GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Enemy Flag - bitwa pierwsza

01.04.2006
13:09
smile
[1]

arthe[16] [ bboy ]

Enemy Flag - bitwa pierwsza

Hello! Chciałbym Wam przedstawią bardzo fajną gierkę single/multi. Gra sama w sobie jest bardzo prosta, ale potrafi naprawdę wciągnąć, przedewszystkim gdy gramy ze znajomymi. Krótko opisując, jest to turowa gra strategiczna, polegająca na zniszczeniu ratuszy przeciwników.

Jeżeli ktoś byłby chętny możemy umawiać się na jakieś godzinki w kilka osób (grać można od 1 do 12 osób) i zmierzyć się ;p

##############################################################

Regulamin:

1. Bezwzględny zakaz obrażania.
2. Rozmawiamy tu przedewszystkim o Enemy Flag.
3. Zakaz używania wulgarnych słów.
4. Zanim zadasz jakieś na temat zasad gry, przeczytaj poniższy manual.
5. Listę graczy wpisujemy następująco: Nick na forum - Nick w grze
4. Jeżeli nie jesteś zainteresowany tą grą nie zostawiaj tu swoich postów.
5. Jeżeli nie będziesz przestrzegać powyższego regulaminu, zostaniesz wyrzucony z karczmy.

##############################################################

MANUAL

Kliknijcie na obrazek i przeczytajcie poniższy opis:

1. Nagłówek drużyny.
2. Nazwa gracza (przedrostek AI oznacza gracza komputerowego).
3. Kolor gracza.
4. Opóźnienie gracza (zielony - bardzo dobry, żółty - przeciętny, czerwony - zły, biały - nie pobrano jeszcze).
5. Czas do końca tury gracza aktualnie wykonującego ruch.
6. Oznaczenie gracza będącego w trybie obserwatora (zmiana: klawisz F12).
7. Oznaczenie gracza zalogowanego.
8. Oznaczenie gracza którego pole aktualnie jest zaznaczone na mapie.
9. Numer aktualnie rozgrywanej tury.
10. Nazwa aktualnie rozgrywanej mapy.
11. Obszar gry.
12. Obszar wiadomości.
13. Obszar menu gracza.
14. Współrzędne zaznaczonego na mapie sektora.

Zasady gry:

Cel gry
Celem rozgrywki jest wyeliminowanie pozostałych grających poprzez zniszczenia wszystkich jego ratuszy. Ratusz jest podstawowym budynkiem w grze który daje po raz, możliwość przetrwania, po dwa pewne korzyści graczowi w zależności od ilości posiadanych tego typu budynków ale o tym później.

Punkty akcji
Są podstawowym miernikiem ilości czynności jakie możemy wykonać w czasie rundy. W zależności od tego co chcemy zrobić, poszczególne akcje mają różny koszt punktów akcji. Punkty te standardowo przydzielane są w jednakowej ilości na początku gry, a od gracza zależy czy będzie ich dostawał mniej czy więcej. Przyrost tego wskaźnika co rundę zależy od dwóch czynników: ilość posiadanego obszaru państwa oraz ilości postawionych ratuszy. Punkty akcji limitowane są poziomem doświadczenia, oznacza to iż np.: na starcie gry nie można ominąć kilku kolejek nic nie robiąc bo i tak nasze punkty nie urosną o przewidywalną wartość a zatrzymają się na pewnej która jest ściśle powiązana z zdobytym doświadczeniem. Ma to na celu wyeliminowanie szybkich ataków na samym starcie gry. Wszystkie numeryczne zależności można znaleźć w sekcji specyfikacja w dalszej części manual'a.

Złoto
Chyba nie tutaj czego wyjaśniać. Służy do budowy innych budynków w grze które są niezbędne do prowadzenia walki.

Armia
Służy do atakowania poszczególnych sektorów oraz jest wymagana do postawienia niektórych konstrukcji.

Doświadczenie
Przybywa nam go wraz z atakowanie innych sektorów oraz budynków wroga. Limituje co w danej chwili możemy zbudować. Im szybciej będziesz nabierał doświadczenia tym prędzej będziesz mógł wznosić poważniejsze budowle.

