GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.176)

30.01.2006
08:16
[1]

Adamus [ Gladiator ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.176)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
https://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
https://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm

M&M6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
https://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
https://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe

M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:
https://www.mm7.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe

M&M8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe

Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
https://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona, również dość dobra, długo nie była aktualizowana:
https://www.wizardry8.prv.pl/

Demise:
Polecana przez Adamusa strona po angielsku (lub francusku :))):
https://demise.free.fr/
Strona polecana przez Logadina:
https://www.dtr-dojo.com/
I kolejna:
https://urlsnip.com/303766

Link do poprzedniej części:

30.01.2006
08:23
smile
[2]

Adamus [ Gladiator ]

OldDorsaj --> Też miałem tu pewne kłopoty. Ale najpierw poszedłem na wschód i tam znalazłem jeden z kluczy w skrzyni stojacej troche w cieniu w korytarzu za dziurami w podłodze. A na ten specjalny poziom, to radzę udać sie dopiero po spenetrowaniu całego drugiego poziomu kanałów, będzie łatwiej :-)
Swoja drogą jak sie gdzieś zgubisz to proponuję Ci zajrzeć do poradnika, który został dołączony do dodatku :-)).
Ale ja na jakiś czas przerwałem grę w moda i zabrałem sie za Godsa :-P

30.01.2006
08:42
[3]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> i jakie pierwsze wrażenia?

30.01.2006
09:37
[4]

Kacper [ Konsul ]

Adamus -> no właśnie: syp, jak te Godsy Ci się podobają... Bo dla mnie na pierwszy rzut oka to była zepsuta kaszanka :), ale...

30.01.2006
11:19
smile
[5]

Adamus [ Gladiator ]

OK PANOWIE prosze bardzo :-PPP

Przez weekend pomęczyłem dosyć mocno najnowszą grę z ulubionego przeze mnie (i nie tylko ;-D) gatunku cRPGgów FPP i do tego jeszcze z walką w trybie turowym - Gods: Lands of Infinity i mam co do niej mocno mieszane uczucia ;-P.

Długo, oj długo przyszło nam, miłośnikom tego typu gier czekać na jakąś nowość, bo w zasadzie od czasów Wizardry 8 na rynku nie pojawił się żaden godny uwagi cRPG FPP i do tego jeszcze z walką w trybie turowym i przyznaję, że po obejrzeniu obrazków z produkcji Gods: Kraina Nieskończoność czekałem na tę grę z dosyć dużą niecierpliwością. Było co prawda już od dłuższego czasu dostępne jej demo na stronie producenta, ale nauczony smutnym doświadczeniem (niejeden raz bowiem okazywało się, że fajne demo w świetny sposób maskuje wielką miernotę a i bywało odwrotnie) wolałem poczekać na produkt finalny, tym bardziej, że cena zaproponowana przez wydawcę była więcej niż zachęcająca do zakupu. Niestety, ale nie wszędzie Gods trafił do sklepów w tym samym czasie :-/, musiałem więc rzeczoną grę zamówić w sklepie internetowym i dopiero w kilka dni po premierze trafiła w moje ręce. Ale mam ją już zainstalowaną na swoim komputerze i mogę się ze wszystkimi (którzy maja ochotę przeczytać te wypociny ;-P) podzielić moimi wrażeniami.

Pierwszą rzeczą, która od razu rzuca się w oczy, jest raczej mało ciekawa i wydana z błędami instrukcja. Te błędy zarówno w tłumaczeniu jak i testowaniu widać również w późniejszej fazie podczas gry. Są to między innymi takie kwiatki jak niektóre nie przetłumaczone teksty z angielskiego na polski, czy też całkiem różnie brzmiące terminy w instrukcji i na ekranie monitora. O ile jeszcze instrukcję tłumaczyła osoba znająca się mniej więcej na rzeczy, to już przy samej grze musiały to robić jakieś osoby z łapanki ulicznej, no ale cóż, w końcu na czymś trzeba było oszczędzić, żeby gra kosztowała tyle, ile kosztuje. Takim najbardziej rzucającym się w oczy wielbłądem jest sprawa jednego kluczowego słowa w menu a mianowicie "FORMACJA" - które to określa sposób w jaki ustawimy naszą drużynę w dwóch rzędach, podczas walki. Jakiś optymista przełożył to z obcego na ichni i mamy wybitny kwiatek :-DDD. Dawno się tak nie uśmiałem, otóż w grze ten termin został nazwany "UKSZTAŁTOWANIE" :-))) - odkrywcze nieprawdaż? Są też jeszcze inne ciekawostki jak na przykład podstawowy cios w ataku wręcz przetłumaczony jako "SMAGNIĘCIE" - znakomicie sprawdzający się podczas walki batem, mało jednak skuteczny w przypadku miecza lub topora, ale pewnie się czepiam ;-PPP, no cóż upierdliwy klient ze mnie i pewnie się już nie zmienię ;-D.

Drugą rzeczą prawie od razu rzucają się w oczy jest to, że gra została zrobiona przez firmę dysponującą raczej niewielkimi środkami finansowym i chcącą ją jak najszybciej wydać. Tą firmą jest "Cypron Studios" znajdującą się u naszych południowych sąsiadów i oceniając po "liście płac" i kilku innych wcześniej wydanych tytułach raczej nie dysponującą większą siłą przebicia i możliwościami. Moje podejrzenia co do jak najszybszego "wypchnięcia" gry na rynek są spowodowane przeróżnymi błędami i niedociągnięciami z którymi spotkałem się podczas tych kilkunastu godzin gry na nią poświęconych. Nie jest to oczywiście jakiś ewenement, powiedziałbym nawet, że ostatnimi czasy standardem stało się wypuszczanie na rynek półproduktów szumnie nazywanych "finalną wersją" a będących zaledwie wersją beta, a może nawet nie, czego przykładem jest chociażby słynny Dungeon Lords. Wracając jednak do tematu podrzucę kilka przykładów na moje twierdzenie, że gry chyba raczej nikt nie testował jak chociażby znikające przepisy z książki z formułami alchemicznymi (co nam utrudnia życie i zmusza do ich ponownych zakupów), czy też nie ubywająca mana podczas rzucania czarów przywołania magicznych pomocników (co chyba tym razem dla równowagi pomaga nam w walce). Są też różnego rodzaju przenikające się tekstury i makabryczne wręcz poruszające się osoby. Wygląda to tak, jakby im ktoś powpychał w pewną część ciała wielkie kołki i w związku z tym nie są w stanie poruszać się normalnie a jedynie ciągną nogami kołysząc się na boki. Podobnie ma się z animacją przeciwników, o której można powiedzieć, że jest raczej mało urozmaicona i do porywających na pewno nie należy. Największą jednak przykrość sprawiły mi budynki ;-(. Otóż do żadnego z nich nie można wejść, przeszukać go, nigdzie nie ma żadnych skrzynek, a wszystkie postacie niezależne (łącznie z księciem ;-PPP) przyjmują naszą drużynę przed drzwiami swoich rezydencji (czyżby służba powyrzucała ich z domu na czas wielkich wiosennych porządków?)

