GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Reklamacje - Creative

06.03.2006
09:14
[1]

GADU [ Pretorianin ]

Reklamacje - Creative

Juz dosc dawno oddalem do Media Marktu odtwarzacz MP3 Creative'a zeby wymienili mi sluchawki. Po miesiacu nadal nie doczekalem sie zwrotu towaru. Niestety z odtwarzaczem oddalem rowniez gwarancje gdzie bylo napisane ile moze zabrac teoretyczny maksymalny czas naprawy. Jesli ktos posiada jakis odtwarzacz Creative'a to niech mi poda jaki jest okres naprawy? Dodatkowo ile dni mozna doliczyc do tego jako "czas przesylki"?

06.03.2006
09:27
[2]

Kijano [ Generaďż˝ ]

pewnie standardowo okolo 30 dni roboczych

06.03.2006
09:34
smile
[3]

GADU [ Pretorianin ]

z tego co wiem to "standardowo" przewidziane jest zawsze 21 dni ROBOCZYCH. prosze o RZECZOWE odpowiedzi a nie w stylu "z tego co wiem..."

06.03.2006
09:36
[4]

Kijano [ Generaďż˝ ]

GADU -> to jak wiesz lepiej to po sie pytasz ?

Kupilem kiedys odtwarzacz w MM i jak byk pisalo 30 dni robczych

06.03.2006
10:54
[5]

Ace_2005 [ The Summer ]

Oddałeś odtwarzacz na gwarancję czy do naprawy, bo to jest różnica?! Jeżeli oddajesz do naprawy to powinieneś otrzymać naprawiony, jeśli na gwarancję to musisz otrzymać nowy! Kiedy oddajesz na gwarancję sprzedawca musi zastosować się do tego co mówisz. Może oddać Ci naprawiony mimo tego, że oddałeś na garancję pod warunkiem, że wymiana na nowy jest niemożliwa z powodu tego, iż naraża go to na zbyt duże koszty, ale... musi udowodnić Ci to na piśmie! Nie ma określonego w przepisach dokładnie, jak długo powinno czekać się na zwrot towaru oddanego na reklamację (jest to najczęstszy powód kłótni pomiędzy sprzedającym, a kupującym). Przyjmuje się, że nie może to być zbyt długi czas, który klientowi uniemożliwiłby korzystanie z zakupionej rzeczy (teoretycnie to czas do 14 dni roboczych, ale teoretycznie, bo nie jest to jak napisałem wcześniej, dokładnie podane). Postrasz ich trochę!


Kijano ---> Standartowo to 14 dni, 30 to przestępstwo. Naprawdę!

06.03.2006
10:57
[6]

Miloszek_16 [ Kiślawa ]

standartowo to 14 dni roboczych czyli 20 dni

06.03.2006
11:08
smile
[7]

Ace_2005 [ The Summer ]

Miloszek_16 ---> Bzdura! Gadasz głupoty! Najpierw dowiec się o co chodzi, a dopiero pisz!

W jakim terminie sprzedawca ma obowiązek załatwić reklamację?

Ma obowiązek ustosunkować się do naszej reklamacji w terminie 14 dni kalendarzowych, liczonych od dnia następnego po dniu, w którym ją złożyliśmy. Nieudzielenie odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji. Powinna być wtedy załatwiona tak, jak napisaliśmy w dokumencie reklamacyjnym. Nie jest jednak powiedziane, w jaki sposób mamy otrzymać odpowiedź, dlatego należy to ustalić i zapisać w dokumencie reklamacyjnym. Czas na udzielenie odpowiedzi przez sprzedawcę nie oznacza, że towar w tym właśnie czasie będzie naprawiony lub wymieniony. Powinno być to zrobione w odpowiednim czasie, a to zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia. Często jest to pole konfliktów między sprzedawcami i konsumentami, bo przepisy nie są wystarczająco precyzyjne.

06.03.2006
11:10
[8]

GADU [ Pretorianin ]

Media Shitu sie tak latwo nei postraszy. Z tego co sie dowiedzialem, to gdybym przyszedl do nich z reklamacja napismie i oni by ja podpisali, to mieliby 14 dni roboczych. Tak to wpadlem w luke prawna. Czekam juz 26 dni roboczych (5 tygodni) i lipa. Co lepsze jak zadzwonilem, to koles mi powiedzial ze odtwarzacz wyslali po 15 dniach od zgloszenia... Gratulujemy MM.

Posiadam wiele towarow Creative'a i jestem z nich naprawde zadowolony ale to co Media Shit odwala tutaj to kpina lekka...

06.03.2006
11:16
[9]

TzymischePL [ Legend ]

Ace_2005 ===> Ale ma obowiazek sie USTOSUNKOWAC. A nie naprawic. I to jest ta roznica. Bo wyslane do Ciebie pismo, za potwierdzeniem ble ble. Z informacja:
" szanowny panie.. bla bla w zwiazku z trudnosciami bla bla bla naprawa panskiego TV zajmie okolo 95 dni roboczych bla bla" to juz jest ustosunkowanie sie...
Przynajmniej tak to sad w katowicach rozumie.... :)

06.03.2006
11:20
[10]

Mack5 [ The Forsaken One ]

Moj brat oddawał swojego MuVo przez słuchawki już 3 razy i z reguły to trwało 3 tygodnie, ale zawsze wymieniali słuchawki na nowe, tak więc bucówa, po cholere to tyle trzymać.