Obszar państwa
Jest to procentowy udział aktualnie posiadanych sektorów względem wszystkich dostępnych na mapie.

Atak obszaru
Na początku gry nasze państwo z reguły jest niewielkim skrawkiem terenu (w zależności od mapy) które musimy rozwijać. Większa ilość terenu potrzebna nam jest do łatwiejszej obrony ale i do tego aby zyskać przewagę po przez większy przyrost wspomnianych wyżej punktów akcji. Sektory które mogą być przez nas atakowane są to z reguły te które widzimy na granicy terenu naszego koloru, ale nie zawsze. Dokładnie rzecz biorąc, dane pole możemy przejąć/zaatakować tylko wówczas gdy styka się przynajmniej z dwoma innymi naszymi sektorami, jednak pod warunkiem iż do jednego z tych pól przylega całym bokiem (a nie narożnikiem). Może się to wydawać zawiłe jednak w grze szybko można się zorientować o co chodzi. Obcy sektor możemy również przejąć nie atakując go. Dokonać tego można tylko wówczas gdy okrążymy wybrane pole naszym państwem oraz gdy na owym polu nie znajduje się żaden budynek. W ten sposób może jednak przejmować wyłącznie pojedyncze sektory.

Porzucenie obszaru
Sektor który znajduje się aktualnie w naszym posiadaniu możemy porzucić. Stanie się on wtedy taki jaki był zanim go zajęliśmy. Na pierwszy rzut oka działanie takie może wydawać się bezsensowne, jednak w grze drużynowej często zachodzi sytuacja w której musimy porzucić nasz obszar aby sojusznik mógł dotrzeć do pewnego miejsca.

Przekazywanie złota
Umożliwia przekazanie 50 sztuk złota jednemu z naszych sojuszników. Operację tę możemy przeprowadzić w czasie trwania naszej tury, po uprzednim zaznaczeniu na mapie dowolnego sektora należącego do gracza którego chcemy obdarować.

Ratusz
Jak już wyżej było wspomniane, dzięki temu budynkowi utrzymujemy się w grze. Jeśli mamy ich więcej wtedy po straceniu jednego wciąż żyjemy i kontynuujemy walkę. Ratusze zwiększają również ilość przyznawanych punktów akcji co w dalszych fazach gry jest kluczowym parametrem do uzyskania przewagi nad wrogiem. Budynek tej jest jednak najdroższy ze wszystkich i wymaga najwięcej doświadczenia.

Barak
Po postawieniu tego budynku zwiększa się nam ilość posiadanej armii. Im więcej mamy już baraków które wcześniej zbudowaliśmy tym więcej armii dostajemy za każdy kolejny z nich. Zatem ochrona baraków nie jest może niezbędna jednak może okazać się warta zachodu.

Kopalnia
Jest to jeden z najistotniejszych budynków. Wydobywa dla nas złoto które jest potrzebne do konstrukcji każdego budynku. Kopalnie możemy stawiać na dowolnym sektorze jednak największą wydajność mają one na złożach oznaczonych żółtą kropką. Budynki te są kluczowe z tego względu iż jeśli braknie nam złota na nową kopalnię a żadnej innej niż nie mamy, to oznacza to już tylko iż jeśli z tego co uzbieraliśmy nie wykończymy wroga (mało prawdopodobne) to on wykończy prędzej czy później nas. Brak złota uniemożliwi budowę baraków, a co za tym idzie braknie nam armii na obronę lub atak. Jeśli rozgrywamy grę drużynową to nasza sytuacja nie jest stracona gdyż któryś z sojuszników może przekazać nam złoto.

Mur drewniany/kamienny
Są to dwa budynki obronne w grze. Pozwalają na umocnienie naszego sektora przed przejęciem go. W zależności od typu muru różnią się one wytrzymałością oraz kosztem. Sektor z murem musi zostać kilkukrotnie zaatakowany przez wroga zanim uda mu się go przejąć.

Wieża obserwacyjna
Zwiększa widoczność nie zajmowanego przez nas terenu.