Sama grafika nie odrzuca, chociaż w dzisiejszych czasach nie jest to nic, o czym warto byłoby mówić. Nie warto też mówić o intrze, bo właściwie nic takiego nie istnieje. Być może staje się to już standardem, żeby obciąć koszty produkcji, ale ostatnimi czasy coraz więcej gier rozpoczyna się wstępem, gdzie to przed naszymi oczyma przesuwają się kolejne obrazki a lektor smętnym głosem wygłasza tyradę mającą nas wprowadzić w świat gry. Tym razem zostajemy poinformowani o wielkiej wojnie pomiędzy bogami, trwającej od stuleci w której to przewagę uzyskał zły bóg śmierci i żeby go zniszczyć musimy wcielić się w uczłowieczoną część astralnego bytu jednego z tych "dobrych" bogów i przeniesieni do innego wymiaru mamy odnaleźć bogów zamieszkujących ten świat i uzyskać od nich pomoc w postaci broni mogącej pokonać zło. Sorry jeżeli coś poplątałem, ale dawno nie słyszałem tak bzdurnego wstępu i co mi wpadło do lewego natychmiast prawym uchem wyszło, ale mniej więcej takim wstępem zostajemy na początku potraktowani a nasza bohaterka materializuje się w największym ludzkim mieście i przystępuje do działania.

Rozgrywka jak to w grach cRPG polega na wykonywaniu przeróżnych, niczym nie zaskakujących zadań i rozmowach z kolejnymi postaciami niezależnymi, przez co popychamy grę do przodu. Jak do tej pory zdążyłem zauważyć scenariusz jest liniowy i mało odkrywczy, a my nie mamy za dużego na nic wpływu, bo nawet postacie, które się do nas przyłączają, czy też odłączają robią to zgodnie z życzeniem autorów i musimy się z tym pogodzić. Dla utrudnienia (czy może raczej dla uatrakcyjnienia ;-D) dodano wątek ekonomiczny (można sprawdzić swoje umiejętności kupieckie - chyba wezmę kredyt z banku i zainwestuje w jakiś sklep, bo dobry jestem ;-PPP), polegający na tym, że wszędzie natkniemy się na kupców sprzedających przeróżne towary potrzebne w innych częściach kraju, gdzie możemy za nie dostać zdecydowanie wyższe ceny. Dzięki handlowi podreperujemy nasz wątły budżet, obciążony wydatkami na mikstury, wyposażenie i ciągle rosnące koszty szkolenia. Oprócz handlu i zadań najważniejszą rzeczą są oczywiście walki z coraz mocniejszymi przeciwnikami (chociaż im my jesteśmy mocniejsi, tym te walki są łatwiejsze :-/), odbywające się w trybie turowym. Na jego potrzeby obraz z widoku FPP przełącza się na trójwymiar i w zależności od umiejętności (walka wręcz, rzucanie czarów, strzelanie z łuków) i dostępnych punktów akcji możemy wykonywać różne czynności mające na celu wyeliminowanie sterowanych przez komputer przeciwników. Muszę z żalem stwierdzić, że komputer jest głupi jak but i może poza początkową fazą gry walki nie są większym wyzwaniem dla naszej drużyny.

Jeżeli chodzi o wyposażenie i ekwipunek, to raczej nie można narzekać, przygotowano go sporo a do tego mamy możliwość "wzmocnienia" alchemicznego oraz "podpakowania "specjalnymi kryształami podnoszącymi różne statystyki, pod warunkiem posiadania otworów na nie w naszym sprzęcie. Alchemia to dziedzina sztuki magicznej, która oprócz ponoszenia klasy przedmiotów pozwala nam na tworzenie przeróżnych magicznych mikstur - potrzebujemy tylko odpowiednie ingrediencje i odczynniki oraz przepisy alchemiczne. W sumie nie mam (poza wcześniej wspomnianym błędem ze znikaniem formuł z książki) do czego się przyczepić ;-P. Całkiem niezła jest też muzyka, zwłaszcza motyw przewodni i całkiem przyjemnie podnosi atmosferę podczas gry.

Przejechałem się po Gods: Lands of Infinity jak tylko mogłem, ale na koniec powiem jednak kilka słów na jej obronę :-D. Pomimo tych wszystkich słów krytyki, coś w niej jest :-). Coś, co pomimo narzekania i sarkania pozwala na całkiem przyjemne spędzenie przy niej kilku godzin. Nie jestem tylko pewien, czy przypadkiem nie jest to tęsknota za wymierającym już gatunkiem cRPGów FPP z walką trybie turowym, ale jeżeli tak właśnie jest, to w zasadzie zrozumieją mnie tylko starzy hardcore'owi miłośnicy tego gatunku, chociaż może i innym też ta gra przypadnie do gustu.

30.01.2006
11:29
smile
[6]

Adamus [ Gladiator ]

Kurcze rozpisałem się - stary grafoman ze mnie - prawie recenzja wyszła ;-PPP.

Kacper --> Bierz ja i drukuj :-PPPP

30.01.2006
11:38
[7]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Adamus ---> zagraj lepiej w SR2. Gra swietna, a i polska wersja podobno lepsza :)

30.01.2006
12:43
smile
[8]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Chyba sobie zrobię porządną przerwę od gier komputerowych, bo już zaczyna mnie nużyć ciągle powtarzająca się sytuacja, w której z niecierpliwością oczekuje na grę, a kiedy już ją dostanę w swoje ręce, odkładam na półkę po paru godzinach grania:( Tak było w przypadku Gods i tak jest niestety również w przypadku SR2. Ta druga rzeczywście jest świetną grą, ale zmiany wprowadzone w niej w stosunku do części pierwszej, w którą to zagrywałem się do bólu, są prawie żadne:( Te same rasy, te same misje, ta sama muzyka i grafika.. zmienili tylko wygląd Kissanom i nazwali ich Dominatorami. No i jest ten tryb RTS, który owszem ma jakiś potencjał, jest jednak jak na mój gust potraktowany przez autorów jako wepchnięty nieco na siłę dodatek i przez to zbyt mało urozmaicony.

30.01.2006
15:45
[9]

Katane [ Useful Idiot ]

W Gods pogralem chwile, i:
1. Tlumacznie - jawna kpina. Nawet w instrukcji, grupa przedmiotow, do ktorej naleza kostury i wlocznie to "bron rzucana", magowie posluguja sie magicznymi "wloczniami" (chociaz sa to laski).
2. Gra niezle sie tnie na moim gracie, musi poczekac na upgrade, cale szczescie pewnie juz niedlugo.
3. Przy wchodzeniu do obszaru Mlynu czyjegostam, gra wywala mnie do systemu. Nie wiem, czy to problem mojej karty graficznej bez obslugi Pixel Shaders, czy bug gry. Adamus, spotkales sie moze z tym problemem?

30.01.2006
15:52
smile
[10]

Adamus [ Gladiator ]

Katane --> Tak, tłumaczenie jest delikatnie mówiąc "do dupy" ;-PPP. A sama gra jest bardzo niestabilna i niejeden raz wysypała mi sie do windowsa, nie mówiąc, że po uzyciu "ALT+TAB" juz do niej nie mozna wrócić i pozostaje tylko jej zamknięcie :-/.
Co do tego obszaru, to tu akurat nie miałem żadnych problemów.

30.01.2006
15:57
smile
[11]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> Niestety do Szczecina jeszcze nie dotarła ta partia gier Cenegi :-/.
Swoja drogą, ktoś tam tego Godsa testował? :-((((. A jeżeli, to powinien dostac takiego kopa w tyłek, ze zobaczyłby PKiN z góry.

30.01.2006
16:04
[12]

Katane [ Useful Idiot ]

Adamus --> No wlasnie, a uruchamia sie niespecjalnie szybko :/

Co do Space Rangers 2 - pogralem godzine i juz jestem prawie zakochany w tej grze.

30.01.2006
17:57
[13]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Adamus --> Nie widzialem Godsa na oczy. Nawet nie wiem, kto sie tym zajmowal. Ja robilem SR2 i Deusa.

