GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.172)

06.11.2005
19:06
smile
[1]

Katane [ Useful Idiot ]

Serie M&M, Wizardry i inne cRPG-i w trybie FPP (cz.172)

Do trzynastej części wątek ten nosił tytuł "Might & Magic VI".
Został on założony przez Adamusa jeszcze w lutym 2001 roku i jest jednym z dwóch najdłużej ciągniętych wątków w historii Gry-Online. Przewinęło sie w tym czasie przez niego sporo osób i zasób informacji o M&M VI w nim zawarty jest naprawdę imponujący. Okazało się jednak, że nie tylko o tej grze i tej serii uczestniczący w nim ludzie rozmawiają. Wszyscy jednak są miłośnikami cRPGów i to takich jak właśnie seria M&M, Wizardry, The Elder Scrolls, czy Demise. Jak zauważycie, wszystkie te gry zostały zrealizowane w starym dobrym trybie FPP, gdzie akcję śledzimy oczyma naszej drużyny. Dlatego postanowiliśmy trochę rozszerzyć temat wątku i zapraszamy do dyskusji o tych właśnie tytułach (i nie tylko ;-)).

M&M 4 i 5:
Wszystko o tych dwóch częściach kultowej serii:
https://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic4cloudswalk.htm
https://www.thecomputershow.com/computershow/walkthroughs/mightandmagic5darksidewalk.htm

M&M6:
Najlepsze kompendium wiedzy o M&M6 w języku polskim - strona Bodzia:
https://www.mm6.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic6.3/mm6.htm
Super patch do M&M 6 wykonany przez nieocenionego _Mok_'a:
https://strony.aster.pl/mokmtg/mm6_eng_patch.exe

M&M7:
Kompendium wiedzy po polsku:
https://www.mm7.prv.pl/
Dla wolących posługiwać się językiem angielskim:
https://www.the-spoiler.com/RPG/New.World.Computing/might.and.magic7.2/MM7.HTM
Świetne patche do M&M7 przygotowane przez _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm7_pl_xp.exe

M&M8:
Kolejne niezbędne patche _Mok_'a:
wersja angielska: https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_eng_xp.exe
wersja polska (CD Projekt - extra klasyka): https://strony.aster.pl/mokmtg/mm8_pl_xp.exe

Wizardry 8:
Najlepsza bodaj strona w języku angielskim:
https://www.flamestryke.com/wizardry8/flamestrykes_w8.html
Polska strona, również dość dobra, długo nie była aktualizowana:
https://www.wizardry8.prv.pl/

Demise:
Polecana przez Adamusa strona po angielsku (lub francusku :))):
https://demise.free.fr/
Strona polecana przez Logadina:
https://www.dtr-dojo.com/
I kolejna:
https://urlsnip.com/303766

Link do poprzedniej części:

06.11.2005
19:32
smile
[2]

Deepdelver [ aegnor ]

To ja pozwolę sobie przekleić mój post z poprzedniego wątku i dla porządku up'nąć ten. :)

Mam wielką prośbę.
Otóż szukam jakichkolwiek materiałów na temat znakomitej skądinąd gry Revenant.
Zależało by mi w pierwszej kolejności na modach (kiedyś była cała strona im poświęcona - Revenant Quest Shop), ale także na tutorialach do edytora (w sieci znalazłem tylko niemieckie) animacjach, concept artach, wczesnych screenach czy skanach zapowiedzi i recenzji w czasopismach (gra była zapowiadana najpierw jako Forsaken: Thrall of Chaos). Gra jest już starszawa ('99) i większość informacji z netu dawno wymiotło. Znalazłem tylko grywalne demo, ze dwa trainery, filmik (gameplay), kilka animacji i concept artów, pare wczesnych screenów.

Może któreś z pism zamieściło dodatki do Revenanta na jakimś bonus cd, albo ktoś z Was zgrał sobie je z netu w czasach "świeżości" gry?
Za wszelkie info będę niepomiernie wdzięczny.

07.11.2005
08:45
smile
[3]

Adamus [ Gladiator ]

Katane --> Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI :-)
Tak działa i jak skoncze z DL to spróbuje "przełamać lody" :-PPP

07.11.2005
10:29
smile
[4]

Adamus [ Gladiator ]

Widzę, że Dungeon Lords wzbudził w Panach pewne emocje ;-PPP. W związku z tym, ze zbilzam sie do jej ukończenia pozwoliłem sobie wydać moja prywatna opinie o niej :-DDD


No cóż jeżeli już mówimy o Dungeon Lords to nie da się ukryć, że czekałem na tę grę długo i z wielką niecierpliwością (w końcu to miała byc kolejna super produkcja legendarnego Davida Bradley'a) i co by nie powiedzieć zawiodłem sie srodze. Sama gra w sumie nie jest najgorsza i da sie ją (z pewnymi bólami ;-P) ukończyć, ale jest mocno niedopracowana i pozostaje po niej żal, że ponownie (tak jak z Wizards & Wariors) zmarnowano taki potencjał, który w niej niewatpliwie tkwi. Spróbuje spojrzeć na tę grę w sposób jak najbardziej obiektywny i podzielę sie moimi przemysleniami.

Podobnie jak dla OldDOrsaja dla mnie solą (na pewno nie w oku ;-PPP) gier cRPG sa dungeony i tych w tej grze nie brakuje. Jako bardzo juz stary miłośnik gier z tego gatunku wychowany jeszcze na Dungeon Masterze, cyklu EOB i innych tego typu "starociach" przykładam do "loszków" naprawdę duże znaczenie. Im są wieksze, bardziej skomplikowane i wypełnione przeróżnego rodzaju zagadkami, tym lepiej.
Muszę z przyjemnościa przyznać, że pod tym jednym wzgledem Dungeon Lords spełnił moje oczekiwania w 90%. Nie mogę przyznać najwyższej noty, bo jednak obok naprawdę genialnych dungeonów jak Wężowa Światynia (która swoimi rozmiarami i zagadkami zadowoli każdego, nawet najbardziej wymagającego gracza), są też lokacje troche mniej imponujące i w sumie nie ma ich tak duzo jak by sie chciało.
Przyjmując, że na ocenę gry wynoszącą 100% połowę punktów przeznaczymy na ocenę dungeonów, to otrzymamy 45%

Drugą najważniejszą wg mnie sprawą jest fabuła i scenariusz - za tą częśc mógłbym maksymalnie przyznać 10% punktów w przypadku gdyby obie te sprawy stały na najwyższym poziomie, ale niestety :-(. Scenariusz jest średni a do tego liniowy do bólu. I nie pomoże nawet to, ze poszczególne artefakty (potrzebne do głónego wątku), mozemy zdobywać w dowolnej kolejności, bo co to ma za znaczenie? W sumie nawet traktując grę bardzo łagodnie nie da się dać za ten element więcej niz 5%

Przejdzmy teraz do interfejsu, ras, profesji, umiejętności, mapy, ksiązki zadań i ekwipunku - kolejne 10% punktów do przydzielenia. W sumie najlepiej z tego wszystkiego wyglada tworzenie postaci, gdzie do wyboru mamy kilka ras (rózniących sie wygladem i umiejętnościami) oraz kilka profesji z których w sumie najsłabszymi są (o dziwo) magowie. Musze przyznać, że jak mało w której grze ostatnio, postacie czarujące są potraktowane bardzo surowo i chyba jednak nie ma jak dobrze zbudowany osiłek sprawnie wymachujący mieczem i dobrze osłaniający się tarczą (który to przedmiot nie tylko ochroni nas przed ciosami mieczem, ale nawet przed kulami ognia, czy mrozu nawet wtedy, gdy nie posiada zadnych tego typu własciwościwości ;-PPP). Samych umiejętności jest naprawdę sporo i rosna one wraz ze zdobywaniem doświadczenia, a także przybywa nowych w miarę wykonywania zadań dla gildii i awansowaniu naszej postaci. To są pozytywne aspekty tego punktu, które natychmiast równoważy kiepska mapa (nie mozna jej powiększac i zmniejszac, ani nanosic własnych uwag, nie mowiąc o tym, że poza korytarzami, ogniskami i zarysami terenów nic więcej na niej nie widać i udostepnił ja dopiero patch wydany kilka miesięcy po premierze gry). Nic dobrego nie powiem równiez o ksiązce zadań, moze za wyjątkiem tego, ze jest i cieszmy sie z tego. Sam ekwipunek tez jest potraktowany po macoszemu :-(. Jezeli komuś marza sie setki przedmiotów z przeróznymi statystykami, niech o nich zapomni :-( A jakby ktoś chciał powalczyc jakimiś innymi broniami niż miecze lub topory (a miałby ochote na bronie drzewcowe lub łuki) to do wyboru bedzie miał w zasadzie po kilka tylko przedmiotów z tego rodzaju. Niewiele lepiej wygląda sprawa ubranek (straszna tu bida, oj straszna) a i mikstur to naliczyłem w sumie 6 (słownie sześć, zeby sie ktos nie przeliczył). Trochę lepiej wygląda sprawa z czarami (cztery rodzaje magii) i składnikami do nich, ale i tak lepszy jest cios mieczem niż walnięcie kulą ognia :-(. Dlatego ogólna ocena za te wszystkie składniki nie będzie mogła byc wyższa niż 5%.

