GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: Ogłoszono CMX2 "Theatre of Operation's"

09.10.2005
17:21
smile
[1]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Forum CM: Ogłoszono CMX2 "Theatre of Operation's"

https://www.battlefront.com/cgi-bin/bbs/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic;f=52;t=000289;p=0

hmm

09.10.2005
17:22
[2]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

dla leniwych

09.10.2005
17:25
[3]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Syria 2007

09.10.2005
17:31
smile
[4]

Ketonur [ Pretorianin ]

Liczylem na IIWŚ, ba bylem przekonany, ze gra skoncentruje sie na tym okresie...
Mi sie juz nie podoba :(

09.10.2005
17:33
smile
[5]

ZgReDeK [ Wredne Sępiszcze ]

jak dla mnie super :) taki cmowy battlefield 2

Ketonur --> poplacz sie jeszcze

09.10.2005
17:33
smile
[6]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

kolejna gra po CMSF (Shock Force) ma być WWII

09.10.2005
17:42
smile
[7]

LooZ^ [ be free like a bird ]

Brzmi niezle.

09.10.2005
17:48
smile
[8]

Ketonur [ Pretorianin ]

Zgredek --> nie lubie battlefielda, posikaj sie ze szczescia jeszcze ;)

09.10.2005
17:49
smile
[9]

Sgt.Luke [ Pathfinder ]

A mnie sie od razu podoba. Ma nadzieję, że autorzy zamieszczą coś więcej niż tylko USA vs Terro

09.10.2005
18:01
[10]

joozzeekk [ Pretorianin ]

Mnie się podoba. Wałkowanie ciągle tego samego tematu nuży. Trochę świeżości nie zaszkodzi

Off topic: Nie chcę zakładać nowego wątku a w archiwum nie mogę nic znaleźć. Czy ktoś mógłby przypomnięc alob jeżeli ma to wkleić linka do instrukcji jak zmienić rozmiar bitmap za pomocą IrfanView?

09.10.2005
18:20
[11]

Wolfman [ Pretorianin ]

A skąd battlefront wytrzasnął tę Syrie 2007 czyżby cynk od Buscha?

09.10.2005
18:27
smile
[12]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Kiepsko to wygląda i nie będzie miało nic wspólnego z grą taktyczną :( Battlefront chciałby być firmą produkującą wielkie przeboje finansowe. Ale w ten sposób wpadają w mainstream i stracą jakikolwiek charakter, nie mogąc jednocześnie nadążyć za gigantami, wykładającymi na każdą produkcję po 5 razy więcej niż oni.


joozzeekk ~~>

Skrócona instrukcja dla anglojęzycznej wersji Irfana:
* File Menu -> Batch Conversion/Rename (pl: Przetwarzanie wsadowe?)
* Wybrać katalog źródłowy, ustawić katalog docelowy, ustawić "output format" na BMP
* zaznaczyć "use advanced options"
* Set advanced options -> "Change color depth: 256 Colors" oraz ewentualnie "Set DPI: 36"
* Ponadto: z plików konwertowanych warto byłoby wykluczyć pliki tła, tapety głównego menu i pliki czcionek.

A wogóle - zgłoś się do Llordusa, zrobił program który zrobi irfanową konwersję za Ciebie.

09.10.2005
18:28
[13]

joozzeekk [ Pretorianin ]

jiser--> Dzięki

09.10.2005
18:51
smile
[14]

swietlo [ Canaille Carthagienne ]

i pewnie jeszcze zmajstruja super amerykanskie tanki i bedzie mozna je cmoknac;(

09.10.2005
18:54
smile
[15]

Zenedon_oi! [ Konsul ]

Cała ta koncepcja z modułami to jakaś pomyłka. Ale przynajmniej wielbiciele "kręcących kółeczek" będą zadowoleni.

09.10.2005
18:56
[16]

-Stirlitz- [ Konsul ]

CMSF... Nie chciałbym być złym prorokiem, ale coś mi tu pachnie wielka chałą. W każdym razie mnie perspektywa znęcania się nad Syryjczykami nie kręci ;) Z drugiej strony dostrzegam tu pewien pozytywny aspekt. Dzięki decyzji Battlefrontu, CMAK, CMBB a nawet CMBO jeszcze trochę pożyją. I dobrze.

09.10.2005
19:14
[17]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

A ja, pewnie kilka osob zdziwie, w tym Oskarma :P, powiem ze chetnie pogralbym w taki wspolczesny CM.
Tyle tylko... no wlasnie, tutaj powinno sie czuc wyraznie odmienny styl walki, inna taktyke itp.
Minus ta gra z mojego punktu widzenia ma jeden - nie przedstawia nic z dotychczasowych hitorycznych konfliktow (mowie o tej Syrii 2007), w takim razie tabelki z rarity itp. przestana miec racje bytu i skoncza sie ostatecznie dyskusje, np. czemu w pewnym okresie Bradleye maja rarity 30% a HMMWV -10% ;o))))). Coz, szkoda zawsze to otwieraloby szeroka droge do wyobrazni... i do rozmow na forum, tak jak to bylo nie raz w przypadku CMBO/BB/AK ;o))))). Chyba, ze poprzez te moduly beda dodawane historyczne kampanie (chociaz w to watpie :-/ ).

