
Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Forum CM: CM idealne; wasze marzenia
Moje marzenie nowego PRAWDZIWEGO CM (czyli WWII) wygląda tak:
- Grafika jak w opracowywanym Medieval Total War 2 (czyli kapitalna; żołnierze składają się z losowych elementów, więc nie wyglądają jak swoje kopie; każdy żołnierz w drużynie jest przedstwiony na planszy; kółka w końcu sie kręcą :) )
- Większa inteligencja i autonomia jednostek! (czyli wskazujemy im gdzie mają się dostać i być o wyznaczonej porze, a oni juz o resztę sie martwią; strzelają do wroga będącego najwiekszym zagrozeniem dla nich)
- Większa realistyka piechoty! Wprowadzić "panel" opisujący drużyną piechoty, tak jak istnieje "panel" dokładnie opisujący czołgi.
- Tryb kampani! Przedstawic gracza na polu walki! Najpierw zaczynamy kampanię od dowodzenia plutonem piechoty a potem coraz większymi jednostkami + dochodzą czołgi, wsparcie artylerii, samoloty. Jednostki którymi dowodzimy zbierają doświadczenie i przechodzą do nastepnych misji. Niekiedy nie będzie można dostać zaopatrzenia czy uzupełnień więc trzeba będzie dbać o to czym dowodzimy (już widzę grymasy na niektórych twarzach! :> ). Takze uzupełnienia zmniejszają doswiadczenie jednsotki do których zostały dołączone.
- Faza wydawania rozkazów -prawie bez zmian, niewydajemy tylko rozkazów druzynie z wirtulanym graczem. Faza walki - duża zmiana! Teraz dopiero dowodzimy oddziałem z naszym wirtualnym "ja"! Kamera wędruje tuż za głowę naszej postaci i poruszamy się klawiszami + mysz, co daje przy dużej realistyce gry jeszcze lepszą zabawę niż w "flaszce". Oczywiście mamy też ograniczona widoczność na polu walki, widzimy tylko to co nasza wirtulana postać, nie wiemy dokładnie w jakie szambo mogła powpadać reszta naszych ludzi. Jedyne rozwiązanie w tym wypadku to albo podejść do nich i przyjrzeć sie im z bliska, albo siedzieć na tyłach i patrzeć przez lornetkę albo... nasłuchiwać radia! Jednostki meldują przez radio o ich sytuacji! Oczywiscie o wszystkim mozna by się dowiedzieć także po fazie walki w trakcie fazy rozkazów.
Całe to rozwiązanie wyeliminowałoby tryb multi PBEM, ale za to w starciach byłoby czuć więcej chaosu, bo nie do konca wiadomo co sie dzieje.
Co myslicie o tym? Jakby co, to rozwinę swoja koncepcję. Przedstawcie jeszcze swoje, zbierzemy to do... znaczy się zbierzemy to wszystko, uzgodnimy co pasuje większości i wyślemy do Battlefrontu. Jak chłopaki mają troche oleju w głowie to zobaczą że badanie rynku mają już zrobione i podane na talerzu, a IM ZOSTANIE JUZ TYLKO BRAĆ SIE DO ROBOTY I TWORZYC NASZE IDEALNE CM!
(uff, ale mnie poniosło :P )
Dzideek [ Pretorianin ]
Mi by wystarczyło gdyby, jednostki nie były przedstawiane symbolicznie (pluton rzeczywiście miał 12 ludzi których dobrze widać, przy działach stoją po kilka osób, itd.).

MANOLITO [ Generaďż˝ ]
ja proponuję podpisać sie pod tym jako grupa przeciętnych amerykańskich nastolatków, wtedy może wezmą coś z tych propozycji pod uwagę.
oliveira [ Chor��y ]
Sgt. Luke ---> O jakich "panelach" mowisz, ktorych nie ma piechota :)?
Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Oliveira--> Przydałoby sie rozpisanie składu piechoty na cos podobnego z Close Combat; tam, jak sie zaznaczylo jednostkę piechoty to pojawiał sie na paski menu własnie taki panel z rozpiską, kto jest kto w oddziale i czym dokładnei dysponuje i ile ma ammo to tego czegoś. Mnie sie to diabelnie podobało.