30.01.2006
18:19
[14]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

no to po przeczytaniu tego powyżej spokojnie będę grał sobie dalej w tego moda EoB,a tak sobie myślę że moze pościagam inne,w koncu tyle ich już powstało przez te lata do NWN-może znacie jakieś super i możecie polecić?Tak też minie mi czas do Obliviona i HoMM 5 :).Jeszcze mam mod Ultimy 5 na DS-a-pierwsza próba z modami wypadła nader zachęcająco więc moze spróbuję.

30.01.2006
20:08
[15]

Wasylus [ Chor��y ]

Ma ktos pomysl jak pokonac death lordow i sorceress queen na poziomie expert druzyna w ololicach 12-13 levelu. Probowalem ich wyciaga pojedynczo ale nie chca dranie. Ponadto 1-2 death wishe i pol mojej druzynki szczerzy sie do mnie golymi czaszkami. Chyba bede musial nabic 2-3 levele gdzie indziej. Albo "oszukac" i przelaczyc sie na czas tej walki na najnizszy poziom trudnosci.

30.01.2006
20:11
[16]

Wasylus [ Chor��y ]

Hmm - chodzi o Wizardry 8 oczywiscie :)

30.01.2006
20:16
[17]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> Nawet przez myśl mi nie przeszło, że mógłbyś wypuścic takie "cuda". Ale swoja drogą to możesz zwrócic uwagę decydentów o tym o czym tu mówimy, bo w końcu ta lokalizacja naprawdę nie przynosi Cenega chwały ;-P

Jak tak chwalicie tą Space Rangers 2 i skoro to jest strategia turowa, to sie chyba skusze jak juz ja spotkam w sklepie :-P

Wasylus --> Troszke się musisz podciągnąć :-), to naprawde nie są łatwi przeciwnicy ;-PPP

30.01.2006
20:38
[18]

Kacper [ Konsul ]

Wasylus -> na tym poziomie trudnosci i doswiadczenia - bez szans. Generalnie jednak: magiczna osłona na maxa, duchowa tarcza na maxa. Owszem, da się ich powyciągać z klasztoru. Rzucasz np. Morowe Powietrze na całą grupę i wszystko co tam masz po ręką z czarów obszareowych (oślepienie, eksplozja dźwięku itp), zeby zneutralizowac kultystki, ktore potrafia przywolywac zywiolaki, po czym cofasz się za kolumny. Jak death lord wyjdzie, szybko go ubijasz i zwiewasz. Czasami rzecz wyjdzie, czasami nie. Najlepiej jednak poczekac do czasu az Alchemik, Ninja, czy Ranger mają czar 6 poziomu Lotne Piaski. W pierwszej turze większość kultystek idzie do piachu, a sami lordowie to już kaszka z mleczkiem, przy włączonych tarczach...

Adamus -> no to już wszystko wiem!!! :). Szkooooda. Przecież to nawet nie trzeba czasami mieć megafunduszy, tylko myśleć trochę. Wiadomo, że fani rpg przezyją zdziebko gorsza grafikę, aby mieć fajny system walki, zaawansowany system rozwoju postaci, ciekawe przygody i różne miłe bajerki (alchemia, robienie własnych przedmiotów, scalanie zaklęć, czy co tam jeszcze). Eeee tam... Rozczarowany... :(.

30.01.2006
21:38
[19]

Baltazar [ Howl from Beyond ]

Adamus --> bugi może ktoś poprawi patchem, choć za bardzo w to niewierzę, bo God's to niskobudżetowa produkcja. Gorzej, że - jak piszesz - sama gra jest taka sobie. Za kilka dni powinna dotrzeć do mnie przesyłka i mimo, że nie nastawiłeś mnie zbyt optymistcznie to spróbuję pograć. Jak mi God's nie podejdzie, to Waszym wzorem zabiorę się w końcu do tego moda do NWN.

30.01.2006
22:08
[20]

Wasylus [ Chor��y ]

Kacper --> Death Lordowie to nie pestka, nawet z wlaczonym magic screenem i soul shieldem przebija sie Death Wish (mimo ze postacie maja po 100% odpornosci). Natomiast faktycznie musze podciagnac druzyne o 2-3 poziomy zanim tu wroce.
Swoja dorga przelaczylem sie na normal - expert mnie zmeczyl dlugoscia walk, postacie walczace wrecz, z dobrym attack ratingiem i statsami odpowiedzialnymi za trafienie (str/dex) ze skillami na poziomie 70-80 na expercie nie trafiaja polowy ciosow, co za tym idzie walki sie przeciagaja. Na normalu jest znacznie szybciej, niektore walki sa o polowe krotsze.

30.01.2006
23:14
[21]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Adamus--->nie napisałeś mi czy wiesz do czego służą te pergaminy do kopiowania kluczy-tzn jak je użyć?

30.01.2006
23:45
[22]

Katane [ Useful Idiot ]

I ja nabieram ochoty na tego moda do NWN :)

Caly dzien gram w Space Rangers 2, nic mnie tak nie wciagnelo od czasu Medieval: Total War. Gra jest cudowna, grafika taka sobie, muzyka poprawna, grywalnosc niesamowita. Siedze o polnocy z kalkulatorem w reku i obliczam, ktora trasa wyznaczona przez centra handlowe przyniesie mi najwiecej zysku w najmniejszym czasie :)

31.01.2006
00:05
smile
[23]

Deepdelver [ aegnor ]

Ryslaw --> mam ogromną prośbę. Próbuję dociec kto 'dubbingował' poszczególne postacie w polskiej wersji BG1, BG2 i P:T. Zdaję sobie sprawę, ze pełna lista płac jest na końcu każdej instrukcji, ale chodzi mi o dopasowanie nazwisk do postaci. O ile w przypadku znanych nazwisk jest to łatwe, to odnalezienie 'wokalnego pierwowzoru' Safany czy Aerie jest już dość utrudnione.
Chciałbym zrobić coś w tym rodzaju (mój prawie cały dotychczasowy "plon"):
https://lcs.net.pl/seraphe/Forum/viewtopic.php?p=1125#1125

W necie nic więcej nie znalazłem, gram/cdprojekt też nie zdołał mi pomóc (mimo dobrych chęci po ich stronie). You're my only hope. ;) Nie chcę zaśmiecać wątku, zatem jeśli byłbyś skłonny mi pomóc to podaj mi namiar na Ciebie na [email protected] albo GG 2117733 to sprecyzuję moje pytania (obiecuję, ze nie będę Cię zadręczał niechcianą korespondencją ;D). Jeśli nie masz ochoty albo możliwości - odpisz proszę w tym wątku. Wtedy pomęczę osoby z Credits na stronach ich teatrów. Z góry dzięki. :)


Do bywalców karczmy - wielkie sorry za offtop, ale próbuję złapać Ryslawa tam gdzie z pewnym prawdopodobieństwem może jeszcze zajrzeć. Mam nadzieję, że wybaczycie. :)

BTW jest możliwość "wyłączenia" polonizacji do GODS?
Bo nie wiem czy inwestować w to "cudo". :)

31.01.2006
00:57
[24]

Kacper [ Konsul ]

wasylus->ja jakos z deathlordami nie mialem klopotow (teraz cale to towarzystwo rozwalilem dwuosobowym teamem). Gorzej jak te wszystkie czarodziejki nasciagaja chmare zywiolakow, bo robi sie tloczno... Jak masz klopoty z trafianiem to wlaczaj Supermana na najwyzszym poziomie przez czar albo przez picie z buteleczki. No i Zaklete Ostrze, obowiazkowo. Ech, szkoda ze Superman nie dziala na cala grupe, tylko na jedna postac. Ale za łatwo by było...

