GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Saga Baldur's Gate (BG I część 178, BG II część 161)

28.02.2006
18:48
smile
[1]

Deepdelver [ Legend ]

Saga Baldur's Gate (BG I część 178, BG II część 161)

Twoja Historia zaczyna się wśród tych rozległych sal pełnych wiedzy. Pod opieką mędrca Goriona upłynęło Ci bez mała dwadzieścia lat. Wychował Cię jak ojciec, karmiąc niezliczonymi opowieściami o bohaterach, potworach, kochankach, bitwach i tragediach. Jednej wszakże nigdy Ci nie opowiedział: historii dotyczącej twojego pochodzenia i dziedzictwa. Wiadomo Ci jedynie, że jesteś sierotą o nieznanej przeszłości...
....

Wszystko potoczyć się miało całkiem normalnie, lecz los spłatał ci figla. Nic nie zapowiadało tylu przygód - szczęśliwe dzieciństwo u boku Goriona, Imoen, Tethtorila i innych mieszkańców wiecznie spokojnego Candlekeep. Gdybyś wiedział, gdybyś choć raz przeczytał listy adresowane do Goriona... Odwracasz wzrok i widzisz spojrzenia twych towarzyszy, których ufny wzrok przywraca ci spokój i koncentrację. Tak, poznałeś wielu i wielu jeszcze poznasz...

Oto początek nowej opowieści... Shadows of Amn...
********************************************************************************************



Gawędzą i zabijają problemy:
- @lb@tros, lata tu i tam, pomagając nam,
- Atreus, wielbiciel wdzięków Viconii, które odbierają mu spokój myśli i ciała,
- Attyla, wódz Hunów, dzielny powiernik chlubnej przeszłości i przewodnik ku świetlanej przyszłości wątku,
- Aurelinus, North Tales of the Sword Coast Master,
- Bogas, wpada raz na kilkanaście wątków, zawsze w umówionym miejscu,
- chickenom aka Presio aka Serafin aka Presi0 aka M0rte aka Gul'dan aka Kresselack, ech...
- Deepdelver, amator ciepłego piwa i wdzięków portowych ladacznic,
- elemeledudek, miłośnik turpistycznych avatarów, specjalista od zadawania pytań,
- ELrohir, taki sobie mały nikt...
- gofer, stary jak świat, zgrzybiały licz, który prawie wszystko już zapomniał, mityczny założyciel wątku o BG,
- Hathor, Pani Zapomnianej Wyspy na mroźnej Północy, biegła w manipulacji materią świata BG, autorka Xięgi,
- HopkinZ, praworządny dobry kapłan... po pięciu latach zdołał wreszcie ukończyć BG2,
- Krees, zmagający się z nieprawościami Wybrzeża Mieczy, zwycięzca w boju o Magiczny Glejt Rycerski,
- M'Rek, z uporem wykrywający wszelkie paradoksy na Wybrzeżu Mieczy,
- Mr.Kalgan, milczący obserwator, od lat zamieszkujący te okolice,
- Promyk aka Marksman, kusznik w cichych ciżmach i przewiewnym płaszczu, brunatny kaptur osuwający się na oczy przesycone bystrym spojrzeniem wyszukującym swego celu...
- Regis, takie niewiadomo co, czasem zapyta, czasem odpowie, nikt nie wie, jakie myśli ma na głowie,
- sakhar , wskutek wieloletniej tułaczki po Zapomnianych Krainach i wszelakich innych Sferach postrzega świat wyłącznie w izometrze,
- Sloug, Jedyny Dzierżyciel Prawdy Objawionej tudzież Wielki Reformator ;)
- Solesar aka Soll, zapalony kolekcjoner Jedynej Słusznej Gry, niedługo zabraknie mu miejsca w szafie na kolejne wydania BG,
- Szef Nazguli, Wujek Zoltan... a może Wujek Dobra Rada?
- Tal_Rascha, stary alchemik mieszający w swoim żeliwnym kotle najróżniejsze mody; aż strach wpaść do niego na kawę,
- Van Gray, "Marksman, a mnie nie dopisałeś :( Ale jesteś wstrętny..."
- Yossarian, dawny Zawisza Czarny, zmienia nicki wskutek pokrętnych alkoholowych motywacji, koneser stylu Rocco’co
- Zed Nocear, twórca map i pięknych, stylowych ikonek


W stanie spoczynku:
* Aschaman, Ayertienna, BarD, Belt, Bregan, Bullzeye_NEO, Carrignarone, Cicha śmierć aka Cś, Danera, davhend, Dwalin, Earina, Edwin, Eliash, Grjgori, Hayabusa, Igor z Moskwy, Ines, Korgan, Lesaonar, Łupieżca~Umysłów~, Mask, Mastyl, Minas Morgul, Myrddin, Olo_M, Raistlinek, Valencis, Zacker


Wejdź na szlak przygody, czekamy na Ciebie - uważaj, ogrzy mag ostrzy sobie na Ciebie zęby, hordy gibberlingów kryją się wśród drzew, martwi wstają z grobów, a syreny zwodzą wędrowców na manowce... Piękne wojowniczki przemierzają leśne ścieżki wespół z dzielnymi swymi towarzyszami, a bardowie snują swe pieśni...

UWAGA!

