GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Komenda hull-down i jej zastosowanie?

22.03.2006
15:03
[1]

-żbiku- [ Pretorianin ]

Komenda hull-down i jej zastosowanie?

Wiem co to znaczy, jednak po jej zastosowaiu nie widzę innego zachowania pojazdów w porownaniu do np. move. Na początku sądziłem że pojazd na trasie przejazdu z komendą H-d będzie szukał pozycji gdzie będzie wystawać tylko wieża, niestety one poruszają się do końca zakresu tej komendy i na końcu się zatrzymują. Tak więc moje pytanie jak ją stosować?

P.S.

Gdyby to była informacja z tych bardziej zastrzeżonych to proszę o kontakt na GG. :))

22.03.2006
15:12
[2]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Ten rozkaz jest conajmniej zwalony w bb/ak, pojazdy zachowują się nieprzewidywalnie z nim, ja wole sam poszukac mu tej trasy hd.
Widok czołgi który z tym rozkazem robi sobie obrót wokól własnej osi, jest normalny:)

22.03.2006
15:51
smile
[3]

haoz [ Konsul ]

sluchaj Izabelina. on jest mistrzem!

22.03.2006
17:14
smile
[4]

Messiah [ Konsul ]

Wydaje mi się że jedyne zastosowanie tego rozkazu to sytuacja, gdy np. nasz czołg znajduje się za górką, gdzieś dalej znajduje się pojazd wroga i dając HD chcemy żeby nasz tank wychylił tylko wieże zza pagórka i strzelał z takiej pozycji do przeciwnika.
Innymi słowy, puszczenie czołgu z tym rozkazem po prostu przed siebie nic nie da (no może poza takimi zachowaniami o jakich pisze von Izabelin :P), bo żeby zastosować rozkaz trzeba mieć jakiś punkt odniesienia - nasz pojazd musi mieć ukryty kadłub względem innego pojazdu (najczęściej czołgu przeciwnika :P). Takie jest moje zdanie...czekam na konstruktywną krytykę :P

22.03.2006
17:18
[5]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Nie wiem jak miał działac ten rozkaz wdg. twórców gry, ale ja nie znalazłem przydatnego zastosowania dla niego:). Wole być zabezpiecony przed "skokami" i wytyczyć trasę samemu:)

22.03.2006
17:31
[6]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

Jest jeszcze kwestia w co lepiej oberwac - w kadlub czy w czapke :) Ja mocnego czolgu raczej bym hull down nie ustawial ,lepiej czasem przyjac "na klate" :) CM to gra losowa - i lubi (bywa czesto) ze jakis pętak green strzeli Ci w wiezyczke za pierwszym razem gdzie pojazd by przetrwal gdyby wzial to na kadlub.

22.03.2006
17:41
[7]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Hanoverek-->Autorowi wątku nie chodzi chyba o zasadność pozycji hull down, tylko o sam rozkaz HD, który w grze nie dokońca działa;)

22.03.2006
18:12
smile
[8]

Messiah [ Konsul ]

To mi przypomina jedną z moich walk, gdzie mój IS-2 na hull-down strzelał się z kilometra z 2 Hetzerami. Przez bodajże 3 tury przyjął około 20 trafień, z czego kilka to niegroźne fragmentacje pancerza wieży, większość to jednak rykoszety :) w czasie tych paru tur biedak wycofywał się uparcie kilkanaście metrów w tył poza pole ostrzału Hetzerów, a ja na początku tury bezwzględnie pchałem go w przód...Ostatecznie jednego zniszczył a drugi Hetzer rozwalił ISa ostatnim pociskiem przeciwpancernym :D

22.03.2006
18:16
[9]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

sorry za dygresje, nie chcialem wprowadzac haozu

22.03.2006
19:08
[10]

BamSey [ Generaďż˝ ]

W założeniu miało to działać tak że wskazuje się tym rozkazem teren POD wrogim czołgiem (najlepiej wyłączyć wtedy wyświetlanie pojazdów) a nasz czołg powinien wtedy jadąc zatrzymać sie w takiej pozycji aby z punktu jaki wskazaliśmy widac było tylko jego wieżę. I tylko z tego punktu co oznacza tym samym ze moze wystawić się na ostrzał innych pojazdów wroga. Feler w grze polega na tym że jesli nasz tank takiego miejsca nie znajdzie to dojedzie aż do wskazanego punktu co oczywiście oznacza śmierć. Radzę robić to ręcznie. Bedzie pewniej i szybciej.

29.03.2006
12:57
[11]

Scharfschutze [ Konsul ]

Hmm co do HD to uzywam prewaznie Move to Contact, jesli widac tylko tank, zreszta ja robie identycznie jak Filip bo juz wiele razy zdarzylo mi sie ze moje pojazdy robily dziwne manewry.
Ale mam inne pytanie. Z jakiej odleglosci piechota zaczyna uzywac wiazek granatow, a Tank hunterzy panzerwurfminow ?

29.03.2006
13:56
[12]

BamSey [ Generaďż˝ ]

Nie ma sztywnej reguły. Najwazniejsze jest to żeby piechota nie była pod ostrząłem wroga i w dobrej kondycji.

29.03.2006
14:07
[13]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

wiązki granatów ~30m

29.03.2006
15:46
smile
[14]

Scharfschutze [ Konsul ]

Hmm Bamsey a ile u Ciebie maja przebicia PzWM ? ze 100m ;p

29.03.2006
19:38
smile
[15]

BamSey [ Generaďż˝ ]

Widziałem w tej grze juz rózne rzeczy zanim ty dowiedziałeś sie że cos takiego jak CM istnieje :)

31.03.2006
10:19
smile
[16]

Scharfschutze [ Konsul ]

No ale na szczescie wkoncu sie dowiedzialem ze cos takiego jak CM istnieje. :D

31.03.2006
13:20
[17]

Kłosiu [ Senator ]

Scharfschutze --> sa udokumentowane przypadki rzutu granatu ppanc z 70m :) Tyle ze do tego druzyna musi chyba byc w jednym miejscu jakis czas i absolutnie nie moze byc pod ostrzalem.
Ostatnio zauwazylem ciekawa rzecz. Druzynie schrecka wyjechal M10 na jakies 130m. Prawdopodobienstwo trafienia bylo jakies 11 czy 12%. W tej turze zapomnialem zdjac hide i dac rozkaz strzelania, w nastepnej patrze, a tu juz 16% (M10 byl nieruchomy). Z ciekawosci poczekalem jeszcze 2 tury i ostatecznie mialem prawdopodobienstwo trafienia 26%. Nie wiem, moze odkrylem Ameryke ;), ale nie wiedzialem, ze szansa sukcesu rosnie z czasem, gdy cel jest nieruchomy i caly czas na widoku.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.