
MOV [ Konsul ]
Najlepsza część Heroes of Might & Magic
Która część dotychczasowych Heroesów według Ciebie jest najlepsza - 3 czy 4 ? - a może któraś wcześniejsza? Proszę o argumenty. No i co w związku z tym myślicie o incoming piątce:)?
peners [ SuperNova ]
3 była najlepsza ale idzie 5 któa zapowiada sie bardzo dobrze.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Najlepsza?
Chyba 3. Chociaż w 2 i 4 też sporo grałem (więcej chyba w 2 i do tego częsciej z 'żywym' przeciwnikiem).
Dlaczego? Stwierdziłem tak, po czasie jaki spędziłem grając :)
wishram [ Generaďż˝ ]
4 po prostu najwięcejw nią grałem do 3 zasiadłem później i już mnie tak nie wciągnęła

Valturman [ Diuk of Amber ]
to nie jest problem która jest najlepsza
3 i 4 to dwie różne gry
ortodoksyjni fani H3 nie zdołali przegryść się przez odmiennośc 4
uważam, że obie są b.dobre ale H4 ma dużo wad które punktują dla H3
osobiście wolę H4 - wprowadzenie bohatera do gry było super posunieńciem, niestety w h5 (pod wpływem przewagi ortodoksów) wycofali się z tego
lo0ol [ Jónior ]
wg mnie 4 tylko pod jednym wzgledem przebijala 3 ... wprowadzenie bohatera do walki
zarith [ ]
zdecydowanie 3 część

foxx [ lisek ]
oczywiscie ze 3, chociaz 4 tez nie byla zla... a piatka... no coz, zobaczymy jak wyjdzie, mysle ze zapowiada sie bardzo dobrze ;)
@lb@tros [ Horned Reaper ]
Zdecydowanie dwójka. W trójce za długie walki, a czary bohaterów były mniej istotne (przez długie tury).
$ebs Master [ Konsul ]
3 byla jest i bedzie najlepsza, heroes 4 nie dorastal jej do piet

BIGos [ bigos?! ale głupie ]
3, idealnie wyważone elementy gry
2 także, ale mało rozbudowana. za mało zamków, za mało wojsk :)
amatorr [ Konsul ]
3 zdecydowanie. Klimat, muzyka... 4 tez byla fajna, ale to nie bylo to samo.

Książę_25 [ Predator ]
3 i 4
Radmes [ Centurion ]
Trojka bez watpienia. Czworka wedlug mnie zawierala zbyt duzo inowacji - byla troche eksperymentem nawet. No a teraz jesli piatka ma byc na fundamentach 3 to chyba jasne co taka naprawde bedzie najlepsze:)!

Taal [ Chor��y ]
Zdecydowanie najlepsza była trójka. Spora ilość zamków (poza wrotami naprawdę ciekawych). Spora kampania, która naprawdę wciąga. Całkiem ładna grafika (mam na myśli raczej styl niż jakość). Możliwość łączenia artefaktów, choć tu twórcy nieco przesadzili. Szeroka możliwość rozwoju bohatera (zróżnicowane umiejetności). Różnorodność jednostek. Ogromna ilość bohaterów i zarazem specjalizacji. Całkiem gruba księga czarów. Zbalansowana moc bohaterów i zamków. Wiele pobocznych lokacji... można wymieniać do rana.
Jeśli chodzi o czwórkę - gra się miło, ale jak ktoś to dobrze zauważył, to już nie ta sama gra. Mnie mocno przeszkadza bohater, który jest mocno niedopracowany. Najbardziej jednak razi wygląd miast. Gdy przyjrzeć się uważniej wszędzie mamy te same lokacje, a w oknie miasta te same budynki stoją w tych samych miejscach (np. ratusz mamy zawsze w lewym rogu itp.). Niby nic, a jednak. Kolejnym ogromnym minusem jest brak specjalizacji bohatera jakie mieliśmy w trójce. Cóż właściwie każdy bohater spod tego samego sztandaru i tej samej kategorii jest identyczny.
Co do piątki - to jest dopiero inna gra, a to jest ogromny minus. Osobiście nie pochwalam tak radykalnych zmian jakie nastąpiły, głównie ze względu na styl rysunków (kiedy po raz pierwszy oglądałem arty miałem wrażenie, że to naprawdę inna gra). Jednak, by ocenić dokładniej trzeba zagrać.
No i oczywiście wszystkie części mają jedną, największą chyba, zaletę - to w końcu "Herołsi". :)

Bajt [ O RLY?! ]
Taal -> Kolejnym ogromnym minusem jest brak specjalizacji bohatera jakie mieliśmy w trójce. Cóż właściwie każdy bohater spod tego samego sztandaru i tej samej kategorii jest identyczny.
Wcale nie, bohaterowie maja specjalizacje. Zajrzyj na karte umiejetnosci bohatera :)
Szkoda za to, ze kazdy zamek ma tylko jeden rodzaj bohatera, a nie tak jak wczesniej - rzucajacy czary i wojownik.