Wszystkim miłośnikom sagi BG polecamy NTotSC (Opowieści z Północy Wybrzeża Mieczy) - polski mod Aurelinusa do BG1 + OzWM (zawiera poprawioną wersję Dark Side of the Sword Coast autorstwa Team BG). NTotSC to 13 nowych lokacji, 9 nowych NPC do przyłączenia, trzydzieści nowych questów, nowe potwory, bronie, czary, trochę humoru...

NTotSC i patche do niego można pobrać na Zapomnianej Wyspie:

Obecnie na wyspie nie ma dodatku, jest tylko łata :(

Miejsca, z których można pobrać dodatek:




Lista modów do Sagi Baldur's Gate znajduje się tutaj:


UWAGA! Do grania poprzez net silnik Infinity wymaga odblokowanych portów 47624 oraz 2300-2399 zarówno dla połączeń TCP i UDP. Oznacza to, że można ominąć problem braku zewnętrznego IP. Jeśli odblokowanie wspomnianych portów jest niewykonalne, to zawsze można skorzystać z dobrodziejstw programu Hamachi:

Bhaal czeka...

Link do poprzedniej części:
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4773144&N=1

28.02.2006
18:54
smile
[2]

Deepdelver [ Legend ]

Up porządkowy.
JZTK (by M.)

28.02.2006
19:20
[3]

smoqu [ Pretorianin ]

ok ja powtarzam swoj problem z poprz. czesci:

"qrcze mam problem z zainstalowaniem modu Chloe, caly czas jakis error, dziwne...( mam patcha i i jakis fix i nie pomaga )

Wogole gra strasznie mi wolno działa, mam Athlona 2,0 ghz, Readona 9600 pro i 256 Ram, mialem znacznie gorszy sprzet i chyba szybciej mi gra działała ( moze dlatego ze na mniejszej rozdzielczosci ale przy 800x600 jestem ślepy, czy gra dziala wolno przez mody czy jest jakis inny problem?
z tego co tu czytam to kilka osob mialo podobne problemy
w czym rzecZ?"

28.02.2006
19:55
[4]

izod [ Centurion ]

-> smoqu
Miałem podobny problem, że gra starsznie mi przymulała i nikt nie umiał mi pomóc, w końcu sie zdenerwowałem i zrobiłem formata:P teraz BG2 śmiga elegancko.

28.02.2006
22:21
[5]

Cze_Zar [ Centurion ]

smoqu

pozwól, że zacytuję Ci inbformację fachowca, którą skopiowałem sobie wtedy gdy ściągałem mody - nie pamiętam z której witryny. Może ta przypadłość modu Chloe wynika z tego? Ja miałem kłopoty wynikające prawdopodobnie z tego przy instalacji modu Bag Bonus, który u mnie jest we wcześniejszej wersji WEIDU. Dlatego przy ostatniej instalacji BG II z dodatkami moduł ten zainstalowałem na końcu - bez problemów.

"Gdy dowolny dodatek WEIDU zaczyna się instalować, sprawdza wersje wszystkich innych modułów WEIDU podmieniając je do najnowszej wersji. Może to dać nieprzewidziane efekty, gdy
instalowane są różne wersje silnika, na przykład starsza-nowsza-najstarsza, czyli wtedy gdy dysponujemy dodatkami nienajnowszymi. W teorii struktura WEIDU powinna się obronić przed takimi cyrkami, ale jak praktyka wykazuje najlepiej samemu wybrać jeden w miarę nowy silnik i zastąpić nim wszystkie pliki instalujące moduły. Dzisiaj wytestowałem WEIDU 137 z bardzo
zadowalającym wynikiem i ta właśnie wersję polecam wszystkim. Ta sztuczka zapewnia również możliwość doinstalowania (lub odinstalowania) w dowolnym momencie potrzebnych modułów czy
komponentów bez obawy o to, że cała gra się rozleci. Całą operację wykonuje się podmieniając odpowiednią wersję WEIDU.EXE na plik SETUP-nazwa dodatku.EXE "

pozdrawiam

28.02.2006
23:43
[6]

Krees [ Generaďż˝ ]

Ta instrukcja prawdopodobnie pochodzi z forum, do którego prowadzi link obok mojej ksywy :).

01.03.2006
00:37
smile
[7]

Yossarian [ RY!!! ]

Deep --> Weź no się o abonament postaraj i logo! ;-D

01.03.2006
14:51
[8]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

instrukcja instalacji chloe:
1-glowny mod umieszczany w glownym folderze BG2
2-kopiujemy tam i podmieniany pliki z patcha
3-do katalogu chloe/D wrzucamy plik polisch z fixa
4-wlaczamy instalke i instalujemy

01.03.2006
15:29
[9]

smoqu [ Pretorianin ]

Tal_Rascha --> dokłądnie tak robie i jest error

01.03.2006
15:48
[10]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

zanim to napisalem specjalnie instalowalem sobie...wszystkie pliki i katalogi masz w glownym folderze gry? plik z fixa wrzuc na wszelki wypadek do D i do glownego katalogu

02.03.2006
10:48
[11]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Kurde, zaś tego "Kagańca" rozłożyć nie moge. Jak sie już w demilisza zamieni to palnie kilkoma czarami i leże....a w zasadzie to mnie nie ma bo znikam hyhyhy. Przechlapane.

02.03.2006
12:09
[12]

Atreus [ Senator ]

elemeledudek --> zwój ochrony przed nieumarłym dla posiadacza mocnego oręża, reszta się ukrywa. Oczywiście tuż przed zamianą Kangaxxa w czaszkę...