oskarm [ Future Combat System ]
Sgt.Luke --> Ty za dużo grzasz w CM w skali kompanii, stąd masz wypaczony pogląd na niedoskonałości CM ;-P
DOOMinik [ Pretorianin ]
Ja bym chcial aby bylo tak wlasnie jak w CC aby rozne rodzaje broni mialy rozny poziom amo a nie wszystko dla wszystkich jeszcze by mi sie sprzydalo aby zolnierze jak uciekna od ostrzeliwanego dziala mieli mozliwosc po skonczony ostrzale wrocic do dziala i dalej je obslugiwac jesli nie zostalo zniszczone

joozzeekk [ Pretorianin ]
A ja chcialbym MLRS-y w charakterze wsparcia
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Pewna modyfikacja do OPF, która tworzy idealny symulator dowódcy plutonu/kompanii/batalionu (do 800 ludzi na stronę)
Pejotl [ Senator ]
A mnie by wystarczyła grafika ta co jest (mogłaby być lepsza ale niekoniecznie)
Natomiast zlikwidowałbym mozliwośc wydawania rozkazów drużynom i pojedynczym sprzętom. Rozkazy dla dowódców plutonów lub kompanii - np. zaznaczam w terenie jakiś obszar (prostokąt) i wskazuje dowódcy jak sie ma tam dostać (ruchem, atakiem, skradaniem) i on już to realizuje (podobnie mozna wydawać rozkazy co do ognia zaporowego, czy dac jakiś Cover Arc dla całego plutonu/kompanii itp.). Ckmy, moździerze powinny być przydzielane także dowódcom, żeby nie być magicznym narzędziem w rękach gracza.
Generalnie powinno być więcej osłon terenowych i roślinności i lepsze ukrywanie a żeby to zrekompensować większa role powinno odgrywac morale. Siła ognia rzadko kiedy powinna być maksymalna (np. nie wszyscy żołnierze widzą cel, część się chowa itp.) więc amunicja starczałaby na dłużej.

Ketonur [ Pretorianin ]
Grafika jak dla mnie moglaby pozostac bez zmian. Z aa i anizo CM wyglada wprawdzie dosc sterylnie, jak dla mnie jednak wystarczajaco ladnie :)
Wg. mnie sama idea CMa jest jak najbardziej OK (tryb boga), gdyz duza frajde daje wlasnie wydawanie rozkazow kazdej z jednostek (przynajmniej mi). Zapewne zablokowanie widoku na FPP mocno obnizyloby grywalnosc poniewaz aby gra pozostala ciekawa przy takim widoczku musi posiadac odpowiednio realistyczna grafike. Tak wiec dla potrzeb Pentagonu - moze... Na PC przynajmniej przez najblizsze 5 lat - zdcydowanie NIE!
Najwazniejsze postulaty wg mnie to:
-wylaczenie buga pt: "wiemy czy dzialo npla dostalo/nie dostalo z mozdzierza" - strrrrasznie mnie to irytuje
-poprawienie hull downa (czasem czolgi staja w tak groteskowych pozach i z dzialem ustawionym pod takim katem, ze az smiech bierze, co gorsza zyskuja wtedy status bulletproof :/
-definiowanie jaki pocisk czolg ma w lufie, ewentualnie wybieranie go przez zaloge, nie zas strzal pociskiem NN, ktorego typ poznajemy dopiero po opuszczeniu lufy
-poprawienie spieprzonego dokumentnie lotnictwa
-wprowadznie "fog of war" a'la RTSy tzn nie widzimy terenu, ktorego nie widza nasze jednostki, w naszym posiadaniu pozostawalaby np. mapka z widokiem z gory a jak wiadomo widok na mapie nie zawszewidokowi "boga" rowny ;)
-obnizenie skutecznosci p-lotek przeciwko czolgom !!!
(za DOOMinikiem)
-poziom ammo dla kazdego soldata
-powrot do zniszczonego sprzetu jezeli jest jeszcze na chodzie, ewentualnie przydzielenie do opuszczonego czolgu czy dziala jakiejs bohaterskiej druzyny - wiadomo spada celnosc i skutecznosc ale straszak pozostaje ;). Wczesniej trzebaby oszywiscie odciagnac wroga od danej zabawki itd...
(za Dzideekiem)
-ukazanie wszystkich ludkow w druzynie (poziom wydawania rozkazow pozostaje ten sam tzn rozkaz dajemy druzynie)
Pomarzyc dobra rzecz ;)
M_G_K [ Konsul ]
Ja tam wolalbym skalę i megakampanię taka jaka ma SPWAW - tez mie irytuje wydawanie tysiecy rozkazów każdemu zolnierzykowi ;-)) - wolę posylac na śmierć tysiące ;-)) a nie martwic się że moja jedyna panterka wlasnie sie zakopała

Alek_ [ Pretorianin ]
Mnie irytuje brak możliwości rozstrzeliwania jeńców.
Dodałbym przejmowania opuszczonego sprzętu nie tylko swojego ale też wroga np. opuszczone mg42.