Zajmijmy się sprawą równie ważną jak dwie poprzednie czyli interakcja z otoczeniem z NPCami i zadaniami pobocznymi (których przeciez im więcej tym lepiej :-D). Otóż nie mamy sie tu czym zająć :-/. W grze w zasadzie nie ma prawie zadnych NPCów, poza tymi potrzebnymi do głownego ciągu fabularnego a jedyne zadania poboczne, które otrzymujemy od osób postronych są związane z awansami w gildiach, a polegają (o zgrozo co za odkrywcze questy ;-PPP) na wyeliminowaniu kolejnych ukrywających sie w krzakach przeciwników ;-/. A przeciez az sie prosi, zeby zaludnic miasta lasy i knieje jakimis ludzmi, któzy by cos od nas chcieli, z którymi mozna by o czyms pogadać. A tu NIC!!! nawet jeden z NPCów od którego mamy uzyskac potrzebnego do dalszego ruszenia gry bansaja zamiast zlacić nam jakieś zadanie sprzedaje nam drzewko za najwyzsza dostepna stawkę, bo inne są zablokowane niezalezenie od naszych dokonań i statystyk :-(. Malo ciekawie wyglada tez sprawa rozmów z innymi osobomi, które polegaja na wysłuchaniu przygotowanych monologów :-(. Za to nie pozostaje mi nic innego jak tylko z mozliwych 10% wystawić ocenę 0%.

Powiedzmy teraz o stronie graficznej, która podobnie jak wiekszość spraw w tej grze ma dwa oblicza. Postać którą kierujemy jak i zmieniany ekwipunek zostały przedstawione w sposób dosyć przyzwoity (aczkolwiek do jej poruszania sie mam sporo pretensji), podobnie przeciwnicy i tereny zewnetrzne nie pozostawiaja wiele do życzenia. Ale juz przestrzenie zamkniete (moze nie wszystkie dungeony) a zwłaszcza miasta, chatki i budynki sterylnie puste i pozbawione jakiejkolwiek indywidualności są nie do ogladania. Do tego strasznie denerwujące jest przenikanie sie tekstur, oraz wiszące w powietrzu przedmioty i pieniądze wypadające z zabitych. Czyli ponownie na 10% mozliwych do zdobycia punktów daję 5%.

Na koniec zostawiam sprawę dopracowania i "wygładzenia" gry, za co też przewidziałem 10% ocenę. Tutaj mogę powiedzieć, tylko jedno -KOSZMAR!!! Dawno nie widziałem czegoś takiego (co ja mówie - JA JESZCZE NIE WIDZIAŁEM TAKIEJ GRY!!!). To co nam zaserwowano, to jakaś wersja beta, albo nawet alfa :-(. Zdaje sobie sprawę z nacisków jakie musiały byc przeprowadzone na firmę projektującą Dungeon Lorda, ale wypuszczenie jej w takim stanie zakrawa wręcz na kpine z klientów :-(. W zasadzie to powinienem postawić ocene ujemną, ale nie bardzo by wypadało, więc pozostawię 0%

W sumie po podliczeniu punktów otrzymałem 60% i niestety Dungeon Lords nie zasługuje na więcej :-(. Szkoda tylko, ze znów zmarnowano taki potencjał i z gry, która mogła by byc naprawde niezła, zrobiono przeciętniaka, o którym niedługo zapomną prawie wszyscy za wyjatkiem zatwardziałych miłośników dungeonów.

07.11.2005
23:05
smile
[5]

AQA [ Pani Jeziora ]

Wśród takich koneserów na pewno znajdzie się dobra dusza, która podpowie, gdzie mogę szukać Ultimy IX Ascention. Allegro, owszem, ale ja taka nieufna jestem :)

08.11.2005
07:39
[6]

Katane [ Useful Idiot ]

AQA --> Mail do mnie z adresem domowym ;)

09.11.2005
01:58
[7]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Adamus--->zgadzam się praktycznie ze wszystkim,tyle ze w twojej ocenie zabrakło dla mnie najważniejszego elementu-grywalności-a ta dla mnie była bardzo wysoka i mimo tych wszystkich niedopracowań nie pozwolila mi oderwać się od gry.Dodaje za nią 30% do twojej oceny i wychodzi mi 90% :))))),czyli tak jak oceniam te grę(tak naprawdę osobiscie odwróciłbym te %,za dungeony dałbym 25 a za grywalność 50%-każda ocena jak zawsze jest subiektywnym zdaniem gracza zależnym od wielu elementów)

09.11.2005
10:21
smile
[8]

Adamus [ Gladiator ]

OldDorsaj --> Starałem się ocenic DL jak najbardziej obiektywnie :-P. Gdybym ją oceniał pod swoim kątem, to dałbym jej kolo 75-80%. Dla Ciebie jest to 90 :-)), OK nie ma sprawy, ale dla osob, które nie przepadaja za dungeonami, to bedzie całkowita porazka i podejrzewam, ze nawet ocena 25%, bedzie dla nich zawyzona. Ale cóż z oceną gier jest tak jak z ocena wszystkiego innego, wszystko zależy od punktu siedzenia ;-) i preferencji seksualnych :-PPP, jeden woli córkę, drugi teściowa a trzeci teścia ;-PPPPP

09.11.2005
17:59
[9]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Adamus--->dokładnie.Po prostu była to reakcja na jego "zarzut" że mam młodzieńcze i radosne podejście do gier-z jednej strony jestem wybredny i duzo gier odrzuca mnie od razu choć czasem były przeze mnie oczekiwane,z drugiej czasem przełamię pierwsze lody i daję grze szansę by mnie mile zaskoczyła-tak było z DL.A w sumie to moze i Belert ma rację bo już kiedyś na innych forach serwisowych zarzucałem młodzieży że coraz częściej są malkontentami i nie umią się cieszyć czy to z nowych gier czy tez filmów-vide nowe Star Warsy i szukaja na siłę dziure w całym.Nawet mam taką teorię ze modne jest takie podejście,że wszystko to kaszana i niewarte uwagi.Osobiście mam nadzieję ze ta "młodzieńczość" nigdy mi nie przejdzie i pozwoli mi dalej cieszyć się z nowych gier,filmów czy książek.

11.11.2005
02:15
[10]

JRK [ Generaďż˝ ]

--> Adamus, recka po wzbogaceniu twoimi obrazkami trafila juz na stronke, jeszcze raz dziekuje :)

-->OldDorsay, gdybys potrzebowal kiedys przekuc swoja mlodzienczosc i zapal do erpegow w slowo pisane i bal sie ze nie ma gdzie tego umiescic, to spiesze z pomoca ;-) Na mojej stronce na pewno jakies miejsce na jeszcze jedna recke sie znajdzie. HA! I już pędzę spać...

11.11.2005
09:48
smile
[11]

Adamus [ Gladiator ]

JRK --> Niezamaco :-) i WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO I 100 LAT ŻYCIA :-)))

11.11.2005
11:34
[12]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

JRK--->swego czasu(chyba minęło już ze 20 lat niestety),pisałem recki i inne artykuły głównie do pism SF i filmowych.Niestety potem braklo na to czasu,którego do teraz brakuje,ale moze kiedyś znów,dla zabawy,nie wykluczam :).Obawiam się że raczej nie potrafię o grach pisać obiektywnie,ponieważ jestem niestety nałogowym graczem i albo mi się gra podoba i wtedy gram do końca,jak nie,wywalam z dysku i wtedy nie mogę o niej pisać.

