Amizaurus [ Pretorianin ]
Forum CM: Z cyklu "co to za pojazd" ;-)
Jak w temacie, screen z CMBB :-D Nie jest to efekt zabawy w Photoshopie ani żadnym programie graficznym :-)

jiser [ generał-major Zajcef ]
BA-6/10/11 z pomieszanymi bitmapą od któregoś SPW 251 ... zgadłem ?
Lepiej się przyznaj na jakiej generacji laptopie grałeś, skoro morale masz -2147483648% ? ;>
Amizaurus [ Pretorianin ]
A faktycznie zapomniałem zasłonić morale ;-)) Po prostu z nudów bawiłem się edycją danych gry w pamięci, próbując ustalić dane odpowiadające za opancerzenie, wyposażenie itp i zobaczyć czy da się je odnaleźć w pliku gry i poprawić na stałe a jak nie to zbudować łatkę poprawiającą różne rzeczy bezpośrednio w pamięci po załadowaniu gry. Nie mam większych nadziei na znalezienie właściwości terenu, ale mam już dosyć dobrze rozpracowane opancerzenie. W pewnej chwili znudziło mi się sprawdzanie po bajcie i wyzerowałem cały kawał pamięci odpowiadający za PzVIE żeby zobaczyć co się zmieni, cóż w tej części były wszystkie dane pojazdu (masa, prędkość, załoga) i jak się okazuje również przypisanie modelu 3D, bitmap i uzbrojenia :) zastanawiam się właśnie jak dane jednego pojazdu tak radykalnie wpłynęły na morale :)
Wiele nie da się osiągnąć, ale pewne rzeczy można by ulepszyć, na przykład przydzielić niektórym czołgom pancerz round (właśnie badam jak on działa) mimo że nic okrągłego nie mają. Ale pancerz round najprawdodobniej powoduje pewną losowość kąta uderzenia pocisku, jest pewna szansa na trafienie bliskie prostopadłemu ale też na rykoszety. A dokładnie tak dzieje się w przypadku niektórych czołgów gdzie co prawda pancerz czołowy wieży jest prawie prostopadły, ale powierzchnia jego jest relatywnie mała w stosunku do całej powierzchni czołowej wieży, reszta to widziane pod kątem ściany boczne - jak w Tygrysie Królewskim. Nie każde trafienie w wieżę powinno być liczone jako trafienie w prostopadłą płytę, część mogła by iść na rykoszety i to właśnie dałby pancerz round mam nadzieje... Tak samo boczny pancerz wieży niektórych czołgów o okrągłej wieży powinien być traktowany jako round a nie pionowy - jest zaokrąglony, to co że w poziomie a nie w pionie... rzadko trafisz w środek. Rozmiar sylwetki niektórych pojazdów (a jak się da to tylko wieży, nie wiem jeszcze czy gra traktuje wieże osobno czy nie) można by zmniejszyć by utrudnić trafienie w pozycji hull-down - na przykład Nashorna. Prawdopodobnie rozmiar jest jeden i utrudni to również trafienie nieschowanego pojazdu... Prędkość wylotową armaty T-34/85 należałoby zmniejszyć by zmniejszyć jej celność - w tej chwili jest celniejsza od uzbrojenia Tygrysa - albo zwiększyć prędkość wylotową 88L56. Oczywiście jeśli nie wpłynie to na przebijalność. Itd itd.
Wiedząc już mniej więcej co można osiągnąć można poprosić panów z Battlefrontu o malutki patch może z okazji wypuszczenia CM Campaigns ? Oczywiście oni mogliby zrobić o wiele więcej - zlikwidować bug "czy to działo jest martwe", dodać dla armat komendę Reverse (dla wycofywania tyłem z pozycji), zmienić charakterystyki terenu itd. dużo prościutkich rzeczy a dla nas bardzo ważnych... A jak odmówią, no cóż, chociaż kilka drobiazgów będzie można poprawić na własną rękę... mam nadzieje :)
Scharfschutze [ Konsul ]
Heh ja tu widze Tigera, jakiegos BA :]
Amizaurus [ Pretorianin ]
Zanim zacząłem się nim bawić, to był Tygrys :-P
Więc tak, curved w opisie pancerza faktycznie oznacza chyba zaokrąglone jarzmo armaty. Liczba opisująca je waha się w różnych pojazdach od 20 (PzIV70V) do 80 (Pantera) i wydaje mi się że jest to procentowy udział powierzchni zaokraglonej (jarzma) w całej powierchni czołowej wieży. Oprócz tego wieża ma normalny pancerz grubość/pochylenie, na przykład Jagdpantera 83mm/55 stopni i jarzmo zaokraglone o powierzchni 20% wieży, a Jagdtiger pancerz 250mm/15 stopni i jarzmo zaokraglone o powierzchni 50% wieży. Jak konkretnie gra interpretuje "zaokraglenie" nie wiem, ustawiłem pancerz silnie pochylony ale cienki z duzym zaokragleniem ktory powinien byc czasem przebity przy trafieniu w czesc prostopadla, w wielu probach nic takiego sie nie zdarzylo wiec moze zaokraglenie tylko zwieksza kat, nie zmniejsza... Nie widziałem przebicia Hetzera tungstenem z T-34/85 mimo wywalenia w niego 100 pocisków obojętnie jak duze jarzmo mu dawalem. Wynikałoby z tego że jarzmo curved moze tylko zwiekszyc liczbe rykoszetów a nigdy zmniejszyć.
Ku mojemu wielkiemu rozczarowaniu oznacza to wszystko również, że chyba nie da się przypisac pancerza "curved" do innego miejsca niż tam gdzie jest lufa, na przyklad nie da sie przydzielić Tygrysowi side i rear turret pancerza curved :-( Wielka szkoda...
Amizaurus [ Pretorianin ]
Niestety predkości wylotowej pocisków też nie udało mi się na razie zlokalizować, czyli nici ze zmiany celności dział... :-/
Alek_ [ Pretorianin ]
Ja się zaczynam bać grać ligowo.

