.
Prowadzenie pojazdow rowniez.
I znów, nie zgodzę się bo ciągle nie widzę argumentów na złe prowadzenie. Reagują na gaz? - tak, na hamulec? - tak, na manewry skrętu? - tak. Więc pytam się do znudzenia jeszcze raz, co chcesz zobaczyć w tym, by jeszcze lepiej kierować tymi pojazdami?
oskarm - Zagraj w Steelbeast zobaczysz jak powinna wyglądać obsługa Abramsa
Niestety, w Steelbeast nie grałem, ale w poście wyżej wymieniłem brak co najmniej komputera balistycznego by symulacja czołgu w OFP była mniej arcade'owa.
Czacha [ inquisitor incognito ]
Gram w OFP od momentu wyjscia demka. Rozwijalem scene OFP od 2001 roku tworzac wspolnie z FF i Masiem oficjalna strone oraz forum. Gralem na sewerach w klanach i bez klanow. W coopy, ctf'y.. byly tez i deathmatche. Zdawac sie wiec powinno, ze wiem o czym pisze bo moje doswiadczenie jakby to potwierdza.
Wierze, ze takie oddanie prowadzenie pojazdow w OFP moze sie komus podobac. Moze tez blednie twierdzic iz jest temu blizej do symulacji niz arcade. Ale jak wiemy, mylic sie, to ludzka rzecz. I w tym przypadku wlasnie sie mylisz.
Nie chce pisac argumentow, bo skoro grasz w ta gre tak dlugo jak ja, to doskonale wiesz co mam na mysli. Jesli nie - to chyba jednak grales w nia mniej.. ;)
ArmA raczej niczego w tych kwestiach nie zmieni.. niestety. No ale Wozu i kilka innych osob bedzie zadowolonych ;)
Wozu [ Panzerjäger Raider ]
Czacha -> Cóż, ja też gram od demka SP (MP miałem, ale wówczas mając SDI nie dało się grać po sieci tak jak bym sobie tego życzył... no i pierwsze serwery stały właśnie na SDI, co więcej, pamiętam, że na samym początku nie było dedykowanych serwerów OFP i był z tym nie mały kłopot). Także moja sympatia skierowała się na tory SP, przynajmniej do czasu aż wymieniłem SDI na Neo. I właśnie tutaj widzę główną bolączkę w OFP. Mi wystarczy gdy w ArmA napiszą poprawny kod sieciowy, potem naprawią fizykę związaną samolotami, potem jeszcze mogą zrobić lepszą symulację pojazdów z uzbrojeniem, w których brana jest balistyka lotu pocisku.
Także OFPa znam, mimo że nie wiązałem się za sceną OFP, więc ironia tu nic nie pomoże ;).
eJay [ Gladiator ]
Pojawilo sie kilkanascie nowych screenow, bardzo ładnych zreszta:)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
WTF?
coralgol [ Centurion ]
WTF?
fugas w akcji :)
eJay [ Gladiator ]
piokos--->Obok czolgu jest jego dowodca, poddajacy sie:) Moze Lepper przyszedl z rolnikami i fure przewrocili do gory nogami:)
piokos [ Malpa w czerwonym ]
może spec ops z BF2, trzyma coś w ręku, zapewne C4
tak serio to jest to, albo nieudany zrzut ;), albo twórcy mają problemy z fizyką (np. czołg po trafieniu wywraca się jakby był z papieru). Inaczej czołgi się nie przewracają
Barthez x [ Generaďż˝ ]
No może pijany czołg był ;) Słyszałem, że małpy po wypiciu alkoholu zachowują się tak samo jak pijani ludzie, więc kto czołgowi broni??? ;)
Czacha [ inquisitor incognito ]
taa.. co powiecie na taka akcje w OFP? :)
PIL [ Generaďż˝ ]
Polecam zassanie wywiadu z Victorem Bocanem.
Co prawda po czesku ni w ząb ;), ale są bardzo ładne obrazki z gry.
eJay [ Gladiator ]
Ten filmik to z jakiejs wersji prealpha, bo to samo demo bylo nagrane dla ruskiego magazynu i dokładnie tak samo im "haczyło":) Poza tym sa jeszcze tam stare animacje, wiec nalezy ten wywiad traktowac jako ciekawostke:>
PIL [ Generaďż˝ ]
Jeśli tak wygląda prealpha to daj Boże !
