GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gry Matrixa w Polsce

28.02.2006
18:18
[1]

Runnersan [ Konsul ]

Gry Matrixa w Polsce

Właśnie zauważyłem, że Nicholas Games postanowiło wydać w Polsce War in the Pacific i to w cenie około 20 zł. Co w porównaniu z ceną obowiązującą w sklepie Matrixa jest wręcz ceną szokującą (no chyba, że i Matrix obbniżył cene.

Wydawca planuje równiez wydanie War Plan Orange (następcznyni WiTP)
Matrixową edycję Steel Panthers oraz Batlles in Nomrnady i Battles in Italy. Wszystko za 20 zł. Ja już zrobiłem sobie odpwiednią przegórdkę w portfelu:)

Btw GOL ma złego linka do strony wydawcy:)

28.02.2006
22:15
smile
[2]

Mr.Puzio [ Konsul ]

Mają byc jeszcze albo już są walki Cezara i Aleksandra, hehe musze zainwestwać :-)
Jedyną wadą Nicolasa jest brak polonizacji ( w seri wojny bitwy kampanie ) i instrukcji, ale chyba nie można mieć wszystkiego. I tam wg. mnie Nicolas swoja ofertą bije cd-projekt czy inne firmy na głowe.

28.02.2006
22:19
[3]

rhetor [ Pretorianin ]

Runnersan

WOW! To byłoby wspaniałe. Brak dema + cena odrzucały mnie na razie od zakupu tychże gier. Jeśli faktycznie gry te będą tak tanie, kupię je dla samej zasady.

Matrix pracuje także nad remakiem Operational Art of War. Może trzebaby wpłynąć na powyższego wydawcę, by postarał się sprowadzić do nas także i to...

28.02.2006
23:37
[4]

Mr.Puzio [ Konsul ]

Najlepsza zacheta bedzie zakupienie gier MATRIXA u Nicolasów. Widac ze chlopaki wydaja gry niszowe, ciekawe czy zdystansowane dziala tez by wydali.

01.03.2006
09:20
smile
[5]

Scharfschutze [ Konsul ]

Panowie wklejcie jakie linki tez bym sobie poogladal :) A nawet nie wiem o jakie gry sie rozchodzi, bo caly czas gram tylko w CM-a :)

01.03.2006
09:38
[6]

Alek_ [ Pretorianin ]

Widziałem te gry w Media wczoraj zaciekawiłem się, oglądałem pudełka.
Po screenach przypomniało EU, warto to kupić ??

Jeśli tak to którą, kupię jedną na próbę 20 zł to nie majątek.

01.03.2006
09:43
[7]

rhetor [ Pretorianin ]

Mr. Puzio

Zdystansowane działa będą sprzedawane głównie poprzez direct download. Można przez 30 dni grać w jeden scenariusz, zaś po uiszczeniu zapłaty gra będzie aktywowana online. Po dokonaniu aktywacji odblokowywana jest całość gry.
Jakiś czas po premierze będzie także możliwość zakupu pliku instalacyjnego na CD, ale nie wiem, czy będzie się to w ogóle opłacać.

Scharfschutze
Zajrzyj na stronę www.matrixgames.com. Jeśli jesteś miłośnikiem gier wojennych, bardzo dziwi mnie, że jeszcze tej strony nie znasz. W ciągu ostatnich paru lat zamienili się oni w największego wydawcę takich właśnie gier na świecie.
Ściągnij sobie z tej strony legendarne, darmowe już teraz gry wojenne - Pacific War, i, najwspanialszą grę wojenną wszechczasów, War in Russia.

03.03.2006
15:00
[8]

Marder [ Konsul ]

Poniżej macie link z grami, które są w produkcji. Na uwagę zasługuje wspomniany już przeze mnie w innym wątku Panzer Command i łudząco podobny do serii Close Combat - Combat Leader: Cross of Iron.

04.03.2006
13:42
smile
[9]

Mr.Puzio [ Konsul ]

Nicolasgames wyrasta na najlepszego polskiego wydawce strategii. popatrzcie w zapowiedzi










05.03.2006
19:37
[10]

rhetor [ Pretorianin ]

Mr. Puzio

Wygląda to po prostu świetnie. Dzięki za info!

05.03.2006
20:18
[11]

Runnersan [ Konsul ]

Mam nadzieje, że tym razem nie będą mieli obsunięć z terminami wydania.

05.03.2006
20:38
[12]

rhetor [ Pretorianin ]

Byłoby idealnie, gdyby udało im się wydać gry firmy HPS, które są horrendalnie drogie, i to nawet przy niskim kursie dolara.

08.03.2006
20:04
[13]

Runnersan [ Konsul ]

Na stronie nicholasgames jest już dokładna data wydania 30 marca.

