Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]
Nadchodzi Nowy Dzień - nowy dziennik Agory
No i już za 4 dni pierwszy numer (w poniedziałek) nowego tworu Agory.
Ma to być gazeta środka, coś pomiędzy GW/"Rz" a Faktem/SE. Zobaczymy jak im to wyjdzie.
Nowy dziennik Agory, wydawcy "Gazety Wyborczej" i "Metra", będzie nazywał się "Nowy Dzień". 'Bardzo nowoczesna i ciekawie robiona gazeta' - ocenia szef Starcomu.
Pierwszy numer nowego dziennika Agory "Nowy dzień" ukaże się 14 listopada. Będzie wydawany 6 dni w tygodniu w cenie 1 zł. Jedynie w czwartki, kiedy publikowany będzie dodatek telewizyjny, cena nowego dziennika wyniesie 1,50 zł. Już od poniedziałku czytelnicy nowego dziennika będą mogli wziąć udział w konkursach SMS-owych, w których do wygrania będą m.in. samochody i telewizory.
"Nowy dzień" to gazeta środka i całkowicie autorski projekt Agory - podano w komunikacie.
- Jestem bardzo zadowolony, że już za kilka dni będę mógł kupić w kiosku nowy dziennik wydawany przez naszą spółkę. "Nowy dzień" powstał dzięki nieskończonym pokładom energii i entuzjazmu zespołu, który go tworzył. "Nowy dzień" to wspaniała, polska gazeta oraz przemyślane i profesjonalnie przygotowane przedsięwzięcie biznesowe - powiedział Zbigniew Bąk, wiceprezes Agory odpowiedzialny za projekt.
Wprowadzenie nowego dziennika na rynek poprzedziła kampania teaserowa przebiegająca pod hasłem "Nadchodzi Nowy Dzień". Dzisiaj rusza kampania wizerunkowa oraz strona internetowa dziennika: nowydzien.pl. Od 14 listopada na stronach serwisu publikowane będą informacje na temat gazety "Nowy dzień" oraz wiadomości i teksty poradnikowe.
- "Nowy dzień" to owoc kilkumiesięcznych analiz i przygotowań, w efekcie których wypracowaliśmy zupełnie nową formułę na polskim rynku prasowym. Jesteśmy przekonani, że działania promocyjne, a przede wszystkim formuła i zawartość pisma sprawią, że "Nowy dzień" szybko znajdzie szerokie grono wiernych czytelników - powiedział Wojciech Fusek, wydawca gazety.
Makieta nowego dziennika Agory powstała we współpracy z hiszpańskim zespołem Cases i Associats. Graficy Cases stworzyli m.in. layout grzbietu głównego dziennika. "Gazeta środka" Agory to pierwszy projekt Cases w Polsce.
- Początkowo zespół polskich redaktorów i katalońskich grafików współtworzył projekt w barcelońskiej siedzibie zespołu. Od kilku miesięcy Cases pracują w redakcji nowego dziennika - poinformowano w komunikacie prasowym.
Redaktorem naczelnym gazety jest Jerzy Bogdan Wójcik (do tej pory szef "Metra"), wydawcą Wojciech Fusek (wcześniej pracował w lokalnych oddziałach "GW").
Logo nowego dziennika to napisany białymi drukowanymi literami tytuł na czerwonym tle. Pierwsza część tytułu jest napisana pogrubioną czcionką.
Dlaczego akurat "Nowy Dzień"? - Bo w tych słowach jest optymistyczny przekaz. Jutro będzie nowy dzień, czyli można spróbować czegoś nowego, zrobić coś od nowa - wyjaśnia "GW" Jerzy Wójcik, naczelny nowej gazety.
Rafał Oracz, szef działu obsługi klienta firmy CR Media Consulting, która jest brokerem na rynku reklamy prasowej, radiowej i internetowej, podkreśla, że o taki tytuł łatwo jest poprosić w kiosku.
Nad mającą ok. 30 stron gazetą będzie pracować ponadstuosobowa redakcja.
Czy ta cena będzie stała? - Nie mogę tego powiedzieć - odpowiada "GW" Wojciech Fusek, wydawca nowego tytułu. - Cena nie może być dla naszego czytelnika barierą - deklaruje "GW" Grzegorz Piechota, wicenaczelny "Nowego Dnia".