02.03.2006
13:17
smile
[13]

izod [ Centurion ]

->elemeledudek
Tylko pamiętaj, że zranić go może tylko broń +4, ja osobiście polecam Wekiere zniszczeń :D, za pomocą tego przedmioty Viconia zabiła Demilisza jednym strzałem, oczywiście miała na sobie użyty zwój ochorny przed magią:P

02.03.2006
13:29
[14]

Atreus [ Senator ]

Zwój ochrony przed magią czy przed nieumarłym? Nie pamiętam...

02.03.2006
13:39
smile
[15]

tomcio006 [ Legend ]

Heh poco się tak trudzić?
Kangaxa można legalnie (bez kodów) załatwić już na początku gry zbyt wiele się przy tym nie męcząc.
Ja wymysliłem coś takiego:

przepis na kangaxa:

>dobry złodziej
>2 pierścienie tarana (chyba tak się nazywa /lata nie grałem:)
>2 zaklęcia "sklonowania" (tego juz zupełnie nie pamiętam) na osoby z pierścieniami...

= 4 pierścienie tarana i trup kangaxa

smacznego ;]

02.03.2006
14:46
[16]

Promyk [ Sylwester B. ]

tomcio - niezmodowany Kangaxx to pikuś... ze zmodowanym się spróbuj:]

02.03.2006
15:07
[17]

Van Gray [ taki szary freestyler ]

- Van Gray, "Marksman, a mnie nie dopisałeś :( Ale jesteś wstrętny..."

WTF? :P

02.03.2006
15:21
[18]

Promyk [ Sylwester B. ]

eeee... to nie moja sprawka... chyba nie moja...

02.03.2006
15:30
[19]

elemeledudek [ Generaďż˝ ]

Ehh, ja sie do tych czarów nie nadaje jednak. Najczęściej używam leczących a pozostałe to już wyższa szkoła gotowania na gazie ;) Co to za pierścienie tarana?? Nigdym ich nie widział. Bronie mam i to poważne. Wystarczy tylko coby mnie tymi czarami nie załatwial jak chciał i gnojka ubiję.

02.03.2006
15:34
[20]

Promyk [ Sylwester B. ]

elemeledudek - szał berserkera albo ochrona przed magią (albo jakoś tak - czar 5 poziomu - szkoła odrzucanie) i już ci uwięzienie niegroźne:]

02.03.2006
16:07
[21]

Yossarian [ RY!!! ]

Pierścień Tarana ma pewien pedzio-mag, którego spotykamy najpierw w Dzielnicy Rządowej, później w Kuli Sfer. Imię jego zaczyna się na T...

02.03.2006
16:22
smile
[22]

Deepdelver [ Legend ]

Van Gray --> to Twój opis z zamierzchłych czasów.
Się nie udzielasz, to będziesz miał starocie. ;P

Jak chcesz inny to daj propozycję. :)

02.03.2006
16:38
smile
[23]

Promyk [ Sylwester B. ]

czyli jednak moja sprawka:D

pamięć już nie ta:]

02.03.2006
18:59
smile
[24]

Diobeuek [ Konsul ]

No i zwracam się do was po pomoc po raz kolejny.
Jak zabić Radioaktywny szlam bo cały czas się dzieli.
Jak by co to te szlamy są w Amkethram przy liszu.

02.03.2006
19:22
smile
[25]

Cze_Zar [ Centurion ]

elemeledudek

najprostszy chyba przepis na załatwienie Kangaaxa i zdobycie 2-ch pierścieni gaaxa:
1. egzekutora zaopatrzyć w zielony zwój "ochrona przes nieu,marłymi" - tak jak wskazał wcześniej Atreus, oraz w broń +5 . Pod Miedzianym Diademem kupiec posiada procę Everarda - to broń +5 i nie potrzebuje pocisków.
2. złodzieja wyposażyć np. w miksturę przyspieszenia i jeżeli nie ma kradzieży kieszonkowej powyżej 100 wy posażyć go w odpowiednią ilość mikstur polepszających ten parametr.
3.do miejsca odrodzenia się Kangaaxa podejść egzekutorem i złodziejem (może to być ta sama osoba. Inne osoby zgromadzić przy wejściu.
4.wyłączyć automatyczną inteligencję na czas walki.
5.napoić złodzieja miksturami lub rzucić na niego czary
6. zapisać stan gry
7.rozpocząć proces budzenia Kangaaxa i w momencie gdy się upostaciawia (?) zastopować grę pauzą. Podczas pauzy złodziejowi wydać polecenie okradzenia lisza - kradzież musi nastąpić przed rozpoczęciem dialogu Kangaaxa z egzekutorem, dlatego ważne jest by złodziej był przyspieszony. Zdobyty pierścień można założyć od razu na palec egzekutora.
8.złodzieja odstawić do reszty drużyny
9. po rozpoczęciu walki egzekutor rzuca na siebie czar i eliminuje lisza a potem demilisza.

02.03.2006
19:39
[26]

Cze_Zar [ Centurion ]

Diobeuek

nie pamietam dokładnie ale jeżeli on się dzieli to chyba trzeba stosować broń obuchową. Przed tą walką wyłącz sztuczną inteligencję by do walki nie angażowali się niepotrzebni członkowie drużyny. Ponieważ jesteś już w Tronie Bhaala musisz posiadać wysokopoziomowe bronie i czary: spróbuj może młota gromów albo duzego sekwencera zawierajacego 3 magiczne pociski no i proca Everarda to też chyba daje obrażenia obuchowe.

pozdrawiam

03.03.2006
00:06
[27]

Yossarian [ RY!!! ]

Diobeuek --> A czytałeś poradnik Elminstera? Spróbuj ogniem...