Ketonur [ Pretorianin ]
M_G_K --> Wlasnie to zakopanie jedynej panterki oddaje najbardziej to cos, co w CM lubie najbardziej :)
Widac Ty powinienes byc generalem ja zas dowodca kompanii ;)
mscor [ Chor��y ]
Według mnie wprowadzenie postulatów o braku kontroli nad poszczególnmi jednostkami zabiłoby grywalność a z realizmem też nie miałoby wiele wspólnego. Po wydaniu ogólnego rozkazu komp zarządzałby np. plutonem. Można więc się spodziewać pełnej szopki. Wątpię, by był tak elastyczny jak prawdziwy człowiek dowodzący swoim oddziałem.
Pomysły Ketonura, Doominika i Aleka mi odpowiadają. Dodatkowo myślę, że warto byłoby opracować na nowo charakterystyki terenu. Strasznie mnie wkurza jak jednostki idące w krzakach są widoczne z kilometra. Może takie krzaki nie dają osłony przed kulami ale za to zauważyć coś z 20m to jest sztuka. Jestem też wrogiem chaosu i dlatego chciałbym zwiększyć kontrolę poprzez wydawanie bardziej szczegółowych rozkazów. Np. działo ma oddać 2 strzały do wskazanego celu a potem zamilknąć, albo strzelać w inne miejsce.

sturm [ Australopitek ]
Ale Wy macie wymagania...:)Mi wystarczy zeby sie kolka krecily i bylbym w niebie:)
M_G_K [ Konsul ]
Ze wszystkich postulatow jedynie postulat sturma jest nie do wykonania ;-)
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
2 postulaty:
-mozliwosc kontroli kazdego zolnierza ze squadu
-zwiekszenie max ilosci pkt tak aby mozna bylo grac co najmniej dywizja
dopiero wtedy bedzie fun. Nie ma to jak spedzic caly dzien na edytowania kazdego zolnierza :-))))
I trzeci. Rozrzeszyc czas gry na lata 50-te (Korea) i wprowadzic bron A. Ciekawy jestem jak wyglada w/w dywizja po zastosowaniu taktycznej broni jadrowej
PiotrMx [ Generaďż˝ ]
2 postulaty:
-mozliwosc kontroli kazdego zolnierza ze squadu
-zwiekszenie max ilosci pkt tak aby mozna bylo grac co najmniej dywizja
dopiero wtedy bedzie fun. Nie ma to jak spedzic caly dzien na edytowania kazdego zolnierza :-))))
I trzeci. Rozrzeszyc czas gry na lata 50-te (Korea) i wprowadzic bron A. Ciekawy jestem jak wyglada w/w dywizja po zastosowaniu taktycznej broni jadrowej
jaćwingus [ Pretorianin ]
Nie obracające się kółeczka to mało ważne, bo i tak ich nie widzę oglądając planszę z pewnej wysokości ;) ale za to brak możliwości budowy (odbudowy) mostów przez saperów to kicha :)) A tak na serio to fajnie byłoby mieć wpływ na lotnictwo, np. móc wskazywać kiedy i kogo lub co mają atakować i może nie od razu wszystkie ale stopniowo z możliwością podziału, podobnie jak spotter ma możliwość wywalenia całej amunicji w jeden punkt lub części na różne cele…

sturm [ Australopitek ]
MGK -->Podpadles mi teraz!!;)
Jacwingus -->Moze dla Ciebie to nie jest wazne!:)Ale ja zawsze dowodze z poziomu z ktorego dowodzi kazdy dobry dowodca (lezac na ziemi) wiec kolka sa istotne:P

jaćwingus [ Pretorianin ]
sturm--> obracające się kółeczka stwarzają dodatkowe niebezpieczeństwo na polu bitwy, może się w nie wkręcić np. leżący dowódca :))

