GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 107)

30.10.2005
09:45
smile
[1]

Yancy [ Senator ]

Gothic2 & Noc Kruka (cz. 107)

Wyspa powoli skrywa się za horyzontem. Zostawiam ją w końcu za sobą. Khorinis - niewiele dobrego mnie tam spotkało. Wrogowie, zwali mnie Świętym Nieprzyjacielem - przyjaciele... nie było prawdziwych przyjaciół - tylko kolejne kroki na ścieżce przeznaczenia. Ci których los postawił na mojej drodze nie chcieli znać mego imienia. Niech więc tak będzie. Niech imię nadadzą mi czyny, zabrzmi ono w echu moich dokonań, rozchodząc się niczym fala - dla jednych zbawienna, dla innych niszcząca. To ja ułożyłem Śniącego na wieczny spoczynek, sprawiłem że legendarne Smoki trafiły na powrót między legendy. Nie dane mi jednak zaznać spokoju. Jeszcze nie teraz. Jest coś co muszę zrobić, czuję, wiem... Gdzieś tam, moje przeznaczenie ma swój kres, wie o mnie i czeka. Jeszcze ten jeden raz. Wszystko co ma początek ma też i koniec.

========================================================================

INFORMACJE DLA FORUMOWICZÓW

Wątek poświęcony jest doskonałej grze cRPG Gothic2 oraz oficjalnemu dodatkowi do niej – Nocy Kruka. Mimo że pierwsze skrzypce grają Gothic2 & Noc Kruka, pomoc i porady znajdą tutaj również grający w pierwszą część. Wszystkich, którzy dopiero mają zamiar zacząć przygodę w świecie Gothica, zachęcam by uczynili to jak najszybciej. Mimo upływu lat gra starzeje się bardzo powoli i nadal można świetnie bawić się podczas wędrówki po tej żywej i barwnej krainie.

Ważniejsze nowości i zmiany wprowadzone wraz z Nocą Kruka
Osoby zainteresowane tą sprawę odsyłam do wstępniaka 99 części wątku gdzie temat został opisany.
https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=3401515

Linki do „historycznego” wstępniaka
Pierwotny wstępniak wątku zawierający liczne porady do podstawowej wersji Gothic2, nadal jest dostępny i możliwy do przeczytania. Linki poniżej.
https://strony.aster.pl/silent_otto/gothic.html <--- wersja online
https://strony.aster.pl/silent_otto/gothic.rar <--- w postaci archiwum rar

Poważniejsze błędy jakie wnosi Noc Kruka
- Jeśli poprosimy Laresa by zabrał nas na farmę Onara przed wybraniem linii dialogowej z podróżą do Magów Wody- nie będziemy mogli już potem poprosić go o zabranie do Magów Wody.
- Przed pierwszą rozmową z Vatrasem warto zapisać grę. Niektóre osoby zgłaszają bowiem że po rozmowie nie dostają amuletu z Ognikiem.
Niestety, dodatek wnosi również inne niekiedy pojawiające się bugi, których trudniej jest uniknąć. Najlepszym wyjściem jest gra na kilku zapisach.

========================================================================

Linki do stron związanych z Gothickiem:
https://www.gothic2.glt.pl/ <--- dużo informacji o G1 i G2i NK - mapki, solucje, cheaty, itp.
https://www.gothic.g4ce.pl/ <--- jedna z najciekawszych polskich stron poświęcona G1, G2 i Nocy Kruka
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=81 <--- baza danych o Gothic2 - w języku niemieckim
https://www.worldofgothic.de/dl/index.php?go=downloads&release_id=110 <--- j.w. z tym że zaktualizowana o dane z dodatku
========================================================================

Minimalne Wymagania sprzętowe: PIII 700 Mhz, 256 MB Ram, akcelerator 3D 32 MB
========================================================================

Link do poprzedniej części:

30.10.2005
09:49
[2]

Yancy [ Senator ]

Założyłem nowy wątek - jakby ktoś nie widział :D

Trollf ---> Ano, masz rację, jak zwał tak zwał. Może gość nie wygląda na pełnego Wilkołaka - ale cała gra w tym względzie kuleje. Wspomniana przez Ciebie bojowa forma Gangrela, przezentuje się doprawdy żałośnie.

30.10.2005
18:32
[3]

WolverineX [ Senator ]

no to ma ktos linka do wszystkich kombinacji kufrow ?

30.10.2005
18:51
[4]

adamis [ Co sie stao? ]

WolverineX > na tej stronie masz podane kombinacje do wszystkich skrzynek w Gothicu 2, tylko trzeba poszukac w solucji, bo nie sa wypisane jedna pod drugą.

31.10.2005
10:16
smile
[5]

WolverineX [ Senator ]

AdamiS -> nice, dzikei, poszukam :] bo jest pare szyfrow co jescze nie otowrzylem :D hehehe

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-31 10:15:53]

31.10.2005
10:18
[6]

koko spoko [ Konsul ]

mam Gothic 2 ale bez Nocy Kruka

31.10.2005
10:19
[7]

Trollf [ ]

to co ty za wlamywacz jestes ;p ja tam wszystkie bez solucji otwieram, a jak masz wysoka zrecznosc to juz w ogole pestka... ;-]

31.10.2005
10:20
smile
[8]

Esox [ Centurion ]

koko spoko ---> To lepiej załatw jak najszybciej NK bo WARTO....

31.10.2005
10:29
[9]

Yancy [ Senator ]

Wolverine ---> Ale to przecież bez sensu siedzieć z kartką i otwierać skrzynki. Jedyna którą zapisywałem kombinację - to ta w gildii złodziei - tam kombinacja ma 20 ruchów i trudno ją zapamiętać. Reszta nie sprawiała kłopotów. Im wyższą masz zręczność tym mniej popełniasz pomyłek. Potem wogóle już nie łamałem wytrychów. Cała zabawa z tymi sk
rzynkami :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-31 10:29:03]

31.10.2005
10:29
[10]

WolverineX [ Senator ]

Trollf -> e wlamywacz ze mnie cienki, bo w kradziejstwo nie inwestuje LP, lepiej w sile i takie tam,

a nawet jak bym chcial to juz za pozno, RII, gornicza dolina, no i badz madry i zasowaj do Thorbena

to nie znaczy ze NIE umie, ale ze NIE mam zbyt wysokiego % w tym skillu.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-31 10:30:37]

31.10.2005
10:32
[11]

koko spoko [ Konsul ]

Esox wiem że warto bo widziałem u kolegi i tylko mi brakuje około 20 zeta

31.10.2005
15:00
[12]

Obestyjka [ Konsul ]

wróciłam do grania niemagicznego. już mi się zdecydowanie przedła zależność mocy (poziomu czarów) od rozdziałów i bujanie sie z maną.
tak też teraz bawię się paladynem, a następnie pobawię się najemnikiem...
jak wygląda kwestia kuszy w NK? mam siłę łącznie 60, kuszę na poziomie 21, a zręczności w ogóle nie zwiększałam, punkty przelewałam na 1h. Mam kuszę 90/60 (obrażenia/wymagania). Ale jakość słabo daje. czy może jednak kuszę mają coś wspólnego tak jak dawniej ze zręcznoscią?
a... i druga kwestia Cantar. nie chcę go widzieć na targowisku, wiec omijam go szerokim łukiem jak siedzi sobie na ławeczce. znam dwa scenariusze dalej, ale w obu on zajmuje miejsce Sary. czy jest jakiś 3 np. wywabić go i ubić?

a to jedno z ładniejszych zdjęć---->

31.10.2005
15:08
[13]

Obestyjka [ Konsul ]

i jeszcze trzecia kwestia: od początku mojej przygody z G2 jedyne czego sie uczyłam z łowiectwa to tylko podstawy dla bospera. czy ktoś doświadczony w tych kwestiach mógłby się wypowiedzieć czego warto te padłe zwięrzęta pozbawiać?

31.10.2005
15:16
[14]

Obestyjka [ Konsul ]

sorki, że tak nabijam posty, ale w trakcie czytanie poprzedniej części przypominają mi się ważne pytania.
- jak wejść do klasztoru?
koło pedra jest za wysoko. w prawo (stojąc tyłem do mostu) to od razu spadam, w lewo troche dłużej ale też spadam na ziemie. próbowałam przez góry od kamiennego kręgu, wyszłam na wodospad, a bezpośrednio nad klasztorem to twórcy gry, chyba nie przewidzieli takiej opcji. wiec jak?

31.10.2005
15:23
[15]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Jak dla mnie liczy się tylko łuk. Niemniej jednak jeśli nie masz w planach być ekspertem od broni zasięgowych a wybierasz miecze i rozwijanie siły - zręczność traktując po macoszemu - wybierasz kusze, to jasne. Choć oszywiście i tak zwiększenie obrażeń kuszy będzie zależeć od zręczności.

Z łowiectwa - właściwie niczego się nie musisz uczyć. No - wyjątkiem jest Najemnik. Dla niego rogi cieniostwora to ważna rzecz - bo w pewnym momencie można je sprzedać za furę expa i kasy.

Przydatnym może być jeszcze kilka drobiazgów. Żądła krwiopijców (choć niekoniecznie) bo można się nimi leczyć na full. Niestety - tylko kika razy, dlatego niekniecznie - bo można tyle kupić/znaleźć. Żuwaczka pełzacza przywraca z kolei full many - ale to ważne tylko dla maga i też niekoniecznie.

Warto nauczyć się na początku skórowania zwierząt. Ale to i tak każdy poznaje - więc nie będę opisywał.

Osobiście - uczyłem się jeszcze pancerzy pełzaczy i robiłem z nich zbroję. Można ją mieć już na początku drugiego rozdziału a jest całkiem niczego sobie.

Cała reszta jest głęboko opcjonalna. Dla najemnika przydają się łuski i krew smoka. Piersze na dobrą zbroję (choć niewiele później można mieć lepszą i bez nich) drugie - dla kasy.

31.10.2005
15:24
[16]

Yancy [ Senator ]

Do klasztoru wchodzi się po murku z prawej albo z lewej strony. Nie jest za wysoko.

31.10.2005
15:46
[17]

Obestyjka [ Konsul ]

gdzie w pierwszym rozdziale można znaleźć/kupić scrolle transformacji? szczególne w ostre zwierzątko, bo jakoś nie mogę już kolejny raz na nie trafić?

31.10.2005
15:52
[18]

slowik [ NightInGale ]

Obestyjka===>na targu gosc od eliksirow sprzedaje skrole

31.10.2005
15:53
[19]

Obestyjka [ Konsul ]

slowik---> on tych scrolli nie ma!!

31.10.2005
15:54
[20]

Obestyjka [ Konsul ]

tzn. pojawiają mu sie,ale dopiero w 3 rozdziale.

31.10.2005
15:55
[21]

slowik [ NightInGale ]

Obestyjka===>mozesz jeszcze zobaczyc u kaplana w kaplicy kolo klaszturu

31.10.2005
16:00
[22]

Obestyjka [ Konsul ]

słowik--> to może najpierw ci napisze kto go NIR ma:
zuris i inni na targowisku
constantino
alchemik z portu
nikt z magów ognia (kaplica w drodze do klasztoru i w klasztorze)

31.10.2005
16:05
[23]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

O nowa czesc, Obestyjka ->poszukaj w solucji.

31.10.2005
16:12
[24]

Obestyjka [ Konsul ]

qweks-- takich szczegółów w solucji nie ma. a jak ty będziesz miał jakieś pytanie to też zamiast odpowiedzieć to cie do solucji odeśle.

31.10.2005
16:18
[25]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

O przeprasza takie szczegoly w solucji sie znajduja tylko trzeba miec dobra solucje wiec, szukajcie a znajdziecie. Nie jestem Ci w stanie pomoc, bo takich szczegolow nie pamietam, w solucjo GOLa szukales?