08.03.2006
21:14
smile
[14]

PAK [ Pretorianin ]

No to mnie Nicolas ucieszył. Trochę się przejechali z Crown of Glory, ale każdemu się może zdażyć. Jeszcze by wydali Highway to the Reich, to będzie po prostu bomba.
SPWAW GE kupuję z miejsca, wszystkie 4 Mega Kampanie, za taką cenę.... miodzio.
War in the Pacific, Battles in Italy, Battle in Normandy - jedne z nalepszych poważnych tytułów strategicznych ostatnich czasów.
A HPS-u na mój gust by nie ruszali, Panzer Campaigns, Modern Campaigns, wszystko robione na jedno kopyto, system nie zmieniony od wielu lat. Ostatnie gierki z serii PC robią się już niegrywalne. Gość recenzujący France 1940 na www.wargamer.com napisał, że w każdej turze musiał wykonać circa 1000 czynność. A grał pełną kampanię, 300-ileś tur.
Brawa dla NG za odważną decyzję. Produktów spod znaku Matrixa nie chciał ruszyć żaden z polskich wydawców, podobnie zresztą jak i innych niszowych tytułów strategicznych. Play zaczął przecierać szlak z tytułami Slitherine, wreszcie znalazł się ktoś myślący. I jeszcze te CENY!
A jeszcze mamy firmę Shrapnel (Combat Command, Horse and Musket, WinSPMBT), Battlefront (z ich gier w Polsce wydano tylko Combat Mission).
Lepsze czasy dla strategów, co?

08.03.2006
21:56
[15]

rhetor [ Pretorianin ]

PAK - z HPSu to przede wszystkim wojna secesyjna i wojny napoleońskie.

Prawda, że wszystko drogie i na jedno kopyto. Ale w taki Campaign:Peninsula bym chętnie pograł. A jak pokaże się (może?) Campaign:Chancellorsville...

09.03.2006
08:40
[16]

PAK [ Pretorianin ]

Akurat o American Civil War i Napoleonic Battles też nie mam najlepszego zdania. Te gry mają tak podłą sztuczną inteligencję, że gorzej już chyba być nie może. Nie wspominam o tragicznej grafice, niby to drugrzędna sprawa. Ale jak ktoś grał w gry z serii Battleground, a teraz rzuci okiem na grafikę w produktach HPS, to mu ręce opadną.
Główną zaletą gier HPS są cholernie dokładne mapy i jeszcze dokładniejsze Ordre de Battaille. OdB można traktować jako pomoc naukową, jest z reguły tak dokładnie dopracowane, czy to w grach napoleońskich, wojnie secesyjnej czy kampaniach pancernych. Ale grywalność to te gierki mają mizerną...

09.03.2006
08:44
[17]

Mr.Puzio [ Konsul ]

PAKL - a jak to sie przedstawia w grze z żywym człowiekiem ? Chyba minus jaki stanowi niskie al odpada, wiec powinno byc dobrze, czy nie ?

09.03.2006
10:32
[18]

rhetor [ Pretorianin ]

PAK

Ja znam tylko jedną grę wojenną, w której AI jest wystarczająco dobre. Ta gra to War in Russia.

W każdej innej znanej mi grze AI jest najwyżej mierne, albo ma sztucznie podwyższoną wartość bojową jednostek.

09.03.2006
11:57
[19]

PAK [ Pretorianin ]

Gry z żywym przeciwnikiem to oczywiście kompletnie coś innego. Tyle że ja nie mam czasu na multiplayer, czy to pbem czy tcp/ip. Gram nieregularnie, więc nie mam jak umawiać się z ludźmi, a przy partyjkach trzeba jednak dotrzymywać terminów. Stąd dla mnie wyznacznikiem poziomu gry jest również poziom przeciwnika komputerowego. A tym w HPS jest cieniutko. I fakt, że nie potrafią (Tiller zawsze miał z tym problemy) dopracować algorytmów zachowania szutcznej inteligencji, niestesty nie świadczy na ich korzyść.
Poza tym, spróbujcie zagrać pbema w któryś z większych scenariuszy w jakiejkolwiek grze HPS. To mordęga.
Zresztą SI nie musi być od razu na poziomie geniusza. TOAW ma bardzo dobrą si, Highway to the Reich to perełka. Na uwagę zasługuje też si w całej serii Combat Mission, SPWAW jest nawet niezły, SPMBT też. Mogę też polecić Take Command Bull Run (niedługo ma wyjść druga część, Second Manassass). Gry HPS pod tym względem są po prostu fatalne, co gorsza jedyną opcję zmian jaką oferują, jest właśnie modyfikacja wyników walk ogniowych czy szturmów, oczywiście na niekorzyść człowieka.
Trochę odchodzimy od tematu, miało być o grach Matrixa, zjechaliśmy na HPS.
Ciekawe co innymi z tytułami, zapowiadanymi dopiero przez Matrix? Panzer Command, Combined Arms World War II, nowe edycje serii Battleground, serii Campaign? Ja od dawna ostrzę sobie zęby na Combined Arms, to system porównywalny ze słynnym V4V. Tyle, że grzebią się nad tą grą od ponad 3 lat....

