Negocjator [ * ]
Jak przygotować rower do sezonu?
Jadę dzisiaj do serwisu poprosić o przegląd swojego rumaka.
Co taki coroczny serwis powinien zawierać?
Smarowanie i regulację przerzutek, czy coś wiecej?
Nie chcę żeby mnie naciągneli na zbędne luksusy.
I jeszcze jedno.
Ile zwykle płacicie za taką usługę?
cycu2003 [ Legend ]
To widze ze bardzo dbasz o swoj rower (chyba jakis porządny) wysyłajac go na przeglądy.
Ja tam swojego przemyje wodą, a jak cos zaczyna skrzypiec to nasmaruje i git
Ile i co trzeba sprawdzic w serwisach ? Nie mam pojęcia :D
Fett [ Avatar ]
sprawdzic hamulce, sprawdzicz czy kola nie sa sttcentrowane, dopompowac opony i sprawdzc czy szczelne, no i mozna popatrzyc na przerzutki lancuchy smarowanie, ja w swoim rowerze korbowod zmienilem
yellowfox [ Uśmiechnij się ]
ogolnie to caly mechanizm bo on tu jest najwaznieszy, hamulce zawsze sam sobie reguluje ale regulacje przerzutek, samarowanie piasti i calej reszty pozostawiam serwisowi
Chmielek [ Warrior of the World ]
swoj rower po zimie rozłaozyłem na czesci pierwsze, wsyztsko wyczysciłem nasmarowałem złazyłem i dopiero wtedy zabrałem sie za regulacje( hamulce, przerzutki itd.) A ile taka usługa kosztuje to nie wiem bo takie rzeczy sam robie:P
Kumavan [ child of KoRn ]
Większość rzeczy możesz sprawdzić sam, jeśli masz ochotę i czas :) Regulacja przerzutek to wbrew pozorom prosta sprawa. Smarowanie zapewni WD40. Hamulce powinny dobrze dociskać - jeśli tak nie jest, trzeba naciągnąć linkę (+wymienić zużyte końcówki, jeśli jest taka potrzeba).
Jedyne co robię w serwisie, to czyszczenie i smarowanie supportu :)
Fett, Chmielek, yellowfox ---> orientujecie się może z supportach? Bo przymierzam się do całkowitej wymiany na jakiś "niepiszczący" co pół roku. W tej chwili mam standardowy (kuleczki w środku). Doradzono mi wymianę na lepszy, tulejowy czy jakoś tak :)
yellowfox [ Uśmiechnij się ]
Kumavan --> smarujesz wd40, jets naprawde kiepski jezeli chodzi o ochrone lancucha, ja uzywam samarow finish line, w testach zdobywaja bardzo pozytywne oceny a sa naprawde nie drogie i starczaja na dlugo. Na supportach sie nie znam ale wiem ze na forum jest pare osob ktore pracuja w sklepie rowerowym wiec moze akurat wpadna do tego watku
Negocjator [ * ]
Chmielek, Kumavan --> Sam to robię rzeczy, na których się znam.
Pozostałe zostawiam fachowcom :).
WD-40, z tego co wiem, do smarowania łańcucha się nie nadaje.
Swego czasu dostało mi się od kolegi kolarza, jak się pochwaliłem,
że go używam :).
DeLordeyan [ The Edge ]
Podczepię się:
ile może kosztować regulacja zwykłych hamulców i ile trwać?
Kumavan [ child of KoRn ]
@yellowfox
Ok, zmienię smar. Thx :) Ale support mnie już drażni. Interesuję się tym dopiero od wczoraj, więc nie ma pośpiechu.