31.10.2005
16:20
smile
[26]

slowik [ NightInGale ]

qweks===>Obestyjka to stary wyjadacz :D

31.10.2005
16:25
[27]

Obestyjka [ Konsul ]

qwerks---> wygląda na to, ze nie znasz solucji GOLa... jest bardzo oglna, a na dodatek autor założył sobie, ze g2 jest ta jednoliniowa, ze wystraczy ze wszytskie postacie jak przejdzie ją tylko magiem..

31.10.2005
16:32
[28]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

Sadzac po solucji BalduraI i II jakie mam przyjemnosc posiadac myslalem, ze Gothica jest podobna czytalem tylko wstepik i wydala mi sie nawet nie zla ale niestety nie zaglebialem sie zbytnio gdyz solucje uwazam za w pewnym stopniu lamerstwo, aczkolwiek chodzilo mi o to ze w ostatecznej sytuacji warto po to siegnac jak nie na tym, to na innym serwerze.

31.10.2005
16:43
[29]

Obestyjka [ Konsul ]

ja zostanę przy zadaniu tego pytania na ty forum, ponieważ w poprzedniej części tego wątku kilka osób rozpisywało się o scrollach transformacji w zwierzęta zastosowanych przez nich w pierwszym rozdziale.

31.10.2005
17:05
smile
[30]

WolverineX [ Senator ]

Zwoje przemiany w zwierzatka mzona kupic juz w 1 rozdzale :P

u: bodajrze ignaza, bo wykupilem uniego wszytkie i ruszylem z misja do Gorniczej Doliny :]
ale NA PEWNO sa w Khorinis.

31.10.2005
17:28
[31]

Obestyjka [ Konsul ]

wolverineX--> naczytałam sie, ze można, tylko właśnie gdzie?

na ile mnie pamięć nie myli to u ignaza ich nie ma. pamiętam ,ze na nim zrobiłam quest z zapomnieniem, wszystko mu zabrałam, potem z nim handlowałąm i ich dalej nie miałam.

może dopiero w rozdziale II sie pojawiają u niego.

31.10.2005
18:24
[32]

WolverineX [ Senator ]

no, to poszukaj u innych sprzedawcow. jest ich co najmniej 3

ignaz
constatine
i ten na tarku -tym gdzie ma stoisko Sara- tam jest ten motel i obok jest ten sprzedawca.

chyba Haken czy cos takiego i on ma je. zatem.

31.10.2005
18:33
[33]

Obestyjka [ Konsul ]

wolverinex---> kilka postów wyżej już pisałam:
że zwoju transformacji w pierwszym rozdziale nie mają:
zuris i inni na targowisku
constantino
alchemik z portu
nikt z magów ognia (kaplica w drodze do klasztoru i w klasztorze)

31.10.2005
18:33
[34]

maVes [ Konsul ]

Ten gość co sprzedaje zwoje na targowisku nazywa sie Zuris ;)

31.10.2005
18:49
[35]

Obestyjka [ Konsul ]

maVes---> w pierwszym rozdziale zuris nie ma ZWOJU TRANSFORMACJI W ZWIERZE, tylko przywołania zwierząt.

31.10.2005
20:11
[36]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Jak przejdziesz grę tak jak niektórzy - tzn. zabijając co rozdział WSZYSTKO - to znajdziesz i zwoje przemiany. Ja po tak długim czasie nie jestem w stanie powiedzieć gdzie który leży.

Jeśli kogoś pobijesz - i chcesz okraść (mówię o sprzedwacach) - część rzeczy znika z ekwipunku. Więc jeśli pobiłaś Ignaza a nie kupiłaś wcześniej od niego wszystkiego co chciałaś - licz się z tym że co miał - to już stracone (niektóre rzeczy).
A sprawdzałaś u Maga w bibliotece? Bo to on specjalizuje się w zwierzakach. Oczwiście - tylko jako Mag się tam dostaniesz w I rozdziale.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-31 20:12:51]

31.10.2005
20:47
[37]

WolverineX [ Senator ]

Obestyjka ->a to dzwne bo ja grajac w GII +NK mam zwoje transformacji juz od samego poczatku.

01.11.2005
09:53
[38]

Obestyjka [ Konsul ]

yancy--> mag w klasztorze też nie ma, bo będąc nowicjuszem i u niego szukałam.

wolverinx--> czyli jeśli teraz kończąc milicją I rozdział nigdzie go nie znalazłam, a starałam się, to mam niezłego pecha..

01.11.2005
10:02
[39]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Nie ma mowy o pechu - w G2 + NK wszystkie przedmioty są rozłożone w sposób STAŁY. I mnie się wydaje że Zuris razem z NK miał je już na początku gry - ale sprawdzać mi się nie chce. Natomiast gdzie jaki scroll można znaleźć - tego nikt Ci nie powie. Kto notuje co mu w plecaku przybywa :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-01 10:01:21]

01.11.2005
18:27
smile
[40]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

W GD mialem odwiedzic te grupy co wydobywaja ta rude... niemoge znalez teho kolesia, ktory niby mial isc okrezna droga przez teren pokryty sniegiem... :/ Pamieta moze ktos gdzie moge go dorwac?? Za pomoc z gory thx

ps. gra jest zarabista, gram kilka dni juz ale nie wiem dlaczego nigdy wczesniej o niej nie slyszalem.

01.11.2005
18:58
[41]

Obestyjka [ Konsul ]

już wiem, że pok koniec I macie około 19 poziomu, ciekawi mnie jakie po ukończeniu II i III.

jak sie wchodzi do tego klasztoru?! próbowałam wskoczyć około pedra i nic to nie dało. wchodzicie z głównego placu przed wejściem (tam gdzie stoi pedro), a jeśli nie to którędy...?

01.11.2005
18:59
[42]

Obestyjka [ Konsul ]

bekas--> pewnie chodzi ci o diego. jest na północny zachód od zamku, w takiej małej kotlince z dwoma paladynami trupami pzred wejściem.

01.11.2005
19:00
[43]

Obestyjka [ Konsul ]

edit południowy zachód.

01.11.2005
19:13
smile
[44]

Cysio88 [ Generaďż˝ ]

bekas86 -> Chodzi Ci o Markosa....Znajdziesz go w jaskini za czerwonym domkiem...Domek jest mniej wiecej w srodku mapy(jest nawet na mapie za wie znalezienie go to nie problem....

01.11.2005
22:25
[45]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

Obestyjka --> nie to niestety nie on bo tego to juz na poczatku wyprwy do GD potkalem.

Cysio88 --> sprawdze, mam nadzieje ze to on ;p

02.11.2005
08:59
[46]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> Ja widzę tylko jedno wyście - Ty masz jakąś inną wersję G2 + NK. Scrolli przemiany nie masz, do klasztoru wejść nie możesz :) Wchodzi się normalnie po murku koło Pedra i nie trzeba tu żadnych kombinacji. Nie pamiętam czy nia dało się też dostać gdzieś z tyłu - tak coś mi się wydaje ale tego drugiego na 100% nie jestem pewien.

Nie wiem jaki miałem lev. po zakończeniu 2 rozdziału. Ogromny w każdym razie. Zabiłem wszystko co tylko było dostępne na każdej mapie - łącznie z oblężeniem zamku. Oczywiście - smoków zabić się nie da ale i z nimi bym sobie poradził zwłaszcza że wówczas można już znaleźć scrolle przywołania demonów i deszcz ognia.

02.11.2005
09:32
[47]

Trollf [ ]

Yancy -> w podstawowym G2 to do klasztoru wchodzilem jak chcialem, z obu stron... jednak po zainstalowaniu NK za Chiny komunistyczne i ludowe nie moglem wejsc po skalach i murku z prawej strony... jedyny sposob w jaki udalo mi sie w NK do klasztoru wejsc to przez niski daszek od zachodniej strony, ale tam zeby dojsc to trzeba albo obiec cale gory i poskakac z urwiska od strony farmy Akila lub lyknac miksturke szybkosci badz zebate ziele i z rozbiegu przeskoczyc szczeline z lewej strony wejscia do klasztoru... podobnie z wyjsciem, w podstawce mozna bylo podciagnac sie w kilku miejscach na dach obok slupow na dziedzincu, a w NK ta sztuczka sie nie udawala i pozostawal klucz od Goraxa...

02.11.2005
09:47
[48]

Obestyjka [ Konsul ]

trollf---> miło ce znowu wiedzieć. to mi poprawiłeś nastrój z tym klasztorem, bo już już zdążyłam stwierdzić, że nie niezła ze mnie fajtłapa jak murku do klasztoru przeskoczyć nie potrafię.

a miałam cie zapytać odnośnie czyszczenia: czy dobrze mi sie zakodowało, że jak ty czyścisz rozdział I o wszystko wycinasz ręcznie? tzn. niczego scrollami, walczysz z każym trudnym przeciwnikiem wręcz?

02.11.2005
09:58
[49]

LOOCASH_wro [ Konsul ]

Witam. Jako nowicjusz, a w zasadzie dopiero mający zamiar rozpocząć przygodę z G2 + NK mam dwa pytania:

1) Najpierw grać w G2 czy od razu instalować NK?

2) Polecono mi grę "pogromcą smoków" ze specjalizacjami w broni jednoręcznej i alchemii, czy to dobry wybór?

Z góry dzięki za ewentualną pomoc.

02.11.2005
09:59
[50]

Trollf [ ]

Obestyjka -> kiedys tak robilem, ale to bylo standardem w podstawce, a poczatkow w NK nie pamietam, bo pozniej wiecej spedzilem czasu na kombinowaniu jak tu nikogo nie zabic, niz 'normalnym' graniu :> wiec jak chcesz to moge Ci wyjasnic jak dojsc do 6-go rozdzialu zabijajac po drodze jedynie Kruka i Smoki... ;-]

02.11.2005
10:32
[51]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> A więc muszę Cię zaskoczyć - ja do klasztoru z NK bez problemu wchodziłem po murku.

Obestyjka ---> Taaa... jasne. Mieczami czyszczenie NK I rozdział. Bardzo bym chciał to zobaczyć. Zwłaszcza co fajniejsze momenty. G2 - owszem - to nie było nic trudnego.

LOOCASH ---> Nie wyobrażam sobie obecnie grania w G2 bez NK. Niestety - jest mały problem. NK w sposób znaczący podnosi poziom trudności gry. To duży minus dla osób, które pierwszy raz widzą grę na oczy. Ale poza tym - nie ma się co zastanawiać. Instaluj NK.
Wybór Obozu - bzdura. Zagraj odwiedź każdy i dołącz do tego, w którym najlepiej się będziesz czuł. Każdy jest potężny. Osobiście doradzałbym na pierwszy kontakt z grą - strażników/Paladynów. Specjalność - łuki + bronie 1h lub 2h. Może 1h bardziej na początek. Co do Alchemii - no to jasne. robienie mikstur to podstawa.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-02 10:40:54]

02.11.2005
10:36
smile
[52]

WolverineX [ Senator ]

I pomyslec ze zachcialo mi sie zagrac postacia ktora nie gralem za czesto a tym bardziej w NK. no ale stalo sie i utknalem nia, i to chyba mocno...

zaczne mzoe od poczatku. Odzyskalem oko innnosa od poszukiwaczy w slonecznym kregu. polecialem do klasztoru i tam po nao powiadalem ze oko jest broken, to mi kazano leciec do Vatrasa, bo on mzoe tylko pomoc. polecialem do neigo i co slysze " ze nie mzoe pomoc dopoki nie znajde za niego zastepstwa innego maga wody. ciach. to lece do Lestera,a mzoe cos wie. on ...co za szok..."najpierw znajdz dlamnie zastepstwo innego czlonka gildi wody.no fakt pogadalem i znalazlem,goscia co powiedzial ze postara sie.wracam do Lestera i nic, nadal stoi w porcie. ciach.
pamietajac gdzie sie oko naprawia lece do Benneta,ale przy okazji pytam Harada,by bylo wszytko ok. U Onara, oddalem oko bennetowi, wrucilem na 2 dziec, naprawil sie. wiec lece do Vatrasa ,a nóż cos powie, ale NIE nadal nic. Lestera tak samo.
wiec sam polecialem do Wykopalisk Magow Wody. zanioslem im ornament Vatrasa, znalazlem kolejne 3. Oni po skompletowaniu 4 ornamentow, odprawili rytual polaczenia. Nifarius -chyba tak sie pisze- kaze pojsc do Saturac by dal mi pierscien do portala, bo mam go uruchomic jako osoba co je zebrala. Gadam z Saturasem a on na to "nie dam ci pierscienia dopoki Vatras nie powie ze ufa ci" czyli mnie.i nie dajem i pierscienia. i kolo sie zamyka. utknolem jak gowno w.....