03.03.2006
15:32
[28]

smoqu [ Pretorianin ]

po zainstalowaniu tych modow zauwazylem duzo błedów w grze np po uwolninieu niewolnikow w Atkhhatli nie moge znalezc Hendaka, nie ma go w karczmie Pod Miedzianym Diademem....a teraz jest z koleji problem z zadaniem w Targowie, mianowicie keidy próbuje iśc do Gaju Druidów gra mi się wyłacza....wiecie jak to naprawić?

03.03.2006
15:37
[29]

chickenom [ Dżunior kĄkretny ]

Bug? Spróbuj zpatchować albo co.

Niestety mody są dobre, ale przez nie gra staje sie mniej stabilna.

03.03.2006
15:40
[30]

izod [ Centurion ]

Wiadomo może coś nowego na temat Bg3 ??
Zna któs może date premiery NWN 2 i jakąś dobra strone o tej nadchodzącej grze ?

03.03.2006
15:42
smile
[31]

chickenom [ Dżunior kĄkretny ]

Wiadomo tyle ile o DNF3 i F3 :)

03.03.2006
16:08
[32]

smoqu [ Pretorianin ]

chickenom ---> ale czym? instalowalem juz patche, nawet baldurasha...podejrzewam nawet ze on mogl cos zechrzanic...wole nie przeinstalowywac baldura bo nieiwem czy mi sie ten save uruchomi

03.03.2006
16:10
smile
[33]

izod [ Centurion ]

ohoho to pewnie moje prawnuki nawet nie doczekają premery :P

03.03.2006
16:14
smile
[34]

chickenom [ Dżunior kĄkretny ]

smoqu, niestety musisz sprobwac reinstalnąc gre i wrzucic savey do katalogu save (albo mpsave) i ponownie odpalić grę. A noż odpali.

03.03.2006
16:51
[35]

@lb@tros [ Horned Reaper ]

izod --> https://www.gry-online.pl/S016.asp?ID=4818 (premiera NWN2 - czerwiec 2006)

03.03.2006
17:58
[36]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

ja mam u sibie kupe przeroznych modow spolszczonych i angielskich i jakos bledow nie mam-czasami tylko podmienione probki tekstu-ale to CZASAMI, nie przeszkadza to w zadnym wypadku w graniu. pewna rada: instalujcie tylko te skladniki ktore naprawde bedziecie wykorzystywac anie wszystko jak leci

03.03.2006
23:40
[37]

Cze_Zar [ Centurion ]

Ja przeanalizowałem najpierw opisy poszczególnych modów i zainstalowałem te, ktore uznałem za interesujące dla mojej gry (niżej ich wykaz). Nie interesowały mnie te nadmiernie utrudniające grę; z niektórych instalowałem tylko część opcji; pewne opcje mogą być zdublowane (np. kupcy wprowadzeni edycją kolekcjonerską). Obecnie moja drużyna jest w Podmroku i nie stwierdziłem do tej pory żadnych nieprawidłości.

Ajoc's Minimod v. 1.6;
Dark Ritual v. 1.01
Desecration of Souls v. 2.02
Unfinished Business v. 14
Ease of Use v. 31, poz.: 3, 6, 8 i 24
Enhanced SoA v. 11
Improved Asylum v. 0.92
Item Upgrade Pack v. 32
Shed's Private Lockbox v. 12
Bag Bonus v. 1

04.03.2006
00:03
[38]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

przedostatni mod co wnosi?

04.03.2006
00:10
smile
[39]

Promyk [ Sylwester B. ]

Jakieś zasrane pudełko, którego nijak nie można znaleźć... jakby dodawał przedmiot, ale nigdzie w grze go nie umieścił... albo jakimś cudem to przegapiłem:]

04.03.2006
00:17
[40]

Cze_Zar [ Centurion ]

Tal_Rascha

cytuję za plikiem Readme:

"Opis: Jest to mały mod, który został stworzony przez Sheda. Dodaje on do gry trzy przedmioty, jeden plik graficzny, jeden plik dialogu oraz cztery zaklęcia.

Pudło (lub Osobiste Pudełko Sheda) jest zabezpieczone pułapką na dwa sposoby. Jednym z nich jest bardzo prosta fizyczna pułapka, która sprawdza zręczność i inteligencję gracza by sprawdzić czy będzie on w stanie wykryć i unieszkodliwić pułapkę. Kapłani mogą użyć odpowiedniego czaru, złodzieje zaś muszą liczyć na swoje umiejętności wykrywania i rozbrajania pułapek.

Dopiero kiedy poradzisz sobie z pierwszą pułapką zacznie się prawdziwa zabawa!

By otworzyć pudło będziesz musiał odpowiedzieć poprawnie na serię zagadek. Przy każdym pytaniu pojawia się kilka odpowiedzi. Udzielenie błędnej odpowiedzi nie uniemożliwi ci otwarcie pudła, ale zostanie uruchomiona pułapka. Jest osiem magicznych pułapek przygotowanych dla każdej zagadki. Nawet jeśli uda ci się odpowiedzieć na wszystkie pytania prawidłowo, wgraj grę jeszcze raz i odpowiedz źle, tylko po to by zobaczyć jakie autor przygotował pułapki :). Jeśli odpowiesz na wszystkie pytania, otworzysz pudełko i będziesz w stanie sprawdzić jego zawartość.