09.10.2005
19:21
[18]

oskarm [ Future Combat System ]

No w końcu wybrali własciwy okres do prowadzenai walk a nie ciągle te same muzealne czołgi ;-)

Przy okazji od strony amerykanów nei musza kombinować jak obejść bore spotting ;-) ciekawe jak sobie poradzą z Syryjczykami?

I czy w ogóle poradza sobie z czymś takim jak współczesne pole walki? Czy będzie walka elektroniczna? Wykrywanie artylerii wroga? itd.

Jeśli gra będzie tak dobra jak dotychczasowa seria CM ..... to może zacznami się śnić czołgi ;-)

09.10.2005
19:24
smile
[19]

oskarm [ Future Combat System ]

Wozu --> zdziwiłeś mnie :-)

rarity jak najbardziej pozostanie bo je można ustalicna podstawie ilości sprzetu posiadanego przez każdą ze stron. Ciężej będzie dotrzeć do faktycznych danych o możliwościach sprzętu.

09.10.2005
19:40
[20]

joozzeekk [ Pretorianin ]

Zgadzam się z tym, że koncepcja modułów to pomyłka. W CMSF mają być odwzorowane tylko wojska amerykańskie i syryjskie. Z tym, że jeśli np. Syria nie posiada T-80 to tego czołgu nie będzie a więc nici ze scenariuszy what if.
Dodatkowe wojska np. NATO można będzie później "dokupić".

Mam nadzieję jednak, że będzie to na prawdę realistyczna gra wnosząc po zapewnieniach programistów jakoby parę tygodni zajęło im tylko opracowanie trajektorii lotu Javellina.

09.10.2005
19:40
[21]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

hmm, po przeczytaniu róźnych wątków wychodzi na to:
m1a1 nie będzie nieśmiertelny, po to są kornety;))
starcia będą mniejsze niż w CM-ach.
zobaczy się:)
, pozatym wersje t-72 i t-80 będą nowsze, kupione od rosji, a nie produkcji irackiej, więc m1 nie jest już niezniszczalny z przodu:P
Ale podoba mi się perspektywa odpalania korneta w nic nie wiedzącego abramsa, to prawie tak dobre jak odpalanie acht achta w t-34;))

09.10.2005
19:45
[22]

Praetor [ Generaďż˝ ]

no a ja wreszcie zaczne grac w strategie :)

09.10.2005
19:51
[23]

LooZ^ [ be free like a bird ]

jiser : mainstream? Zobacz sobie, ile powstaje gier o 2WS, a ile o wspolczesnym polu walki...

09.10.2005
19:55
[24]

gully_ [ Konsul ]

No nie wiem...z jednej strony miła odmiana od 2 wojny, ale czy współczesna technologia nie obedrze gry z przyjemności? Co jak co, ale np. w współczesnych konfliktach z udziałem USA ( Irak, Afganistan ), strona przeciwna była zawsze słabsza, praktycznie bez lotnictwa...Ale fikcyjny konflikt daje pewne pole manewru.



09.10.2005
20:01
[25]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

gully-->W tym rzecz, że ukształtowanie map ponoć uniemożliwiw amerykańskie king of the hill, i kille z 5km:)
a t-80 etc.. nie są bez szans, a marnie widze zajmowanie damaszku bronionego przez kornety:D

09.10.2005
21:05
smile
[26]

gully_ [ Konsul ]

jeśli wszystko będzie ok, to chętnie będę tępił amerykańskich chłopców na wszystkich frontach :) zobaczymy, może być ciekawie

09.10.2005
21:14
smile
[27]

Cradle [ Centurion ]

Wozu, jak wydadza gre w 2007 roku to bedzie po problemie z rarity ;)

09.10.2005
21:29
smile
[28]

jiser [ generał-major Zajcef ]

LooZ ~~>
Mówiąc o mainstream-ie nie mam na myśli tła fabularnego (które im dalej po '95 roku, tym bardziej jest w zaniku ;> ), lecz o sposobie formułowania interakcji między graczem a światem gry. Waląc prosto z mostu - 70% wydawnictwa komputerowego kieruje się w stronę gier prostszych, bardziej monotonnych lecz ładniejszych wizualnie. Efekt - CMx2 będzie niespójnym RTSem.

Założę się, że zaraz tu koxbkox wpadnie i powie, że się nie znamy, bo on zna tfurcóf CM osobiście :)

09.10.2005
21:35
[29]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Oskarm, Cradle -> No z rarity to tak nie jest. Nie odzwierciedla ono tylko ilosc wyprodukowanego zlomu, ale w glownej mierze jego obecnosc na danym odcinku frontu (ze wszystkimi powodami dlaczego tak sie stalo). Ustalajac warunki fikcyjnego konfliktu podawanie rarity mija sie z celem, bo nie da sie tego z niczym skonfrontowac i to bedzie moim zdaniem najwieksza wada.