11.11.2005
12:20
smile
[13]

Raf [ Pretorianin ]

JRK -> Nie wiedziałem ..... Wszystkiego najlepszego! Dużo zdrowia ........ i wielu świetnych cRPG’ów :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-11 12:19:58]

13.11.2005
11:38
smile
[14]

Adamus [ Gladiator ]

Swoja droga straszna tu bryndza ostatnio nastała ;-P

13.11.2005
12:49
smile
[15]

kiowas [ Legend ]

Dobra bryndza nie jest zla :))

Ja ostatnio mam zla passe z grami - Vampire mi nie dziala z dvd wiec bede musial go przerobic i meczyc sie z trzema cdkami, Fable nie przyjmuje mojej karty graficznej wiec moge z nim poczekac do zmiany sprzetu (wiec dosc dlugo), Anachronox ma jakis blad instalacyjny bo mnie teraz za kazdym razem wyrzuca z gry.
Wzialem sie wiec za Commandos 3 bo szczerze mowiac juz mnie ochota przechodzi generalnie do gry - zeby sobie czlowiek bezstresowo nie mogl popykac w wolnych chwilach tylko musial sie meczyc z takimi pierdolami.....

13.11.2005
13:11
[16]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

kurcze system mi siada i bedę musiał przywrócić z ghosta lub na nowo zainstalować a jestem juz na 25 poziomie Demise-niestety nie dotrwam do 30 bez reinstalacji.Jak wiecie co trzeba zgrać żeby potem sejwy ruszyły dajcie znać,bo mam złe przeczucia,a jeszcze nad żadnż grą tyle nie siedziałem i teraz mi szkoda zeby nie skończyć :(

13.11.2005
15:44
[17]

Adamus [ Gladiator ]

OldDorsaj --> Wiem, ze robilem jakies kopie i pozniej działało, ale nie pamietam jakie to były pliki. Musisz sprawdzic w których cos sie nadpisuje (po dacie) i te zachować.

14.11.2005
01:12
[18]

moneo [ Nikon Sevast ]

pewnie bedziecie ziewac niesamowicie czytajac moje pytania, ale w koncu gdzie mam je zadac, jesli nie tutaj :)
sprawa idzie o M&M6, moja druzyna to rycerz,archer,kleryk,mag (wiem, wiem, nie za szczesliwa kompania, ale tak juz zaczalem dawien dawno). wszyscy sa kolo poziomu 12-14, skonczylem wlasnie przeprawe z silver helms

1. w jakie armory inwestowac? rozsadek podpowiadalby plytowki, ale z drugiej strony na nich zawsze jest informacja, ze spowalniaja itepe. czy moze lepiej plytowki rycerzowi a innym lzejsze czy odwrotnie?

2. u maga inwestuje w ogien, ma tam 7 punktow.. czy lepiej dojechac z nim do mastera a potem w innych szkolach cokolwiek dodawac, czy moze robic go bardziej wszechstronnym juz teraz a do mastera w fire dojechac kiedy indziej?

14.11.2005
03:01
[19]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Moneo--->dokładnie taką drużyną skończyłem po raz pierwszy MM6-każda jest dobra,choć żałowałem ze nie wybrałem paladyna zamiast rycerza,którego czary leczące czasem się bardzo przydają(choćby żeby uleczyć czy nawet wskrzesić kleryka).Teraz gram drużyną paladyn/druid/kleryk/mag-poziom około 80.Co do płytówek,to pewnie ze lepiej,potem penalty zlikwidujesz jak zrobisz mastera,tyle ze płytówkę mozesz załozyć w tej druzynie tylko rycerzowi o ile nie oszukujesz,ale ogólnie zakładaj najlepsze jakie mozna-najlepiej od razu inwestować w te rzeczy które będą podstawowe-np olać rozwój tarczy(wystarczy ekspert),jeśli będziesz używał 2 broni-a tu oprócz chyba archera wszyscy mogą 2 używać.Ja rozwijam cop najmniej 2 szkoły magi na postać,później więcej,tak żeby druzyna w sumie była całkowicie wszechsronna-niestety tu znów ten nieszczęsny rycerz będzie ci przeszkodą.Ogólnie fire to niezły damage ale bez chodzenia po wodzie czy latania bedziesz miał cięzej,nie mówiac o leczeniu z różnych przypadłości.Najlepsza rada rób według swojego uznania,będziesz miał wiecej satysfakcji że sam ukończyłeś.

14.11.2005
09:25
smile
[20]

Adamus [ Gladiator ]

moneo --> To w zasadzie dopiero zacząłeś :-). Biorąc pod uwagę, że gre konczy sie kolo 100-180 poziomu (wszystko zalezy od tego jak wczesnie weźmiesz learning i ile punktów w niego włozysz), śmiało mozesz zacząc jeszcze raz. Polecam na pierwszy raz ekipe dwoch magów (znakomite czary dark i light) oraz kleryka i paladyna. Jakbys chciał miec całkiem łatwo, to dwoch magów i dwoch druidów - to chyba optymalna załoga :-). Przede wszystkim musisz rozwinąc magię wody - chodzenie po wodzie i teleportacje oraz Ice bolt (najlepsze przełozenie obrazen na ilośc many). Ogólnie mowiac magia jest tu wazniejsza od might :-). Zwłaszcza obszarowe czary typu Starburst (powietrze), czy Meteor Shower (ogień) porafia zrobic niesamowitą wycinke wsród wrogów na wolnym powietrzu - nawet smoki i tytany wymiekają, jak kazda z postaci potrafi rzucac tego typu zaklęcia :-)

14.11.2005
12:54
[21]

Sinic [ ]

OldDorsaj -->
Partycja i tylko partycja :) Ja mam partycje systemowa i w razie potrzeby format to sprawa bezproblemowa. Wszystkie gry z zapisami zostaja i sie o nie nie martwie. Koncze instalacje systemu i wracam od razu do gry bez przestojow :)

14.11.2005
14:42
[22]

moneo [ Nikon Sevast ]

dzieki za pomoc!
zostane raczej przy swojej druzynie, wiem, ze to poczatek gry, ale ten poczatek i tak zajal mi dwa miesiace wiec wole juz na nim bazowac, bo inaczej czuje, ze sie zniechece :)
czytalem wasze porady na temat zalecanego skladu, ale niestety zaczalem juz wtedy gre i nie chcialem znow w te same miejsca zagladac i bic sie z pajakami. moze rycerz bedzie zawadzal, ale jakos chyba dam rade.

maga bede cwiczyl w ogniu i wodzie, pozniej dodam powietrze. kleryk niech zostanie przy swoim body i mind magic (nie moze zywiolow:(
co do zbroi wszystko jasne, wiem co robic.

a czy z archera mozna zrobic chocby przyzwoitego maga? bo dotad rozwijam go w traps i innych takich zlodziejskich sprawach, a moze isc lepiej tez w magie, choc inteligencji mu brak..

14.11.2005
15:42
[23]

Adamus [ Gladiator ]

moneo --> Z łucznika tez da sie zrobic przyzwoitego maga, tyle tylko, ze nie bedzie mógł uzywać magii Dark & Light :-/. Za to zarowno czarodziej jak i kleryk beda mogli zostac w niej mistrzami ;-). Co do poziomu inteligencji, to zawsze bedziesz mógł ja sobie nieźle podnieść przy pomocy beczek, studni i mikstur.

14.11.2005
15:51
[24]

Adamus [ Gladiator ]

moneo --> A swoja drogą jakbys chciał zacząć jeszcze raz, to moge Ci powiedziec jak bez większego bólu dojśc do tego miejsca w którum jestes w powiedzmy 5-6 godzin gry ;-). Bez zadnego oszukiwania :-). Po prostu po stworzeniu druzyny wystarczy, ze wejdziesz do gospody w New Sorpigal, zainkasujesz od gościa 1000g i przy pomocy powozu udasz sie do zamku Ironfist. tam oddasz list, za co dostaniesz kolejne 5000g i pod zamkiem w wiosce wykupisz dla całej druzyny umiejętność łucznictwa a w domu naprzeciwko u zbrojmistrza cztery dobre łuki (minimum po 300g sztuka) - trzeba sie zapisac przed wejściem i tak długo tam wchodzić az na półce ze specjalnymi przedmiotami pojawia sie cztery niezłe łuki. W początkowej fazie gry, nie ma jak strzały z łuków, bo czary nie sa wtedy jeszcze zbyt mocne i w zasadzie tak wyekwipowana druzyna przechodzi całe New Sorpigal i okolice Castle Ironfist z palcem w bucie i bez właczania walki turowej :-DDD

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-14 15:50:14]

15.11.2005
03:07
[25]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Sinic--->no c:/ to moja partycja systemowa,tyle że jakoś tak zawsze instaluję tam też grę w którą aktualnie gram-wiem że muszę zmienic to przyzwyczajenie

15.11.2005
16:17
[26]

Katane [ Useful Idiot ]

Najleprzy sposob na zaczecie MM6 to New Sorpigal --> scroll Fly --> Shrine of the Gods (+20 all stats) --> NWC Dunegon i szafki z butelkami i reagentami --> z powrotem do New Sorpigal --> komplet potionow "Essence of ..." dla kazdej postaci --> Castle Ironfist --> dobre luki --> New Sorpigal. Po takiej operacji (w koncu nie ma tu zadnego oszukiwania) mamy wymiataczy, magowie swoimi daggerami zabijaja goblina 1 ciosem.