Nakładu gazety, kosztów jej uruchomienia, zakładanej sprzedaży oraz terminu osiągnięcia rentowności nie ujawniono.
Do kogo kierowany jest nowy dziennik? Wg "GW" jego czytelnik żyje w mieście (niekoniecznie dużym) i pracuje. Jego dochody nie są bardzo wysokie, ale nie ma on też trudności finansowych. Ma co najmniej średnie wykształcenie. Stać go na prasę, ale nie ma swego ulubionego tytułu. Obecnie kupuje zarówno prasę regionalną, tanie kolorowe magazyny, jak i ogólnopolskie dzienniki, ale chętnie zastąpi to czymś nowym - taki portret odbiorcy "Nowego Dnia" wyłania się z opowieści jego szefów.
Zarząd Agory zapowiada, że nowy tytuł będzie masową "gazetą środka", a nie brukowcem. Specjaliści reagują na te zapowiedzi różnie. - Moim zdaniem nowa gazeta Agory będzie podbierać czytelników wszystkim obecnym na rynku tytułom. Ale prawdziwym rezerwuarem czytelników będzie dla niej prasa lokalna - mówi dla "GW" Jakub Bierzyński, szef domu mediowego OMD Poland, który już zapoznał się z numerami zerowymi "Nowego Dnia" podczas jednej z prezentacji handlowych. Dodaje, że również "Gazecie Wyborczej" przyjdzie rywalizować z nowym dziennikiem.
- Jeśli tylko wydawca zauważy, że nowy tytuł zabiera zbyt dużo czytelników flagowemu tytułowi, to "Nowy Dzień" zacznie zbliżać się do "Faktu" - twierdzi Rafał Oracz. Nie zgadza się z nim naczelny "Nowego Dnia". - Walczymy o innego czytelnika niż "Gazeta Wyborcza", ale nie będziemy upodabniać się do brukowców - deklaruje Jerzy Wójcik.
"Nowy Dzień" ma traktować "Gazetę Wyborczą" jak każdego innego rywala. - Korzystamy z tej samej administracji Agory co "Gazeta Wyborcza". Mamy z nią wspólny druk i kolportaż. Na rynkowych zasadach kupujemy zdjęcia od Agencji Gazeta - wymienia "GW" Grzegorz Piechota. - Jednak pod pozostałymi względami jesteśmy całkowicie niezależnym przedsięwzięciem: mamy osobną redakcję, swój dział graficzny, sprzedaży i promocji.
Jakub Benke, prezes domu mediowego Starcom, który widział próbny numer "Nowego Dnia", określa go jako bardzo nowoczesną i ciekawie robioną gazetę. Jego zdaniem, może ona odebrać "Faktowi" tych czytelników, dla których tabloid Axel Springer Polska stał się zbyt brukowy.
- W literaturze przedmiotu nie udało mi się znaleźć definicji pisma środka. Rozumiem, że Agora nie chce być tak ostra i sensacyjna jak "Fakt", ale upieram się, że będzie to tabloid, choć w bardziej cywilizowanej, łagodnej wersji - uważa dla "Rz" Zbigniew Bajka z Ośrodka Studiów Prasoznawczych UJ. Taki charakter "Nowego Dnia" może sugerować kolorystyka ujawnionej wczoraj jego winiety, gdzie biały tytuł umieszczono na intensywnie czerwonym tle. - Ocena na podstawie winiety może być myląca, ale w Europie kolor czerwony stosowany jest zwykle w tabloidach - uważa Marek Knap, dyrektor artystyczny "Rzeczpospolitej".
Andrzej Szymański z DM BZ WBK ocenia dla "Rzeczpospolitej", że nowy dziennik może być dobrym sposobem na rekompensatę malejącego udziału "Gazety Wyborczej" w rynku reklamowym dzienników. W przeciwieństwie do bulwarówek, które z zasady mają 80 proc. przychodów ze sprzedaży gazety, nowy dziennik będzie miał zapewne większy udział reklamy w swych przychodach. Jednak szybkie włączenie się nowego tytułu do reklamowej konkurencji może utrudnić jego listopadowy start. Jak twierdzą analitycy, "Nowy Dzień" mógłby skorzystać bardziej, gdyby zadebiutował w październiku, co sugerowały wcześniejsze pogłoski.