Joozzeekk zauwazyl przy tym jeszcze jedna wazna rzecz... Przypisywanie na sile stronie syryjskiej nieistniejacego sprzetu by choc troche zrownowazyc sytuacje. Cos podobnego jest w Battlefield 2 - ale poniewaz ta seria nie otarla sie jeszcze nigdy o relizm techniczny, wiec w tym przypadku mi nie przeszkadza. Choc z dalszej perspektywy wydaje sie smieszne (chocby obecnosc Mi-28, ktore do dzis nie znalazly wiekszego zastosowania nawet w silach powietrznych Rosji... itd., itd.). W przypadku CMx2, jak sadze, nacisk musi byc polozony na realne odzwierciedlenie pola walki, jednak mimo wszystko realne odzwierciedlenie tylko statystyk broni i pojazdow, jakiekolwiek by one nie byly, to za malo. Bo czemu nie wpuscic do takiej gry jakiegos ufo skoro bawimy sie na calego.

Takze faktycznie rzecz biorac ucieszylbym sie naprawde z odwzorowania walk z ostatnich 15 lat, a nie kilku lat wprzod.

btw. Ciekawi mnie takze w jaki sposob oddadza charakter walk typu MOUT - bo tym tez sie chwala.

09.10.2005
23:01
smile
[30]

gully_ [ Konsul ]

Była I wojna światowa ( choć to akurat nie najlepszy materiał na CMx2), był konflikt w Wietnamie, Korei, dwa razy Irak, a oni szukają konfliktu przyszłości. Czy nie lepiej by było zabawić się np. w wojnę bałkańską?

Ale z drugiej strony, jeśli obie strony będą miały odpowiedni układ sił, a twórcy przyłożą się do roboty, nie myśląc na razie o forsie na nowe ferrari, to kto wie...Ale podejdę do gry z sporą dozą nieufności.

09.10.2005
23:47
[31]

oskarm [ Future Combat System ]

Wozu --> nie koniecznie. Jeśli błówna siłaamerykanów będą BCT Strykerów to przewaga amerykanów będzie wynikała z technologi informatcznych i lotnictwa. Broń ppanc na strykerach to tylko wyspecjalizowane rakietowe niszczyciele czołgów i lufowy z 105mm M68. Obu typów pojazdów zbyt wiele w takiej brygadzie nie ma. Z drugiej strony Stryker jest wrażliwy na wszystko powyżej 14,5mm AP i to tylko z przodu z boku jest wrażliwy nawet na ten pocisk. Także praktycznie każdy pocisk działajacy na zasadzie energii kinetycznej może zniszczyć Strykera.

Rarity w CM odnosiło siedo całego frontu zachodniego, włoch czy 3 odcinków frontów w Rosji. Przy tych rozmiarach bez problemu można ustalicRarity dla konfliktu w Syrii.

10.10.2005
00:38
[32]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Oskarm -> Ten przyklad ze Strykerem, przyznam sie, ale nie rozumiem? Chodzi o odpowiedz na temat zrownowazenia sil? Jesli tak, to tylko o Strykerach nie ma mowy.

Rarity, OK, wlasnie o to mi chodzilo, ze odnosilo sie do konkretnego miejsca geograficznego, ale zawarte tam byly statystki mozliwosci wystapienia danego pojazdu (jesli w danym okresie np. 653 sPzJgAbt wycofano z Rosji, rarity Ferdynandow/Elefantow rosnie). W przypadku fikcyjnych konfliktow zmienne rarity w czasie trudno poprzec jakimis danymi, chyba ze fantazja autorow a o to w serii CM chyba nie chodzilo. Takze rarity dla strony w fikcyjnym konflikcie nie da sie ustalic, tak jak to bylo chocby z skasowaniem projektow Comanche i OICW. Dlatego nie lubie fantazjowania o przyszlosci.

10.10.2005
10:25
smile
[33]

-=Złośliwy_buraK=- [ Konsul ]

Witam, jak narazie dyskusja dotyczy jedynie części merytorycznej i przyznam szczerze ze osobiście jestem zawiedziony. Współczesne pole bitwy - prosze bardzo, ale czemu 2007 ?? dla mnie to bez sensu.
Jednak generalnie interesuje mnie inna sprawa, bo mimo wszystko uważam iż będzie to wysoko grywalna gra. Otóż jakie wymagania będzie miała ta gra ?? Po screenach widac iz mozna się spodziewac wiele. Ciekaw jestem jaką wersje DX wykorzystuje gra i czy starsze generacje kart będą działać ? No i czy procek wystarczy. Najbardziej obawiam się właśnie o grafike :(

10.10.2005
12:42
[34]

oskarm [ Future Combat System ]

