GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Codename: Panzers

09.04.2006
17:23
smile
[1]

major major major [ Generaďż˝ ]

Codename: Panzers

Kupilem sobie ostatnio “Codename Panzers Phase One“, glównie dlatego, ze byla tania.
W pierwszej odslonie mila niespodzianka (ale tylko w polowie): Kampania wrzesniowa – Sa piekne TKS-y, 7 TP, polskie pepance i PZL P-11. Niestety mozna grac tylko niemiachami.:( Grafika na wysokim poziomie, ale… zupelnie nie wiem jak w to grac.
Wszystko odbywa sie bardzo szybko, tak ze mozna oczoplasu dostac. Nie ma szans, zeby sterowac na raz wszystkimi jednostkami. Gral ktos z CM-owej braci w toto? Mialby ktos jakies wskazówki? Z góry dziekuje za uwagi :)

09.04.2006
17:25
[2]

litlat [ Konsul ]

Ja nie grałem ale powinna być aktywna pauza;) Przydatne często w RTS/RPG etc.

09.04.2006
17:30
smile
[3]

Da_Mastah [ Elite ]

W StarCrafcie też chcielibyście pauzę łobuzy? ;-))

09.04.2006
18:59
[4]

szarzasty [ rammsteinick ]

jeśli grasz na odsłoniętymi terenie to przed misją wybieraj tylko pojazdy pancerne. z piechoty ew.moździerze. na odsłoniętym terenie zwykła piechta jest bardzo mało przydatna, wyjątkiem są wspomniane moździerze. w terenie zabudowanym piechota jest nieco bardziej przydatna. korzystaj ze wsparcia lotniczego kiedy tylko jest na to okazja-nic Cie to nie kosztuje a często pomaga.Pamiętaj tyylko że bombowiec nurkujący spuszcza bomby zaraz po wydaniu rozkazu.a na nalot trzeba troszke poczekać po komendzie a w tym czasie cel może sie przesunąć w inne miejsce.

09.04.2006
19:10
[5]

mscor [ Chor��y ]

Nie licz na żadne sensacje. Grałem w wersję demo. Grafika fajna. To fakt. Ale mechanizm rozgrywki... "Leczenie" czołgów z ciężarówek i w punktach opatrunkowych czy używanie miotaczy do rozgrzania wrogich tanków, wygnania załogi i ich przejęcia to w tej grze normalka. Jeżeli szlag po takich cudach nie trafi na miejscu to można grać

09.04.2006
19:22
[6]

szarzasty [ rammsteinick ]

mscor ma racje. jeśli nie jesteś maniakiem realizmu to gra z pewnością Ci sie spodoba,jeśli jesteś poszukaj czegoś innego

09.04.2006
19:51
[7]

meryphillia [ Konsul ]

Wypowiadalem sie juz wczesniej w innym watku, ale jesli ktos przejawia zainetresowanie ta gra, to podziele sie SWOIMI wrazeniami. :P
Po dluzszym kontakcie z Phase One, stwierdzam, ze jak na RTS o tematyce "drugowojennej" jest on cholernie grywalny i mily w odbiorze (jestem obecnie w 6-7 misji dla Rosjan). Nie zwazajac na brednie w wspomnieniach "naszych" bohaterow oraz brak samego realizmu w grze (Sturmtiger, strzelajacy na maks 100-150m,czy walka pancerna miedzy dwoma stojacymi na przeciw siebie czolgami przez dobra minute :? ), gra pozostaje cholernie wciagajaca i atrakcyjna forma "rozrywkowej strategii". Fakt, ze strategii w grze teoretycznie w ogole nie ma, nie czyni z niej od razu "padaka" :]
Do samej gry nalezy nastawic sie czysto rozrywkowo, i przez caly czas tak ja traktowac. zabawa przednia.
Co do samego sposobu rozgrywki Drogi majorze, wystarczy moim zdaniem przeczytac dodana ksiazeczke i przejsc Tutoriala, a wszystko bedzie jasne. Problemy moga pojawic sie tylko wtedy, gdy podobnie jak Ja, zostaniesz zauroczony ta gra na tyle, by po pobrubowac swych sil w edytorze gry, dolaczonym do Phase Two, probujac przeniesc jednostki i "otoczenie" z pierwszej czesci :))))

PS: W koncu dojde co jest nie tak i zrobie kilka pasjonujacycvh misji z mymi ukochanymi Sturmtigerami w akcji :P

09.04.2006
20:28
smile
[8]

major major major [ Generaďż˝ ]

Panowie, dzieki za wskazówki i czekam na dalsze:). Problem polega chyba na tym, ze nigdy nie czytam zadnych innstrukcji,-). Niemniej merryphillia trafil w sedno sprawy, piszac o niekonczacych sie, nomen omen, "pojedynkach pancernych":D Stoi 7TP i strzela sie przez minute z pz.II. Mnie chodzi raczej o sterowanie wojskiem, bo jak wspomnialem - wszystko kreci sie zbyt szybko.

