GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Zastosowanie kodów BINARNEGO I HEKSYDECYMALNEGO w Adresach IP i MAC?????

07.05.2002
19:54
[1]

gacek [ Litzmannstadt ]

Zastosowanie kodów BINARNEGO I HEKSYDECYMALNEGO w Adresach IP i MAC?????

Wiecie cos na ten temat?

08.05.2002
12:54
smile
[2]

gacek [ Litzmannstadt ]

Nikt się z tym nie spotkał?:(

08.05.2002
13:26
smile
[3]

Mackay [ Red Devil ]

ja sie z tym spotkalem...na kiedy to potrzebujesz? bo ja za bardzo dzis nie mam czasu, ale jak pilnie to cos sie moze wykombinuje...

08.05.2002
13:28
[4]

The Dragon [ Eternal ]

no jak masz adres ip, to jest on zbudowany z kilku czlonow od 1 do 255 kazdy. jak kazdy cheatujacy w grach wie 255 = FF w systemie szesnastkowym. :)

08.05.2002
13:38
[5]

MarCamper [ Generaďż˝ ]

Ja kiedyś widziałem stronke na ten temat, ale za cholere nie pamiętam adresu, sam jej ostatnio szukałem w związku z tym tematem, i nie mogłem jej znaleść. Więc przyłączam się do prośby o jakąś informacje na ten temat.

08.05.2002
13:41
smile
[6]

Owen [ ]

Jeżeli chodzi o zapisy binarne, to adress IP składa się z czterech oktetów. Oktet to osim bitów. Każdy może przyjąć wartość 1 lub 0. W zależności od tego jak rozkładają się jedynki i zera w oktecie oktet może przyjąć wartość od 0 (00000000) do 255 (11111111). I tak na przykład 11111111.11111111.11111111.11111111 oznacza 255.255.255.255. Jeżeli pierwsze pole przyjmie wartość 1 - oznacza to 128 Jeżeli drugie pole przyjmie wartość 1 - oznacza to 64 Zatem 11000000 - oznacza 128 + 64 = 192 jako wartość pierwszego oktetu. I tak dalej.

08.05.2002
13:49
smile
[7]

Rendar [ Senator ]

A jeśli chodzi o MACadres to właśnie one są zapisane w kodzie heksadecymalnym czyli szesnastkowym. A dlaczego? Bo by cyferek nie starczyło na te wszystkie karty sieciowe... ;-))))))

08.05.2002
13:57
[8]

gacek [ Litzmannstadt ]

Mackay >>> na Niedziele na referat. Owen>>>> Czyli adres 10.0.215.115 to....

08.05.2002
13:58
smile
[9]

Mackay [ Red Devil ]

Dobra to ja cos jeszcze skrobne na temat MAC adresow i bedzie komplet :) Adres MAC jest 48 bitowy i wyrazony jest w postaci 12 heksadycemalnych znakow. Jak widac na zalaczonym obrazku pierwsze szesc (rozporzadzone przez IEEE) identyfikuja producenta, pozostale szesc obejmuje numer seryjny interfejsu albo inna wartosc nadana przez producenta. Wszystko jak juz opisalem opiera sie na heksydecymalnym kodzie, ale to juz chyba nie jest tematem tego watku... pozdrawiam

08.05.2002
14:00
smile
[10]

Mackay [ Red Devil ]

na niedziele?? to co u Ciebie w kosciele sie takie kwestie porusza? u nas jest tylko religia i polityka ;-) jakbys mial jeszcze jakies pytania to pisz, jutro po maturce bede mial full wolnego :D

08.05.2002
14:07
smile
[11]

Owen [ ]

00001010.00000000.11010111.001110011 o ile się nie pomyliłem :-)) Raczej nie :-) Rozbirę ci to na części pierwsze dla pierwszego oktetu. Tak jak mówiłem w zależności od miejsca w oktecie wartość bitu jest inna. Pozycja 1 - 128 Pozycja 1 - 64 Pozycja 1 - 32 Pozycja 1 - 16 Pozycja 1 - 8 Pozycja 1 - 4 Pozycja 1 - 2 Pozycja 1 - 1 Aby osiągnąć 10 bierzemy: 0+0+0+0+8+0+2+0 = 10. Tak samo z pozostałym oktetami.

08.05.2002
14:08
[12]

Owen [ ]

Ale napisałem :-( Oczywiście: Pozycja 1 ... Pozycja 2 ... Pozycja 3 ... Pozycja 4 ... Pozycja 5 ... Pozycja 6 ... Pozycja 7 ... Pozycja 8 ... Sorry :-\

08.05.2002
14:28
[13]

gacek [ Litzmannstadt ]

Mackay >>> Tak, tak jak jest sie na zaocznych to trzeba smigac w Niedziele Owen >>> Dzieki bardzo , nie ma to jak łopatologiczne wtłumaczenie problemu

08.05.2002
18:07
[14]

Mackay [ Red Devil ]

gacek --->>> to jakbys czego nie kumal albo nie wiedzial to pisz, ja mam sporo materialow na temat takich rzeczy...

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.