31.01.2006
01:51
[25]

Wasylus [ Chor��y ]

Kacper --> Wydaje mi sie ze w przypadku skutecznosci czarow wazny jest poziom postaci vs "potwora", ciekawy jestem na ktorym poziomie byl twoj duet jak ich rozwalal, nie sadze zeby Death Lord 16lvl mial duza szanse na skuteczne rzucene death wisha przeciwko postaci z maks resami i na 20+ lvlu. Zakladam oczywiscie ze mowimy caly czas o trudnosci "expert".

31.01.2006
02:41
[26]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Jeśli tu ktoś jeszcze jest - jak dostać się do początkowych części tego wątku (i innych) ??? W zasadzie zafundowałem sobie MayClub tylko po to, ale jakoś nie potrafię sobie poradzić.

31.01.2006
02:55
smile
[27]

Deepdelver [ aegnor ]

Mr.Kalgan --> May Club nie ma tu nic do rzeczy. :)

Na liście wątków masz w prawym dolnym rogu przycisk "Archiwum Forum". Kliknij na nim, a następnie wklej w okienko wyszukiwania "Serie M&M, Wizardry i inne cRPGi w trybie FPP" (wyświetli na kilku kolejnych stronach stare części wątku, od 14 począwszy) albo "Might & Magic VI" (do 13 części włącznie).

31.01.2006
03:46
[28]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Adamus-coś mi nie idzie zbytnio-oczyściłem obie części Ancient Dungeon,otwarłem wszystkie drzwi,oprócz jednych(Ancient Stone required),przeszukałem wszystkie zwłoki i nic-są jeszcze zasypane kamieniami schody-beczki z prochem obok sugerują ze moze trzeba wysadzić zawalisko,ale nie da się,oczywiście wymienionego wyzej Ancient Stone też nie ma nigdzie.Mam Jail key i Gold key ale juz więcej drzwi nie ma-w dodatku w dołaczonym walktrough pominięto Ancient Dungeon :(.Idę spać,moze jutro coś jeszcze wymyślę ale naprawdę juz nie wiem co-przeszukałem tez ściany pod kątem ukrytych przycisków i nic nie znalazłem w trybie przeszukiwania.

31.01.2006
04:05
[29]

_Mok_ [ Centurion ]

> mam ogromną prośbę. Próbuję dociec kto 'dubbingował' poszczególne postacie w polskiej wersji BG1, BG2 i P:T.

Ups. Może Rysław będzie coś pamiętał, ale nie licz na zbyt wiele, chyba że akurat był obecny na nagraniach. Szczerze wątpię by ktoś miał dokładne listy aktorów, pewnie miała je jedynie osoba załatwiająca nagrania (a nie był to pracownik CDP) i studio, ale po tak długim czasie to bez znaczenia. Po wyjściu ze studia nagrania przychodziły już w postaci sterty .wavów, bez danych o tym kto co nagrywał, bo takie dane do niczego nie były potrzebne.

31.01.2006
08:48
[30]

Wasylus [ Chor��y ]

Wlasnie zdobylem Diamond Eyes - czy jest jakeis miejsce gdzie mozna 2gi egzemplarz dostac ?
A i jeszcze - gdzie najlepiej nabic lvl tak od 13 do 15-16 ?

31.01.2006
09:16
[31]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Deepdelver --> postaram się pomóc, tylko muszę znaleźć swoje zapiski z tamtych lat. Najwięcej będę mógł powiedzieć o BG2, bo brałem czynny udział w nagraniach. Podkładałem głos Bhaala między innymi :)

31.01.2006
09:46
[32]

Adamus [ Gladiator ]

Deepdelver --> Akurat ten wątek nie ma nic wspólnego z karczmami ;-P. Tu rozmawiamy o róznych rzeczach związanych z grami cRPG w szczególności w trybie FPP, a w karczmach o czym sie tylko da ;-PPP. Twoje pytanie do Rysława jest zwiazne z grą cRPG, jest więc jak najbardziej na własciwym miejscu :-)

OldDorsaj --> Nie pamietam w którym miejscu, ale powinieneś znaleźć artefakt, który leczy wszystkie obrazenia dowolna ilość razy na dzień. Nastepnie trzeba go wrzucić do tej studni przy której tu wylądowałeś i wtedy dostaniesz Ancient Stone i będziesz mógł otworzyć te zablokowane drzwi.
A z pergaminów do tej pory nie musiałem korzystać.

31.01.2006
09:47
smile
[33]

Adamus [ Gladiator ]

Rysław --> Zawsze sie zastanawiałem czyj to był głos, bo nawet Ładysz przy nim wysiada :-DDD

31.01.2006
10:35
[34]

Adamus [ Gladiator ]

JRK --> Podaj mi swoje namiary, to Ci prześlę obrazki. Ja chwilowo jestem odciety od GG więc mnie tam nie szukaj :-)

31.01.2006
12:17
[35]

Katane [ Useful Idiot ]

Jako czynny (choc raczej nie obecnie ;) ) zalogant wyrecze JRK : [email protected]

31.01.2006
12:17
[36]

Mr.Kalgan [ Gold Dragon ]

Deepdelver --->>> Dziękuję. Rozpocząłem sentymentalną wycieczkę w głęboką przeszłość moich ulubionych wątków 1. naturalnie tego, 2. Falloutowego i 3 Baldursowego.

31.01.2006
12:23
smile
[37]

Deepdelver [ aegnor ]

_Mok_ -->
Szczerze wątpię by ktoś miał dokładne listy aktorów, pewnie miała je jedynie osoba załatwiająca nagrania (a nie był to pracownik CDP) i studio, ale po tak długim czasie to bez znaczenia.
Liczyłem głównie na to, że zachowały się te 'fiszki' z kwestiami do wypowiedzenia i opisanym kontekstem, które dostarczane były aktorom.


Ryslaw --> z góry wielkie dzięki :)

Podkładałem głos Bhaala między innymi :)
Widziałem Cię w Creditsach i właśnie zastanawiałem się kogo 'grałeś'. :)


Mr.Kalgan --> no to masz lektury na kilka tygodni :)

31.01.2006
12:29
[38]

Adamus [ Gladiator ]

Katane --> Wielkie dzieki :-) Gdzieś mi wcięło namiary do róznych ludzi po tym, jak ostatnio z powodów zawirusowania musiałem zrobić format c: - nawet próby odpalenia w trybie awaryjnym nic nie dawały :-(. TAKIM SKUR*%$#SYNOM CO PISZĄ I ROZSYŁAJA WIRUSY POWINNO SIE JAJA UCINAĆ PRZY SAMEJ D....!!!

Mr.Kalgan --> a Wiesz, że zbliża się rocznica? Nasz wątek niedługo bedzie miał piąte urodzinki :-)

31.01.2006
12:35
[39]

Luki1313 [ Chor��y ]

Zakupilem Gods-a gra moze nie najwyzszych lotow ale dosc milutka (jak za taka cene)
denerwuje jedynie kulejaca animacja podczas walki :/
i "kfiatki" lokalizacyjne :/ ehh ta Yoda co za ludzi zatudnia :/

31.01.2006
12:39
[40]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Adamus--->dzięki,miałem ten kamień uzdrawiający i nawet kombinowałem czy czasem z nim coś nie trzeba zrobić ale o studni nie pomyślałem-choć byłem blisko bo wrzuciłem tam ten pergamin z duplikacją kluczy.Z tym zawalonym zejsciem i beczkami coś ci się udało zrobić na tym poziomie?