M_G_K [ Konsul ]
Wkręcenie nie jest tak niebezpieczne jak przytarcie przez nieruchome, acz poruszające sie, gąsiennice
Ja wnoszę swój postulat - zupelnie nowy
Postuluje by gąsiennice się poruszały
Alek_ [ Pretorianin ]
Poważnym minusem jest między innymi brak:
1) Pociągów pancernych.
2) Niemieckich Goliatów.
3) Lekkich jednostek nawodnych.
Chyba że o czymś nie wiem.
M_G_K [ Konsul ]
Tak serio to mi brakuje motocykli - mojej ulubionej jednosti w Steel panthers
major major major [ Generaďż˝ ]
za Alkiem --->Dodałbym przejmowania opuszczonego sprzętu nie tylko swojego ale też wroga np. opuszczone mg42. i dalej:
- Odbity jeniec ( np. obsluga kaemu ) walesa sie bez celu po krzakach, miast przejac porzucony kaem,
albo zaloga czolgu powinna uruchomic inny opuszczony,
- Brak mozliwosci wymiany amunicji (np. miedzy rusznicami ppanc.)
- Granatniki powinny móc walic zza pagórka; w koncu do bron stromotorowa; bez koniecznosci widzenia celu.
- wkurzajace sa tez potworne opóznienia spotterów ( w pózniejszych fazach bitwy)
IceManEk [ Konsul ]
Kampania!!!!
Reszta moze zostac taka jak byla
maniak1988 [ Generaďż˝ ]
ja bym jeszcze zaproponował łodzie desantowe (bo jeszcze w BB były tylko byle jakie łódeczki) bo jak tu zagrać w BO dzień D z takim małym czymś co schodzi od byle rkmu....
no i jeszcze zaproponowałbym coś takiego jak mapka, małe a jednak nie trzebaby latać po całym polu bitwy i sprawdzać gdzie kto się podział, wystarczyłby rzut oka na mape i widzimy od razu swoje jednostki
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Zrobie mała prezentację mod do OPF, o nazwie Chain Of Command.
Nie ma borg spotting, jest chaos bitweny, jest dowodzenie nawt batalionem na stronę...
(pomincie słowo bullet, oznacza kropkę, nie wiem dlaczego skopiowało się)
It gives the player full strategic control of multiple squads up through platoons to company level and maybe beyond.
bullet It reflects the current ORBAT (Order of Battle) of western and NATO forces but is flexible enough for you to construct you own order of battle.
bullet It uses Phaeden's Marker Editor addons so it conforms to standard operating procedure for battle planning in NATO forces.
bullet It conforms to our understanding of the US Field Manual on battle planning
bullet Control is by waypoints placed in game in real-time in your Operation Flashpoint map screen which is both simple and very intuitive.
bullet There is slow time option to allow the commander to create complex attack and defense plans before battle commences.
bullet Up to 6 waypoints per group at any one time but no limit to total number of waypoints.
bullet Waypoints can be added and deleted whenever required.
bullet All waypoint have action at conditions enabling timed attack strategies and bounding over watch. Action at WP --> functions include:
bullet Proceed --> immediately proceed to next WP
bullet Wait for --> wait for mm minutes, then proceed
bullet Wait till --> wait till hh:mm is reached, then proceed
bullet Watch direction
bullet Take position --> group stops at waypoint awaiting your signal
bullet Cycle --> to set up patrols
bullet All waypoints have both real-time and planned control of enroute squad attitude including:
bullet Behavior --> behavior enroute to WP
bullet Combat mode --> combat mode enroute
bullet The Command Engine includes in battle real-time helmet camera shots from squad commanders.
bullet The ability to issue orders to any individual of any squad not just your own via the squad commanders radio net allowing micro squad management.
bullet Units may be detached and added to groups as required.
bullet New groups may be created as required (Please note the current version of Operation Flashpoint allows a maximum of 64 groups of up to 12 soldiers each on each side or maximum of 798 soldiers per side )
bullet Full set of support requests
bullet Mission Designer Custom Requests
bullet Artillery
bullet Helicopter
bullet Air-strike
bullet It also takes advantage of and builds on AI calls for these standard Operation Flashpoint support requests.
bullet Medical Support
bullet Ammunition
bullet Fuel
These are just hint of the power of the New Command Engine that will allow you to control your very own FPS army.
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