Wozu przeczytaj ten fragment jeszcze raz:

"The primary force under the command of the player is a task force from a US Army Stryker Brigade. At times other forces, such as US Mech Infantry and US Armor, are involved and under player command, however the core organic units are from the Stryker based task force. Air support and off map artillery support are of course a part of the battle as well"

10.10.2005
12:56
[35]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

-=Złośliwy_buraK=- -> Jesli choc w czesci (np. tworzenie uksztaltowania terenu) wykorzystano kod z "Balkans on fire", wymagania moga byc spore...

oskarm -> To nie jest podanie taktyki uzycia, a sugestia jak mozna grac - kierowac brygadami Stryker'ow, jednak do dyspozycji wciaz beda oddzialy zmechanizowane (jak sadze Bradleye) i czolgowe (Abramsy). Czy da sie z tego wyprowadzic jakies rarity? Watpie, popatrz na Irak, gdzie na terenach zabudowanych czesciej dostrzezesz oddzialy wlasnie zmechanizowane.

10.10.2005
13:27
smile
[36]

jiser [ generał-major Zajcef ]

oskarm ~~>
Mogę się założyć - garść orzechów do garści złota - że będzie wykorzystywać conajmniej cały kod silnika 3D. W końcu nie po to się silniki buduje :)

10.10.2005
13:31
smile
[37]

-=Złośliwy_buraK=- [ Konsul ]

A czy ktoś może orientuje się w przybliżeniu jakie wymagania ma ten silnik ?? czy jest oparty na DX9 ??

juz sie nie moge doczekać dema :)

10.10.2005
13:34
[38]

jiser [ generał-major Zajcef ]

Przepraszam, źle zaadresowałem wypowiedź. Miało być do Woza.

10.10.2005
13:34
smile
[39]

-=Złośliwy_buraK=- [ Konsul ]

Co do balkans on fire to znalazlem taką informacj na stronie Battlerontu :
DirectX 9.0 Compatible Video Card (ex: GeForce 2/4 MX or Radeon 7500)

I tu pytanie czy ten przedrostek ex oznacza ze wymienione za nim karty nie obsłógują gry wcale ??

10.10.2005
14:09
smile
[40]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

ale t-72 balkans on fire to inna gra, z autorskim silnikiem ruskiego Crazy Horse.

ex, znaczy albo example, albo excluded;P

10.10.2005
14:18
[41]

-=Złośliwy_buraK=- [ Konsul ]

Z tego wynika więc ze te karty są wykluczone, ale wydaje mi sie to troche niesensowne. Przeciez wiekszosc graczy ma starsze karty ktore są wykluczone. Bo uzycie slowa example w stosunku do tych kart jest nielogiczne skoro nie obslugują DX9. Nic z tego nie rozumiem. Jednak na pocieszenie dla wszystkim dodam ze screenów można wywnioskowac iż wymagania napewno będą bardzo wysokie.

10.10.2005
14:21
[42]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

Buraku-->ALe t-72 to jest INNA GRA NA INNYM SILNIKU:PPP

pozatym ma o wiele lepszą grafę ni na screenach CMx2,

10.10.2005
15:32
[43]

faloxx [ Konsul ]

filip --> sugerowalem sie odpwiedzią woza który twierdził iż jest mozliwe ze przynajmniej czesc graiki bedzie realizowana na tym wlasnie silniku. Generalnie masz racje nie ma co gdybac. Jak wyjdzie demo to okaze się co i jak. A tymczasem mam nadzieje iz nie bedzie potrzebna super wypasiona karta grafiki z DX10 ;)

10.10.2005
15:39
[44]

maniak1988 [ Generaďż˝ ]

wszystko ładnie, fajnie itd ale jedno jest bardzo ciekawe, jeżeli zostaną poprawnie odwzorowane pojazdy, broń, wsparcie lotnicze to amerykanie bedą nie do pokonania w otwartym polu, nieważne jakby nie było pofalowane, szanse syryjczycy będą mieli chyba tylko w mieście (Abrams vs RPG7, ciekawe :D ) ale tutaj pewnie amerykańscy chłopcy z M16 okażą sie pewnie znacznie lepsi od syryjczyków z Kałachami, poza tym M16 okaże sie jak znam życie najlepszym uzbrojeniem piechoty pod słońcem no i oczywiście o niebo lepszym od Kałacha, jak w każdej zachodniej grze

10.10.2005
18:15
[45]

oskarm [ Future Combat System ]

Wozu --> tam chodzi pewnei o kampanie, głwnie będziesz miał do dyspozycji Strykery, a jak będziesz grzeczny to dostaniesz max szwadron kawalerii ;-)
W normalyhc walkach pewnei Rarity na Abramsy i Bradleye będzie zaporowe tak jak na Sturmtigery :)

10.10.2005
22:45
[46]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

jiser -> Nie musi korzystac z calego silnika, a tylko z czesci kodu. Tak jak np. te fanowskie strategie oparte na CM, o ktorych byla tutaj mowa na poczatku lata tego roku.