Vatras ->nic, Saturac -> nic, Lester ->nic.

Yancy, Trollf...? help

Yancy ->ta w NK sa dziadowskie dziki, co sa ciezkie dla poczatkujacej postaci.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-02 10:35:55]

02.11.2005
10:45
[53]

Yancy [ Senator ]

Wolverine ---> Dziki szybko dla łucznika przestają być groźne. No i kto każe Ci z nimi walczyć na wstępie?
Zastępstwo Maga w Khorinis znajdziesz dopiero po przejściu NK. Prościej - nie da się zakończyć rytuału ładowania Oka i przejść do 4 rozdziału bez ukończenia dodatku. Dodatek można zrobić w 2 lub 3 rozdziale.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-02 15:26:07]

02.11.2005
12:40
smile
[54]

Shakka [ V I T R I O L ]

Yancy >>> Prościej - nie da się zakończyć rytuału ładowania Oka i przejść do 4 rozdziałubez ukończenia dodatku. Dodatek można zrobić w 3 lub 4 rozdziale. :P sry, ale jakoś tak mnie wzięło, że sie chyba pomyliłeś odnośnie 4 rozdziału :P

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-02 12:41:06]

02.11.2005
13:58
[55]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

Co do klasztoru to wszedlem bez problemu po tej skalce po prawej stronie ale potem musialem odczytac save i mialem problemy zeby ponownie wejsc, dopiero gdzies po ponad 10 probach mi sie udalo. Wyjs narazie nie moge ale bede musial pogadac z tym kolesiem co wposminal go Trollf, mam nadzieje, ze jest on w tym klasztorze.

Czy oplaca sie walczyc tym Motem Inossa ?? bo tam nie ma napisanych zadnych danych o nim.

02.11.2005
14:29
[56]

Obestyjka [ Konsul ]

bekas86---> jak chcesz wyjść z klasztoru kup klucz do klasztoru u gorasa - minicha handlarza w komnacie zaraz na prawo od drzwi wejściowych.

wolverine--> możesz spokojnie teraz pogadać z vatrasem odnośnie magów wody.

02.11.2005
14:30
[57]

Obestyjka [ Konsul ]

a co do młota innosa to jednym uderzeniem rozwala np. golema.

02.11.2005
15:28
smile
[58]

Yancy [ Senator ]

Shakka ---> Oj, czepiasz się :) Przejęzyczenie, już poprawiłem :)

02.11.2005
22:45
smile
[59]

WolverineX [ Senator ]

caly dzien stracilem i nic.

vatras nadal niechce pomoc. skonczylem nawet zadanie z przemytem broni, ale nie moge ruszyc sie w sprawie porwan.

jestem w momecie keidy zabilem dextera, greg siedzi w jego domu i nic niechce powiedziec. Slip to samo. Lares nadal nic, Vatras nadal nic.

szlak....

02.11.2005
22:50
[60]

Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]

Wolverine - reszta jak przejdziesz do nastepnego rozdzialu.

02.11.2005
23:21
[61]

Yancy [ Senator ]

Wolverine ---> Greg siedzi w domu - bo siedział będzie. Spotkasz się z nim dopiero w świecie dodatku. Sprawa porwań jest dosyć prosta. Wystarczy pytać ludzi o zaginionych. Sporo takich znajdziesz w Khorinis i okolicznych farmach. Jeśli załatwiłeś sprawę broni - to masz list od niejakiej Lucii. Pytając ludzi dowiesz się o miejscu gdzie trzymają więźnia. A jest to po drodze do farmy Bengara. Dokładniej - na lewo od schodwów prowadzących do jego farmy jest namiot pilnowany przez trzech bandytów. Zabij ich i uwolnij więźnia.
Jeśli załatwiłeś wsio i zameldowałeś Vatrasowi - idź do piramid i poproś o ornament. Quest z zaginionymi ludźmi dopiero w Nowym Świecie ma finał.



Jakby kogos interesowało - Złota Edycja. G2 + NK PL

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-02 23:22:14]

02.11.2005
23:35
[62]

Shakka [ V I T R I O L ]

Wolverine >>>> skoro zabiłes Dextera to znalazłeś przy jego zwłokach list przeczytaj go i dopiero potem udaj sie do Vatrasa plus to co napisał Yancy i wtedy powinieneś dostać ten list polecający od Vatrasa dla Saturasa.

03.11.2005
09:24
smile
[63]

WolverineX [ Senator ]

ale gapa zemnie, list wziolem ale go nie przeczytalem, jak to zorbilem i odezwalem sie do Vatrasa wszytko poszlo jak po masle :)

Yancy -> czy mi sie zdawalo czy na poczatku premeiry wersji GOLD GII+NK miala byc 11 lsitopada, a teraz widze ze pzesuneli na 17.




Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-03 09:27:02]

03.11.2005
10:10
[64]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Widzę, że rozmawialiście odnośnie czarów przemiany. Taki czary ma na 100% alchemik z portu. Mianowicie jest zwój przemiany w smoczego zębacza, chyba 3 zwoje przemiany w zębacza, jet także zwój przemiany w ognistego jaszczura i warga. A do klasztoru jak najbardziej da się wkoczyć ze skałek po prawej stronie od wejścia:) Więcej trudności kosztowało wejście przez palisadę, ile to razy spadałem z pali, he, he. Szkoda tylko, że nic konkretnego za nią nie ma. No i głupio jest strzelać w orków przez palisadę.

03.11.2005
10:41
[65]

Yancy [ Senator ]

zandarus ---> Czyli wszystko się zgadza, bo osoba pytająca o scrolle - pobiła alchemika i dopiero wtedy chciała okraść. Ja zaś dopisałem że po takiej czynności - część przedmiotów u sprzedawcy znika z ekwipunku :)

Wolverine ---> Coś mnie tknęło że nie przeczytałeś listu, ale - myślę sobie że to niemożliwe :)

Nie wiem czy premiera Golda została przesunięta. Prawdę mówiąc - nie zwróciłem uwagi :)

03.11.2005
10:52
[66]

Sztywny_pl [ Legionista ]

Witam.
Czy jest jakiś paczyk/fix, żeby po zakończeniu gry można było dalej grać i robić poboczne zadanka które mi zostały??

03.11.2005
11:11
[67]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Nic mi nie wiadomo o jakiejkolwiek łatcie umożliwiającej powrót do Khorinis po wypłynięciu statkiem z portu. Decyzję o opuszczeniu miasta nalezy podjąc po wykonaniu wszystkich zadań:)

Co do zadań to istnieje jedną którego nigdy nie mogłem wykonać, mianowicie te z almanachami potępionych:(

Co do przemian w zwierzątka to jest głupi bug powodujący zmiany w statystykach jak mamy w ekwipunku jakieś przedmioty dodające bonusy do walki 1h lub 2h. Czasem na plus innym razem na minus. Przykład: mamy w ekwipunku nóz na wilki co daje 3% do 1h, czyli z nożem np 13% 1h. Zmieniamy się i po powrocie do postaci ludzkiej mamy nadal 13% 1h tylko że nie mamy założonego noża, jak go założymy to zwiększy się do 16% 1h. Przy innych broniach moze odejmować.

03.11.2005
14:19
[68]

WolverineX [ Senator ]

Yancy -> A jednak ;) heheh

03.11.2005
23:59
smile
[69]

WolverineX [ Senator ]

po formacie wracam do gry :)

naszczescie gothica mialem na innej partycji niz system :)

04.11.2005
08:34
[70]

Yancy [ Senator ]

Wolwerine ---> A nawet gdybyś miał na tej samje, to jaki problem zapisy przenieść/odzyskać :)

04.11.2005
08:43
[71]

Obestyjka [ Konsul ]

jestem aktualnie po pierwszym spotkaniu ze smokami w NK w walce wręcz... i moja refleksja - ale oni je podkręcili!!!

podstawce miałam problem przy pierwszym spotkaniu z elitą ogromny (przy pierwszym podejściu do G2), a ze smokami to nawet raz loada nie nacisnęłam...

a teraz elite szponem spoko luz kładę, a smoki to mnie wczoraj do serii przekleństw doprowadziły...

04.11.2005
11:16
[72]

Yancy [ Senator ]

Obestyjka ---> W podstawce Smoki były jawną kpiną z tych legendarnych stworzeń. Z NK nadal są cienkie - ale już nie tak żałosne jak wcześniej. Jeśli walczymy wręcz - mogą narobić kłopotów, bo mają naprawdę dobrą regenerację a do tego ciężko je ugryźć - bo ciężko do nich podejść :)
Ale zupełnie inaczej sprawa wygląda jak używamy czarów (choćby ze scrolli). Wówczas smoki nadal są żałosne. Nawet lodowy. Demon, czy deszcz ognia - to ciągle uniwersalne remedium na nie. Łuk na wysokim poziomie również je kosi aż miło - problem tylko z kamiennym ;)

04.11.2005
14:28
smile
[73]

Shakka [ V I T R I O L ]

W walce wręcz smoki tez nie sprawiają trudności w NK :] powinien byc jakiś wybór w opcjach coś na podobieństwo wyboru trudności jak w Diablo :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-04 14:28:25]

04.11.2005
18:18
smile
[74]

WolverineX [ Senator ]

co za problem zwiekszyc im HP :)

jak...to juz poszukacie sobie sami, wiecie chyba gdzie :)

04.11.2005
18:30
[75]

Yancy [ Senator ]

Shakka ---> W ten sposób można się licytować niemal w nieskończoność i dobrnąć do momentu gdzie na rynku pojawi się gra z poziomem trudności wyśrubowanym tak wysoko że mało kto zobaczy napisy końcowe. Tego typu eksperymenty nie kończyły się nigdy dobrze. Zresztą - wystarczy wstrzymać się od zapisywania w dowolnym momencie wzorem konsol i wtedy się zmierzyć z grą :>

Dalsze podnoszenie poziomu trudności w G2 - byłoby już bzdurą. Ten mały % ekstremalnych graczy i tak będzie narzekał że jest za łatwo, z drugiej strony - duża część grających (zwłaszcza tych grajacych pierwszy raz) ma zupełnie odmienne zdanie.