A ja postanowilem rzucic gry, przestalo mnie to prawie zupelnie bawic, za duzo zzera czasu i pieniedzy. Pewnie wroce do nich kiedys-kiedys, ale pewnie niepredko.

15.11.2005
16:18
smile
[27]

Katane [ Useful Idiot ]

"Najlepszy" mialo byc oczywiscie :<

15.11.2005
16:50
[28]

Sinic [ ]

OldDorsaj -->
No ja zawsze instaluje gry do katalogu o niezwyklej nazwie "gry" ;). Nie jest on na partycji systemowej wiec nie mam problemu :)
Ale Demise robi takie problemy? Ja w wielu grach zostawialem sobie zapisy reinstalujac je z roznych powodow. Raczej nie przypominam sobie bym kiedykolwiek mial problemy z odtworzeniem ich po ponownej instalacji. A jesli masz wiecej niz 1 partycje to jaki problem w przeniesieniu zapisow?

15.11.2005
17:48
[29]

Adamus [ Gladiator ]

Katane --> Ale to, że rzucasz gry, to chyba nie znaczy, że przestaniesz tu wpadac? I chyba czasmi tam w cos popykasz? Tym bardziej, ze niedługo będzie Oblivion i Gothic 3 :-)))

15.11.2005
18:40
[30]

Adamus [ Gladiator ]

A przy okazji pochwalę się, że dorwałem Metalheart :-PPP. Moje przemyslenia odnośnie tej gry przedstawiam ponizej:

Muszę przyznać, że dawno nie czekałem z takim zainteresowaniem na grę, mającą być zgodnie z zapowiedziami twórców następcą kultowego już Fallouta. Muszę też przyznać, że w zasadzie nie przepadam za klimatami SF w grach cRPG i do wspomnianego już Fallouta podchodziłem kilka razy i jakoś nie mogłem się przekonać, ale jak już raz się przekonałem ;-P, to przeszedłem go aż cztery razy (czyli tyle razy, co mojego ulubionego Might & Magic VI :-D) i jakoś mi w tym wypadku SF tu nie przeszkadzało, a wręcz przeciwnie :-). W związku z tym, że na trzecią już część Fallouta czekamy chyba dłużej, niż na jakąkolwiek kontynuacje innej gry (i nie wiadomo, czy się w ogóle doczekamy) postanowiłem w międzyczasie zająć się jej odpowiednikiem - stworzonym przez firmę Akela - Metalheart'em.

Sam wstęp do gry nie jest zbyt imponujący i pokazuje nam krótką historyjkę o katastrofie statku w przestrzeni kosmicznej, z której to cało udaje się wylądować na jakiejś dziwnej planecie zaledwie dwojgu osobom z całej załogi - rezolutnej panience o imieniu Cheris i upierdliwemu gościowi Lanthanowi - okraszającemu większość wydarzeń niekoniecznie śmiesznymi komentarzami. Po krótkiej podróży pomiędzy pustynnymi wydmami i eksterminacji kilku wałęsających się tu i ówdzie pustynnych skorpionów udaje im dostać się do pobliskiego miasta, gdzie na dobre zaczyna się nasza przygoda.Zaczyna się i w zasadzie powinna się również zakończyć ;-PPP. Niestety, ale z żalem muszę powiedzieć, że dawno się tak nie zawiodłem na żadnej z oczekiwanych gier jak na Metalheart. Najgorsze, że ta gra też ma niezły potencjał i gdyby ją dopracować, odpowiednio rozbudować i rozwinąć, mogłaby to być naprawdę niezła pozycja, do której warto by nie raz wrócić, a tak to wyszedł po prostu kolejny mało ciekawy gniot.

Jednym z najsłabszych aspektów gry jest scenariusz, banalny i liniowy tak, że bardziej się chyba nie dało :-(. Otóż nasza dwuosobowa ekipa chce się wydostać z zabitej dziurami planety, która okazuje się jedynym w galaktyce źródłem taktonium (o czym oczywiście nasi bohaterowie nie wiedzieli, bo i skąd? :-P), specjalnego minerału służącego miedzy innymi do zapobiegania odrzutów implantów. Jedynym właścicielem całych złóż taktonium jest tajemnicze Imperium (o którym jakoś nasi bohaterowie również nie słyszeli – to co to w końcu za imperium? ;-P) wykorzystującym inteligentne rasy zamieszkujące planetę do wydobywania minerałów. Na początek spotkamy się z replikantami, mutantami i cyborgami, oraz z przedstawicielami tajemniczego Imperium, którzy będą nas od razu atakować i niestety, nie będziemy mogli w tej sprawie niczego innego poza skopaniem im tyłków przedsięwziąć. Po wykonaniu kilku banalnych questów dowiemy się, ze na planecie żyje również, równie tajemnicza jak wspomniane Imperium rasa Nomadów, których to będziemy musieli odnaleźć i na zasadzie wzajemnej pomocy pokonać "zło". I tu aż się prosi o możliwość przyłączenia się do Imperium, ale gdzie tam - nasi bohaterowie, pomimo że sarkają i marudzą na taką współprace nie pójdą :-), nie sprzymierzą się też z inną frakcją Nomadów, która jak się okaże odłączyła się od tej "prawomyślnej" i nie chce z nią współpracować. Jak tu by można było bez problemów doprowadzić do wielotorowego rozwoju akcji, ale nic z tego :-/, wykonujemy kolejne prostackie zadania i popychamy scenariusz do przodu. W większych lokacjach, po których snują się przedstawiciele trzech wspomnianych przeze mnie na początku ras możemy dostać do wykonania z setkę super questów ;-PPP Tak, tak nie przewidziało się Wam w tej grze jest cała kupa (z przewagą kupy) questów i to do tego LOSOWO GENEROWANYCH!!! (hehehe). Polega to na tym, że jak zagadamy do jakiegoś gościa, to ten ma do wyboru jedna z trzech opcji - kazać nam komuś coś zanieść, od kogoś coś przynieść, albo kogoś zlikwidować ;-PPP - następnie dostajemy zdjęcie z lokacją (żeby przypadkiem się nie zgubić :-D) i do roboty. Każde zdjęcie ma swój numer, żeby się nie pomyliło i ulega wymazaniu jak już zrobimy swoje. Po wykonaniu kilkunastu tego typu "zleceń" ma się dosyć wszystkiego, łącznie z graniem w Metalheart ;-).