-=Złośliwy_buraK=- -> W silniku raczej wykorzystuje sie procedury zawarte w DX.

von Izabelin -> Tak jak wyzej napisalem, to ze jest to inna gra, nie znaczy ze nie mozna z niej podebrac kilku linijek kodu... Oczywiscie o ile wczesniej strony sie porozumialy w tej sprawie :).

oskarm -> No to w to nie wierze, natomiast wiem co zostalo tam napisane :).

11.10.2005
08:14
[47]

RMATYSIAK [ Generaďż˝ ]

złosliwy burak weś pod uwage że my zyjemy w polsce oni na zachodzie. I tam już praktycznie nie ma kart klasy Gf2/4
Oznaczenie kompatybilne z DirX oznacza że w silniku zastosowali vert i pixel shedery w ver 2 i bez ich wsparcia sprzętowego gra chodziła by bardzo wolno.
Poz RM

11.10.2005
15:56
smile
[48]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

No nie ma sie co martwic ... Europa afryka , Azja ,dzungla,syberia no ale musieli wziac b.wschod i Jedyna Sluszna strone...
No ale nie ma co sie martwic ! - spotkam wszak pojazdy z poprzedniej czesci gry ! Wszak saddam mial czerczile , wespe szermany . sa zdjecia! No kurrr ale wydam im krwawa bitwe ! :( no i nie trzeba sie przejmowac sie borgspottingiem wziawszy pod uwage jakimi srodkami info itd dysponuje jedyna sluszna strona , no a tamci ? Wszak sa radary i AZPzb (arabscy zbieracze plotek z bazaru)zamiast dajmy na to Predatorow oo ciekawe jakie rarity bedzie mial zamachowiec samobojca albo licealista z rpg ?Bo ile se moze wystawic taka Syria tych Kornetow w porownaniu z Abramsami??

11.10.2005
16:07
[49]

von Izabelin [ Ruhm oder Tod! ]

maniak-->A o kornetach zapominasz, syria mi ich kilkaset już teraz, a to 2007;P

Wozu-->A to tak, może i będzie tak:).

P.S mi t-72 BoF, chodzi bardzo płynie na detalach średnich 1024x768 na kompie AMD athlon 1400tb, 256mb ddr133, karta 9550XT gecube'a, czyli sprzet sprzed kilku lat.

11.10.2005
16:11
[50]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

Taa nowoczesna bliskowschodnia armia.... w wypasionych t80 z nowoczesnymi srodkami lacznosci , zgrana i wycwiczona transportu itd itp z panstwem ktore to wszystko kupi wyszkoli armie i ktoremu pozwola to kupic! A co sie bedziem szczypac ! Od razu niech dorobia bezzalogowe czolgi, mysliwce Mechy nawet ! Fajnie bedzie ! A ci zli niech sie nazwa dajmy na to jakos fajnie np Red scorpions albo Organizacja Zlego Oka (oczywiscie bez cywili ,konwencji,traktatow , polityki itp dupereli ze w cholere panstw ma tam swoje interesy nie wspominajac )

11.10.2005
18:57
smile
[51]

Pejotl [ Senator ]

Syf, dno, chała, pomyłka, pogieło ich na całego, cienizna, nic tylko p...ąć głową o ścianę, banda kretynów, dwa lata czekania stracone (a w perspektywie kolejne) - to wrażenia na gorąco :-)

Operation Flashpoint 2 wciągnie ten żałosny produkt lewą dziurką od nosa i nawet nie odbeknie.

Zamiast zarządzić na polu taktycznej symulacji II wś lepiej zrobić graczy w kobyłę - komuś sie chyba klepki pomieszały.

Jedyna nadzieja że do OF2 powstaną mody z II wś, co przy mozliwościach modowania i interakcji miedzy oddziałami jakie ma mieć ta gra spowoduje że za kolejne dwa lata Battlefront obudzi się z ręką w nocniku - bo nikogo już ich CMx2 nie będzie obchodził...

11.10.2005
19:18
[52]

joozzeekk [ Pretorianin ]

Odnoszę wrażenie, że większość uczestników forum chciałaby żeby wydali upiększone CMBO jeszcze raz. Ile razy można wałkować ten sam temat. To już było, czas na coś nowego. Bliski Wschód jest bardzo ciekawym rejonem.
Nie jestem hurraoptymistą co do nowej gry. Boję się, że zmniejszenie skali doprowadzi do powstanie ładniejszego CC. Niemniej jednak mam jeszcze nadzieję, że będzie to przede wszystkim realny do bólu symulator współczesnego pola walki (w końcu robi go firma, która wypuściła najlepszy symulator pola walki II wś).

11.10.2005
19:54
[53]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Pejotl -> Prace nad OFP2 zostaly chyba przerwane (wraz zerwaniem wspolpracy Codemasters z Bohemia), a trwaja nad wskrzeszeniem silnika OFP/VBS1 dla Armed Assault.