09.04.2006
20:40
[9]

meryphillia [ Konsul ]

Jak widze jestes dopiero na poczatku gry. Kampania niemiecka jest strasznie latwa nawet w stosunku do rosyjskiej (chociaz sama gra do trudnych nie nalezy). Debilizmem najbardziej irytujacym mnie w grze jest bark moaliwosci ustawienia jakiejkolwiek formacji. Nieraz w bezsensowny sposob gina cenni medycy, bowiem sa na czele wedrujacej grupy, pomimo, ze uzywajacy SMG (notabene nawet w 39 roku w kampanii wrzesniowej :P ), maja mniejszy zasieg i praktycznie powinni byc z przodu oddzialu... To samo dotyczy czolgow; -czesto zdazy sie ze cenne dzialo szturmowe "popedzi" przed czolgami, i gdy dostanie lupnia, nie zdazysz go wycofac, bowiem skutecznie jego odwrot zablokuja, petajace sie z tylu czolgi :? grrr.... :P

Najwazniejsza rzacz w grze: grupuj jednostki. piechota oddzielnie, czolgi oddzielnie, pojazdy naprawcze i amunicyjne: oddzielnie. skutecznie usprawnia to rozgrywke :)

10.04.2006
07:30
[10]

maniak1988 [ Generaďż˝ ]

zainstalowałe gre niedawno, filmik ładny, możnaby powiedzieć że krótki film wojenny, otwiera sie menu i pojawia sie okienko w którym trzeba wpisać kod, na płytach podali mi 9 kodów (troche dziwne nie?) wpisuje pierwszy, z myślinikami - nie mieści się ostatni znak, gra odpowiada że kod jest niewłaściwy i podobnie z każdym kolejnym, no to wpisuje bez myślników też każdy kolejny kod jest błedny. zdażyło się komuś z was coś podobnego? co z tym zrobić?

10.04.2006
12:21
[11]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

maniak ->

11.04.2006
20:20
smile
[12]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

RANY PANOWIE A CZY KTOS Z WAS ZWROCIL W OGOLE UWAGE ZE W TEJ NEDZNEJ PRODUKCJI POLACY PRZEDSTAWIENI SA JAKO STRONA ATAKUJACA A NIE ATAKOWANA????

A CZY ZAUWAZYLISCIE ZE W CZASIE I czy II MISJI JEST TAKI MOMENT GDZIE TRZEBA ZLAPAC POLAKA I ZBRAC MU KLUCZ ZEBY WEJSC DO JAKIEGOS DOMKU CZY COS W TYM STYLU??? POZA BEZNADZIEJNOSCIA TEJ SYTUACJI (kto na wojnie prosi o klucze do domu - na froncie tym bardziej!) ZWROCILISCIE UWAGE MOZE ZE POLAK JEST PRZEDSTAWIONY JAKO PIJAK I ZATACZA SIE ORAZ TRZYMA BUTELKE W REKU????

CZY NA TO MOZE ZWROCILISCIE UWAGE CZY TYLKO NA SAMA ROZGRYWKE A RACZEJ JEJ BEZNADZIEJNOSC (zaznacz wlasne pixele i wyslij na pixele wroga) ??? JA ROZUMIEM GRAFIKA I ANIMACJA POJAZDOW PANZERNYCH SLICZNA (troche przesadzona amortyzacja) TAKA O JAKIEJ MYSLIMY ZE MOGLABY BYC W CMBB czy CMAK tylko co z tego skoro realia sa nijakie ... Poza wygladem nic w tej grze nie ma - a spossob przedstawienia Polakow (niemiecki wydawca gry, wegierski producent) przyczynil sie do tego ZE NIGDY JUZ NIE KUPIE ORYGINALNEJ PRODUKCJI FIRMY CDV - to ta sama firma ktora wydaje w Europie CM:BB, dobrze ze ja kupilem sobie ja za posrednictwem battlefrontu on-line i ani jedno scierwo z CDV nie zarobilo na mnie grosza;)

11.04.2006
20:31
[13]

szarzasty [ rammsteinick ]

strelnikov-- ta gra ma w sobie coś że przyciągneła mnie na dłuuuugggooo. to że polacy są przedstawieni jako pijacy nie przeszkadza specjalnie w grze(przynajmniej mi). jeszcze pamiętam jaka była o to afera.Ale rosjanie są przedstawieni w grze dokładnie tak samo(misja z wykradnięciem prototypu t-34).
a to że polska jest przedstawiona poniekąt jako napastnik jest zgodne z faktami historycznymi.nie dla tego że zaatakowaliśmy niemców bo to nieprawda ale dlatego że sytuacja została tak wlasnie przedstawiona żołnierzom niemieckim przez dowództwo. Dla przeciętnego żołnierza niemieckiego (w którego sie wcielamy) kampania wrześniowa była obroną niemiec i kontratakiem. nie wiedział poprostu że niemcy pierwsze zaatakowały polskę

11.04.2006
20:42
[14]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Szarzasty -->

1.
owszem gra ma swoja miodnosc - nie zaprzeczam.

