GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Wielka Bitwa (wątek 2)

06.05.2002
21:21
smile
[1]

Rodzyn [ Centurion ]

Forum CM: Wielka Bitwa (wątek 2)

Witam po najdłuższym weekendzie Świata ;-).
Zapraszam do drugiej odsłony przygotowań do reanimacji Wielkiej Bitwy (WB).
Jak mi wróbelki z dachu donoszą trwa Wielka Narada na wysokim szczeblu, która może zaowocować jakimś drgnięciem w rajstopa..., hmm, tj. chciałem powiedzieć w sprawie WB ;-).

Aktualnie chętni do Wielkiej Bitwy:

Atryda
Bombardier
Bula
jp2
Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący
Łosiu
miker
oskarm_____PBeM
Pejotl______TCP
PiotraMx
RMATYSIAK
RobertG
Rodzyn_____TCP
Tad________TCP_____Głównodowodzący
Tlaocet
Tom11
woland

Oczekuję na dalsze zgłoszenia kto TCP , a kto PBeM. Pomoże to organizować rozgrywkę.

07.05.2002
07:12
smile
[2]

Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]

Atryda Bombardier Bula jp2 Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu miker oskarm_____PBeM Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 woland

07.05.2002
08:24
smile
[3]

RobertG [ Chor��y ]

Atryda Bombardier Bula jp2 Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu miker oskarm_____PBeM Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 woland

07.05.2002
09:23
[4]

jp2 [ Generaďż˝ ]

Atryda Bombardier Bula jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu miker oskarm_____PBeM Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 woland

07.05.2002
12:01
[5]

oskarm [ Future Combat System ]

Atryda Bombardier Bula jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 woland

07.05.2002
13:08
smile
[6]

Łosiu [ Prefekt ]

Atryda Bombardier Bula jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 woland

07.05.2002
13:34
[7]

PAK [ Pretorianin ]

Tlao mnie namówił na wielką bitewkę więc się zgłaszam, ale tylko na PBEM

07.05.2002
18:34
[8]

Tom11 [ Centurion ]

Atryda Bombardier Bula jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia woland

07.05.2002
18:58
smile
[9]

BULA [ Centurion ]

Atryda Bombardier Bula_____TCP______(a co to ten lan w 3miescie???) jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia woland

07.05.2002
20:03
smile
[10]

wangor [ Centurion ]

Atryda Bombardier Bula_____TCP______(a co to ten lan w 3miescie???) jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia wangor_____TCP woland

07.05.2002
20:12
[11]

woland_ [ Pretorianin ]

Atryda Bombardier Bula_____TCP______(a co to ten lan w 3miescie???) jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia wangor_____TCP woland _____TCP

08.05.2002
13:41
[12]

Mawik [ Centurion ]

Atryda Bombardier Bula_____TCP______(a co to ten lan w 3miescie???) jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP Mawik _____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia wangor_____TCP woland _____TCP Widze ze jest szansa ze pomysl moze wypalic (o ile wyeliminujemy przestoje), wiec zglaszam swoj udzial. Mala prosba do Teoretykow-gawedziarzy, Uszczegolawiaczy-gmatwaczy i tych z ambicjami historycznymi, TO JEST TYLKO GRA i nie da sie (lub nie ma sensu) wszystkiego odwzorowac, zwlaszcza ze na poziomie strategicznym robione to bedzie manualnie. Mam cicha nadzieje ze rozpoczniemy WB zanim wszyscy rozjedziemy sie na wakacje. Z niecierpliwoscia oczekuje pojawienia sie jakis zasad naszej WB, zarowno dla skali taktycznej jak i strategicznej.

08.05.2002
14:29
smile
[13]

maras [ Pretorianin ]

Mawik--> ech, znając życie, to jeszcze twoje dzieci będą kończyć WB w CM5:-)

08.05.2002
14:40
[14]

Kłosiu [ Senator ]

maras --> wiesz co czeka panikarzy i dezerterow? ;-) Wiec prosze mi tu nie siac zwatpienia na forum ;-)

08.05.2002
14:48
smile
[15]

RobertG [ Chor��y ]

No wlasnie.. byla dyskusja, byly (podobno) wybory a o grze ani widu ani slychu oprocz kolejnych nic nie wnoszacych postow. Moze ktos kto to przygoowuje po krotce zreferuje kiedy gra rusza, jakie zasady. Bo jak tak dalej pojdzie to gra jak ruszy to odrazu umrze z powodu wakacji.

08.05.2002
14:53
[16]

Kłosiu [ Senator ]

RobertG, troche cierpliwosci. Wlasnie konczymy (chyba ;-)) dogadywanie zasad i ustalanie skladow wojsk, wiec juz niedlugo WB powinna ruszyc.

08.05.2002
15:22
[17]

Tad [ Pretorianin ]

No jeszcze nas poganiają. To może ktoś zrobi ładną mapke z siatką heksagonalną. Jak jest chętny to proszę się zgłaszać.

08.05.2002
15:31
[18]

PAK [ Pretorianin ]

Atryda Bombardier Bula_____TCP______(a co to ten lan w 3miescie???) jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP Mawik _____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN PAK - tylko PBEM Pejotl______TCP PiotraMx RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia wangor_____TCP woland _____TCP

08.05.2002
16:15
smile
[19]

TOTENKOPF [ Chor��y ]

Panowie macie jeszcze jeden wolny etat dla niemieckiego Generała? Jeśli tak to dopiszcie mnie na liste. Totenkopf - TCP

08.05.2002
16:49
[20]

Tad [ Pretorianin ]

Zgłoszeń nie widzę. A tak bardzo liczyłem na poganiaczy.

08.05.2002
18:31
[21]

PiotrMx [ Generaďż˝ ]

Atryda Bombardier Bula_____TCP______(a co to ten lan w 3miescie???) jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP Mawik _____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN PAK - tylko PBEM Pejotl______TCP PiotraMx _______TCP RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia wangor_____TCP woland _____TCP

08.05.2002
20:09
smile
[22]

mgk [ Generał - Pacyfista ]

HEJ JAK mozna tez przez PBEM to ja tez chetnie

08.05.2002
20:14
smile
[23]

RobertG [ Chor��y ]

Tad ---> Trzeba bylo poczekac 15 min krocej to pewnie znalazla by sie masa chetnych. ;-) Jakies poddenerwowanie widze w sztabie. Czy dasz jakies dokladniejsze dane o tej mapie? Skala? Dokladnosc odwzorowania? Miejsce geograficzne?

08.05.2002
23:03
[24]

Rami [ Chor��y ]

jak wszyscy to wszyscy, babcia tez ;) a powazniej: chetnie bym zagral, o ile da rade a) dowodzic niezaduzymi silami b) grac po nocy tcp/ip...

09.05.2002
02:37
[25]

Tad [ Pretorianin ]

RobertG -> ;-) Tak się składa, że mapa jednak będzie ta co jest na stronie. Zatem na szczęście nie będziemy malować mapy od podstaw. A dokładniej będzie nieco większy skan tej samej mapy. Z wyliczeń wyszło że heksy mają na niej mniej więcej 1,5 - 1,7 km. Więc prawie tyle co potrzeba. Zostanie do niej dorysowane kilka rzeczy potrzebnych do ustawiania bitew w CM. Znane są wszystkim w "sztabie" niedoskonałości tej mapy. Część rzeczy wygląda nie tak jak wyglądało. Mapy mostów nad Orne (wszystkich razem z tymi w Caen) będą zapewne nieco inaczej porobione niż to wynika z mapy. Dokładniej chodzi o to, że na mapie strategicznej rzeka jest granicą heksów. W bitwach CM mapki będą obejmować rzeke i może nawet mapka będzie obejmować oba mosty na raz. (wiadomo które) Ale tego nie wiem, bo Klosiu ma tą mape szykować. Z mostami w Caen będzie zapewne podobnie. Będzie pewna mapka na której będzie most i spory kawałek ziemi po obu stronach, chociaż z mapy strategicznej to nie wychodzi tak. Generalnie tak będzie ze wszystkimi mapkami z rzekami, gdyż być może będzie istniała możliwość budowy mostów przez jednostki inżynieryjne, a już na pewno powinno istnieć forsowanie rzek przy pomocy piechoty i łodzi desantowych. (może w końcu zobaczę jak to wygląda ?) Ale to tak moim zdaniem, bo jeszcze tego nie zaczęliśmy robić. Poddenerwowanie wynika u mnie stąd, że na prawdę coś robimy a tu już zaczyna się sianie zwątpienia. Jeśli to miała być metoda dopingująca to zupełnie niepotrzebna. Generalnie zdaje się, że WB ruszy w ten weekend. Oczywiście przesunięcie terminu jest jak najbardziej możliwe, bo mogą wyjść jakieś buraki w zasadach. Mawik -> Zasady będą podane wtedy jak będą skończone. Po publikacji, uwagach i poprawkach uzna się je za gotowe. Staramy się na razie zrobić wszystko w trójkę, żeby było szybciej. Mogę zdradzić, że po pierwsze będzie trzeba słuchać głównodowodzących a po drugie sędzia będzie miał zawsze racje. :-) Styl dowodzenia przez GD jest sprawą osobistą i zapewne będzie i tak różny w zależności od gracza i od zadań jakie ma on wypełnić. Gra będzie na poziomie uproszczonym, ale będzie starała się odzwieciedlić klimat dni od 6 albo 7 czerwca (raczej 6) aż do czasu jak nam się znudzi, albo wymyślimy jakąś date końcową i cel dla obu stron. Zatem pewne historyczne gmatwanie przy takim założeniu jest konieczne. Ale zapewniam, że nie będziemy co do kompanii rozstawiać wojsk dokładnie jak były. Również ilości wojsk będą niedokładne, ale na tyle dokładne żeby ich wzajemna siła była odwzorowana. Co do przestojów to jak tam nasz PBEM się czuje ? Czy WB będzie ciekawa ? Mam nadzieję, że tak, ale tego nie wiem. Ale skoro samo granie w CM jest ciekawe, to WB w jakimś stopniu musi być ciekawe. Grunt żeby walki szybko szły i zmieniała się sytuacja, a to już zależy od wszystkich, bo wystarczy jeden gracz spóźnialski i wszyscy będą cierpieć. Dlatego też uważam, że gracz który nie da znaku, że nie jest w stanie stoczyć swojej bitwy i potem po prostu wyniku nie będzie musi zostać usunięty z WB. Czym innym jest zgłoszona absencja a czym innym olewanie innych. Na marginesie tego uwaga do graczy PBEMowych. Proszę mierzyć siły na zamiary. Widzę to w ten sposób, że po obu stronach będą musieli być gracze, którzy są w stanie przesyłać między sobą sporo plików dziennie. Jeśli nie będą w stanie to niestety muszę jasno powiedzieć, że kilkunastu ludzi nie może czekać na kilku, bo WB umrze. Totenkopf -> W sumie chyba będzie Waffen SS w WB, ale niestety trzeba będzie dowodzić też piechotą. ;-) Swoją drogą ci spośród graczy, którzy chcą koniecznie służyć w określonej armii niech wyslą do obu GD swoje zgłoszenia. Proszę zaznaczać kiedy dla kogoś to jest tak ważne, że po prostu inną stroną dowodzić nie będzie i nie będzie grał w WB. Ci którzy nie wyslą będą dołączani tam, gdzie będzie brakowało dowódców. Koniecznie na maila proszę pisać a nie tutaj na forum. Gdyby doszło do sytuacji, że po którejś stronie będzie zbyt wielu chciało służyć to sędzia losowaniem pozbędzie się nadmiaru dowódców i przejdą oni do obozu przeciwnego. Rami -> Zapewne Klosiu będzie dyżurnym nocnym Aliantem, a ja dyżurnym nocnym Niemcem. ;-) Co do sił to napewno da się zrobić, żebyś dostawał najmniejsze starcia. Ale czy najmniejsze będą niezaduze to tego nie wiem.

