
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Quake 4
Już jutro światło dzienne ujrzy Quake 4, a na forum nic się nie mówi. Zrzędzenie jedynie w komentarzach do newsów. Aż dziw bierze... :)
Actimel [ I am what I am ]
Jutro już będzie dostępne w Polsce?
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Byłoby miło, ale nie. U nas oficjalnie w... grudniu. Trzeba ściągać z Anglii, a to drogi wydatek. Sprowadzenie wersji kolekcjonerskiej (widocznej na zdjęciu), kosztuje około 270 złotych.

Actimel [ I am what I am ]
UVI -->> To co mi nadzieję robisz :> ? Pogadamy, jak będzie dostępna w Polsce :)
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Jak widać zmienili wskaźniki u dołu ekranu. I dobrze.

Immothep [ Errare humanum est. ]
UV czyżbyś już miał?

ronn [ moralizator ]
Miejmy nadzieje, ze bedzie rownie dobre jak Daikatana ;-)
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Immohtep ---> Nie. Wciąż czekam.
vult-q3 [ Konsul ]
tu jest troche screenow
https://zombie.planetdoom.gamespy.com/shots/quake4/
https://members.iinet.net.au/~fias_co/Quake4/

ossa201 [ Generaďż˝ ]
To licze że gdzieś za tydzień pojawi się demo !! !!

ossa201 [ Generaďż˝ ]
I chociażby dlatego mi szkoda na FEAR bo wiem że Quake będzie prawdopodobnie dłuższy a do tego nie zmieniony dobry stary multi.

plastek [ Centurion ]
Thnx U.V. Impaler ze utworzyłes ten wątek o Quake 4 nie mogę się gry doczekać każdy fan Quake 4 powinien w to zagrać czyż nie U.V.:),Powiem jedno gra jest gorsza od FEAR nieznacznie bo Fear ma wiecej pierdól:) ,cóż a Quake 4 to akcja, akcja, makabryczne sceny oraz MP.Za to się kocha Quake 4:) Przecież to panowie z RAVEN SOFTWARE!!!!(SOF I i II,Jedi academy:) stworzyli grę!!!!

MasterDD [ :-D ]
Az nie wiem co napisac... :-/
Czekam, moze nie tak niecierpliwie, ale czekam.
Do tej gry podchodze z dystansem. Nie chce sie napalac i rozczarowac, wole sie niczego nie spodziewac i byc moze czyms milym mnie zaskocza - choc w to watpie, gralem w F.E.A.R'a.

Coy2K [ Veteran ]
plastek a grałeś chociaż w tego Quake'a IV żeby głosić takie rewelacje ?

MasterDD [ :-D ]
plastek => To juz sa fani Q4? :o
Z tego co wiem ,to gra nawet nie wyszla, nawet w necie.

ossa201 [ Generaďż˝ ]
Silnik Dooma 3, konynuacja hitu multiplajerowego !! To samo mówi za siebie !! Nie trzeba grać żeby wiedzieć że gra będzie dobra, to samo jest z GTA ale ono już mi się znudziło.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
U mnie brak ciśnienia. Jutro będę miał F.E.A.R. i szczerze powiedziawszy, bardziej interesuje mnie na razie dzieło Monolith Productions.
Stranger [Gry-OnLine] [ CTU Operative ]
MasterDD --> Pff zadna nowosc... nawet te gry, ktore nigdy nie wyjda (DNF) tez maja swoich wiernych fanow... a co dopiero takie jak Q4 ;)

kil69 [ Generaďż˝ ]
Ja za bardzo nie wiem na co czekam bo jak nie patrzeć to wyjdzie w najbliższym czasie sporo niezłych FPS-ów takich jak FEAR, UT 2007 czy wspomniany Quake 4 więc nadzieja jest taka że wszystkie te gry będą fajne i będzie można w nie sobie nieźle zagrać :))

olo_7 [ Konsul ]
mi tam sie nie podoba żadna z części Quake
ZatoX [ Centurion ]
ossa201 - ja uwazam ze silnik HL 2 by byl lepszy ,lepsza grafika by byla i mniejsze wymagania

Arxel [ Dj Arxel ]
mi zawsze seria quake kojarzyla sie z sieka na multi :)
no coż... poczekamy sobie jeszcze...
DUNCAN_83 [ Chor��y ]
Ja tam chcę zobaczyć DM 17 na enginie dooma 3. Dla mnie to jedna z najlepszych (jeśli nie najlepsza) mapka mp - mam nadzieję, że wersja z q4 będzie tak samo udana jak ta z 3.
Stranger [Gry-OnLine] [ CTU Operative ]
A tak swoja droga, czytajac posty osob takich jak ossa201 odnosze wrazenie, ze sa takie gry, ktore zawsze dobrze sie sprzedadza. Podobnie jest z FIFA 2K6... wiekszosc osob "znajacych sie" na grach ostro po niej jedzie, a i tak cieszy sie spora popularnoscia i uwielbieniem ze strony mlodszych stazem graczy... Nie zebym mowil, ze Q4 bedzie niewypalem, ale z cala pewnoscia zdobedzie spore grono slepo zapatrzonych wen fanatykow.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-17 20:20:40]

ossa201 [ Generaďż˝ ]
No nie powiedział bym że HL 2 ma lepsza grafike, a co do silnika Dooma to popatrz i przyrównaj go do tego z FEAR. W Doomie mam 50 FPSów w 1600 x 1200 w FEAR mam tyle FPSów w 1024 x 768.
Mortan [ ]
Mnie Q4 odrzuca samym wygladem, rownie dobrze moglby sie nazywac doom 3 i 1/2. To nie moj klimat, nie taki wyglad broni, stowrów otoczenia. Coz mowi sie trudo, nie ta to inna gierka.

MasterDD [ :-D ]
Stranger => Dziwni ludzie :D
kil69 => hehe, a UT2k7 nie wychodzi czasem za rok? Jak nie wiecej? :D
DUNCAN_83=> Najlepsza mapka do MP to Q2DM1 - The Edge. Zapytaj sie taty, tez Ci to powie ;-)
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Stranger ---> Myślę, że błędnie podchodzisz do sprawy. Seria Quake - rozwijana przez lata - ma ogromną rzeszę zwolenników. Nie ma się co czarować - "jedynka" ustanowiła pewne standardy w potyczkach internetowych, sukcesywnie były one rozwijane i dlatego własnie większość ludzi deklaruje chęć kupienia gry tylko i wyłącznie dla trybu multiplayer. A jeśli faktycznie niewiele zmienią w mechanice w stosunku do "trójki", to będzie murowany hit, bez względu na jakiekolwiek wypowiedzi jakichkolwiek użytkowników.
ZatoX [ Centurion ]
ossa201 - ty chyba kpisz mowiac ze hl 2 ma gorsza grafe od dooma 3 , kazdy wie ze ma lepsza a co z tym porownanime do fear to cie nierozumiem , co ma do tegofear ? fear zjebanie michodzi w porownaniu do dooma 3 czy hl 2 , w hl 2 gram ze wszystkim na maxa ,tylko aa mam x 2 w dooma 1024 i detale na high i aa x 2 a w fear 1024 i prawie wszystko na minimum , nie ma mowy o aa bo tnie sie wtedy jak cholera , tzn zwalnia
DUNCAN_83 [ Chor��y ]
Stranger [Gry-OnLine] --> Gdyby nie było PESa to fifka byłaby najlepszą piłką do pogrania - więc nie dziw się wysokiej sprzedaży, tym bardziej, że jak zwykle EA wykupiło pełną licencję. PES jest najlepszy - to fakt! Ale nie należy zapominać, że zaraz za nim jest fifa.
Co do q4 to na pewno nie będzie słaby. Za grafę odpowiada engine dooma 3, a grywalność zapewniają panowie z RAVENa - na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu, ale już teraz można powiedzieć, że gniota nie wypuszczą.
ossa201 [ Generaďż˝ ]
No o tym mówie że FEAR ma duże wymagania, a ktoś mówi że Doom ma straszne.
futureman [ Pretorianin ]
czy na pewno jutro wychodzi quake 4 ? ciekaw jestem na ilu cd będzie ta gra a może na dvd ?
DUNCAN_83 [ Chor��y ]
ZatoX --> Nie ulega wątpliwości, że Doom 3 graficznie przebija HL2. Mimo całego szacunku, jaki mam dla HL-fa, nie może on rywalizować pod względem grafiki z enginem dooma 3. Ten drugi jest o wiele bardziej zaawansowany graficznie (choćby wykorzystany na szeroką skalę normal mapping) i widać to na każdym screenie lub w akcji. Polecam obczajkę "Resurrection of Evill" na dobrej karcie - działa szybko i wygląda fantastycznie, zaś SIN II to dzisiaj przeciętniak graficzny. Wg mnie engine dooma 3 jest bardzo niedoceniany - a szkoda.
Kentril [ fechmistrz ]
U.V. Impaler > ile koszytuje wersja nie-kolekcjonerska z Angli? chętnie bym sobie zamówił.
futureman [ Pretorianin ]
"fear zjebanie michodzi w porownaniu do dooma 3 czy hl 2 , w hl 2 gram ze wszystkim na maxa ,tylko aa mam x 2 w dooma 1024 i detale na high i aa x 2 a w fear 1024 i prawie wszystko na minimum , nie ma mowy o aa bo tnie sie wtedy jak cholera , tzn zwalnia "
... o to na moim sprzęcie (sempron 2600, gigabyte radeon 9550 128Mb 128bit 512Mb Ramu) mogę nie pograć albo pogram na low detalach a byłem pewien że fear będzie mi chodził na medium - ale zobaczymy jak w końcu będę miał grę i ją uruchomię
ZatoX [ Centurion ]
DUNCAN_83 - no sory ale mi graficznie o wiele bardziej sie podoba HL2 , lepiej wygladaj budynki postacie , bronie i wogole , w doomie jest za to dobry klimat grozy a grafika jest taka jakby plastikowata , co nie zmeinia faktu zejest dobra , ale nie na tyle by przebic u mnie grafike jaka oferuje hl2 , a w RoE gralem i jakos wyglada tak samo jak doom 3 jedynei dodano nowe opcje bronie itp , nie wiem czemu wedlug ciebie nie moze on rywalizowac z hl 2 , co w nim lepszego ? oswietlenie i cienie ? uzasadnij troche swoja wypowiedz a nie psizesz raczej ogolnikowo
ossa201 - ma bardzo duze wymagania

