GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Karta graficzna - pytanie

16.03.2006
17:00
smile
[1]

powerchess [ Chor��y ]

Karta graficzna - pytanie

Mam pytanie związane z karta graficzna i panelem LCD. Czy warto kupować kartę 256 MB jak chce się kupić panel LCD. W piśmie czytałem że karty 256MB są używane dla wysokich rozdzielczości a panel np 17 calowy największa jego rozdzielczośc to 1280x1040 czy jednak ta doatkowa pamięć w karcie graficznej ma jakiś wpływ na to że ten obraz będzie płynniej wyświetlany czy jednak nie warto kupować droższej karty bo i tak się jej niewykorzystuje.
Czekam na odpowiedzi i dziekuje :)

16.03.2006
17:02
[2]

skiper9 [ Generaďż˝ ]

256 MB na grafice to już powoli za mało :) Aby zagrać na najwyższych detalach w Quake 4, musisz mieć już kartę z 512 MB na pokładzie...

16.03.2006
17:05
[3]

powerchess [ Chor��y ]

hmm ale karty maja także inne parametry takie jak taktowanie rdzenia czy pamięci
czy z tą pamięcia na pokładzie karty graficznej jest tak jak z pamięcia RAM ?

16.03.2006
17:08
smile
[4]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

Podstawowa zasada z pamięcią brzmi im więcej tym lepiej! Aplikacje (szczególnie gry) wymagają coraz więcej pamięci.Ważne równierz jest by była szybka...

"hmm ale karty maja także inne parametry takie jak taktowanie rdzenia czy pamięci" hehe no jasne że mają nawet dużo więcej.Napisz do czego ci karta potrzebna i w jakim przedziale cenowym.

16.03.2006
17:12
[5]

powerchess [ Chor��y ]

nie chodzi mi o super gry ale widziałem karte Saphire X 800 GTO 256 MB kosztuje 600 zł właśniew takim przedziale cenowym szukam karty

16.03.2006
17:14
[6]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

Nie jest to dobra inwestycja na przyszłość,karta szybko stanie się niewystarczająca do nowych gier...(jak każda karta w takim przedziale cenowym niestety) Polecam GF6600GT nie wiem ile aktualnie kosztuje ale coś koło tego.

16.03.2006
17:18
[7]

powerchess [ Chor��y ]

już się pogubiłem z tym co piszą na stronach o co chodzi z tym Pixel Shaders i Vertex Shaders jakie to ma znaczenie ?
a jakiej firmy tego GEFORCA wziasc bo na stronie są różnych firm ?

16.03.2006
17:18
[8]

Ward [ Senator ]

powerchess - przy grze w tej rozdzielczości 128 MB w zupełności wystarczy
jednak rozdzielczość monitora -a rozdzilczość w jakich będziesz uruchamiał gry , to dwie trochę różne sprawy , kupujac patrz na model karty i jej parametry a nie na ilość RAM

skiper - hee-hee
jakoś nie odniosłem wrażenia że do płynnej gry jest potrzebna 7800GT z 20 potokami i 512 MB pamięci

16.03.2006
17:22
smile
[9]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

Gainwarda mają 3 lata gwarancji...PixelShader to jest technika cieniowania pikseli a Vertex wierzchołków nie chce mi się dokładnie tłumaczyć 6600GT ma w wersji 3.0 a CineFX też 3.0 7-ki mają już 4 ke :P

16.03.2006
17:24
[10]

powerchess [ Chor��y ]

no dobra a na stronie pisze w jednej karcie Pixel Shaders 12 a w drugiej 8 o co w tym chodzi czy oni to przeliczaja na wersje na potoki czy na co ?

16.03.2006
17:25
smile
[11]

mautrix [ Pretorianin ]

Nie wiem czy jest możliwe zeby karta miała pixel shader 12 ;]

16.03.2006
17:26
[12]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

To jak się domyślam o potoki renderujące chodzi...im więcej tym lepiej.

16.03.2006
17:27
smile
[13]

DEXiu [ Konsul ]

Kurcze. Chyba jestem 20 lat za resztą świata. Ludzie złoci! Czy wy na serio wszyscy macie monitory 25- albo 30-calowe że wam już 1280x1024 nie starcza? No jeśli chcesz sobie odpalać najnowsze strzelanki 3D na ekranie formatu IMAX przy max detalach, to faktycznie ta rodzielczość może trochę pixlować, ale w domowym użytku to jest nie minimum a maksimum, jeśli chodzi o potrzeby gier, programów itp.

16.03.2006
17:28
[14]

powerchess [ Chor��y ]

czyi są potoki renderujące a z tą wersja to o co chodzi czego to jest wersja potoku?
i co co jest to Cine FX ?

16.03.2006
17:32
[15]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

CineFX III Jednostka przetwarzania obrazu w układach GeForce.W jej skład wchodzą w pełni programowalne jednostki cieniowania pixeli Pixel Shader i wierzchołków Vertex Shader. Jednostka CineFX jest w stanie operować na zmiennoprzecinkowym kolorze 0 128-bitowej precyzji.

16.03.2006
17:37
[16]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

zobacz se tą np. kosztuje troche drożej ale jeszcze trochę pociągnie...

16.03.2006
17:38
[17]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

albo tą 659,- 128Mb pamięci tylko...

16.03.2006
17:41
[18]

powerchess [ Chor��y ]

oki dzieki za pomoc chętnie przeczytam wiecej odpowiedzi na ten temat
szczególnie na pytania na co zwracać najwiekszą uwagę i co jest najistotniejsze w karcie graficznej?

16.03.2006
17:44
smile
[19]

DEXiu [ Konsul ]

powerchess ==> Daj ty sobie wreszcie z tym spokój człowieku! Wszelkie CineFXy i inne pierdoły jakkolwiek by tego nie znawać to są przede wszystkim chwyty marketingowe i nic poza tym. Jeśli chcesz się w to bawić i zwracać uwagę to życzę powodzenia. Kupując kartę patrzysz po kolei na: ilość pamięci (ewentualnie rodzaj pamięci, chociaż we wszystkich nowszych kartach są kości DDR3), taktowanie rdzenia i pamięci, ilość potoków renderujących, ilość jednostek przetwarzania pikseli i werteksów. Ewentualnie na wersję Pixel Shadera i Vertex Shadera (najlepiej coś koło 3.0 dla obu). I tyle. Taka jest moja subiektywna opinia i rada.

16.03.2006
17:47
[20]

alpha4175 [ Jeep Driver ]

CineFX to nie jest żadna pierdoła ani chwyt marketingowy.CineFX 4 po prostu wymiata!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

16.03.2006
18:02
smile
[21]

skiper9 [ Generaďż˝ ]

alpha4175 --> uważaj bo ci się jeszcze coś stanie :D Nie wybiera się karty patrząc na CineFX...

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.