Taal [ Chor��y ]
Bajt -> Ee... żałuję, ale nie wiem o czym mówisz. Możesz mi podać przykład owej specjalizacji? Tak dla jasności: W trójce było to np. Alagar - lodowy pocisk, Isra - nekromancja itp.
To też mnie dziwi: "Szkoda za to, ze kazdy zamek ma tylko jeden rodzaj bohatera, a nie tak jak wczesniej - rzucajacy czary i wojownik." - czy w czwórce nie mamy owych klas dla wszystkich zamków poza Twierdzą?
Mutant z Krainy OZ [ Legend ]
Dawno nie gralem, ale w H4 chyba w kazdym miescie, poza niemagiczna Twierdza oczywiscie, byl podzial na magow i nie magow. Ci pierwsi specjalizowali sie w magii miasta z ktorego pochodza, np. nekromanci w magii smierci, druidzi w magii natury etc. Po drugiej stronie byli bohaterowie albo z umiejetnosiami podnoszacymi wartosci bojowe jednostek, albo z umiejetnoscia walki, takiej jak ta, ktora dysponuja barbarzyncy.
I nie wiem czy dobrze pamietam, ale w 4 bohater nie zdobywa punktow mocy, ataku itp.
Daawno nie gralem, wiec nie pamietam, do tego zatarlem sobie wspomnienia graniem w H3 i bete H5.
Mnie H4 sie nawet podobal, zawsze to co nowego w serii, ale bardzo szybko mnie nudzil, poniewaz nie moglem znalezc jakichs ciekawych map do wersji podstawowej, a jak wiadomo, w gre wbudowana od poczatku byla tylko jedna mapa XL :
Bardzo brakowalo mi tam losowego generatora map, ktory byl dostepny w H3, dzieki ktoremu mozna grac i grac bez konca.
Na razie uwazam H3 za najlepsza z serii, ale H5 moze zdetronizowac krola, beta mi sie bardzo podobala, chociaz ma mase bugow i kilka rozwiazan jest wedlug mnie do bani.
bleckmati [ Legionista ]
MOim zdaniem H5 będzie najlepsza, będzie miała zalety poprzednich części, lepszą jakość grafiki i wiele nowych tematów wpływających pozytywnie na grywalność.
Milka^_^ [ Zjem ci chleb ]
Z III i IV to jak dla mnie zdecydowanie część III.
Narmo [ nikt ]
3
+1
MAROLL [ Hibernate ]
III najlepsza, IV lekko schrzaniona, ale fani do dzisaj się kłócą, która gra jest lepsza. Ja wole starsze rozwiązanie.
+1
Azazell22 [ DEMON ]
III z dodatkami i II
Bugjel [ Centurion ]
IV jest do dupy najlepsza jest stanowczo III
Yancy [ Legend ]
Trójka + dodaki i nawet nie ma się co zastanawiać. Część czwarta - nie podpadła mi zupełnie i niemal w nią nie grałem, zniechęciła mnie bardzo na początku bugami i brakiem multi przez kilka miesięcy.
Pierwsze dwie części również są warte uwagi. Jeśli miałbym liczyć ile w którą grałem - to jedynka wygrywa w cuglach, potem trójka :)
Yari [ Juventino ]
III i II

Kentril [ fechmistrz ]
zdecydowanie część 3cia, czwórki nie polubiłem i dlatego sporo grałem w disciples 2;)
Hemi [ Chor��y ]
II i III
Sebastian40000 [ Legionista ]
Lubie grać w III i IV ale w obydwie te części z przerwami. Jednad częściej wracam do III.