MasterDD [ :-D ]
DUNCAN_83 => Silnik D3 jest doceniany. Powstaje pare gierek na owym silniku, np. Prey.
Widzialem filmik z tej gry, wgniata w fotel. Zapytaj sie Chester'a :D
Xazaxus [ ka Neophyte ! Love God ]
To zapewne będzie jedna z niewielu gier, którą kupię w ciemno. :) Chociaż i tak najlepsza jest dla mnie pierwsza część serii.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Kentril ---> 27.99 funtów na Gameplay'u. Tylko wersja DVD.
Coy2K [ Veteran ]
engine dooma jest plastikowy... co najwyżej oświetlenie robi wrazenie, ale cała reszta na czele z teksturami nijak sie ma do grafiki HL2... między innymi dlatego nie zagram w QIV bo jak juz Mortan powiedział od Dooma 3 to sie praktycznie niczym nie rozni... i nie przekonuje mnie fakt, że to na tym samym enginie... na enginie Q3 wyszła masa gier, każda inna od poprzedniej i nie dało sie poznać że silnik jest ten sam tylko modyfikowany... tu wygląda jak dodatek do D3, na ktory nie mam zamiaru tracic ani czasu ani pieniedzy

Kentril [ fechmistrz ]
spoko. parę dni i zamawiam.
z resztą- komu by się chciało czekać na jakąś lewą polską wersję do grudnia?;)
DUNCAN_83 [ Chor��y ]
ZatoX-->Po pierwsze oświetlenie (dużo lepsze),
2. zupełnie inny wygląd materiałów (nie składają się tylko z tylko z tekstury i bumpów) - wyglądają, jak to określiłeś plastikowato, ale zobacz na materiały z next-genów tam wszystkie tak wyglądaję (tylko dużo ładniej:)
3. większa ilość efektów (zaginanie obrazu wygląda git i występuje też w doomie 3, a nie tylko RoE) - przypatrz się rozbłyskom jak imp rzuca fireballa lub popatrz przez grube szkło
Masz jednak rację, że silnik hl2 nadawał się do tej gry, zaś dooma idealnie pasuje do ciasnych pomieszczeń i futurystycznych baz.
Zaletą obu jest szybkość działania - pomyśl co by było gdyby stworzyć na doomie gierkę, która chodziłaby tak jak UT2007 (Dwa GF 7800 w sli - 19 fps) mielibyśmy graficzną ucztę.
ZatoX [ Centurion ]
DUNCAN_83 - szybkosc dzialnia , hmmm w doomie ta szybkosc byla / jest troche mniejsza a nadal ok , nie to co w fear
przyznaje ze fekt patrzenia przezgrubsze szklo robi wrazenie , tak samo ten ogien i jakby znieksztalcanie sie obiektow gdy pociski impa leca :) ale uwazam zejednak hl 2 ma lepsza grafike w wiekszosci aspektow
Mistrz Giętej Riposty [ Zrób koledze naleśnika ]
Mnie ciekawi czy animacje sa na tyle naturalne, ze ludzik potrafi, jak na tym powyzszym obrazku, usiasc sam kolo sciany gdy jest ranny i oczekiwac omocy medyka, czy to tylko kolejna preskryptowana scenka ?
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Rozumiem to, że jednym podoba się bardziej ogólna oprawa wizualna Half-Life 2, innym Doom 3. To przecież rzecz gustu. Ale nie da się ukryć, że to właśnie produkt id Software zostawia w tyle Source pod względem technicznym, a co za tym idzie, w grafice. Carmack i spółka zastosowali mnóstwo sztuczek, np.
Projekt potworów. Najpierw High-Polygon (czasem nawet 1.5 miliona trójkątów - Cyberdemon), wraz z teksturami. Taka Vagary została zrobiona z 350.000 polygonów. W grze tak naprawdę jest ich zaledwie 4000 (Low-Polygon) - całą robotę odwaliły właśnie tekstury z pierwszego projektu, które wraz z bump-mappingiem i ręcznie nanoszonymi poprawkami sprawiają, że model wygląda świetnie, mimo iż ma raptem 4000 polygonów. Takie sztuczki daje właśnie silnik Doom 3.
Podobne sztuczki dotyczą projektów poziomów. W książce "The Making of Doom 3" pokazane jest krok po kroku, jak powstają drzwi. Tak naprawdę nie posiadają one żadnych wgłębień. Dopiero światło powoduje, że wyglądają one bardziej realistycznie i nie są płaskie. Są tu zresztą screenshoty tych samych drzwi w zalezności od różnych źródeł światła. Za każdym razem wyglądają one nieco inaczej.
W ogóle dużo ciekawych rzeczy można się z tej książki dowiedzieć.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-17 21:12:46]

Mortan [ ]
U.V. Impaler --> Ae fekt jest taki, ze wiekszosc graczy bardziej sie podoba Hl2 niz D3 i zadne argumenty o silniku, technicze programowania, tego nie zmienia, bo to ise odbywa na zasadzie - fajna gra - niefajna gra. Nikt chyba nie gra w Dooma mimo iz mu sie nie podoba, tylko dlatego ze jest iles tam tysiecy polygonów ? A w ogole co to jest ku** polygonów :-) To tak jak z tym bardzo starym dowcipem, gdzie dziecku pokazują jakis supernowoczesny komputer, ktory zajmuje ze dwa pokoje, moze wykonowac niezliczoną ilosc operacji na sekunde, a on zadaje proste pytanie: Czy da si tam tym kwaka odpalic
^JUNKERS^ [ 126 p ]
Mortan -> I tu się mylisz. Gameplay tak jak engine, zależy od gustu. Więc fanatyków HL2 prosze o nie wmuszanie komuś jego "poglądów", tak samo ja mogę Ciebie przekonywać że engine Doom3 jest lepszy, bo mi przypadł do gustu bardziej.
PS: Wiedziałem że temat zjedzie na kłótnie typu : Doom3 vs. HL2 lub Q4 vs. Fear.
Imho Fear nie dosięgnie do pięt Q4 !
ronn [ moralizator ]
Wedlug mnie grafika HL2 przedstawia sie lepiej niz Doom'a 3. Niezaleznie od tego, ile w tym ostatnim bylo super-hiper-duper efektow.
Mortan [ ]
Oczywiscie ze zalezy od gustow, przeciez ja tego nie neguje, tylko wydaje mi sie ze jakby dac ludziom wybor - dostajaecie za darmo jdna z dwoch gier, to wiekszosc wybralaby half life2
Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]
U.V. Impaler --> No właśnie, silnik D3 składa się z takich "oszustw" co jednak pociąga za soba różne minusy, jak np. niska rozdzielczość tekstur, ponieważ sam mapping zżera masę pamięci. Starczy obejrzeć jak beznadziejnie wygląda wiele z tekstur D3 po rozjaśnieniu pomieszczeń.
Doom wygląda świetnie bo nic tam nie widać, ma ładne oświetlenie ale kiedyś czytałem dokładne porównanie silników HL2 oraz D3 i ten pierwszy miał przewagę pod wieloma względami, D3 ma swoje bardzo duże plusy ale cały się składa z takich "sztuczek".
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Wręcz przeciwnie, masz absolutną rację. Ale w jaki sposób zmierzyć, który silnik jest lepszy, jak nie kwestiami technicznymi. Wiesz dlaczego scena w Doom 3 kuleje, a silnik jest niepopularny? Bo swobodnie w jego środowisku jest w stanie poruszać się tylko Carmack i jego klika. Najwięksi maniacy, którzy już od ponad roku próbują stworzyć jakiekolwiek konwersje dają sobie spokój - obsługa edytorów jest trudna i pochłania mnóstwo czasu na dopracowanie wszystkich szczegółów. W tym momencie pod znakiem zapytania stoi rozwój sceny skupionej wokół Quake 4. Jeśli nie będzie prostszych narzędzi, to nikt większych modyfikacji robić nie będzie.
Żeby było śmieszniej, ten silnik ma naprawdę spore możliwości. Wystarczy spojrzeć na zwiastun Enemy Territory: Quake Wars. Ludzie płakali, że engine potrafi generować jedynie małe pomieszczenia. Magic Carmack usiadł do komputera i zmodyfikował go. Da się? Da.
My gracze porównujemy ostateczny efekt. Nie podoba nam się mroczny, industrialny klimat, a wolimy obrazki rodem z naszych osiedli? No to bardziej przypadnie nam do gustu Half-Life 2. I jest to zrozumiałe. Ale dlaczego przy okazji porównuje się silniki obu gier, które właśnie pod względem zastosowanych sztuczek programistycznych i efektów dzieli przepaść?