09.05.2002
08:51
smile
[26]

RobertG [ Chor��y ]

No tego brakowalo ;-) Bo z boku sprawa wygladala ze kolejna WB sie nie odbedzie a mlodzi rekruci rwa sie do boju. Bylaby jakas rewolta albo cos.... Moze generalowie z was swietni ale politycy do kitu ;-)) Zycze wytrwalosci!

09.05.2002
09:47
[27]

Mawik [ Centurion ]

TAD -> To cudnie ze jednak jakas grupa ludzi zajmuje sie tworzeniem nowej WB. Patrzac z boku wygladalo to jakby na pogaduchach na forum cala sprawa sie zakonczyla. Historycznie czy nie, chodzi o to aby ruszylo i mozna bylo nad tym panowac, a nie przez 2 miesiace ustalamy sklad jednostek i jakies pierdoly. < po pierwsze będzie trzeba słuchać głównodowodzących a po drugie sędzia będzie miał zawsze racje.> I CALA NADZIEJA W NICH, mam nadzieje ze z cala konsekwencja beda egzekwowac ustalenia, zwlaszcza czasowe. < Co do przestojów to jak tam nasz PBEM się czuje ?> Nie czytales maila ktory ci podeslalem ?!?!?!?! Dla przypomnienia mam skopany sprzet i w weekend czeka mnie zakup nowej plyty i procka. Bede gotowy do WB w niedziele. Zreszta rozgrywki pbem, jak wiesz, tocza sie innym rytmem, sa zawodnicy z ktorymi gram juz 5 miesiac a jestesmy w 2/3 potyczki i wcale to nie powinno dziwic. Czekam z niecierpliwoscia na dalszy rozwoj wypadkow.

09.05.2002
13:19
[28]

PAK [ Pretorianin ]

"Generalnie tak będzie ze wszystkimi mapkami z rzekami, gdyż być może będzie istniała możliwość budowy mostów przez jednostki inżynieryjne, a już na pewno powinno istnieć forsowanie rzek przy pomocy piechoty i łodzi desantowych. (może w końcu zobaczę jak to wygląda ?)" To w CM możliwe są takie cuda? Cholera to co jest z tą grą??? Słyszałem, że jak podrapać w edytorze to można znaleźć rozkaz okopania się...., teraz wyskakuje to??? Czego jeszcze nie ma jak się normalnie gra w CM? Mam siadać i przerabiać wszystkie scenariusze???

09.05.2002
14:14
smile
[29]

lara [ Chor��y ]

hmhm...ja moze podziekuje

09.05.2002
14:22
[30]

Glazer [ Centurion ]

Zglaszam sie :-) Atryda Bombardier Bula_____TCP______(a co to ten lan w 3miescie???) Glazer_____TCP jp2 ______TCP Kłosiu______TCP _____Głównodowodzący Łosiu_____TCP Mawik _____TCP miker oskarm_____PeBM rozstawinie, TCP granie, dla ludzi z 3miasta LAN PAK - tylko PBEM Pejotl______TCP PiotraMx _______TCP RMATYSIAK RobertG____TCP Rodzyn_____TCP Tad________TCP_____Głównodowodzący Tlaocetl_____TCP Tom11 _____TCP_____Sędzia wangor_____TCP woland _____TCP

09.05.2002
14:30
smile
[31]

Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]

mostów to raczej nie wybudujecie w CM, chyba że w kreatorze;) za to pływanie łodziami polecam w scenariuszu o polakach pod Arnhem

09.05.2002
15:53
[32]

Igor [ Centurion ]

PAK ---> Budowa mostu przez jednostki inżynieryjne ??? W cigau 20 - 25 minut ???

09.05.2002
16:41
smile
[33]

Kłosiu [ Senator ]

Igor -> nie takie rzeczy sie ze szwagrem po pijaku robilo :)))

09.05.2002
22:13
[34]

Rami [ Chor��y ]

no to jak bedzie komu po nocy grac, to sie dopisuje :)

09.05.2002
22:18
smile
[35]

RobertG [ Chor��y ]

Chociaz decyduja generalowie i sedzia to wydaje mi sie ze jest tylu chetnych ze TCP-owcow wystarczy. Natomiast w wyborze stron powinno sie uwazac na to kto jest pasiv a kto ma publiczne IP bo moze dojsc do sytuacji ze sobie taka nieprzygotowana para nie pogrea. Dlatego proponuje by "pasywni" byli po jednej stronie.

10.05.2002
11:40
[36]

Trael [ Konsul ]

Trochę się spóźniłem :(. Zgłaszm się na rezerwoego po alianckiej stronie.

10.05.2002
19:36
[37]

Rodzyn [ Centurion ]

RobertG --> Słuszna uwaga. Sam jestem jednym z takich co to są "pasiv", czyli olani przez admina i wykiwani przez usługodawcę. Ale sądzę że jesli ktoś decyduje sie grać w WB to musi umieć znaleźć czas. A wtedy i PBeM z bardzo dużą częstotliwością jest możliwy. Z Klodem (też bez publicznego IP) w dwa wieczory z przertwami na kolacje machneliśmy bitwe i zakończyliśmy ją. Jasne jest to czasochłonne, TCP trwałoby np. 2 godziny, ale ogólnie jest to wykonalne. Oczywiście ideałem było by gdyby wszyscy pasiv byli po jednej stronie. BTW kończymy nasze bitwy? Ja zalegam czy Ty? ;-) Tlao --> Sorry za literkę.

10.05.2002
22:20
[38]

Atryda [ Chor��y ]

Jezeli chodzi o mnie to gram TCP ale dopiero po 22 lub w wekendy. Wolalbym strone niemiecka ale ostatecznie moga byc alianci :)

11.05.2002
09:29
[39]

RMATYSIAK [ Konsul ]

TCP/Ip za maskarada. Strona niemiecka najchetniej sobota/niedziela. Poz RM

11.05.2002
12:43
[40]

Tad [ Pretorianin ]

RM to po jakiej chcesz być stronie ? Szukam i szukam maila od Ciebie i nie znalazłem.