Takie mam odczucie że ogólnie - poziom trudności w G1 był jakoś lepiej dobrany już za 1 razem. Apokaliptyczni Strażnicy (czy jakoś tak) pod koniec gry byli tam sporym wyzwaniem niezależnie od wszystkiego :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-05 00:13:56]

04.11.2005
19:15
smile
[76]

Shakka [ V I T R I O L ]

Yancy >>> No z zapisami to nawet dobry pomysł, ale Gothic ma to do siebie, że czasami potrafi wyskoczyć do windowsa i tutaj by był problem :D A co do poziomu trudności to tak se myśle, że dobrym rozwiązaniem było by coś na wzór DS2 nie uruchomisz wyższego poziomu trudności bez przejścia na nizszym :] hrhrhr fajnie by było zacząć G2 od poziomu takiego na jakim skończyliśmy niższy poziom trudności :] ale tak jak mówisz małoprawdopodobne, aby to sie sprawdziło choć pewnie te kilka % graczy było by zadowolonych :]

05.11.2005
00:10
smile
[77]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

Ja gram pierwszy raz w Gothica 2 + NK i poziom trudnosci mi nie przeszkadza, wrecz jestem zadowolony ;p ( ahhh te Wargi hehe )

05.11.2005
00:22
smile
[78]

AQA [ Pani Jeziora ]

Dobry wieczór :)

Amulet Szukającego Ognika: według mnie strata PNów. Czy któś ma inny pogląd ?:)

Kręgi Magii: gram Magiem (po raz pierwszy:) i poznałam pierwszy i drugi krąg Magii. Parlan ściemnia, że nie czas jeszcze na trzeci krąg. Jestem w drugim rozdziale, Oka Innosa jeszcze nie mam, mana 102. Jakieś sugestie ?:)

05.11.2005
00:37
[79]

Yancy [ Senator ]

AQA ---> Dla mnie również rozwijanie ognika to strata PN. Ale jak ktoś gra pierwszy raz - może mu się przydać. Ja i tak wiem gdzie co leży ;) Druga sprawa - te kilka PN nie robi wielkiej różnicy.
Przy magu nie ma wielkich porad. Ucz się many do 64-70 u nauczycieli. Potem maksuj. Czyli grzybki, miksturki, alchemia, kapliczki, tabliczki, stare tabliczki oddane hurtem Vatrasowi, książka... Jest tego trachę. Docelowy rozmiar many ustal sobie na 300pkt i straj się go osiągnąć.
Do tego ładowałem pkt w zręczność. Posiłkowałem się łukiem i Mieczem Mistrzowskim. To wsio. Taki jest mój pomysł na Maga i takim zawsze grałem.

Shakka ---> Uczciwie mówiąc, dla mnie poziom trudności G2 NK jest w sam raz. Mam za to duże uwagi co do Smoków. Są za słabe. Moja wizja Smoka? Odporny na strzały, z regeneracją, odprorny w 100% na czary, stwory zła - nie robią mu szkody (czyli te na które działa Paladyńska Święta Strzała). Innymi słowy, pozostaje wyłącznie walka mieczem, czary leczące, względnie proste czary przywołania wyłącznie dla odwrócenia uwagi.

05.11.2005
00:47
smile
[80]

AQA [ Pani Jeziora ]

Yancy ---> szystko fajnie, ale L chcę się nauczyć trzeciego kręgu magii, ale podobno jeszcze nie czas (przynajmniej Parlan w Klasztorze tak mówi). Kiedy przyjdzie ten czas ? Generalnie dążę do runy Deszcz Ognia i śpieszy mi się:)))

05.11.2005
02:49
[81]

Trollf [ ]

AQA -> trzeci krag dopiero w trzecim rozdziale ;p

05.11.2005
09:53
[82]

frer [ Generaďż˝ ]

Yancy --> Smoki to wlasnie porazka w NK, calkowicie sie zgodze, ze sa poprostu zaslabe. Sam narzekalem na to kiedys jak smoka na bagnach prawie ubili sami najemnicy (a raczej lowcy smokow) ktorych mozna bylo spotkac tuz przed bagnami i wziasc ze soba na smoka. Akurat gdy oni zaczeli walke ja chcialem dobic innego potworka zeby mi nie zawadzal w walce, gdy wrocilem do smoka ten mial juz tylko 1/4 hp, jeden z najemnikow byl na wykonczeniu a drugi w pelni sil, wtracilem sie do walki, ale nawet bezemnie by go zabili...

Mam pytanie odnosnie 3 czesci gothica ktora ma wyjsc, jak ma byc rozwiazana kwestia glownego bohatera, bo zakladam, ze dalej bedzie to ta sama postac. Czy bedzie sie zaczynac z jakims konkretnym lvl postaci czy znowu w jakis nadprzyrodzony sposob glowny bohater zapomni wszystkie swoje umiejetnosci ??

05.11.2005
10:38
[83]

Dziki 10 [ Pigmej ]

frer>>>Bohater w G3 bedzie zaczynał z "jakimśtam"levelem lecz nie z takim z jakim skonczyliśmy G2 poniewaz bezimienny przez długą podróż przez morze zapomniał wiekszosć umiejętności(ciekawe jak to możliwe).

05.11.2005
10:41
smile
[84]

DJ Zaraza [ Pretorianin ]

No wlasnie jak to mozliwe :|

05.11.2005
10:47
[85]

QQuel [ Posiadacz Jijooffki ]

dziki - Jak to prawda to... Boże... Już ja bym lepszą bajeczkę wymyślił.

frer - Smoki w Gothicu to wogóle porażka :/. Jest na nie pewien sposób:

SPOJLER
Wystarczy cały czas iść do przodu, ciągle siekąc mieczem. Smok korzystając z podmuchu powinein nas odepchnąć, ale jako że idziemy do przodu to jedynie zada nam minimalne obrażenia (Bo większość dmg. była z "odrzutu"). W ten sposób ubiłem każdego smoka. Jak się żyćko kończy to wiać i się leczyć.

05.11.2005
11:15
smile
[86]

Arkulus [ Konsul ]

Witam witam gothicowców :D dawno tu nie siedziałem, może zrobimy rekatywacje Konkursu o gothicu byłaby to 7 cze. :D

05.11.2005
11:16
smile
[87]

Dziki 10 [ Pigmej ]

No faktycznie taką bajeczke jakąś nieciekawą wymyślili.Wszystkie newsy ze stron o Gothicu na to wskazuja zę włąśnie bedzie TAKA bajeczka:(

05.11.2005
11:28
[88]

Yancy [ Senator ]

AQA ---> Kręgi magii dostaje się z grubsza tak jak są numerki rozdziałów. Czyli trzeci krąg DOPIERO po ukończeniu świata dodatku. Właśnie dlatego warto mieć dobre umiejętności strzeleckie i Miecz Mistrzowski przy pasie. Niektóre stworki lepiej zabijać mieczem. Np. Pełzacze, czy te Modliszki ze świata dodatku. Czwarty krąg dostajesz po złożeniu Oka na okazję polowania na smoki. Pozostałe dwa w piątym rozdziale. Nie szykuj się na Deszcz Ognia. Czary Szóstego Kręgu czyniące z Maga Półboga - dostajemy przed wypłynięciem. Jeśli zostawiłaś sobie oblężenie zamku w GD - no to w kilka minut przestaje istnieć :) Problem w tym - że większość osób rozwala je wcześniej :) Oczywiście - zostaje cały szósty rozdział :)

Frer ---> Je tak sobie kiedyś pomyślałem, że narzekam na Smoki, bo podchodzę do nich na zbyt wysokim poziomie. Zawsze lubiłem sobie na niskich poziomach rzucać trudne wyzwania - a owocowało to expem i levelami. Z drugiej strony - przecież nie ma jedynego słusznego levelu na Smoki... Poza rzeczonymi Smokami - reszta stworków jest dobrana ok. No, może przydałoby się trochę większe wyzwanie w szóstym rozdziale... Armia Demonów - wspierających Orki, byłaby na miejscu :)

W G3 nasz bohater nie będzie startował od zera. Będzie to z grubsza przypominało start w Icewind Dale. Tam postacie nie miały co prawda pierwszego levelu - ale bardzo niskie. Czy to słuszne podejście? Moim zdaniem - tak. Co za przyjemność startować Magiem z czarami szóstego kręgu...

05.11.2005
13:41
[89]

frer [ Generaďż˝ ]

Yancy --> Mnie razilo wlasnie to, ze idac na smoki mialem o wiele wiekszy problem z potworami po drodze niz z samymi smokami. O ile dobrze pamietam w Icewindzie startowalo sie z 1 poziomu (do dzis pamietam jak mnie gobliny mialy na strzala lub dwa na najwyzszym poziomie trudnosci). Z malego poziomu startowalo sie w BG2 ale on byl dokladnie taki sam jak maksymalny poziom w BG1 bez dodatku.

05.11.2005
13:47
[90]

Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]

Wraz z chorobą morską zwymiotował za burtę staty i skille. Tez mi sie ta kretynska bajka nie podoba... powinien byc nowy bohater, i to customizowany a nie ten z kucykiem.

05.11.2005
13:49
smile
[91]

WolverineX [ Senator ]

Wedlug mnie w G III powinni dodac mozliwosc wyboru poziomu trudnosci, np. Easy , Normal , Hard . a jakby sie przeszlo GIII na kazdym z tych 3 poziomow trudnosci, pojawil by sie nowy poziom HARDCORE albo NIGHTMARE .

i powinni wrescie zrobic 'pochwy' na miecze, bo obecnie to wisza na 'rzepy' tak samo kusze. I dodac tesz powinni pelny zestaw zbroji .

czyli tak jak bylo to np. w Diablo. ze ma sie osobne okno gdzie mzona zalozyc: hełm,rekawice,buty,spodnie,czesc dorsowa zbroji, dotego pare slotow na pierscienie,amulety, na pas, 2 sloty na bron czy to 2 miecze czy 2 topoty, czy 1 miecz + tarcza albo sam miecz.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-05 13:51:20]

05.11.2005
13:56
[92]

frer [ Generaďż˝ ]

Co najwazniejsze to powinni zrobic zeby mozna bylo zdjac zbroje z trupa...

05.11.2005
14:54
smile
[93]

Yancy [ Senator ]

Wolverine ---> Ale właśnie całe piękno Gothica polega na tym że sposób rozwoju postaci jest maksymalnie uproszczony a gra jest cRPG nie ze względu na statystyki - ale ze względu na życjacy i wiarygodny świat.

Co do poziomów trudności - to mam pomysł:
Easy
Normal
Hard
Trollf :>

Frer ---> Nie wiem czemu mi się kołacze że w ID startowało się od wyżeszego poziomu. Może dlatego że budowało się od razu całą drużynę... Tak czy siak - zmieniam przykład na BG2 :)

05.11.2005
17:49
smile
[94]

Cysio88 [ Generaďż˝ ]

W sumie to liste zmian jakie można by teoretycznie wykonać jest długa......wie clepiej nie kombinujmy....
choć musze przyznać że poziomy trudności by się przydały, tak sama jak ta zbroja z trupa...... =D


A tak bajdełej jak by pozmieniali wszystko to nie byłby już Gothic, którego tak kocham więc czy jest sens.....

05.11.2005
20:20
[95]

Trollf [ ]

Yancy -> ^_^
dodatkowo proponuje wprowadzic oprocz tych poziomow trudnosci jeszcze opcje do zaznaczenia na poczatku gry tzw. "Yancy mode" - czyli jak gracz na poczatku ja wlaczy, to efekt bedzie taki, ze nie przejdzie do nastepnego rozdzialu, gdy nie wybije wszystkiego co tylko mozna w biezacym... ^_^

06.11.2005
18:11
[96]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

no coz mam drobna usterke, otow wlanczam gierke zaczynam grac a tu mysza nie dziala wogole tylko w gothicuII nie wiem jak w I, czyzby koniecznoscia byl reinstal?

06.11.2005
18:37
smile
[97]

Yancy [ Senator ]

qweks ---> Co prawda, sam nigdy nie grałem w Gothic z myszką - ale nie przypominam sobie problemów z tym związanych wykraczających poza ewentualne zerknięcie do menu.

Trollf ---> :P To Ci się udało. Pomyślałem o czymś analogicznym związanym z utrzymywaniem postaci na możliwie niskim levelu i zabijaniem jak najmniejszej ilości przeciwników, ale mnie ubiegłeś :D
OT w sprawie muzy. Znasz The Gathering? Jeśli nie - możesz z jedną płytkę przesłuchać - proponuję Mandylion. Z trochę innych klimatów - Dresden Dolls. Nie gwarantuję że się spodoba ale :)

06.11.2005
20:20
smile
[98]

toaster [ CoD Gamer ]

Yancy -> jak nie grałeś myszką to spróbuj wogóle inaczej się gra. Ja od 4 lat w g1 pozniej g2 g2 nk gralem normalnie klawiszami (bez myszki), ale w wakacje spróbowałem i 1 dzień wystarczył do przystosowania się, a różnica jest ogromna. Naprawde polecam ;)

qweks--> o ile pamiętam w g1 nie możesz grać myszką. Dlatego chyba mówili, że sterowanie w g1 jest straszne.