MasterDD [ :-D ]
Imho Fear nie dosięgnie do pięt Q4 !
Tez mamy 13 lat i nie lubimy chodzic do szkoly :-|
PS: Wiedziałem że temat zjedzie na kłótnie typu : Doom3 vs. HL2 lub Q4 vs. Fear.
Zadnych klotni nie ma. Jedynie Ty dorzucasz benzyny do ledwie palacego sie ognia ze swoimi wywodami na temat Q4.
^JUNKERS^ [ 126 p ]
MasterDD -> Wyraziłem swoją opinie, Ty uwielbiasz Fear, mi się nie podoba. Proste?
A chyba sie pogniewamy ... Naprawde uraziłeś mnie "Tez mamy 13 lat i nie lubimy chodzic do szkoly :-|" - To widocznie Ty nie masz 13 lat, bądz brakuje Ci wykształcenia.
Ja nie siedze jak Ty 24H. na forum, więc o dziecinarstwie mogę mówić na odwrót.
Dla mnie Q4 będzie lepszy, ponieważ Fear kompletnie nie przypadł mi do gustu. Kwestia gustu? A nie wyzywanie od szczyli.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Ludzie, dajcie sobie spokój z tymi szczeniackimi tekstami. Jeden lubi ogórki, drugi ogrodnika córki.
MasterDD [ :-D ]
^JUNKERS^ => Nie uwielbiam Fear'a. Nie siedze rowniez 24h na dobe na forum.
Nie chodzi mi rowniez o to co bedzie lepsze, tylko w jaki sposob to zapowiadasz.
Imho Fear nie dosięgnie do pięt Q4 !
O nic wiecej mi nie chodzilo. Ide zapalic, have a nice day ;-)
Mariokwas [ Pretorianin ]
Śmiać mi się chce jak czytam te bzdety typu silnik doom 3 lepszy od hl2, nie jestem fanem ani 1 ani 2 gry ale technologicznie hl2 jest lepszy od dooma , przede wszsytkim postacie w doomie mają srednio 2 tys z groszem polygonów czyli jak z przed paru lat( i niewiele więcej niz np Carl J z gta sa :D), postacie z hl od 4000 do 7000 zgroszem, w domie sa noraml mapy i to one maskuja ochydny wyglad postaci i nietylko, jakby z calej tej gry zdjac wszsytkie noram mapy to wygladala by bez mala jak quake 2, w hl2 sa równiez noraml mapy ale one niczego nie maskują tylko "dopieszczeją", a propo noraml map nie wiem czy wiecie ale blood rayne 1( tak 1 nie 2) kozystala juz z noraml map i to na szeroką skale a był to rok... hehe zagadka, wiekszosc obiektow w tej grze korzysta z noraml map :), także noraml mapy to nie żadne doomy i hl2 tylko własnie blood rayne 1( a byc moze jeszcze jakas gra wczesniej z tego kozystała), jadąc dalej shadery wszelkiej masci wystepują w doomie i hl2, tyle ze w hl2 są duzo lepsze( nie będę sie wdawał w szczegóły ci co grzebją w grach napewno to wiedzą), fizyka wiadmo to domena hl2( tyle ze z havoka kozystalo juz sporo gier w czesniej) w domie jej nie ma, textury w doomie są smieszne tak naprawde to takie textury mógłby zrobic pierwszsy lepszy lump wystarczy ze zerzygałby sie zeskanował to i juz textura twarzy gotowa, animacja tu niewątpoliwe przewage równiez ma hl2 kozysta z morfingiem twarzy dzieki temu mamy realistyczną mimikę, wracjąc jeszcze do shaderów niewiem czy ktos zwróci uwage na to ale shader oczu w hl2 to istne mistrzostwo, to nie jest zwykła textura oka, to nie jest obracanie sie galki ocznej, to duzo bardziej i realistyczniej zrealizowana technologia( ale zduzo by tu bylo pisania otym grunt ze nie ma czegos takiego w doomie i nie tylko w nim). Tak jeszcze od siebie dodam ze w vampire masquarade bloodlines ( na silniku hl2) postacie mają od 7000 do 12000 polygonów i wsumie wszystkich ich jest ponad 100w calej grze. Moża by tu jeszcze tony porównan dać przy któych niestety doom 3 to technologidcznie kiszka w dodaku nieby robiąca krok do przodu a tak naprawde 2 do tyłu. Dla osłody skrin posaci z domma : )))
Mariokwas [ Pretorianin ]
2

pr0fane [ Konsul ]
Mariokwas<--uwazaj, zaraz zostaniesz wysmiany przez wiadomo kogo.I na pewno pojawi sie zdanie ze tredi jest mowic ze doom 3 jest do dupy:))
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Nie dość, że idiota, to jeszcze prorok.
Mariokwas [ Pretorianin ]
tu jeszcze skrin postaci z vampire ma ok 8000 polygonów, ten idota to do mnie czy koło mnie?

pr0fane [ Konsul ]
Mariokwas <--- oczywiscie ze do mnie, bo na twoje argumenty nie ma co napisac:))

piokos [ Mr Nice Guy ]
To jest moje oficjalne zdanie o Q4 i będę sięjego trzymać :P,
już to pisałem, powtórzę:
"14.10.2005 | 12:36
Kiedy Wy to w końcu zrozumiecie. Single player do Quake'a jest tylko dodatkiem.
Quake jest do gry po sieci, tak zawsze było, jest i będzie. Nawet jeśli zamysł i zapewnienia twórców będą inne.
Jeśli multi w Q4 będzie tak dobre jak w Q3 to możemy spodziewać się przeboju"
P.S. Plakat z logo Q1 wisiał do 2003r. (do czasu remontu mieszkania :))
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-18 00:00:15]
Mariokwas [ Pretorianin ]
sorry za podwójny post, postac ta powyzej oczywiscie bez noram map jest :), co do tego co jest trendy a co nie, to ja wyraziłem swoja opinie o silnkach, sprawa samych gier to juz indywidualne updobania , mnie sie akurat zadna z nich nie podobala, hl2 nie dorównuje hl1, graficznie a jakze do przodu ale merytorycznie do tyłu, doom no cóż rąbanka, szkoda bo mozna bylo zrobic klimatyczną klaustofobiczną gre która by ostro straszyla i miała wkrętke ale tu akurat sporo osob uznalo ze to jest tak jak w porzednich czesciach i im to pasuje, dla mnie grą świetną i do tego która zawierającą te wszsytkie nowinki technologiczne sa kroniki riddicka : ), pokłądam jeszcze nadzieje w fear ale to sie okaze mam juz złe przeczucia
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mariokwas ---> Wybacz, że przepisane, ale nie dysponuję skanerem:
"The process of creating character in Doom 3 is more like creating both a computer generated (CG) movie and a game than creating characters for just any other computer game. Lead artist Kenneth Scott and artist/modeler Seneca Menard must first create ultra-high-polygon models of each character. These can be in the neighborhood of 350.000 polygons - sizes that rival characters in prerendered CG movies. Kenneth has also added another layer of detail to many of the characters with a tool known as ZBrush, pushing polygon counts on some characters to well over 1.5 million. At the same time, the artists must create a low-polygon version of the same character that will represent the actual model used in the game. Not until both of these models are created can the artists begin to see their creatures in the game.
These ultra-high polygon 3D models are used to generate what is known as the "normal map" - a 2D representation of the high-poly model that is then applied to a lower-polygon model in the Doom 3 engine. The resulting in-game is a low polygon character running in real time with the appearance of the original 1.5 million polygon model."
Jesli będziesz miał okazję polecam zaglądnąć Ci do książki "The Making of Doom 3" na strony 74-75. Jest tam zaprezentowany proces powstawania jednego z potworów - w podobnych ujęciach jak obok. Wierz mi, nikt nie robił tam postaci na bazie 1.800 polygonów - a tyle właśnie zawiera widoczny tam stwór.

pr0fane [ Konsul ]
no o riddicku ja tez pisalem w jakiejs poprzedniej wymianie zdan z panem UVI, i tak samo powiem teraz ze silnik riddicka jest co najmniej 2 razy wydajniejszy od tego doomowego zolwia.
No ale do niektorych nic nie przemowi:)
Swietny jeszce byl mimo wszystko silnik far cry, ale to juz calkiem inna bajka

MasterDD [ :-D ]
pr0fane => Co zes sie tak UVI'ego uczepil? :o
Dajcie sobie spokoj, niedlugo wychodza piekne gry, a Wy sie klocicie.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mariokwas ---> Piszesz, że bez "normal map" potwory nie wyglądałyby tak, jak prezentują się na ekranie. Ale przecież o to właśnie chodzi. Redukcja nadmiernej ilości polygonów, gdyż nie są one potrzebne? "w domie sa noraml mapy i to one maskuja ochydny wyglad postaci i nietylko, jakby z calej tej gry zdjac wszsytkie noram mapy to wygladala by bez mala jak quake 2" - pewnie żeby wyglądała, ale po to jest "normal map", żeby pozbyć się balastu.
OldDorsaj [ Generaďż˝ ]
piokos--->dziwne,widzisz dla mnie singiel z Q2 był jednym z najlepszych a Q4 ma byc jego kontynuacją i dlatego czekam niecierpliwie na te grę-a multi mam głęboko w d...,moze Ty w końcu zrozumiesz że są ludzie którzy nie grają non stop w multi a czasem nawet wcale jak np ja.
Mariokwas [ Pretorianin ]
U.V. Impaler -- na tym polega włąsnie cała tajemnica noraml map robisz obiekt z malej ilosci polygonow nastepnie obiek z np 1,5 milonów czyli hi poly genrujesz normal mape i dzieki temu low poly obiek nasaduje ten hi poly, tyle ze w doomie przegieli, postac ma srednio 2 tys to jest za malo widac wyraznie kwadratowe głowy itp, w hl2 równeiz są normal mapy ale one wespól z modelami mid poly dają lepszy efekt niz kwadratowe postacie z dooma, jesli nie wierzysz ze te postacie doomwe tyle maja to zapodam ci skrin z polycountem i sam zobaczysz, pozatym te postacie ktre dalem na skrinach wyjąłem z gry nic przy nich nie robilem, tak wygladją. Kurde mamy zaraz 2006 rok a taka gra jak doom pod w zgledem polycountu cofa sie wstecz, noraml mapy jak juz pisałem byly w blood rayne 1, sporo gier na ps2 ma postacie ktore sredni skladja się z 10 000 polygonów chodzby resident evil, bijatyki i sporo innych