Apetyt został zaostrzony :))
Barthez x [ Generaďż˝ ]
No ciekawostke, ale przynajmniej wiemy, że po czesku dobrze im idzie :)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Looknijcie na to:
PIL [ Generaďż˝ ]
Nihil novi, ale ładne :)
eJay [ Gladiator ]
Pojawilo sie kilkadziesiat nowych screenshotow z wersi ukonczonej w 75%. Jak narazie nie usunieto bugu ze skaczacymi czolgami, ale BiS nad tym pracuje:) Bardzo ładnie wygladaja modele postaci.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
eJay --> na tym screenie, który pokazałeś, teksturlki raczej przeciętne, żeby nie powiedzieć, że słabe :/
eJay [ Gladiator ]
Dla mnie moga byc:) Gra nie bedzie miala przynajmniej absurdalnych wymagan sprzetowych. Pamietaj, ze obszar ma ktorym rozgrywa sie akcja to ogromna wyspa. Ciezko wsadzic w gre lepsze teksturki przy takiej powierzchni, choc wierze, ze bedzie troszke lepiej niz na screenie.
eJay [ Gladiator ]
20 minut gameplaya w ArmA - 160 MB -
Gameplay w multi! - 25 MB - ftp://www.gamepark.cz:8021/ofpd/videos/ArmA_MP_Press_Demo.rar
piokos [ Malpa w czerwonym ]
czemu na tym screenie ten koleś taszczy teleskop Hubble'a?
eJay [ Gladiator ]
Nastepny...:) Moze taka perspektywa, nie wiem...
Zaraz obczaje filmiki:)
zuromil [ Człowiek Jazda ]
piokos ---> no ja też mam nadzieje że broń trzymana w rękach będzi e lepiej wyglądała. Ta z BF`a wyglądała znakomicie. Ta wygląda jka by była wydłuzona. Do du.y ;/
Dodam że IMO!
eJay [ Gladiator ]
Po obejrzeniu filmikow:)
Gra wyglada niezle. Co prawda estetycznych orgazmow raczej nie doznamy, ale to co widac (jak na work in progress) mnie zadowala, szczegolnie urozmaicony teren (miasteczka, pola uprawne). AI jeszcze nie do konca jest dopracowane. Najfajniej bedzie wygladac wspolpraca w zespole (support ze skrzydel etc. rozwalila mnie akcja w filmiku jak 2 podwladnych oflankowalo budynek z dwoch stron i wyeliminiwali wroga). Na pierwszy rzut oka wydawanie rozkazow jest teraz znacznie bardziej intuincyjne ( co prawda nie widac tego na filmiku, ale szybkosc wydawania rozkazow jest znacznies szybsza, wiec musieli uproscic sterowanie). Speeche zostaly stare, ale tu BiS obiecalo, ze wszelkie poprawki odnosnie dzwiekow wniosa na sam koniec.
Najlepsza jest jednak animacja zolnierzy i tryb przelaczania sie miedzy jednostkami. Dotychczas odnosilem sie do tego sceptycznie, ale z biegiem czasu uwazam, ze opcja ta zdecydowanie wzbogaci gameplay.
Aha - odnosnie "wielkiej" broni. Nie jest tak zle, gdyz wiekszosc pojedynkow toczona jest na dystans i potrzebny jest widok z celownika, aby dostrzec wroga:) Na filmiku jednak tak zle to nie wyglada.
Sandro [ GOL ]
Przyznam, że OFP mnie pare lat temu odrzucil swym nadmiernym realizmem, ale z Armed Assault sie chyba zapoznam :) A juz na pewno z demkiem...
BTW - no to teraz skrot AA bedziemy mogli rozumiec jak "Armed Assault", "Americas Army" albo "Anonimowi Alkoholicy". Niech to kaczka kopnie...
Maxblack [ MT ]
Jak już ktoś napisał, ArmA - Armed Assault, AA - Americas Army i alkoholicy :)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Sandro --> zaspałeś chyba :P
Ja zaraz postaram się obejrzeć ten filmik, bo nie miałem nawet czasu na ściaganie :)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Jak patrzę na ten film, to na tej fazie prac, ArmA jest dla mnie grą brzydką, niedopieszczoną i do tego dosyć zwalnia... :/
eJay [ Gladiator ]
Barthez x--->Bo to nie jest wersja ostateczna. Daj czas. Graficznie sie nie zmieni (dla mnie i tak jest ok), ale reszta ulegnie znaczacej poprawie.
Barthez x [ Generaďż˝ ]
eJay --> reszta, tzn? ;)
eJay [ Gladiator ]
Fizyka, optymalizacja kodu, animacje, dzwieki. Ogolnie wszystko, aby nazwac gre "dorobioną".