2.
takze owszem masz racje - tylko ze ta gra nie jest dla ZOLNIERZY NIEMIECKICH UDAJACYCH SIE NA FRONT a JEST PRODUKCJA SKIEROWANA NA CALY SWIAT I JEST GRA - W PEWNYM STYLU - HISTORYCZNA A W SPOSOB OCZYWISTY PRZEDSTAWIA NAS NEGATYENIE WRECZ SZYDERCZO I UTRWALA STEREOTYP POLAKA PIJAKA. POZA TYM MIJA SIE Z PRAWDA HISTORYCZNA I TLUMACZY "NIEMIECKA WERSJE JEJ ROZPOCZECIA" ZWROC UWAGE ZE NIGDZIE NAWET W INTRUKCJI NIE JEST ZAZNACZONE ZE TO CO PRZEDSTAWIA GRA (INTRO I WPROWADZENIE) JEST BANIALUKIEM I BZDURA HISTORYCZNA. WLACZ ANGIELKSA WERSJE I ZOBACZ JAK TO BRZMI - POLACY ATAKUJA A NIEMCY MUSZA SIE BRONIC!!!

Dopiero co byl watek o tym jak nas przedstawiaja za granica - tu masz dowod na to nie trzeba dyskusji - widac to np. w tej grze.

Acha - a to ze RU takze jest przedstawione jako banda pijakow to naprawde nie tlumaczy faktu ze i Polacy tak samo maja wygladac - jednak stereotyp to potega;) i ta gra go wlasnie utrwala - sorry ale wole w tym zakresie juz COD czy H&D (gdzie na mazurach zrobili Kielce ale to nic - przynajmniej jest polski ruch oporu przedstawiony i to w pozytywny sposob)

11.04.2006
21:03
[15]

szarzasty [ rammsteinick ]

strelnikov--> jak czasami chodze ulicą to naprawde przestaje się dziwić że polacy mają taki sterotyp.

Ale w grze autorzy chcieli przedstawić jak wyglądała niemiecka propaganda i sie im to udało.Każdy gracz powinien wiedzieć że to nie polska rozpoczęła wojnę. A to że niektórzy mniej inteligentni ludzie uwierzą w tą propagandę to już nie moja wina. Myśle że takie przedstawienie sprawy (tzn. cała ta propaganda) miało na celu większe utożsamienie sie z bohaterem. pozatym chyba w ważnych sprawach międzynarodowych nikt nie będzie zwracał uwagi na jakąś gre.
pozatym denerwują mnie komentarze i recenzje w których gra dostaje 1/10 za antypolskie treści. co z tego że ma bardzo fajną grafikę, grywalność jest wprost świetna ale przecież gra jest antypolska i trzeba ją tępić gdzie tylko się pojawi.

11.04.2006
21:13
[16]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

strelnikov > Spokojnie, caps lock Ci się zaciął?

szarzasty -> Tak, sprawa była poruszana ponad rok temu i była też poruszana sprawa dokumentów dot. ataku na Polskę. I tu właśnie jest zgrzyt. Codename: Panzers przedstawia wojnę z punktu widzenia jakiegoś dowódcy, czyli oficera, a do tego grona A.H. wystosował odpowiednie rozkazy bez żadnej ściemy o tym, że Niemcy atakują Polskę, bo ta zaatakowała ich wcześniej. Przedtem wiedzieli o tym wszyscy, którzy opracowali Wariant Biały (Fall Weiss).

No i jest taka kwestia, że jak długo będziemy to tolerować, tak długo będziemy słyszeć np. o polskich obozach zagłady.

11.04.2006
21:19
[17]

szarzasty [ rammsteinick ]

wozu--> hmmm.... nie pomyślałem o tym.

Ale ja nie powiedziałbym tego że jedną z przyczyn tego że słyszymy o pol. obozach zagłady jest gra komputerowa o której za kilka lat nikt nie bedzie pamiętał

11.04.2006
21:49
[18]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Wozu -->

he he he - nie nie, nie Caps Lock - Shift mialem przycisniety ;)))

Szarzasty -->

jasne ze kazdy gracz powinien wiedziec ze to niemcy rozpoczely II WS ... tak samo jak kazdy dorosly czlowiek ktory w 70% prasy zachodniej pisze o "polskich obozach koncetracyjnych" wie ze to nie byly polskie obozy...

Mowie ze to jest gra RTS typu "zabij pixele wroga" nie powiedzialem ze jest zla. To nie ten poziom rozgrywki ktory akceptuje osobiscie ale jako gra dla "szerokich mas" jest strzalem w 10. Jednak nie przeszkadza to zwrocic mi uwagi na fakt iz nas w niej bardzo negatywnie przedstawiaja.

Jakos w US gdzie poswtala I czesc COD a kawaly o polakach sa opowiadane w kazdej grupie spolecznej potrafiono zadbac o to ze gdy mowa o wojnie to trzeba takze przedstawic akcent PL i to w pozytywny sposob - tzn. taki jak mialo to miejsce zgodnie z realiami.

Sorry ale uwazam ze gra nie oddaje realiow historycznych - i nie tylko dlatego ze to RTS ale takze ze nawet nie zadbano o prawdziwe informacje historyczne a wrecz podano je w klamliwy sposob tak jakby nigdy nic sie nie stalo.