Cainoor [ Mów mi wuju ]
OldDorsaj ---> To masz podobnie do mnie. Uważam single w Q2 za najlepszy w historii FPS. Składa się na to wiele czynników (być moze fakt, że krótko po nim przestałem grać w FPP hehe;). Czekam na Q4 właśnie ze względu na single. Doom 3 mi się bardzo podobał i jeśli Q4 będzie do niego choź trochę podobny - dla mnie bomba. W multi nie mam czasu grać, ale oczywiście trochę spróbuje.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mariokwas ---> Ależ ja wierzę w to, gdyż autorzy zupełnie się z tym nie kryją twierdząc, że np. postać jednego z bossów ma zaledwie 4000 polygonów, a model hi-poly został zrobiony z 350 tysięcy. Problem polega na tym, że jeśli zapodasz obrazek, na którym nie użyto "normal map", to będzie on wyglądał biednie - przecież to jest całkowicie logiczne, ale nie stanowi koronnego argumentu.
Mariokwas [ Pretorianin ]
nie no według mnie normal map jest po to zeby dodac mid poly postacion i otoczeniu jeszcze wiecej realizmu, a nie np z kwadratu zrobic imitacje kulki, lepiej zrobic np zw przyblizeniu kulke dac noraml mape i miec juz praktycznie idealną kulke ;), moze to nie najlepszy przykłąd ale chodzi mi tylko o proste pokaznie tego
OldDorsaj [ Generaďż˝ ]
Cainoor--->mnie też się Doom 3 podobał,choć HL2 i Far Cry troche bardziej,zaś co do dyskusji o enginach to jestem zaskoczony-myslałem że silnik z D3 jest o tyle bardziej zaawansowany że nikomu nie przyjdzie do głowy twierdzic ze jest gorszy od HL2,choc jak napisałem HL2 cenię jeszcze wyżej jako grę
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mariokwas ---> Wydaje mi się, że to jest jak najbardziej wykonalne. Problem polega na tym, że przy zwiększeniu liczby polygonów (wszak ustalenie takiej a nie innej liczby wynikło z pewnego kompromisu), mało kto mógłby oglądać grę w Ultra Quality.
Mariokwas [ Pretorianin ]
OldDorsaj -- a no widzisz mnie przyszlo i ma do tego podstawy, tak samo jak utarło sie ze hl2 ma super fizykę jakiej jeszcze nie bylo, a to jest havock który był juz wykorzystany w dziesiątkach gier, tak samo sie utarło ze doom3 to jest technologiczny kosmos i pionier na tym polu a tu guzik , normal mapy to blood rayne 1, shadery mamy juz od dawna chcby w ut 2003 , moze nie jakies super zwansowane ale to chyba jedna z pierwszsych gier ktora oferowala taką mozliwosc( mogę sie mylic) take nie ma to jak bajki i legendy, ale tak to jest ze pewne sprawy jak sie zakozenia to mimo ze nie są prawdą to juz za taka uchodzą do końca

ossa201 [ Generaďż˝ ]
Wtedy nawet low detale by nie pomogły bo ilość poligonów zerzarła by klatki na sekunde w bardzo szybkim tępie, dlatego programiści męczą się nad teksturami a nie na ilości poligonów porównywalnych z ilością tych które miał Shrek.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mariokwas ---> Jeszcze jedna rzecz. Na jakich ustawieniach grafiki grasz w Doom 3 skoro twierdzisz, że wyjąłeś te modele wprost z gry?
OldDorsaj [ Generaďż˝ ]
Mariokwas--->ale ja nie sądziłem tak bo się tak utarło tylko po zgraniu w obie gry i zobaczeniu na własne oczy jak wygladają-nie chce się kłócić i nie pisze że mam rację,po prostu dla mnie było to widoczne od razu i oczywiste
ossa201 [ Generaďż˝ ]
Ty i nieważe czy w grze postać ma 9807068 poligonów i lekkie tekstury czy dopiesczone tekstury i 7 poligonów, liczy sie efekt końcowy a tez porównując Dooma 3 do HL 2 jest wiele lepszy na korzyść Dooma.
Mariokwas [ Pretorianin ]
U.V. Impaler sądze ze mozna by zwiekszyc polycount i mogłaby chodzić z powodzniem , podam taki przykłąd moze głupi moze nie, wozy do gta niektre wozy ktore mozna scignac z netu maja ponad 100 000 ( tak nie pomyliłem sie) polygonow, wstawjaąc je do gry i to wi liosci kilku nie uswiadczysz jakies spaku mocy, gra dzial noramlnie, nasmieszniejsze ze praktycznie wtedy znikaja z ulc te low poly wozy a jezdza same hi poly : D, kiedys zrobilem sobie postac miala pona 30 000 wstawilem sobie do gta i gra smigala bez zaciec a nie ma jakiegos super wypasa sprzetu, takze spoko luz, problem dooma to to ze ta gra jedzie na samych shaderah tam nie uswiadczysz zdaje sie zwyklej textury i to byc moze w połączeniu z modelami z wiekszej ilosci polygonow mogłoby powodowac ze dzialaby by wolniej, tak mi to jeszcze przyszlo do głowy
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mariokwas ---> Odnośnie tekstur masz pewnie rację, bo o użyciu shaderów w uzyskaniu końcowego efektu, można we wspomnianej przeze mnie książce również sporo poczytać. Generalnie jestem ciekaw, czy zmieniłbyś zdanie w kilku kwestiach po jej lekturze, zwłaszcza, że o rozmaitych niuansach technicznych rozpisują się tam na kilkadziesiąt stron.
Mariokwas [ Pretorianin ]
U.V. Impaler -- to na jakich ustawieniach to nie ma znaczniea w kontekscie wyjmowania postaci, lubie grzebac w grach itd, jak chcesz pogrzebac w doomie to zaden problem nie ma tam nic tirudnego, potrzebny jest np 3ds max, skrypt do importu postaci z dooma i rar do otwierania pak'ów w których sa postaci i textury, mozesz bez problemu to wszsytko na sieci znalezc jesli oczywisci cie bawi tak zabawa, mnie tam bawi to nie pierwsz gra któą sobie ogladam od podszewki,
ossa201 , OldDorsaj -- wpewnym sensie moge sie zgodzic z tym ze nie wanze jak cos zrobiles jesli osiągnąłes efekt to tylko to sie liczy, to jest w sumie 100% sukcesu bo tak naprawde to jak to wszsytki dziala naprawde intersuje tylko niektórych, ogólnie liczy sie efekt, tyle ze w doomie napradę irytowały mnie szczególnie te kwadratowe głowy i sciany z których niby cos wystawal a tak naprawde byly płaskie,
Mariokwas [ Pretorianin ]
U.V. Impaler--heh no napewno dowiedzialby sie jeszcze sporo ciekawych rzeczy, jakims guru od tych spraw nie jestem, ale intersuję sie tym, sam zajmuje sie grafiką komputerową głównie 3d takze temat nie jest mi obcy, na forum zadko piszę ( dzis wyjątkowo : )), ale czasem ja dojze jakis wątke w który cos tam jest poruszane co według mnie jest hym ten teges to sięczasem podłączam, geralnie nie płynę z nurtem a w grunice rzeczy pod prąd ; )
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mariokwas ---> Nie, to nie dla mnie - nie mam na to ani czasu, ani specjalnej ochoty. Generalnie o kwestiach technicznych tylko czytam, o ile ktoś zdobędzie się na zaprezentowanie jakiegoś fachowego tekstu.
Co do płaskich ścian, wspominałem już o tym wyżej, ale akurat w moim przypadku nie uważam tego za cechę negatywną. Ważne, że efekt finalny jest bardzo dobry i złego słowa tu powiedzieć nie mogę. Zakładam, że w przypadku Quake 4 silnik przeszedł małe przeobrażenia, no ale o tym będziesz mógł pewnie sam się przekonać, jak Ci się zachce w niej grzebać. A pewnie zachce, skoro Cię to tak rajcuje.
Mariokwas [ Pretorianin ]
i sorry za 3 pod rząd post, ale idę spać, przepraszam za literówki, tukiem nie jestem ale jak szybko piszę to zjadam literki albo je przekręcam ; )
OldDorsaj [ Generaďż˝ ]
Mariokwas--->ja nie podejmuje sie dyskusji bo jestem cienias w tych sprawach ale pamiętam z zapowiedzi D3 że to było jedną z najbardziej chwalonych innowacji-właśnie wykorzystanie mniejszej ilości polygonów z super efektem koncowym-przecież Carmack i spółka to zachwalali głownie a nie sie z tym kryli

maciek_ssi [ Electroma ]
pr0fane, Mariokwas ---->
Na jakim engine jest Cronicles Of Riddick: Escape From Butcher Bay?
pr0fane [ Konsul ]
Starbreeze Engine?
maciek_ssi [ Electroma ]
Na to wyglada. Ale ja nie widze w nim nic specjalnego, nawet mimo tego, ze w gre gralem.
Coy2K [ Veteran ]
silnik Starbreeze jest bliźniaczo podobny do tego z Dooma 3, ale jest dużo bardziej wydajny no i nie ma co ukrywać... programiści nie tuszowali niedociągnięć ciemnymi pomieszczeniami, bo grafika w Riddicku była prześliczna, a sama gra pod względem innowacji, rozgrywki i miodności zostawiała w tyle HL2, D3 czy FC
maciek_ssi [ Electroma ]
Coy2K ----> nie przesadzajmy w zachwytach i nie piszmy bzdur o tuszowaniu ciemnoscia, porownaj sobie szczegolowosc lokacji we wszystkich tych tytulach, ktore wymieniles
KRI100 [ Chor��y ]
coy2k - tak sie składa, że akurat gram w riddicka i jestem z silnikiem na bieżąco :)
co do wydajności - nie szarżowałbym tak. Co prawda shaderki i normal mapy są jak najbardziej klasa, ale dynamiczne światło jest bardzo oszczędne [w zasadzie nie istnieje ], fizyka nie istnieje, podobnie jak efekty parującego powietrza etc. Lokalizacje są tak samo małe.
ale, przede wszystkim, doom jest dużo bardziej dopieszczony pod względem deatali, smaczków na normal mapach - dlatego ma większe wymagania od silnika starbreeze