Jeżeli ktoś miał nadzieję na dużą ilość broni i amunicji, to na pewno poczuje się mocno zawiedziony :-/. W sumie dostępnych jest kilka pistoletów, które nie nadają się do niczego innego, jak tylko szybkiego upłynnienia i cała gama wielkich karabinów maszynowych rodem z Terminatora (różniących się tylko obrazkiem i siłą ognia oraz celnością) a którymi bez problemu posługuje się nawet słaba kobitka. Tak, nie mylicie się - umiejętność posługiwania się najcięższym nawet sprzętem strzelającym nie zależy wcale od współczynnika siły :-P. Wraz z jej wzrostem udostępniają się nam tylko kolejne okienka ekwipunku i nie ma znaczenia, czy wsadzimy tam miniguna, taczkę, czy też dwie pigułki na wymioty (w sumie nie wiem, po co one są potrzebne, bo samo granie w Metalheart w zupełności wystarczy, żeby nie móc opanować odruchu wymiotnego). Wracając do broni, nie można nie powiedzieć o karabinach laserowych i w późniejszym czasie dostępnych strzelbach na naboje myśliwskie (ciekawe, dlaczego wcześniej nie ma jakichś dwururek?). Na potrzeby tego całego "arsenału" stworzono "aż" trzy rodzaje amunicji, żeby przypadkiem nie pomyliła się graczom. Mamy też "wielki" wybór granatów - sztuk jeden i trochę broni białej oraz kusze, które w związku z dostępem prawie od początku do kilku rodzajów minigunów można sobie (a właściwie twórcom gry) wsadzić w ... buty. Oprócz siły każda z postaci jest scharakteryzowana jeszcze kilkoma standardowymi współczynnikami takimi jak przykładowo zdrowie, szczęście (nie zaobserwowałem większego wpływu jego braku na rozgrywkę ;-P) inteligencję (przydatną, gdy chce się wszczepić sobie jakieś implanty – tylko po co? Skoro i tak żadni przeciwnicy nie maja szans z naszą trochę mocniejszą drużyną nawet gdy ta paraduje na golasa?), czy wreszcie przyswajalnością na owe implanty. Samych implantów nie brakuje, tu nie można narzekać, począwszy od takich do użycia, których nie potrzeba taktonium, a skończywszy na zasysających ten minerał mocniej niż pięciolitrowy silnik w wyścigowym samochodzie w trakcie ruszania spod czerwonych świateł. Zapomnijmy też o możliwości dyskusji z NPCami – bo sobie z nimi za bardzo nie pogadamy, nie okradniemy też nikogo, bo nasi kryształowo czyści bohaterowie nie splamią się tak haniebną czynnością, ani też nie otworzymy żadnej szafki, czy sejfu, bo wszystko jest już otwarte, a poza tym znaleźć tu cokolwiek innego występującego poza ciałami zmasakrowanych przeciwników i questowymi przedmiotami graniczy z cudem. Nie istnieje tu również nic, co by przypominało tak przez wszystkich miłośników Fallouta uwielbianego systemu „perków”, co jeszcze bardziej obniża ocenę gry.

Jak już wcześniej wspomniałem cała gra polega w zasadzie na łażeniu od Kajfasza do Annasza i wykonywaniu standardowych zadań. Przy czym te łażenie jest strasznie upierdliwe, bo nasza drużyna rusza się stado much w smole a do tego tereny, które musimy przebywać są nie wiadomo po co strasznie rozwleczone i cała rozgrywka wygląda w identyczny sposób – przejście trzech do dziesięciu lokacji w jedną stronę, rozwalenie na każdej po kilku przeciwników (którzy posiadają inteligencję zbliżoną do muchy plujki – nie ubliżając muchom), zabranie questowego przedmiotu i powrót do zleceniodawcy. Nic dobrego nie powiem również o grafice. Jak na dzisiejsze czasy jest po prostu kiepska :-(. Animacja postaci jest do niczego, a do tego niezależnie od tego, co im wsadzimy do łapy i na grzbiet wyglądają praktycznie tak samo. Przyznam się bez bicia, ze omawianej przeze mnie gry nie udało mi się przejść do końca. Po jakichś 25-30 godzinach gry (naprawdę sam siebie podziwiam za samozaparcie i silną wolę) i osiągnięciu przez moją czteroosobowa drużynę 15 poziomu dałem sobie spokój i Metalheart powędrował na półkę najbliżej kosza na śmieci, jak tylko można :-P. Nie polecam tej pozycji nikomu, a zwłaszcza miłośnikom starego dobrego Fallouta, przy którym to Metalheart nawet nie leżał. A moja ocena rzeczonego gniota nie może być wyższa niż 35/100.


Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-15 18:52:59]

15.11.2005
19:31
[31]

Katane [ Useful Idiot ]

Adamus --> Oczywiscie, ze bede wpadal, przez najblizsze 3 miesiace nawet mysle b. czesto, ale ani na Gothica, ani na Obliviona sie raczej nie skusze, tym bardziej, ze musialbym zmienic kompa ;)

15.11.2005
19:38
[32]

Belert [ Generaďż˝ ]

Hmm... jest cos co musze Wam wyznać ,otoż kupiłem Gameranking taką gazetę.Gazeta jak gazeta dobra do autobusu ale oni udostępnili mozliwość ściągnięcia z ich strony MASTER OF MAGIC.I wpadłem.Grałem w to kiedyś ale mimo że gra jest z 1985 r. !!!! giera wymiata.Notabene mozna też sciągnąć UFO I.Co do MM to mogę powiedzieć że jest to na bazie cywilizacji I rewelacyjan gierka w stylu Herosów.Ale gdzie herosów im do niej.Zresztą zobaczcie sami.

15.11.2005
19:46
smile
[33]

Adamus [ Gladiator ]

Belert --> A ile to cudo zajmuje miejsca?

15.11.2005
19:56
[34]

JRK [ Generaďż˝ ]

Dzięki wszystkim za życzenia:-) I mam do Adamusa jeszcze taką drobną prośbę - dałoby radę wycyganić jeszcze kilka obrazeczków z Metalheartsów do wzbogacenia tekstu? ;-) Jeśli tak- to ślicznie poproszę na mejlika i z góry dziękuję!

15.11.2005
19:57
[35]

Belert [ Generaďż˝ ]

rozpakowane 24 mega ale spakowane mialo ze 2 mega, nie czekaj chyba kolo 3 z hakiem.

15.11.2005
20:05
[36]

Adamus [ Gladiator ]

JRK --> Nie ma sprawy ;-)

Belert --> To zapodaj na [email protected] - z góry dziekuję :-)

15.11.2005
20:39
[37]

Sinic [ ]

Swego czasu sporo gralem w Master of Magic. I rzeczywiscie cos w sobie ma :0

A do sciagniecia jest pod ponizszym linkiem. Ja ja tam znalazlem i sporo innych ciekawych gierek przy ktorych mozna milo spedzic czas :)

16.11.2005
16:01
smile
[38]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

JRK - nie moge sie doszuklac ani doczytac za co te zyczenia, chyba na wzrok mi juz padlo, ale zycze wszystkiego dobrego :) spoznione ale szczere :)

Adamus czekam na Oblivion, sprzet juz troche odkurzylem :)

16.11.2005
16:10
[39]

Mac [ Sentinel of VARN ]

Ja również dołączam się do spóźnionych życzeń dla JRK:)

Rzadko tu ostatnio wpadam i to niestety nie zmieni sie w najbliższym czasie.. brakuje czasu:|

Co do Master of Magic.. no obok MM6 jest to moja ulubiona gra, niedościgniony wzór dla wszystkich Herosów, Disciplesów, etc. Wyszło potem co prawda Age of Wonders, które stara się MoM naśladować i jest to w istocie wspaniała gra, ale nadal do pierwowzoru brakuje jej bardzo wiele.

Podobno twórcy Galactic Civilizations wykupili prawa do tego tytułu i robią sequel.

16.11.2005
16:13
[40]

Asmodeusz [ Senator ]

Belert - Master of Magic z 1985? Chyba +10 lat :)

A gra to jest po prostu Cywilizacja w swiecie magii i miecza + lepszy system walki (podobny do tego w Heroes of MnM)

16.11.2005
17:43
[41]

Adamus [ Gladiator ]

Mariusz -->WITAJ ZGUBO I WSPÓŁZAŁOZYCIELU TEGO WĄTKU :-DDD
Bo Ty juz nigdzie nie zaglądasz ;-P jakbys wpadał na stronę JRK, to bys sie dowiedział, ze najwiekszy MANIAK cRPGowy z naszego towarzystwa miał ostatnio urodziny ;-PPP. Tu sie skubany nie przyznał :-D

16.11.2005
17:47
[42]

Adamus [ Gladiator ]

A co do sprzetu, to cały czas się waham :-P W sumie mam kase na GF6600 GT, ale nie wiem, czy nie dołozyc do GF 6800 albo radka X800GTO - poradzcie coś Koledzy :-X

16.11.2005
17:50
[43]

moneo [ Nikon Sevast ]

Adamus,Katane---> dzieki za porady jak najlepiej zaczac, czytalem je zreszta juz wczesniej w starszych watkach. Mimo to uwazam, ze takie sposoby warto wykorzystywac, kiedy gra sie ktorys juz raz i zna sie gre lepiej. Ja poki co postaram sie pociagnac to, co zaczalem.

teraz jednak wyrosl przede mna kolejny problem- jak mozna z poczatkowych lokacji dostac sie do mire of the damned? zaniedbalem troche ksiecia Nicolaia, ktory wyruszyl do cyrku a w miedzyczasie cyrk wyniosl sie z bootleg bay :)

inna sprawa - czy warto trenowac postacie w roznych typach broni, czy tez np. tylko miecze sa warte zachodu? rozumiem, ze w gre wchodza tez ograniczenia klas..