początkowy briefing, widać markery jednostek na mapie
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
wydając rozkazy jednostką, (przez czytelne menu), obserwujesz ich ruch, albo przez meldunki i przesunięcia markerów (marker rusza się tylko jak jednostka zamelduje, jak np. hmmvw dostanie z rpg i odparuje, to możesz nie wiedzieć o tym przez trochę czasu:))
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
uu nie wkleiło obrazka
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
jak chaos bitweny cię przerasta, nie możesz się połapac w meldunkach swoich podwładnych (a wierzcie mi, dowodzenie plutonem tylko na podstawie mapy jest trudne, kompania narazie mnie przerasta:)), to możesz wybrać się i zobaczyć na żywo co sie dzieję:D
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
mój służbowy szofer trochę spanikował, biedaczek siedział caly czas w HQ, nie myślał że jestem tak charyzmatyczny, że lubie prowadzić moich ludzi do boju:D
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Najlepsze jest to, że sam system CoC, jest zestawem skryptów, a nie addonem.
Przez co możesz go stosować do każdej jednostki w OPF, włącznie z 3rd-party.
Możesz go używać w roku 1944, jak i 2006, dowodzić US Army,Werhmachtem, Bundeswherą, Wojskiem Polskim, United Kingom, a nawet mechami, jak znajdziesz taki mod (a jest:)), klocki lego też).
Pozwala ci robić wszystko, od wzywani airsupport, po wsparcie artylerii , etc...
W aktualnie dostępnej wersji CE 2.1.2, ktoś musi tworzyć misję w edytorze, ale na wersję CE (COmmand Engine)3, przewidziany jest generator a'la CM.
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Atak na wioskę Larche...
Do dyspozycji mam drużynę sztabową (4 osoby zemną)
oraz trzy drużyny piechoty po 9 osób...
Prosty system wydawania rozkazów.
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Prywatne stanowisko dowodzenia, czysta ziemia, krzak jako kibel, dobry widok na wioskę:)
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
atak powoli rusza...
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
za blędy płaci się krwią...
w CMie jak stracisz pluton, nie widzisz tego...
jp2 [ Generaďż˝ ]
cm moich marzeń to massive multiplayer w hełmach VR z wielopoziomowym dowodzeniem:
jak jestes company HQ to mozesz dowdzić każdym czołgiem i żonierzem,
jak jesteś batalion HQ to dowdzisz kompaniami, plutonami, ew spotterami
no i level opreacyjny, czyli od razu kampania!!!
tu też róznie:
regiment/bigade HQ - dowodisz batalionami ew kompaniami komponujac grupy bojowe
i division/corps HQ - rządisz i dzielisz pułkami wsparciem c.artylerii i lotnictwa:)
+ likwidacja "gun bug" i iklu pomnijeszcyh mankamentów
+ lepsze maskowanie okopanych pojazdów
+ race świetlne dla nocnych gier
+ choćby częściowe przejmowanie ammo/broni od zabitych
+ Polacy w Polskich mundurach
+ i zeby to chodziło na 5letnich kompach :)
->filip
załoz watek o CoC ;)
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Widok bardziej CM-owy (opcjonalnie wyłączany/włączany, zależnie od gustu gracza). Ja samemu gram tylko na widoku "z oczu" mojego bohaterskiego porucznika:D
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
jp2-->CoC jest do skali batalionu tylko ale można:
Grac jako szeregowy żołnierz;))
Grać jako dowódca drużyny
GRac jako dowódca plutonu
Grać jako dowódca kompanii
Grać jako dowódca batalionu
Możesz wzywać artylerię, lotnictwo wsparcie wszystko, (jeśli jest dostepne).
Jako dowódca batalionu dowodzisz kompaniami, a dowódcy kompanii plutonami. AI radzi sobie bardzo dobrze, ale można by było zagrać z większą ilością graczy multi (ale trzeba mocny server:))
CoC póki na mapie nie ma bardzo dużej ilości wojska, chodzi znośnie na Athlonie 1400TB, 256mb ram, gecube 9550XT.
Kampania w CoC jest nawet zrobiona, a nikt nie broni nikomu zrobić następnej, edytor w OPF jest wszechpotężny:)
Nie ma gunbug, borg spotting etc.., widzisz tylko to co widzisz, a to co widzą twoje jednostki, widać tylko na mapie (jeśli zameldowały, a często meldunki się gubią w natloku informacji:)) (póki się nie podejdzie bliżej oczywiście, ale wtedy ryzykujesz głową.:))
Przejmowanie ammo/broni jest, standard w OPF.
Race świetlne też:))
Polacy są w Polskich mundurach, odpowiedni mod ściągasz, i masz wszystko:D