Mack5 [ The Forsaken One ]
Przepraszam, ale jakie są wymagania systemowe Quake-a 4? Mam P4 2,53GHz, 512 DDR Ram, Radeon 9800PRO 256bit/128MB - pogram bez problemu w jakiejś dobrej roździelczości?
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mack5 --->
Ijon [ Centurion ]
impaler - skoro robi sie sztuczki w silniku to bardzo dobrze tylko robi sie to w pewnym celu a mianowicie zeby zyskać na wydajności a nie stracić na jakości, posctacie w silniku dooma mają mniej polygonów i wyglądają w ok (patrząc na te z quaka4) tylko że z wydajnością lipnie w porównanii do hl2
fakt jest taki że tekstóry są nie porównywalnie lepsze, ostrzejsze , wyraźniejsze w hl2, a co do postaci to te porawiono w source engine i wystaczy luknąć na arytkuły o lost coast (postać rybaka)
https://www.bit-tech.net/gaming/2005/09/14/lost_coast_screens/3.html
https://www.driverheaven.net/articles/ValveHDR/
nie mówiąc o dodaniu hdr
generalnie polemizwałbym nad wyższością jednego nad drugim, myśle że nadają lepszy klimat w wybranych grach, dajmy na to Alien V Predator 3 wyglądał by zdecydowanie bardziej klimatycznie na silniku dooma3, a z kolei np hidden and and dangerous3 (marzenie ściętej głowy) pewnie lepiej na source engine
Coy2K [ Veteran ]
maciek_ssi jeśli sie orientuje to jesteśmy na forum i każda wypowiedź jest indywidualną opinią poszczegolnych osób... jeśli pisze, że Riddick zrobił na mnie ogromne wrażenie, a Doom 3 nie...mimo, że pierwszego odpaliłem Dooma 3, to tak właśnie było. Co do zestawiania poszczególnych gier, to jeśli sie dobrze przypatrzysz to w mojej wypowiedzi nie uwzględniałem grafiki a grywalność ( oba słowa na "g" ale znaczenie mają skrajnie inne )
KRI100 >>> Akurat Riddicka zapamiętałem jako gre, która znacznie płynniej chodziła mi od Dooma 3...fakt są momenty gdzie klatki gwałtownie spadają, ale były to sporadyczne momenty no i całościowo plasowała się wyżej od D3... a fizyka nie istnieje zarówno w Riddicku jak i w D3
Mariokwas [ Pretorianin ]
no i włąsnie oto biega co by powstal taki np alien3 włąsnie na doomie, byłoby to idalne, tylko oczywiscie nie chcialbym widziec kwadratowych głow itp, wrzuciłem przykładowy obrazek z postacią tzw low poly( choc to juz mid poly) plus noraml mapy, i tu dopiero widac to oczym pisałem wczesniej czyli o postaciach z wiekszej ilosci polygonów plus noram mapa= efekt duzo bardziej realistyczny niz postacie z dooma, ta postac na obrazku ma 7392 polygonów czyli tyle ile głowne postacie z hl2, czyli tak naprawde nie tak duzo ;), a efekt jest zabójczy, tu jest link https://forums.cgsociety.org/showthread.php?t=285926 jak by ktos chcial sobie polukac na pozostale skriny tej postaci :), popieram równeiz Coy2K jesli chodzi o riddicka i miodnosc tej gry jest do duzo ciekawsza gra niz doom i hl2 razem wzięte, podobnie ma sie sprawa z far cry, ale zaznaczam jest to moje prywatne zdanie i nie nazucam go nikomu, te gry po prostu zrobily na mnie duzo wieksze wraznie bo oprócz grafiki mialy w sobie to coś magnetycznego i wciągającego, wokół nich nie bylo super kampani reklamowej tysięcy filmików wywiadów skrinów i mydlenia oczu i moze dlatego nie zostaly w sumie nalezycie docenione, ale tak to jest ze nawet kupa zawinięta w gazete dzieki reklamie mozna się cieszyć :D produktem roku, tyle tylko ze będzie to produkt a nie dzieło...
Mack5 [ The Forsaken One ]
U.V. Impaler <--- że niby co to miało znaczyć?? Ja się uprzejmie pytam, a Ty co??
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
A ja Ci uprzejmie odpowiadam, że tam zajmują się przewidywaniem przyszłości.
Mack5 [ The Forsaken One ]
U.V. Impaler <---a ten pierwszy screen to Twój jest?? BO jak tak to mógłbyś się wysilić i looknąć jakie tam są wymagania.
Mariokwas [ Pretorianin ]
a tu jeszcze jeden chipek lowmid poly + noraml mapa, i tak to powinno wygladac w grach anie kwadraty z epoki quake 2
Mariokwas [ Pretorianin ]
i bez tekstur z polycoutem
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mack5 ---> Wiesz co, może przestudiuj wypowiedzi w tym wątku, to dowiesz się, czy jest to moje opakowanie, czy nie. Po drugie, jak szukasz wymagań sprzętowych, to najłatwiej dorwać je na oficjalnej stronie, ewentualnie zaglądając do jednego z newsów na naszym serwisie, który znajduje się w pierwszej dziesiątce najchętniej czytanych wiadomości - ciężko go przeoczyć. A jeśli chcesz się dowiedzieć od ludzi, którzy gry na oczy nie widzieli, jak będzie działać u Ciebie Quake 4, to wyślij jednak to zapytanie na wrozka.pl. Skąd mamy to do cholery wiedzieć. Można gdybać, że wymagania będą niewiele większe od Doom 3, więc sam się zastanów, czy da radę Twoja maszyna czy rady nie da.

Mack5 [ The Forsaken One ]
U.V. Impaler <--- Jak już pisałem, ja do Ciebie uprzejmie, a Ty jakbyś nie wiem, conajmniej był jakimś wodzem, jestem w pracy i niestety nie mam ąz tyle czasu, żeby przeczytać cały wątek, no ale co ja mogę. Jeszcze link dla Ciebie gdybyś chciał rozszerzyć działalność i grono słuchaczy...
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mack5 ---> Próbuję Cię uświadomić, że odpowiedzi na tak zadane pytania nie mają większego sensu, dopóki ludzie posiadający sprzęt w podobnej konfiguracji do Twojego, gry nie odpalą. Gry jak wiadomo nie ma, więc nie ma i odpowiedzi. Za propozycję wstąpienia do LPR dziękuję. Niestety, nie jestem religijnie poprawny, więc mnie nie zechcą.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-18 11:08:27]
Mariokwas [ Pretorianin ]
panowie nie ma o co sie kłócic, jak bedzie ktos juz mial to sie pewnie wypowie, i albo gra pojdzie na danym sprzecie albo nie, ja np wiem ze u mnie fear raczej bedze zgrzytało daltego nie pale sie do tej gry, moze jak zmienie sprzet, co do quaka to jesli to jest na enginie dooma to mozna sie spokojnie spodziewac ze bedzie chodzic podobnie ja doom, moze byc ewentualnie lekko podbajezony silik i to wsjo , w koncu to ten sam engine tak wiec nie ma co sie spodziewac drastycznych róznic w wydajnosci
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Mack5 ---> A w sumie to wybacz ten ton. Głowa mnie boli od rana, jakiś rozdrażniony jestem. :)
pr0fane [ Konsul ]
no wlasnie kilku ludzi tutaj wysmiewa riddicka ze taki smaki ze nie ma tego czy tamtego.A juz ktos to wczesniej napisal- nie wazne jak zrobione, wazne jak wyglada.I riddick na mnie tak samo zrobil o wiele lepsze wrazenie niz doom3 ,i nie interesuje mnie czy ma dynamiczne swiatla czy ma fizyke czy nie ma.Liczy sie efekt koncowy a ten jest powalajacy.
vult-q3 [ Konsul ]
https://bad.qgl.org/video/eoc.bad_q4ctf.avi
https://bad.qgl.org/video/eoc.bad_q2dm1_run.avi :>
PikiMar [ Konsul ]
Witam.
Tak sobie czytałem dyskusje nt. w której grze jest bardziej zaawansowana technologia, gdzie ładniejsze shadery itp. Musze jednak ze smutkiem przyznać, że Doom3 mnie rozczarował. Grafika miała być wspaniała, cienie, bump maping, efekt gorącego powietrza, itd. Niestety ale doczekałem się tylko tych dwóch pierwszych (mam GF4Ti). Poza tym jedyne rozsądne ustawienie grafiki to było LOW co itak nie dawało dostatecznej płynności rozgrywki. Co innego HL2. Po doświadczeniach z D3, podchodziłem do niego nieco sceptycznie. Myślałem, że programiści znowu mnie zrobią w balona, jednak zostałem pozytywnie zaskoczony. Po pierwsze gra sama ustawiła wszystkie detale na MAX. Dostałem super efekt soczewki, zaginanie przestrzeni podczas strzału stridera, olbrzymie przestrzenie, fizyka, płynność itd... Tak wiem, na planszy Water Hazard, nie miałem tych wspaniałych odbić w wodzie, jednak są w grze miejsca w których woda występuje w mniejszych ilościach i programiści zdecydowali, że MOŻNA tam dać ten efekt. Poza tym bumpmaping w HL2 wydaje mi się lepszy, a to dzięki teksturom w wysokiej rozdzielczości. Jedyne w czym D3 jest bardziej zaawansowany to w wymaganiach sprzętowych.
Pozdrawiam
Dunkan Mlodszy [ Generaďż˝ ]
Ja tylko dodam, ze nie widze przyszlosci dla enginu dooma 3. Komu moga sie podobac te obrzydliwe plstikowe postacie? Chyba tylko zagorzalym fanom. A enginu doom3 nikt nie chce kupic z tej prostej przyczyny, ze do niczego sie nie nadaje - ma za duzo ograniczen, a kazda gra id-software, na tym silniku ma chore wymagania (do tej pory wyszly jedynie dwie), ktore nie maja odzwierciedlenia w wygladzie.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Obadałem te filmy. Chyba jednak zostanę przy F.E.A.R. w multi.
pr0fane [ Konsul ]
PikiMar <---no w sumie masz racje , hl2 chodzi o wiele lepiej, i mi nawet kiedys dawno chodzil szybciej w rozdzielczosci 1024x768 niz w 800x600:) Ale z drugiej strony nie mozna przesadzac i narzekac ze gra nie ma polowy efektow czy ze wolno chodzi bo sie nie ma karty zgodnej z dx9....