Regulacja hamulców, przerzutek + czyszczenie supportu i smarowanie wszystkiego kosztuje w mojej metropolii 20 zł. Za sam support zapłaciłem 10 zł (włączając w to koszt nowych pierścieni).
yellowfox [ Uśmiechnij się ]
DeLordeyan --> to zalezy, niektore sa tak uparte ze po dokreceniu spowrotem zmieniaja ustawienie i z tami mozna bawic sie godzinami ale normalnie to do 15min i wszytko gra jak trza, ile kosztuje nie orientuje sie ale mysle ze wiecej niz 10zl nie powinni wziasc za same hamulce ale i tak jezeli jestes cierpliwy to polecam zabawe samemu, to naprawde jest proste i praktycznie nie ma co zepsuc
SebNET [ Nigga 4 Life ]
yellowfox -> Tutaj to juz raczej wchodzi w gre cierpliwosc, ja osobiscie zazwyczaj w rowerze wszystko robie sobie sam, ale do przerzutek nie mam cierpliwosci tak samo jak do hamulcow.
timonki [ Konsul ]
ja wymyje myjka cisnieniowa, dopompuje powietrze kompresorem samochodowym a reszte to mo ojciec sprawdzi czy cos nie odlatuje (raz mi pedaly odlecialy ale to w poprzednim rowerze ;))
brutu [ Uwielbiam Cię Aguś ]
To moze i ja skorzystam - wiecie moze, czy jak 2 lata temu kupilem rower to serwis jest jeszcze darmowy? Rok temu (rok po kupnie) jeszcze nie placilem nic, a troche panowie porobili - dokrecili korbe, przerzutki wyregulowali, hamulce i ogolnie - ciekawy jeste, czy w tym roku tez bym za free objechal ;)
Aha - moze wiecie tez ile kosztuje zamontowanie korby? Sam nie chce sie w to bawic, bo raz ze nie mam odpowiedniego klucza, a dwa kumpel zniszczyl w ten sposob gwint :/.
cotton_eye_joe [ maniaq ]
niedawno oddalem swojego autorka do takiego serwisu, ponad 3 stowy zabulilem :D
z tym, ze w cenie byly nowe opony, manetka alivio, detka - troche ponad 200 zl za "hardware", wychodzi ok 100 zl za zamontowanie tego wszystkiego, przeczyszczenie napedu, regulacje i podciagniecie wszystkich linek itd. ale uwazam, ze bylo warto rowerek chodzi jak nowy.
jak nic nowego nie kupujesz do roweru, mysle ze stowka powinna starczyc. a pewnie i troche mniej.
??? [ tomi_boss ]
ja biore z piwnicy moj rower jeszcze z zeszlosezonowego blota i jedzie :)
yellowfox [ Uśmiechnij się ]
brutu --> to zalezy od serwisu, giant chyba robi za damrmo przez 2 lata, kumpel ma z korssa i podobno przez 5 lat
brutu [ Uwielbiam Cię Aguś ]
Ja mam Meride, orientujesz sie moze?
Khe [ terrorysta lodówkowy ]
wd-40 do smarowania? nieee ja uzywam oleju do smarowania lancuchow ...pil spalinowych i elektrycznych :D Vexol special, 1L za okolo 10 zl (ze 3 lata temu) Zeby nie bylo - ten wynalazek polecili mi inni rowerzysci z pewnej grupy, to sobie kupilem. Wczesniej nie wiedzialem, ze cos takiego jest i swietnie sie nadaje do smarowania lancucha rowerowego ;)
DeLordeyan [ The Edge ]
yellowfox, SebNET--> przy pomocy ojca jakoś sobie poradziłem, dzisiaj testujemy - jak się zabiję to trudno, co mi tam.
Negocjator [ * ]
Linki od hamulców, jak często trzeba wymieniać?
Moje tak opornie chodzą. To kwestia regulacji czy
lepiej wymienić?
Maximus1 [ Generaďż˝ ]
u mnie gdy naciskam hamulec to jade dalej i po jakiś 10m zaczyna hamować ...Chyba tzreba linki ponaciągać...:)
yellowfox [ Uśmiechnij się ]
Maximus1 --> musisz zobaczyc jak daleko klocki(chyba tak sie na to mowi) sa od obreczy albo poprostu sa juz starte