11.04.2006
21:56
[19]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

szarzasty -> Nie jest przyczyną. Przyczyną jest właśnie podejście do sprawy i bagatelizowanie jej. Podobnie mają Francuzi, gdy wypomina im się rządy Vichy... Tyle, że ani w mediach, ani tym bardziej w grach o tym się tak często nie mówi. A Francuzów to boli, boli dziś tak samo jak nas bolą wspomniane pretensje o rozpoczęcie wojny i polskie obozy zagłady.

11.04.2006
22:26
[20]

ShermanM4 [ Chor��y ]

W recenzjach jest napisane że jest to gra dla osób które nie mają styczności z RTS na codzień.
Gra jest tak stworzona aby bawic jak największa grupe ludzi

11.04.2006
23:17
[21]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

ShermanM4 -->

1. jak napisalem: "....jako gra dla "szerokich mas" jest strzalem w 10..."
2. co nie zmienia faktu ze jest RTS'em

11.04.2006
23:43
smile
[22]

major major major [ Generaďż˝ ]

Czyli Panowie, kupilem kiche?

12.04.2006
01:09
[23]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Major Major Major -->

nie nie - to nie kicha - da sie pograc - tylko wiesz taka bez realnosci (jesli myslisz ze tankiem schowasz sie za gorke i wystawisz tylko wiezyczke to nie nic takiego nie ma miejsca praktycznie- paski zycia - przyjmujesz pelno strzalow na klate, itd.

innymi slowy dobra zabawa na kilka - kilkanascie godzin, to nie to co CM:BB gdzie taktyka liczy sie najbardziej i sprzet ma realne parametry. Bardzo ladne animacje pojazdow , fajnie sie poruszaja (troche przesadzone ale to nic wyglada pieknie) piechota tez niczego sobie a ... II czesc ma kilka tysiecy trojkatow na model zamiast kilkuset - masz to info gdzies na II CD z gra i nawet zrzuty ekranu fajne oraz preview z prac nad cz.II

nie jest zla jako tego typu RTS gra - ja po prostu takich nie lubie dlatego moja opinia taka a nie inna - ale pograc troche warto - a zeby zobaczyc animacje pojazdow i tankow - fajne! Reszta to paski z poziomem zycia i zniszczenia;)

13.04.2006
20:41
smile
[24]

major major major [ Generaďż˝ ]

Zagralem partyjke; przeszedlem ruskimi do 4-tej tury. Poza grafa, to jednak kicha. Jestem na luku kurskim, dostalem nawet odznaczenia, a przy koncu kazdej tury zostaje z trzema puszkami. Piechota zostaje wybita po 5 min. Nie ma sposobu, zeby to kontrolowac :(
Grafika jednak jest nie z tej ziemi - i brawa dla Wegrów. Dobrzy sa!
BTW stworzyli jeden z najlepszych programów CAD, a mianowicie Archi-Cad´a.
strelnikov >>> mam jeszcze Destroyer Command - czekam na Twoje recenzje :)
Jak przetlumaczyc RTS? I dlaczego wnosicie, ze przedstawiono nas jak pijaków. Flaszki sie poniewieraja, czy co?:D

Tymczasem: Zdrowych i spokojnych Swiat.:)

14.04.2006
15:07
[25]

jaćwingus [ Pretorianin ]

…ale już niedługo ma się ukazać Word War II RTS (z 1C) czyli ex -Wartime Command. Grafika jest rewelacyjna, ale ciekawe jak tam będzie się wydawać „rozkazy” (o ile w ogóle) lub kontrolować jednostki? Z opisów wynika że każdy woj będzie miał sobie przyporządkowane umiejętności, więc gdyby miało być ich kilkudziesięciu + pojazdy to z parę godzin będzie trwać ruszenie tego tałatajstwa…no chyba, że to będą pojedynki np. 5 chłopa + 2 czołgi na 3 działa i 7 piechurów…

14.04.2006
20:51
smile
[26]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Major Major Major -->

strzala! Widzisz ... mowilem ze poza grafika nic w tej grze nie jest fajne;) To taka strzelanka dla "Szerokich mas" jak juz pisalem wczesniej ze dwa razy;) przed Twoim odkryciem;))) Grafa owszem sam podkreslalem.

Jesli chodzi o sposob przedstawienia Polakow to uruchom kampanie niemiecka od poczatku wojny i zobacz intro (wprowadzenie) oraz jedna z pod_misji gdzie trzeba zdobyc klucze do pewnego budynku (sic!) to zrozumiesz o co mi chodzi - napisalem juz co tam jest przedstwione a raczej kto i w jaki sposob - zobacz animacje polaczka-pijaczka i idealnie ubranych grzeczny i milaych acz z pogarda na polakow patrzacych niemcow ... co wiecej to nieuzbrojony pijany polak jest agresywny a nie niemiec ktory napadl na nasz kraj.... i tak to grafia wlasnie przedstwione do "... szerokich mas ..." na swiecie. BTW - uratowales pilota w I misji? korzystales z pontonow ktore sa na wyposarzeniu chyba saperow czy tam medykow? To fajne jest - brakuje tego w CM:BB ;)) (w tym sensie ze nie ma pontonow sa tylko te blaszanki)