Agora jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Działa w pięciu sektorach rynku: prasie codziennej, radiu, czasopismach, internecie i reklamie zewnętrznej. Wydaje dwie codzienne gazety - opiniotwórczą "Gazetę Wyborczą" (średnia sprzedaż w pierwszym półroczu 2005 r. - 467 tys. egz.) i bezpłatne "Metro" (średni dzienny nakład - 457 tys. egz.).
wirtualnemedia.pl
Zapraszam do dyskusji :)
Flyby [ Outsider ]
..a niby o czym dyskutować? ..trza najpierw poczytać ten twór
S1KoR© [ born to drink ]
Flyby -->o czym? napewno jest o czym bo wiele osob ocenia produkt po okladce :) ja czasem tez tak robie, i osobiscie mysle ze moze byc to ciekawa gazeta..sam czytam czasem to metro (nie dlatego ze za darmo rozdaja:P ale dlatego ze rozdaja to w miejscu gdzie ide na uczelnie)i lubie czasem poczytac jakies skroty wydarzen..napewno raz nabede ta nowa gazete zeby zovaczyc co to bedzie..
a tak pozatym to czytam rzeczpospolita nalogowo :)
Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]
S1KoR -> Dla mnie "Rz" ma za duży format, niewygodny...
Paul12 [ Buja ]
Czyżby coś na wzór Faktu i Super Expresu? Jeśli tak to ja podziękuję, wiadomości czytam w internecie i czasem w tv obejrzę, a złotówka dziennie to na mój skormny budżet dużo ;) Nareszcie wiem, o co chodziło z bilboardami, na których gościu się drze "NADCHODZI NOWY DZIEŃ".
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-10 18:38:01]
Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]
Czytaj, Paul, czytaj.
Z założenia "ND" ma być gazetą środka, pomiędzy brukowcami a dziennikami opinii.
Paul12 [ Buja ]
Syriusz - Dla mnie i tak za dużo w tym brukowca. Mam straszny niesmak po mało profesjonalnych i nierzetelnych artykułach w Fakcie i SS, a jak widzę nagłówki "Mandaryna jednak kocha męża", to mną trzęsie. Chociaż jestem uprzedzony do ND, to kupię, żeby dogłębnie przeanalizować - liczę na profesjonalizm jak w świetnej Gazecie Wyborczej.
Garbizaur [ Legend ]
Jak dla mnie jedynie Rzepa się liczy. :)
Flyby [ Outsider ]
..zaraz ..zaraz ..brukowiec nie brukowiec.. dożyjemy to poczytamy i ocenimy..po okładce oceniać S1Kor pismo (choćby dziennik ;)) to tak jak kobiete po makijażu, grubo się pomylic można..
Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]
Flyby
Dokładnie, ja napewno kupię "ND" chociażby z ciekawości :)
Regis [ ]
""ND" ma być gazetą środka, pomiędzy brukowcami a dziennikami opinii."
Jasssne. FAKT tez mial taki byc :D Dla mnie cos co zawiera chocby 1% brukowca nie nadaje sie do czytania. Dlatego jakies trzy miechy temu przestalem czytac Wyborcza.
Quicky [ Senator ]
Po cichu liczę że będzie to gazeta ambitniejsza niż Fakt i SE i że będzie coś do poczytania, nie żadne życie gwiazd czy rewelacje a la Fuckt.
Niestety, rozsądek podpowiada mi, że będzie to kolejny, zwykły szmatławiec nastawiony na jak największą liczbę czytelników. Bo jak wytłumaczyć chociażby konkursy SMS-owe? Czy jakikolwiek człowiek czytający poważne gazety się w tego typu rzeczy bawi? Prawdopodobnie określenie "gazeta środka" to zwykły chwyt marketingowy, a otrzymamy kolejny tabloid.
Kupię może raz albo kilka razy, ale najprawdopodobniej moja sytuacja nie ulegnie zmianie - nadal będę co parę dni kupował Rzepę albo GW (właściwie jestem na etapie dokonywania wyboru, co lepsze :)), a newsy będę czytał głównie w Internecie.
Już nie musisz się Bać [ Chor��y ]
Będzie kolejny szmatławiec. Wszystko w czym macza paluchy ta spółka nadaje się do śmietnika.
