GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

F A H R E N H E I T - nowa jakość

25.04.2006
12:50
[1]

Jardinero [ Junior ]

F A H R E N H E I T - nowa jakość

WITAM!
Jesli zstanawiasz sie jeszcze nad tym, czy zagrac w Fahrenheit, to tyklo tracisz czas!
Mimo kilku niewatpliwych wad, jakimi obarczone jest to dzieło nie mam wątpliwosci co do jednego - jest to kolejny historyczny tytuł w dziedzinie gier komputerowych!
Zestawienie zalet tej gry wraz z jej "wadami", jest bowiem mimo wszystko powalajaco korzystne.

FIRST LOOK
Gra zachwyca klimatem i ponad wszystko wspaniala muzyką. Troszke zaluje, ze nie postarano sie o wiecej rozego rodzaju watkow muzycznych w rozgrywkach zrecznosciowych (generalnie przez cala gre powtarza sie jeden motyw), ale za to "muzyka tła" towarzyszaca drodze Lucasa zapada w pamieci bezpowrotnie. Nastepnego dnia po przejsciu gry musialem ja wlaczyc chocby dlatego, by posluchac tej nostalgicznej, klimatycznej muzyki.
Graficznie - rewelacja. Animacja jak w filmie. Zreszta cala gra zrobiona zostala w konwencji filmu. Osoba przygladajaca sie grze bedzie czerpala rownie duzo radosci z samego ogladania, co osoba "grajaca". Zwlaszcza w czasie sekwencji zrecznosciowych.

POZIOM TRUDNOSCI MANUALNEJ
No wlasnie - elementy zrecznosciowe. Jesli masz kiepska koordynacje w przyciskaniu klawiszow, a konkretnie ośmiu na raz, po cztery na jedna reke (jedna reka byloby to bardzo trudne), to szczerze radze - zaraz na poczatku gry ustaw sobie w opcjach EASY! jesli na tym trybi nie dasz sobie rady, to przykro mi - to nie jest gra dla Ciebie. Po przejsciu Fahrenheit mialem wrazenie, ze stracilem polowe gry przez to, ze zamiast podziwiac rozwijajaca sie historie w sekwencjaxh wideo, ja wpatrywalem sie w pelnym skupieniu w lampki na srodku ekranu, by nadazyc naciskac wlasciwe klawisze. Uwaga! Tu naprawde trzeba miec refleks, bo jesli nacisniesz klawisz 0,5 sek za pozno, to do widzenia! :/. W wiekszosci przypadkow, w wazniejszych scenach lampki zapalaja sie
szybko jedna za druga i w rzeczywistosci musisz nacisnac jeden z 8 klawiszy na klawiaturze (wg wskazania na monitorze) w ciagu 0 do 0,5 sek po wyswietleniu! Czasem sekwencja ma 8-10 lampek jadna z drugą, w roznej nie powtarzajacej sie konfiguracji (gdy przegrasz, zaczynasz cala sekwencje od nowa z autosave). Wowczas czas od zapalenia sie lampki do nacisniecia klawisza jest naprawde liczony w dziesietnych sekundy!

POZIOM TRUDNOSCI INTELEKTUALNEJ
Tak. Przy calym moim podziwie dla tej gry stwierdzam, ze w tej grze trzeba sie bardziej wykazac zdolnosciami manualnymi, niz rozumem. Nie liczcie na trudne zagadki w tej grze. Ba! Tu nie ma zagadek! Gre przechodzi sie leciutko, nie ma zadnego miejsca, w ktorym mozna by sie "zaciac". No chyba, ze gdy szykasz kieliszkow do szampana, to szukasz wszedzie poza kuchnią ;). Wlasciwie to nie wiem, dlaczego pan Cage tak postapil. Utrzymanie gry w konwencji filmu przeciez nie stoi na przeszkodzie podniesienia poziomu trudnosci intelektualnej... Oczywiscie wplatanie tu na sile jakichs super-łamigłówek, rozszyfrowywania starodruków, czy odkodowywanie sejfów takze moze byc wkurzajace, jesli jest umieszczone w grze na sile, ale coz... moze zwyczajnie mowie tak dlatego, ze gdyby byla trudniejsza, to dluzej w swiecie Fahrenheit bym przebywal ;)

ILE GRY W GRZE
To gra na "dwa podejscia". Dla maniakalnego gracza jedno podejscie. Mniej wiecej 5-8 godzin. Tyle potrzeba na ukonczenie gry w zaleznosci od poziomu trudnosci, predkosci dzialania no i interakcji w jakie sie wchodzi. Moja ocena opiera sie na pierwszym przejsciu gry wiec moze byc niewlasciwa, zwazywszy, ze mozna isc wieloma sciezkami...

LINIOWOSC, BOHATEROWIE
Gra choc na taka nie wyglada to w gruncie rzeczy jest liniowa. Tej gry NIE da sie PRZEJSC jako Lucas lub np. Carla (glowni bohaterowie). To jest przeklamanie reklamowe. Gra nie daje mozliwosci by przejsc ja cala jednym bohaterem. Zamiast tego masz co jeden lub wiecej rozdzialów mozliwosc przejscia nastepnego rozdzialu jedna z zaproponowanych w dantm momencie przez scenariusz postaci. Bardzo podoba mi sie za to fakt, ze gra moze zakonczyc sie na minimum trzy sposoby, w zaleznosci od tego, jak potocza sie kluczowe pojedynki w koncowej czesci gry. Ponadto w dwoch (na dzien dzisiejszy) obejrzanych przeze mnie zakonczeniach
ewidentnie daje sie graczowi do zrozumienia, ze historia nie ma tak naprawde tutaj konca. Punkt wyjsciowy do sequela jest wiec bezdyskusyjny i w pelni uzasadniony. Zreszta juz od dawna kraza pogloski o pracach nad druga czescia FIP.