11.05.2002
14:15
[41]

Tad [ Pretorianin ]

Przystępuje do zliczania graczy, którzy zgłosili się do WB. Biorę pod uwagę tylko tych, którzy zgłosili się w tym wątku. Za zgłoszenie nie uznaje tego, że Rodzyn wymienił kogoś na liście. Uznaje tylko osobiste dopisanie się, uzupełnienie listy, stwierdzenie, że się ktoś zgłasza lub informacje jaką mam od gracza. Nie wiem co to znaczy, że ktoś się zgłasza na rezerwowego ? Czy to znaczy, że grać nie będzie ale w razie czego może stoczyć walkę ? W razie czego toczyć walki będą biorący w WB. Dlatego tych graczy co się zgłosili na rezerwowych nie liczę. Zliczenie graczy jest mi potrzebne do określenia ilości wojsk biorących udział w WB. Zatem: Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klosiu TCP Losiu TCP Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP RobertG TCP Rodzyn TCP Tad TCP Tlaocetl TCP Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP Graczy PBEMowych proszę o stwierdzenie, że są w stanie w tydzień rozegrać 30 turowe bitwy. Zatem obecnie jest 21 graczy zgłoszonych. Chodzi mi po głowie, że Klod się zgłaszał, ale nie jestem pewien. Ale chyba tak. Więc 22. Klod TCP. Trael nie wiem co z Tobą ? Z tą rezerwowością. I jaka forma rozgrywania bitwy. Jeśli kogoś pominąłem to przepraszam. Jeśli ktoś może grać w dni robocze między 10 a 14 to proszę o zgłoszenia na maila. Chodzi o to, żeby jp2 miał przeciwników. Jeśli chodzi o Atryde i Ramiego to nie widzę problemu, bo w weekendy jest gęsto od CMowców a w nocy też się kogoś dorwie. Prosiłbym o podanie informacji kto nie może hostować. Uwaga do bałaganiarzy !!! Ma być to informacja w formie takiej jak do pewnej pory robiono ze spisem graczy. Szukanie w wątku czy ktoś coś napisał jest uciążliwe. Proszę z mojego posta skopiować spis graczy i dopisać info - nie hostuje. Jeśli jacyś inni gracze mają szczególne ograniczenia jak Rami, jp2 czy Atryda również proszę je podać. Ponieważ zniknął Klosiu to dziś wieczorem opublikuje zasady WB nie przedyskutowane z nim do końca. Postaram się dorwać natomiast Toma.

11.05.2002
14:41
[42]

RMATYSIAK [ Konsul ]

Tad najchetniej broniaca sie. a co do maial jest w lidze. Nie moge hostowac jestem za maskarada. Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klosiu TCP Losiu TCP Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP Rodzyn TCP Tad TCP Tlaocetl TCP Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP

11.05.2002
14:56
[43]

Łosiu [ Prefekt ]

Nie moge hostowac jestem za maskaradą.

11.05.2002
15:39
[44]

Tad [ Pretorianin ]

RM to nie ja do Ciebie mam pisać tylko Ty do mnie, jesil chcesz być po stronie Niemców. po stronie Niemców zgłosili się: (biorę pod uwagę przysłane maile i osobiste (GG) zgłoszenia, na drodze wyjątku zakręconego RM) OskarM Totenkopf (a jakże by inaczej :) ) chyba zostaniesz oficerem partyjnym przy dowództwie :) Klod jp2 RM Ogłaszam konkurs na jakiegoś oficera piechoty. Jeśli kogoś pominąłem to przepraszam. Losiu dziękuje za zachowanie porządku to wielce ułatwia mi pracę. Jestem dozgonnie wdzięczny.

11.05.2002
15:41
[45]

Kłosiu [ Senator ]

Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klod Klosiu TCP Losiu TCP Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP Rodzyn TCP Tad TCP Tlaocetl TCP Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP Sorry za chwilowa absencje, mialem kilka imprez na konto juwenaliow w Poznaniu :)

11.05.2002
15:52
[46]

RMATYSIAK [ Konsul ]

Poiotrek no to bedziemy razem Sigh hail Ps a tygryssy i tak byly najlepsze. Intel insaid ;)

11.05.2002
17:53
[47]

Tad [ Pretorianin ]

Klosiu twierdzi że nie było Tygrysów w walkach. Jak ktoś ma inne info to proszę o reakcje. Ułatwi mi to wykłócanie się . :)

11.05.2002
18:02
smile
[48]

Łosiu [ Prefekt ]

Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klod Klosiu TCP Losiu TCP Nie moge hostowac jestem za maskaradą. Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP Rodzyn TCP Tad TCP Tlaocetl TCP Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP

11.05.2002
20:11
smile
[49]

Rodzyn [ Centurion ]

Bula --> Mógłbyś jeszcze trochę sobie poczekać na odpowiedź. :-) Oskarm'owy lan w 3mieście to ni mniej, ni więcej tylko komp pod pachę i jazda do przeciwnika na kabelek. ;-) Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klod Klosiu TCP Losiu TCP Nie moge hostowac jestem za maskaradą. Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP Rodzyn TCP / nie hoshcze Tad TCP Tlaocetl TCP Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP

11.05.2002
22:34
smile
[50]

Tlaocetl [ Dowódca Aliantów-Gazala ]

Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klod Klosiu TCP Losiu TCP Nie moge hostowac jestem za maskaradą. Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP Rodzyn TCP / nie hoshcze Tad TCP Tlaocetl TCP IP:213.76.248.20 Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP

11.05.2002
22:40
[51]

RMATYSIAK [ Konsul ]

Nie podawaj Ip nieznanym (przeciez ten watek moze przeczytac ktokolwiek ) Bo potem moga byc problemy. Poz RM

11.05.2002
22:42
smile
[52]

RobertG [ Chor��y ]

Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klod Klosiu TCP Losiu TCP Nie moge hostowac jestem za maskaradą. Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP hostuje, w tygodniu 18-24 w weekendy - roznie Rodzyn TCP / nie hoshcze Tad TCP Tlaocetl TCP IP:213.76.248.20 Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP

11.05.2002
23:00
smile
[53]

Kłosiu [ Senator ]

Dla uscislenia: WB bedzie sie odbywac w czasie 6-14 czerwca 1944 roku. Jezeli ktos ma informacje o Tygrysach w tym okresie w Normandii, to niech sie smialo zglasza ;-) P.S. Uff, ale czasu stracilem na pisanie tego posta ;-)

11.05.2002
23:24
[54]

Rami [ Chor��y ]

Jesli do 14, to maja prawo byc Tygrysy - kilkadziesiat (zaleznie od zrodla, najczesciej powtarza sie liczba 45) z sPzAbt.101, ktora wlaczyla sie do walk juz 12 czerwca... Uwaga: za powyzsze nie daje glowy, bo zrodla sieciowe. Jak ktos wstuka w wyszukiwarke np "SS Panzer Abteilung 101 normandy june 44" to na pewno znajdzie nieco lektury ;)

12.05.2002
00:21
smile
[55]

oskarm [ Future Combat System ]

Właśnie przygotowałem spis jednostek i ich wyposzrzenia biorących udział w walkach w sektorze w którym będzie walka (jeżeli ktoś chce to mogę go mu wyslać) narazie dostali to GD. sSSPz. Abt. 101 wszedł do walki w rejonie Villers-Bocage, więc za daleko na zachód od naszego sektora. Z tego co wiem w naszym sektorze pojawił się on dopiero około 30 czerwca po włączeniu do kampfgruppe Wiinsche. Kłosiu----> ja sądziłem, że do zwycięstwa lub znudzenia.

12.05.2002
03:01
[56]

Tad [ Pretorianin ]

Nawet nie wiedziałem, że WB ma się odbywać w tych dniach. Ale czy to ważne ? Jak się spodoba to będziemy dalej ciągnąć, jak nie to likwidacja nawet wcześniej nastąpi.

12.05.2002
11:12
[57]

Tom11 [ Centurion ]

mam taką propozycję, może dowództwo atakujących obieże sobie jakiś cel do osiagnięcia (przesle go sędziemu) i na koniec rozgrywki zobaczymy czy cel został osiągnięty.

12.05.2002
11:58
[58]

BULA [ Centurion ]

Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP_____(moge sie dopasowac do przeciwnika,bede mial duzo czasu) Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klod Klosiu TCP Losiu TCP Nie moge hostowac jestem za maskaradą. Mawik TCP MGK PBEM Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP hostuje, w tygodniu 18-24 w weekendy - roznie Rodzyn TCP / nie hoshcze Tad TCP Tlaocetl TCP IP:213.76.248.20 Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP

12.05.2002
14:09
smile
[59]

oskarm [ Future Combat System ]

Przygotowałem spis okrętów wsparcia na plażach: JUNO i SWORD i wysłałem go dla GD. Jednak brakuje w nim informacji o składzie zespołu z plarzy JUNO i terminów wycofania poszczególnych okrętów z zadania wsparcie oddiałów lądowych. Jeżeli ktoś ma informację na ten temat to proszę o kontakt ze mną lub GD. To samo dotyczy osób które chca się zapoznać z siłami aliantów i niemców do WB.

13.05.2002
09:09
[60]

Pejotl [ Senator ]

Tad -> a co to znaczy "konkurs na jakiegos oficera piechoty"? Przeciez gra samymi czolgami jest nudna.

13.05.2002
15:26
[61]

Tad [ Pretorianin ]