snopek9 [ Legia mistrz! ]
Super, Multi podobne do tego z Quake 3!...czas na wymiane karty i i troche ramu :)...myslalem, ze gra bedzie beznadziejna, ale te filmiki mnie przekonaly :)

Yos_sarian [ Washington Irving ]
co hit to porazka. gdzies bylo info ze pcgamer dal quakowi tylko 70%. podpisze sie pod opiniami ze engine dooma jest dd. mnie tez draznia te plastiki, co sie zas tyczy multi, hmm UT2007 i nie ma mocnych. imo q4 nie ma szans, za duzo sie dzieje.
PikiMar [ Konsul ]
Samo to że wymaga karty zgodnej z DX9 jest juz przegięciem. HL2 jakoś ma lepsze efekty choć moja karta obsluguje tylko DX8. Co do Dooma, to jakoś udało im się zaimplementować te wszystkie fajerwerki graficzne na XboX'ie, a tam jest tylko GF3...
Cainoor [ Mów mi wuju ]
PikiMar - Może gdybyś miał GF7800 to Doom3 by ładniej wyglądał?
PikiMar [ Konsul ]
Na pewno ładniej. Ale właśnie o tym mówie, Doom ma tylko zaawansowane wymagania sprzętowe, natomiast HL2 wygląda ślicznie i ma więcej fajerwerków graficznych nawet na słabszej konfiguracji. Gdyby programiści się postarali, to i na moim GF4200 działałyby wszystkie efekty. (patrz XBOX gdzie dali radę)

Cainoor [ Mów mi wuju ]
PikiMar - Przecież GF4 ma mniejsze możliwości, niż taki GF7800, więc mnie to nie dziwi, czemu na tym drugim gra wygląda lepiej. Tak samo można by było powiedzieć, czemu na GF2 nie można już w nic zagrać...
Obejrzałem oba filmiki. Bardzo to podobne to Quake 3 w multi. Mapka DM_1 po prostu kultowa :)
vult-q3 [ Konsul ]
1v1 na q2dm1 :D
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
PikiMar
Dlaczego Ty czlowieku nie wiesz o czym mowisz?
o do Dooma, to jakoś udało im się zaimplementować te wszystkie fajerwerki graficzne na XboX'ie, a tam jest tylko GF3...
Odpal D3 na Xboxie i na silnym pececie. Porownaj. Jest ogromna roznica na korzysc PC.
OGROMNA.
Samo to że wymaga karty zgodnej z DX9 jest juz przegięciem.
Jasne ze jest przegieciem zwazywszy na fakt ze mamy 18 pazdziernika 2005 roku. _-_
Gdyby programiści się postarali, to i na moim GF4200 działałyby wszystkie efekty.
Nie masz pojecia o programowaniu gier. Masz o czymkolwiek w ogole ?

Gepard206 [ Final Fantasy 7 ]
U.V. Impaler ---> Szczęściarzu:) Też bym sobie zagrał w Quaka 4!!:P
maciek_ssi [ Electroma ]
Podsumujmy.
Quake 4 będzie słabą grą, bo:
* engine dooma jest plastikowy...
* od Dooma 3 to sie praktycznie niczym nie rozni
* grafika HL2 przedstawia sie lepiej niz Doom'a 3. Niezaleznie od tego, ile w tym ostatnim bylo
* super-hiper-duper efektow
* Imho Fear nie dosięgnie do pięt Q4
* Doom 3 to technologidcznie kiszka w dodaku nieby robiąca krok do przodu a tak naprawde 2 do tyłu
* w doomie przegieli, postac ma srednio 2 tys to jest za malo widac wyraznie kwadratowe głowy
* engine dooma 3 (...) do niczego sie nie nadaje - ma za duzo ograniczen
* q4 nie ma szans, za duzo sie dzieje
PikiMar [ Konsul ]
Maevius -->
Odpal D3 na Xboxie i na silnym pececie. Porownaj. Jest ogromna roznica na korzysc PC.
OGROMNA.
Nie zaprzeczam, że grafa w D3 na Xie jest gorsza od tej na silnym pececie, chce tylko zaznaczyć, że na konsoli uzyskano niektóre efekty, ktore nie są dostępne posiadaczom teoretycznie mocniejszych kart graficznych niz te znajdujce się w bebechach konsoli.
Samo to że wymaga karty zgodnej z DX9 jest juz przegięciem.
Jasne ze jest przegieciem zwazywszy na fakt ze mamy 18 pazdziernika 2005 roku. _-_
Przeczytaj moje wypowiedzi... Porównuje stosunek wymagań do oferowanych efektów w grach HL2 i D3, a tu znacznie lepiej wypada pierwszy tytuł.
Gdyby programiści się postarali, to i na moim GF4200 działałyby wszystkie efekty.
Nie masz pojecia o programowaniu gier.
Nie mam pojęcia o programowaniu gier, przedstawiłem tylko fakty.
Masz o czymkolwiek w ogole ?
To pytanie przemilcze milczeniem.
Pozdrawiam

Yo5H [ spammajster ]
<- maciek ;))
legrooch [ Legend ]
PikiMar ==> Odpuść sobie....
Programiści mają problem z napisaniem emulatora oszukującego pixelshadery, a ty chcesz lepszych efektów na DX8.1 :/
To pytanie przemilcze milczeniem.
Albo przemilczysz, albo będziesz milczeć. Nie ma czegoś takiego....
Maevius [ Czarownik Budyniowy ]
PikiMar - przepraszam, moja odpowiedz byla zbyt nerwowa.
Tak czy owak niebawem przekonamy sie o jakosci Q4 i bedzie mozna wrocic
do czasami zbyt goracej dyskusji.
pozdrawiam :)
Mundial2006 [ Junior ]
Gral ktos w q4, jestem ciekaw grywalnosci owego hitu... Czy jest ona godna polecenia jak sie ma multi i single...
Ruszyc mi ruszy lecz mam na oku inne gry a kasy niestety nie za wiele :)