16.11.2005
18:30
[44]

Adamus [ Gladiator ]

Moneo --> Cyrk pojawia sie w kilku lokacjach w zależności od miesiąca :-) Do Mire of Damned mozesz spokojnie udac się "z buta" z zamku Irofist, albo pojechac powozem - rozkład jazdy masz na stronie Bodzia - https://mm6.prv.pl
Co do broni, to wydaje mi się że skoro juz masz tego nieszczęsnego rycerza, to rozwijaj go w walce wręcz, ale uczciwie mowię, że magia więcej zdziałasz. Więc przede wszystkim rozwijaj u łucznika i maga magie (zreszta u kapłana tez :-)) a będzie Ci łatwiej

17.11.2005
13:06
[45]

Mailman [ Pretorianin ]

Mam problem z Demise (o ile to jest problem, na to mi wygląda).
Dostałem w głównym wątku zadanie znalezienia na bagnach jakiegoś smiecia, na stronie https://demise.free.fr znalazłem informację, co to za śmieć, mało tego, jestem przekonany, ze juz to coś znalazłem, jednak
1. pomimo, ze staram się wszystkie dziwne rzeczy odkładać w banku to "coś" mi zginęło
2. w lokacji, gdzie ta rzecz być powinna, mam info, ze "it appears to be gone..." - było i nie ma.
No i pytanie - co z tym fantem zrobić? Backup robię po kazdej sesji, więc nie mam szans na powrót do przeszłości;) a dwie postaci (wojownik/explorer i ninja) mają już po kilkadziesiąt leveli, szkoda mi ich.

OldDorsaj -> co do plików ja przy przenoszeniu stanu gry skopiowałem wszystkie pliki i katalogi z katalogu "Demise" (ścieżka C:\Program Files\Artifact Entertainment\DEMISE\System\Demise), sprawdź, czy nie ma tam jakiś ukrytych plików. U mnie działało:)

17.11.2005
22:48
[46]

Belert [ Generaďż˝ ]

MM7 i MofM to chyba dwie najlepsze gry + Daggerfall w historii rpgów.No mozna sie kłócic MofM jest rpg ale faktem jest ze 1995 r produkcji ."Master of Magic MicroProse 1995 "Kto jeszcze pamieta tą świetną firmę. Evch...starzeję się :(

18.11.2005
09:57
smile
[47]

AQA [ Pani Jeziora ]

Katane ---> wielkie dzięki za przesyłkę. Ekspresowo ! Na poczcie pracujesz ?:)))

18.11.2005
15:10
[48]

Katane [ Useful Idiot ]

AQA --> Ojciec z pracy ma do poczty doslownie 2 kroki ;)

18.11.2005
15:13
[49]

Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]

Microprose to byuwalcy tego wątku powinni raczje pamiętac z gry "The Legacy". Horror RPG-FPP, bardzo rozbudowany.

18.11.2005
16:53
smile
[50]

Adamus [ Gladiator ]

Mistrz Giętej Riposty --> HEHEHE, do dzis pamietam jak musiałem sobie pampersa zmienić, po tym jak mi jakiś zombi zaryczał nad uchem ;-))). A gra była świetna, tylko mocno zakręcona, ale atmosfera grozy w domku - MNIAM :-)

18.11.2005
23:25
smile
[51]

AQA [ Pani Jeziora ]

Katane ---> podziękuj Tacie :) Ale tak, czy siak, do grania w UIX będę musiała wpiąć kolczyk w ucho, do pasa przytroczyć kordelas i załozyć przepaskę na oko :)) Nie będzie to zbyt wygodne :PP

23.11.2005
14:33
[52]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

witam ponownie wszystkich po tygodniu przerwy-z Demise wszystko ok,po prostu przegrałem wszystko co znalazłem na inną partycję i potem po ponownej instalacji przywrócilem na miejsce.Jestem juz na 27 poziomie,powoli zbliżam się do końca.Main character osiagnął 200 lvl.
Pogrywam dalej niestety krótko w MM6,własnie wyczyściłem Superior Temple of Baa-powiedzcie co trzeba zrobić z tymi głowami Baa i jeszcze w innej komnacie jest kominek zaznaczony jako secret i tez nie wiem co tam zrobić?

Mailman--->miałem ten sam problem,ale po bezskutecznych próbach zdobycia ponownie tego przedmiotu w końcu zaszedłem do lorda Ghericka i on zaliczył ten quest,czasem też gdy znajduje sie quest item i sprzedaje to jest pod ikoną klucza na samym końcu.

23.11.2005
16:13
[53]

Katane [ Useful Idiot ]

Wlasnie rozlozylem komputer na czesci pierwsze i wyczyscilem z kurzu - temperatura procesora spadla o 11 stopni. Polecam wszystkim taki zabieg ;)

23.11.2005
18:38
[54]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

Katane--->siatka na wentylatorze w mojej karcie graficznej była zabita kurzem na amen jak miesiac temu sprawdziłem i nie jestem pewien czy pzryczyną było linienie się mojej goldenki :)

23.11.2005
18:42
[55]

Belert [ Generaďż˝ ]

Ja mam nowego kompa ale ładu z XP nie mogedojść.Porąbany system. Ech.... Ale pod milenium nic juz niechce chodzić.A juz na pewno Oblivion.

23.11.2005
20:25
[56]

skerok [ Centurion ]

OldDorsaj ---> Głowy to trzeba w nie kliknąć. We wszystkie 4 w odpowiedniej kolejności. Co dają nie mam pojęcia.
Jest jeszcze 1 w dużej sali daje chyba 50k expa.

Ja też ostatni czyściłem wiatraczki w swoim kompku i było wspaniale przez tydzień. Teraz mam wyjca takiego, że mam zamiar powymieniać wszystkie wentylatory :(

23.11.2005
20:30
[57]

JRK [ Generaďż˝ ]

Z lekkim poślizgiem czasowym, ale zamieściłem reckę Adamusa na stronce :-) Wielkie dzięki i jak zwykle - proszę o więcej. I patrzę znacząco na wszystkich piszących w tym momencie O_O (to mialo symbolizowac ten moj wzrok...)

24.11.2005
01:32
[58]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

wiem że trzeba kliknąć,tylko właśnie jaka to kolejnośc,coś tam jest wspomniane w jednej z początkowych komnat,nie pamiętam teraz dokładnie ale jest słowo "spiral"-powiązany jest z nimi prawdopodobnie oltarz bo zaznaczony jest jako secret na mapie-wydaje mi się że próbowalem wszystkich mozliwości

27.11.2005
11:33
[59]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

kurcze,gdzie wy się podzialiście-naprawdę żaden ze starych wyjadaczy tego forum nie wie co zrobić z tymi głowami Baa i oltarzem??---Aga,Belert,Adamus i reszta odezwijcie sie i nie zapadajcie w sen zimowy :)

27.11.2005
18:57
[60]

Adamus [ Gladiator ]