cneyhaz [ Kapral ]
3 bylo po prostu w deche! :)
2 tez uwielbialem
4 dno
5 OBY POWROT DO KLIMATU 3
mineral [ Paragon ]
Poprzedniczka Herosów (nie pamiętam jak się nazywała) - nie grałem
HoMM I - bardzo fajne
HoMM II - świetne
HoMM III - najlepsza
HoMM IV - jeżeli nie nazywałaby się Heroes of Might and Magic byłaby niezła, a tak jest słaba.
HoMM V - bardzo ciekawie się zapowiada (grałem w bete)
Yancy [ Legend ]
mineral ---> Kings Bounty. W swoim czasie również był świetny.
D:-->K@jon<--:D [ Żubr z puszczy ]
oczywiście Trójeczka, zdecydowanie
di_kamilo [ Pretorianin ]
Grałem w szystkie częście Heroes oprucz I i bety 5, III według mnie jest najlepsza ( + dodatki, opcjonalnie WoG), II też jest dobra, co do IV nie jest zła ale mogła by być lepsza, też długo w nią grałem...

Sara [ Legionista ]
Na trojce skonczyly sie pozytywne zmiany, dlatego 3 uwazam za najlepsza. 4 zawierala kilka mniej trafnych zmian. Na szczescie piatka to powrot do korzeni.

tiger92 [ Legionista ]
Dla mnie 3 i 4... Ale bardziej do gustu przypadła mi 4... Jeżeli 5 będzie wzorowała się na 3 i 4 to może będzie wielki hicior :D:D:D:D
zbyszko35 [ Chor��y ]
HoMM I - na tamte czasy to był dla mnie po prostu szok
HoMM II - cudo /prawie zawaliłem sesję przez granie ale uczyłem się grając/
HoMM III plus dodatki - najlepsza z nich wszystkich /gam do dzisiaj/
HoMM IV plus dodatki - grałem ale jakoś tak bez przekonania
HoMM V - jeszcze nie ale wiążę z nią wielkie nadzieje /chociaż nie wiem czy wytrzymam to 3D/.

Bajt [ O RLY?! ]
Taal --> Ups, zapomnialem o tym watku. Wybacz, ze niejasno sie wyrazilem.
W piatce bohaterowie maja specjalne umiejetnosci. Mozna je zobaczyc na karcie bohateria (klawisz I) w zakladce z umiejetnosciami na samym dole. I tak niektorzy maja na przyklad specjalizacje w danym rodzaju jednostki dodajac jej atak i obrone, inni maja bonus do jakiegos skilla itd.
Nie wiem czemu, ale mowiac o poprzednich czesciach mialem na mysli trojke, bo czworke uwazam za niewypal i szczerze mowiac nie pamietam juz jak wygladaly tam skille i bohaterowie.
W trojce byl podzial na maga i wojownika. Ten pierwszy mial od poczatku ksiege czarow z zawartoscia :) i lepsze umiejetnosci magiczne, a ten drugi mial lepsza ofensywe i defensywe. W piatce nie ma takiego podzialu. Jest tylko jeden rodzaj herosa na zamek.
Mam nadzieje, ze juz wszystko jasne i ze w ogole to przeczytasz :)

<<kasiula>> [ Junior ]
mi sie tam najbardziej podobala 3, jest po prostu swietna, troche tylko mnie te czary denerwuja (zwlaszcza, jak przeciwnik rzuci czar i cala moja armia nie moze sie praktycznie poruszac...nie lubie czarow bo gre mam po angielsku i nic nie rozumiem co jest do czego :D) muzyka bardzo mi sie podoba i w ogole sam wyglad tych zamkow, plansz itp. ... krotko mowiac ta czesc ze wszystkich podoba mi sie najbardziej :D

ExistoR [ ARABIC lands! MERHABA! ]
IMO 3 i nic więcej. Poprzednie się nie umywają. :)
MOV [ Konsul ]
Ja tez musze przyznac ze najbardziej do gustu przypadla mi 3. Byla po prostu idealna (szczegolnie z dwoma dodatkami:) i bez specjalnych udziwnien. Bardzo sie tez ciesze ze 5 jest zapowiadana jako powrot do 3 - to bardzo dobrze rokuje. A swoja droga juz nie moge sie doczekac....
Abdank [ Chor��y ]
<<kasiula>> --> To kup sobie PO POLSKU - w empiku tylko 19.90 zl...