Pejotl -> Kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje. Po prostu mam wrażenie że do Niemców zapisują się w większości pancerniacy. Więc po pierwsze potrzebuje oficerów piechoty, a po drugie muszę rozczarować graczów niemieckich: Tigerów nie będzie. Będzie 211 PZ IV, 80 Panter i 40 Hotchkisów + Mardery, Stugi III. Zasady WBDo walki dochodzi gdy dwie wrogie jednostki znajdują się na jednym heksie. Jeśli jest to pierwsza tura kiedy tam się obie znajdują musi dojść do walki. Jeśli jest to kolejna tura gdy tam się znajdują można wycofać się przed walką. Gracz przeciwny jednakże uzyskuje tą informacje i może wydać swoim jednostkom rozkazy biorąc pod uwagę tą informacje. Wycofanie się przed walką może odbyć się tylko na heks sąsiedni. Technicznie wygląda to tak, że gracze wysyłają swoje rozkazy o chęci wycofania się do GD. GD się zgadza albo nie. Następnie przesyła te informacje do sędziego. Sędzia publikuje te informacje jeśli mija termin nadsyłania tych informacji. Po terminie nie można podejmować decyzji o wycofaniu się przed walką. Kształt mapy - kwadrat. Mapa CM jest zawsze tak ustawiona, że jeden z jej boków jest bokiem równoległym do boku heksa z mapy strategicznej. Rodzaje walk i podział na sektory wyjściowe. Meeting engagement: Gdy obie jednocześnie wejdą na heks, to znaczy w trakcie trwania jednej tury. (Jednak ten przepis również może zostać przez sędziego w szczególnych sytuacjach inaczej zastosowany, jesli jedna jednostka weszła swoim pierwszym ruchem a druga ostatnim. Wtedy będzie obrona.) Wówczas obie strony mają odpowiednią część mapy jako swój sektor. W zależności od tego z którego heksu sąsiedniego wchodzą mają odpowiednią część mapy. Wejscie z heksów daje jednostkom sektory: - z górnego heksu – środkową połowe krawedzi górnej mapy, - z dolnego heksu – środkową połowe krawedzi dolnej mapy, - z prawego górnego – połowe górną prawej krawedzi mapy, - itd. Głębokość sektora to jedna czwarta długości mapy. Przy ataku ze wszystkich sześciu heksów sąsiednich obrońca będzie w takiej sytuacji dysponował w środku mapy kwadratem o boku równym połowie boku całej mapy. (to maksymalnie, bez strefy neutralnej, którą bym wykroił z sektora strony atakującej). Te zasady jeszcze są do dogrania. Na szczególnych mapach pozycje wyjściowe będą szczególne (heksy z rzeką, miastem itd.) Obrona/Atak: Gdy jedna strona już się znajduje na heksie, a druga wchodzi. Wówczas rozstawienie jest następujące. Strona atakująca ma taki sektor jaki jej przypada z racji z którego heksu wchodzi. Strona broniąca się może się rozstawić na całej powierzchni mapy poza sektorami sąsiednimi dla sektora atakującego. Czyli jeśli atakujący wchodzi z heksu górnego to rozstawia się w środkowej połowie górnej krawędzi mapy, a broniący wszędzie na mapie poza tym sektorem i sektorami prawym górnym i lewym górnym. Należy wprowadzić też dodatkowo strefe neutralną między sektorem atakującego a broniącego się. Czas trwania walki i mapa w CM. 30 tur i mapy 1500 na 1500m. Tury. Dzień w WB jest podzielony na 6 czterogodzinnych tur. 2 tury to tury nocne w trakcie których można dokonywać przerzutów wojsk oraz odpoczynku. Pozostałe 4 tury to tury: - poranna, (dawn/dusk ustawienie w CM bitwy) - przedpołudniowa, (day) - popołudniowa, (j.w.) - wieczorna, (tak jak poranna). W tych turach można dokonywać tego co w turach nocnych a ponadto można atakować przeciwnika lub może dojść do walk spotkaniowych. W nocy jeśli dwie wrogie jednostki wchodzą jednocześnie na jeden heks to nie dochodzi do walki. Heks zostaje zajęty przez jednostkę, która ma więcej punktów ruchu. Jeśli obie mają tyle samo punktów ruchu to heks zajmuje ta strona która ma silniejsze jednostki zmechanizowane. Również nie dochodzi w nocy do ataków, jeśli przeciwnik wcześniej zajął pole przez które chce się przejść. Jednostka której przecięto drogę w ten sposób staje. Jednostki w nocy zawsze stają we wrogiej strefie kontroli (strefa kontroli to wszystkie heksy sąsiednie dla każdej jednostki) Ruch. W WB jednostki mogą się poruszać na dwa sposoby: - w szyku bojowym, - w szyku transportowym. Ten drugi jest możliwy tylko i wyłącznie w ruchu odbywającym się po drodze. Do walki dochodzi zawsze, gdy dwie wrogie jednostki znajdą się na jednym heksie. Odstępstwem od tej reguły jest wycofanie się przed walką jednej ze stron. W szyku bojowym proponuję, żeby jednostki zmechanizowane mogły pokonać 8 km w czasie jednej tury po terenie otwartym. Jednostki piesze 4 km. W innym terenie odpowiednie spowolnienia. W szyku transportowym jednostka jak już pisałem może poruszać się jedynie po drodze. Ponadto jeśli wejdzie na pole gdzie znajduje się wroga jednostka wpada w zasadzke. (automatycznie ponosi straty, jest zdezorganizowana i nie może się dalej poruszać, staje na ostatnim heksie wolnym od wrogiej jednostki). Straty to jakieś wielkie liczby, które się ustali jeszcze. W zależności od siły zasadzającego się i zasadzkowanego. Jednostki zmechanizowane mogą pokonać 40 km (27 heksów) w szyku transportowym w czasie jednej tury. Jednostki piesze 16 km. (10 heksów) Jednostka w szyku transportowym może bez żadnych zasadzek wjechać na heks na którym już znajduje się wroga jednostka jeśli tam znajduję się już przyjazna jednostka, ale tylko od tej strony którą zajmują przyjazne jednostki. Ruch w szyku transportowym nie może się odbywać po heksach sąsiednich do heksu na którym znajduje się wroga jednostka. Zasadzki w takim wypadku nie ma, ale jednostka staje na drodze. W przesyłanym do mistrza raporcie z rozkazami należy zaznaczyć kiedy jednostka porusza się szykiem transportowym. Bez tej informacji zawsze uznaje się, ze porusza się szykiem bojowym. Należy podawać dokładnie trasę przemarszu, podając kolejne heksy po których ma się poruszać. W wypadku ruchu w szyku transportowym wystarczy podać, którą drogą i dokąd docelowo ma się poruszać jednostka. Można łączyć rodzaje ruchu. Przelicznik do opublikowania. Mistrz gry rusza jednostki symultanicznie. Wykonuje to w każdej turze w czterech etapach. W pierwszym etapie rusza tylko jednostki zmechanizowane. W drugim etapie rusza wszystkie. W trzecim ponownie rusza zmechanizowane, a w czwartym ponownie wszystkie. Zatem jednostki zmechanizowane poruszają się w każdym etapie wykorzystując czwartą część swoich punktów ruchu, a piesze w dwóch etapach po połowie punktów ruchu. To wykonuje sędzia i może być inaczej niż gracze sobie wymyślili, wymarzyli czy policzyli. Propozycja punktów ruchu. Dla ruchu w szyku bojowym. Teren otwarty 1 pkt. Inne formy terenu odpowiednio wiecej kosztują Żywopłoty +2. (zielona kropka na mapie) Las +4. Miasto +1. Punkty się kumulują. Jednostki zmechanizowane będą miały 6 punktów ruchu, a jednostki piesze 3. Jednakże dla jednostek zmechanizowanych ruch po innych formach terenu będzie droższy, gdy dla piechoty zawsze taki sam koszt czyli 1 pkt. Jednostki zmechanizowane nie mogą przechodzić przez rzeke. Piechota może przeprawić się przez rzekę po przygotowaniu się do przeprawy co trwa 2 niepełne tury. Czyli podejście pod rzeke już się liczy za pierwszą ture. Jednostki zmechanizowne mogą się przeprawić przez rzekę po wybudowaniu przez jednostki inżynieryjne mostu. Dla ruchu w szyku transportowym. jednostka zmechanizowana może przebyć 27 heksów. Jednostka piesza 10. Bajery. Budowa mostów. Tom stwierdził że będzie mosty nanosił. Zatem koniecznym jest ustalenie jak szybko jednostki inżynieryjne taki most zbudować mogą i jakie warunki musi spełniać rzeka. IMO oba brzegi muszą być zabezpieczone. Co na mapie strategicznej musi się odznaczać tym, że heks na którym znajduje się rzeka i oba jej brzegi musi być całkowicie w ręku jednej strony. Jeśli jednak przeciwnik chociażby atakuje na ten heks budowa jest zatrzymana. Propozycja czasu budowy mostu – pełne dwie tury. Czyli jednostka inżynieryjna w jednej turze dochodzi na pozycje w drugiej i trzeciej buduje. W czwartej turze most jest gotowy. Niszczenie mostów. Można niszczyć tylko mosty pontonowe. Zajmuje to jakiejkolwiek formacji niepełną ture. Budowa umocnień. Umocnienia też będą nanoszone. Musimy ustalić które mogą być budowane. Ile czasu to trwa. W St Vith jest rozwiązanie, że jednostka inżynieryjna „produkuje” punkty z których dobiera sobie gracz szczegółowe umocnienia. Tak samo likwidacja umocnień . Ostrzał artyleryjski. Zasięg: Moździerze i działa 75mm 1 heks Artyleria 105mm 3 heksy Artyleria 150mm i 155mm 5 heksów Artyleria okrętowa ? W grze jest przewidziana tylko artyleria 356mm. Propozycja – Alianci mają do wykorzystania dwa wsparcia w każdej turze artylerii 356mm. Ponadto wsparcie mniejszych okrętów. 