GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

kkrieger - zdumiewajaca zawartosc 98kb

28.01.2006
14:52
[1]

Ralion [ Konsul ]

kkrieger - zdumiewajaca zawartosc 98kb

wytlumaczcie mi prosze jak to mozliwe, że gra która wygląda jak quake zajmuje 98kb! (98 304 bajtów).

Gdzieś na forum czytalem, że jest to gierka stworzona tylko po to żeby zaprezentować możliwości programistów którzy wymyślili sposób na to żeby plik miał 100 kb choć w trakcie gry ze 100 kb pliki są wypakowywane o 4gb. Hmmmmmmm.... ale co to za sposób??
Pograłem troche, nic sie nie doczytuje (internet odlaczony).

Minimalne wymagania sprzętowe do odpalenia gry kkrieger:
- 1.5GHz Pentium3/Athlon
- 512MB RAMu
- karta graficzna minimum: Geforce4Ti (Geforce 4 MX - odpada!) lub ATI Radeon8500, obsługująca pixel shaders 1.3, zalecane 128MB VRAM

screen i link gdzie można pobrac gre (trwa to kilka sek)
Ten screen zajmuje wiecej niż ta gra.

28.01.2006
14:53
[2]

Ralion [ Konsul ]

jeszcze jeden screen

28.01.2006
14:54
[3]

Ralion [ Konsul ]

hmmm

28.01.2006
14:56
smile
[4]

sas_182 [ Legionista ]

I gra dziala????Z wylaczonym netem????
:D
Nie no, chyba cos zle zrozumialem
;]

28.01.2006
14:56
[5]

Zalogowany [ Niezalogowany ]

jasne, że działa.
Mi nie pójdzie, za słaby komp :/

28.01.2006
14:58
smile
[6]

sas_182 [ Legionista ]

Heh
Moze sa rzeczy, ktore sie informatyka nie snily??:)))

28.01.2006
14:59
[7]

J0lo [ Legendarny Culé ]

zobacz ile masz zajętej pamięci operacyjnej w tym czasie ;)

w którymś CDA było o tej aplikacji, podobno ( jeżeli dobrze pamiętam ) rozrasta się właśnie w pamięci operacyjnej do takich rozmiarów jakie rzeczywiście potrzebuje. to tylko próbka możliwości programistów więc poza umiejętnością skompresowania całego tego kodu w niespełnma 98kb nie ma czym się podniecać bo dobra gra to nie tylko świetna grafa i dużo plansz...

28.01.2006
15:01
smile
[8]

Flet [ Fletomen ]

tez sie nad tym zastanawiałem to chyba jakas nowa forma kompresji plików graficznych. wymagania chyba przez to takie duzo bo grafa wg mnie nie jest jakas oszalamiająca.

28.01.2006
15:02
[9]

Maxblack [ MT ]

Hehe też w to kiedyś nie mogłem uwierzyć :) pobrałem te 98 kb i się okazało, że wygląda to świetnie, da się strzelać, są inne potwory, mapy itp. :) Jeden screen z tej gry zajmuje tyle co ona cała hehe :).

28.01.2006
15:04
[10]

Maxblack [ MT ]

I z tego co czytałem na temat tej gry to nie ma tam żadnych tekstur, wszystko jest generowane na bieżąco :). Te 98 kb to jest jedynie kod gry.

28.01.2006
15:05
[11]

Ralion [ Konsul ]

jak to nie ma sie czym podniecac??? przeciez taka kompresja to niesamowite możliwości.
powiedzmy taki far cry: mieści się na płycie DVD (ok. 4 000 000 000 bajtów)
po cholere? nie lepiej go skompresowac do rozmiarow 10mb?
albo filmy, oo , to by bylo piekne, sciagam film z netu w 2 sek. a to ze mi sie bedzie dlugo rozpakowywal? wazne ze juz mam na dysku.

28.01.2006
15:08
[12]

wysiu [ ]

Ralion --> Ale to nie jest zadna kompresja. Tam nie ma skompresowanych tekstur jak w normalnej grze, WSZYSTKO jest generowane, dlatego potrzebuje mocnego sprzetu (jak na owe czasy, to ma juz z 2 lata). Tekstury to bodajze fraktale.