pseudomiles [ Centurion ]
Ze swej strony dodam, że w CM pożądane przeze mnie byłyby następujące cuda :
- możliwość okopywania się żołnierzy w trakcie walki
- odwzorowanie każdego pojedynczego żołnierza, włącznie z biegającymi sanitariuszami czy też rannymi, usiłującymi odczołgać się na tyły
- tryb kampanii, będącej historycznym szlakiem bojowym konkretnego batalionu lub kompanii
- opcja rozgrywania jednej bitwy przez więcej niż dwie osoby, wówczas kilku ludzi dowodziłoby poszczególnymi pododziałami znajdującymi się na mapie
- nowa część gry, dotycząca np. wojny wietnamskiej (dodane śmigłowce, mnogość partyzanckich tuneli itd.) a także walk na Pacyfiku toczonych podczas II wojny
- możliwość nagrania pełnego i nieprzerwanego filmiku z wszystkich tur bitwy, który możnabyłoby odtwarzać poza grą z dowolnego widoku, momentu czy kąta nachylenia kamery
- poprawiona grafika
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
a z ciekawych opcji w COC dochodzi mozliwość ewakuacji rannych (nawet wskazana, bo inaczej przeszkadzają i trzeba ich pilnować:),dowożenie ammunicji, paliwa, etc...
Alek_ [ Pretorianin ]
Brak cywilów, którzy by mogli oberwać przypadkowym strzałem z Wespe !!.
DOOMinik [ Pretorianin ]
A ja chce aby niemcy byli bardziej źli, aby byly jednostki NKWD bo wnerwia mnie jak piechota ucieka, naloty dywanowe, ataki kamikadze, wozy propagandowe,
litlat [ Pretorianin ]
Taaak... oddziały zaporowe NKWD to by było to;)
Oprócz tego:
- Mam 2 panzerfausty/bazooki/piaty czy co tam jeszcze;). 1 sekcja została wyeliminowana przez sekcje SMG wroga. 2 sekcja wystrzelała całą amunicję. Co robię? Podprowadzam 2 sekcje do trupów 1 sekcji. Ładują i heja! Prażą dalej;)
- Jak wyżej: Wszyscy żołnieże na polu bitwy
- Żołnierze to nie roboty! Muszą coś zjeść, odpocząć. (to raczej tylko przy operacjach. Luzowanie plutonów, kuchnie polowe na zapleczu pozycji... wiem, że może wydawać się niepotrzebne ale fajnie by było popatrzec na rosnące morale soldatów;)
- Ładne trójnogi w KM-ach!
- Kręcące się koła!
- Jakieś ładniejsze "końce mapy". Nie denerwuje was las--las--las--krawędź--zielone coś?
ShermanM4 [ Chor��y ]
Moje CM mazen
-wszyscy zołnierze pokazywani
-transportery amunicyjne (chociaż dla piechoty)
-możliwość zbierania amunicji oraz broni poległym
-poprawione krańce mapy
-bardziej okrągłe i kręconce sie koła
-możliwośc obserwowania akcji z różnych perspektyw( szeregowy, dowódca wozu, artylerzysta itp)
-poprawiona roslinność
Wolfman [ Pretorianin ]
Ja bym dodał od siebie:
-lepiej rozwiazany problem walk w budynkach zwłaszcza tych wiekszych
-możliwość robienia w dziur w scianach przy pomocy czołgów, bazook etc. przez które mogłaby nacierać piechota
-mozliwość podkładania ładunków wybuchowych na mostach itp. oraz wyzwalania ich na komendę,
-mozliwość budowy mostów przynajmniej w operacjach,
-lepiej rozwiązany system rozstawiania wojsk po operacjach który umozliwiałby chociazby zamkniecie jakichś odziałów w kotle,
-przy A/O możliwość posiadania przez obrone większej liczby amunicji,
-jakaś kampania w czasie której nasi zołnierze zbieraliby doświadczenie,
-możliwość uzywania zdobycznej broni jak tez odzyskania jej z zabitych,
-mozliwość korzystania ze zdobycznej, porzuconej altylerii i np ciezarówek,
-mozliwość strzelania z haubic w podobny sposób jak z moździerzy przez dowódce w koncu także strzela stromotorowo
no to to chyba tyle generalnie podobają mi sie pomysły wspomniane wcześniej