Messiah [ Konsul ]
"W czasie deszczu dzieci się nudzą..."

Hanoverek [ Generaďż˝ ]
Amizaur to Twoje dzialo 75min inf gun mialo w cmbb 14 pociskow HC?? ;)
Scharfschutze [ Konsul ]
Heh....bo ja nigdy sie nie zastanawialem nad uzywaniem jakichkolwiek czitow w obojetnie jakiej grze Massive, ale mam pytanie odnosnie uzywania Laptopow jak one dzialaja na CM ?
Plantator [ Prokonsul ]
da się coś takiego zrobić w edytorze?
nie chodzi mi o zmiane parametrów jednostek, tylko czy dało by się postawić na mapie pojazd zniszczony lub porzucony i oczywiście zapisać to jako scenariusz, a nie save z gry?
Amizaurus [ Pretorianin ]
Lepiej żebym się bawił po cichu nic nie mówiąc, nie ? :-) Nie chodzi mi o "cheaty" bo że to można robić to wiemy od daaawna... wielu już zapomniało i faktycznie nie pomyślałem że wyciągam trupa z szafy poruszając ten temat :-/. Tylko o ustalenie jakie są możliwości poprawienia gry przy braku współpracy autorów. Niestety niewielkie... Ograniczają się na razie do opancerzenia i parametrów pojazdów. Może w ogóle bym nie pisał ale tak rozbawił mnie ten Tygrys zamieniony w potworka że chciałem pokazać ten screen jako ciekawostkę...
BTW na co komu w 75IG 14 pocisków HC ?? To już wolałbym 100 sztuk HE ;-)
Czy da się na mapie postawić zniszczony pojazd... no ja nie umiem. Chyba nie. Chyba trzeba na początku scenariusza postawić tam żywy a dookoła niego z 8 tank-hunterów i po jednej turze osiągnie się ten potrzebny efekt ;-)
Hanoverek [ Generaďż˝ ]
Czercz z 20ma HC w cmbo to by byla maszyna :) BTW - pamietam jak miesiac po wiadomej aferze jeden z przeciwnikow poprosil mnie o chaslo do gry w cmbo po tym jak udalo mi sie odniesc nad nim zwyciestwo (krotka 75ka stada moich wolksow i srednio po 5,6 luf walacych do jego piechoty , psw,inf guny,spw,wespe :) ) ,niestety.. podejrzenia zostaja i psuja zabawe a combat potrafi czasem wyprowadzic z rownowagi :D (wiem po sobie)
Plantator [ Prokonsul ]
Amizaurus jak chcesz się bawić w poprawiane pojazdów i dodawanie rozkazów to pozostaje ci tylko deasemblerować plik exe i możesz wprowadzać poprawki jakie ci się tylko podoba oczywiście programowanie w asemblerze nie jest łatwe, ale teoretycznie jest to możliwe.

Kłosiu [ Senator ]
No takie watki faktycznie nie zachecaja do gry.

jiser [ generał-major Zajcef ]
Służę podręcznikami do assemblera ;>

Agapow [ Pretorianin ]
Rozumiem Amizaura bo sam wiele razy stawałem przed problemami nie do rozwiązania które są w grze (pamiętacie czołg 102 RUDY bez amunicji, który mimo wszystko miał amunicję KM). Niestety gra nie jest momentami elastyczna.
Wartość jaką niesie dla mnie Combat Mission to to że można odtworzyć fragment pola walki i zobaczyć co by było gdyby (kiedyś robiło się to za pomocą mapy plastycznej i żołnierzyków). Twórcy gry zamiast zrobić duży krok naprzód (tak jak zrobili to twórcy "Silent Huntera") próbują wcisnąć nam odgrzewany kotlet w postaci CMC (czuję że to będzie wielka kupa). Popatrzcie na wątek "Forum CM: CM idealne; wasze marzenia " jak go czytałem to, co chwilę myślałem "mają rację, i to przydałoby się zmienić, i to przydałoby się dodać".
Amizaurus [ Pretorianin ]
Właśnie odkryłem Amerykę - że w CMBO Tygrys królewski MA ustawione zaokraglone jarzmo armaty (obydwa rodzaje wieży)... literka c za rodzajem pancerza. Czyli jak najbardziej OK :-). Szkoda tylko że w CMBB to znikło... :-/