Yancy2 :] --> Co do tych poziomów to z tym poziomem trollf się zgadzam:] Czyli np. nie mogłeś przejść gry z powyżej 9 lvl'em jak to on zrobił :P

06.11.2005
20:25
[99]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

Toaster-> Ze was? Sterowanie w GI jest do niczego, dlatego, ze nie klika sie tylko 1 klawisza ale 2 zas co do myszy to zapewniam Cie, ze mozna jej uzywac.

06.11.2005
20:54
[100]

Trollf [ ]

Yancy -> the gathering znam od samego poczatku jeszcze z czasow jak grali doom/death (always) ;-] od mandylion chyba bardziej mi sie podoba nastepna czyli nighttime birds, choc w sumie obie sa bardzo podobne... :o ja za to tradycyjnie odbijam pileczke z polecaniem ;-] i proponuje tym razem b.spokojne dzwieki: australijski AVRIGUS (the secret kingdom) oraz szwedzka GARMARNA (hildegard von bingen)... w sam raz na melancholijne chwile lub jako 'background' na wieczory we dwoje ;-] a za tym dresden dolls sie rozejrze, choc nazwa niezbyt zachecajaca ;-]


toaster ->
9-ty poziom to moze i by byl, gdyby nie taka masa expa za smoki :/ na koncu paladynowi wybil jednak az 13-ty poziom... ;-]

07.11.2005
11:25
[101]

Yancy [ Senator ]

toaster ---> Jakoś się w G2 już zżyłem z mychą :) Używałem jej głównie do rozglądania się i łapania screenów - dokładniej - do łapania najlepszych ujęć :)

Trollf ---> W podstawce często zaliczało się smoki po trzech - bez lodowego. Policz sobie ile to expa mniej :>

Z muzy - tym razem nie znam wymienionych kapel. Spróbuję coś wyszperać. Dresden dolls najlepiej zobaczyć na jakimś koncercie (może być z kompa) :)
Przyznam że chciałbym zaleźć coś nowego, co uznałbym za odkrycie muzyczne ostatnich 3 lat. Czasami słuchając radyjek netowych na coś się trafia ale potem ciężko znaleźć coś więcej...

07.11.2005
22:34
[102]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

Ja mam pytanie ;/ jak nalezy "wciskac" te guziki na kamiennych glazach. W tym kregu przy farmie Onara udalo mi sie za pierwszym podejsciem ale w tych innch 2 nie potrafie ;/ Jak trza to uruchomic...?? Thx

07.11.2005
22:37
[103]

WolverineX [ Senator ]

kolejnosc nie ma znaczenia.

ale zawsze za 3 przyciski.

1. krag jest kolo Onara
2. krag kolo Sekoba
3. krag gdzies w lesie [pameitam ze prowadza tam schody prowadzace w dol] kolo lesniej sciezki ,pewnie to jest tak co prowadzi kolo latarni morskiej w gore ale reki nie dam sobie uciac.

07.11.2005
23:00
smile
[104]

AQA [ Pani Jeziora ]

Przelazłam przez portal do "dodatku" :) Coś ci Magowie Wody ściemniają. Jak oni mogli dostać się tam przede mną ? Kręcą coś, że niby wpadłam w jakąś boczną odnogę wymiaru ? Ani chybi jakiś przekręt:))))

Bagno jest bardzo przyjemne. Przypomniał mi się obóz "ćpunów" z jedynki. Tylko te trutnie mnie do szału doprowadzają :) Idę szukać pięciu "domostw" :)

07.11.2005
23:12
[105]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

WolverineX --> kregi znalazlem bo dostalem mape i one sa tam zaznaczone. Tam sa dwa przyciski (tyle znalazlem :p) naciskam je i nic si enie dzieje ani tam w lesie ani w tym kregu kolo Sekoba :/

07.11.2005
23:14
[106]

DarkStar [ magister inzynier ]

przyciski sa 3 albo 4 oblukaj dokladnie:)

07.11.2005
23:34
[107]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

No to ide sprawdzic ;) i w kazdym kregu sa 3 albo 4 przyciski ??

08.11.2005
00:11
smile
[108]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

No i bylo tak jak pisaliscie (jak zwykle :) ) Nie wiem jak moglem przegapic po jednym guziku w obu kregach. Jutro tzn juz dzisiaj tylko, ze wdzien zaczne robic kariere :D po drugiej stronie...

11.11.2005
16:00
smile
[109]

Drackula [ Bloody Rider ]

Moze ktos potwierdzic ze Zlota Edycja bedzie wydana 17 listopada? Czy tego dnia bedzie dostepna do kupienia w Empiku lub jakims innym MM?

11.11.2005
16:05
smile
[110]

QrKo [ ]

Grał ktoś może w moda Diccuric do G1??

Zainstalowałem, ale nie wiem czy angażować sie w rozgrywke :)

11.11.2005
16:11
smile
[111]

stg+ [ Generaďż˝ ]

Qrko skąd ściągnąłeś moda do gothica?

11.11.2005
17:03
[112]

QrKo [ ]

Kumpel sciagal wiec dolkadnych linkow nie znam, ale WSZYSTKIE pliki z tej strony zassal.

12.11.2005
13:44
smile
[113]

hazard [ Pretorianin ]

No i co? Trzeba "odświeżyć" ten wątek. Taka gra potrzebuje długiego wątka...

12.11.2005
16:28
smile
[114]

Cysio88 [ Generaďż˝ ]

Qrko---> co daje ten mod?? może sie pobawię.....

12.11.2005
16:48
smile
[115]

DeLordeyan [ The Edge ]

Zapytanie mam:
w pobliżu farmy Sekoba jest takie stołnhendż, gdzie są 3 przyciski. jakoś je ponaciskałem i wyskoczył kamienny strażnik. w jakiej kolejności trzeba je powciskać/co zrobić dalej, bo zadanie mi się zapisało, a kolejności nie pamiętam. proszę o szybką pomoc, umieram z nudów

12.11.2005
16:57
[116]

Dziki 10 [ Pigmej ]

Wydaje mi sie ze niema określonej kolejności u mnie zawsze wyskakiwał!!!

12.11.2005
17:49
[117]

Cysio88 [ Generaďż˝ ]

kolejność jest nieważna...jak 3 wciśniesz to wyskoczy od razu......miłej zabawy

12.11.2005
17:58
[118]

DeLordeyan [ The Edge ]

on już raz wyskoczył, tyle że mam zadanie, a nie wiem co dalej robić. kiedy naciskałem guziki, nic się nie działo

17.11.2005
00:31
smile
[119]

AQA [ Pani Jeziora ]

Mam problem :)

Chciałabym wejść do jednego z pięciu budynków budowniczych - tego obok budynku Strażników Umarłych (to będzie, zdaje się, Uzdrowicieli), ale stoję na oberwanym moście i płaczę :) Nie mam zwoju przemiany w Krwiopijcę (gdzież go szukać, ach gdzież ?:)). Albo jestem ślepa i nie widzę jakiegos "magicznego guziczka" albo zbłądziłam :))

17.11.2005
08:38
[120]

Yancy [ Senator ]

AQA ---> Tam nie ma żadnego domu. Jest to jedyna "bonusowa" lokacja w NK. Aby się tam dostać, trzeba po prostu pomyśleć. A że jest to możliwe na kilka sposobów - nie będę łopoatologicznie wyjaśniał. Przemiany w krwiopijcę nie ma i nigdy nie było w G2. Zapisz się zanim tam się dostaniesz a wszelkie zapisy tam - rób na wszelki wypadek na innym zapisie :)

17.11.2005
09:07
[121]

Trollf [ ]

Yancy -> pamietasz 'golem catapult'? :>

AQA -> dodam, ze najprostrzy z tych wielu sposobow, to taki, gdzie w nic nie trzeba sie przemieniac i nie potrzeba jakis specjalnych rzeczy przynosic by wskoczyc tam i wyskoczyc :o

17.11.2005
17:44
[122]

Sztywny_pl [ Legionista ]

Witam!
W sumie to nie mój problem ale kolegi... ale ok.
Kiedy mój kumpel przechodził pierwszy raz samego gothica 2, smoki rozwalał bez problemu. Schody się jednak zaczeły, gdy zainstalował dodatek Noc Kruka. Teraz zniszczył smoka bagiennego i kamiennego, i nie radzi sobie z pokonaniem pozostałych, gdyż cały czas regeneruje się im życie. To jakiś błąd gry? Jak na to poradzić?

17.11.2005
18:19
[123]

Trollf [ ]

to nie blad, tak jest...
a jak chce je pokonac i nie daje rady to niech zwoje sobie kupi (demon, deszcz ognia, zmniejszenie itp.)

18.11.2005
09:22
[124]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Oczywiście że pamiętem :) Dlatego zaznaczyłem że jest kilka sposobów :) Grasz w coś ostatnio? Ja zainstalowałem Fable ale do tej pory siedziałem tylko 2-3 godziny nad nim więc niewiele mogę powiedzieć. Wygląda konsolowo, ale dość sympatycznie. O wolności - można jednak tam zapomnieć. Nawet w poruszniu się.

18.11.2005
09:51
[125]

AQA [ Pani Jeziora ]

Yancy ---> mi nie trzeba łopatologicznie nic wyjaśniać. Wystarczy normalnie.

Po kilkunastu minutach prób przeskoczenia na drugą stronę uznałam, że musi być jakiś inny sposób. Może więc, jak mi Yancy był łaskaw doradzić, pomyślę trochę.

18.11.2005
10:18
[126]

Trollf [ ]

AQA -> jesli stoisz przed urwanym mostem, obroc sie i spojrz w gore ;-]

Yancy -> ostatnio zupelnie w nic nie gram, jedynie co jakis czas sobie pobiegam ze znajomymi w CoD2 na lanie... i nie widze zadnej pozycji, ktora mogla by mnie zaintereowac do czasu wydania obliviona lub g3 ;-] co do Fable to widzialem kawalek filmiku gdzie koles rozpykal gre w ok. 2 godz. i to mi wystarczylo by sie to pozycja 'nasycic' ;-]

18.11.2005
11:36
smile
[127]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

Ja kilka dni temu pozbylem sie smokow i tego szamana orkow. Teraz mam znalez zefa smokow ;p ale nie wiem gdzie mam zaczac ;p Narazie zrobilem sobie przerwe od G2 i gram w AoE 3 :)

Co do Fable to gra mi sie bardzo podobala ;] no i podoba.

18.11.2005
23:17
smile
[128]

AQA [ Pani Jeziora ]

Trollf ---> ach jakżesz mogłam nie wpaść na pomysł z tą półką skalną :) Dzięki za wskazówkę; jednakże zarzuciłam tę marniutką lokację po tym, jak za diabła nie mogłam stamtąd wyskoczyć (a ! myślałm przy tym, że ho ho :)

A teraz z innej beczki. Z poprzedniego razu pamiętam, że po zabiciu Hosh-Pak'a (szamana Orków stacjonujących koło palisady) musiałam zabić również Ur-Shak'a (sam zaatakował). Czy jest jakaś opcja, żeby tak się nie stało (poza oczywistym nie-pójciem na teren przypalisadowy :) ?

18.11.2005
23:35
[129]

Trollf [ ]

AQA -> wejsc mozna tam na kilka roznych sposobow, podobnie jak wyjsc... jeden sposob aby sie stamtad wydostac jest tak samo prosty jak ten, ktory Tobie zasugerowalem, by sie tam dostac... dodam, ze nalezy skorzystac z czegos co sie znajduje po tamtej stronie i to wystarcza, zeby normalnie przeskoczyc przez most ;p

18.11.2005
23:37
[130]

Trollf [ ]

aha, a ta lokacja nie jest taka marniutka, jest tam magiczna kusza oraz tablica podnoszaca umiejetnosc walki, chyba bronia dwureczna...