28.01.2006
15:08
[13]

Maxblack [ MT ]

https://www.theprodukkt.com/kkrieger.html - screeny

28.01.2006
15:10
[14]

squallu [ saikano ]

gralem w to kiedys calkiem ciekawa ciekawostka tylko ze wymagania szczegolnie ramy sa gigantyczne zeby toto plynnie chodzilo

28.01.2006
15:10
[15]

manner [ Chor��y ]

Farbrausch to najbardziej nowatorska grupa na demoscenie. Jako pierwsi stworzyli demo 64kB z grafiką w 3D. Wspomniane fr-08 to legenda, jak i inne ich produkcje (polecam fr-25, oraz "wkrecajacy" fr-047: malpasset). Specjalnie na tę okazję napisano engine i program do tworzenia takich dem. Werkzeug1 jest public, także można go sobie zobaczyć razem z przykładami. Program jest bardzo prosty w obsłudze, a stworzenie prostej animacji jest banalne.
kkrieger jest już oparty na Werkzeug w wersji 3. Obsługuje w pełni px i vx shadery, które można obejrzeć w grze.

28.01.2006
15:11
[16]

Lethal [ Pretorianin ]

maksymalna kompresja tekstur które w dodatku są generowane "w locie" a nie np jak w Far Cry ładuje się cała mapa. tu się ładuje do pamięci tylko to co widzisz. a kompresja robi swoje. tak samo jak można spokojnie spakować plik ISO do np 10 mb :)

28.01.2006
15:11
smile
[17]

sas_182 [ Legionista ]

No to nie rozumiem.Jak nie jest skomproesowane, to co to jest?? Moze po prostu jest podana zla liczba kb:)

28.01.2006
15:13
[18]

Piotra$ [ Centurion ]

Owszem, nie ma co sie niezdrowo podniecać nad niemożliwie zaawansowaną kompresją, bo ona tu nie występuje.
Całość jest generowana w locie, tekstury są fraktalami. W całej tej grze nie ma kompletnie nic przygotowanego wcześniej, wszystko jest generowane na bieżąco według konkretnych instrukcji, a te nie zajmują wiele.

28.01.2006
15:20
[19]

manner [ Chor��y ]

Nie jest skompresowane, a generowane - to jest różnica. Wyobraź sobie algorytm, który tworzy teksturę z odpowiednich poleceń.

Lethal --> Far Cry nie ładuje mapy w całości. Ładuje tylko powierzchnię (góry itd.) a resztę w "locie". Pamiętam, że nawet było polecenie, jak w wielkim promieniu od punktu Z ma ładować resztę.

28.01.2006
15:20
[20]

Ralion [ Konsul ]

a nie można tych fraktali zaprogramowac np. w filmach? tak by sie pojawiały w odpowiednich momentach w okreslonych miejscach?
na wikipedii owszem, pisze co to sa fraktale ale.. ee, sami zreszta poczytajcie.

no i obrazek typowego fraktala.

28.01.2006
15:34
smile
[21]

wishram [ Konsul ]

to filmy zamiast kręcić (nagrywać) ma się programować?!

28.01.2006
15:36
smile
[22]

sas_182 [ Legionista ]

Popieram wishram'a :D
Chociaz to by zmienszylo koszty produkcji i wogole...

28.01.2006
15:42
[23]

manner [ Chor��y ]

sas_182 --> No na pewno, Final Fantasy kosztował 137 milionów dolarów.

28.01.2006
15:44
[24]

Ralion [ Konsul ]

eee, myslałem o filmach animowanych fraktalnie, hehe, taki jak czolowka kkriegera.

28.01.2006
15:46
smile
[25]

sas_182 [ Legionista ]

Ci co robili FF nie musieli zatrudniac najlepszych informatykow:P

28.01.2006
15:56
[26]

Van Gray [ taki szary freestyler ]

Muahahahah ;] 98 kb, trza obaczyć, jak się nowego kompa kupi ;P

28.01.2006
16:06
smile
[27]

wishram [ Konsul ]

przeszedłem - słaba grafa, zerowy poziom trudności, cieniutki dźwięk, te duże maszyny chodza chyba w miejscu, monotonna rozgrywka

macie dużo do poprawienia jeśli chcecie wypuścić gre na rynek

:P

28.01.2006
16:46
smile
[28]

hermin [ Senator ]

Ale wymagania niezle
Gralem w to i nic specjalnego

28.01.2006
17:19
smile
[29]

Hitmanio [ KG 21 ]

W którymś CDA mówili o tej gierce, IMO to przyszłość gier :)

28.01.2006
17:24
[30]

alpha_omega [ Generaďż˝ ]

Wątpie - po prostu matematyka ma ograniczone możliwości i pewnych rzeczy nie ujmiesz w proste równania, musisz się uciec do animacji i robionych ręcznie tekstur.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.