Jezeli nastawiasz sie na graficzne fajerwerki to lepiej sobie odpusc ten tytul juz teraz:)
Barthez x [ Generaďż˝ ]
No dla mnie gra nie musi mieć super grafiki, ale miło jest, gdy ładnie wygląda :)
eJay [ Gladiator ]
Ale to nie ma wygladac milo, tylko ma byc uzyteczne:)
Gdyby zastosowali bumbmapping na wszystkich obiektach to watpie czy znalazl by sie komputer domowy, ktory popchnal by te gre:>
piokos [ Malpa w czerwonym ]
Ta gra w założeniach nie miała być ładna, miała być estetyczna. I to widać. Mi to wystarczy. OFP jak wychodził też nie był rewolucyjny pod względem graficznym, a jakoś to specjalnie przeszkadzało, bo każdy w niej widział drzemiący potencjał grywalności. Podobnie będzie w przypadku ArmA. Gdyby ta gra była tak ładna jak BF2, to by było jak eJay napisał, żaden sprzęt by nie pociągnął takich plenerów.
Jest dobrze.
Co do filmików: mam nadzieję, że krew nie będzie tak jaskrawa :). Snajper: jest zoom (nie to co w BF2) ale mam nadzieję, że będzie możliwość przybliżania i oddalania widoku w lunecie. Widzę, że celownik pływa nieznacznie w pozycji leżącej, goood :). Ciekawe jak będzie pływać w poz. stojącej. Tankista: czemu grający nie ruszył czołgiem nawet na centymetr? Coś podejrzane :P. Może klawiszologii zapomniał? :)). No i żołnierz liniowy: o dziwo najmniej pokazano, jak się coś działo, gdzieś strzelano tam grającego w tę grę nie było, szkoda :(.
16 min 35 sek, ale Bradley się w drzewo władował :D. LOL.
Vaiper [ Konsul ]
Co tak wątek zamarł ??
eJay [ Gladiator ]
Nie, po prostu czekamy na nowe wiesci.Prace trwaja, ponoc odlozono premiere na jesien, ale oficjalnego infa nie ma.
Vaiper [ Konsul ]
Rozumiem .
Barthez x [ Generaďż˝ ]
Z tym, że premiera jesienią, to kicha jest raczej :/ Ja już swój opis nawet przystosowałem :P
eJay [ Gladiator ]
BIS wydał urodzinową paczkę na 5-lecie istnienia OFP. Jest kilak nowych, swietnych fotek z ARmA, oraz filmik prezentujacy mozliwosci silnika.
ftp://www.flashpoint1985.com/Operation_Flashpoint_Anniversary_Assets.zip
eJay [ Gladiator ]
5 nowych screenshotow pojawilo sie w necie:)
1
eJay [ Gladiator ]
2
eJay [ Gladiator ]
3
eJay [ Gladiator ]
4
eJay [ Gladiator ]
i ostatni piaty:)
eJay [ Gladiator ]
Witam
Jako, ze premiera gry nadchodzi wielkimi krokami (albo odchodzi:P) chcialbym zrobic rozeznanie w temacie: Czy bylby ktos chetny przy pomocy w tworzeniu stronki Federacji Armed Assault? Pracy nie jest za wiele, gdyz z layoutem sprawa jest praktycznie na ukonczeniu (od ponad 2 tygodni sie bawie, stronka jest prosta czytelna, bez flashy). Bardziej chodzi mi o sprawy po premierze gry czyli w miare systematyczne dodawanie newsow, screenshotow, linkow do plikow, tworzenie nowych działów. Nie jest to jakaś praca w kopalni, w wolnym czasie to robicie. No i przede wszystkim ZA DARMO
Chetnych prosze o zgłoszenie sie na maila. Pozdrawiam:)
Vaiper [ Konsul ]
ktoś jeszcze odwiedza ten wątek ?.
Photographer [ Chor��y ]
Jak myślicie . Pójdzie :)
2,4 ghz , 764 ramu i Geforce fx5500 (laptop)
Calax [ Chor��y ]
tylko ramu mam za malo ;P
Torn [ Legend ]
Tak sobie teraz szukam co się dzieje obecnie z pewnymi grami, na które czekam.. patrze a tu nowinka całkiem fajna.
Data wydania: 10/11/06 (wydawca: LEM).
Oficjalna okładka -->
lowell [ Generaďż˝ ]
Ta gra to "mus" na mojej liscie zakupow :) Zacieram rece na mysl o premierze...