31.01.2006
13:27
[41]

Kacper [ Konsul ]

wasylus->ten sam miałem problem, podobno druga DE gdzieś jest, ale gdzie? Ktoś mowił, że zostaje po zabiciu Szamana w Tryntonie, ale próbowałem wiele razy i nic.
Co do doświadczenia. Super łatwo się je zdobywa u Rapaksów. Jak pójdziesz do Zamku, to przejdź do kowala Ferro. Kup co trzeba i śpij na pięterku przy jego sejfie (tam Cię nikt nie zaczepi). Po KAŻDYM obudzeniu będziesz miał w pobliżu MNÓSTWO Rapaksów. Najwieksza walka, jaką tam stoczyłem to z przeszło trzydziestką magów, samurajów i straceńców. Walki są dość przyjemne (w wąskich korytarzach walczy się najlepiej), tylko trzeba uważać, zeby hołota nie zabiła Ferro, bo to najlepszy kupiec w grze. Bawiąc się w ten sposób możesz zarobić, nie przesadzę, kilka milionów punktów doświadczenia. W każdym razie, póki ci się nie znudzi...

31.01.2006
14:02
[42]

Katane [ Useful Idiot ]

Chyba chodzi o Diamond Eyes, a nie Diamond Epee, bo ta druga niczym sie nie wyroznia. A mozna ja chyba tylko ukrasc od Szaman Trynnie.

31.01.2006
16:10
[43]

Adamus [ Gladiator ]

OldDorsaj --> Nie udało mi sie nic zrobić. Próbowałem wysadzac beczkami z prochem, ale nic to nie dało. Moze gdyby zebrac je wszystkie, które tam są i te z drugiego poziomu, to byc może by pomogło, ale juz mi sie nie chciało tego robić.

Bardzo optymistyczna recenzja Godsa sie ukazała na GOLu :-). Pozwoliłem sobie do niej przytoczyc trochę zmodyfikowany tekst, który juz w tym wątku napisałem.

31.01.2006
16:24
[44]

Kacper [ Konsul ]

katane->ja nie wiem, jak to jest z tą kradzieżą. Specjalnie, żeby sprawdzić, jak działa kiedyś wyedytowałem sobie postać na 125 kradzieży z wymaxowanymi witalnymi cechami. I nadal postać była łapana na gorącym uczynku przez niektóre postaci (czasami za którymś razem, ale jednak)! Co gorsza tak jakby program zapamiętywał, że dokonywałeś próby kradzieży (i jakby wyczerpaleś swój limit, czy co?), bo load nic nie pomagał. Generalnie jednak mając w grupie kogokolwiek znającego Alchemię kraść nie trzeba, bo z handlu eliksirami pieniędzy jest tyle, że nie ma co z nimi robić. Tyle tylko, ze nie można wtedy ukraść specjalnych przedmiotów, które daje właśnie tylko kradzież...

31.01.2006
16:42
[45]

JRK [ Generaďż˝ ]

Adamus - widze, ze sobie poradziles z tym mejlem :-)
Ryslaw - wiedzialem, ze z ciebie niezle ziolko, ale zeby od razu Bhaal? ;-)

31.01.2006
16:55
[46]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

JRK --> hehe, podkladalem jeszcze glos pod zabójcę jednego. :)

31.01.2006
17:55
smile
[47]

Adamus [ Gladiator ]

Ryslaw --> Widzę, że z Ciebie niezłe ziółko ;-PPP

31.01.2006
18:15
[48]

Wasylus [ Chor��y ]

Kacper --> To normalne w wersji spaczowanej od ktoregos tam patcha. We wczesniejszych wersjach gry mozna bylo okradac "metoda" load-save az do skutku ale zostalo to zmienione w 1 patchu. Tym samym kradziez w wersji spaczowanej jedt bezuzyteczna. Notabene polska wersja wydana przez CD projekt byla odrazu pozniejsza (z wykastrowana kradzieza)
Co do drugiego Diamond Eyes to raczej nie w Trynton ale cholera wie gdzie.

01.02.2006
01:36
[49]

Kacper [ Konsul ]

wasylus->a jednak dobrze pamietalem: "Shaman Das drops very good items including the most powerful off-hand weapon in the game, the Diamond Eyes". Czyli morał z tego taki, że trzeba długo probować.
A z tą spatchowaną kradzieżą to kicha w takim razie, bo obawiam się, ze niektórych przedmiotów nie można ukraść nigdy... Niemniej kiedyś grałem grupą, gdzie bard albo wynalazca rozwijał kradzież i magiczne księgi rwałem jak trzeba... Oczywiście jak przyszło do superdrogich przedmiotów, to już była kicha. Chyba najbardziej sugestywnie obraża się Bela :).

01.02.2006
11:37
[50]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Adamus--->jednak coś miałem nie tak z tym modem-po wyjściu z Ancient Dungeon wyczysciłem lokację z dziurami w podłodze,ale nie mogłem znów z niej wyjść(brak silver key).W walktrough miałem zaznaczony silver key w skrzyni,która była rzeczywiście podświetlona ale pusta znów,powrót do wcześniejszych sejwów nic nie dawał-to samo.w basenach czasem pojawia się dodatkowy klucz ale nigdy silver key-już miałem skończyć granie gdy przyszło mi do głowy by sprawdzić czy da się zacząć nową grę moją postacią.Odpaliem na nowo,wybrałem moją postać i ojawiłęm się na początku z całym doświadczeniem i ekwipunkiem.zelastwo sprzedałem za ogromną kasę i ruszyłem z powrotem do podziemi-z 9 lvl zajęło mi tylko niecałą godzinę dotarcie w to samo miejsce-okazało się że teraz w skrzyniach tam gdzie powinny leżą sobie srebrne klucze.Przeczytałem w pliku dołączonym do gry że tak mogło sie dziać poniżej wersji 1.65,ale ja mam wersje 1.66x.Mam nadzieję że teraz będzie ok już bo gdybym był niżej pewnie już bym nie wrócił do gry a podoba mi się-szkoda mi tylko zaliczenia Ancient Dungeona bo straciłem nań prawie 3 noce i juz nie bardzo chce mi się przechodzić go na nowo.

01.02.2006
12:57
[51]

Adamus [ Gladiator ]

OldDorsaj --> Czyli jednak miałes buga ;-/. Myslę, że chyba nie musisz drugi raz go przechodzic :-). W końcu juz raz go zaliczyłeś a on nie ma zadnych związków z dalszą grą :-)

01.02.2006
13:04
smile
[52]

kiowas [ Legend ]

Właśnie tak się zawsze zastanawiałem patrząc na Rysława - kogo on tez mi przypomina?
No i teraz juz wiem :))

01.02.2006
18:50
[53]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Adamus--->dlatego nigdy nie instalowałem żadnych modów(jedynie raz do Diablo 2) bojąc się właśnie takich efektów-gra rozwija się w najlepsze a tu nagle kapa,dlatego po odpaleniu EoB byłem bardzo zadowolony że tak to fajnie działa,a teraz znów cały czas będę myślał w którym momencie błąd nie pozwoli mi na dalszą grę

01.02.2006
22:59
[54]

Unseen [ Pretorianin ]

Tez przechodze ten mod do NWN i mam pare pytan. Zszedlem ta klapa na poziomie z Liszem na dol (secret level?) - mozna pozniej wrocic jeszcze na wyzsze poziomy? Do czego sluza te oltarze w ksztalcie dloni?