Quicky [ Senator ]
BTW
Dzisiaj rusza kampania wizerunkowa oraz strona internetowa dziennika: nowydzien.pl
Jakoś na razie nic nie widać... Swoją drogą ciekawe, czy pójdą w stronę portalu (jak Gazeta.pl), czy prostej witryny ze spisem treści i paroma tekstami marketingowymi.
Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]
Już ruszyła strona WWW.
Flyby [ Outsider ]
..dosyć zgrabna ..prosta, wyważona ..i brzmi "optymistycznie" ;)
Quicky [ Senator ]
Właśnie też zauważyłem. Trochę, że tak powiem... mało na tej stronie i do tego podane w okropnie kiczowatej formie. Spodziewałem się czegoś lepszego.
No nic, poczekajmy na gazetę, choć mój początkowy, i tak już umiarkowany entuzjazm spada w tempie błyskawicznym.
Coolabor [ Piękny Pan ]
nie kupię! przez Rapaczynską!
Flyby [ Outsider ]
..czy proste to kiczowate Quicky? ..gazeta ma być dla wszystkich..słonko, drzewka ;)
..przepraszam, drzewo..jedno..jakie? ..hmm.. młoda lipa? ..przy polnej drodze
..Rapaczyńskiej pod nią nie widzę
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-11 00:34:52]
alpha_omega [ Generaďż˝ ]
Gazeta pomiędzy propagandą, a plotkarstwem? To ja podziękuję :)
bialy kot [ Generaďż˝ ]
A juz myslalem, ze towarzysze z Agory niczym mnie nie zaskocza :) Czerska strikes back!
VinEze [ Hasta la victoria siempre! ]
Kolejne utopiona kasa Agory, ta złodziejska firma wyrosła z tego że ludzie na przełomie dziejów myśleli że kupując Wyborczą finansują niejako Solidarność (którego logo tam było), dalej już słoń toczył się sam.
WolverineX [ Senator ]
Ja osobisice wolal bym by Gazeta Prawna staniala. to wedlug mnie jedno z lepszych gazet.
Przewodnik Syriusza [ Magazyn Grafik ]
Był już ktoś w kiosku?
Negocjator [ * ]
Faktycznie ND jest mniej agresywny od SE czy Faktu.
Mimo wszystko nie ma co czytać. Dominują zdjęcia
i krutkie teksty.
Zostaję przy Wyborczej.
Raziel [ Action Boy ]
jesli bedzie tak nieobiektywna jak gazeta wyborcza to ja podziekuje
Drackula [ Bloody Rider ]
"Makieta nowego dziennika Agory powstała we współpracy z hiszpańskim zespołem Cases i Associats. Graficy Cases stworzyli m.in. layout grzbietu głównego dziennika. "Gazeta środka" Agory to pierwszy projekt Cases w Polsce.
- Początkowo zespół polskich redaktorów i katalońskich grafików współtworzył projekt w barcelońskiej siedzibie zespołu. Od kilku miesięcy Cases pracują w redakcji nowego dziennika - poinformowano w komunikacie prasowym."
Ech Polska :(((. Tak jakby w Polsce nie bylo firmy ktora moglaby takie cos zrobic.
oksza [ Senator ]
jesli bedzie tak nieobiektywna jak gazeta wyborcza to ja podziekuje
Nie ma na świecie czegoś takiego jak obiektywna gazeta, szczególnie jeżeli zatrudnia felietonistów.
ComCo_GOL [ Gladiator ]
Proponuje nie oceniac "Nowego Dnia" po pierwszym dniu (ale to brzmi). To gazeta codzienna, nie musi miec wielkiego "wejscia smoka", tylko stale, systematycznie i rzetelnie budowac swoja rynkowa pozycje. Przyznam szczerze, ze "Faktowi" po pierwszym wydaniu tez nie dawalem zadnych szans, a teraz kupuje regularnie, razem z "Wyborcza" zeby bylo smieszniej. Zobaczymy, czy Nowy Dzien jutro bedzie lepszy :-)
kiowas [ Legend ]
Kupilem, przeczytalem i zapomnialem.
Lektura na 15min, ni to zaciecie spolecznikowskie ni to literatura faktu. Kiepsko wydana zlotowka.