War [ krieg ]
Heh, jeśli tylko multi w Q4 będzie tak GRYWALNY jak ten w Q3, to Q4 zagości na moim twardym dysku przez dłuuuugi czas :).
Eee... a raczej zagościłby, bo na moim 1,5Gh, 256mb ram i GF4 MX raczej nie ruszy (nawet wróżki nie potrzebuje :-)). Może kiedyś...
BTW. Wie ktoś może, czy w Q4 będzie konsola, tak jak we wszystkich (chyba) grach na silniku Q3?
Yo5H [ spammajster ]
jasne ze bedzie, rasowy fps online bez konsoli nie ma racji bytu ;)
Mariokwas [ Pretorianin ]
maciek_ssi-- hahah dobre żes podsumownaie dyskusji strzelił,( nie mam tu nic złego na mysli), to czy quake bedzie sałby czy jest niewiadome póki nie zagram to nic nie powiem na ten temat, jedyne co moge powiedziec to to ze zadna z poprzzednich czesci mi sie nie podbala, 1 i 2 jak dla mnie niegrywalne( w multi nigdy nie gralem) na silniku quake 2 to jedyna grą która mi sie podbala i jest w mojej 1 lidze to kingpin :), od quake 3 zawsze wolałem i preferowałem ut 1, a jak bedze z nowym Q tjw nie wiem , mimo ze poprzednie czesci mi sie podbały to nie nastawiam sie negatywnie pogramy, zobaczymy, ocenimy, z tym doomem i kiszką to moze faktycznie użyłem zbyt mocnego słowa ale to w celu podkreslenia jego słąbosci w stosunku do np hl2, to czy ten engin sie do czegos nadaje czy nie to ja nie wnikam, ale podobnie jest z enginem hl2 jakos poza vampire... a ni widu a nisłychu jakiejs gry no niby sin na horyzoncie ale to co planuja zrobic z tą gra to juz przy pomina typową sprzedaz klusek za maksymalna cenę, tazke na obu sinikach tak naprawde prawie nic nie powstaje, z koleji jednym z silników który wykozystalo mnóstwo gier jest silnik ureala począwszy od pierwszej odsłony, ostatnia jego edycja ma na koncie około 20 gier, innym silnikiem ale o niskich mozliwociach ale duzym zastosowaniu jest renderware, ( all 3d gta, manhunt kupa gier na pleja2 i na pc)
co do dooma i jego wydajnosci oraz mozliwosci na konsoli, przedewszystkim trzeba pamietac ze dokonujac konwersji na konsole robili optymalizacje tylko pod nią dzięki temu gra ta moze smigac sobie na klocku ktory ma na pokladzie gf3, na kompach jest 100 konfiguracji i nie od dzis wiadomo ze ponad polowa mocy kompa tak napradwe idzie w próznie, gdyby byly np 3 konfiguracje oparte na tych samych podzespolach np kom biurowy , dobry i mega wypas , to sytuacja bylaby prostsza mielibysmy juz dawno takie gry jak hl2 i doom i kupe iinnych, pozatym kazda gre mozna tak zoptyamlizowac zeby chodzila na slabym kopie to jest racja ale problem w tymze taka optymalizacja( ianczej rozne sztuczki programistyczne) potrwala by cale lata, a wsytuacji gdy na damy projekt posza kupa forsy trza ją szybko odzyskac i zarobic, firmy nie moga sobie pozwoalic na to zeby bawic sie w optymalizacje latami, nastapna sprawa to to ze wyamgjące gry napedzja rynek sprzet , choc tak naprawde to jedno drugie napedza, a kase z naszej kieszeni wypędza ; )
ZatoX [ Centurion ]
jutro po szkolezdam relacje , bo dzis juz nie dam rady a z rana nie bede mial jak zagrac :( nastawiam sie scepytcznie ale moze akurat bedzie w copograc do czasu az wyjdzie dodatek do hl 2 , dodatkwoy poziom do hl 2 i nowy nfs :)
Not Enough Mana [ Chor��y ]
Pewnie nie zdazysz bo wczesniej dostaniesz bana.
ZatoX [ Centurion ]
Not Enough Mana - nie wiem za co ;] ja tu tylko chce zrencencowac produkt ktory chce kupic pare osob , bo przeciez nie warto wydawac kasy na chlam , mi jesli sie spodoba to kupie , chociazby dla multi ktorym moze bedzie ok ja kazda gre testuje przed kupnem
kociamber [ A Is To B As B Is To C ]
ZatoX - :) pedze zamowic na ebaytrrent ;p

U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
ZatoX ---> I co Ty potencjalnym kupcom zrecenzujesz śmieszku? Tryb multiplayer? LOL.

plastek [ Centurion ]
Quake 4:)
WolverineX [ Senator ]
Tylko szkoda ze cmoki z ID zabezpieczyli Quake 4 tylko SAFEDISC 4
Zeby to byl StarForce najnowsza wersja chyba 3.5.xxxx to by tak latwo nie bylo
a tak, paregodzin po premeirze i juz wyciekla do sieci, rpogramow p2p - tych najlepszych.
No ale mozna sie pocieszyc ze wyciekla dopiero po premeirze a nie jak Doom 3 pare dni przed swiatowa premiera w USA jzu byla w sieciach p2p w necie.
ps. jak ktos jescze usunie mi posta to neich napsize mi dlaczego !

.:[upiordliwy]:. [ don't forget me ]
U.V.Impaler - zazdroszczę Ci bo pewnie w redakcji będziecie pocinać w czasie gdy my szaraczki zajmiemy się codziennym życiem;D

WolverineX [ Senator ]
Ja sobie Studjuje, wiec mam czasu duzy :) na granie :]
Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]
To teraz niech ktoś mi powie, który amerykański sklep wysyła gry do europy bo nie wiem gdzie zamówić Q4.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Może spróbuj na eBay? Albo poczekaj pare dni i zamów z UK.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-18 22:32:26]
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Ozzie ---> A po co Ci amerykański?

Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]
U.V. Impaler --> Dzięki, niektóre brytyjskie też sprawdzałem i wysyłali nawet do Andory ale nie do Polski...
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Ozzie ---> Zakładam, że jak jutro złożysz zamówienie, to grę będziesz mieć na poniedziałek/wtorek. We wtorek wychodzi Quake 4 w Polsce za bajońską sumę, więc nad czym tu się jeszcze zastanawiać?
WolverineX [ Senator ]
Ozzie -> zamow w ULTIMIE, jak ja :) za jedyne 89.90 :)
Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]
U.V. Impaler --> A czy ja powiedziałem, że się nad czymś zastanawiam? poprostu nie mogłem znaleźć sklepu, który wysyła do Polski.
^JUNKERS^ [ 126 p ]
Chyba czas na powrót Myszoora, On najszybciej dodaje screeny z gry i krótkie recki ;)
Misza [ Prefekt ]
Ozzie ---> z Gameplay'a w redakcji korzystamy już od wielu miesięcy...osobiście również go polecam przesyłka czasami w ciągu 2-3 dni... a i paradoksalnie niejednokrotnie koszt znacznie niższy...

Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]
Misza --> Dzięki, już skorzystałem.
Misiolo [ Generaďż˝ ]
O tak! Myszoor come back!!!
Stranger [Gry-OnLine] [ CTU Operative ]
WolverineX --> Widze, ze burzysz sie w watku admina. ;) Powiedz mi wiec prosze CZEMU mial sluzyc Twoj post? Myslisz, ze osobe, ktora kupuje gry interesuje jakie Q4 ma zabezpieczenia albo jaka grupa opublikowala pirackiego klona?
Osobiscie popieram admina, ktory usunal ten post. Piratow jest tu i tak wystarczajaco duzo, a nie ma sensu im jeszcze pomagac dodajac do posta takie info. :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-18 23:06:19]

maciek_ssi [ Electroma ]
WolverineX ----> zapomniales o najwazniejszym zabezpieczeniu, ...

maciek_ssi [ Electroma ]
ups, skrypt wycial jedno slowko, ale mysle, ze wszyscy wiedza co mialem na mysli :-)

legrooch [ Legend ]
Stranger ==> A co złego w tym, że ktoś się interesuje zabezpieczeniami? No i grupami które to łamią?

pr0fane [ Konsul ]
*zapytal najwiekszy zlodziej na golu*
legrooch [ Legend ]
Złodziejem, to może ty jesteś. Zresztą oficjalnie się do tego przyznałeś.
maciek_ssi [ Electroma ]
pr0fane ---> nie pisz bzdur, prosze cie...

Stranger [Gry-OnLine] [ CTU Operative ]
legrooch --> Nic w tym zlego dopoki nie padaja konkretne tytuly, a na forum nie pojawiaja sie pliki nfo z pirackich wersji. ;)
Edit: "No i grupami które to łamią?" Ja bym tu nie mowil o grupach... no, chyba ze robia to dla wlasnej przyjemnosci w co szczerze watpie :P
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-18 23:47:43]
OldDorsaj [ Generaďż˝ ]
Mariokwas--->no i to mi się właśnie nie podoba,czytam chłopie twoje wywody,zastanawiam się ile masz racji,probuje polemizowac,ale że sie nie znam na programowaniu więc nie bardzo mogę no i w końcu czytam twój post: "jedyne co moge powiedziec to to ze zadna z poprzzednich czesci mi sie nie podbala, 1 i 2 jak dla mnie niegrywalne( w multi nigdy nie gralem)" i wszystko szlag trafia.Jak pewnie przeczytałes wcześniej dla mnie jak i paru innych osób które sie tu wypowiadały m.in.Cainoora w Q2 był jeden z najlepszych o ile nie najlepszych singli-do teraz go pamiętam i wtedy zrobil od pierwszych scen na mnie wrażenie-ty pisząc że jest niegrywalny postawiłeś wszystkie swoje wypowiedzi pod znakiem zapytania.Po prostu wyszło szydło z worka i okazało się że nie lubisz Quaka ani gier na jego enginie dlatego starasz sie zdeprymowac wszystko co wyszło od jego tworców.Lubisz gry wyłącznie na silniku Unreala,ja zresztą też je wolę ale równocześnie dostrzegam zalety innych.Tak to mądrze wygladało a okazało sie ze chodzi znów tylko o wyższość Unreala nad Quake.Ehh.

pr0fane [ Konsul ]
nie ja sie chwale wszedzie na lewo i prawo ile to giga dziennie sciagam
legrooch [ Legend ]
Jak bym się "pochwalił", ile kasy miesięcznie potrafię na gry wydać miałbyś jazdy pod tytułem "pozer z kasą"?
Stranger ==>Ok. Zrozumiałem o co chodziło.

CHESTER80 [ blood money ]
legrooch --> Pochwal się. Ja na przykład wydałem w tym miesiącu 420zł na gry i już na Quake'a mi nie starczy :)
Ciekawe kto będzie miał pierwszy Q4 na GOLu, napewno jakiś użytkownik PT :)
legrooch [ Legend ]
Chester ==> Ze względu na brak miejsca, większość pudełek wyrzucam do śmieci. Zostawiam albo te starsze, albo kolekcje (Westwood :>, Black Isle :>).
1) Moje ulubione

legrooch [ Legend ]
2) Fajne tytuły :)
legrooch [ Legend ]
3) Jakieś badziewia siostry
legrooch [ Legend ]
4) Reszta, od której pr0fane'owi stukają dyski (LOL)
profane ==> Chrome, Panzers, Soldiers, X-Pand... tak tak... sam starforce... :>
Gdybyś to zainstalował, to by Ci pewnie kompa wysadziło na orbitę xD

Coy2K [ Veteran ]
użytkownik PT ? :) Ches mowisz o tej polskiej stronie ? :))) nie wiem jak Ty ale ja postrzegam tę stronę jako "low transfers warning" :)

legrooch [ Legend ]
5) No i moja największa duma - 98% jest w oryginale. Reszta albo straciła pudełka z okładkami, albo uszkodził się nośnik i w pudełku oryginalnym leży nagrywana płyta.
legrooch [ Legend ]
Te sztyce na górze to moje jedyne piraty (a i tak po części to kopie napisanego przezemnie softu, zdjęcia i filmy zrzucone z kamery).