Pozatym mod jest bardzo fajny, ma swoj dungeonowy klimat. Niestety od czasu wydania swietnego Arx Fatalis posucha na crpg'i tego typu, a sequel z tego co widac zapowiada sie mocno zrecznosciowo :/

01.02.2006
23:02
[55]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

Unseen --> trudno nazywać Dark Messiah od Might and Magic "sequelem" Arx Fatalis :)

kiowas --> hehe, teraz to bys mnie nie poznal. Zaroslem jak dzikus :)

01.02.2006
23:31
[56]

Unseen [ Pretorianin ]

Ryslaw, po obejrzeniu filmu i screenow z gry mialem wrazenie, ze jest to stary AF tylko w nowym i arcadowym wydaniu. W sumie gra poodbna w zalozeniach do Hexena II, wiec nie jest tak zle ;)

02.02.2006
01:00
[57]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Unseen--->wrócisz z Ancient Dungeon z powrotem na poziom 2,ale potrwa trochę zanim z tamtąd wyjdziesz,do czego służą dłonie oprócz tego że coś na nich czasem leży nie wiem-zaraz zaczynam grę-powinienem niedługo zejsć na 3 poziom

02.02.2006
08:35
[58]

kiowas [ Legend ]

Rysiu ---> oszczędzasz na maszynce? :))

02.02.2006
10:25
[59]

Luki1313 [ Chor��y ]

Jeszcze nawiaze do Gods-a

Wychodzi na to ze, albo tworca gry sie nie chcialo konczyc, albo wydawca bardzo naciskal
bo dostalismy platna bete :/
-przedmioty mialy sie chyba psuc jednak zostaly nie zniszczalne a kowal w miescie moze naprawiac ( zostala opcja dialogowa
-mapa lokacji mial byc chyba trojwymiarowa jednak zablokowano ja ( odblokowac mozna przez probe wpisania notatki i teraz kursorami mozemy zmieniac nachylenie mapki)
-powinno sie dac kupic woz jaki i konia. Cos w instrukcji jest ze bedzie to dodane na plycie z danymi (cokolwiek to znaczy ;])

02.02.2006
11:55
smile
[60]

Szenk [ Master of Blaster ]

Luki1313 ---> Ja bym do tego dodał jeszcze częste wychodzenie do windowsa po skończeniu walki. Choć zależy to chyba, bo ja wiem?, od fazy księżyca, pokrywy śniegu na drogach, czy czegoś tam jeszcze, bo dzisiaj wyjątkowo co druga walka kończyła się u mnie widokiem sympatycznego obrazka, jaki mam na tapecie. W poprzednich dniach aż tak często mi nie gra wychodziła do pulpitu.
A może to od poziomu bohaterki zależy? :)

02.02.2006
12:05
[61]

Adamus [ Gladiator ]

SKończyłem Godsa i jestem zawiedziony :-( Wszystko w tej grze wygląda mi jakby załozenia twórców były bardzo ambitne, ale nie zrealizowano ich nawet w połowie :-(. Wiele miejca na mapie, ale lokacji niewiele, wielostopniowy rozwój alchemii, kilka recept sporo składników i też nagle to wszystko się urywa w momencie jak oczekujemy na jakieś nowe przepisy i mozliwości. Widać, że miały być jeszcze inne klasy postaci, a przynajmniej jedna - łotrzyk, stoją tu i ówdzie postacie, które chyba powinny nam dać jakieś zadania ale nic z tego że stoja nie wynika. O ile jeszcze w pierwszym mieście tych zadań do wykonania mamy kilka, to juz im dalej tym gorzej :-(. Jak dostaniemy jedno poboczne zadanie na dwie nowe lokacje to jest dobrze. Z szumnych zapowiedzi tez niewiele pozostało :-P w końcu gra miała byc nieliniowa i zaskująca, mieliśmy mieć możliwość dużej swobody działań,a w sumie moze ze dwa poboczne questy pozwalają na dowolność ich wykonania. Ogólnie wszystko to wygląda jakby nagle zabrakło czasu pieniędzy i chęci na dokończenie gry. Po wyjściu z miasta elfów, kazda z lokacji jest w zasadzie sterylna, to tylko kilka-kilkanaście takich samych pojedynków i przejście do nastepnego :-(. Do tego, jak juz stwierdziła nie jedna z osób grających w te gre jest ona niestabilna i bez przyczyny wysypuje sie do windowsa :-(. Po ukonczeniu troche musze zmniejszyc moja ocene, w zasadzie Gods nie zasługuje na więcej niz 50-55%. Gdyby utrzymac poziom z początku gry, to by mogła byc dosyc ciekawa, ale niestety jak juz wczesniej pisałem załozenia twórców były ambitne, ale wykonanie minęlo się i to bardzo mocno :-(.

02.02.2006
12:08
[62]

Adamus [ Gladiator ]

Ale żeby Wszystkim poprawic humory, to pochwale się, ze popykałem trochę w HoM&M V i mogę powiedzieć jedno :-) - TRÓJECZKA Z NOWA GRAFIKA :-DDD

02.02.2006
12:10
[63]

Adamus [ Gladiator ]

A tak wygląda ekran walki, szkode że nie hexy, a tylko szachownica, ale tez ciekawie sie walczy. Przed walka mozna ustawić swoje wojska.

02.02.2006
12:11
[64]

Adamus [ Gladiator ]

A tak ruszamy do boju :-)

02.02.2006
12:11
[65]

Adamus [ Gladiator ]

Animacje 3D podczas walki :-)

02.02.2006
12:13
[66]

Adamus [ Gladiator ]

A tak wygląda jeden z bohaterów :-). Siedzi sobie na słoniu i pyka fajeczke z której leci dym :-PPP

02.02.2006
12:14
[67]

Adamus [ Gladiator ]

A tak wygląda miasto, jeszcze bez żadnych dodatkowych obiektów, które beda podczas zrozbudowy sie pojawiać z boków :-)

02.02.2006
12:15
[68]

Adamus [ Gladiator ]

A tak wygląda miasto po wejściu do środka.

02.02.2006
12:16
[69]

Adamus [ Gladiator ]

A tu mamy mozliwośc rekrutacji jednostek. W sumie siedem rodzajów + ulepszone :-)))

02.02.2006
12:17
[70]

Adamus [ Gladiator ]

Tak było dawniej, ciekawszych obiektów strzega mocjniejsze jednostki :-)

02.02.2006
12:18
[71]

Adamus [ Gladiator ]

Hydry to jeszcze nie mój poziom ;-PPP

02.02.2006
12:20
[72]

Adamus [ Gladiator ]

Wygląda to pieknie, budynki, postacie, woda rozbijająca sie o brzeg, drzewa :-)))) Mozna obracac ekran, zmieniec kąt patrzenia, oddalac i przybliżać widok, CUDO :-DDD

02.02.2006
12:22
[73]

Adamus [ Gladiator ]

Po osiągnięciu kolejnego poziomka nasz bohater moze wybierac z pośród czterech umiejętności :-)

02.02.2006
12:22
[74]

Adamus [ Gladiator ]

Tu widać, ze miasto sie rozbudowywuje :-)

02.02.2006
12:23
[75]

Adamus [ Gladiator ]

Kolejna walka :-)

02.02.2006
12:24
[76]

Adamus [ Gladiator ]

Oczywiście nie zapomniano tez i o podziemiach :-DDD

02.02.2006
12:25
[77]

Adamus [ Gladiator ]

A tak wygląda walka pod ziemią

02.02.2006
12:29
smile
[78]

Adamus [ Gladiator ]

Niestety jest tylko jedno małe ALE :-(. Wersja beta jest dostępna tylko do gry w sieci. Niby mozna ustawić czas tury dla kazdej osoby, ale czas przewidziany na walki nie jest do tego doliczany, więc na ruch przeciwnika czeka sie nieraz po kilka minut a grając w kilka osób, to musimy sie przygotowac na katorge i gre przez co najmniej tydzien ;-PPP. Tak więc raczej chyba poczekam do premiery :-D.

