
Tygrys_ [ Pretorianin ]
Maturka ustna - Perswazyjne funkcje języka na przykładzie reklamy
Witajcie, mam taki temat na maturke i chcialem zapytac czy znacie moze jakies fajne zrodla gdzie moznaby zasiegnac nadrych informacji na ten temat albo jestescie ubieglorocznymi maturzystami ktorzy mieli takie temat wszystko sie przyda jak cos to prosze o kontakt pozdrawiam :)
Garbizaur [ Legend ]
Miałem bardzo podobny temat na maturce. Polecam Ci książki:
1. Krzysztof Albin (nie pamiętam tytułu, ale chyba Reklama)
2. Jerzy Bralczyk "Język na sprzedaż"

Tygrys_ [ Pretorianin ]
dzieki za podpowiedzi :)
oby tak dalej
Tygrys_ [ Pretorianin ]
nic wiecej :(?

Misiak [ Pluszak ]
Poszukaj w necie:
Psychologia reklamy lub Psychologia w reklamie
Oraz
Chwyty erystyczne
reksio [ B l u e s jest królem ]
Pamiętaj, że funkcję perswazyjną w reklamie pełnią potocyzmy (właściwie dziś tylko i wyłącznie). Lubaś napisał na ten temat książkę (artykuły), ale jest ona cholernie trudno dostępna (przynajmniej w rejonie Wałbrzyskim).
A wiec:
- Potocyzmy w polszczyźnie publicznej - W. Lubaś (to bodajże, o ile pamiętam, nazwa artykułu. Wpisz w googlach i dowiedz się więcej)
dalej:
- T. Lisowski, M. Łuczak - Reklamowa nowomowa - przyrównanie języka reklamy do komunistycznej nowomowy, czyli cały artykuł jest właściwie o perswazji (na co się dzieli itd.)
- G. Majkowska - "O języku mediów" - czyli o ekspresywach, dyrektywach, cząsteczkach typu hiper, turbo, ultra itd. Wiele informacji.
Co do Bralczyka i Języka na sprzedaż to jest ona bodajże z książki "Dziennikarstwo i świat mediów" red. Zbigniew Bauer (albo Dauer), E. Chludziński, Kraków 2004. (w tej książce jest wypisany przeze mnie tekst G. Majkowskiej, więc proponuję ją zakupić).
Bralczyk to pierdółka :)
Hmm... te teksty są naukowe więc możliwe, że będziesz miał problemy z odczytaniem, ale po wnikliwej lekturze na pewno wszystko się wyjaśni. Polecam więc:
reksio [ B l u e s jest królem ]
Co do Lubasia, możliwe, że ta książka nazywa się "Polskie gadanie". Pozdrawiam :)