OldDorsaj --> Wszystkie informacje masz na stronie Bodzia :-PPP

-> Superior Temple of Baa

Aby wejść do świątyni musisz posiadać "Baa Cloak", który dał ci Humphrey przy rozpoczęciu questu 41. Pomimo, iż posiadasz tę pelerynę (robiąc z ciebie ich członka), duchowieństwo atakuje cię bez ostrzeżenia. Po wyczyszczeniu wejściowego pomieszczenia, uporaj się także z wrogami w dwóch pokojach po prawej i po lewej stronie wejścia. Następnie wyczyść pokoje północno-zachodnie i południowo-zachodnie (wejścia do nich są na zachodniej ścianie). W tych pokojach są klerycy i magowie.
Teraz weż północne drzwi. Kiedy dojdziesz do krzyżowania wpadniesz w pułapkę stworzoną przez kleryków i druidów.Wykończ ich i przejdź prosto przez te skrzyżowanie. Po drodze, prawej stronie są sekretne drzwi, omiń je narazie i pójdź do końca korytarza. Znajduje się tu pokój, w którym są beczki zwiększające twoje statystyki. Wróć do tych sekretnych drzwi, które wcześniej ominąłeś i nimi podążaj do końca korytarzem. Dotrzesz do balkonu z widokiem na wielki pokój. W nim jest naprawdę mnóstwo druidów, magów i kleryków. Będąc na balkonie będą cię atakować, więc wróć do skrzyżowania (gdzie była pułapka) i skręć na wschód a dojdziesz na taras w wielkim pomieszczeniu. Stąd żaden z wrogów nie będzie cię atakował, więc wybij ich tyle ile się da. Niech ci się jeszcze nie marzy zejść na dół pokoju, gdyż w drugiej części pokoju jest welu twych pozostałych nieprzyjaciół (własność symetrii tego pomieszczenia). Wróć zatem do wejściowego pokoju i kieryj się południowym wyjściem. Na pierwszym skrzyżowaniu skręć na wschód, a dojdziesz do kolejnego tarasu. Teraz możesz wykończyć pozostałych wrogów w tym wielkim pomieszczeniu. Wróć do wejsciowego pokoju (niestety często tu będziesz wracać) i wyjdź z niego centralnym wyjściem na zachodniej ścianie. Idź na północ, a potem na zachód (mijając prawy korytarz). Dotrzesz do prostopadłego skrzyżowania, prowadzącego na północ, połodnie i zachód. Na zachodzie jest magazyn. Na północy jest wejście na niższy poziom podziemi. Tojest bardzo długi korytarz z wieloma pułapkami, z pętlą na południu mapy. Dochodząc do jego końca i dotykając czterech głów Baa (patrz poniżej) zostaniesz premiowany. Natomiast na południu dotrzesz do kolejnego skrzyżowania. Skręcając na zachód dojdziesz do pokoju z dwoma skrzyniami i wieloma klerykami i czarodziejami. Po ich zabiciu, przy zwłokach jednego z kleryków znajdziesz "High Cleric's Key".
Wróć ponownie do wejściowego pokoju i kieruj się tym razem na południe. Przechodząc przez pierwsze skrzyżowanie prosto na południe, a na następnym na zachód, dotrzesz do wielu kwater Accolyte. W pomieszczeniu najbardziej wysuniętym na zachód jest mała świątynia, a na ścianie są cztery ponumerowane głowy Baa (Head Baa). Jeśli klikać będziesz je od 1 do 4, to zostaniesz uhonorowany (jeśli przeszedłeś ten długi korytarz na niższym poziomie). Natomiast w najdalej wysuniętych na wschód kwaterach, znajduje się czarodziej, a po zabiciu go, przy jego zwłokach jest Sorcerer's Key. Teraz możesz wrócić po list Zenofix'a. Znajduje się on w pomieszczeniu na prawo przy pierwszym skrzyżowaniu, idąc z wejściowego pokoju na południe. Ten list jest w skrzyni, którą otworzysz za pomocą kluczy i jest on dowodem potzrebnym do zakończenia questu 41.
Teraz pozostało ci już tylko pójść do wielkiego pokoju i dotknąć wielkiej głowy . Za co otrzymasz 50 000

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-27 19:00:14]

27.11.2005
18:58
[61]

Adamus [ Gladiator ]

I jeszcze mapka znaleziona w necie

27.11.2005
19:22
[62]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

to ja to wszystko zrobiłem i dostałem :)-myślałem ze coś pojawi sie na ołtarzu przy głowach bo jest zaznaczony że tam jakiś secret jest-w takim razie już nie musze tam wracać i dalej wybijam smoki w Dragonsands-mimo wszystko dzięki Adamus za dobre chęci :)

30.11.2005
21:11
[63]

JRK [ Generaďż˝ ]

W zasadzie nic ciekawego do przekazania nie mam, ale nie mogłem patrzeć jak się wątek na sto piętnastej stronie pałęta, to wyciągam go na wierzch :-) Ale żeby nie było że tak na bezdurno postuję, to dam ten oto śliczny obrazeczek :)

30.11.2005
21:18
[64]

Katane [ Useful Idiot ]

6 czy to juz 7?

15 strona? Nie gadaj, ze przekopywales sie przez 14 pierwszych, nie masz podwieszonego? :)

A ja jutro zdaje egzamin na prawo jazdy, 1szy raz, czyli istnieje duze prawdopodobienstwo, ze mi sie nie uda ;)

30.11.2005
21:32
[65]

Belert [ Generaďż˝ ]

Witam ponownie ,przykro mi przyznac ale grywam teraz w arcanum, ale spoko jak tylko Obliovion wyjdzie to sie podłączę.

01.12.2005
10:26
smile
[66]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

Katane - good luck, ja zdalem za pierwszym razem to znaczy ze tez mozesz :P

Adamus - nie sadzilem ze te Swiatynie opisalem LOL, a jednak haha !!!

01.12.2005
14:42
[67]

Katane [ Useful Idiot ]

Bodziu --> A jednak nie, oblalem ;) Moja koordynacja oko-reka pozostawia wiele do zyczenia.

Tak BTW, jak to sobie "odkurzyles" sprzet? Co masz teraz na pokladzie?

01.12.2005
16:06
[68]

JRK [ Generaďż˝ ]

Podwieszone mam i nie przekopywałem, ale tak zabrzmiało bardziej złowieszczo :-) I nie przejmuj się prawkiem - ja zdałem pięć lat po pierwszym egzaminie dopiero;_) Na obrazku Wiz7 - w wersji na komputer PC-98. A ja mam sprawę - trzeba mi w trybie pilnym (dzisiejsza aktualka) obrazki z gry Dungeon Siege 2 - koniecznie własnej produkcji, nie pościągane gdzieś z sieci. I przynajmniej na jednym - współczynniki i otwarte okienko ekwipunku. Mam nadzieje, ze sie nade mna jakas dobra dusza zlituje... Adres: [email protected]

02.12.2005
08:43
smile
[69]

Bodziu [ Lord Ironfist ]

LOL !!!!

Ale zes go JRK pocieszyl - hahahaha :D

Katane - odkurzony sprzet to ten co mam juz od ponad roku, zmienilem jedynie karte graficzna na NVidia GT6800.

02.12.2005
09:39
[70]

Belert [ Generaďż˝ ]

Ach prawko.... wy to macie dobrze , ten stres , te nerwy , hehe

02.12.2005
16:26
[71]

JRK [ Generaďż˝ ]

Jakby co, to to DS2 nadal aktualne :-) A z tym prawkiem to nie był żart - serio tyle mi to zajęło - choć ma się rozumieć że przez te 5 lat nie podchodziłem do egzaminu setki razy, ale zaledwie trzy.

03.12.2005
08:19
[72]

Adamus [ Gladiator ]

JRK --> Ja Ci niestety nie pomogę ;-P. Po tym, jak mi się rozwalił save w trzecim rozdziale (co za idiota wymyslił jednego save'a? :-/) i zostałem zmuszony do rozpoczęcia gry od nowa, dałem sobie spokój i pozbyłem się DS2. W sumie gra jest dosyć fajna, ale nie na tyle, zeby grac w nia jeszcze raz i dlatego pozbyłem sie mojego egzemplarza ;-D. A jakos w trakcie gry nie pomyslałem o robieniu obrazków :-(.

04.12.2005
10:11
[73]

JRK [ Generaďż˝ ]

Jak nie wiecie co mi kupić na Mikołaja, to już spieszę z podpowiedzią - Bard's Tale na PC-98 :-) Zostało tylko kilka godzin do końca aukcji, wiec szybciutko, szybciutko! Aktualna cena - 90.000 jenów (na nasze jakieś 2,500zł). Ta.....

04.12.2005
10:12
[74]

JRK [ Generaďż˝ ]

Jak nie wiecie co mi kupić na Mikołaja, to już spieszę z podpowiedzią - Bard's Tale na PC-98 :-) Zostało tylko kilka godzin do końca aukcji, wiec szybciutko, szybciutko! Aktualna cena - 90.000 jenów (na nasze jakieś 2,500zł). Ta.....

06.12.2005
19:09
[75]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

no więc po 4 miesiacach intensywnego grania w Demise odkryłem wszystkie poziomy i zostało zejście na 30 do głównego szwarccharakteru :).Prawdopodobnie dzisiaj tam zawiitam.W MM6 kończe eksploracje Tomb of Varn.Przez te 4 miechy narosło mi tyle zaległości w grach że szkoda gadać :)

08.12.2005
02:48
[76]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

mam problem w Tomb of Varn-zdobyłem 4 kody:mata,łącznościowca,inżyniera i kapitana-trzy pierwsze przyjęło gdy wlazłem na 3 trójkątne baseny,na dwóch basenach nic się nie dzieje a na okrągłym pisze ze muszę wpierw wprowadzić wszystkie pozostałe-gdzie mam wprowadzić kod kapitana,a moze potrzebuje wpierw jeszcze innego kodu?Jest skrzynia(w bibliotece) do ktorej nie mam klucza-obok w ścianie byl schowany jakiś ale nie do niej,mam za to jakiś do water room(czy jakoś tak),ktory nie wiem gdzie użyć.Nie odsyłajcie mnie do strony Bodzia bo nie umię tam wejść-łączy się mi z jakąś firmą farmaceutyczną.