Jak to jak? RTS to znaczy Real-Time Strategy czyli Strategia Czasu Rzeczywistego - od 1992 czy 93 roku i gry DUNE (by WestWoodStudio) tak wlasnie okresla sie tego typu gry (acz mlodsi gracze nie znaja Dune i przypisuja czas powstania pierwszego RTS na okres pojawienia sie WarCraft'a co wynika tylko z ich niewiedzy;) W przelozniu na "nasze" znaczy to tyle co "nie podchodzic do tego - gra nie daje realizmu , jedyne co to mozesz ja zobaczyc poniewaz prawdopodobnie wyglada cudownie"

A teraz tak ... co Ty nie grasz w RPG? nie widzisz jak w tym rodzaju gier od rozgrywki turowej (mowie o walce) nastapilo plynne przejscie do wlasnie walki w czasie rzeczywistym? Wiesz - kiedys taka walka turowa byla "taktyka" (np. Fallout 1 i 2) dzis jest to sieczka na ekranie - tego chca gracze i to sie sprzedaje - tego chca miliony a jedynie niespelna 200.000 ludzi w ankietach miedzynarodowych opowiedzialo sie za "walka turowa" rozumiesz? Kasa kasa kasa - RTS sie dobrze sprzedaje i nie jest tak wymagajacy dla programistow jak walka turowa.

Jesli chodzi o DC to gralem w niego dawno - gdy zawiodlem sie SHII - poniewaz te 2 gry wspoldizalaly i opieraly sie na tym samym siwiecie - byla nadzieja ale jak widzisz byla to tylko nadzieja. Jesli chodzi o samego DD i misje single player to najbardziej interesowalo mnie to z pkt. widzenia walki z okretami podwodnymi a nie calosciowa symulacja "zycia na" i "pracy na" niszczycielu. Poswiecilem tej grze nie wiecej jak pol roku grania a jak mowie przeswitlilem ja tylko z pkt. widzenia atakow na okrety podwodne. Nie byla zla - na pewno lepsza jak SHII. Problem w tym ze bazowala li tylko na scrypcie wiec single player nie byl atrakcyjny.

Rowniesz - SZCZESCIA ZDROWIA I RADOSCI A GLOWNIE ODPOCZYNKU I MILYCH KROLICZKOW PRZEZ CALY ROK ;))))

14.04.2006
21:30
[27]

meryphillia [ Konsul ]

Sprawa obrazy polakow przez pokazania, ze sa pijakami juz mnie smieszy, szczegolnie jak patrze na rodakow przemierzajacych ulice mego miasta: Slough - na zachod od Londynu... Z drugiej strony ludzie z zachodu sa roznie do nas nastawieni i nie zmieni (polepszy, czy pogorszy) tego zadna gra. Ostatnio znajomemu w pracy ponad 70letni anglik (tak nadal pracuje, bo tutaj ludzie tak czesto maja :) ) powiedzial, ze nie lubi polakow, bo za nich musial pojsc na wojne (ze niby to przez nas ona wybuchla). I przetlumacz takiemu...

Z ciekawostek. Przejrzalem trzy paletajace sie po naszym "housie" podreczniki do nauki historii. Nigdzie nie wspomina sie o polskich obozach koncentracyjnych (a jedna z ksiazek jest z 84r), a ni o poswieceniu polakow w Bitwie o wielka Brytanie. Co lepsze z jednego z podrecznikow wynika, ze niepodleglosc polacy dostali w 1919r po Traktacie Wersalskim. Niby trzyma sie to kupy, ale dla angielskiego czytelnika wynika z tego moral taki, ze Polska zostala "utworzona" dopiero w 1919r. I co wy na to??? Myslicie, ze jakiegos anglika, amerykana, czy innego belga obchodzi, czy polska napadla na niemcy, czy bylo na odwrot? Przypominam, ze obecna mlodzierz na zachodzie, bardzo rzadko wie, kiedy II WS w ogole sie skonczyla.

A co do czepiania sie samego Panzersa, nie ma to sensu, bo od poczatku wiadomo bylo jaka to bedzie gra. Jak dla mnie jest milutka, a juz napewno uzycie w czesci pierwszej SturmTiger'kow :P I nie wazne, ze spotkamy je nawet w Stalingradzie :))

14.04.2006
22:22
[28]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

meryphillia -->

mowilem o prasie i ostatnich publikacjach - nie mow ze nie znasz problemu z nazwa "polskie obozy koncetracyjne"

jesli chodzi o gre to zwrocilem na fakt uwage ze przeklamuje historie i przedstawia nas w zlym swietle. Jakos w belgii tyle samo widzialem pijakow i dewiantow co w PL ale nikt tak ich nie postrzega.

Dla Ciebie to moze nic ze nas tak w tej grze przedstawili , mnie sie to nie podoba i tyle moge miec inne zdanie? - gra trafia do milionow graczy - szczegolnie ta - wiec takie zdanie o nas moga miec na podstawie wlasnie tej gry - co Ty myslisz ze oni wszyscy maja taki poziom inteligencji jak Ty czy przecietny user tego forum.

