hitman47 [ Pretorianin ]
Combat Mission - pytania nowicjusza
Witam
Mam kilka pytań dotyczących CM, oto one:
-Czym jes rozkaz "hunt"?
-Jak wykożystać rozkaz "ambush"?
-Czy posiadając tylko demo mogę zagrać z ludżmi ze strony https://cmhq.gry-online.pl/?
Azzie [ Senator ]
Znam odpowiedz tylko na trzecie pytanie :) Mozesz graz z ludzmi ktorzy maja demo. Czyli np ze mna :)

Dekert [ Pretorianin ]
Proponuje zajrzec na strone https://cmhq.gry-online.pl tam znajdziesz odpowiedzi na pytania w dziale "teksty", jest fajny opis do CM z dopiskami graczy
hitman47 [ Pretorianin ]
Mam jeszcze jedno pytanie. Jak grać z kimś za pomocą e-maila?

Dekert [ Pretorianin ]
Niestety nigdy nie mialem Dema:((, zaczolem od pelnej wersji. W niej po zainstalowaniu patcha wsrod opcji pojawia sie przycisk Play by email. Jesli taki masz po rozpoczeciu danego scenarisza i wyborze strony, gra poprowadzi Cie dalej sama.
hitman47 [ Pretorianin ]
Dzięki Dekert za odpowiedź na 4 pytanie, ale jakie są odpowiedzi na 3 poprzednie?

hitman47 [ Pretorianin ]
przepraszam odpowiedzi na pytania 1 i 2.

Dekert [ Pretorianin ]
Na stronie CM w dziale teksty jest caly poradnik.

Rami [ Chor��y ]
Faktycznie poczytaj na tej stronce male conieco... a na szybko: 1. jednostka (wlasciwie pojazd) przemieszcza sie powoli, dajac wysoki priorytet ostrzeliwaniu przeciwnika. 2. ambush warto zastawiac w momencie, gdy mozesz dzieki temu zaatakowac cos co sie pojawi w danym miejscu z kilku kierunkow na raz - bez "ambush" nie jest to takie proste. No i przy okazji zapobiega otwarciu ognia (a wiec w praktyce i zareklamowaniu swojego polozenia) w bezsensownych sytuacjach (np. AT Team strzelajacy do bardzo odleglego transportera, zamiast czekajacy w zasadzce na Tygrysa) 3. Mozesz zagrac samym demem, ale tylko z osobami, ktore tez demem sie beda poslugiwac. A wiec macie 2 scenariusze do gry. 4. Poradnik jest nieco przedatopwany, pisalem go hetar czasu temu, ale chlopaki na forum CM na pewno chetnie rozwieja wszelkie watpliwosci :) zdrowka

hitman47 [ Pretorianin ]
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Łosiu [ Prefekt ]
OO witaj Stary Wiarusie, jak to miło znów czytać twoje fachowe wypowiedzi :-)) To jak może dokończymy ten PBeM sprzed roku (Półtorej) :-)
hitman47 [ Pretorianin ]
Już chyba ostatnie pytanie: -Po co są flagi?

Rami [ Chor��y ]
:) Łosiu, prosze mi tu nie ironizowac z fachowoscia :) A co do PBeM'a sprzed roku... ten tegez... ja moze bym sie po prostu poddal? :) Chcoiaz chyba mnie coraz bardziej kusi CM... i czytam co tam z CM2 slychowac... i w ogole... :) Hitman: zalezy, o jakie falgi pytasz... jesli te takie duze, stojace na mapie na drzewcach, to oznaczaja one miejsca dajace Victory Points czy jaktam to sie nazywa - generalnie celem wielu (wiekszosci) scenariuszy jest wlasnie zajecie owych punktow. Moga byc tez rozne inne flagi, np. wzdluz brzgu planszy, wtedy jest to "nasz" (a dokladniej narodowosci ktora sie tam oflagowala) brzeg, i np. mozna przez niego uciekac... zdrowka
Łosiu [ Prefekt ]
A to może wspomożesz CMHQ jakimś nowym pomysłem - co sądzisz o nowej szacie graficznej (tej testowej), itp...
Rami [ Chor��y ]
Łosiu: Co do szaty graficznej - jest lepsza od aktualnej - ale ma (dla mnie przynajmniej) kolosalna wade - paranoicznie zachowuje sie w Operze (to okienko na tekst jest po prostu za male w pionie). Co do pomyslow: chyba proste byloby dorobienie gdzies informacji, ile osob jest aktualnie na czacie - w forum gry-online jest to chyba zrobione, moze wystarczy zywcem fragmencik kodu przekopiowac? Kolejne pomysly (duza szansa, ze juz wdrozone - nie jestem wszak na biezaco): 1. Jakis turniej rozgrywany na scisle okreslonych zasadach (np. gotowy scenariusz przygotowany w tytm celu) z jakimis symbolicznymi nagrodami (a chociazby tymi krzyzami i odznaczeniami przy nickach) 2. uznaniowe kilka punktow dodatkowych w lidze za pojedynek, za AAR po walce :) 3. zadanie... takie jak kiedys robilem, tylko bez mozliwosci save/load. DO zrobienia imho w jeden sposob: publikujemy scenariusz, w formie niegotowej (nie rozmieszczone jednostki obroncow, tzn rozmieszczone inaczej niz w wersji ostatecznej). Nastepnie uczestniczacy w takim turniejowym zadaniu gracze sciagaja, odpalaja, i wydaja rozkazy w formie "slownej" (z ograniczeniem objetosci - warunki bojowe, mozliwosc zalaczenia mapki). Nastepnie ktos (kto ma nieco sil, doswiadczenia i czasu) dokancza ow scenariusz (rozmieszcza sily obroncy) i wprowadza rozkazy gracza i odpala np. 5 tur, prowadzac jak najbardziej pasywna obrone. Powtarza to dla wszystkich graczy. Wyniki do publikacji, oczywiscie scenariusz i (zwlaszcza) rozkazy graczy rowniez na stronke :) Sporo roboty, ale zabawy chyba tez niemalo, a i szanse wyrownane. 4. mozeby jakims w miare malym nakladem sil zrobic system newsow "automagiczny" - tak, zeby kilka osob (dysponujacych odpowiednimi haslami) moglo dopisywac newsy na strone? sa gotowe rozwiazania po sieci, czekaja na wykorzystanie... 5. ten tegez... na chwile obecna koncza mi sie pomysly. Wiem, ze sa one byc moze utopijne momentami, tymniemniej wiesz, apetyt rosnie w miare jedzenia, a na CMHQ patrzy sie w tej chwili z olbrzymia przyjemnoscia :) Kurcze, zrobiliscie z tego strone na swiatowym poziomie - szczere gratulacje :) PS: kiedy mozna na czacie zastac kogos, kto by zagral via TCP/IP? :) /me by chyba jakos w nocy chetnie dal sie ograc :) Kurcze, a myslalem, ze wyszedlem z nalogu ;) zdrowka bardzo goraco zycze :)