GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

ruch :)

25.10.2005
19:12
[1]

muniek2 [ Konsul ]

ruch :)

ciało rusza ze stałym przyspieszeniem i w czasie trzeciej sekundy ruchu przebywa droge 5m. Jaka bedzie predkosc ciala na koniec dziewiątej sekundy ruchu? - prosze, niech mi to ktos obliczy bo sam nie potrafie a siedze nad tym juz z godzine :(

25.10.2005
19:17
[2]

Orlando [ Reservoir Dog on holiday ]

jaka szkola?
ktora klasa?

Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-25 19:21:07]

25.10.2005
19:19
[3]

muniek2 [ Konsul ]

1lic, licze na pomoc

25.10.2005
19:21
smile
[4]

PatriciusG. [ GAMBLE ]

Rok temu bym ci napisał bez zastanowienia, ale teraz już nie pamiętam :/ Z tego to były fajne ocenki...

25.10.2005
19:30
[5]

zurg [ Centurion ]

Przydałaby się jeszcze informacja o początkowej prędkości ciała bez tego nie da się policzyć...

Tak samo określ czy czy w ciągu trzeciej sekundy przebywa 5m czy po 3 sekundach przebędzie 5m

25.10.2005
19:32
[6]

Orlando [ Reservoir Dog on holiday ]

zurg - ciało rusza czyli Vpocz. to 0.

25.10.2005
19:38
[7]

muniek2 [ Konsul ]

v poczatkowe zapewne wynosi 0 ale mimo to nadal nie potrafie tego rozwiazac :( pomocy fizycy :)

25.10.2005
19:49
[8]

zurg [ Centurion ]

Przepraszam nie doczytałem

W takim razie zgodnie z wzorem x = (v(0)+v(t))/2 * t
mamy w 3 sekundzie
6m/s = v(3s) + v(2s)
v(3s) - oznacza prędkość po trzech sekundach

Korzystając ze wzoru v(t) = a*t + v(0)
mamy
v(3s) = a*3s + v(0s)
v(2s) = a*2s + v(0s)

Wiemy, że v(0s) = 0m/s (ciało rusza z miejsca)
podstawiając mamy:

6m/s = a*3s + 0 + a*2s + 0
6m/s = a*5s
a = 6/5 m/s^2 = 1,2m/s^2

Interesuje nas prędkość po 9s więc liczymy
v(9s) = a*9s
v(9s) = 54/5 m/s = 10,8m/s

Swoją drogą zadanie wymaga nieco pomyślenia - profil mat-fiz? No to trochę Cię nauczą;)

25.10.2005
19:58
[9]

Orlando [ Reservoir Dog on holiday ]

jak sie nazywaja te wzory?

25.10.2005
20:04
[10]

QQuel [ Posiadacz Jijooffki ]

Wiesz co Ci powiem? Że tego chyba nie idzie obliczyć. Jeśli na początku miało 0. Nie wiemy ile przebyło w pierwszej i drugiej sekundzie, nie znamy przyspieszenia, wiemy jedynie ile przebyło w trzeciej (Nie do trzeciej)... Ja nie potrafię generalnie.

25.10.2005
20:20
smile
[11]

.:Jj:. [ The Force ]

Ja miałem to pól roku temu a juz niewiele pamiętam.. Wypadają mi z głowy nauki ścisłe..

25.10.2005
20:44
smile
[12]

Misiak [ Pluszak ]

Ja jestem na bierząco. Ale nie odpowiem Ci na to pytanie. Odpowiem Ci za to czym jest ruch. Co jest jego przyczyną!
Wg. Hipolita ruch nie istnieje :) Ale e tam.
Co jest przyczyną ruchu? Więc:
R...~...<-Pr&#185;<-Pr&#178;<-Pr&#179;., gdzie: R-ruch, Pr -przyczyna ruchu :)
Tak możemy dowodzieć w nieskończoność, że przyczyną ruchu jest inna przyczyna, także w ruchu. A dowodzenie w nieskończoność nie wchodzi w grę ponieważ jest to błąd logiczny. Musimy znaleść więc przyczynę pierwszą!
Otóż z tego wynika, że przyczyna ruchu musi być statyczna, ponieważ jeżeli będzie w ruchu to będziemy musieli znaleść dla niej także przyczynę. Otóż przyczyna pierwsza jest jak już powiedziałem statyna. Tą przyczyną jest Demiurg, czyli istota doskonała, ponieważ nie ma dla siebie przyczyny, jest stała i wprawiła w ruch pierszą przyczynę :)
Teraz juz wiesz?
Odrzuć te puste wzory i w końcu sam to zrozum :)

Pozdrowienia

Ps. Tzn zacznij się sam uczyć, a nie oczekujesz odpowiedzi. Tak nigdy się nie nauczysz :)

25.10.2005
20:46
smile
[13]

Misiak [ Pluszak ]

Pfff nie ma indeksów w czcionkach:

R...<-...<-Pr1<- Pr2<- Pr3...<-

25.10.2005
21:43
[14]

zurg [ Centurion ]

Nie było mnie przez chwilę - wyniki sprawdziłem, dla a =1,2m/s^2 droga przebyta w 3s faktycznie wynosi 3m więc chyba dobrze.
x(3s) = (v(3s)+v(2s))/2 * 1s = (a*3s + a*5s)/2 * 1s = (5* 1,2)/2 = 3m

Orland --> Mnie po prostu uczono o czterech podstawowych wzorach ruchu jednostajnego. Oto one:
x(t) = (a*t^2)/2 + v(0)*t + x(0)
v(t) = a*t + v(0)
delta x = (v(0) + v(t)) /2 * t
delta x * 2a = v(t)^2 - v(0)^2
Przy czym czwarty można wyprowadzić z poprzednich. Aha! Wzory poprawne tylko dla ruchu jednostajnego (a=const) po jednej wspołrzędnej (w tym przypadku x)

QQuel --> Jak najbardziej da się policzyć - trzeba tylko pomanipulować wzorami.

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.