Poza tym, OFP to wciaz taktycza gra akcji (samemu tez bierze sie aktywny udzial w walce, a nie jest sie "sztabowcem" jak w CM).

11.10.2005
20:00
[54]

Pejotl [ Senator ]

Wozu -> jestem tylko bezwolną ofiarą agitacji Bergera na ten temat :)
Z tego co słyszałem to w OF2 miała być możliwość faktycznego dowodzenia więcej niż tylko jednym pododdziałem - można by wzywać wsparcie, artylerię, koordynować działania różnych jednostek... Przeszkadzać mogłoby tylko to że można samemu zginąć i gra by się wtedy kończyła - czego nie ma w CM :)

11.10.2005
20:01
smile
[55]

Cradle [ Centurion ]

IIWS to bardzo fajny temat, walka toczyla sie mniej wiecej chyba na bliskim dystancie, a to kocham w CM - naparzajace sie piechota na bliskim dystansie ;) Ostatecznie moglbym przelknac Vietnam, ale nie wiem czy VC mieliby jakies odpowiedniki dla amerykanskich czolgow (nie trudno wywnioskowac, ze nie znam sie na sprzecie nowoczesniejszym niz IIWS, choc i wiedza z IIWS kuleje ;P)

11.10.2005
20:04
[56]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

Pejotl -> Wiesz... OFP2 na razie umarl, strona domowa zostala zamknieta, a po kilku kliknieciach na odnosnikach przerzuca na strone domowa Armed Assault, a tam znow za duzo wiesci o grze nie ma.

11.10.2005
20:09
smile
[57]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

Zamiast rarity to playablity trzeba by wprowadzic : :P Fikcyjna armia w fikcyjnym konflikcie vs jedyne obecnie supermocarstwo... :)) I np punkty za dobry odbior danej akcji w mediach :) No kurrr naperwno odda gra realizm walk na wspolczesnym bliskim wschodzie ! Te starcia kolumn pancernych teciakow w zacieklych bojach z amerykanskim sprzetem pancerenym ? Ktos o tym slyszal?Bylo cos takiego ? To ma byc realizm ?To ma cos mowic o wojnie we wspolczesnym swiecie?Zwlaszcza o wojnie prowadzonej przez USA! Bylo cos takiego ? No tak ladniej to wyglada niz ganianie zamachowcow po miescie i rewizje w domach i eksplozje min na uliach ..

11.10.2005
20:17
[58]

Runnersan [ Konsul ]

Z tego co wiem to OFP2=Armed Assault

11.10.2005
20:19
[59]

Wozu [ Panzerjäger Raider ]

No wlasnie ja tak nie slyszalem, dlatego zrezygnowali z nazwy OFP2.

11.10.2005
20:27
[60]

joozzeekk [ Pretorianin ]

Hanoverek--> A od kiedy realizm=równe szanse? Czy Sherman wczesnych wersji miał równe szanse w starciu z Panterą? Starć pancernych na pustyni było mnóstwo vide wszystkie wojny Izraelskie.
Amerykańskie czołgi też sobie trochę postrzelały w ciągu dwu wojen Irackich zatem starcia Abramsów z T55;62;72 to nie science fiction.
Starcie zaś Abramsa z T80 można owzorować na tej samej zasadzie na jakiej w CM mozna odwzorować starcie KT z Is3.

Moim zdaniem gra odwzorowująca starcie amerykańskiej kompanii piechoty na Strykerach w starciu z kompanią Syryjską na BMP-1 może być bardzo interesujące a wynik różny.

11.10.2005
20:55
[61]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

joozzekk - owszem masz racje ale jak sie te starcia konczyly mimo miazdzacej przewagi liczebnej arabow? (sprzet zdaje sie tez byl niezly) Masakrowali ich po prostu !Ciezkie ,malo zwrotne pancerne masy bez specjalnych zdolnosci do elastycznych dzialan , zolnierze bez inicjatywy ... Przegrali z slabszym liczebnie przeciwnikiem mimo tylu przygotowan ! Doliny zawalone pancernym zlomem mozna ogladac zdaje sie do dzisiaj .. A co do szermow vs pantery te porownania nie za bardzo sie daja przelozyc na starcia w czasach obecnych(chocby i dlatego ze maja wiecej abramsow ! ;)) - i pytanie czy wogole wystepowaly takie sytuacje gdzie pojedynczy abrams mogl sie bronic przed kilkoma t80? Z uwzglednieniem przewagi w powietrzu i dostepie do informacji na temat npla amerykanow ? No i wlasnie jak wyliczyc dostepnosc sprzetu dla kazdej ze stron ? Czy lepszy mialby atakowany z powietrza i ziemi Syryjczyk do tych swoich czolgow bez dostaw ammo ,paliwa z drogami pod ostrzalem itp .. Czy wlasciwie bezpieczni od takich zagrozen Amerykanie.. No i zwaz na fakt ze to nie rosja - ze co iles tam godzin schodzil im z tasmy nowy czolg..z praktycznie niewyczerpanymi rezerwami ludzkimi

11.10.2005
21:22
[62]

joozzeekk [ Pretorianin ]

Tak masz rację ale zbyt doceniasz amerykańską armię:) W czasie drugiej wojny w zatoce 3 DP musiała zrobić pauzę operacyjną przed szturmem Bagdadu. Spowodowane to było właśnie rozciągnięciem linii komunikacyjnych i poważnych trudności zaopatrzeniowych. Żadna armia nie jest od tego wolna.