06.03.2006
11:31
[11]

Ace_2005 [ The Summer ]

TzymischePL ---> Dlatego napisałem, że jest to najczęstsza z przyczyn kłótni! USTOSUNKOWAĆ - owszem i jeśli Ty powiesz, że oddajesz na gwarancję, a oni oddają Ci naprawiony to jest to NIE USTOSUNKOWANIE SIĘ. A, że nasze sądy są jakie są, to jest tak, a nie inaczej... Jeśli wyślą Ci takie pismo możesz odpisać, że się nie zgadzasz i gówno Cię to obchodzi (przed wysłaniem jest dobrze zrobić ksero takiego pisma na wypadek wszelki!), a jeśli Ci nie odpiszą to oznacza, że się zgadzają lub pisać dalej, a jak przyjdzie do sprawy cywilnej to na 95% wygrałeś!

GADU ---> (...)koles mi powiedzial ze odtwarzacz wyslali po 15 dniach od zgloszenia(...) - gdzie wysłali? Oni nie mają w ciągu 14 dni go wysłać, np. do serwisu, a oddać Ci go naprawionego!

06.03.2006
11:32
[12]

GADU [ Pretorianin ]

glownie trzyma to sklep ktory wysyla :) Poza tym standardowa procedura jest wgranie na odtwarzacz nowego softu i przetestowanie czy wszystko hula czy moze maja prawo zerwac gwarancje z jakiegos powodu :) standardowe procedury :) to im zajmuje kilka dni max.

tak na margonesie, ja tez oddalem z powodu sluchawek i chyba trwaloby to krocej gdybym nie dopisal ze sa problemy z organizacja pamieci flash...

06.03.2006
11:36
[13]

TzymischePL [ Legend ]

Ace_20005 ===> Jest to ustosunkowanie sie :). I jesli dostalbys w ciagu 14 dni pismo ze naprawia Ci to w ciagu najblizszych 265 dni to zycze powodzenia w sadzie. Ja przegralem a chodzilo o 90 dni :). Owszem wyslalem ze sie nie zgadzam. Dostalem w ustawowym terminie odpowiedz ze niestety ale wymagania techniczne itp itp.

06.03.2006
11:37
[14]

Ace_2005 [ The Summer ]

GADU ---> Jak napisałem wcześniej, co Cię to obchodzi? Ich standardowe procedury to se mogą wsadzić! Mają 14 dni na wszystko!

06.03.2006
11:39
[15]

Miloszek_16 [ Kiślawa ]

Ace tak masz racje, ja myslałem o oddaniu na gwarancji do naprawy, a nie do reklamacji.

06.03.2006
11:41
[16]

GADU [ Pretorianin ]

Ace_2005-> gowno prawda, nigdzie w kodeksach nie ma nic takiego napisane ze sprzedawca ma 14 dni na uregulowanie spraw z reklamacja. JESLI dalbym mu PISEMNA reklamacje, napisana i podpisana przez siebie to MA OBOWIAZEK ODPOWIEDZIEC na nia w ciagu 14 DNI. ODPOWIEDZIEC to nie znaczy NAPRAWIC/DAC NOWY TOWAR/ZWROCIC KASE itp.

06.03.2006
11:46
[17]

Ace_2005 [ The Summer ]

TzymischePL ---> Widzisz, ja też miałem konflikt z MM w Szczecinie, o kino domowe. Skończyło się w sądzie. Tyle, że ja pisałem do nich o tym, że brak telewizora utrudnia mi życie, bo nie mogę dowiedzieć się co dzieje się na świecie (z powodu braku możliwości oglądania wiadomości), a radia nie mam i wyszło na moje! Wygrałem! Przepisy mówią (...)zależy od rodzaju towaru i celu jego nabycia(...) - moim celem nabycia było poznanie świata przez oglądanie wiadomości - argument śmiechu wart, ale w życiu chodzi o ot, aby przepisy umieć odwrócić na swoją korzyść...

06.03.2006
11:50
[18]

TzymischePL [ Legend ]

Ace_2005 ===> Widac sedzia w zasadzie sedzina w sadzie katowickim uznala ze zycie bez TV nie jest zle. Uznala ze moje roszczenia sa bezzasadne :) A juz mi sie nie chcialo walczyc dalej.

06.03.2006
11:54
[19]

Ace_2005 [ The Summer ]

GADU --->

Przepisy są!

1.) 14 dni obowiązuje na załatwienie reklamacji, tj. naprawę lub wymianę sprzętu!
2.) Odpowiedź uzyskasz po 14 dniach, jeśli zrobiłeś tak jak napisałeś w wątku, co automatycznie przedłuża czas na reklamację. W tym wypadku punkt 1. Cię nie dotyczy!

06.03.2006
18:47
[20]

Metafoxor [ Pretorianin ]

Miałem problem z klawiaturą Creative Prodikeys DM. Kupowałem ją wysyłkowo w firmie Komputronik. Przedstawiłem im w mail'u problem i zaproponowałem wysyłkę i wymianę na inny egzemplarz. W odpowiedzi poinformowano mnie, że nie ma opcji wymiany na inny egzemplarz (dodam, że problem zgłosiłem im dwa dni po otrzymaniu przesyłki). Jedyna możliwość to taka, że wyślę im klawiaturę, a oni wyślą ją do autoryzowanego serwisu Creative i czas realizacji naprawy może przekroczyć 14 dni, ponieważ ów serwis znajduje się (wg pracownika firmy) poza granicami Polski.

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.