GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zmiana BMP

23.04.2006
11:47
[1]

Pablo1142 [ Pretorianin ]

Zmiana BMP

byl kiedys watek z opisem jak zmniejszyc BMP tak aby zajmowaly okolo 50% mniej na dysku moze mi ktos przypomniec jak to sie robilo teraz w AK katalog BMP zajmoje mi 1,5GB a kiedys mialem okolo 600-700Mb

23.04.2006
12:07
[2]

haoz [ Konsul ]

najlatwiej to uczynic darmowym programem IfranView.

1. Wchodzisz do menu <File>;
2. Odpalasz funkcje <Batch conversion/Rename...>;
3. W okienku <Szukaj w:> wskazujesz sciezke do przetwarzanych plikow BMP;
4. W liste obrabianych plikow <Input files:> dodajesz wszystkie bitmapy za pomoca przycisku <Add all>;
5. W okienku <Output directory:> wskazujesz sciezke gdzie maja znalezc sie przetworzone juz pliki (ta sama w ktorej sa oryginaly oczywiscie);
6. W opcjach <Work as:> zaznacz <Batch conversion>;
7. W okienku <Output format:> pozostawiasz <BMP - Windows bitmap>;
8. Wchodzisz do ustawien <Set advanced options> i zaznaczasz <CHANGE COLOR DEPTH:> oraz <256 Colors (8BPP)>

23.04.2006
13:53
smile
[3]

Pablo1142 [ Pretorianin ]

haoz---> dzieki udalo sie ale nadal gra zajmoje mi 785MB a chce ja wpakowac na CD abym mogl cos pograc w pracy:))) bez instalacji moze znacie jakas metode na kompresje wav aby udalo sie wyciagnac te 90MB

23.04.2006
14:07
smile
[4]

Plantator [ Prokonsul ]

Winrar powinien pomóc.

23.04.2006
14:17
[5]

Pablo1142 [ Pretorianin ]

nie pomoze ja chce zrobic tak aby gra byla na CD i z CD ja odpalac bez zgrywania na dysk

23.04.2006
14:21
[6]

Plantator [ Prokonsul ]

To nagraj to na płyte 800MB
W ostateczności wszystkie wavy możesz powyżucać,tyle tylko że będziesz miał gre bez dźwięku.

23.04.2006
14:36
[7]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

Haoz --> Thx, mi też sie to przyda. Właśnie stosuje w praktyce :) Da sie zrobic podobną konwersje w przypadku CMBO? (musze troche zagospodarować miejsca na twardym :) )

23.04.2006
14:56
smile
[8]

Messiah [ Konsul ]

Konwersję robi się identycznie w każdej części CM, w przypadku CMBO oszczędność miejsca jest znikoma bo bimap jest tam tyle co kot napłakał :P

23.04.2006
15:24
[9]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

I już po konwersji ok. 15 000 plików :) Zaoszczędziłem 1GB :)

23.04.2006
15:52
smile
[10]

haoz [ Konsul ]

Pablo1142, Sgt.Luke >>>

prosze bardzo - zawsze pomagam z dziko rozkoszo. w ramach rewanzu wyprobojcie czy gra odpali bez wav'ow. zastanawiam sie czasami czy te nieudolne dzwieki sa mi niezdbedne. moze wystarczyloby tylko kilka malutkich pliczkow, zamiast 2tys. zajmujacych 380MB

23.04.2006
16:25
[11]

vainamoinen [ Legionista ]

haoz dzwięki z Cm ów też można zmodować. Są wtedy dużo lepsze i nie zajmują dużo więcej miejsca. Ty raczej chcesz oszczędzać miejsca na HD. Wiedz po prostu że jest taka możliwość.

23.04.2006
18:27
smile
[12]

haoz [ Konsul ]

vainamoinen >>>

dzieki za podpowiedz, ktore Twoim zdaniem sa najlepsze w: ?

23.04.2006
21:24
smile
[13]

Dziarmaga [ Generaďż˝ ]

expertem w zamianach jest Llordus... polecam!

23.04.2006
22:41
[14]

Llordus [ exile ]

Dziarmaga --> nie wywoluj wilka z lasu ;)

Jesli idzie o konwersje bitmapek - warte uwagi sa 2 opcje:
- zmiana rozmiaru (rozdzielczosc) bitmapek
- zmiana ilosci bitow na kolor.

W przypadku zmiany rozdzielczosci w zasadzie mozna zmniejszyc dokladnie o 50%. Kiedy eksperymentowalem troche z innymi wartosciami to rezultat byl taki ze bitmapy nie byly ladowane. UWAGA: nie mozna zmniejszac w ten sposob bitmap odpowiedzialnych za wyswietlanie interface gry - tutaj engine zaklada ze kazda bitmapa ma rozmiary wyjsciowe i w przypadku modyfikacji rozmiaru interface "glupieje" i wyswietla mnostwo krzakow w ktorych ciezko sie polapac (na to wskazuja moje empiryczne proby z modyfikacja wszystkiego jak leci w katalogu bmp gry).

W przypadku zmiany ilosci bitow na kolor mozna poeksperymentowac z iloscia 8 bit na kolor (razem 256 kolorow) i 4 bit na kolor (razem 16 kolorow).

Obie powyzsze opcje mozna ze soba laczyc.

P.S. Kiedys klepnalem taki programik, ktory generowal plik wsadowy zgodnie z zadanymi opcjami. Uruchomienie tego pliku pozwalalo "z automatu" IrfanView na modyfikacje plikow. Jak gdzies odgrzebie to moge na maila podeslac ;)


vainamoinen --> co masz na mysli piszac ze mozna dzwieki zmodowac? Chodzi ci po prostu o nadpisanie istniejacych w grze plikow jakimis innymi, czy tez o pelna modyfikacje - czyli zmiane bitrate pliczkow, sygnalu stereo na mono itd? Przyznam ze kiedys sie troche probowalem pobawic konwersjami oryginalnych plikow dzwiekowych ale troche juz z braku czasu a troche z braku narzedzi nie udalo mi sie osiagnac zadowalajacych rezultatow - generalnie mialem tylko z tak zmodyfikowanych plikow trzaski. Jesli jednak znasz procedure modowania step-by-step i pomocne narzedzia to chetnie poznam szczegoly. Z moich obserwacji (i zajcefa tez - konsultowalem sie z nim) wynikalo jakby czesc z parametrow odtwarzania dzwiekow w grze zostalo hardokowanych, co skutecznie utrudnialo (uniemozliwialo?) dokonanie skutecznej konwersji celem zmnieszjenia rozmiaru pliku.

24.04.2006
11:25
smile
[15]

haoz [ Konsul ]

dla CMBB znalazlem GODFLESHSOUNDPACK i SCHOERNER_SUBTLE-AMBIENT-SOUNDS na

prosze o recenzje jesli ktos ich juz uzywa.

24.04.2006
16:09
[16]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

Haoz --> Gra odpala bez wavów, ale gra się po prostu... głupio? (uznajmy ten wyraz za eufemizm)

25.04.2006
07:52
[17]

Scharfschutze [ Konsul ]

HAoz ja uzywam tego pierwszego. Nawet fajnie sie tego slucha..ale dzwiek rykoszetu jest lepszy nawet w orginale.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.