18.11.2005
23:38
[131]

AQA [ Pani Jeziora ]

Trollf ---> wierzę Ci na słowo :) Nie będę jednak prówbować z sił całych (bo chyba Ci o lianę nie chodzi ?:)), bo marne tam znaleziska, a i doświadczenie cienkie. Bardziej mnie martwi Ur'Shak :)

Nie magiczna kusza, tylko magiczny łuk. Łuków nie uzywam :) Ani broni dwuręcznej - magiem jestem :))

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-18 23:37:07]

18.11.2005
23:38
[132]

Trollf [ ]

err znaczy sie magiczny luk... ide spaaaac ;p

18.11.2005
23:44
[133]

Trollf [ ]

AQA -> o zadnej lianie sobie nie pomyslalem, po prostu jest tam cos takiego, ze pozniej bierzesz rozbieg i po prostu skaczesz spokojnie przez most... i juz :>
co do Ur-Shak'a to nigdy mnie nie atakowal po zabiciu Hosh-Pak'a, jedynie mowil, zebym sobie poszedl juz na przelecz... :o

18.11.2005
23:52
smile
[134]

AQA [ Pani Jeziora ]

Trollf ---> to Ty jakiś prawdziwy kumpel musisz być :))) 2 razy grałam w G2 i za każdym razem musiałam go uśmiercić.

No to zdradź, proszę, co to za magiczny sposób przeskoku. Wrócę przez portal i dokonam tego lekkoatletycznego wyczynu (bo Kruka już zabiłam :)

19.11.2005
00:19
[135]

Trollf [ ]

AQA -> za kazdym razem (ok. 5-6x) zabijalem H-P i nigdy nie musialem zabijac U-S, zawsze powtarzal, ze honor szamana nie pozwala mu mnie zabic ;p

co do mostu to nie napisze wprost :> sek w tym, ze takie najbardziej banalne i najprostrze sposoby sa zwykle najtrudniejsze do odnalezienia, ja akurat znalazlem ten na koncu ;-]
rozejrzyj sie i poogladaj tamtejsza flore, ona jest kluczem do sukcesu - wiecej nic nie napisze ;p (choc, niewykluczone jest, ze juz w plecaku nosisz cos, co pomoglo by sie Tobie stamtad wydostac... ;p)

19.11.2005
00:26
smile
[136]

AQA [ Pani Jeziora ]

Trollf ---> a najpierw szedłeś do Ur'Shak'a, czy zabijałeś Orki przy palisadzie ? Bo ja najpierw odwiedzałam znajomego z "jedynki", który mówił cos o Hosh-Pak'u. Potem, gdy zabijałam tego drugiego, Ur'Shak atakował mnie.

Ach, mój plecak :)) Pełen najróżniejszych rzeczy. Flora powiadasz ? Przychodzą mi na myśl rośliny leczące, bo jak spadam na dół, to zostaje mi akuracik tyle życia, żeby "przeżyć", ale z dołu marnie widzę swoją przyszłość :)))

19.11.2005
23:06
[137]

bekas86 [ Blaugranczyk ]

Ja tam mialem problem zeby "wyskoczyc" z tej lokacji :p tzn nie udalo mi sie i zrezygnowalem.
Hosh-Pak'a juz zabilem i chcialem pojsc do Ur-Shak'a ale go nie znalazlem ;/ zapomnialem gdzie jest hehe <zawstydzony>

20.11.2005
01:06
[138]

Trollf [ ]

AQA -> pierw zabijasz H-P, a pozniej idziesz do U-S i bedzie git...

jesli masz pusty plecak, to flora tam, a jesli w plecaku cos sie znajduje to moze byc nie tylko flora, i nie sa to rosliny leczace ;p

22.11.2005
10:21
[139]

zandarus [ Generaďż˝ ]

AQA ---> Wrócisz z tej lokacji jak masz akrobatykę. Jeśli grasz magiem to zręczność powinno się rozwinąć jak najwyżej. Daje to możliwość strzelania z łuku, łatwego otwierania zamków i większego prawdopodobieństwa okradania postaci w grze oraz dodatkowo mozna nosić miecze oparte na zręczności. Akrobatyka pojawia się po osiągnięciu 90 punktów zręczności. Inny sposób to jak pisał Trollf użycie czegoś z ekwipunku, jakiejś funy :) nie flory.

24.11.2005
17:35
[140]

DeLordeyan [ The Edge ]

mam problem:
dostałem od Vatrasa list do Saturasa. wcześniej muszę iść do Laresa, żeby poszedł ze mną. ale nie mogę go 'zaprosić' do wspólnej wędrówki - mam tylko opcję 'Ucz mnie'. Sam byłem u Saturasa, ale on tylko mówi, żebym uważał. Co mam zrobić?

24.11.2005
17:47
[141]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

Albo to jakis bug albo cos pominoles, nie grasz chyba na 1 savie?

24.11.2005
17:53
[142]

Trollf [ ]

zandarus ->
Inny sposób to jak pisał Trollf użycie czegoś z ekwipunku, jakiejś funy :) nie flory.
hmm... w tym przypadku nie mam na mysli zupelnie zadnej fauny ;p

24.11.2005
18:08
[143]

DeLordeyan [ The Edge ]

qweks--> na szczęscie nie, choć ostatni save mam dosyć odległy. ale nic nie pomijałem, inaczej bym chyba listu nie dostał

24.11.2005
23:29
[144]

AQA [ Pani Jeziora ]

Trollf, zandarus ---> nic z fauny ni flory nie przychodzi mi do głowy;) jedyne co, to porządny kop na rozpęd w cztery litery od kamiennego strażnika :))

DeLordeyan -->hmm, a gadałeś z Vatrasem o Wodnym Kręgu ?

24.11.2005
23:59
[145]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

Vatras dal ci amulet?

25.11.2005
00:00
[146]

AQA [ Pani Jeziora ]

Szukającego Ognika ? Dał :) O ile to pytanie jest kierowane do mnie :)

25.11.2005
00:16
[147]

Trollf [ ]

AQA ->
"jedyne co, to porządny kop na rozpęd w cztery litery od kamiennego strażnika :))"
nie wiem czy zdajesz sobie z tego sprawe ale samodzielnie odkrylas wlasnie jeden ze sposobow, sek w tym, ze nie dotyczy on kamiennego straznika... ;]
a jesli chodzi o ten banalnie prosty sposob (nawet gdy postac nie posiada akrobatyki), to wlasciwie juz wszystko na ten temat napisalem - podsumowujac: potrzebujesz tylko okreslonej rosliny albo jej substytutu, by sie stamtad wydostac... substytut moglas nabyc wczesniej, a roslina jest na miejscu - jak pomyslisz i pokombinujesz, to sama zdzwisz sie jakie to bylo proste ;]

28.11.2005
10:04
[148]

zandarus [ Generaďż˝ ]

AQA ---> Pewnie już zerwany most jest zaliczony:) Mając na myśli zwierzątko należy zamienić się w jakiegoś stworka przy użyciu zwoju np: w cieniostwora bo polna bestia raczej nie ma szans ze skokiem:):)

28.11.2005
11:30
smile
[149]

Yancy [ Senator ]

He, he - no chyba się jeszcze nie mordujecie z tym jak dostać się za zniszczony most :) Przecież wystarczy się rozglądanąć. Najprostszy (i najbardziej oczywisty sposób) nie wymaga ani akrobatyki ani zwojów ani żadnego dodatkowego wyposażenia.


BTW, oglądam właśnie rosyjską stronkę o Gothic. Z nazw własnych idzie się pośmiać :) Np. "Noc Kruka" to (piszę fonetycznie) "Noć Worona".

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-28 11:38:48]

29.11.2005
13:06
[150]

Yogi_B [ Konsul ]

Z nudów postanowiłem odkurzyc Noc Kruka. jako, że ktoś tutaj zachwycał się łukiem postanowiłem zrobic sobie palladyna(najbardziej bezstresowa gra:) ) opartego na zeczności no i.... No właśnie. Coś mi ten łuk nie pasuje - mam 128 zręczności, 96 w łukach i pudłuję niemiłosiernie - obecnie korzystam z łuku bukowego(110/110). Nie wiem co jest grane, ale na 10 strzałów w bardziej wymagającego przeciwnika połowa to nie czyni zupełnie nic. Jesli to ork, to pół biedy, gorzej, jeśli ork elita, na o już tragicznie jeśli chodzi o smoczego zębacza(wiem, wiem - terminator, ale jak walczyłem dwuręcznym szponem Beliara, to brałęm dwa na klatkę). Czasami dochodzi do absurdów - walę w takiego kretoszczura z odległości paru metreów i zero efektów - ot przypomina się nieśmiertelny Fallout i pudła z bozara w przeciwników odległych o parę centymetrów.

Nie rozumiem też działania miecza mistrzowskiego - jak to jest?? czy on oparty jest na zręcznosci jak łuk, czy też to coś jakbby kusza - czyli do użycia wymaga zręczności, do obrażen bierze siłę??

No i szpoin Beliara - jakoś wcześniej się nie zastanawiałem, ale czy on wogóle bierze pod uwagę zręczność lub siłę?? Wiem, że w nim ważna jest tylko ta błyskawica, ale może ktoś wie, co i jak z nim??

29.11.2005
15:22
[151]

Yancy [ Senator ]

Yogi ---> Wszystkie bronie zasięgowe, do zwiększenia obrażeń potrzebują zręczności (łuk i kusza), natomiast wszystkie bronie do walki w zwarciu - będą zadawały większe obrażenia jeśli zwiększymy siłę. Pisze to w instukcji. Nawet tej cieniutkiej do NK.

Zależność jest taka. Przy broniach do walki w zwarciu - siła nie wpływa bezpośrednio na obrażenia. Natomiast dodaje się do ciosu krytycznego (krytyk = obr. broni + bonus od siły), na który szansa jest równa umiejętności władania daną bronią. Przy 100% - każdy cios to krytyk.

Broń zasięgowa zawsze zadaje obrażenia w wysokości - obrażenia broni + bonus od zręczności. Natomiast rozwój umiejętności posługiwania się nią wpływa na stosunek odległość/celność. Broń zasięgowa nigdy nie będzie idealnie celna (zwłaszcza jak przeciwnik jest w ruchu i na duże odległości) - nie ma jednak mowy o jakimś ciągłym pudłowaniu jak to piszesz. Zwłaszcza na wyższych poziomach - bo na początku, faktycznie, strzelać trzeba niemal w zwarciu by w cokolwiek trafić). Moim zdaniem - łuk wymiata. Z najlepszym łukiem i bardzo wysoką zręcznością - kosiłem wszystko.

Kusza wymaga siły jedynie do tego by wziać ją do ręki :) Podobnie Miecz Mistrzowski wymaga zręczności tylko do tego by go móc użyć. Co do reszty - jest jak napisałem wyżej.

Szpon nie ma wymagań co do minimalnej siły/zręczności - ale jest bronią do walki w zawarciu i takie też zasady się do niego tyczą. Jego siła, jak sam wspominasz, tkwi w obrażeniach magicznych.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-11-29 15:23:26]

29.11.2005
15:34
[152]

toaster [ CoD Gamer ]

A ja bym zagrał sobie w gothic 1 ale płyta mi się rozwaliła :/ już nk i g2 mi sie przejadlo, nie jest takie klimatyczne jak g1 niestety :(

30.11.2005
09:16
smile
[153]

Yancy [ Senator ]

toaster ---> No popatrz - ja mam np. dokładnie odwrotne zdanie. Kilka miesięcy temu skończyłem na ostateczne pożegnanie G1 i przyznam że pod koniec - zmuszałem się do grania. Totalna liniowość, potęgowana jeszcze loadingami lokacji, zero zajęć pobocznych (wszystko załatwiłem na początku a i wówczas wiele tego nie było). Nawet trochę żałuję że wracałem do gry - bo zachowałem lepsze wspomnienia o G1 i szkoda że tak nie zostało. Broń Boże nie mówię że G1 to gra zła! Jak na swoje lata, nadal kto zagra w nią pierwszy raz - rozczarowany być nie powinien.

