Ralion [ Konsul ]
kkrieger - zdumiewajaca zawartosc 98kb
wytlumaczcie mi prosze jak to mozliwe, że gra która wygląda jak quake zajmuje 98kb! (98 304 bajtów).
Gdzieś na forum czytalem, że jest to gierka stworzona tylko po to żeby zaprezentować możliwości programistów którzy wymyślili sposób na to żeby plik miał 100 kb choć w trakcie gry ze 100 kb pliki są wypakowywane o 4gb. Hmmmmmmm.... ale co to za sposób??
Pograłem troche, nic sie nie doczytuje (internet odlaczony).
Minimalne wymagania sprzętowe do odpalenia gry kkrieger:
- 1.5GHz Pentium3/Athlon
- 512MB RAMu
- karta graficzna minimum: Geforce4Ti (Geforce 4 MX - odpada!) lub ATI Radeon8500, obsługująca pixel shaders 1.3, zalecane 128MB VRAM
screen i link gdzie można pobrac gre (trwa to kilka sek)
Ten screen zajmuje wiecej niż ta gra.
Ralion [ Konsul ]
jeszcze jeden screen
Ralion [ Konsul ]
hmmm
sas_182 [ Legionista ]
I gra dziala????Z wylaczonym netem????
:D
Nie no, chyba cos zle zrozumialem
;]
Zalogowany [ Niezalogowany ]
jasne, że działa.
Mi nie pójdzie, za słaby komp :/
sas_182 [ Legionista ]
Heh
Moze sa rzeczy, ktore sie informatyka nie snily??:)))
J0lo [ Legendarny Culé ]
zobacz ile masz zajętej pamięci operacyjnej w tym czasie ;)
w którymś CDA było o tej aplikacji, podobno ( jeżeli dobrze pamiętam ) rozrasta się właśnie w pamięci operacyjnej do takich rozmiarów jakie rzeczywiście potrzebuje. to tylko próbka możliwości programistów więc poza umiejętnością skompresowania całego tego kodu w niespełnma 98kb nie ma czym się podniecać bo dobra gra to nie tylko świetna grafa i dużo plansz...
Flet [ Fletomen ]
tez sie nad tym zastanawiałem to chyba jakas nowa forma kompresji plików graficznych. wymagania chyba przez to takie duzo bo grafa wg mnie nie jest jakas oszalamiająca.
Maxblack [ MT ]
Hehe też w to kiedyś nie mogłem uwierzyć :) pobrałem te 98 kb i się okazało, że wygląda to świetnie, da się strzelać, są inne potwory, mapy itp. :) Jeden screen z tej gry zajmuje tyle co ona cała hehe :).
Maxblack [ MT ]
I z tego co czytałem na temat tej gry to nie ma tam żadnych tekstur, wszystko jest generowane na bieżąco :). Te 98 kb to jest jedynie kod gry.
Ralion [ Konsul ]
jak to nie ma sie czym podniecac??? przeciez taka kompresja to niesamowite możliwości.
powiedzmy taki far cry: mieści się na płycie DVD (ok. 4 000 000 000 bajtów)
po cholere? nie lepiej go skompresowac do rozmiarow 10mb?
albo filmy, oo , to by bylo piekne, sciagam film z netu w 2 sek. a to ze mi sie bedzie dlugo rozpakowywal? wazne ze juz mam na dysku.
wysiu [ ]
Ralion --> Ale to nie jest zadna kompresja. Tam nie ma skompresowanych tekstur jak w normalnej grze, WSZYSTKO jest generowane, dlatego potrzebuje mocnego sprzetu (jak na owe czasy, to ma juz z 2 lata). Tekstury to bodajze fraktale.