15.04.2006
15:31
[29]

meryphillia [ Konsul ]

No wlasnie strelnikov. Poziom wykrztalcenia przecietnego ucznia w krajach europy zachodniej jest o milion razy mniejszy niz polskiego. I dlatego chociazby nic o Polsce on nie wie. A to czy z gry dowie sie, ze to Polska zaatakowala Niemcy, tez go malo bedzie obchodzic, bo ugania sie za dziewczynami, a nie bedzie myslal "kto naprawde, kogo". Tego powinien nauczac nasz rzad poprzez promowanie Polski, a nie gry pisane przez (zauwaz) inne kraje, niz Polska. Moze najwyzszy czas, by ktos z naszych stworzyl, rownie rozrywkowa gre, jak Panzers, a przy okazji "uczyl", jak bylo naprawde...? Mysle, ze nie liczac Polski gra taka nie znalazlaby wielu zwolennikow... chociaz moge sie mylic.

Aha, a pisanie, jak w Twoim przypadku, ze nie kupie juz zadnej gry tej firmy (wiec, jak wydadza kolejnego CM'a, to pewnie "zakupisz" go w sklepie Emula, czy innego Torrenta, tylko potwierdza przeswiadczenie na zachodzie, ze Polacy to tylko potrafia krasc, no i za czym idze chlac wodke....

15.04.2006
15:48
[30]

szarzasty [ rammsteinick ]

a ja sie tylko tak wtrące.

Gra nie jest RTSem tylko strategią(której co prawda jest tam mało).
RTS to gra typu warcraft czy C&C w której najpierw buduje się bazę, zbiera się kasę/surowce, w bazie buduje się armię i dawaj panowie na wroga. w codename panzers jest tylko ostatni element.odrazu dostajemy armię

15.04.2006
15:52
smile
[31]

merkav [ Aguś ]

szarzasty - w Warcrafcie i C&C byly misje gdzie sie nie mialo bazy tylko samo wojsko. Wychodzi na to ze tez nie sa RTS'ami ;)

15.04.2006
15:53
[32]

szarzasty [ rammsteinick ]

ale te misje były tylko przerywnikami

15.04.2006
15:59
smile
[33]

merkav [ Aguś ]

No to w takim razie jakim rodzajem gry jest CP ? Bo dla mnie wiecej startegi jest np. w Warcraficie niz w owym CM :)

15.04.2006
16:06
[34]

szarzasty [ rammsteinick ]

CP z punktu widzenia gatunkowości(????) :P:P jest strategią. z punktu widzenia przeciętnie rozgarniętego gracza nawalanko-klikanką, mówie przeciętnie rozgarniętego ponieważ niektórzy znajomi mówili mi jak to skąplikowane taktyki trzeba tam stosować

15.04.2006
16:09
[35]

meryphillia [ Konsul ]

Moja "skomplikowana" taktyka polega na wysylaniu jednego oddzialu piechoty, by sluzyli, jako spotterzy dla artylerii, a tego czego nie ruszy artyleria i lotnictwo wykanczam chmara czolgow :P

Zaiste WIEEEELKA taktyka :D

15.04.2006
16:12
[36]

szarzasty [ rammsteinick ]

no tak. ja bym w życiu takiej strategii nie wymyślił. moja polegała na wysłaniu samolotu zwiadowczego, zbombardowaniu tego co zwęszył samolot i dokończeniu dzieła czołgami( piechoty nie stosowałem wogule)

15.04.2006
16:14
smile
[37]

merkav [ Aguś ]

Ja juz sie w tym wszystkim gubie. Dotad myslalem ze RTS to taka gra co sie dzieje w czasie rzeczywistym a tu mi mowia ze to nie RTS tylko strategia. Juz mnie glowa boli

BTW. Pasians jest stratego-kliknaka?:)

15.04.2006
16:16
[38]

szarzasty [ rammsteinick ]

cóż... ja też sie troszkę pogubiłem jak pierwszy raz o tym usłyszałem, dodaj do tego turówki,gry taktyczne itp, itd.

PS. kiedyś usłyszałem też opinię że S.W.A.T 4 jest rtsem... :/

15.04.2006
17:23
smile
[39]

nu_clown [ Pretorianin ]

RTS--->Real Time Strategy. Tak to wyglada w teorii. A w praktyce...To tak jakby zaliczyć zespół Tool do metalu :))))

16.04.2006
01:10
[40]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

meryphillia -->

nie nie meryphillia !!! Wlasnie dlatego ze przecietnie jest niedouczony to bedzie powtarzac taki poglad o nas jaki znalazl w grze czy jakiejs brukowej prasie bedacej "madra inaczej". A wiesz dlaczego? Dlatego wlasnie ze jest tak ograniczony ze po nic innego nie siegnie.