O ile się nie mylę to słyszałem o historii gdzie w czasie pierwszej wojny w zatoce jeden Abrams ugrzązł w terenie. Jednostka macierzysta kontynuowała marsz podczas gdy załoga tego wozu czekała na wóz zabezpieczenia technicznego. I wtedy właśnie samotny immobilny;) Abrams został zaatakowany przez trzy (niektóre źródła podają cztery) T-72. Starcie zakończyło się zniszczeniem wszystkich T-72. Porównanie Shermana i Pantery jest tu zdecydowani na miejscu. Szanse na zniszczenie Abramsa od przodu przez T-72 na dystansach, na których toczy się współczesna walka pancerna są bliskie zeru. 125 mm armata przebija pancerz chobcham dopiero z odległości poniżej 400 m. (Dane ze strzelania do pionowego pancerza niemieckiego Leoparda2 amunicją APFSDS)

O ile w czasie wojny Amerykańska armia wypracowuje sobie przewagę informacyjna i panowanie w powietrzu o tyle my będziemy mieć grę, "symulator" pola walki. A więc będziemy mogli sobie zasymulować to na co tylko przyjdzie nam ochota np. amerykańską armię bez wsparcia z powietrza. Bądź też (dla sadystów) batalion piechoty na strykerach w starciu z batalionem T-72.

To samo można zrobić w CM1. Wynik symulowanego starcia kompanii PzKpfw III z kompanią KV-1 jest łatwe do przewidzenia. W nowym CM wystarczy wprowadzić odpowiednią cenę w punktach na Abrsama, która równoważyłaby np pluton T-80 z drugiej strony.

11.10.2005
21:47
[63]

RMATYSIAK [ Generaďż˝ ]

joozek masz racje co 125 i abramsa ale tylko wtedy gdy mówimy o bardzo starej amunicji. Nowoczesna amunicja nie ma problemu z przebiciem sie przez pancerz m1
Poz RM

11.10.2005
21:56
[64]

joozzeekk [ Pretorianin ]

RMATYSIAK--> Co masz na myśli mówiąc bardzo stara amunicja? W czasie wojny w zatoce zdarzył się przypadek gdy abrams zakopał się tak mocno, że wóz zabezpieczenia technicznego ne mógł go wyciągnąć. Z braku czasu aby wóz nie dostał się w ręce npla postanowiono go zniszczyć ogniem z innego abramsa. Trzy trafienia ze 120 pociskami APFSDS ze zubożonego uranu nie przebiły pancerza czołowego czołgu. Udało się to dopiero trafiając w bok.

11.10.2005
23:25
smile
[65]

Pejotl [ Senator ]

Ech, panowie - zaczynacie sie rozdrabniać :)

A pytanie jest proste - kogo obchodzi jakaś tam Syria i to jeszcze science fiction?
O zmaganiach II wś można przeczytać setki książek, nakręcić się jak nigdy, a potem odtworzyć sobie to (mniej więcej) na kompie. W CMBB wiemy o co walczymy, wiemy że to fragment iście tytanicznych zmagań. A Syria? Mam się podniecać zdobyciem dwóch kilometrów piachu? Bleeeee....

11.10.2005
23:32
smile
[66]

Pejotl [ Senator ]

I w dodatku co to za walki będą???
2 km piachu a na nich jeden syryjski ppk, drużyna piechoty z rkm a całe moje zmartwienie to żeby mi nie odstrzelili reflektora na błotniku Abramsa bo właśnie mamy rozciągnięte linie zaopatrzeniowe i może nie byc odpowiedniej farby żeby pomalować nowy reflektor... i od razu -50 pkt zwycięstwa w plecy :-P

11.10.2005
23:50
[67]

Kłosiu [ Senator ]

No wlasnie Pejotl --> koncepcja tego nowego CM w ogole mi sie nie podoba. Jakie to musialyby byc mapy przy dzisiejszym rodrobnieniu sil, i w dodatlu na pustyni? Kompania na kompanie, na froncie kilometra?