02.02.2006
13:14
[79]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

no niestety byłem niepoprawnym optymistą myśląc że dojdę do 3 poziomu w EoB-do 5 rano przeszedłem może połowę drugiego i w dodatku w ferworze walki zapomniałem zrobić sejwa przez godzinę no i oczywiście zginąłem-ale to dobrze świadczy o grze,bo tylko wtedy zapominam sejwować jak gra mnie wciągnie na maxa.Wygląda na to ze na przejście 12 poziomów + sekretne zejdzie mi kilka tygodni intensywnego grania.

Adamus--->tobie się już znudził EoB?

Co do HoMM 5 to czekam na tę gre jak na zbawienie ale na singla nie multi-w trójkę gram pratycznie non stop od czasu jak wyszła i mam ogromny dylemat-po tygodniowej walce o usunięcie trojana Hacktool Rootkit z mojego kompa pzreczytałem niedawno że zabezpieczenie Starforce zostało przez niektórych nazwane zagrożeniem typu rootkit-dopiero po tym mnie olśniło skąd ten syf był na kompie i ciągle się pojawiał mimo formatowania,zainstalowanego Nortona Internet Security i innych prób jego usunięcia i zablokowania.Wszystko stało się jasne no i postanowiłem nie kupowac już gier zabezpieczonych SF-jak ja to wytrzymam przy HoMM 5 nie wiem

02.02.2006
13:17
smile
[80]

Bogas [ Senator ]

Adamus- Jest możliwość pogrania w pojedynkę oraz w trybie hot seat. Więcej informacji pod poniższym adresem:
----- >

02.02.2006
13:30
[81]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Adamus --> HoMM5 zapowiada się znakomicie, ale boję się, że może wyjść z tego coś na kształt Dungeon Lords.. Co prawda twórcy opóźnili czas wydania gry, ale są głusi na uwagi graczy. Beta wersja w obecnej formie nie zmieniła się w ogóle stosunku do ostatniej wersji zamknętej bety sprzed miesiąca i z tego co mówi Ubisoft, nie będzie więcej patchy udostępnionych graczom do testowania. A błędów jest multum.. przede wszystkm tych dotyczących balansu jednostek i AI komputera.Największym manamentem jest obecnie rozmiar pola bitwy, który w początkowej fazie bety miał 3 różne rozmiary zależne od rozmiaru armii biorących udział w walce. Obecnie jest tylko jeden rozmiar, którego twórcy nie zamierzają zmieniać. Przy walkach z udziałem większych armii, duże jednostki nie mogą się po prostu ruszyć na plu bitwy:|

Aha i istnieje sposób na włączenie single player oraz hot seat:

02.02.2006
13:45
[82]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Przykładowy obrazek pokazujący zablokowanie jednostek na polu bitwy -->

02.02.2006
14:26
[83]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Witam ....

Adamus - twoj kalejdoskop powiedzial wiecej o grze niz niejedna zapowiedz

Jak jest z walka tzn chodzi mi o animacje - mozna obserwowac pole bitwy w oddaleniu, bo te statyczne obrazki (zblizenia) wygladaja tak sobie....

Mac - moze to blokowanie to element taktyki pola walki ;-) [czesc!]

Co do "hirołsów" to rzeczywiscie podzielam obawy, ze wyjda niedokonczone, niedopracowane, itd. Niestety jakos panuje taka smutna praktyka. HOMM zawsze utozsamialem z 2D, bede musial sie dlugo przyzwyczajac. Takze jakby poprawili 4 w zakresie miodnosci rozgrywki i tak bylbym happy. No coz od 3D nie ma odwrotu.
Jeszcze jedna rzecz - interfejs niezbyt mi sie podoba - jest bardzo rzeklbym ... toporny

A przy okazji warto nabyc Age of Wonders: Armia (?) Cienia po 19 zeta?

02.02.2006
14:27
[84]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Adamus - chodzi o obserwowanie w pewnym oddaleniu pola bitwy i samej walki, przesuwania jednostek itp

02.02.2006
16:03
[85]

Mac [ Sentinel of VARN ]

brzeszczot --> Kope lat;) Age of Wonders kupuj w ciemno.. gra jest naprawdę bardzo dobra. Graficznie, mimo iż w 2d wygląda o niebo lepiej niż HoMMV. Co do 3d w nowych Herosach.. pal licho, że nie każdemu może się to wizualnie podobać. Największy ból sprawia teraz koniecznośc ciągłego obracania kamerą, żeby sprawdzić czy za drzewem nie schował się jakiś skarb/potwór.
No ale starczy tego narzekania:P

02.02.2006
17:22
smile
[86]

Szenk [ Master of Blaster ]

Mam pytanko. Lekki niewypał z Godsami skłonił mnie do przypomnienia sobie przygody z M&M7. Ściągnąłem sobie pacza ze wstępniaka, gdzie podany jest również adres stronki: https://www.mm7.prv.pl/ - reklamowanej przez wstępniak jako kompendium wiedzy o M&M7 po polsku. Niestety, adres chyba nie działa - przekierowuje mnie na webpark.pl. Czy stronka zmieniła adres, czy może przestała istnieć?

02.02.2006
17:34
[87]

Raf [ Pretorianin ]

Jeśli kogoś interesują gry mmorpg (lub pseudo takie gry:)) to obecnie można się załapać na betę Dungeons and Dragons Online, link poniżej:

02.02.2006
17:46
[88]

Katane [ Useful Idiot ]

Szenk --> Ofak, wredne wp usunelo mi strone :) Najgorsze jest to, ze nie mam nigdzie jej backup'a :/ Ale jesli chcesz sie czegos dowiedziec, pytaj tu, zobacz tez ten adres:


Uprasza sie osobe zakladajaca nastepny watek o usuniecie ze wstepniaka linku do strony mm7.prv.pl !!

02.02.2006
19:43
[89]

Adamus [ Gladiator ]

Dzieki za linki do tego patcha do HoM&M V :-) działa i mozna sobie normalnie pograc :-)

brzeszczot --> Mozna obracac i przyblizac oraz oddalac widok podczas walki, oraz wyłaczać i właczac niektóre animacje.
Niestety dodano bzdurną rzecz :-/ mam nadzieje ze to tylko przy walce przez siec. Tam ma sens, natomiast w grze solo byłoby to idiotyzmem. Mam na mysli ograniczony czas na wykonanie ruchu podczas walki.

Macie racje te pole walki jakieś takie małe, zwłaszcza jak sie ma jednostki zajmujące 4 kwadraty :-/

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-02-02 19:51:45]

02.02.2006
20:25
smile
[90]

Szenk [ Master of Blaster ]

Katane ---> Jeśli chodzi o mapki, to jestem przygotowany. Kiedyś - chyba nawet z Twojej stronki - je sobie wydrukowałem i, na szczęście, do tej pory ich nie wyrzuciłem.
Zainstalowałem gierkę, pacza - i wszystko chodzi cacy, tylko... nie ma muzyki w trakcie gry. Nie pamiętam już, czy tak ma być, czy nie.
No i - głupia sprawa. Interfejs i sposób sterowania pamiętam, gra się przyjemnie, tylko... zapomniałem takiej głupiej rzeczy... Mianowicie, w pewnym momencie moich bohaterów opanowało "osłabienie". W instrukcji napisali, ze może to być wpływem zmęczenia lub pewnego rodzaju ataku stworków.
A więc zapomniałem po prostu chyba położyć swoich bohaterów spać w karczmie :)
Hmmm... tylko po co w takim razie opcja obozowiska. Chyba czas jednak przypomnieć sobie instrukcję :/

02.02.2006
20:50
[91]

Katane [ Useful Idiot ]

Szenk --> Odpoczynek pozwala odzyskac HP i mane "w polu", kiedy nie ma dostepu do karczmy.