Ostatnie dwie pułapki (pliki czarów BOX3.spl oraz BOX4.spl) są bardzo ciekawe i warto je choć sprawdzić. Zobacz jak zostały zrobione... sprytne, czyż nie?"

04.03.2006
10:00
[41]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

hmm ciekawe poszukam tego moda

04.03.2006
15:59
[42]

smoqu [ Pretorianin ]

mam problem z zadaniem dla Mazzy, chodzi o uratownie jej siostry...musze znaleźć Wallace...z tym nie ma problemu, ale jak probuje do neigo zagadac jest tylko mozliwosc zebym cos od niego kupił nic innego...a Mazzy cał czas mnie pośpiesza z wykonaniem tego zadania...o co chodzi?

i jeszcze jedno takie pytanie: czy jak wroce z podmorku bede mogl wykonywac wiekszosc pobocznych zadan w Atkathli ( np Kula Sfer itd ) albo po za miastem np Wichrowe Wzgórza, czy nalezy je wykonać przed wyruszeniem do Czarowięzów? ( wole pozniej, jak przyłacze sobie Soulafein'a )

04.03.2006
19:33
smile
[43]

Cze_Zar [ Centurion ]

smoqu

- odnośnie pierwszej sprawy to nie wiem (nigdy tą wojowniczką nie grałem);

- na drugie pytanie odpowiedź brzmi: TAK (wątki poboczne nie kolidują w BG 2 z głównym).

04.03.2006
20:02
[44]

Promyk [ Sylwester B. ]

1. Mazzy musi być w pobliżu... o ile dobrze pamiętam
2. Niektórych nie będziesz mógł wykonać inne będziesz mógł - zależy od zadania...

04.03.2006
20:16
[45]

smoqu [ Pretorianin ]

Promyk: -->
1. No włąsnie mazzy jest w poblizu, prbouje nawet nią zagadac do Wallace'a i nic
2. A jakie np zadania nie bedzie mozna wykonać?

04.03.2006
20:25
[46]

Promyk [ Sylwester B. ]

1. At some point later in the game, the lover of her sister comes to see Mazzy and tells her how he tried to acquire an elixir of love from a merchant for Mazzy's sister but that once she drank it she was immediately poisoned. He will ask Mazzy's help and of course you'll have the option to come with her and help as much as you can. Once you get to the Fentan's house in Trademeet, you'll learn that the name of the merchant is Wallace and you'll be able to find him in the southern part of the town. He tells you that he was unaware of the poison and that he now gets his potions from a new priest of Waukeen named Barl.



jednym słowem masz buga...

2. Zdobycie twierdz - na pewniaka, więcej nie pamiętam bo to sporo czasu temu było

04.03.2006
21:22
[47]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

wedlug mnie wszystkie questy powinny dzialac, bo sa osoby ktore uwalniaja imoen w miare szybko a potem wykonuja reszte zadan

04.03.2006
21:32
[48]

Promyk [ Sylwester B. ]

Tal Rascha - "powinny" to nie to samo co "działają"... a to akurat wiem z doświadczenia...

04.03.2006
22:03
[49]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

to jakie np zadania nie dzialaja?

04.03.2006
22:13
[50]

Promyk [ Sylwester B. ]

W tej chwili nie mam jak na to pytanie odpowiedzieć, bo grałem już bardzo dawno... wiem, ze jak robiłem Imoen raz na początek, to potem część zadań nie dizałała...

05.03.2006
01:59
[51]

Cze_Zar [ Centurion ]

Kto wie ??

1) w której lokacji BG 2 i konkretnie w jakim miejscu znajdę płaszcz Baldurana,

2) w których lokacjach BG 2 znajdują się, nazwę to mikroskrytki - takie np. jak ta w BG w lokacji z gospodą Pod Pomocną Dłonią, w której schowany był pierścień czarodziejstwa. Jeżeli ktoś ma takie wiadomości proszę o określenie lokalizacji parametrami X i Y lub możliwie jak najdokładniejsze przybliżenie. Zaznaczam, że są to miejsca o pikselowych rozmiarach i chyba nie ujawniają się klawiszem tab.

05.03.2006
02:27
[52]

Promyk [ Sylwester B. ]

1) bez modów - w żadnej
z Tacticsem - obok gildii złodzieji Cienia - ma ją licz...
2) bez modów - albo brak, albo nic ciekawego tam nie ma

05.03.2006
12:06
[53]

Cze_Zar [ Centurion ]

Promyk

dziękuję za pierwszą informację, Tacticsa nie instalowałem czyli na płaszcz ten mogę pogwizdać;

za druigą informację nie mogę Ci podziękować, bo odpowiedziałeś jak to się mówi obok tematu

05.03.2006
12:19
[54]

Szef Nazguli [ Mr. Evil Cheater ]

@Cze_Zar
Ja również nie słyszałem nigdzie o tych skrytkach, a troche w BG2 grałem i czytałem na internecie :)

05.03.2006
16:58
[55]

Cze_Zar [ Centurion ]

Nie pytany wyjaśniam dlaczego zainteresowany jestem tymi superskrytkami w BG2. Otóż mod Enhanced SoA wprowadza taką oto modyfikację, cytuję za autorem modu:
"W drugiej części Wrót Baldura umieszczono kilka pojemników oznaczonych jako 'hidden' lub 'secret'. O ile te pierwsze niektórzy mogli przez przypadek odkryć samodzielnie, o tyle te drugie są niezwykle trudne do odnalezienia, ponieważ sprowadzają się one najczęściej do kilku punktów. Nie muszę wspominać o swojej satysfakcji, kiedy udało mi się jeden z takich sekretów odkryć. Muszę jednak zaznaczyć jak bardzo się zawiodłem. Znalazłem w nim tylko trochę złota i bezwartościowe kamienie. Uważam, że skoro pojemniki te są swoistym sekretem w grze, powinny zawierać jakieś potężne lub przynajmniej przydatne przedmioty. Postanowiłem więc, że umieszczę w nich znane z pierwszej części gry grimuary i woluminy, zwiększające poszczególne cechy. Życzę wam dużo szczęścia w poszukiwaniach, bo z pewnością będzie wam ono potrzebne."