6 spotterów na ture – kaliber 105mm, albo nieco inny. Ich zasięg ? Niemiecka artyleria rakietowa. Zasięg ? Artyleria przemieszcza się jeżeli dysponuje ciągnikami. Może pokonać 16 km (10 heksów) po drodze. Artyleria może poruszać się po drodze i w terenie otwartym (4 heksy) i po wzgórzach (2 heksy). Artyleria nie może przemieszczać się po heksach z żywopłotami ani z lasem. Po przemieszczeniu się artyleria nie może prowadzić ognia ani w turze w której się ruszała ani w następnej. Moździerze mogą stzrelać po przemieszczeniu się się od razu w tej samej turze. Każda bateria artylerii może udzielić wsparcia raz na ture w jednej walce. W CM będzie to się odbywało na takiej zasadzie, że do walczącej jednostki będzie przydzielany odpowiedni spotter ale tylko na jednym polu. Głównodowodzący będą przydzielać wsparcie artylerii jako ostatnie po wyniku ruchów, gdy będą wiedzieli gdzie w zasięgu artylerii toczone są walki. Nawała artyleryjska. Celem nawały artyleryjskiej może być każdy heks znajdujący się w zasięgu artylerii. Siła poszczególnych baterii artylerii: 356mm = 2 x 150mm = 4 x 105mm = 8 x 75mm, 81mm. Żeby zorganizować nawałe trzeba skupić na jednym heksie ogień 5 spotterów 105mm lub ich równowartość. (zaokrąglając zawsze na niekorzyść organizującego nawałe) Straty wojsk 10 % po nawale. Szczegóły strat określa sędzia. Nawała skierowana na wioski, miasta i jednostki okopane zadaje 5% strat. Można skupić kilka nawał na jednym heksie. Wówczas straty są odpowiednio większe. Poza tym nawała powoduje opóźnienie. Jednostka poruszająca się po drodze w szyku transportowym jest powstrzymana na całą ture. Jednostka w szyku bojowym traci połowę swojej mobilności. Naloty lotnicze. Chyba tylko jako wsparcie w walkach. Liczba samolotów na ture ? Zmęczenie. Jednostki muszą odpoczywać dwie tury dziennie. Jeśli w czasie dnia nie wypoczywały to automatycznie uznaje się, że w obu turach nocnych wypoczywają. Żaden ruch takich jednostek jest niemożliwy. Wpływ braku zaopatrzenia na jednostki. Jednostka odcięta od zaopatrzenia to taka jednostka do której nie można poprowadzić linii biegnącej po kolejnych heksach od heksu będącego źródłem zaopatrzenia. (to jest linia zaopatrzenia) Linia ta nie może przebiegać po heksach na których znajdują się wrogie jednostki ani po heksach będących w strefie kontroli wrogich jednostek. Wyjątkiem jest sytuacja gdy w strefie kontroli wrogiej jednostki znajduje się własna jednostka. Linia ta nie może również przebiegać przez nieprzekraczalne dla jednostek zmechanizowanych heksy. (morze, rzeki) Jednostka odcięta od zaopatrzenia traci amunicje. Należy to skorelować z ilością walk w trakcie trwania okrążenia. Po pewnym czasie bycia w okrążeniu jednostka poddaje sie. Wyjątkiem są rejony umocnione. Dodatkowe zasady co do ruchu i inne. Ponieważ jednostki gdy wejdą na siebie to stają a pozostałe mogą się ruszać i mogą wejść przecież na ten sam heks mam taką propozycje. Jeśli jednostki wchodzą na heks wszystkie w dwóch pierwszych etapach to są na mapie w CM od początku. Jeśli wchodzą w trzecim i czwartym etapie to pojawiają się w CM w 16 turze. Jednostki opuszczające heks na którym znajdują się wojska wrogie mogą się jedynie poruszyć na heks sąsiedni. Jednostki nie muszą stawać we wrogiej strefie kontroli. Mogą poruszać się dalej. Jednakże gracz musi zaznaczyć w rozkazach, czy jednostka jak znajdzie się we wrogiej strefie staje czy porusza się dalej. Jeśli nic nie napisze uznaje się że staje. Małe formacje i artyleria nie mają stref kontroli. Zatem jak gracz w rozkazach uzna że jego wojsko ma stanąc w strefie kontroli wroga a wejdzie na heks sąsiedni do plutonu to będzie poruszal się dalej. Gracze mają obowiązek napisać o co im chodzi w rozkazach. Czy chcą atakować czy chcieli zająć przed wrogiem pozycje itd. W trakcie trwania WB będą powstawały nowe przepisy szczegółowe, które będzie określał sędzia w uzgodnieniu z obydwoma GD. W wyniku tych przepisów jest ZUPEŁNIE możliwe, że ktoś będzie poszkodowany. Informacje o wrogich jednostkach. na ten temat nie zamieniliśmy ani słowa. Moja propozycja jest następująca Wojska w strefie kontroli są znane. Oprócz jednostek znajdujących się na drugim brzegu rzeki, w mieście i okopanych lub umocnionych. Po stronie niemieckiej: 12 Dywizja Pancerna SS – pojawia się w trakcie WB 21 Dywizja Pancerna – na starcie gotowa elementy 716 Dywizji Piechoty – na starcie gotowa, jakieś 2/3 711 Dywizja Piechoty – część gotowa, część pojawia się w trakcie WB 346 Dywizji Piechoty –pojawia się w trakcie WB artyleria armijna Po stronie alianckiej: 6 Dywizja Powietrzno-Desantowa Brytyjska 3 Dywizja Piechoty Brytyjska 3 Dywizja Piechoty Kanadyjska 2 x brygady pancerne przydzielone jako wsparcie do obu dywizji piechoty. Kilka formacji bezpośrednio podległych pod dowództwo I Korpusu. (głównie artyleria) Obecnie jest zgłoszonych około 22 graczy. Więc 11 po jednej stronie. Alianci mają wszystkie wojska poza artylerią korpuśną na raz. Niemcom dochodzą posiłki w trakcie WB. Co do daty startu to chyba jednak 6 czerwca wieczorem, albo 7 rano. Trudno nam będzie zasymulować walki na plażach. Zasady są jeszcze do dopracowania w kilku punkcikach. Poza tym o to OB niemieckie, ale również jeszcze nie dokończone. Dzisiaj skończe. 21 pancerna. Pułk pancerny: 2 bataliony – 8 kompanii. Kompanie od 1 do 7 każda po 15 PZ IV i 4 Hotchkissy. Kompania 8 = 5 PZ IV i 12 Hotchkissów. Batalion rozpoznawczy: 13 x 234/1, 3 x 234/3, 16 x 250/9, 10 x 251/9, 26 x 251/1, 12 x 250/1 + kompania PzGrenadierów + Pluton Pionierów + 2 działa piechoty 75mm + 3 x Pak 40 + 5 SdKfz 7 125 Pułk Piechoty Zmotoryzowanej: Dwa Bataliony PzGrenadierów jeden zmotoryzowany drugi pancerny + w każdym po 4 x Marder i po 4 x PAK 38 i 3 x SDKfz 7/1 6 x Hummel = 1,5 baterii 150mm 3 x PAK 38 Poza tym w CM Batalion dostaje spottera 120mm mortars. W spisie nie ma o tym mowy. Więc odjąć spottera. 192 Pułk Piechoty Zmotoryzowanej: Identyczny jak poprzedni. 155 Regiment Artylerii Pancernej: 24 Wespe = 6 baterii 105mm 12 Hummel = 3 baterie 150mm 2 x baterie 150mm 1 x bateria 105mm 1 x bateria 210mm rakietowa 200 Batalion StuG: 16 Marder II 24 Wespe = 6 baterii 105mm 200 Batalion Przeciwpancerny: 24 x PAK 88 + SDKfz 7 305 Batalion Przeciwlotniczy: 8 x FLAK 88 + Sdkfz 7 6 x FLAK 20 + SPW 251/1 11 x SdKfz 7/1 220 Batalion Pionierów: Dwie kompanie Pionierów pancernych Jedna zmotoryzowanych 12 SS. Pułk pancerny: 2 bataliony, 8 kompanii. 79 Panthers, 101 Panzer IV, 6 Wirblewind Komp 1 - 3 10 Panter, 13 PZ4, 1 Wrb Komp 4 – 6 10 Panter, 12 PZ4, 1 Wrb Komp 7 10 Panter, 13 PZ4 Komp 8 9 Panter, 13 PZ4 Batalion rozpoznawczy: 13 x 234/1, 3 x 234/3, 16 x 250/9, 10 x 251/9, 26 x 251/1, 12 x 250/1 + kompania PzGrenadierów + Pluton Pionnierów +2 działa piechoty 75mm + 3 x Pak 40 + 5 SdKfz 7 711 piechoty. 1711 Pułk Artylerii: 4 x bateria 75mm 4 x bateria 150mm 711 Kompania Przeciwlotnicza: 4 x FLAK 88 711 Batalion Pionierów: 2 x kompania pionierów 731 Pułk Piechoty: 4 x batalion Piechoty bez spotterów 120mm. 744 Pułk Piechoty: 3 x batalion piechoty bez spotterów 120mm 10 baterii moździerzy 80mm. Wymienne na moździerze bezpośredniego wsparcia na mapie. I po 7 mozdzierzy 5cm na batalion. 716 piechoty. 716 batalion przeciwpancerny 10 x Marder 2 x 8,8 Pak 43/41 bez transportu 9 x Pak 40 bez transportu 1716 Regiment Artylerii: 8 x bateria 105mm 2 x bateria 150mm Bataliony piechoty: 9 x batalion piechoty bez spotterów 120mm. Łacznie mieli 106 moździerzy. 58 x 8cm i 48 x 5 cm. Daje im 14 baterii moździerzy 80mm i po 7 moździerzy na każdy batalion 5cm. 716 Batalion Pionierów: 2 kompanie pionierów Ta dywizja nie przebywa cała na mapie naszej WB. 5 batalionów piechoty oraz 2/3 artylerii. Niech też będzie jedna kompania Pionierów. Batalion przeciwpancerny cały był w naszym rejonie. 346 piechoty. Batalion Ppanc: 14 x Marder, 10 x StuG III, 12 x 2 cm Flak 346 Batalion Pionierów: Batalion Pionierów Pułk artylerii: 3 x bateria 75mm 3 x bateria 105mm 3 x 4 bateria 150mm 2 Pułki Piechoty: każdy po 3 bataliony, 12 x Pak38 lub 40, 12 x 2 cm FlaK, + kompania moździeży (ile mozdzerzy w kompanii ??? ) Dywizja miała Batalion opancerzony (wozy, lekkie czołgi ???) stanu nie znam.