Wolfman [ Pretorianin ]
a no i moze jakieś linki holownicze zeby wyciiągnąc zakopane czołgi.
Mr.Puzio [ Konsul ]
Co bym zmienil ?
- usunal samoloty
- usunal czolgi
- usunal piechote
- usunal sprzet wsparcia
- dodal okrety wszelkich panstw od poczatku wojny secesyjnej do 1920 roku.

Alek_ [ Pretorianin ]
Proponuję zebrać wszystkie propozycje i wysłać do Battlefrontu myślę że niedługo powinni
wypuścić jakiegoś patcha, uwzględniającego te zmiany.

Arturo7 [ Legionista ]
A mi sie marzy tylk jedno Kampania Wrześniowa w CM.
Amizaurus [ Pretorianin ]
Ja tam nie mam wielkich wymagań, na przykład grafika może zostać czyli mogę zamarzyć o patchu :-)
Tryb boga też jest OK, wiem że nie jest to realistyczne (realistyczna dla dowódcy powyżej kompanii byłaby chyba tekstówka + mapa ;-) ale to właśnie lubię - móc widzieć wszystko (co widzą moi żołnierze) i wcielić się w każdego dowódcę na polu walki wydając rozkazy każdej jednostce jeśli przyjdzie mi ochota.
zmiany do patcha, pierwsze trzy takien same jak Ketonur:
- wyłączenie buga ze zniszczonym działem !
- poprawienie hull downa do możliwych do uzyskania kątów lufy
- zmniejszenie efektu pelotek na czołgi
- możliwy powrót do opuszczonego sprzętu !!! (działo, czołg) jak w SPWaW, może również opuszczenie na komendę
- poprawienie charakterystyk terenu (krzaki itp), również czołg zamaskowany w krzakach powinien być trudniej wykrywalny póki siedzi cicho, działa troche trudniej wykrywalne a już na pewno nie przez wszystkie czołgi naraz
- możliwość wycofania działa z pozycji tyłem - BEZ OBRACANIA. Na przykład oddaje 2 strzały z działa umieszczonego na krawędzi wzniesienia po czym w kilka sekund załoga odciąga do tyłu za krawędz i spokojnie już podczepia do ciągnika
- bardziej szczegółowe rozkazy - przy otwarciu ognia możliwość wydania polecenia ile strzałów ma zostać oddane (np. 1), działające polecenie opóźnienia otwarcia ognia, możliwość wydania polecenia "2 strzały w ten czołg, 1 w tamten i jeden w tamten" albo "2 strzały w to miejsce a potem 2 w tamto" albo kolejkowanie celów
- przejmowanie amunicji od zabitych
- możliwość strzelania z haubic ogniem pośrednim jak jest odpowiednia konfiguracja terenu (bardzo rzadko sie zdarzy ale wtedy jaka radość :-)
- usunięcie 150IG jako broni wsparcia piechoty dla Niemców albo zrobienie bardzo drogim, to działo to potwór w CM i jest tanie jak barszcz... no chyba że rzeczywiście brało udział w co trzeciej potyczce na szczeblu kompanii :-)
- polskie wojsko z września 39go i kościuszkowcy
- branie pod uwagę powierzchni pancerza przy obliczaniu szans trafienia, każda płaszczyzna pancerza miałaby podane pole w metrach kwadratowych albo procentach ogólnej powierzchni pancerza (patrz powierchnia płyty czołowej wieży Tygrysa królewskiego w proporcji do całej powierzchni czołowej wieży), albo od razu bardziej szczegółowy model opancerzenia - możliwe bardziej skomplikowane kształty np. model wieży T-34 albo Tygrysa, mogłby być uniwersalny model opisywany kilkoma parametrami
- branie pod uwage powierchni pancerza przy obliczaniu szans trafienia przy hull-down, w ostateczności mogła by to być jedna liczba charakterystyczna dla danego pojazdu opisująca ile procent będzie wystawać w optymalnej pozychji. Ważne bo na przykład wrzucałem niedawno zdjęcie Nashorna w hull-down... nagle użycie takich pojazdów nabrałoby sensu :-)
- żeby przy strzelaniu do celów opancerzonych pociski które nie trafiły chybiały wizualnie o kilka czy kilkanaście (zależnie od szansy trafienia, przy 90% może być metr) a nie kilkaset metrów :-D
- możliwość wzięcia na hol lub naprawy uszkodzonego sprzętu (np. wyciąganie czołgu z błota, naprawienie zrzuconej gąsienicy)
- zmniejszenie chęci opuszczania załogi przez czołg (a może odwrotnie...? ;-) przy żałosnych partial penetration, szczególnie crack :-) albo niech będzie możliwość powrotu tych tchórzy do wozu czy działa jak zagrożenie minie :-)
- fugasy odpalane kabelkiem w wybranym momencie byłyby fajne, w obronie oczywiście - zaminować most czy podłożyć ładunek pod drogę...
hmm to chyba wszystko już :-)
Amizaurus [ Pretorianin ]
to znaczy poza tym gra jest idealna :-) no kampania byłaby fajna ale sama gra jest idealna poza wymienionymi szczegółami, szczególnie model drużyny jako całości może jak dla mnie zostać bo sprawdza się świetnie
Scharfschutze [ Konsul ]
czytalem wyrywkowo. Ale dzis sobie zdalem sprawe z tego iz moglo by byc cos takiego:
Mam Panthere...chce rzucic zaslone dymna albo 2 w inne miejsca a pozniej ojechac...trudno jest to zrobic. Albo ostrzal obszarowy. Czemu nie moge np strzelic 2 razy i sie wycofac.
-=Dexter=- [ Generaďż˝ ]
w wersji minimalistycznej:
1. skala operacyjna - koniecznie
2. możliwość ustawienia gry w trybie pozwalającym na rozegranie bitwy przy korzystaniu tylko z widoku fpp, no może nie tylko dowódcy ale wszystkich oddziałów, żeby nie było zbyt realistycznie ;)
w wersji rozszerzonej:
3. skala strategiczna (produkcja i zaopatrzenie oddziałów) - nie pogniewałbym się
4. możliwość modyfikacji jednostek - wyglądu i parametrów - tak żeby dało się stworzyć armie z dowolnego okresu historycznego (mody?) - np:
zamiast trzech piechurów symbolizujących drużynę piechoty - grupa żołnierzy symbolizująca 10 żołnierzy z czasów wojny secesyjnej ... albo 10 pikinierów
zamiast małej pudernicy - 12-to funtowy Parrot... albo mała katapulta :D
zamiast bydynków - umocnienia polowe, albo mury obronne
silnik gry w zasadzie może pozostać bez zmian
po prostu chętnie obejrzałbym maszerujące i ostrzeliwujące się w scenerii CM kolumny piechoty, wypady artylerii konnej, a zamiast wyłaniającego się zza wzgórza Tygrysa - wyłaniający się oddział kawalerii uszykowanej do szarży ;)
oczywiście trzebaby uwzględnić parę szczegółów - szyki piechoty, niemożność prowadzenia ognia zza własnych oddziałów itp
no, może przydałoby się jeszcze możliwość modyfikacji algorytmów zachowania jednostek (jakieś skrypty?) tak żebym mógł decydować czy dana jednostka po zobaczeniu npla ma się wycofywać, strać w miejscu czy nacierać na bagnety...
Wally [ Pretorianin ]
ja bym jeszcze dorzucił:
- możliwość wydania załodze rozkazu opuszczenia pojazdu czy działa i odwrotnie, powrót do czołgu jeśli oczywiście jest sprawny.
- dodanie do wyposażenia Goliatów, myśle że zabawa nimi byłaby przednia :)

