GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zadanie z matematyki

29.01.2006
13:06
[1]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Zadanie z matematyki

Nie moje, ale potrzebuję rozwiązanie:

Zad2 W ostrosłupie prawidłowym czworokątnym krawędz podstawy ma długosc a, a kąt nachylenia krawędzi bocznej do krawędzi podstawy miarę L (alfa). Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej tego ostrosłupa.

Pozdrawiam,
S.

29.01.2006
13:14
smile
[2]

Mortan [ ]

1. Mamy kat alfa jak na rysunku, wiec z tangensa czac cotangensa kąta obliczy sie niebieski odcinek czyli wysokosc trojkąta tworzacego sciane boczną, odcnek czerwony to a/2, bo skoro ostroslup jest prawidlowy czworotkatny to w podstawie jest kwadrat, zatem czerwony odcinek to połowa boku kwadratu.
2. Z twierdzenia pitagorasa obliczamy zielony odcinek ( wyskosc ostroslupa) bo mamy czerwony odcinek 9a/2) i niebieski wylczylimy wczesniej.
3 Obliczamy obejtosc 1/3 * a^2 * h i jest :)

29.01.2006
13:19
smile
[3]

Regis [ ]

A ja bym to zrobil z iloczynu mieszanego wektorow ;)

29.01.2006
13:27
[4]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Dzięki wielkie, jeśli łaska jeszcze jedno zadanko:

Dany jest szescian o krawedzi dlugosci (a). Oblicz kąt przeciecia się jego przekatnych.

29.01.2006
13:46
[5]

Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]

Pomoże ktoś?

29.01.2006
13:48
[6]

Zalogowany [ Niezalogowany ]

Feeerie są panie :)

29.01.2006
14:29
[7]

Oiolosse [ Pretorianin ]

> wiec z tangensa czac cotangensa kąta obliczy sie niebieski odcinek

Hmmm... ale mamy podane jedynie "miare L (alfa)" wiec jak z tego wziac ctg?

29.01.2006
14:53
[8]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

w szescianie nie przecinaja sie przypadkiem pod katem prostym?
kurde, jakbym mial 3dstudio, bym sobie to narysowal ;)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.