A więc, ktokolwiek wie proszę o wskazówki.

05.03.2006
19:38
[56]

Promyk [ Sylwester B. ]

Slumsy - w ścianie domu (przy drodze) Jana Jansena - ten pamiętam...
pozatym - sprawdź jakie lokacje modyxfikuje mod (będzie w folderze moda w podfolderze backup) to ułatwi Ci znacznie szukanie...

06.03.2006
14:12
[57]

Yossarian [ RY!!! ]

Skrytki wyszukujemy z wciśniętym TAB-em (po zainstalowaniu ToB-a). Pamiętam, że jedna jest w Gildii Złodziejskiej, gdzieś obok Roenalla. Inną znalazłem w piwnicy u porywacza z Saradush - Kisera Jhaeri. Przypominam sobie też, że chodząc po Wzgórzach Umar (tam gdzie jest obozowisko ogrów itp.) natknąłem się na jakiś wolumin...

06.03.2006
18:26
[58]

Atreus [ Senator ]

Macie jakieś taktyki na skuteczne rozwalenie Pustoszyciela (a może to sam Bhaal :))?

Z czarów to podobno tylko Przebicie tarczy działa na niego, ale i tak to za mało. Najsilniejsze summony, pełno czarów wzmacniających i ciągle porażka. Najgorsze są te niewidki z mieczykami, koszą aż miło, choć Plugawy uwiąd sprawia, że szybko znikną, ale pojawiają się kolejne...
Kapłan, Korgan, Vic i Edwin - powinienem był trochę pomyśleć, jaką klasę wybrać dla bohatera...

06.03.2006
18:59
[59]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

druzyna atakuja demona (dobrze sie spisuje wiekszy mlyniec) kaplan za wczasu rzuca wszystkie czary wspomagajace, uwiadami czyscisz miecze, duzo miksturek leczacych i bijesz az padnie

06.03.2006
20:37
[60]

smoqu [ Pretorianin ]

jakos sie udało z Mazzy....wystarczyło porozmawiac z mazzy gdy ta stala w poblizu Wallace'a

mam pytanie: Anomen przeszedl test na rycerza i dostał jakąś zbroje całkiem fajną, kłopot w tym ze nie moze jej nosić...niewiem czy ta zborja pojawila sie po zainstalowaniu jakiegos modu czy byla wczesniej ( pierwszy raz mam Anomena tak dlugo w druzynie - robie to tylko dla romansu ) .... jakis bug?

06.03.2006
21:10
[61]

Cze_Zar [ Centurion ]

Yossarian

Owszem klawisz tab ukazuje różne pojemniki i zamknięcia ale na pewno nie ujawnia skrytek oznaczonych w plikach gry jako "hidden" i prawdopodobnie tych oznaczonych jako "secret".

Promyk

Zmotywowałeś mnie tak, że aż ściągnąłem Total commandera. Po podejrzeniu plików ustaliłem, że modyfikacja wykorzystuje 6 takich skrytek na mapach: 0306 (prawdop. lokum Rene Krwawego Skalpa), 0400 - główna mapa Slumsów, 0510 teatr w dziel. Mostów ?, 1100 - gł. mapa Wzgórz Umar, 1200 - gł. mapa z siedzibą Firekraga ?, 1511 - ?? może gdzieś w Czarowięzach. Niestety na tym utknąłem, a to co ustaliłem jest dalece niewystarczające dla pomyślnych poszukiwań.
Aha, ta skrytka w ścianie obok domu Jana to nie ta zmodyfikowana.

06.03.2006
21:12
[62]

Promyk [ Sylwester B. ]

smoqu - na pewno nie miał jej standardowo... chyba, że to nie jego zbroja... czy ktoś inny (np. Keldorn, Valygar, Jan:P) nie może jej przypadkiem założyć?

[edit]
Cze_Zar - Jak ściągnę Infinityh Explorera i przejrzę te mapy (akurat tam muszą być zaznaczone wszystkie skrytki) to powiem gdzie co leży i jak...

[edit2]
coś mi znaki dialektyczne na krzaki pozmieniało...