Choć jeśli mnie pamięć nie myli - Trollf próbował - i jakoś nie mógł skończyć nawet jeden raz...

Jeśli G3 zachowa rozmach swoich poprzedniczek - to będziemy mieli zajęcie na kilka kolejnych lat :>

30.11.2005
09:42
[154]

Yogi_B [ Konsul ]

Yancy - dziękuje za wykład o wpływie statystyk na walkę :)))), co prawda ja już z dwa lata temu pisałem tutaj, że kombinację na siłę, żeby podwyższyć % w walce wręcz na ponad 100% oraz siłe na więcej niż 150 nie ma sensu(chodzi o punkty zycia potworów), ale i te Twoje rady przyjmuję z wdzięcznością:)

Co do szpona Beliara - może niedokładnie się wyraziłem - walczyłem mieczem mistrzwskim(jak była koniecznośc) i efekty były zgodne z oczekiwaniami - ot mam 80% w jednoręcznych i siłą tez 80, ale zęcznośc jak pisałem poprzedni post na poziomie 128. Kiedy nałozyłem szpon beliara obrażenie fizyczne zrobiły się znikome. Ja wiem, że miecz mistrzowski daje 120, szpon beliara w granicach 100(podstawowych) no ciut więcej, ale mimo wszystko róznica była przeogromna(i nie chodzi mi tu o np. orków ale o zwykłego młodego wilka). Ja wiem, że szpon jest potęzny głównie ze względeu na dodatkowe obrażenia od błyskawic, a ich szansa rożnie co 2 poziomy. mając to na uwadze doszedłem do wniosku, że albo miecz mistrzowski dodaje do obrażeń zręcznośc, albo szpon Beliara wogóle nie bierze pod uwagę siły/zręczności przy obrażeniach.


Co do łuków - no troszkę teraz zmieniłem o nich zdanie - mam wojenny, akt 4 przeszedłem na bukowym, ale nadal uważam, że łuki są, no dziwne sa. Piszesz, że zawsze zręczność dodaje się do obrażeń - hmmm, no jakoś mi to się nie widzi. Potrafię jednym strzałem załatwić powiedzmy kretoszczura, ale zdarza sie, że nie!!!!. Rozumiem, żeby to było pudło, ale nie - jakieś obrażenia szurek dostaje, bo pasek życia mu się zmniejsza troszeczkę - no chyba, że od podmuchu powietrza :)))) nadal jednak nie uważam, żeby łuk wymiatał. Owszem, gra się bezstresowo w niektórych przypadkach, ale i tak trzeba uzywac miecza, no chyba, że będziemy odpuszczali np. trolom. Granie bezstresowe w NK miałem grając najemnikeim z oburęcznym beliarem(wartośc obrony o wiele większa niż u palladyna), a w podstawowej wersji palladynem ze smoczą zgubą a potem z mieczem palladyna.

Następnie - w broni w zwarciu sprawa jest prosta - przeciwnik ma punkty zycia(tyle ile doswaidczenia za niego dotajemy) moge sobie wyliczyć ile ciosów trzeba na załatwienie jednego. W łukach figa z makiem - powinienem orka wojownika załatwiać teraz dwoma stralami, a trzeba minimum 3, czasami 4. No więc coś z łukami jest nie tak.

30.11.2005
16:32
[155]

toaster [ CoD Gamer ]

Yancy--> nie sądze rzeby wielu w to zagrało tak samo jak w f.e.a.r zbyt duże wymagania i jeszcze wybór po której chcesz być stronie dobra czy zła to jest beznadziejne moim zdaniem g3 to będzie wogóle inna gra i nie zachowa klimatu poprzedniczek

30.11.2005
22:33
[156]

Yancy [ Senator ]

toaster ---> Nie będę prorokował jeśli idzie o G3 - ale twórcy mają u mnie kredyt zaufania. Co do FEAR, kompa mam nienajnowszego ale pogrywałem w niego w w wysokich detalach. Problemów nie było.

Yogi ---> Nie badałem jakoś maniakalnie mechaniki G2, a moje wywody opierają się jedynie na własnych doświadczeniach, mogę się więc mylić tu czy tam. Niewiele mogę pewnego powiedzieć o Szponie. Od początku traktowałem go jako przegiętą broń, bardzo rajcowną - ale wprowadzającą niepotrzebne zamieszanie. W moim odczuciu - zachowywał się jak każda broń do walki w zwarciu. Czyli na jego fizyczne obrażenia wpływała siła i umiejętność walki bronią w sposób opisany dla każdej broni.
Natomiast z łukiem - trochę mnie dziwisz. Na czym opieram twierdzenie że łuk zawsze dodaje bonus od zręczności? Proste doświadczenie. Łuk na około 30%. Strzał do stworka. Sprawdzenie paska energii - load - założenie wszytkich amuletów i pierścieni dodających zręczność, strzał do stworka. Wyraźnie widać że doznał większych obrażeń. Nie wiem czy dobrze pamiętam - ale na wątku Trollf dokumentował podobne doświadczenie screenami.

Moja ulubiona postać? Mag Ognia z wysoką zręcznością - wspierający sie łukiem i mieczem mistrzowskim.

01.12.2005
01:32
[157]

Genetyk [ Pretorianin ]

Witam!

Problem mam nastepujacy - chce sie nauczyc włamywania ale Thorben mowi ze nie wie czy jestem uczciwy. Probowałem z innej beczki- zapisac sie do gildii ale Nagur mowi ze z magami z klasztoru nie gada

czy pozostaje stary save ?? czy moze jest jakis inny sposob?

01.12.2005
11:18
[158]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Genetyk ---> Można to załatwić tuż po wejściu do miasta. W czasie zadania związanego z awansem na obywatela miasta. Trzeba mianowicie mieć błogosławieństwo maga wody (Vatrasa) i ognia. Jest to zadanie od Thorbena. Kolejna rzecz to zadanie od Maleta (chyba tak się nazywa ten gość). Trzeba odebrać złoto od siostrzenicy Thorbena (zmusić do oddania lub za nią zapłacić), następnie oddać Maletowi i poinformować stolarza, że jego siotrzenica jednak była dłużna. I zapłacić mu 200 sztuk złota wtedy stwierdzi że jesteśmy uczciwi.

01.12.2005
11:57
[159]

Yancy [ Senator ]

Genetyk ---> Próbowałeś zmienić szatę Maga Ognia na inną przed rozmową z Nagurem?

01.12.2005
12:19
[160]

Genetyk [ Pretorianin ]

Zandarus-----> po tym jak zostalem juz obywatelem Matteo (tak nazywa sie ten on długu Grity) nie chce już o tym gadac
Yancy-----> przebrałem sie nawet za obywatela (:)) - nic to nie dało - Nagur powiedział ze i tak wie ze jestem magiem (swoją drogą świadczy to o wyjątkowości GII :) - RPG na całego)

całe szczescie ze mam save z przed kilku godzin - wydam Lordowi handlarza od wiadomości w rybie

01.12.2005
13:27
[161]

Yancy [ Senator ]

Pocieszę Cię, umiejętności złodziejskich (w tym okradania) można się jeszcze nauczyć u Piratów w świecie dodatku.

01.12.2005
13:40
[162]

Baalnazzar [ Pretorianin ]

da się jakoś zostać magiem wody?

01.12.2005
13:42
[163]

Baalnazzar [ Pretorianin ]

Bo magiem z dodatkiem jeszcze nie grałem i nie wiem czy warto. A tak zostać magiem wody... coś nowego by było.

01.12.2005
13:52
[164]

Genetyk [ Pretorianin ]

Yancy---> dzieki za info- w takim razie zostają piraci (całe szczesci że z nimi nie zadarłem)

BTW szkoda że nie zrobili czaru typu "kołatka" - dla uczciwych inkwizytorów :) (np uzycie powodowałoby głośne dzwonienie - tak jak w Arcanum - w miastach czar nie do stosowania)

Baalnazzar----> mag wody to klasa dodatkowa - mozna nim zostac jak zrobi sie quest "zaginieni ludzie" od Vatrasa, z tego co wyczytałem w instukcji (!) magowie mają dwa dodatkowe zestawy czarów - wody i śmierci

01.12.2005
14:05
[165]

Shakka [ V I T R I O L ]

Baalnazzar >>>> nie można zostać magiem wody, można jedynie zostać przyjętym do kręgu wody, a krąg jest dla magów wody tym czym sa paladyni dla magów ognia zresztą tego można dowiedzieć się od Laresa

01.12.2005
15:08
smile
[166]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Hmmm, gracie w Gothic, a ma ktos porownanie z Morrowind ?
Pytam, bo obie gry z dodatkami mozna w miare tanio kupic,
i nie wiem ktora kupic......

Tak po screenach to Morrowind wyglada chyba nieco lepiej,
a jak questy, fabula, ogolnie klimat w obu przypadkach ?
To jest takiego w Gothic'u, czego nie ma Morrowind, i odwrotnie :-)

Prosze o pomoc w wyborze, o ile komus sie bedzie chcialo tyle pisac :-)

Pozdrawiam

Stary Wuj

01.12.2005
15:36
[167]

Yancy [ Senator ]

Stary Wuj ---> Warto kupić obie, nad obiema spędziłem masę czasu. Jednak, wolę Gothica2. Nie podejmuję się komuś wskazać - co bardziej warto kupić - bo to jednak różne gry.

01.12.2005
16:15
[168]

Trollf [ ]

Stary Wuj -> w wielkim skrocie to jest tak:
w Morrowind jest wszystko tylko akcji nie ma, natomiast w Gothic2 jest akcja, ale reszta niezbyt rozbudowana...

01.12.2005
16:53
smile
[169]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Dzieki !!!!

Stary Wuj

01.12.2005
16:55
smile
[170]

Stary Wuj [ Generaďż˝ ]

Screeny na stronkach to jedno, a w samej grze co innego,
jak wyglada porownanie grafiki w obu grach ?
Jak ma sie niewiele dziac, to moze chociaz jest co poogladac :-)
i nie spodziewam sie grafy jak w F.E.A.R :-)

Stary Wuj

01.12.2005
17:44
[171]

Drackula [ Bloody Rider ]

Kilka pytan bo po 2 latach nie pamietam :p

1. Gdzie znajde nalepsza bron jednoreczna w pierwszym rozdziale i ile sily wymaga?
2. Gdzie dostac najlepsza zbroje nieprzylanczajac sie do zdnej z gildii w pierwszym rozdziale lub na poczatku drugiego?
3. Co najlepiej szkolic oprocz Jezyka tworcow? alchemie?
4. Do ilu moze byc wyuczona sila i kto szkoli powyzej 100?
5. Czy kamienne tabliczki ddodaja umiejetnosci wladania mieczem kiedy te juz sa na 100%?
6. Warto inwestowac w rozwijanie Szpona Beliara?