09.03.2006
12:17
[20]

Marder [ Konsul ]

Czy w serii Panzer Campaigns jest dostępny widok w rzucie izometrycznym ?

09.03.2006
12:25
[21]

Mr.Puzio [ Konsul ]

To że odeszlismy troszke od tematu Runer nam wybaczy :-)

Fakt, TOAW ma niezłą sztuczna inteligencje. Take Command Bull Run, jesli to ten RTW to chcialbym powiedziec ze bardzo fajna gra, ci goncy z rozkazami tworza fajny klimat :-)

09.03.2006
12:35
[22]

Marder [ Konsul ]

PAK ----> Czy w Take Command Bull Run są tury czy jakaś taktyczna pauza ? Jak wygląda kwestia wydawania rozkazów i ich realizacji ?

09.03.2006
13:03
[23]

PAK [ Pretorianin ]

W Panzer Campaigns jest rzut izometryczny - radzę nie włączać, albowiem rzut okiem grozi wymiotami. ;-p
Serio, grafika made in HPS jest straszna. Spotkałem się nawet z zabawnym podsumowaniem gierek HPS: "a to ten Battleground z gorszą grafiką". Sytuację ratują nieco dostępny mody.

Bull Run jest zrobiony w czasie rzeczywistym. W czasie pauzy można chyba wydawać rozkazy.
Take Command ma trzystopniowy model dowodzenia. Jest poziom brygady, dywizji i armii. Można wydawać jedynie ogóle rozkazy dla dowódców poszczególnego szczebla, a ci już sami zajmują się wykonaniem. Robią to różnie, w zależności od doświadczenia, tego czy są agresywni czy nie, itd. SI w Bull Run jest naprawdę pięknie dopracowane. Przy czym jeśli ktoś chce, to może zabawić się w Boga, i wydawać rozkazy pojedynczym batalionom czy bateriom. Można to spokojnie robić w mniejszym scenariuszu, ale jak gramy cała bitwę to radzę tak się jednak nie bawić. W każdym razie w dowolnym momencie można przejąć dowodzenie w skali mikro, na przykład żeby nadzorować atak w najważniejszym punkcie.
Jeśli gramy dowodcą brygady czy dywizji to dostajemy rzecz jasna rozkazy z góry. Jak napisał Puzio, po polu bitwy we wszystkie strony galopują gońcy. I często ci gońcy dostają w czapę, wtedy się może zrobić pieprznik. ;-)

09.03.2006
13:05
[24]

Mr.Puzio [ Konsul ]

Dotychczas grałem na najnizszym poziomie dowodzenia, nie próbowałem wyzszego. O rany, ale musza być jajca z tymi rozkazami które nie doszły :-)

09.03.2006
15:27
[25]

Marder [ Konsul ]

Dzięki PAK. Przetestuję sobie dzisiaj demo.

16.03.2006
18:34
[26]

PAK [ Pretorianin ]

Skojarzyłem jeszcze jedną rzecz - w tym roku Matrix ma wydać najnowszą edycję Harpoon Classic - Harpoon Classic 2005 Commander's Edition. Zapowiadane są takowe zmiany:
WestPac Battleset starter
Land Units (AD Fixed, AD Mobile, Armored, UnArmored) partial implementation
Neutral and Unknown (indeterminate) sides partial implementation
Replaced Radar model, much better variability in detection ranges is possible, stealth modeling
Area ECM upgraded
Other
Improved SARH logic
Improved AI aircraft AAW evasion
Increased weapons types per loadout /multimount from 4 to 8
SAM Firing rate tweaked
Additional bug fixes

Obecnie trwają publiczne beta-testy HCCE. I tak sobie myślę - Jezusie, gdyby ten Harpoon został wydany i w Polsce, via Nicolas Games....

16.03.2006
19:52
[27]

Michałłł [ Chor��y ]

Kupiłem kilka gier wydanych przez Matrix i pomimo wysokich cen żadnego z tych zakupów nie żałuje. Np. WITP to gra w ktora mozna grac przez kilka lat i się nie znudzi

a 20 zł. za WITP czy COG oraz 10 zł. za Batlle in Normandy to już przypomina
akcję charytatywną ;-)

16.03.2006
20:28
[28]

PAK [ Pretorianin ]

Powtórzę co napisałem na forum Sztabu - możliwość kupienia gier Matrixa w Polsce za TAKIE ceny, legalnie, to jak złapać Pana Boga za nogi.... ;-)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.