jaćwingus [ Pretorianin ]
Moja dodatkowa propozycja do poprzedniej to udział Maus, PzKpfw VII Lowe, T 1000 i całej reszty niestworzonych projektów konstruktorów III Rzeszy… ;) …a jeśli już mowa o kompaniach to było by miło uwzględnić ewentualne ich zwycięstwo i rozwój działań wojennych na innych kontynentach :))
maniak1988 [ Generaďż˝ ]
nie wiem czy ktoś już o tym napisał, ale przydała by się możliwość zabierania broni lub amunicji zabitym kiedy kończy się amunicja, możliwość przejmowania porzuconych pojazdów, może nie od razu czołgów ale samochodów na przykład, zawsze się mogą przydac, no i do tego przejmowanie kmów
Rikimaru_ [ Pretorianin ]
A mi się marzy kolejna odsłona CC, tylko taka z podrasowaną graficzką, przejmowaniem sprzętu. Blisko takiego mojego ideału jest soldiers : heroes of WWII + odpowiednie mody zwiększające realizm, tylko że tam niestety jest bardzo słabe AI drużynowe, chociarz w kolejnej części mają je poprawić i na nią właśnie czekam;)

Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Uff, uff, jestem, już jestem z powrotem (wiem że i tak nikt nie tęsknił :) ). Ale RTW wsysa - jak odkurzacz, ale teraz do rzeczy, czyli do tematu wątku.
Czyli wczyscy żądają poprawionej grafiku, większego realizmu i poprawionych bugów. Według niektorych przydałyby się jakieś skryptowane rozkazy (czyli np. dwa strzały i do tyłu) oraz nowe jednostki. Aha, no i chyba najważniejsze: wszyscy oczekują kampanii. To jak? Ktoś ma jeszcze jakieś ciekawe pomysły czy już można podsumować i montować e-mail do Battlefrontu?*
* Kto się chce na ochotnika napisać do nich?
Scharfschutze [ Konsul ]
Hah...a to nie jest taki glupi pomysl, wystarczylo bo zeby pogrzebali w kodzie zrodlowym gry. Co do edytowania jednostek to wystarczy spojrzec na Steel Panthers...miod cud i maliny jesli chodzi o ilosc jednostek. A wciaz powstaja nowe mody i OOBy. W koncu posiadamy sile prawie 1000 osob z niebylajakiej, niewiesniackiej ligi. Chociaz z drugiej strony, skoro musimy tak bardzo kombinowac przy zalatwieniu sobie CM:AK....

Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Dopiero teraz zauważyłem ten koszmarny błąd. Oczywiście ostatnie zdanie ma brzmieć:
"* Kto chce na ochotnika napisać do nich?"
to "się" było pozostałością po pierwotnej wersji zdania, które miałem napisać :)

Scharfschutze [ Konsul ]
No ale pewnie zorientowano by sie :] ze to tylko literowka :]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Scharfschutze --> sugerujesz że nikt dokładnie nie czyta moich postów?? :>

Sgt.Luke [ Pathfinder ]
Wróóóóóóóóóóóóóóóóć!! Poprzedniego postu nie było, zupełnie nic nie napisałem o 18:28 :) To chyba ja nie umiem czytać dokładnie ze zrozumieniem postów innych za pierwszym razem :P