01.12.2005
18:52
[172]

Trollf [ ]

Drackula ->

ad1. u straznika Martina w porcie - miecz mistrzowski, ale nie wymaga sily tylko 60 pkt. zrecznosci... a z silowych to pewnie te wykute u Harada, badz Benneta...
ad2. skorzana w otwartej skrzyni za sklepem Matteo, albo z pelzaczy zrobiona u Wilka (ale tutaj musisz wczesniej sie nauczyc zdzierania lusek z pelzaczy i zabic ich kilka sztuk...
ad3. alchemie, ale to dopiero od 3-go rozdzialu, gdyz wczesniej nie ma sensu robic mikstur podnoszacych cechy...
ad4. wlasciwie w co ty grasz? w podstawowego G2 czy w NK? bo w G2 sily ucza tylko do 100, a w NK wiecej, ale i tak sie nie oplaca szkolic powyzej 94...
ad5. dodaja, ale po co do tego je wykorzystywac? nie ma zadnej roznicy czy wyszkolenie w broni masz na 100% czy 150% - powyzej 100% to strata punktow...
ad6. zalezy, jesli nie mozesz sobie poradzic w inny sposob, to szpon beliara jest takim ratunkiem - jest to najpotezniejsza bron w grze i walki z nim sa o wiele latwiejsze niz normalnie - malo rozwinietym szponem w kilka godzin wykosilem cala doline gornicza w II rozdziale, a inna bronia pewnie bym sie meczyl kilka dni...

01.12.2005
18:54
[173]

Trollf [ ]

nie zwazaj na moje pytanie w 4 punkcie, bo odpowiadalem jak leci i wersje gry mi sie pomieszaly ;-] jednak wszystkie odpowiedzi dotycza NK...

01.12.2005
21:17
[174]

Drackula [ Bloody Rider ]

To znaczy juz gralem kiedys :)

Ale teraz mam G2 z dodatkiem :)

Czyli to ilu warto szkolic sile zanim zaczne uzywac tych wszystkich mikstur i tabliczek ja podnaszacych uzywac? Bo nie wiem jak dlugo te smieci nosic z soba.

Co do tabliczek dodajacych do walki bronia, najlepiej je uzyc okolo 80% tak?

01.12.2005
22:24
[175]

Trollf [ ]

szkolic warto sie do 80-90 max w glownej cesze, a pozniej reszta tych dupereli...
co do tabliczek to zalezy, bo jednoreczne dodaja w sumie +24%, dwureczne +20%, luki +30%, a kusze +20%...

01.12.2005
23:06
[176]

Drackula [ Bloody Rider ]

dzieki Trollf, do zobaczenia w przyszlym watku o Oblivion jak juz wyjdzie :)

01.12.2005
23:14
[177]

Trollf [ ]

albo w watku o G3 zalezy co sie komu bardziej spodoba ;-]

02.12.2005
10:40
smile
[178]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Albo w obu, zależy kto ile ma czasu :D

02.12.2005
11:34
[179]

Trollf [ ]

Yancy - ja nie planuje w nic innego oprocz tych 2 pozycji grac przez dlugie miesiace ;-] jednak moze sie tak zdarzyc, ze w miedzy czasie cos innego i bardziej fajnego sie ukaze, ze nie zobaczymy sie w zadnym watku tych gier ;-]

02.12.2005
12:24
[180]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Obliviona raczej sobie odpuszczę, choćby ze względu na wymagania sprzętowe. A w G3 - będę chciał zagrać... i tu również to samo ale. Z grafiką ustawoną na szczątkowym poziomie - grał nie będę, szkoda psuć sobie dobrej gry - lepiej poczekać na lepsze czasy. Zobaczymy po prostu i tyle :)

02.12.2005
13:43
[181]

Trollf [ ]

Yancy -> z tego co pamietam, to masz chyba GF6600GT... jesli tak, to Obliviona powinnes spokojnie odpalic na medium w wiekszej rozdzielczosci lub moze nawet ze wszystkimi detalami na max w rozdzielczosci 800x600... ja obecnie mam za slabego kompa i zamierzam zmienic go w przyszlym roku w lutym badz marcu i wlasnie bede chcial kupic gf6600gt lub cos tej klasy... jesli masz kompa z prockiem ~3GHz, pamiecia 512+ i grafa 6600GT to wlasciwie mozesz spac spokojnie... ;-]

02.12.2005
16:28
[182]

Apokalips7 [ Centurion ]

GOYHIC ]|[

02.12.2005
23:31
[183]

AQA [ Pani Jeziora ]

A ja już zmodernizowałam swoją maszynę pod kątem obu gier i teraz czekam :)

Kto wyszkoli maga powyżej 60 % w broni jednoręcznej ?:) (G2:NK :)

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-12-02 23:29:21]

02.12.2005
23:49
[184]

Trollf [ ]

AQA -> jesli zmodernizowalas, bo mialas na dzien dzisiejszy takie potrzeby i przy okazji wystarczy na te gry to ok - ale jesli dotychczasowy komputer Tobie obecnie wystarczal i zmodernizowalas specjalnie dla tych gier juz teraz, to moim zdaniem bylo to delikatnie mowiac malo rozsadne ;p

bylas u Wulfgara badz Corda?

02.12.2005
23:53
[185]

AQA [ Pani Jeziora ]

Trollf ---> pieniążek był to się go wydało :))

Wulfgar to gościu od Straży, a Cord to Najemnik, tak ? Jam magiem :)

03.12.2005
00:41
[186]

Trollf [ ]

AQA -> ja staram sie pochopnie pieniazka nie wydawac ;-] jeszcze przynajmniej ze 2 miesiace (optymistycznie) do wydania Obliviona, a co dopiero G3... poczekam, sprzet stanieje, albo za ta sama kwote bedzie lepszy - nie pali sie ;-]

a jakie ma to znaczenie, ze jestes magiem? :o przeciez nikt w Khorinis magom nie odmawia, a Cord swego przyjaciela z kregu wodnego takze ulogowo potraktuje ;p nie zakladaj z gory, ze Ci odmowia, tylko idz do nich i sprawdz ;p

03.12.2005
11:43
[187]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Dobrze pamiętasz :) Faktycznie mam taką karciochę i do dnia dzisiejszego pozwala mi sie cieszyć z kazdej gierki jaką mam ochotę odpalić. Procek zdałby się mocniejszy (B 2500+) ale pdkręcać nie chcę (cenię ciszę i podkręcenie zmusiłoby mnie do przebudowania chłodzenia) a zakup B 3200+ opłacalny nie jest :) Zresztą - zbieram na jakąś konsolkę next gen, więc o upgradzie kompa nie ma nawet mowy, potrzeby na razie też nie ma :)

Ale do rzeczy. Oglądając filmiki z Obliviona, widziałem jak ociężale to działało z konfiguracji testowej. Nie wiem do końca czy wynika to z apokaliptycznych wymagań tej gierki - czy po prostu engin jest "ociężały" (podobne wrażenie miałem zawsze z Morrka). Na pewno będziesz miał Obliviona tak szyko jak to możliwe - więc zobaczę jak to chodzi u Ciebie.
Morrka kupiłem zaraz po Polskiej premierze i kontakt z nim przyjemny nie był. Koniec końców - gra poleżała trochę na półce nim upgradowałem kompa.

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-12-03 11:46:05]

03.12.2005
12:05
[188]

Trollf [ ]

Yancy -> te filmiki sa z targow E3, ktore byly w maju... od tego czasu wiele, wiele sie zmienilo... jakis czas temu na serwisie IGN ukazaly sie kolejne 2 filmiki, krecone kamera z jakiegos pokazu i przedstawiajace faktyczny gameplay, a nie wyrezyserowane demo i tam w lesie juz nic nie zacinalo, za to widac bylo jak w oddali pojawialy sie i znikaly nagle drzewa - skomentowal to jeden z tworcow, mowiac, ze gra juz jest od jakiegos czasu skonczona, a teraz trwa okres testow, optymalizacji i wylapywania bugow, jako przyklad podal, ze od czasu tych filmikow z E3 skrocili czas wczytywania sie lokacji az o 400% :o poza tym jak mozna wyczytac z watkow na oficjalnym forum tworcy tez nie pracuja na jakis wypasionych kompach - srednio sa to maszyny klasy: AXP 2500+ lub P3,0 z 1GB ramu i grafikach w okolicy ati9800pro do gf6800gt max... mysle, ze to gracze sami zrobili z tej gry 'potwora sprzetowego' podobnie jak z G3... ;p

03.12.2005
12:56
[189]

Yancy [ Senator ]

Trollf ---> Pozostaje mi tylko życzyć sobie i Tobie aby te optymistyczne zapowiedzi się spełniły. Sam Oblivion to zabawa na dobre pół roku :) A śmiem twierdzić że G3 - również gdzieś na tyle wessie w swoje uniwersum. Trzeba jednak cierpliwe swoje odczekać.

04.12.2005
11:32
[190]

Obestyjka [ Konsul ]

trollf ---> jak grałeś na minimalny level to jak dostałeś zbroję piratów? ponieważ mi bez pobicia francisa pilnującego chaty i bez wybicia zwierzaków w kanionie nie udaję sie dostać zbroji.
i jak szedłeś przez bandytów? jako owieczka?

oki, do klasztoru wchodzę ze skłaki z prawej strony. tylko jakieś totalnie słab zwoje tam są :(

miałam śmieszną akcje. znudził mi się normalny sposób przejścia bandytów, wiec idę po lini prostej, czyli od razu zabiłam Franco, potem poszłam na Estebana... z 3 naraz sie nie będę bić, wiec pogroziłąm mu i zwiałam, gonił mnie tylko esteban, zabiłam go. potem zwłoki komputer przeniósł pomiędzy ochroniarzy. wiec leży trup estebana a ochrona mówi, że jak tylko tknę estebana to popamiętam :)

04.12.2005
11:40
[191]

Obestyjka [ Konsul ]

jak wygląda rozwój szponu beliara u paladyna bądź (mniej istotne) u najemnika. dobrze wiem jak to wygląda u maga. czy jak miecz to szpon sie upgraduje wiecej niż raz i kiedy?

04.12.2005
12:20
[192]

Trollf [ ]

Obestyjka ->
jako minimal wcale nie trzeba pirackich ciuchow zdobywac i nawet z jakimkolwiek piratem slowa zamieniac :> a przejscie dodatku to ok. 20 minut ;-]
mniej wiecej tak:
portal -> mixir, kamien ogniskujacy -> przemiana w zwierza (w cos szybszego), przebiegniecie przez bandytow do swiatyni -> teleport do magow -> przemiana w zwierza, dotarcie do grobu Quahodrona, odpowiedz na pytania, powrot do magow -> teleport do bandytow -> przejscie swiatyni, zabicie kruka -> teleport do magow -> portal...
i tyle ;p

co do szponu to u pala i najemca jest tak samo, i miecz mozna ulepszac co 2 poziomy... zwieksza sie wtedy przede wszystkim szansa na zadanie dodatkowych poteznych magicznych obrazen od blyskawic (na koncu jest to 50%)

04.12.2005
16:30
[193]

qweks [ Spy from Thrillerland ]

Wie ktos jak jest ałf dojcz smok?

04.12.2005
17:54
[194]

Yancy [ Senator ]

qweks ---> Zapewne Drache. Ale na 100% nie wiem, niemieckiego uczyłem się bardzo krótko i po łebkach.

04.12.2005
21:25
[195]

Obestyjka [ Konsul ]

trollf--->dzieki.

a ktoś może wie o co chodzi z tą kryptą w kopalni bandytów?

04.12.2005
21:29
[196]

Immortal_Daemon [ Konsul ]

o nic nie chodzi jest i juz

05.12.2005
10:23
[197]

zandarus [ Generaďż˝ ]

Obestyjka ---> Aby opowieść była sensowna. Kruk przywołał ducha i dowiedział się jakie słowo wypowiedzieć aby dostać się do świątyni Adanosa. Jak porozmawiasz z tym gościem od wytapiania monet, w kopali, to powie co mówił Kruk (zapytaj 3-4 razy o tekst, fajny dzwięk będzie:). Wtedy będziemy mogli powiedzieć magom wody w jaki sposób Kruk dostał się do świątyni.

05.12.2005
11:12
smile
[198]

Yancy [ Senator ]

Link do kolejnej części. Proszę się tu już NIE DOPISYWAĆ!

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.