Gdzie Ty jestes? W UK chyba tak? No to zobacz Anglikow - Ci wyksztalceni (takze graja ale jest ich zdecydowanie mniej - moze teraz to sie zmienia) maja szeroko rozbudowane poglady, naprawde wiele wiedza - takze z historii i panstwa wlasnego jak i Europy ale gdy mowa o PL ... to co? Jesli tam nie byli to maja mala wrecz znikoma wiedze ograniczona do II WS ... weryfikuja ja dopiero po przyjezdzie do naszego kraju.

Stereotypy sa potforne i trzeba z nimi walczyc - wiesz no nie podoba mi sie takie przedtawienie tematu tj. nas Polakow w grze C:P - tylko tyle mialem na mysli

16.04.2006
01:16
[41]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

szarzasty -->

Czy Ty widzisz co Ty napisales? nasza rozmowa wyglada tak:

ja mowie: Codename Panzers jest RTS'em czyli STRATEGIA Czasu Rzeczywistego

na co Ty mi odpowiadasz: Codename Panzers nie jest RTS'em poniewaz jest ... STRATEGIA

Pozostawie bez komentarza (zaraz zrzuce Tobie instrukcje) tymczasem mysle zmien ziola - te sa za mocne;)

16.04.2006
01:31
[42]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

ok - tu prosze instrukcja - cover PC-FUN ktore ostatnio wydalo te gre wlasnie za 19.90 pln jako tania gra - w srodku instrukcja - w nastepnym poscie

16.04.2006
01:38
[43]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

a tu prosze bardzo FOTA Z INTSTRUKCJI GRY - przeczytaj co w niej napisano. Iesli dalej chcesz udawadniac ze to nie jest RTS to --> patrz instrukcja - fragment specjalnie zaznaczylem na zielono... strona 4

16.04.2006
03:04
[44]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Panowie, dlatego ja stosuje opis Action-RTS. A są to gry strategiczne (de facto taktyczne, bo nie przedstawiają w większości poziomu choćby poziomu operacyjnego) w czasie rzeczywistym, gdzie prawdziwe dane techniczne sprzętu spychane są na dalszy plan celem zwiększenia doznań głównie wizualnych... i stąd nieśmiertelny temat pasków życia. Paski życia są realizowane na różne sposoby:
- paski jak w C&C - gdzie rozróżniano jakość pancerza i strzelającego argumentu, jednak każdy strzał miał tą samą wartość dla danego pancerza (np 20 punktów)
- paski jak w Sudden Strike - rozróżnianie grubości pancerza i wielkości działa, tutaj już jednak z przypadkową wartością strzału (znaczy, po trafieniu odliczało np. od 2 do 30 punktów)
- paski jak w Blitzkriegu - gdzie do własności pasków z SS dodano jeszcze ogólne rozróżnienie miejsca ostrzału, czyli cztery strefy: przód, tył, i boki (lewy/prawy), jednak bez uwzględnienia czy to jest kadłub czy wieża itp.
- paski jak w Soldiers: Heroes of WW2 - najciekawsze dotąd zastosowane rozwiązanie - pojazdy mają kilka stref trafień, w tym podział na kadłub i wieżę (niestety, wieża wciąż jest tylko całości, nie ma rozróżnienia na grubość pancerza dla każdej ze stron). Trafienia naliczane są zupełnie przypadkowo, do tego różnie dla każdej ze stref (np. ostrzeliwując okolice silnika możemy zatrzymać pojazd). Niestety nie ma tu rozróżniania na kąt padania pocisku, rykoszety to kompletne przypadki... no i odległość walk w Soldiers jest makabrycznie mała (walki toczą się na odległościach manewrowych, od 50 do 100m) i jednak nie mają nic wspólnego z rzeczywistością, jak na walki dwóch czołgów na tych odległościach - czyli Sherman i Pz. IVD (często ta wersja występuje w Normandii... czuję się jakbym walczył tylko z niedobitkami 21DPanc.) może trwać nawet dobre kilka minut.

Powyższe spostrzeżenia powstały na podstawie osobistych doświadczeń grając w "podstawki", bez modów urealniających rozgrywkę. Po prostu test tego jak producenci gier wyobrażają sobie RTSy, czy konkretniej Action-RTSy.

Jedyne sensowne RTSy, to tzw. RTW - Real Time Wargame - tu właśnie można znaleźć wspaniałą serię Close Combat (ogólnie, bez pisania która lepsza, a która gorsza... wyłączając może First To Fight). Jak dotąd, jedyna w swoim rodzaju gra. Znaleźć tu można też strategie Erica Younga (które mi osobiście jakoś nie przypadły do gustu).

16.04.2006
03:29
[45]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

Soldiers: Heroes of WW2 --> wlasnie - to w tej grze jeszcze fajniej jak w Codename Panzers poruszaly sie czolgi - ach naprawde byly piekne ... ale co z tego - oryginal wylaczal mi nagrywarke w kompie co mnie doprowadzilo do skrajnego zdenerwowania i wywalilem te gre w kosmos - wlasnie pamietam byla trudna a dziala sie na terenia takim jakby Battlefield2 mial 1/100 mapy wgrana ...

co do nazewnictwa to owszem mozemy je modyfikowac ale co to jest za stwierdzenie "ze cos nie jest RTS poniewaz jest ... strategia";) Fajne ale nieprawdziwe;)

16.04.2006
04:55
[46]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

strelnikov -> Poczekajmy na WW2-RTS (ex Wartime Commander, ex Battlefield Commander, kiedyś też WW2-RTS), wtedy będzie można stwierdzić czy RTSy będą ciągle kojarzyć się z Action-RTS, czy RTW.