13.05.2002
15:34
[62]

Tad [ Pretorianin ]

Uwaga co do ilości baterii moździerzy w niemieckich dywizjach piechoty. Uznałem że bateria moździerzy to cztery sztuki. I tyle mi wychodzi baterii po podzieleniu ilości moździerzy jakie mieli w dywizjach. Naturalnie można to zmienić.

13.05.2002
16:21
[63]

Bombardier [ Konsul ]

Niestety z uwagi na obowiazki zawodowe nie będę mógł wziąć udziału w WB. A szkoda, bo zaprezentowane zasady wyglądają ciekawie, choć są trochę skomplikowane. No ale za to symulują dużo rzeczy z realnego pola walki. Gdyby zostały jeszcze przedstawione w nieco bardziej uporządkowany sposób ... . Mam nadzieję, że osoby nie uczestniczące w boju będą mogły śledzić postępy obu stron na jakiejś mapie strategicznej (oczywiście w zakresie, który będzie można ujawnić), może AAR z co bardziej zaciętych starć?

14.05.2002
02:32
[64]

Tad [ Pretorianin ]

Pnieważ Alanci o wiele bardziej trzymali się standardów w swoich wojskach (przynajmniej do momentu lądowania) ich OB zostanie zrobione na tej podstawie. Brytyjska brygada pancerna (marzec44) HQ – 10 czołgów średnich 3x regiment pancerny, każdy po: 55 czołgów średnich 6 czołgów wsparcia 11 czołgów lekkich Pancerny regiment rozpoznawczy. 40 czołgów średnich 6 czołgów wsparcia 30 czołgów lekkich Razem 302 czołgi. Uwagi: W 44 roku cromwelle stanowiły 1/3 stanu brytyjskich dywizji pancernych. W polskiej dpanc były na wyposażeniu płuku rozpoznawczego i płuku ułanów. Proponuje cromwelle dać do płuku rozpoznawczego i jako czołgi wsparcia. Reszta to shermany różnych typów. (Może każdy regiment innego typu?) Ze składu wyłączyłem czołgi przeciwlotnicze. (24 sztuki ) Acha, kanadyjczycy mieli chyba tylko Shermany. Brytyjska dywizja piechoty. 3 pułki po 3 bataliony piechoty. Dodatkowo pluton rozpoznawczy na halftrackach, jeden scout car i dodatkowy spotter 3 inch na batalion. (kompania wsparcia miała 6 moździerzy 3 calowych, a batalion w cm ma w składzie 1spottera, który reprezentuje 3 moździerze. Opcjonalnie można dać 3 moździerze + carriery do transportu, ale to chyba za duży kłopot) Jest nieścisłość co do liczby kompanii w batalionie. Moim zdaniem prawidłowa jest ta podana w CM, czyli 4, a na https://www.britwar.co.uk/ jest błąd. Pułk rozpoznawczy: W sumie 37 scout carow, kompania piechoty na halftrackach i 12 holowanych dział 57mm (jako ciągniki bren carriery) Batalion saperów składający się z 3 kompanii. Pułk artylerii ppanc. 36 dział 57mm Ponieważ w CM do każdego bataliony są dołączone 6 dział 57mm, więc nie uwzględniajmy Płuku ppanc. i dział z płuku rozpoznawczego. 3 pułki artylerii, każdy po 24 25–funtówki w bateriach po 4 działa (czyli 18 spotterów na dywizje.) Dywizja powietrznodesantowa Nie mam dokładnych danych. Proponuje tak: 2 Brygady spadochronowe, każda po 3 bataliony spadochroniarzy. 1 Brygada szybowcowa z trzema batalionami szybowcowymi. Płuk artylerii szybowcowej – 4 spotterów 75mm Kompania saperów Kompania piechoty na carrierach w roli 6th Airbourne Armoured Recce Rgt. Royal Armoured Corps ;) By Kłosiu. (R) A więc jeszcze panowie chwilka i będziemy mogli zaczynać.

14.05.2002
09:51
smile
[65]

jp2 [ Generaďż˝ ]

!!! winszuje zaangażowania GD i sędziemu !!!

14.05.2002
10:19
[66]

Pejotl [ Senator ]

Tad -> podziwiam, podziwiam. Ale musze zglosic kilka uwag do artylerii: 1) zasieg dział 75mm to 1 hex??? (1,5 km???) - to nieporozumienie poza tym i inne zasiegi sa za male 2) co to znaczy ze artyleria okretowa jest tylko 356mm? - jest i inna z krazownikow (8 cali) i niszczycieli (114 mm) 3) zasieg mozdzierzy 120 mm to 5,7 km wiec wypada je traktowac jak artylerie 4) do nawaly artyleryjskiej - uwaga do wzoru: dwa razy wiekszy kaliber to ponad 4 razy wiecej materialu wybuchowego (a nie x2), druga rzecz: pociski mozdzierzowe sa slabsze - wiec pocisk 81 mm mozdzierzowy bedzie slabszy niz 75 mm z haubicy A propos spotterow - jesli dobrze pamietam w jednej salwie w CM padaja 4 pociski. a wiec ilosc spotterow := ilosc dzial/4. Ma to znaczenie gdyz alianckie baterie mialy 8 a niemieckie najczesciej 6 dzial.

14.05.2002
10:30
[67]

Pejotl [ Senator ]

Tad -> jeszcze uwaga o zaopatrzeniu: IMHO za slaby ten przepis.Ciezarowki z zaopatrzeniem nie przejada daleko bezdrozami, bagnami, lasami itp. IMHO nalezy bardziej zwiazac zaopatrzenie z drogami. Np 3 wolne od przeciwnika hexy od drogi, ktora mozna dojechac do linii kolejowej lub do plaz.

14.05.2002
12:56
[68]

Mawik [ Centurion ]

Pejotl ----- zasieg dział 75mm to 1 hex??? (1,5 km???) ----- to jest raczej 3 km a nie 1,5 km. Mala prosba, NIE KOMPLIKUJMY, niech chlopaki dokoncza inne wazniejsze punkty niz ilosc materialu wybuchowego w pocisku. Super-hiper historyczno-techniczne szczegoly zostawmy na pozniej, dokonczmy podstawowe zasady i sprobujmy je wcielic w zycie. Inaczej nigdy sie nie doczekamy naszego wymarzonego SUPER IDEALNEGO ODWZOROWANIA POLA BITWY. To jest tylko gra, cos jak szachy, i dla tej gry ustalamy swoje wlasne zasady bo liczy sie takze GRYWALNOSC.

14.05.2002
13:09
[69]

maras [ Pretorianin ]

a nie mówiłem, wszyscy się rozjadą na wakacje i bedzie po sprawie

14.05.2002
16:09
[70]

Chochla [ Centurion ]

Czolem Panowie Mam pytanie. Czy przewidujecie mozliwosc dolaczenia do rozgrywki w pozniejszym terminie (oczywiscie pod warunkiem ze sie bedzie jeszcze toczyla ;) Nie bardzo mam ochote meczyc sie z kupnem i sciaganiem tego przez inet, jezeli za chwile (w czerwcu?) ma wyjsc polska edycja

14.05.2002
16:15
[71]

Pejotl [ Senator ]

Mawik -> wyraznie Tad napisal "...porusza sie 16 km (10 hexow)..." wiec 1 hex=1,6 km Zrobienie historycznego zasiegu dzial to nie _komplikacja_ - nie dochodzi ci _zaden_ nowy przepis. To tylko zmiana parametru w tabelce.

14.05.2002
18:11
[72]

Tad [ Pretorianin ]