06.03.2006
21:22
[63]

Cze_Zar [ Centurion ]

Promyk

Czekam zastanawiając się czy Ci się uda. Dobrzeby było, bo po jednym punkcie w każdej z podstawowych cech to piechotą nie chodzi.

pozdrawiam

06.03.2006
21:34
[64]

Promyk [ Sylwester B. ]

1 w lokacji w której znajduje się Renal Krwawy Skalp ------------>

06.03.2006
21:35
[65]

Promyk [ Sylwester B. ]

2. Slumsy (okolice domu Jana) -------------------->

06.03.2006
21:37
[66]

Promyk [ Sylwester B. ]

Teatr 5 dzbanów --------------------->

06.03.2006
21:39
[67]

Promyk [ Sylwester B. ]

Wzgórza umar

06.03.2006
21:41
[68]

Promyk [ Sylwester B. ]

Wzgórza Wichrowych włóczni

06.03.2006
21:43
[69]

Promyk [ Sylwester B. ]

Czarowięzy - pomieszczenie ze zjawami ------->


I do tego właśnie były mi potrzebne numery lokacji... bez numerów musiałbym przeglądać kilkadziesiąt(kilkaset?) map:]

06.03.2006
22:56
[70]

Cze_Zar [ Centurion ]

mój post z 21:10
"Yossarian

Owszem klawisz tab ukazuje różne pojemniki i zamknięcia ale na pewno nie ujawnia skrytek oznaczonych w plikach gry jako "hidden" i prawdopodobnie tych oznaczonych jako "secret".
"

Yossarian

Muszę głośno teraz powiedzieć, że to Ty miałeś rację, iż wszystkie skrytki ujawniane są tab'em

Promyk

Ale jesteś szybki; dziękuję za mapki. Okazuje się, iż wszystkie te skrytki odkryłem i okazuje się, że żadnych podnoszących statystyki ksiąg w nich nie było. Jestem w kropce, bo albo to mój błąd przy instalacji moda - co wydaje mi się nie możliwe, albo coś z tym modem jest nie tak.
Czy Infinity explorera można z uwidocznionym przez Ciebie skutkiem wykorzystywać i przy innych grach?

06.03.2006
22:59
[71]

Promyk [ Sylwester B. ]

Planescape: Torment, Icewind Dale 1 (dwójka - nie jestem pewny), BG1, BG2

To chyba wszystkie na infinity engine...

a grimuary tam dodaje ten mod... akurat to wiem na pewno

06.03.2006
23:39
[72]

Cze_Zar [ Centurion ]

Promyk

Dzięki za informację. Ściągnąłem ten program i zainstalowałem. Ciekawy program. Już nie jestem zdziwiony, że tak Ci to szybko poszło.

To, że ten mod dodaje te księgi to wiem, tylko mnie nie dodał. Jak teraz jeszcze raz przeczytałem co jeszcze dodaje, to nie dodał również drugiego kombiona w lochach Irenikusa i może jeszcze innych rzeczy.

07.03.2006
00:32
[73]

Yossarian [ RY!!! ]

Szczerze mówiąc - skrytki w 'pięciu dzbanach' i u zjaw odkryłem bez tabulatora. Są wystarczająco duże, a ja jestem wystarczająco ciekawski. :-D W tychże skrytkach na 100% są (a raczej - powinny byc) grimuary.

07.03.2006
14:28
[74]

Promyk [ Sylwester B. ]

wykorzystam sobie wątek do przemytu linków;)
nagrywarka mi wysiadła, stacji dyskietek nie mam... a muszę to przemieścić między odległymi kompami;)




Ciiii.... na ten temat gdzie indziej;)

11.03.2006
21:18
[75]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

cos tu tak zamarlo...czy Valen w ktoryms momencie odchodzi z druzyny? wszak walczy sie z jej Pania...

11.03.2006
21:22
[76]

chickenom [ Dżunior kĄkretny ]

Tal_rascha -> chyba nie...

Valen – kobieta wampir, zabójca/wojownik, do przyłączenia tylko jeśli pracujemy dla Bodhi i nie jesteśmy cukierkowo dobrzy (także, jeśli nie mamy dobrych sierotek w drużynie, jak Aerie, Anomen, Keldorn), pracuje także po zabiciu Bodhi, na świetle słonecznym jest tragicznie słaba, w nocy taje się śmiertelną maszyną do zabijania, lubi atakować bezbronne postacie (świetna akcja z Delonem, dialog po prostu cudowny), co prowadzi do walki i często spadku reputacji, wiele osób uważa, że jest przegięta, co nie jest do końca prawdą. Co milion punktów PD (czy coś koło tego) Valen awansuje w wmpirej hierarchiii, jak stanie się starszym wampirem, takują nas Łowcy wampirów (Buffy, Van Helsing, hehe), czeka nas trudna walka.

11.03.2006
21:44
[77]

Yossarian [ RY!!! ]

Tal --> Nie. Walczy z nami do końca. Niespodzianka czeka Cię dopiero podczas walki z Amelissaną, zależnie od obranej ścieżki i zainstalowanych modów.

11.03.2006
21:55
[78]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

ma ona jakies questy w ToB? Mam juz moda ktory zmienia walke z Amelissana-pojawia sie Bodhi, Irenicus i cala Piatka-to jesl dlapiero walka :D

11.03.2006
23:45
[79]

Yossarian [ RY!!! ]

O tym mówię. ;-)

12.03.2006
10:46
[80]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

jezeli ma cos z Amelissana to raczej nie quest tylko jakis maly epizod, "wstawka"...no chyba ze sie myle:)

12.03.2006
13:13
[81]

Yossarian [ RY!!! ]

O ktoś coś mówił o jakichś questach? ;-)

13.03.2006
19:52
[82]

DarkStar [ magister inzynier ]

pomocy:( wywalilem pewnie przez przypadek klucz do lupiezcow umyslu w kanalach, w zwiazku z czym nie mam mlotka potrzebnego do wykucia croma:/ szukalem juz wszedzie da sie to obejsc w jakis inny sposob?