16.04.2006
16:42
[47]

meryphillia [ Konsul ]

strelnikov >>> tak mieszkam w UK i myslisz sie i to bardzo, ze anglicy maja jakiekolwiek pojecie o Europie, czy juz w ogole o jej historii. Angole sa bardzo zadufani w sobie i swym, jakze pieknym kraju i nie musza zaprzatac sobie glowek jakimis panstewkami... :? uwierz.

17.04.2006
08:12
[48]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

meryphillia -->

nie wiem czy sie myle az tak bardzo, pracuje z nimi od 10 lat, jestem tam raz na kwartal i znam przynajmniej 30-40 osob tej narodowosci a z 8 - 9 utrzymuje praktycznie codzienny kontakt. Owszem 10% sa tacy jak mowisz ale reszta jest OK - szanuje siebie i swoja kulture, ma w d. UE ale nie znaczy to ze nie znaja historii kontynentu. Jakos zawsze jak tam jestem staraja mi sie jak najwiecej pokazac - ale nie pochwalic sie - szukaja tego czym sie interesuje - nawet ostatnio gdy bylem w UK facet juz zamykal muzeum lotnictwa (byla za minute 3 czy 4 nie pamietam) ale ... mowie panie co pan ja tu z PL przyjechalem samoloty zobaczyc ... a gosci an to: z PL? no to co ze z PL ... ale prosze bardzo ... rozumiem ... a pozniej do 6.30 oprowadzal mnie po muzeum i nawet wpusicl do miejsc gdzie nie mozna bylo wchodzic.... Nigdy bedac w UK nie spotkalem sie z chamstewem - owszem sa snobami - ale wiedzy im nie moge odmowic - zreszta jak sa tacy glupi to po co tam siedzisz? Wracaj tutaj to tych otwartych na problemy miedzynarodowe o szerokich pogladach i aspiracjach rodakow we wlasnym kraju;)))

17.04.2006
09:36
[49]

szarzasty [ rammsteinick ]

strelnikov--> co do postu 41. ja nadal będe się upierał że ta gra nie jest rtsem ponieważ nim NIE jest. jest strategią

17.04.2006
12:05
[50]

nu_clown [ Pretorianin ]

Wozu--->oczywiście seria Close Combat to świetna sprawa ale nie zapominaj że tam pojedynki pancerne też toczyły sie na niewielkich odległościach (do 400-500 metrów). No i nie można było załadować żołnierzy do halftrucków :( Ale fakt faktem ze po dziś dzień obok CM i serii Talonsoftu (East i West Front) pozostaje moją ulubioną serią.

19.04.2006
03:43
smile
[51]

Ketonur [ Pretorianin ]

Dzizas krajst czytam juz z setny watek, w ktorym pada haslo "soldiers: heroes of ble ble" wszyscy narzekacie, na brak "strategicznosci" owej gry --> akcja zbyt szybka, odleglosc zbyt mla (to fakt :/), myszka zbyt wolna, a neurony tylko 15m/sekunde w koncu. Polecam wiec zadzailac klawiszem w gornej, prawej strefie klawiatury "\" z tego, co pamietam. Gra uzyskujac predkosc 1/4ta gry normalnej (po kilku wcisnieciach ;) ), nie zacinajacej sie na pececie sprzed 2ch lat :). Zyska jakies znamiona strategii oraz naszego combatowofilskiego tempa akcji :) polecam

Strelnikov --> tak w ramach pijackiej zaczepki - przeraza mnie Twoj patetyzm w wiekszosci watkow, do ktorych zagladam ;) (W troskilwych misiach powiedzialbym sasasa)

19.04.2006
04:23
[52]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Ketonur -> I że niby co? Że spowolnienie tempa gry przeniesie walki na dalekie dystanse i gra lepiej będzie liczyć penetracje?

Kto w ogóle narzekał na szybkość gry? W większości ostatnio robionych RTSów jest opcja aktywnej pauzy, podczas której nawet można wydawać rozkazy. Ale co z tego, skoro fizyka jest naciągnięta jak guma w majtkach byłego posła Witaszka.

19.04.2006
23:21
smile
[53]

major major major [ Generaďż˝ ]

Wozu >>> Kto w ogóle narzekał na szybkość gry?
Ja;-) w entrez;-)

20.04.2006
03:52
smile
[54]

strelnikov [ Generaďż˝ ]

szarzasty -->

ok nie ma problemu ale postaraj sie nie mnie ... a tworcow gry przekonac do zmiany zdania a przynajmniej nazewnictwa - a jakie inne elemety strategi poza taktyka ma ta gra?

No chyba ze "strategicznie sie czolgasz pod krzaczkami i takze strategicznie tymi kilkoma tankami co je masz do dyspozycji dowodzisz..." to wtedy zwracam honor;)))

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.