GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Pomocna dłoń

29.12.2005
12:32
smile
[1]

Ponche [ Legionista ]

Forum CM: Pomocna dłoń

Witam wszystkich wielbicieli serii CM. Chciałbym na Forum poruszyć sprawę jednostek w CM. Ponieważ jestem nowym początkującym graczem mam pytanie: czy różne jednostki np piechoty w zależności od rodzaju (mam na myśli np pododdziały rozpoznawcze czy piechotę górską) mają jakieś bonusy ze względu na swoją specyfikę. Bo w moim mniemaniu żółtodzioba rozpoznanie powinno mieć większe możliwości rozpoznawania celów (wcześniejsze i dokładniejsze wykrycie) itd. To samo z pojazdami.
Z góry dziękuje za wszelkie informacje

29.12.2005
12:47
[2]

BamSey [ Generaďż˝ ]

No cóż tutaj tak jak i w zyciu decyduje tylko poziom wyszkolenia danej jednostki no bo czy w realu to ze ktos został zwiadowca to znaczy że od razu jest Johnem Rambo a tylko to ze jeśli przezyje dośc długo to bedzie kiedys dobrym zwiadowcą. Tak wiec jeśli chcesz mieć dobre jednostki z dobrymi bonusami to inwestuj w poziom wyszkolenia...

29.12.2005
12:48
[3]

BamSey [ Generaďż˝ ]

co do pojazdów to decyduje po pierwse znów wyszkolenie załogi i jej stan, optyka, oraz to czy włazy pozostają otwarte czy zamkniete...

29.12.2005
13:11
[4]

M_G_K [ Konsul ]

Zróżnicowanie oddzialow piechoty ma glownie znaczenie w kontekscie ich uzbrojenia i mundurkow ;-) mundury nie sa istotne natomiast ilość ludzi w druzynach, rodzaj broni i tzw firepower to glowna cecha charakteryzująca poszczegolne rodzaje piechoty.

29.12.2005
17:23
[5]

Ponche [ Legionista ]

A szkoda .... oczywiście wyszkolenie jest najważniejsze ale z drugiej strony jeżeli ktoś się szkoli na rozwietczika to dla jednostek o takim samym stopniu wyszkolenia ma to jakieś znaczenie. Jeżeli ktoś jest saperem to ma jednak troche inne umiejętności niż zykły piechociniec. To samo z jednostkami rozpoznawczymi czy innymi. Następna sprawa: do jednostek "elitarnych" zazwyczaj wybierało się lepszych kandydatów (przynajmniej na początku wojny póki były takie możliwości)

29.12.2005
18:02
[6]

M_G_K [ Konsul ]

Saperzy mają i specjalne uzbrojenie i specjalne zdolności (rozbrajanie min i wysadzanie budynkow i mostów)

29.12.2005
20:10
[7]

Shuter [ Centurion ]

Z tego co wiem w BO każdy pojazd ma taką samą jakość przyrządów optycznych

30.12.2005
15:57
[8]

Dzideek [ Pretorianin ]

M_G_K --> jak saperami zburzyć most lub budynek ?

30.12.2005
16:35
[9]

M_G_K [ Konsul ]

Podchodzi się jednostka saperow w pobliże obiektu (chyba ok 15-30m) i jako target wybiera sie budynek lub most lub zwykly teren - jeżeli jest w zasiegu to pojawia sie komunikat use explosives i dalej należy juz tylko poatrzeć ;-))

30.12.2005
16:37
[10]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Dzideek ~~>
Przy "Target Area Fire" nie dalej niż 30 metrów, jednostka może używać ładunków wybuchowych (wiązek granatów lub ładunków saperskich). Wiązki granatów nic nie zburzą, ale ładunki saperskie jak najbardziej. Wiem, że w AK i BB, poniżej tych 30 metrów przy celowaniu powinien pojawić się napis "use explosives". Jak w BO, nie pamiętam.

Ba, ładunki saperskie służą też i rozminowywania :)

30.12.2005
17:09
[11]

Kłosiu [ Senator ]

jiser --> mylisz sie troche. Wiazki granatow, ba, nawet kilka pojedynczych granatow jest w stanie zburzyc mocno (**) uszkodzony budynek.

Ponche --> zwiadowcy nie zyli dlugo. Sekcja zwiadu w druzynie to najszybciej wymieniana sekcja. Ich zadaniem bylo isc w strone niezbadanych krzakow, i modlic sie, zeby nie bylo tam npla, bo jezeli byl, zazwyczaj kladl ich pierwsza seria, ujawniajac swe pozycje. Podobnie bylo w wiekszych formacjach zwiadowcow, tyle ze cele byly wieksze (gorka, lasek, wioska) no i ryzyko odpowiednio sie kumulowalo. I kiedy tu sie szkolic? ;)

30.12.2005
17:46
smile
[12]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Kłosiu ~~>
Ba ... powiem Ci zabawniejszą wersję. Udało mi się niechcący zniszczyć bardzo mocno nadwyrężony budynek zwykłym granatem piechoty. W której to grze było .... muszę sobie przypomnieć, to wkleję skrina :]

Ale raczej nie widzi mi się niszczenie czegokolwiek wyłącznie wiązkami granatów ;) Szczególnie, że zwykłe drużyny piechoty nie będą skore do masowego pozbywania się ich. To miałem na myśli.

30.12.2005
19:21
[13]

Ponche [ Legionista ]

Kłosiu --> Z tego co się orientuję to w drużynie nie ma czegoś takiego jak sekcja zwiadu. Jak zachodzi potrzeba rozpoznania czegoś to wysyła się "sekcję zwiadu" czyli 2-4 szperaczy którzy maja za zadanie sprawdzić teren. Rzeczywiście byli to przypuszczalnie młodzi najmniej doświadczeni żołnierze bo straych wyjadaczy było szkoda.
Ale mówiąc o np plutonie zwiadu czy drużynie pewne umiejętności specjalne mogły by być dodane, lornetki i inny sprzęt optyczny...tak mi się przynajmniej wydaje ;-P

Ale CM i tak jest THE BEST!!!!
Kto i kiedy wydał w Polsce CMAK? Nie mogę go znaleźć...niestety... ktoś ma jakieś namiary? Z góry dziękuję

30.12.2005
21:26
[14]

Dzideek [ Pretorianin ]

M_G_K --> nie działa :-) zrobiłem próbę i jednostka z odległości 24m tylko strzela w budynek karabinami, po 9 turach nie rzucili nawet zwykłego granatu.

Może używają ładunków demo tylko gdy wyczuwają zagrożenie ?!?

30.12.2005
21:35
[15]

Dzideek [ Pretorianin ]

W BO tego komunikatu nie ma. Zrobiłem kolejny test, pomyslałem sobie, że jeżeli wystrzelam całą amunicję i saperzy nie mając amunicji zacznie atakować czym ma. Ale nawet po wystrzelaniu całej amunicji, nie rzucają bomby demo!

04.01.2006
23:03
[16]

RRBM [ Pretorianin ]

Co do zwiadowcow, to jeszcze niedawno tez myslalem ze nie zyli dlugo. Dopuki sie nie dowiedzialem ze dziadek byl zwiadowca i z jego oddzialu zginal tylko 1 czlowiek. Ale opowiadal ze prawdopodobnnie mieli olbrzymie szczescie :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.