NA KONIEC DOBRY POCZĄTEK
Tak. Poczatek to najdelikatniejsza chwila jak pisal kiedys Herbert w niezapomnianej Diunie. Cage odrabial lekcje i nie zapomnial o zasadach klasykow tworzac fabule:) "Na poczatku trzesienie ziemi, a potem napiecie juz tylko rosnie".... Tak tez jest w Fahrenheit. Od pierwszych "kadrow" zostajesz wciagniety(a) w ta frapujaca historie i z nieustajaca ciekawoscia brniesz dalej. Nie chce sie powtarzac, ale bez tak pieknej muzyki nie byloby tak dobrej gry. Zreszta im dluzej sie nad tym Fahrenheitem zastanawiam, to bardziej mi odpowiada okreslenie tego jako interaktywny film, a nie gra. Piekna grafika, mimika postaci, motion-capture wymiata (ruch postaci)... W trakcie "dorgi" warto zbierac karty z bonusowymi punktami... Po przejsciu gry te punkty sa na naszym "koncie". Dzieki nim mozna kupic w menu dodatki np. filmy z gry (te, ktorych nie obejrzales(as) spokojnie podczas grania, bo trzeba bylo skupiac sie na klawiszach...), muzyke, dodatkowe sceny (takie, ktorych nie bylo w grze), itp. To swietny pomysl:). W trakcie napisow koncowych swietna piosenka! Polecam! W dodatkach mozna tez obejrzec materialy dot. tworzenia gry. W jednym z filmow pokazujacym bodajze tworzenie swiata FIP mozna posluchac w tle pewnej bardzo ciekawej muzyki.... :D... Jesli ktos tak jak ja ma sentyment do poprzedniego arcydziela QuanticDreams, to bedzie wiedzial o jaka gre chodzi:)

Reasumujac - bardzo polecam ta gre osobom, które kochaja zagadkowe, mroczne historie rytualnych morderstw, seryjnych zabójstw, losy ofiar które przypadkowo zostaja wplatane w przerazajace wydarzenia, oprawione w pikna muzyke, grafika, w ktorych przeplataja sie watki sledztwa i ucieczki niewinnej ofiary manipulacji. Kolejny raz programisci z QD dali popis swoich niewatpliwie duzych mozliwosci. W tej grze naprawde kazdy wykonany ruch, dialog czy tez brak dialogu lub dzialania ma swoje konsekwencje. No i te genialne w swej prostocie serowanie postacia! Tylko dla apatycznie nastawionych skostnialych graczy bedzie problemem. Pozostali
gracze szybko docenia rewelacyjnie intuicyjny interfejs. Genialne jest tez dzielenie obrazu na dwie i wiecej czesci. W ten sposob, np widzimy gdzie jest policjant i ile mamy czasu, aby nie nakryl nas na sprzataniu....

POLECAM GORACO!
Jardinero
gg:2899443

25.04.2006
12:57
[2]

Matt [ I Am The Night ]

Zapomniales o jednym drobnych szczegole >> ""

;-)

25.04.2006
12:58
[3]

piokos [ Mr Nice Guy ]

jak to "nowa"? Ta gra wyszła dobre pół roku temu.

25.04.2006
13:16
[4]

Jardinero [ Junior ]

Cyt:
Matt [Knight of the Night]
Zapomniales o jednym drobnych szczegole >> ""
;-)

= nie rozumiem ???

Cyt:
piokos [ 5 i N ]
jak to "nowa"? Ta gra wyszła dobre pół roku temu.

= ja zagralem zagralem dopiero teraz, wiec dla mnie to nowosc :) Zreszta nie tak predko pewnie bedzie mozna znow zagrac w cos rownie ciekawego!!!

25.04.2006
13:16
[5]

Scatterhead [ P ]

to jakas twoja recenzja? czy wklejony czyisc tekst? czy reklama twojego "sklepu z płytami" ?

25.04.2006
13:22
[6]

Jardinero [ Junior ]

:)
hyh

ludzie
to juz nie mozna normalnie postu z opinia napisac? :)
nie
to nie kopiowany tekst.
Zamiescilem go jeszcze na kilku innych forach, aby szukajacy dobrej przygodowki mogli sie przekonac :)

pozdr!!

25.04.2006
13:30
[7]

kastore [ Troll Slayer ]

Się nie obrażaj :)
Co byś sobie pomyślał , jakby dzisiaj zarejestrowany użytkownik forum wywalił taki tekst. Tylko nie odnoś tego do siebie.
Dobry tekst napisałeś, zastanawiam się nad tym że ci sie chciało tak z samej ochoty pisania to stworzyć.
Może zgłoś się do współpracy na jakimś portalu o grach. Wtedy wszyscy by oceniali recenzję jako recenzję , a nie pytali się skąd to skopiowałeś :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.