Skróty klawiszowe:

KURSORY - przesuwają zaznaczenie na mapie
SPACE - zakończenie tury
T lub ENTER - wywołanie okna wpisywania wiadomości (tzw. Chat)
Y lub BACKSPACE - to samo co T z tą różnicą iż wiadomość powędruje tylko do osób z drużyny w której jesteśmy
ENTER - wysyła wiadomość
F12 - przełącza między trybem gotowości do gry a obserwatorem
SHIFT+LPM - przesuwa okno gry (nie w trybie pełnoekranowym)
' (apostrof) - przechwytuje i zapisuje do pliku aktualny ekran gry

Komendy:

/index - numer na liście połączeń serwera
/ping - nasz aktualny czas odpowiedzi pakietu (podany w ms)
/time - dokładny czas na komputerze na którym uruchomiony jest serwer gry

##############################################################
Powyższy manual został wklejony z gry.
##############################################################

Lista graczy:

Arthe - Arthe

##############################################################

Download:


##############################################################

Powodzenia! ;-^

01.04.2006
14:55
[2]

arthe[16] [ bboy ]

7up^

01.04.2006
14:59
smile
[3]

MERC123 [ Konsul ]

Jak ktos lubi strategie to musi byc fajna :D na pewno.

02.04.2006
12:15
[4]

arthe[16] [ bboy ]

ludzie ruszcie coś z wątkiembo samemu mi się grać w to nie chce:D

02.04.2006
12:20
smile
[5]

pablo397 [ beer addicted ]

polegająca na zniszczeniu ratuszy przeciwników
niezly tekst. w sumie nie czesto sie spotyka gre, w ktorej trzeba niszczyc ratusze przeciwnika...

ale gra moze byc ciekawa...moze kiedys sie skusze jak ludzie beda zachwalac :)

02.04.2006
12:28
[6]

arthe[16] [ bboy ]

hehe fajnie by było świeteni się gra z kimś "żywym" a nie tylko z kompem :P

02.04.2006
12:31
smile
[7]

techi [ Legend ]

Jakas za trudna ta gra;P
Przegrywam nawet z AI1 ;P

02.04.2006
12:41
smile
[8]

LooreNz [ Virtual World ]

Właśnie zaczynam pobierać tą gierke.
Jak troszke poćwicze to sie odezwe :)

02.04.2006
12:50
[9]

arthe[16] [ bboy ]

techi -> masz tu opis co do czego i jak grac. pozatym ja tez na poczatku mialme takie problemy, ale teraz z 3 gram naraz i sie trzymam. wada jest taka ze jak grasz z kompem glownie oni atakuja ciebie, a jak grasz z ludzmi to atakuje sie najlepszego jest wiec wyrownane i jeszcze jak sa druzyny jest godnie.
loorenz -> czekam na odezw :D

02.04.2006
13:02
[10]

LooreNz [ Virtual World ]

szukam jakiegos kolesia z którym mógłbym zagrać na początku aby poznać tajniki tej gry??
Jest ktoś chętny.

02.04.2006
13:13
[11]

arthe[16] [ bboy ]

ja zagram napisz do mnie na GG loorenz

02.04.2006
13:30
[12]

Mogur [ Joga Burito ]

No ja tez moge z kims zagrac dla nauki(wlasnej)

02.04.2006
13:32
[13]

LooreNz [ Virtual World ]

ta gra jest przesrana. Nawet z łatwym PC nie moge wygrać :(

02.04.2006
13:39
[14]

Mogur [ Joga Burito ]

Albo dobra, juz mi sie nie chce grac, gra jest strasznie nudna :P

02.04.2006
14:26
[15]

arthe[16] [ bboy ]

mogur -> co innego kiedy grasz z kims, a kiedy sam

02.04.2006
19:24
[16]

LooreNz [ Virtual World ]

moze jakis mały upik zrobimy.
Ja narazie szykuje forme. Moze jutro zrobimy jakis mały tournament :)

02.04.2006
21:10
smile
[17]

arthe[16] [ bboy ]

w takim razie jutro o 21:00 mała battelka kto jest za i będzie obecny?

Lista (2.IV.2oo6 21:00):
Arthe

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.