Maxblack [ MT ]
https://www.theprodukkt.com/kkrieger.html - screeny
squallu [ saikano ]
gralem w to kiedys calkiem ciekawa ciekawostka tylko ze wymagania szczegolnie ramy sa gigantyczne zeby toto plynnie chodzilo
manner [ Chor��y ]
Farbrausch to najbardziej nowatorska grupa na demoscenie. Jako pierwsi stworzyli demo 64kB z grafiką w 3D. Wspomniane fr-08 to legenda, jak i inne ich produkcje (polecam fr-25, oraz "wkrecajacy" fr-047: malpasset). Specjalnie na tę okazję napisano engine i program do tworzenia takich dem. Werkzeug1 jest public, także można go sobie zobaczyć razem z przykładami. Program jest bardzo prosty w obsłudze, a stworzenie prostej animacji jest banalne.
kkrieger jest już oparty na Werkzeug w wersji 3. Obsługuje w pełni px i vx shadery, które można obejrzeć w grze.
Lethal [ Pretorianin ]
maksymalna kompresja tekstur które w dodatku są generowane "w locie" a nie np jak w Far Cry ładuje się cała mapa. tu się ładuje do pamięci tylko to co widzisz. a kompresja robi swoje. tak samo jak można spokojnie spakować plik ISO do np 10 mb :)
sas_182 [ Legionista ]
No to nie rozumiem.Jak nie jest skomproesowane, to co to jest?? Moze po prostu jest podana zla liczba kb:)
Piotra$ [ Centurion ]
Owszem, nie ma co sie niezdrowo podniecać nad niemożliwie zaawansowaną kompresją, bo ona tu nie występuje.
Całość jest generowana w locie, tekstury są fraktalami. W całej tej grze nie ma kompletnie nic przygotowanego wcześniej, wszystko jest generowane na bieżąco według konkretnych instrukcji, a te nie zajmują wiele.
manner [ Chor��y ]
Nie jest skompresowane, a generowane - to jest różnica. Wyobraź sobie algorytm, który tworzy teksturę z odpowiednich poleceń.
Lethal --> Far Cry nie ładuje mapy w całości. Ładuje tylko powierzchnię (góry itd.) a resztę w "locie". Pamiętam, że nawet było polecenie, jak w wielkim promieniu od punktu Z ma ładować resztę.
Ralion [ Konsul ]
a nie można tych fraktali zaprogramowac np. w filmach? tak by sie pojawiały w odpowiednich momentach w okreslonych miejscach?
na wikipedii owszem, pisze co to sa fraktale ale.. ee, sami zreszta poczytajcie.
no i obrazek typowego fraktala.
wishram [ Konsul ]
to filmy zamiast kręcić (nagrywać) ma się programować?!
sas_182 [ Legionista ]
Popieram wishram'a :D
Chociaz to by zmienszylo koszty produkcji i wogole...
manner [ Chor��y ]
sas_182 --> No na pewno, Final Fantasy kosztował 137 milionów dolarów.
Ralion [ Konsul ]
eee, myslałem o filmach animowanych fraktalnie, hehe, taki jak czolowka kkriegera.
sas_182 [ Legionista ]
Ci co robili FF nie musieli zatrudniac najlepszych informatykow:P
Van Gray [ taki szary freestyler ]
Muahahahah ;] 98 kb, trza obaczyć, jak się nowego kompa kupi ;P
wishram [ Konsul ]
przeszedłem - słaba grafa, zerowy poziom trudności, cieniutki dźwięk, te duże maszyny chodza chyba w miejscu, monotonna rozgrywka
macie dużo do poprawienia jeśli chcecie wypuścić gre na rynek
:P
hermin [ Senator ]
Ale wymagania niezle
Gralem w to i nic specjalnego
Hitmanio [ KG 21 ]
W którymś CDA mówili o tej gierce, IMO to przyszłość gier :)
alpha_omega [ Generaďż˝ ]
Wątpie - po prostu matematyka ma ograniczone możliwości i pewnych rzeczy nie ujmiesz w proste równania, musisz się uciec do animacji i robionych ręcznie tekstur.