Aristos [ Pretorianin ]
Daję też głos na trójeczkę, z dodatkiem "Wake of Gods" Odrazu uwaga do postów wyżej: w HoMM3 WoG JEST pomocnik bohatera (zwany commanderem) na polu bitwy, i na wysokich levelach spokojnie wygrywa z kilkoma smokami :). Np. ja grając, bardzo się pana commandera przywiązuję.
W WoGu jednostki otrzymują doświadczenie i awansują, przez co dostają nowe cechy i statsy. Doszedł też minerał 'mithril' (strategiczny) a także nowe jednostki w grze. Zostało rozszerzone działanie cech drugorzędnych, stały się one teraz jeszcze ważniejsze. Frakcje zostały zbalansowane, teraz nie ma już 'słabych' miast (noo powiedzmy.., ale na pewno jest lepiej). Wiecej znajdziecie w linku, bo mi obiad stygnie ;)
PS. Ostatnio w TV 'Hyper' dają ładne podumowanie serii, wszytko dobrze - miło powspominać, ale znalazłem jeden błąd. Panie redaktorze, w HoMM2 DAŁO się dzielić jednostki -> przycisk 'Shift".
.. Info pewnie przydatne też dla tych którzy czasem chcą wrócić do klasyki.
PS2 (nie konsola ;) ): Kapitalne w herosach jest środowisko fanów - niejedna gra mogłaby nam tego pozadrościć, pozdrawiam tychże :)
paladin [ Konsul ]
oczywiście trójeczka z Wake of Gods :)
4 jakos tak mi nie przypadła do gustu
Indoctrine [ Her Miserable Servant ]
W 2 część grałem na Amidze emulując Macintosha :)
Była świetna.
3 też mi się bardzo podobała, choć graficznie 2 była lepsza(wolę ręcznie rysowaną grafę niż rendery).
No i po zapuszczeniu WoG gra wymiata!
W 1 grałem po 3, więc to już nie to... A o 4 wolę zapomnieć :) Parę rzeczy ciekawych, ale reszta? Oj....
5 zapowiada się podobnie jak 3 bez WoGa. Obaczymy..

MaN_of_WaR [ Konsul ]
od najlepszej do najgorszej:
1. HoMM 3 + dodatki
2. HoMM 1
3. HoMM 4
?. HoMM 2(nie gralem ale jest bardzo podobne do jedynki wiec raczej 3 miejsce)
?. HoMM 5 (zapowiada sie ciekawie. zobaczymy co z tego wyjdzie)
Miniu [ Generaďż˝ ]
Problemem w trojce z WOG sa duchy ktore sa za latwo dostepne.

Separatysta [ Legionista ]
niema co 3 cz HoMM jest najleprza a 5 zobaczymy grałem w wersje beta i niebardzo niema takiego kilimatu jak 3 choć gafa naprawde na poziomie
Vader [ Senator ]
Po samych screenach widać, że 5 wygląda prawie jak Warcraft. Ten fakt sprawia, że nie ma już szans pobić 3jki.

Aristos [ Pretorianin ]
Miniu > problemem od trójki począwszy jest 'overpower' Necro. W trójce widać to przy najszybciej przy duzej ilości słabych stworów na planszy, w czwórce Wampiry cięły lepiej niż grupa 'Skalpel' dźwięki dla NinjaTune ;) (nie wiem czy 'Equlibris' to zmienił?), w piątce - odsyłam do mojego posta w wątku o becie: https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=4682442.
W trójce mozesz temu zaradzić wybierając przy wyborze mapy zawsze silne potwory - Necro ma wtedy wolniejszy przyrost szkieletów, lecz i tak zbyt łatwo mu zdobyć zestaw 'z Liczami' dlatego warto się umówić, że z czaszek (Skull) nie ściągacie przedmiotów, a ewentualnie można tylko spojrzeć gdzie leżą. Poza tym jak sięgra (jak my z kumplami) zawsze 'królu' (200% trudności) to na początku każdy ma tak mało wszytkiego, że do tej budowli jest z 3-4 tygodni czasu :)
Po twoim poście szybko odpaliłem WoGa i sprawdziłem ile kosztuje upgrade dający m.in. duchy i ile ich przychodzi. Otóż nie jest to tanie! Koszt budowli to 21000 złota, 25 rtęci i 35 drewna - a samych upiorów (potem duchów) przychodzi z zamkiem 14 tygodniowo. O ile pamiętam, duchy mają dosć mało HP - tu można jeszcze dyskutować. Przy zbyt silnych (czyt. doświadczonych) graczach najwyżej się umawiacie, że nikt nie bierze Necro (i lub Confluxa - też b.silny) i gracie normalnie tj. bez ustawiania siły itp. Ewetualnie polecam moje ustawienie parametrów do WoG 3.58F + nowe ulepszenia, efekt wielu (czasem burzliwych ;) ) dyskusji w gronie moich przyjaciół którym dziękuję za wszytkie uwagi. Teraz stosując powyższe uwagi gra jest naprawdę wyrównana i daje wiele radości. Link do zassania pliku. dat: - rozpakować do głownego folderu HoMM3 i 'load' (nazwa) w opcjach WoGa w grze.
Wszelkie uwagi i sugestiie mile widziane na maila z profilu.
Fett [ Avatar ]
najwiecej grałem w dwójke :)

