Mr.Puzio [ Konsul ]
Forum CM: Do przyjaciół lotników
Niedlugo stanie przedemna trunde zadanie, bede musial ocenic zwrotnosc roznych samolotow. Oczywiscie bed emial dane, ale wlasnie nie wiem jakie dane mam wziasc pod uwage i jakie sa decydujace. Aha, te samoloty beda z 1 ws.
el f [ RONIN-SARMATA ]
Pewnie prędkość wznoszenia i promień skrętu...
VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]
Promień skrętu zależy w każdym samolocie od prędkości i kąta zakrętu. Zapewne sporo wnoszą prędkości minimalna (przeciągnięcia) i maksymalna. Następnym ważnym parametrem jest zakres przeciążeń, bo co z prędkości i silnego kąta jak skzrydła urywa. Następnie własności pilotażowe przykład samoloty akrobacyjne posiadają tzw. roll rate ok 360 stopni na sekundę (pełna beczka przy pełnym wychyleniu lotki na sekundę), ciężkie krowy żeby przejść na zakręt 45 stopni potrzebują kilka sekund. Zakres możliwych manewrów: z racji instalacji gaźnikowej czy olejowej część samolotów ma ograniczenia w wykonywaniu manewrów np. np. na plecach tylko 5 sekund.
_Dragon_ [ Centurion ]
zwrotność pierwszowojennych samolotów zależała jeszcze w tego w którą stronę skręcasz :)
(ale chyba nie wszystkich typów to dotyczyło)
Mr.Puzio [ Konsul ]
Naszczescie nie bede musial przeprowadzac skomplikowanych operacji matematycznych. Dla mnie najwazniejsze jest ustalenie dnaych ktore pozwola porownac smaoloty, podzielic je na 4 / 5 klas pod wzgledem manewrowosci. Zreszta bede dysponował tylko podstawowymi danymi technicznymi.
von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]
Dragon-->Dotyczy to wszystkich samolotów śmigłowych, po prostu zależy to od kierunku obrotu śmigła.
jiser [ generał-major Zajcef ]
Puzio ~~>
Przyznaj się, jaką planszówkę przygotowywujesz ? :)
Mr.Puzio [ Konsul ]
jiser - moje pytania daja odpowiedz ;-)
jiser [ generał-major Zajcef ]
Znaczy, poświęconą tylko samolotom podczas I WŚ ?
Mr.Puzio [ Konsul ]
jiser - narazie tak, ale pewnie w przyszlosci bede chcial zrobic i 2 ws. Ale narazie chcem maksymalnie szybko zroibc 1.
Runnersan [ Konsul ]
A tak z ciekawości do będzie cos bliżej down in the flames czy raczej wings over france?
Mr.Puzio [ Konsul ]
Niestety nie znam tych gier. A robie ta planszowke, poniewaz zafascynowalo mnie lotnictwo 1 ws, widzialem 2 gry ktore sa osadzone w tej tematyce, tyle ze nie stac mnie na nie, a chce sie wyzyc nad plansza :-)
Mr.Puzio [ Konsul ]
To jeszcze raz ja, na razie zdobyłem następujące dane
- Prędkość maksymalna
- pułap praktyczny
- masa własna ( czasem tez i startowa)
- rozpiętość
- długość
- wysokość
- powierzchnia nośna
- moc silnika w kW i KM
czy na podstawie tych danych mogę pogrupować samoloty na powiedzmy 5 grup klasyfikowanych pod względem manewrowości w poziomie i w pionie? Tak jak pisalem wcześniej nie chodzi mi o to żeby wyznaczyć szczegułowo, chcę tylko z grubsza je podzielić dla potrzeb gry. Jeśli jest to możliwe czy ktoś może podać mi wzór jak to wyliczyć z danych posiadanych przezemnie?
Mr.Puzio [ Konsul ]
I co, nikt nie pomoze ?
BamSey [ Generaďż˝ ]
Za mało danych.
Na podstawie mocy silnika i predkości maksymalnej mozesz podzielić samoloty tylko pod wzgledem walki w pionie i manewrowosci w pionie.
Reszta danych mało przydatna jest.
Nie masz danych głównych czyli promienia skretu to najwazniejszty czynnik pozwalający ocenić zwrotnosć samolotu.