Pejotl -> 1. wiemy. Nie jest to nieporozumienie. Rozrzut przy ogniu z większych odległości powoduje obniżenie skuteczności ognia. Dlatego też skróciliśmy zasięgi wszystkich dział do zasięgów w pełni skutecznych (właściwie to Kłosiu zrobił). Ponadto z przyczyn grywalności to zrobiliśmy, żeby wszystkie bitwy, przy tej ilości artylerii jaka będzie w grze nie wyglądały w ten sposób (jakże realny, ale nudny) że ładujemy wszędzie masą atylerii a potem sprawdzamy piechotą jak nam wyszło. Dzięki skróceniu zasięgów artylerii będzie trzeba ją częściej przemieszczać dzięki czemu ograniczona będzie ich rola. I tak się obawiam, że dywizja aliancka przy 18 bateriach 25p dział będzie szła do przodu głownie dzięki ostrzałowi artylerii. Mogą być nudy na pudy. Jeszcze będziemy nad tym debatować, bo nie chciałbym grać w WB w której bitwy wyglądać by miały w ten sposób, że obie strony strzelają do siebie głównie artylerią. (Niemcy też mieli jej od zatrzęsienia, tak pobieżnie licząc wychodzi mi 50 spotterów artyleryjskich w dywizjach bez liczenia moździerzy, których średnio wychodzi dwie baterie na batalion i bez liczenia artylerii armijnej, której tak na oko 10 następnych baterii będzie) 2. w grze jest wyszczególniona jako naval tylko 356mm. O to chodzi. Pozostałe kalibry będą dobierane. Chyba o tym napisałem. 3. moździerze 120mm - jest ich najwyżej jedna bateria a właściwie to nawet ta jedna to z mojej strony nadużycie, bo nie mam o niej żadnych informacji, oprócz tego że wiem że coś tam było, więc dla różnorodności zrobię baterie 120mm. Nie będę robił zasad pod jedną baterie. Moździerze są wrzucone do jednego worka. Tak samo jak alianckie 107mm. 4. pomyślimy, może zmienimy. Ale szczerze wątpie. Z prostej przyczyny. Ilość wystrzeliwywanych pocisków. Co z tego, ze ładunku wybuchowego w pocisku działa 75mm jest więcej niż w moździerzu, jeśli moździerz wypluwa z siebie więcej pocisków. Pewnie że to jest sprawa bardzo trudna do wycenienia, ale raczej będzie tak jak pisałem. Naturalnie jak ktoś poprowadzi nawałe samymi moździerzami to sędzia nie poniszczy czołgów. A propos spotterów to w dywizjach niemieckich piechoty z rejonu widzę same baterie czterodziałowe. Patrzymy na ilośc dział i ją dzielimy przez cztery, jeśli mamy dane. Jeśli danych nie ma to bierzemy ilośc dział z księżyca i robimy z tego baterie czterodziałową na potrzeby CM. Baterie sześciodziałowe wypatrzyłem w zmotoryzowanej artylerii dywizji pancernych. Z resztą w rozpisce 21. pancernej dzieliłem ilości Wespe i Hummeli na 4 a nie podałem ile było organizacyjnych baterii. ALe mam nadzieję, że ograniczymy ilości artylerii po obu stronach. U Aliantów Kłosiu na pewno robi tak samo. Co do zaopatrzenia. Popatrzyłem na mape jak by to wyglądało z tym przepisem. I częściowo by wyszło na to samo. Sieć dróg jest na tyle gęsta, że właściwie z każdego heksu ma się alternatywną drogę. Chyba by to było niepotrzebne gmatwanie. Szczególnie, ze tam jakieś mosty powietrzne organizowano dla którejś grupy bojowej, pomysłowośc ludzka nie zna granic, na mapie nie ma bocznych dróg oraz Niemcy mieli zebrane w niektórych punktach większe ilości zapasów itd.

15.05.2002
09:18
[73]

Pejotl [ Senator ]

Tad -> ja tylko tak rzucilem odruchowo, nawyki starego planszowkowca... Absolutnie nie zamierzam sie spierac i rzucac Rejtanem wpoprzek :) 1. Szkoda - bo ja wlasnie tak lubie :) - przywalic artyleria i sprawdzic co wyszlo. A artyleria w CM jest raczej slabsza niz w rzeczywistosci 2. Chyba gramy w rozne gry... :) az odpale CM i sprawdze... 3. aha 4. racja 5. bardziej by sie oplacalo glebokie okrazanie, ale byc moze na tej mapie nie ma to takiego znaczenia. Mam tylko nadzeje ze sedzia bedzie patrzyl na ten przepis przez pryzmat zdrowego rozsadku i np. Niemcy maja odcieta jednostke na tylach aliantow na zachodnim brzegu rzeki a tu przy zachodniej krawedzi planszy pojawia sie mala luka w alianckiej linii frontu. I gracz niemiecki twierdzi ze moze poprowadzic linie zaopatrzenia (przez 3/4 planszy po alianckich tylach).

15.05.2002
11:17
[74]

Mawik [ Centurion ]

Pejotl -> jesli chcesz strzelac z jednego konca hexa na koniec nastepnego to odlegosc = 2 * 1,6 km = 3,2km, na tym poziomie nalezy brac najbardziej niekorzystny wariant. Tylko po co dyskutowac i zmieniac rzeczy juz ustalone. Zastanow sie lepiej nad zasadami gry na poziomie taktycznym, bo one zostaly prawie calkowicie pominiete. Pewnie nasi GW maja cos w zanadrzu, ale zawsze mozesz dac im jakas propozycje do przedyskutowania. Przedsiewziecie to (WB) jest defacto produkcja gry, i tak spojrz na to. Sprobuj opracowac ALGORYTM dla starc na poziomie CM (czyli tradycyjna potyczka). Uwzglednij wszystkie mozliwe przypadki jakie moga wystapic i ich skutek dla gry. Co sie dzieje np gdy sie konczy 30 tur i jest jakis stan/wynik (prawdopodobnie dosc czesto beda wystepowac remisy/paty, co wtedy ???) Proponuje zaczac od: Start ----- Wartosci poczatkowe (wielkosc mapy, ilosc flag, maksymalna ilosc wojsk w pkt, pozycje startowe, itp, itd) ------- Starcie (mozliwosc wyscofania sie, zawieszenia broni itp, itd) ------- ............................... Potem opracuj algorytm dla calego dnia, dla wszystkich 6 tur, krok po kroku, wplyw poziomu strategicznego na taktyczny i odwrotnie (dostarczanie zaopatrzenia, posilkow, obliczania strat, przemieszczania wojsk, dzielenie oddzialow itd, itp). Skoro tak lubisz planszowki nie powinno byc ci to obce.

15.05.2002
11:38
[75]

Pejotl [ Senator ]

Mawik -> absolutnie nie zamierzam sie wcinac glownodowadzacym. Nie myl _drobnych_ uwag ze zmianami w _koncepcji_ gry. Mam diametralnie inne podejscie do WB niz oni i dlatego to co proponujesz nie ma sensu. Jak mowia taoisci "wlasciwe metody zastosowane przez niewlasciwego czlowieka przynosza oplakane rezultaty" (przed chwila jeszcze wydawalo mi sie ze ten cytat tu pasuje, ale juz nie jestem pewien :))

15.05.2002
11:43
[76]

Pejotl [ Senator ]

Mawik -> aha, a z jednego hexu na drugi hex jest zawsze odleglosc jednego hexu. Tak sie jakos utarlo. Z drugiej strony twierdzenie Tada ze artyleria strzelajaca na 2 km bedzie znaczaco bardziej celna niz strzelajaca na 5km, jest jakby to nazwac, hmm... dobra nie bede wszczynal flamewarow :)

15.05.2002
12:27
[77]

Mawik [ Centurion ]

Pejotl -> Skoro nie chcesz wniesc zadnych konkretow i masz diametralnie inne podejscie do WB niz GW to jak nalezy traktowac twoje drobne uwagi. Tys chyba jest SABOTAZYSTA, AGENT OBCEGO MOCARSTWA, WROG LUDU walczacego o start jedynie slusznej WB.

15.05.2002
12:59
[78]

Tad [ Pretorianin ]

Pejotl -> 5. na pewno śedzia będzie brał pod uwagę różne szczególne wypadki. Co do artylerii to zapewne jesteś ode mnie lepszym fachowcem w tych sprawach, bo ja się w ogóle na tym nie znam tylko powtarzam zasłyszane słowa. Ale to jest WB a nie Cannon Fodder. :) Mawik -> wielkośc mapy jest podana. Pozycje wyjściowe są podane. O pomyśle z flagami nie pisałem, gdyż jest on oczywisty. Generalnie gracze będą między sobą ustalać podział mapy po walce zakończonej nie zdobyciem konkretnej mapy. Jeśli się nie dogadają wówczas GD będą to ustalać. Konieczny jest ostatni save i dostęp do haseł graczy. Zawieszenie broni standardowo. Nie wiem o czym pisać. Obie strony muszą się na to zgodzić w jednej turze. O wycofaniu przed walką również pisałem w zasadach. Wycofanie w czasie walki jak na mój gust jest zabronione, o tym rzeczywiście nie napisałem. Co do podziału jednostek to się trochę z Klosiem rozmijamy w poglądach. Ale spoko, za chwile dojdziemy do konsensusu. Reszty nie rozumiem lub nie wiem co pisać. A poza tym co to za określenie GW ? Jesteśmy GD a nie koszerni. ;-) Żeby tylko się nikt nie obraził. :))))))))

15.05.2002
13:49
smile
[79]

Pejotl [ Senator ]

Zeby rozwiac wysuwane tu pomowienia, uroczyscie oswiadczam ze tworzona wlasnie WB jest Dobra, Sluszna i Postepowa a swoje uwagi napisalem tylko po to zeby byla odrobine bardziej Dobra, Sluszna i Postepowa niz jest, albowiem jak mowia "Nic nie jest tak dobre zeby nie mozna bylo tego spi.... ehem, poprawic".

16.05.2002
09:39
[80]

jp2 [ Generaďż˝ ]

Pejotl -> a co powiesz na to, że "lepsze jest wrogiem dobrego"? chyba prawie każdy mógłby miec jakieś sensowne uwagi ale, kurcze, nie ma co przedłużać fazy przygotowań GRAJMY!

16.05.2002
13:29
[81]

RMATYSIAK [ Konsul ]

Zgadzam sie w 100 % z jp2 . Poz RM

16.05.2002
13:42
[82]

Mawik [ Centurion ]

Tad -> tak wiem ze sa opisane, natomiast z flagami nie wiem czy pomysl jest dla wszystkich (22 graczy) tak oczywisty. Sory ale nie bralem udzialu w poprzedniej edycji WB, jak paru innych graczy, a takie ustalenia maja wplyw na sposob rozgrywania potyczek. Chcialby zeby zostaly opublikowane nawet te drobne ustalenia, zeby w trakcie WB nie bylo przykrych niespodzianek. Co do wycofania sie z mapy, jaki jest np sens dalszej walki jezeli w 10 turze tracimy caly sprzet ppanc, a przeciwnik atakuje z wykorzystaniem broni pancernej, robi sie mala jatka. No coz ustalcie to we wlasnym gronie. Czy ktos opisal WB jako ciagly proces, w ktorym pojawiaja sie jakies zdarzenia na ktore trzeba znalezc wynik badz osobe w ktorej gesti bedzie jego podanie. Co sie dzieje gdy konczy sie potyczka z wynikiem minor victory ? Co sie dzieje gdy konczy sie potyczka z wynikiem tactical victory ? itd WYPISZCIE WSZYSTKIE REGULY I USTALENIA DLA WB, niech wszyscy gracze dostana szanse zapoznania sie z nimi.