13.03.2006
20:05
[83]

Yossarian [ RY!!! ]

ShadowKeeper.

13.03.2006
20:20
smile
[84]

DarkStar [ magister inzynier ]

miodzio:) dzieki

14.03.2006
21:06
smile
[85]

Atreus [ Senator ]

Właśnie rozwaliłem Pustoszyciela i czas na Amelkę. I tu problem. Jestem gotów. Czas na finał. - Nie wszystko jeszcze przygotowane. Musisz najpierw sprostać innym zadaniom. WTF?
Zaglądam do dziennika - zadania niewykonane pochodzą jeszcze z Cieni Amn. Calutka sfera kieszonkowa czyściutka. Baltazar nie żyje. Coś ominąłem?

15.03.2006
00:28
[86]

Yossarian [ RY!!! ]

Hmm, powinieneś... hmm... powinieneś... zniszczyc sferę... ale Pustoszyciel należy do ostatniej zamkniętej jej części... nie rozumiem... kogo masz w drużynce?

15.03.2006
00:39
[87]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

moze jakiegos wczesniejszego zadania w sferze zapomniales zaliczyc?

15.03.2006
08:29
[88]

Atreus [ Senator ]

Yossarian --> mam Edwina i of course Viconię :). Korgan zginął w walce z Pustoszycielem i nie można go przywrócić do życia, ale na tym mi nie zależy.

Tal_Rascha --> pochodziłem po całej sferze i nic. Grubas, moje drugie ja, moja wątpliwość i Cyric już dawno zaliczeni.

Moja postać jest neutralna zła i chce zająć miejsce Bhaala.

15.03.2006
21:15
[89]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

To nie mam pojecia co moze byc przyczyna...moze przenies sie do Tronu Bhaala z konsoli?

troche sie zareklamuje:) jak znacie gry vallheru to zapraszam na moja nowa gre

17.03.2006
11:58
[90]

SZAF [ Junior ]

Witam, ma małe pytanko z pooodstaw modowania :) moze ja jestem kaleka ale niewiem jak sie z tym nearinfinity bawic. powiedzmy ze chce zmienic ekwipunek jakiemus przeciwnikowi, to co? znajduje jego plik CRE i se go moge wyexportowac ita ale JAK go otworzyc/ modyfikowac? :) byłbym bardzo wdzieczny za pomoc........

17.03.2006
18:08
[91]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

ja uzywam zestawu shadowkeeper i IEEP-spisuje sie znakomicie:)

jest jakis sposob na zatrzymanie w druzynie Yoshimo? oczywiscie "watpliwie uczciwy"

17.03.2006
18:18
[92]

Yossarian [ RY!!! ]

W SoA? Spróbuj konsolą. W Tob-ie można go przywołać do sfery, o ile się nie mylę.

17.03.2006
18:35
[93]

SZAF [ Junior ]

shadowkeeper... no tia a wspomnialem ze chodzi mi o bg1 ? :) no to inaczej. o co chodzi z tym infinity explorerem? znajduje plik tylko nic tam niemoge pozmieniac i co teraz?

17.03.2006
18:57
[94]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

w ToBie nie mozna-duch przeznaczenia mowi cos na temat tego ze ta osoba nie jest juz zwiazana z Twoim przeznaczeniem czy jakos tak

17.03.2006
23:05
[95]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

SZAF--------> infinity explorerem nie zrobisz niczego, to przeglądarka z do niczego nie służącą funkcją exportu. Do edycji służy podany przez ciebie powyżej Near Infinity - stary i dobry oraz np. DLTCEP - wciąż rozwijany. W obu wypadkach wymagany jest angielski... Na stronie Hathor (rzućcie linkę) są (chyba) kursy rozumienia plików, więc zerknij tam, zanim zaczniesz grzebać. Na proste "grzebanie" wystarczy Keeper do "1", ale nie pamiętam nazwy... w każdym razie nie GateKeeper, bo ten ma jakieś błędy.

19.03.2006
19:04
[96]

Mortan [ ]

Witam, mam pewna sprawe, po raz ktorys zainstalowalem BG + OwWM + NTotSC i chcialem sobie przyspieszyc gre poprzez buty szybkosci, wiec jak kiedys stworzylem je kodami, ale jak sie okazalo nie dzialają :/ tzn buty sa ok po identyfikacji, opis sie zgadza, ale postac nadal porusza sie tak samo. Da rade to zmienic czy nie ma szans ? ;)

Edit: Sprawa juz nieaktualna, po restarcie gry, wszystko jest ok :)

19.03.2006
20:43
[97]

Atreus [ Senator ]

Tal_Rascha - moze przenies sie do Tronu Bhaala z konsoli?

Nie bardzo rozumiem. Wywołać konsolę, wpisać kod, który przeniesie moją drużynę do Tronu Bhaala, choć w nim już jestem?

19.03.2006
21:46
[98]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Atreus-------> ale chodzi o inną lokację (tzn. ta z walki finałowej ma inny nr niż ta, w której jesteś)

19.03.2006
22:02
[99]

Tal_Rascha [ Pretorianin ]

Musialbym sie przeniesc zanim udam sie do czarowiezow a to nie ma sensu-strace polowe gry

22.03.2006
18:49
[100]

Aurelinus [ Generaďż˝ ]

Zaraz nam watek wyleci do drugiej ligi, więc by ratować honor zapraszam poniżej - warto, jak zwykle...


https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4875176&N=1

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.