GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: CM-bardziej "realistyczne"?

09.01.2006
15:42
smile
[1]

bonk_ [ Konsul ]

Forum CM: CM-bardziej "realistyczne"?

Czołgiem,
Tak sobie ostatnio myśle czy była by taka możliwość ,aby podnieść stopień realizmu/trudności w CM za pomocą wyłaczenia opcji:
-podswietlenia jednostek
-opisu trafień

Wydaje mi się że te dwa współczyjniki najwiecej pomagają nam w dowodzeniu.I szczerze powiedziawszy troche mnie to nie bawi(może ze wzgledu na miejszą szanse na zaskoczenie)
Tak wiec pytam się czy jest może jakaś opcjia ,która by pozwoliła wyłaczenie tych opcji u Npl jak i u nas?? Wg mnie zwiększyło by to zabawe jak i wspomniany wcześnie realizm.
Co o takim mysli sądzicie?

P.S
tylko prosze nie piscie o tym iż jest możliwość dogadania się stron ,aby grali bez tych opcjii.Bo jakoś mi się nie chce wierzyć ,aby ktoś się powstrzymał od właczenie opcji Shift+B .




09.01.2006
15:44
smile
[2]

bonk_ [ Konsul ]

sorrki za bład.Miało być:
Co o takim rozwiązaniu myślicie?

09.01.2006
15:58
smile
[3]

Pejotl [ Senator ]

Bonk -> z mojej strony - bardziej realistyczne CMBB to przede wszystkim bardziej realne składy jednostek i sytuacje bojowe - a nie mieszanie pododdziałów i walka do ostatniego człowieka w QB ME (miały temu zaradzic Wielkie Bitwy).

09.01.2006
16:07
[4]

Shuter [ Centurion ]

Wg mnie to nie jest odpowiedni sposób do zwiększenia realizmu w CM. Bo przecież wystarczy się lampić w ekran dwie minuty i wyjdzie na to samo, jakbyśmy włączyli podstawki. Ale grywalność nie ta sama... A co do opisów trafień, to przecież każdy zdrowy celowniczy widzi w co trafia (do pewnej odległości) i może zameldować to dowódcy, a dowódca przekazać do innych jednostek... No właśnie powyżej pewnych odległości powinna być tylko informacja "hit"
PS Bardzo mi się podoba przywiatnie "czołgiem" :D:D:D

09.01.2006
16:34
smile
[5]

bonk_ [ Konsul ]

Pejotl  jak się nie mylę do CMBB wychodzi dodatek w postaci kampani więc jest szansa
Że nie będzie już standardów.

Shuter W walkach za 3-5tys. (bo takie miałem na myśli) na pewno nie będzie to trwać 2min. A co do „opisu trafień” prawdopodobnie masz racje.

W ’41 Rosjanie w swoich blaszakach nie posiadali takiej technologii i musieli używać chorągiewek do komunikacji.

Słowo „Czołgiem” usłyszałem w pewnym polskim filmie( „Vinci”) i również mi przypadło do gustu.

09.01.2006
16:37
smile
[6]

bonk_ [ Konsul ]

upsss znowu coś źle napisałem:
Panowie te literki miały oznaczać"--->" taką strzałeczke.Widocznie zrobiona w Wordzie nie pasuje tutaj:P

09.01.2006
16:46
[7]

Shuter [ Centurion ]

-----> bonk_
Masz rację ruscy czołgiści do 1942 nie mieli radia. Ale CM pozwala na dowodzenie jednostkami bez kontroli oficerów (możemy dowodzić przecież drużyną piechoty oddaloną kilometr od swojego sztabu i wiedzieć co ona widzi jakie dostaje baty do kogo strzela itp.) I swoją drogą to jest jeden z niezbyt realistycznych aspektów CM
Jednym z bardziej kłukących mnie w oko błędów jest to, że w jednym okopie mieści się drużyna piechoty i granaty prawie nic nie robią takim delikwentom (powinien być typ terenu "teren z okopami" czy coś takiego, w sęsie, że teren składa się z kilku rowów strzelniczych dla jednego czy dwóch żołdaków). No i fakt że jak na jednym piętrze w dużej chałpie schowam pluton piechoty, czołgom nie udaje się zwykle ustrzelić więcej niż jednego chipka, naparzając w to piętro.
No ale ogólnie CM i tak nie ma żadnego konkurenta jeśli chodzi o realizm.

09.01.2006
17:12
[8]

lysy77 [ Chor��y ]

a moze tak:

"FRANKO'S TRUE COMBAT RULES

1. INTRODUCTION. The following rules are designed to maximize the realism and immersion of single-player play. Generally speaking, as the human player, you are not allowed to do use the tools of the game interface for the purpose of doing anything your troops could not do in real life. All rules set forth below must be construed according to that principle.

2. SELECTING UNITS. Only use the "+" or "-" keys to move from friendly unit to friendly unit. Then, use the "tab" key. You can then only rotate in place to scan the surrounding terrain (imagine you are where the unit is, and that you can only see what THAT unit can see..its pretty simple).