16.05.2002
14:09
[83]

Tad [ Pretorianin ]

Mawik -> Jeśli o czymś nie ma w zasadach tzn. a - zostanie dopisane b - nie zostanie dopisane. W wypadku Twoich pytań nic nie zostanie dopisane do zasad. Zaczynając od podstaw. W WB nie mają znaczenia żadne flagi z poziomu CM. Ich obecność na mapie ma ułatwiać tylko i wyłącznie podział mapy na następną walkę. Poziom zwycięstwa w CM jest zupełnie nie istotny. Możesz mieć Major Victory albo Total, a Twój GD da Ci OPR że nie wykonałeś zadania i przegrałeś. Verstehts du ?

16.05.2002
14:48
[84]

Mawik [ Centurion ]

Nie, nie i jeszcze raz nie. W taki razie co bedzie wyznacznikiem ze Hex przeszedl w moje rece ??? skoro wynik nie gra roli ................. Jest to gdzies opisane bo pierwszy raz widze, faktem jest ze jestem ciut slepy wiec moze dlatego..............

16.05.2002
16:14
[85]

Piechur [ Centurion ]

Mawik --> Wyznacznikiem będzie sytuacja na wyższym szczeblu dowodzenia, to chciał powiedzieć Tad, jeśłi dobrze zrozumiałem. To Twój przełożony uzna, czy heks przeszedł w ręce (i napewno nie Twoje) czy nie, ponieważ tylko on będzie wiedział, czy Twój kolega obok nie dał dupy, i Twoja wirtuozeria na nic się nie zdała. Może byc więc tak, że pogonisz wroga, ale dowódca każe Ci się wycofać, bo inni zawalili. Albo odwrotnie - Twój mocniejszy przeciwniki, na Twoim heksie, wycofa się, i bynajmniej nie przed Tobą, ale dlatego bo tak mu kazali. Ty będziesz po prostu na jakimś szczeblu, nie musisz wszystkiego wiedzieć, i wszystkiego rozumieć - to zadanie dowódcy. Acha, i nie miałem zamiaru Cię pouczać.

16.05.2002
16:36
[86]

Tad [ Pretorianin ]

Heks będzie w Twoich rękach wtedy jak nie będize tam w ogóle jednostek wroga.

16.05.2002
16:43
[87]

Mawik [ Centurion ]

Robi sie coraz ciekawiej ................. Piechur -> Dzieki ci, w koncu ktos mnie oswiecil, a do tego trzeba miec mocna latarke.

16.05.2002
16:48
[88]

Tad [ Pretorianin ]

Dobra. Zasady na tyle co możliwe w obecnej chwili napisane. Kilka pierdółek może dojdzie jak sobie coś przypomnę. Niemieckie OB prawie gotowe. Dzięki pomocy kolegi Oskara dzisiaj powinno być dokończone. Czekamy zatem na dokończenie Niemców, gotowość Aliantów, podział na zespoły, zrobienie mapek kilku ważnych rejonów. Czyli ja obecnie czekam z resztą graczy.

17.05.2002
16:03
smile
[89]

Kłosiu [ Senator ]

Sorry za opoznienia, panowie, ale taki mialem pokopany tydzien. W ten weekend rozpisze szczegolowo aliantow, ustalimy rozmieszczenie sil i mozemy zaczynac.

25.05.2002
20:03
[90]

Tad [ Pretorianin ]

Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP_____(moge sie dopasowac do przeciwnika,bede mial duzo czasu) Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Klod TCP/ nie moze hostować Klosiu TCP Losiu TCP Nie moge hostowac jestem za maskaradą. Mawik TCP MGK PBEM Miker TCP/ nie moze hostować Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP hostuje, w tygodniu 18-24 w weekendy - roznie Rodzyn TCP / nie hoshcze Tad TCP Tlaocetl TCP IP:213.76.248.20 Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP Mam nadzieję, że to wszyscy gracze i o wszystkich mamy informacje jeśli nie mogą hostować. Gracze PBEMowi nie zapewnili że są w stanie w tydzień rozgrywać 30 turowe walki, zatem zostaną odrzuceni. Moja propozycja stron: Niemcy: Tad RM Totenkopf Oskarm Atryda Rami Klod Bula PiotrMx Pejotl. Alianci: Klosiu Woland Wangor Tlaocetl Miker Rodzyn Losiu RobertG Glazer jp2 Mawik Jak ktoś się z graczy nie zgadza proszę się zgłosić. Jeśli Klosiu zatwierdzi tą listę to takie składy będą obowiązywały.

25.05.2002
21:24
smile
[91]

Łosiu [ Prefekt ]

Dla mnie OK, wolałbym niemców, ale od bidy :-) może być - no ta jadymy z tym koksem.....

27.05.2002
09:31
[92]

Pejotl [ Senator ]

Łosiu -> jak chcesz możemy sie zamienić. Jak dla mnie troche w kiepskim momencie zaczyna sie WB - wolalbym zaczac w czerwcu...

27.05.2002
10:48
[93]

Mawik [ Centurion ]

A moze by tak w 60-ta rocznice.................. Panowie, gratuluje Wam refleksu.

27.05.2002
11:52
[94]

maras [ Pretorianin ]

Pejotl--> jeszcze bedziesz ich prosil, zeby sie wyrobili na czerwiec:-)

27.05.2002
12:15
[95]

Kłosiu [ Senator ]

Czyli Losiu przechodzi za Pejotla. Mysle ze Tad nie bedzie mial nic naprzeciw ;-)

27.05.2002
17:31
[96]

Tad [ Pretorianin ]

Ostateczna lista graczy z podziałem na strony: Niemcy: Tad RM Totenkopf Oskarm Atryda Rami Klod Bula PiotrMx Łosiu. Alianci: Klosiu Woland Wangor Tlaocetl Miker Rodzyn Pejotl RobertG Glazer jp2 Mawik . Dzisiaj postaram się mojemu zespołowi podesłać wszelkie informacje.

27.05.2002
17:33
[97]

Kapi [ Pretorianin ]

Panowie, czy mógłbym wkręcić się do WB jako rezerwowy ? Obojętnie po której stronie. Pozdrawiam

27.05.2002
18:16
[98]

Tad [ Pretorianin ]

Mógłbyś. Ale co to znaczy rezerwowy ? Mógłbyś dokładniej określić ?

27.05.2002
19:05
[99]

Kapi [ Pretorianin ]

Gram wtedy kiedy ktoś nie może, a nie chcecie opóżniać całej WB.

27.05.2002
19:26
smile
[100]

RobertG [ Chor��y ]

No to czekam na przydzial jednostek i rozkazy :-) Kiedy ruszamy?

27.05.2002
22:33
[101]

Tad [ Pretorianin ]

To się zgłoś jako gracz zasadniczy. Po co rezerwowy ?

27.05.2002
23:40
smile
[102]

Kapi [ Pretorianin ]

To w takim razie zgłaszam się do WB po stronie niemieckiej.

28.05.2002
00:18
[103]

Tad [ Pretorianin ]

Kapi grasz po TCP/IP ? A jeśli PBEMem to czy jesteś w stanie w tydzień odesłać tyle plików żeby rozegrać 30 turową walkę ?

28.05.2002
13:27
[104]

Kapi [ Pretorianin ]

Przez PBEM napewno się wyrobię. TCP/IP nie wiem, nie mam okazji sprawdzić - miałem ostatnio małą "reformę" i nie wiem czy mi wszystko działa.

28.05.2002
13:38
[105]

Tad [ Pretorianin ]

To sprawdź z łaski swojej.

28.05.2002
17:20
[106]

Kapi [ Pretorianin ]

Sprawdziłem, działa. Tylko nie mogę hostować.

28.05.2002
17:28
[107]

Tad [ Pretorianin ]

Zatem zostajesz dopisany do Niemców. Atryda TCP po 22 i w weekendy Bula TCP_____(moge sie dopasowac do przeciwnika,bede mial duzo czasu) Glazer TCP jp2 TCP między 10 a 14 w dni robocze tylko Kapi TCP/ nie moze hostowac Klod TCP/ nie moze hostować Klosiu TCP Losiu TCP Nie moge hostowac jestem za maskaradą. Mawik TCP MGK PBEM Miker TCP/ nie moze hostować Oskarm TCP, ale oszczędnie PAK PBEM Pejotl TCP PiotrMx TCP Rami TCP w nocy RM TCP / nie hostuje sobota niedziela 9-23 RobertG TCP hostuje, w tygodniu 18-24 w weekendy - roznie Rodzyn TCP / nie hoshcze Tad TCP Tlaocetl TCP IP:213.76.248.20 Totenkopf TCP wangor TCP woland TCP Składy: Niemcy: Tad RM nie hostuje Totenkopf Oskarm Atryda Rami Klod nie hostuje Bula PiotrMx Łosiu nie hostuje Kapi nie hostuje. Alianci: Klosiu Woland Wangor Tlaocetl Miker nie hostuje Rodzyn nie hostuje Pejotl RobertG Glazer jp2 Mawik .

28.05.2002
18:34
smile
[108]

Rodzyn [ Centurion ]

I chciało się wam tak długo czekać na załadowanie tej strony ;-) Proponuję zamknąć jużten rozdział i podąrzyć dalej. Następna część pod adresem:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.