Harrvan [ Towarzysz ]
3 wymiata ! Ile to ja razy Loynis'em ( dobrze napisalem ? ) zdobywalem zamki ...
frer [ Generaďż˝ ]
Z herosami 3 jest jak z muzyka elvisa, chociaz ciagle wychodzi cos nowego to starzy fani co jakis czas i tak wracaja do tej uznanej klasyki. Pozatym nie ma co sie klucic, seria HoM&M to najlepsze turowe strategie jakiekolwiek powstaly i dzieki nim ten gatunek gier nie popadl w zapomnienie. :)
BEERman [ Konsul ]
Zdecydowanie 3.
Przez tą cukierkowość części czwartej już po 10 minutch odechciewaało mi się grać. Całe szczęście że tego świństwa nie kupiłem.
Harrvan [ Towarzysz ]
O co chodzi z tym Wake of Gods ? Gdzie mozna go dorwac ? Jak mozna go sciagnac ?
edit : Ktorego linka uzyc ...
MR.MANIAK [ Generaďż˝ ]
Bezapelacyjnie 3:D

Harrvan [ Towarzysz ]
I najwazniejesze ... jak sciagne to gdzie mam to zainstalowac ?

Harrvan [ Towarzysz ]
Sorki za podwojnego posta ... ale wyskakuje mi zebym zmienil jezyk ... jak to zrobic ? HELP
Miniu [ Generaďż˝ ]
Aristos duchy mozna otrzymac z kazdego zburzonego zamku. Potem to jest juz kwestia chwili by byly ich setki a potem tysiace. Duchy sa najbardziej przegieta jednostka . Nie mam pojecia czemu ich nie oslabili. Mogli by zrobic tak ze dodatkowe znikaja po walce.

Harrvan [ Towarzysz ]
Na serio nikt nie wie jak mi pomoc

Aristos [ Pretorianin ]
Po kolei :)
Miniu > burzenie zamków to już raczej dalszy etap gry, za darmo też nie jest :b. Ale fakt, jak ktoś się uprze to tego (i szkieletów) naprodukuje tyle że i Rommel miałby problem ;) Widać pole do zmian w przyszłości, nie tylko ty narzekasz na duchy..
Harrvan > główna woga: www.strategyplanet.com/homm/wog/
instrukcja instalacji PL:
> najpierw spaczuj gre do v.1.4, ..nie pamietam czy potrzeba też patcha SoD 3.1 (patrz poradnik w linku wyżej) - ja trzymam Herosów na HDD od lat*, więc skleroza, itp ;)
> zmień wersję językową systemu na ENG (panel sterowania / Opcje regionalne i językowe / języki / usługi tekstowe i językowe / szczególy ) - Restart!
> potem po kolei uzyj install.exe z kazdego folderu update
> przywróc język PL (restart)
>>. opcje woga sie ustawia w prawym górnym rogu menu przy wyborze mapy / w grze pobaw się klikając w rózne częsci ekranu prawym myszy, klikaj ppm nawet na obrazki kreatur/armii jak spawdzasz cechy lub ppm na przycisk końca tury (itp, itd) - ogólnie BAW się :)
>> *gra dziala po formatach systemu - warto trzymać na innym dysku niż c:
>> jak juz sie pobawisz , proponuję w opcjach woga zrobic load (dyskietka -> ) i zaladowac nasze ustawienia woga (link w poprzednik poście) - w miarę (mam nadzieję) wyrównujące szanse w MP. Ustawiena domyślnie są zapisywane w głównym katalogu H3 z rozszerzeniem .dat