Nov@ck [ Centurion ]
takie mam dziwne pytanie.. mb w kartach graficznych
jak to sie ma do wydajnosci gier , zauzmyy grafika 64mb do 128mb (identyczne grafiki bitów po tyle samo) za co konkretnie w grach odpowiada ta pamiec ?
Dayton [ Generaďż˝ ]
pamiec odpowiada za tekstury
edit: a wlasciwie za to ze jak masz wiecej pamieci to mozesz uzywac lepszych texturek w giercach, pomimo ze karty na agp uzywaja i tak ramu to ilsoc na karcie im wieksza tym lepiej (zreszta tak jak i ramu w kompie) :)
Nov@ck [ Centurion ]
tzn ... moge to jakos zastapic .. ? jesli mam słabszą grafike ? na ten przyklad 64mb to wiecej ramu moze zrekompensowac ten ubytek ?
Moby7777 [ Generaďż˝ ]
jak masz 64mb to porazka... bo 64 tysieczne bitu to jakby troszeczke malo... :P
A serio to sorki ze sie czepiam ale male m jest jakis milion razy (z dokladnoscia do tego, czy mowimy o informatyce czy normalnych dziedzinach nauki :P) mniejszy niz duze M (mili a mega - sprawdz w wikipedii), a do tego male b oznacza bit a duze B oznacza bajt (jakbys nie wiedzial 8b=1B)...
W kazdym razie co do pytania to oczywiscie w szybkosci grafiki liczy sie duzo wiecej czynnikow niz tylko pamiec... chocby czas dostepu do tejze pamieci lub szybkosc procesora graficznego. Ale niewiele z tych czynnikow poprawisz w sposob zauwazalny nie zmieniajac karty... niestety
Nov@ck [ Centurion ]
ja tylko chce zeby gta sa mi plynnie chodziło ;], na zalecanych wymaganiach jest ze wystarczy jaki kolwiek athlon xp bądz P4 (mam tego athlona) ramu300ilestam i grafika 128MB, ja mam gF3ti gainwarda , musze go miec bo on jest jeszcze na 4 agp i moja plyta głowna tez jest na 4 agp mialem wczesniej fx5200 ultimate 128MB ale on mi lipnie chodzil z moim kompm gry chodzily o wiele gorzej bo byl na 8agp (plynniej mi juz chodzily na mojej pierwszej grafice gf2ti)