08.12.2005
07:55
[77]

Katane [ Useful Idiot ]

Old Dorsaj --> Tam, gdzie obok skrzyni w plaskorzezbie byl jeden kod - jest druga plaskorzezba z nastepnym kodem :) Chyba... :)

08.12.2005
10:46
[78]

Belert [ Generaďż˝ ]

Ja dokanczam arcanum , a tak wogole to mam urlop bo nie wykorzystalem wczesniej.Buuu siedze i gram, fajnie jest ale zaczyna mnie to nudzic.

08.12.2005
11:26
[79]

Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]

Miałem przy Arcanum to samo. Niby wszytsko na miejscu, a jednak szybko sie nudziło.

Teraz pogrywam w miły dla oka i duszy klon Diablo pod tytułem Fate ( ten nowszy, była bowiem koreanska produkcja o tym tytule ... ).

Mozna pograc zueplneio za darmo przez juakis czas sciagajc gre z tej strony:

08.12.2005
14:14
[80]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

przeczytałem angielski poradnik i wywnioskowalem ze brakuje mi jeszcze dwóch kodów-muszę znaleźć te światynie wody do której mam klucz-raczej tam są oba

08.12.2005
19:22
[81]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

OK,znalazłem Water Temple,zdobyłem Control Cube i zjechałem do podziemi-po prostu przeoczyłem tę rampę prowadzącą do Water Temple :)

08.12.2005
19:23
[82]

Belert [ Generaďż˝ ]

No nie jest tak zle chce wreszcie skonczyc arcanum, potem zabiore sie pewnie zaMMVI lub W8 to ostatnie chyba najbardziej ale jak gdzies kupie oryginal.

08.12.2005
19:55
[83]

Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]

Ja tam nie moge zmuszac sie do konczneia gry, to ma byc przyjemnosc a nie "obowiazek malzensk"

08.12.2005
20:16
[84]

Szef Nazguli [ Mr. Evil Cheater ]

Ja od czasów, których nie pamiętają najstarsi górale, jako fan wszyskich cRPGów, próbuje zabrać się za cRPGi w trybie FPP. No ale dostaem w łapy Wizardy 7 - zniechęciłem się, bo drużyna była jakaś dziwna (od razu na wyższych poziomach - ale może tak ma być? Nie wiem...).
Tak czy inaczej - jaki tytuł polecacie dla kompletnego frajera w tej dziedzinie? Najbardziej liczy się dla mnie grywalność i fabuła, dużo mniej grafika, a dźwięku może w ogóle nie być :).

Prosze o nazwy, ewentualnie ceny produktów, albo (w co wątpie, bo mało jest free gier tego typu z tego co wiem) adres skąd można pobrać.

Pozdrawiam

08.12.2005
20:17
smile
[85]

Trzepiskor [ Życiowy nieudacznik ]

Eye of the Beholder 1, 2
Might and Magic 4+5

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-12-08 20:21:23]

08.12.2005
21:16
[86]

Belert [ Generaďż˝ ]

MM VII ok 20 zl w empikach.

10.12.2005
12:36
[87]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

MM6 i 7,Wizardry 8,Morrowind-ale na początek koniecznie MM

11.12.2005
21:17
[88]

OldDorsaj [ Generaďż˝ ]

powiem tylko że jak skńczę Demise będę najszczęśliwszym czlowiekiem i będę grał same lekkie rzeczy przez kilka miesięcy(choć jak znam życie niech no wpadnie w moje łapy jakiś twardy cRPG :))-czeka Q4,DS2,Fable,Call of Duty 2,Starship Troopers,FEAR i inne

12.12.2005
07:31
[89]

Belert [ Generaďż˝ ]

Uff skonczylem arcanum magiem, teraz sprobuje technologiem :)

13.12.2005
08:32
[90]

Belert [ Generaďż˝ ]

Sprobuję się przełamac i zaczne grac w Gothica II plus dodatek.Kosztuje kolo 50 zeta , ech nudze sie .Mozna prosic opinie o grze ?

13.12.2005
08:51
smile
[91]

Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]

Można. Jednym słowem: rewelacja.

13.12.2005
17:35
[92]

Monastor [ Centurion ]

Gothic 2 to świetna giera... Zwiedź koniecznie KAŻDY ZAKAMAREK po instalacji dodatku... Plansza mała, ale sekretów tam jak w Morrowindzie, tylko lepiej ukryte ;)

13.12.2005
17:54
smile
[93]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Właśnie dzisiaj, z nudów, zainstalowałem swoją kopie Might & Magic VI.
Nagrałem patcha wersja 1.2, poczytałem troche o klasach i właśnie mam zamiar rozpocząć rozgrywke. Troche się boje, by mnie nie odrzuciła ta gierka, ale jestem pełen dobrych wspomnień.
Trzymajcie kciuki heh i nie oburzajcie się, gdy za niedługo pojawią się proste pytania :)

13.12.2005
18:10
smile
[94]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Co myślicie o takim składzie na początek? :)

13.12.2005
19:14
[95]

Katane [ Useful Idiot ]

Cainoor --> Po pierwsze: patrz wstepniak i zainstaluj tamtego patcha, od _Mok_'a :)
Po drugie: sklad jak sklad, na poczatku bedzie latwiej, pod koniec trudniej. Pamietaj, ze najmocniejszy sklad w MM6 to 4xdruid lub 2xdruid+2xmag :)
Po trzecie: jesli paladyn ma spirit magic, nie ma sensu jej dawac klerykowi.

To tyle na poczatek.

13.12.2005
19:25
smile
[96]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Katane ---> Dzięki, juz doinstalowałem patcha 1.3

Co do składu: przeszedłem M&M6 tylko raz i było to wieki temu (dokładnie wtedy, kiedy gra u nas wyszła). Dlatego, że jestem amator, to skład 4xDruid chyba jest dla mnie za ciężki. Czy może dam rade, hę? Bo nie powiem, chętnie bym poeksperymentował :)

13.12.2005
19:31
[97]

Katane [ Useful Idiot ]

Cainoor --> A tam, na poczatku moze ciezko, ale z pewnym trickiem, pisalem o tym gdzies wyzej w tym watku albo watek temu, ogolnie +20 permanent do wszystkich statsow wszystkich postaci.
A tak od 20 lvl to juz sama przyjemnosc i miotanie ice boltow jak karabin maszynowy (chociaz ja nigdy nie moglem sobie odmowic specjalizowania postaci w roznych szkolach magii).

13.12.2005
20:16
[98]

Adamus [ Gladiator ]

Cainoor --> Jednak proponuje 2 X mag + 2 x druid - bez magów lub kapłanów nie bedziesz miał magii światla i ciemności, a te sie naprawde przydaja (hehe moj ulubiony oddech smoka :-)))

Jak juz napisałem w watku o Morrowindzie ;-) (to tez CRPG w FPP :-)))) znów zaczalem w niego grac :-) ściagnałem dodatek Wizards' Island i zainstalowałem razem z łatka spolszczająca ;-P. I po dwoch latach znow zabieram sie do gry :-)

13.12.2005
20:21
smile
[99]

Mac [ Sentinel of VARN ]

A ja proponuje skład Paladyn, Druid, Sorcerer i Cleric. Może nie jest to najsilniejszy skład, jak czterej druidzi, ale może bez cheatowania wykorzystać każdy przedmiot znaleziony w grze (płytówki) i dlatego też imo jest najprzyjemniejszy do gry. Ewentualnie można Druida zamienić na Łucznika.

13.12.2005
20:41
smile
[100]

Cainoor [ Mów mi wuju ]

Tiaa. Wiedziałem, że co osoba, to inna propozycja drużyny :D

Ale dzięki Wam wszystkim. Zastanawiam się, i jakoś niedługo zaczne gierczyć.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-12-13 20:39:56]

13.12.2005
21:16
[101]

Adamus [ Gladiator ]

Zapraszam do nowego watku:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.