Cainoor [ Mów mi wuju ]
legrooch - Najstarszy oryginał u Ciebie to?
U mnie wersja Civilization na Amige. Chociaż miałem chyba jeszcze symulator lotu Birds of Pray (tylko nie wiem, czy był wcześniej) :D

Weakando [ Senator ]
Chester ---> PT sux :( TB rulez :) SDI też rulez :)

legrooch [ Legend ]
Tetris na Atari? Kaseta?:P
Mogę wrzucić fotkę jak wygrzebię ze strychu u babci :)

Cainoor [ Mów mi wuju ]
To było to w Polsce w wersji oryg.?? 0_o
Ja na spectruma i amige to głównie miałem giery ze Stodoły. Dopiero od czasów PC jestem bardziej legit :)

CHESTER80 [ blood money ]
legrooch --> Wow ! Szacuneczek, wspaniała kolekcja.
Weakando, Coy2K --> Mnie tam PT starcza, wszystko jak na razie leci mi stamtąd w okolicach 80kbs. Na co komu większa prędkość :)

Cainoor [ Mów mi wuju ]
CHESTER80 - Chyba 80 kB/s ? Bo jak 80kb/s to już słabiutko :)
legrooch [ Legend ]
Cainoor ==> Dostałem od znajomego z USA :) Miałem kiedyś też pudełko, ale wiadomo ile to czasu minęło.... Teraz by można było na tym ostro przyciąć :)
Chester ==> Mam też oryginalne Visual Studio .NET 2003 Professional Edition z licencją na komercyjną działalność :)
PikiMar [ Konsul ]
legrooch --> Każdy student PWr wydziału Elektroniki ma takie cos :P (Visual Studio .NET 2003 Professional Edition) i nie tylko.
Dessloch [ Senator ]
legrooch--->
no nie zebym sie smial z ciebie.. ale majac tyle oryginalow... musiales nie miec zycia :p nic tylko komputer.
ja mam kompa prawie od poczatku pctow (286), gier mialem duzo.. ale zeby az tyle... to nawet ja nie gralem...
albo jestes nalogowym graczem, albo niewiem co :)
ja mam niestety malo oryginalow, ale to glownie dlatego ze dlugo mieszkalem za granica.... w 3 swiecie gdzie legalnie sie kupowalo piraty :) od tak, w sklepie. tam niebylo oryginalow :)
w Polsce na poczatku tez zreszta, z tego co pamietam.. na dyskietkach/plytach to albo shareware albo jakis pirat.
teraz mam tak pol na pol.
wow oryginal.
css oryginal.
BW2 pirat (bo tylko do chwilowego pogrania..).
i.. hmm to wszsytko? :)
CIV4 jedynie jeszcze sobie sprawie, bo zaskakujaco tez nie ma premiery w Polsce... no i co mam zrobic? kupic za 250zl w sklepie w anglii? no sorry, ale nie chce mi sei nawet. nie widze takiej potrzeby, wole zeby mnie sady scigaly, policja przeszukiwala mieszkanie. Kupe robie na to.

CHESTER80 [ blood money ]
Cainoor --> Oczywiście 80kB/s, mój błąd.
legrooch --> To musiało nieźle kosztować, chyba tyle co wypasiony komputer ale to raczej nie do zabawy kupiłeś :)

Coy2K [ Veteran ]
ja poprosze jednego UT2007 na wynos :)
www.sg.hu/kep/2005_08/ut1.jpg
www.sg.hu/kep/2005_08/ut2.jpg
www.sg.hu/kep/2005_08/ut3.jpg
www.sg.hu/kep/2005_08/ut4.jpg
www.sg.hu/kep/2005_08/ut5.jpg
www.sg.hu/kep/2005_08/ut6.jpg
www.sg.hu/kep/2005_08/ut7.jpg

legrooch [ Legend ]
PikiMar ==> Visual Studio .NET 2003 Professional Edition z licencją :)
Dessloch ==> Wychodziłem z domu :) Praktycznie dom to istniał dla mnie jako hotel - wpaść, zjeść i wyspać się. Jak nie pracowałem, to sporo dostawałem gier. W pewnym momenciie obudziła się we mnie żyłka kolekcjonerska :)
Zaczęło się kupowanie starych, klasycznych gier, poszukiwania po giełdach/allegro/ebayach itd.
Nowe gry co jakiś czas uzupełniane. I nie gram we wszystkie ani nie przeszedłem wszystkich.
Ale jakoś to lubię :) Dlatego też ściągam to co wychodzi, a później lecę do sklepu :)

legrooch [ Legend ]
Chester ==> Zajmuję się tym zawodowo i prywatnie. Jakoś trzeba próbować żyć oprócz pensji :)
Dessloch [ Senator ]
a no to kolekcjonersko :) chyba ze tak...
ale zabezpieczasz nosniki? bo moje stare tytuly w wiekszosci sa do smieci... dyskietki namagnesowane, plyty mimo ze nie porysowane, to nieczytelne i nie chca sie ladowac...
i to tez oryginaly....

Riven [ infamousbutcher ]
jak juz ktos bedzie mial, niech powie, czy multiplayer jest:
a) jak w q3
b) gorszy niz q3
c) lepszy niz w q3
opcja c) jest raczej malo prawdopodobna ;)
legrooch [ Legend ]
Dessloch ==> Jeżeli płyty gdzieś szlag nei trafił (kolega itp :) ), to mam w jednym pudełku oryginalną CD i kopię nagrywaną.Oryginał na spodzie pudełka, kopia na górze. Korzystam tylko z kopii.

Cainoor [ Mów mi wuju ]
Ja mam więcej oryginałków (niż widać na zdjęciach;), ale nie będę tutaj wklejał zdjęć. Inna sprawa, że śmiało bym sobie kupił nowiutki komputer za tą całą kase wydaną na nie. Jednak z reguły nie żałuje. Miałem pare nietrafionych inwestycji, ale na szczęscie większość to bardzo fajne gierki :)
ps. Miałem kumpla w MS, który mi załatwił dostęp do MSDN. Przysyłali mi setki płyt z różnymi wersjami swoich produktów (mam chińskiego windowsa, bete+full, mam officy, mam visuale i inne pierdoły). Niestety po roku się skończyło i teraz już nic nie dostaje. Jednak fajna sprawa taka subskrypcja. Kosztowała na pewno pare tyśków :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-19 00:58:38]

piokos [ Mr Nice Guy ]
Hahaha! profane dostał rozwolnienia i nasłuchuje dysków po tej sesji zdjęciowej
Hebron [ _)V(_CaRboN ]
niektorzy to nie maja co z kasiorą robić...
a ja na takiego Battlefielda 2 bede pewnie z pół roku zbierał...
Ozzie [ NVIDIA - AGEIA fanboy ]
Hebron --> Niektórzy poprostu pracują i stać ich na wydanie 150zł miesięcznie na gry...

MasterDD [ :-D ]
O! :D
Q4 wyszedl, ale szybki ze mnie Bill :-D
hehehe, niby jest nuked, potem unnuked :D
NUKE: infected.with.Net-Worm.Win32.Mytob.bi
NUKE: plz.dont.unnuke.probably.true
UNNUKE: fine.use.the.blokker
UNNUKE: just.fine
NUKE: still.nuke.worm.included
UNNUKE: no.virus.i.checked.with.2.avs.ffs
UNNUKE: block.this.on.your.firewall-q4master.idsoftware.com-192.246.40.28-key.check
NUKE: check.real.quake.4.exe.with.kasperspy.and.you.will .see.that.there.is.no.worm.inside.so.the.clonecd.r ls.has.to.be.infected.that.is.why.it.has.to.be.nuk ed
UNNUKE: game.works.niggerette
NUKE: game.works.but.is.the.worm.real.inside?.or.only.ka spersky.antivirus.say.this
UNNUKE: this.isnt.a.fucking.message.board.ask.your.questio ns.elsewhere
rotfl :D

pr0fane [ Konsul ]
legrooch<----to nastepnym razem nie wyjezdzaj komus(mi) od razu od piratow, jak pisze ze uzywa kracka,bo moze ktos tak jak ty uzywa oryginalow,tylko nie chce mu sie na przyklad non stop wkladac plyty do czytnika.
I ja w przeciwienstwie do ciebie nie sciagam dziesiatek gb miesiecznie.
Nie bede robil zdjecia swoich wszystkich oryginalow, bo nie chce mi sie przegladac ponad 500 plyt,szczegolnie ze mam je w kilku duzych pudlach na strychu.Jak zdaze i jak mi sie bedzie jutro chcialo szukac to wrzuce fotke oryginalow quakea 2, i dwoch oryginalnych dodatkow do niego-reckoning,i ground zero,bo mniej wiecej od tego czasu zaczalem kupowac oryginaly,ale tylko gry dobre,albo przelomowe.
A o oryginalach na c=64 nie bede wspominal,bo chyba kazdy mial jakiegos oryginala,u mnie tez sie wala kilka.
U.V. Impaler [ Hurt me plenty ]
Tutaj kłócimy się dalej:
budek [ Junior ]
Nie rozumiem ale nie moge odpalić gry pojawia mi się szary ekran i wychodzi do windowsa.
Mam athlona 64 3000+ 1024ramu i randeona 9800pro moim zdaniem powinien pójść. Prosze o pomoc