If there is friendly unit within the line of sight (LOS) of the unit you have currently selected, you do not have to use the + and - keys. Instead, you can simply point and click on that target unit, THEN hit the tab key. Any other way of accessing an enemy unit is forbidden.

3. VIEWING YOUR SURROUNDINGS.

A. PANNING. After accessing the unit and hitting the tab key(which orients the view of the unit forward), you can only "look around" by using the pivot keys (1,3,7,9) on the keypad. In other words, you can pan 360 (your guys can turn around and look where they are).

B. BUILDINGS: If your units are in a building or he unit icon (such as vehicle), blocks your view, you can use the "8" key to click ahead only such distance which is necessary to clear the sprite.

C. ELEVATED VIEWS. Once turns begin (after setup), you may use only the lowest-level view ("1" on the keyboard), unless the following apply:

1. If your unit occupies are a two-level building, you may use View 2 ("2" on the keyboard") from the units location; and

2. If you are on the top floor of a church, you can use View 2 or View 3, whichever you prefer

Note: The Setup procedure may offer you further viewing options. See Rule __, Below.

4. ENEMY UNITS. You may not, under any circumstances, "click on" or "select" anenemy unit. Use the "N" key to select targets.

5. ZOOM KEYS. You may not use the "zoon key" (the brackets), unless the following exceptions apply:

A. You may use up to Zoom 2x if you're unit you are "looking from" is platoon leader or above.

B. Your unit may use up to Zoom 4x if it has optics (e.g, an artillery observer, an AT gun, a tank). If you really want to be anal, buttoned up tanks or tanks that suffered casualties can only use up to zoom 4x in the direction of their turret facing, because, that's where the gunners optics are facing! American tanks may not be able to zoom at all..we can debate that one later.

C. During Setup, under specified conditions (see below)

6. WEATHER. You must always have weather and fog set to "full"

7. SPECIAL SETUP RULES. The following setup rules apply depending on whether you are the attacker, defender, or if the battle is a meeting engagement.

A. Attacker: During setup you may use View Level 7 ("7" on the keyboard)to aid in setup, in addition to the views you are permitted in Rules 1, 2, or 3, above. This "attacker's map" rule represents the "map" your troop commander would use to help prepare your troops for the assault. Whether such a map is available should be specified in your briefing by the designer.

B. Defender: During setup you can use the map rule, above, if your signal corps has its act together. In addition, you can freely move about the map in level 1, or view level 2 (or 3, if a church) if that part of the map your viewing from is a multi-level building

C. Meeting Engagements. Both sides may only view using the Attacker's map rule, or from any spot in their setup zone (only). Again, if a spot in their setup zonehas a church or building, adjust accordingly.

D. OPTIONAL RULE: During setup you may print out a map (by taking a screen shot and printing the .bmp file) for use during the battle. This map should be at the minimum View Level 7.

8. GAME SETTINGS. Use only "Realistic" Sized units. Always have "full terrain" on. Turn unit bases and detailed armored hits "off". Generally speaking, use only those feature that the troops could use. Needless to say, Fog of War is ALWAYS set to FULL!

Always interested in your input.

Frank M. Radoslovich"

from: https://www.tcmhq.de.vu/

09.01.2006
18:48
smile
[9]

Shuter [ Centurion ]

Ten poradnik na pewno zadowoli bonk_'a

09.01.2006
19:19
smile
[10]

bonk_ [ Konsul ]

lysy77-->thx.

09.01.2006
19:41
smile
[11]

jp2 [ Generaďż˝ ]

czasem zagram "oczami HQ" vs komp....ale żeby to ubierać w rulesy ?

10.01.2006
10:10
[12]

slawreg [ Pretorianin ]

Ciekawa - FRANKO'S TRUE COMBAT RULES - koncepcja na urealnienie "doznań" w czasie gry. Nic jednak nie jest napisane, lub nie znalazłem, o ustawieniach budynków. Czy cały czas są nieprzezroczyste?

10.01.2006
11:19
smile
[13]

Shuter [ Centurion ]

Jak ktoś chce zagrać z kompem to polecam mój scenariusz "Jaworzno attack" :D:D:D:D:D
A tak swoją drogą to CM nie jest stworzone do takich "urealnień" bo przecież plansza w CM to tak naprawdę trójwymiarowa makieta albo mapa pola walki. Przecież drzewko które widzimy nie jest drzewkiem naprawdę, tylko przedstawia typ terenu, jeden człowieczek to tak naprawdę może być 6 osobowa sekcja.
No ale jak ktoś bardzo chce.....
:D

10.01.2006
18:53
smile
[14]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

a nie lepiej dać limit czasowy - np 2 minuty na 2k. Wówczas jak w życiu - musisz szybko decydowac, zwracasz uwagę jedynie na ważne miejsca w bitwie itp

10.01.2006
19:33
[15]

M_G_K [ Konsul ]

Swietlo - ja tak gram ;-))) rozstawka 5 minut a na ture max 1 minuta ;-)))

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.