Az znowu nabieram ochoty na MM7 : >

02.02.2006
21:22
[92]

BukE [ Warcraft ]

Raf :
Co z tym DDO? Zapisalem sie, dostalem seriala do beta testow. Czekam w kolejce na sciagnecie klienta. Co ty sadzisz? Grasz juz? Porownywalne chociazby grywalnoscia z WoW?

02.02.2006
21:40
[93]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

BukE --> to zupelnie inna gra niz WoW. Porownalbym raczej do Guild Wars. Z tym, że misje są zdecydowanie ciekawsze, nie ma grindowania (czyli zabijania odradzających się potworków), ważny jest pomyślunek, a nie tylko walka.

Doświadczenie dostaje się na przykład tylko za wykonanie zadań a nie za zabijanie przeciwników.

To taki odpowiednik sesji RPG - schodzisz do podziemi/wyruszasz na wyprawę ze znajomą grupą, prowadzi was Mistrz Gry, który nawet czyta opisy lokacji i wczuwa się (choć dość nieudolnie moim zdaniem) w przeciwników.

Ogólnie gra mi się podoba, ale na przykład interfejs to całkowita katastrofa w porównaniu z WoWem czy GW. Brzydki, wręcz odpychający, z nieczytelnymi ikonami i burą kolorystyką.

02.02.2006
21:50
[94]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

Jesli mowimy o MM7 - to mozna polecic i ewentualnie dopisac do wstepniaka, nastepujaca - https://jaskinia.celestialheavens.com/mm/mm7/index.php

02.02.2006
21:52
[95]

brzeszczot [ Generaďż˝ ]

edit

02.02.2006
22:14
smile
[96]

BukE [ Warcraft ]

Ryslaw :
Bo wlasnie sciagam tego klienta. Zaraz wydam swoja opinie. Moze nie zaraz ale jutro :D W nocy mi sie sciagnie bo mam 1mbit lacze, wiec za 3 godzinki powinno byc 1,5GB.
Planuje zakupic WoW, bo z tego co czytam, to milosc przez siec :D

Napisz kilka zdan jeszcze jezeli mozesz.

02.02.2006
22:21
[97]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

BukE --> za malo gralem, zeby wiecej napisac. Niestety nie mam teraz czasu, koncze 3 projekty na raz i prawie nie spie. Moze w weekend cos sie uda.

Co do WoWa, to gralem od poczatku wersji europejskiej, gdzies tak do kwietnia. Czyli okolo 2 miesiecy. Gra jest swietna, ale ma podstawowa wade - jest strasznie czasozerna - dlatego dalem ja zonie, no i ona wlasciwie juz od 10 miesiecy szaleje - ma jakas masakrystyczna czarodziejke na 60 poziomie i mase znajomych w calej Europie :)

02.02.2006
22:28
[98]

BukE [ Warcraft ]

Ryslaw:
Nie mow juz o Wow, bo ja sie zakochalem juz dawno. :P:P
Nie moge spac po nocach bo mi sie sni miasto orkow. Jak pomysle ile czasu bede siedzial przed kompem to juz mnie oczy bola. Dobrze, ze mam LCD. Nawychodzily teraz dodatki. Boze az sie chce o tym rozmawiac.
Ja teraz w America's Army grywam po nocach. Potrafie od 22-6 siedziec, a rano z lozka, bo do roboty. Jak dostane w koncu WoW to zerwe kontakty z ludzmi w realu. Mam w dupie :D

02.02.2006
22:35
[99]

Ryslaw [ Patrycjusz ]

BukE --> zaden dodatek do WoW nie wyszedl jeszcze. Pewnie dopiero w czerwcu/lipcu sie pojawi.

02.02.2006
22:36
[100]

BukE [ Warcraft ]

Ryslaw:
Chodzilo mi o plany wydawnicze :-)

03.02.2006
01:48
[101]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

ja po przypomnieniu MM6 chiałem od razu grać w 7,niestety do mojej wersji nie działa patch na xp,a kumpel zgubił pierwszą płytkę,gdyby drugą to moze coś by sie dało polączyć z moją a tak kapa-niby tania,ale znów kupować,a poza tym nowe tez można dostać w tej cenie-np.GODS,choć nie wiem czy lepiej nie wydać znów na MM7,Teraz mi przyszło do głowy że i tak musze stary komp naprawić,a tam mam 98-wiec po kłopocie będzie.Z tymi "herosami" coś mi się nie widzi-jedni zachwalają drudzy zawiedzeni,byle znów kicha nie wyjdzie bo już bym chciał zmienić w końcu trójkę na nowe

03.02.2006
02:14
smile
[102]

Raf [ Pretorianin ]

BukE -> Tak jak napisał Rysław, gra nie jest takim prawdziwym mmorpg. Mi osobiście tak średnio się podoba, gdyż ja cenię sobie możliwość zwiedzania całego świata gry, a nie tylko podziemi. Z tego samego powodu do gustu nie przypadł mi GW. I nadal uważam, że WOW jest lepszy – gram od europejskiej premiery i nadal świetnie się bawię, ale to może też być spowodowane tym, że nie ma za dużo czasu i nadal jeszcze sporo nie widziałem.

P.S. Właśnie skończyłem grać w WOWa:)
P.S. BukE -> nastaw się na długie "patch'owanie" DDO:(

03.02.2006
07:38
[103]

mabrus [ Pretorianin ]

Grałem niedawno w m&m7 na xp.
Wersja mirage dała się uruchomić używając patcha xp do wersji angielskiej. Niestety, dosłownie pod koniec gry złośliwy burak nie pozwala wejść do ostatniej lokacji (głębia). Nie byłem w stanie nic z tym zrobić, musiałem kupić na allegro wersje pcprojektu (około 10 zł), zrobić instalkę, wgrać patch pcprojektu i sejwy. To jest chyba jedyny sposób. Zresztą wersja pcprojekt jest po prostu lepsza.

03.02.2006
09:10
[104]

Szenk [ Master of Blaster ]

Katane ---> Dzięki. Coraz więcej rzeczy zaczynam sobie przypominać :)

Ja gram na wersji CDProjektu, a jedyny pacz, jaki zainstalowałem, to ten ze wstępniaka (gram pod Windows XP) - i na razie wszystko "gra" (prócz muzyki, ale nie pamiętam, czy ma ona być przez cały czas rozgrywki).

mabrus ---> CDProjekt wydał jakiś pacz do siódemki? I jeśli zainstalowałem tego pacza ze wstępniaka, to mogę go sobie odpuścić, czy nie?

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2006-02-03 09:09:58]

03.02.2006
09:21
[105]

BukE [ Warcraft ]

Raf:
Moze nie takie dlugo, bo mam syte łącze :D
Wlasnie skonczylo sie paczowac, bo sciagalem pol nocy. Zaraz wlacze. :D

03.02.2006
10:43
[106]

Adamus [ Gladiator ]

UPRASZA SIĘ O ZAKŁADANIE NOWEGO WĄTKU PO OSIĄGNIĘCIU W STARYM 100 POSTÓW!






Zapraszam do nowego wątku:

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.