
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Tuning samochodu - co można zrobić?
Witam. Chciałem się zapytać speców od samochodów, których na tym forum nie brakuje, czy można coś wyciągnąć ze zwykłęgo Opla Astry 1.6 16V (wersja Comfort;)?
Chodzi mi jedynie o zwiększenie mocy (jak np. chip tuning), nie o wizualizacje. Czy wzrost mocy będzie zauważalny, jakie są koszta i co tak naprawdę można tuningować? itp.
wysiu [ ]
Odpusc sobie, ciesz sie tym, co masz.
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Już lepiej zainwestować tą kase w ścigacza, co? ;)
Naprawdę nic się nie da z tego autka wyciągnąć?

wysiu [ ]
Zawsze mozesz zamontowac ze trzy magnetyzery neodymowe. Kazdy daje +5 koni, a nazwa pochodzi od dymania;)

Kuzi2 [ DRT ]
Moze bys napisal ktory rocznik ;)
Heh nie mow ze w zadne NFSU nie grales ;)
Na moje oko to oprocz chip tuningu, wymiany ukadu wydechowego to duzo wiecej nie zrobisz

Kuzi2 [ DRT ]
jeszcze mozna dowalic turbosprezarke, albo przeszczepic silnik z Astry GSi 150KM ;)
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Samochód jest z końca 2000.
Chip tuning podobno da mi nie więcej jak 8% wzrostu mocy.
wysiu - Co to są te magnetyzery? :)
Kuzi2 - Mówmy o racjonalnych rozwiązaniach :P
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-15 22:41:18]
goldenSo [ LorD ]
@Kuzi2
Taak i turbodziura do czerwonej skali :D

Kuzi2 [ DRT ]
Cainoor,goldenSo- hehehehe ;-)
cycus212 [ Legionista ]
mala pojemnosc zeby uzyskac duze przyrosty malym kosztem. Spanuj glowice, wymien wydech, chip, inne wałki. Lepszym rozwiazaniem bedzie dolozenie turbinki jednak to juz koszty wieksze. Najlepszym rozwiazaniem bedzie SWAP na wiekszy silniczek. Moze 2l turbo z cali albo astry gsi, albo 3l z omegi ale nie wiem czy wejdzie:P
settogo [ Nie zgadzam się ]
Cainoor--> Szczerze powiedz. Ile razy kogos odsylales do googli?:)

Vasago [ spamer ]
Ewentualnie V10 z Vipera. ;) IMO lepiej zmienic samochod niz wymieniac silniki. Przeciez po takiej operacji trzeba go praktycznie przebudowac.

Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
Vasago --> niekoniecznie.... wiele silnikow z tej samej rodziny pasuje wymiennie :)
cycus212 --> co ty gadasz za bzdury... pewnie ze sie da wyciagnac z tego silnika duzo :) trzeba wiedziac jak :>
Cainoor --> magnetyzery sobie podaruj bo cie wysmieja wszyscy :D
a co do tuningu to glowica, polerowane kanaly, wieksze zawory, ewentualnie delikatny rozwiert cylindrow i nowe tloki :) ostre walki, sportowy wydech, i dolot, do tego wieksze wtryski wydajniejsza pompa i zestrojony komputer na te mody i bedzie zupelnie inne auto :)
albo wybrac droge nie N/A :) czyli odprezyc silniczek, zamontowac kute tloki, i korbowody :) dorzucic turbinke na wieksze cisnienie :) i cos z tego wyjdzie :D
ale najpierw przystosuj uklad jezdny do tego :D czyli twardsze sprezyny i amory i porzadne hamulce :)
Olej [ Konsul ]
Cainoor po pierwsze należałoby zapytac ile masz pieniędzy na ten tuning bo oczywiscie można zrobic to o czym mówi Mobii czyli glowica, polerowane kanaly, wieksze zawory, ewentualnie delikatny rozwiert cylindrow i nowe tloki, ostre walki, sportowy wydech, i dolot, do tego wieksze wtryski wydajniejsza pompa i zestrojony komputer tylko wydasz na to ładne kilka tysiecy złotych jeśli nie kilkanaście i wyjdzie na to ze mógłbys sprzedac swoje auto i kupic 150 konną astre gsi w bardzo dobrym stanie albo zrobic swap i zamiat swojego silnika wsadzic silnik z gsi. Także po pierwsze ile pieniędzy chcesz na to przeznaczyć?

Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
no zgadza sie :) nikt nie powiedzial ze tuning to tania inwestycja :) i pewnie jest taniej kupic astre 2.0 :) ale nie ma tej satysfakcji jak astra 1.6 objedziesz 2.0 :) a chyba o to w tuningu chodzi :) jesli cie to nie kreci to kupuj mocne auto i nie przerabiaj :) bo to bezzwrotna inwestycja :) do tuningu trzeba sie poswiecic :)
Vasago [ spamer ]
Mobii-->Chodzilo mi o to, ze jezeli pozostale elementy samochodu sa dobrane pod katem 100-konnego silnikia, to niekoniecznie musza sobie poradzic ze 150-konnym.

Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
Vasago --> podlubane 1.6 daloby rade z 2.0 :) ale to kosztuje :) i nie tylko z 2.0 daloby rade :D z innych przykladow to..... cc 1.2 78 KM daje rade hondzie accord 2.0 133 km :D (chodzi mi o 1/4 mili) :)
ale jesli auto ma sluzyc do jazdy na codzien, to potrzebny bedzie jakis kompromis :) zrobic potwora mozna, ale bedzie on uciazliwy w eksploatacji :) a tego wlasciciel pewnie nie chce :D chce tym autem jezdzic jak seryjnym :D a nie patrzec na wskazniki czesciej niz na droge :P

KaM1kAzE® [ BeeR GooD! ]
ja bym walnął:
klute tłoki, nowa głowica, dolot z rury kwasowej, zakończony filterm stożkowym, magnetyzer, WYDECH - poszerzona średnica całego wydechu, wywalić katalizator, jakaś turbinka albo turbosprężarka, świece np. NGK, i nie wiem co dalej bo jestem pijany :)
pozdrawiam, jak jutro na trzeźwo coś konkretnego wymyśle, to nie omieszkam napisać :]

volvo95 [ Legend ]
Obowiązkowo naklejka Pioneer na przednią szybe :)

ejpi [ Konsul ]
Zmień znaczek Astry na Omege. Ale się będą dziwić jak ją ztuningowałeś.
komorowy [ Pretorianin ]
Cainoor --> Tutaj się nie pytaj, bo tu siedzą tacy fachowcy, że pożal się boże. Zajrzyj na pl.misc.samochody, tam podadzą Ci adresy sprawdzonych tunerów, ewentualnie grup dyskusyjnych, gdzie uzyskasz rzetelną odpowiedź.

wysiu [ ]
komorowy --> Rotfl, powiedzial tru expert. A kto konkretnie na pl.misc.samochody ma tuningowane auto? Czytam ta grupe systematycznie, i jakos rozmow o tuningu nie uswiadczylem.
Jak juz gdzies pytac, to na forum www.streetracing.pl.

epy.on [ Centurion ]
pamietaj, że każda naklejka jakiejś japońskiej firmy związanej z samochodami to +10 koni a amerykańskiej +5 koni (bo amerykanie wszystko ściągnęli od Japońcow dlatego mniej!)
:]
Gotman [ I love Feinwerkbau ]
a co do chiptuningu....czytałem, że jest on skuteczny tylko w samochodach z turbosprężarką...w autkach bez turbo nie daje oczekiwanego przyrostu mocy...
https://autoswiat.redakcja.pl/wydania/artykul.asp?Artykul=9823 artykuł o turbosprężarkach
Zenedon_oi! [ Konsul ]
Vasago ma racje. Wymiana silnika wiąże się z przebudową praktycznie całego samochodu. Większy silnik to większa waga i większa moc i moment do których nie przystosowane jest stare zawiesznie, wał itd.

Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
KaM1kAzE® --> a po co noiwa glowica ? :> nie lepiej przerabiac stara :DD
dolot powinien byc liczony a nie przypadkowy ladnie wygladajacy :>
magnetyzer..... buahahaha, nie skomentuje :>
wydech.... zrobisz za luzny to nie bedzie mial mocy :P nie wszystko co duze jest lepsze :>
a czym sie rozni turbina od turbosprezarki :P bo nie rozumiem :D kompresor od turbo to jeszcze....
wytrzezwiej :>

Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
Gotman --> to ktos bzdury napisal :P w zasadznie chiptuning w benzynowych opiera sie na zwiekszeniu dawki paliwa :P a wiadomo ze im wiecej paliwa tym wieksza moc :D nie da sie zrobic mocnego i oszczednego samochodu :D
Zenedon_oi! --> jesli silnik pochodzi z takiego samego modelu, czyli w tym przypadku z astry.... to czy to bedzie 1.4 czy 1.6 czy 2.0 bedzie pasowal. wiadomo ze za tym idzie wymiana wiazki elektrycznej, komputera, pompy paliwa zazwyczaj, czasem polosi.... ale zawieszenie z powodzeniem da sobie rade z nowym silnikiem :D

KaM1kAzE® [ BeeR GooD! ]
wytrzeźwiałem :P
i stwierdzam ze lepiej jak sie nie bede tu udzielał :>
achhh te piwka :]

Deepdelver [ aegnor ]
Proponuję mimo wszystko tuning optyczny za pomocą grubej brązowej (nieprzezroczystej) taśmy klejącej. Dwa krótkie paski naklejasz ukośnie na reflektory dla uzyskania efektu bad look, dwa długie na środku (klasyczny Adidas Małysz), jak starczy taśmy to jeszcze Kasparow na boku. Z tyłu metalowa półka z Ikei jako spoiler.
Koszt przedsięwzięcia ok. 30-40 zł (zależy od aktualnych promocji w Ikei).

...<+DeskA+>... [ Pretorianin ]
wsumie zrobic wszystko możesz do tunningu
Valturman [ Diuk of Amber ]
polecam tego pana
kiedys dawno zrobiiśmy z kumplem u niego malucha na 55 koni. 0-100 miał 14 s, a obciążony na maksa jechał 155
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Na tuning mogę wydać 5 tyś. Nad większą kwotą musiałbym się poważnie zastanowić. Czy w tej cenie da się cokolwiek zrobić o czym np. mówił Mobii?
Albo taki swap silników na gsi to jakie są koszta? I czy to w ogóle możliwe w moim samochodzie?
settogo - Dzięki za linka. Narazie jeszcze nic nie szukałem na google z braku czasu.
ps. Mobii - masz racje. Szukam kompromisu :)
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-18 00:26:26]

Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
za 5.000 zl juz cos zrobisz :) i to nawet wieksze cos :D
jeslki jestes powaznie zainteresowany to zapraszam na https://autokacik.pl/ do odpowiedniego kacika :) na pewno uzyskasz wiele przydatnych Tobie informacji, porad, warsztatow :)
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Im więcej o tym czytam, tym bardziej zdaje sobie sprawę, jak mało wiem. Od tego nadmiaru informacji aż mnie głowa rozbolała :) Muszę sobie to wszystko na spokojnie poczytać, popytać się itp.
Niektórzy mówią, że lepiej jest sprzedać samochód i kupić coś lepszego, ale u mnie to akurat nie wchodzi w gre.
Ciekawe ile mocy maksymalnie bym za te pieniądze uzyskał i jak zwiększyłoby się spalanie...
Olej [ Konsul ]
Cainoor --> co warto zrobic u ciebie to kompletny wydech i dolot, głowica, wałki i jakis piggy back żeby to wystroić, na oko jakieś 6500 - 7000 zł, potem zawieszenie i hamulce do zrobienia powinny jeszcze być, tyle mniejwiecej zapłacisz za przełożenie silnika z gsi na gotowo, tylko musisz sobie jest jeden minus czyli dwa silniki w papierach przy ewentualnej sprzedaży auta bedzie to duzy minus

Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
ja jestem kompetentny duzo bardziej w tuningu seicento :D i moge ci powiedziec ze jesli z 1.1 54KM robisz 1.1 90 KM to spalanie wzrasta jakies 1,5 litra :)
Niektorzy polecaja zakup mocniejszego.... hmmmm.... chyba nie wiedza co to za radosc, jak teoretycznie (z wygladu i ogolnie znanych osiagow) wycina spod swiatel teoretycznie duzo mocniejsze auta :) miny wyprzedzanych kierowcow -- bezcenne :D za wszystko inne zaplacisz karta.... :P
Cainoor [ Mów mi wuju ]
wysiu ---> Heh. O ile dobrze się orientuje to PS to są po niemiecku konie mechaniczne?
Mam do Ciebie prośbę: Czy mógłbyś wejść w ten link, lub w ten drugi i przetłumaczyć mi tak szybciutko, pobieżnie o co chodzi? (jak pisałem wyżej mój silnik to 100 konny 1.6l 16V - dokładnie nie wiem, ale chyba ten XEL
1. https://www.imotecgmbh.de/PS-Bausatze/ps-bausatze.html
2.
Valturman [ Diuk of Amber ]
zobacz w testach u Chojnackiego chyba jest tam model Twojego opla.
z tego co pamietam ( z prehistori wlasnej zabawy w te klocki) to w codziennej jeździe GT cechowało mniejsze spalaniei dłuższa żywotność niż na silniku seryjnym ( ale to dotyczyło 126p)
Cainoor [ Mów mi wuju ]
Olej - 6,5-7 tysia plus jeszcze pewnie z 2 tysie na regulacje. Sporo :/
Valturman - Dzieki, już oglądam.
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-10-18 01:01:30]
Mobii [ Seicento 1.1 Killer ]
Cainoor --> kolega Olej poruszyl dobry temat.... pamietaj ze przy ewentualnej sprzedzay nigdy nie odzyskasz pieniedzy ktore zainwestowales dodatkowo w moc :) hyba ze bedziesz sprzedawal elementy osobno :) ale jesli przy sprzedazy komus powiesz ze masz moc wieksza o 40-50 km to malo go bedzie to interesowalo i na pewno wiekszej kasy nie dostaniesz :) wiec tuning to inwestycja reczej bezzwrotna :D trzeba o tym pamietac

Cainoor [ Mów mi wuju ]
Mobii - Tak, wiem. Jednak samochód pewnie zostanie oddany w dobre ręce (np. braciszkowi), więc to mniejszy problem. Nie myślę o zarobieniu na nim przy sprzedaży.
I masz racje - zdziwione spojrzenie innych kierowców: bezcenny :)
Olej [ Konsul ]
No ale trzeba sie z tym liczyc ze tuning do zabawa droga i najczęściej ta kasa jest nie do odzyskania. Cainoor ja robiłem swoje poprzednie auto i teraz gdy kupiłem nowe dochodze do wniosku, że mimo to że była to fajna zabawa to niestety zupełnie bez sensu bo z mojego poprzedniego auta i tak nie zrobiłbym auta szybkiego chyba ze bym włożył 20 tysięcy zł, dlatego kupilem nowe które jest szybkie w serii
Cainoor [ Mów mi wuju ]
a czym teraz jeździsz?
Widzisz. Mnie nie bardzo stać na dobre i szybkie auto z serii. To co mam, to też tak trochę "po znajomości" kupiłem. Zastanawiam się, czy w ogóle jest sens by się w to bawić. Koszt koło 10 tyś. mnie odstrasza. Za taką cene chyba nie warto, mam inne potrzeby, a tuning nie jest moim konikiem.
Olej [ Konsul ]
Teraz jezdze Honda Civic 1.6 vti, 170 km około 7,5 sec do 100km/h. Cy się bawić?Zależy czego oczekujesz od auta, ja w swoim poprzednim zrobiłem zawieszenie, było twardo i nisko ale wszystkie zakrety były moje, nie potrzebowałem komfortu więc mogłem z niego zrezygnować, ine przeszkadzał mi hałas i dlatego nie przeszkadzał mi przelotowy układ wydechowy. Jeśli ja byłbym na twoim miejscu poczekałbym sprzedał obecne auto i kupił potem astre gsi na przykład

Cainoor [ Mów mi wuju ]
Olej - Mój kumpel niedawno kupił sobie identyczną, w serii limitowanej. Jaki masz rocznik? :)

Olej [ Konsul ]
2000 najmłodszy jaki udało mi sie znaleźć

Cainoor [ Mów mi wuju ]
No to mój kumpel ma chyba z 97. 160 koni. Fajnie zapiernicza, nie powiem. Jednak twardo to jak skurczysyn, podjechać pod żaden krawężnik nie może, skrętny to jest bardzo słabiutko i w ogóle kolor do dupy: biały :P
ok, idę spać.
Olej [ Konsul ]
kupił sprowadzoną ze szwajcarii wersje rallye z lekko uderzonym przodem i tyłem?
Jeśli tak to oglądałem to auto i nie wyglądało jakoś najlepiej.