12.10.2005
00:07
smile
[68]

joozzeekk [ Pretorianin ]

Pejotl--> odpowiedź jest równie prosta. Interesuje tych ktorzy ciekawi są nowych możliwości jakie niesie ze sobą nowoczesna technologia zastosowana na polu walki. Niektórzy natomiast będą woleli na zawsze pozostać w swoim światku 37 mm armatki ppanc.
Co tam starzy kawalerzyści też zwalczali postęp w postaci rozwijającej się broni pancernej;)

12.10.2005
00:17
smile
[69]

gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]

czy ja dobrze rozumiem to co się w tym wątku pisze? cm2 będzie symulatorem pocenia się na pustyni przez amerykańskich chłopców? a co z wrześniem 1939? już nikt tego nie ruszy i w kolejne częście cm nei wsadzi?

12.10.2005
00:27
[70]

oskarm [ Future Combat System ]

RM --> Ja słyszałem o najlepszych pociskach do 125 przebijających maks 600mm RHA z 2km. Więc M1A1 powinien zejść z około kilometra lub nawet większej odległości. Z M1A2 może byc juz trudno. Za to Abrams ściągnie T-80 z praktycznie każdej sensownej odległości.

Pejotl --> Stary dziadku! Nie zauważyłeś, że współczesne siły zbrojne mają reklame 24h na dobę? Discovery, CNN, BBC, NGC, setki forów, stron internetowych, w Stanach już leci serial o GIach w Iraku (I jest nawet znośny. Bliżej mu do Kompani Braci niż do 4 pancernych).

W czasie pierwszej pustynej burzy Abramsy zniszczyły tylko 26 czy 27 T-72, reszta podła łupem lotnictwa. Ciekawy jestem jakie były straty rzeczywiste w 2003 roku.

12.10.2005
00:29
smile
[71]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

No i kurcze kto powiedzial ze beda bataliony , z tego co wczesniej pisali skala raczej miala isc w dol .... kompania glownie .. jesli dobrze pamietam ,no chyba ze cos sie pozmienialo .

12.10.2005
00:35
[72]

joozzeekk [ Pretorianin ]

oskarm--> Skąd masz takie dane, że abramsy zniszczyły około 30 T-72? Wydaje mi się to mało prawdopodobne. Połowa tej liczby miała paść w samej tylko bitwie (właściwie potyczce) pod Easting 73. Pisze miala bo źródło amerykańskie a więc nie wiadomo czy bezstronne. Sądzę jednak, że sporo większa liczba musiała paść chcoażby na samej "Hell Highway".
Szeroko znany jest też cytat pewno irackiego dowódcy batalionu, który mówi, że wyruszał na wojnę z 35 czołgami, po kilku tygodniach naolotów miał w dalszym ciągu 25, a po 15 minutach walki z batalionem pancernym ani jednego.

12.10.2005
09:14
[73]

rhetor [ Pretorianin ]

He - już parę lat temu marzyłem sobie o bardziej współczesnym polu walki w CM - i oto ono, tyle że jakoś tak dziwnie.

Wolałbym bronić Wzgórz Golan czy kontratakować na Synaju, unikając Malutkich PPK :-D

Marzy mi się też Wietnam... tyle że walki zbyt statyczne, no i praktycznie tylko piechota + wsparcie ogniowe wszelkiej maści.

12.10.2005
11:21
smile
[74]

Pejotl [ Senator ]

oskarm/jozeekk -> jasne, należy zabronić robić gry o starożytności, średniowieczu, renesansie, czasach oświecenia, napoleońskich o wojnach kolonialnych, o 1 i 2 wojnie światowej, Korei, Wietnamie itp a nakazać robienie tylko współczesnych.

Jak tak wam zalezy na nowościach to prosze co miesiąc wychodzi z 10 nowych RTS-ów, może to dla was będzie ciekawsze.

Moje wymagania są skromne - chciałbym żeby ktoś zrobił dobrą grę na dany temat. Gdy wychodziło CMBO wydawało się, że to jest to, potem społeczność graczy zaczęła zauważać uproszczenia, które _można_ było usunąć w miarę w ramach tego samego silnika gry. Niektóre poprawki uwzględniono w CMBB, CMAK - ale pozostał niedosyt. I zamiast zrobić wreszcie DOBRĄ, DOPRACOWANĄ grę o II wś, na podstawie dziesiątków tysięcy uwag od graczy, firma robi woltę i wystawia te dziesiątki tysięcy fanów do wiatru.

12.10.2005
12:04
[75]

bonk_ [ Konsul ]

Pejotl-->popieram cię w 100%

Na początku jak zobaczyłem ten wątek miałem mieszane uczucia , ale po dłuższym przemyśleniu myśle że Pomysł o walkach w 2007r jest....kiepski.
Jedyny plus jaki widze to to żę CMBB\Ak zostaną wciąż na dysku i dalej bede czerpał przyjemność z gry.

12.10.2005
12:15
[76]

oskarm [ Future Combat System ]

joozzeekk --> na autostradzie są głównie wraki T-55 (i ich chińskich kopii). W kuwejcie znajdowały siegłównei dywizje piechoty. Większośc dywizji Gwardyjskich (to one miały na wyposarzeniu T-72) znajdowała się w środkowym Iraku (tam wojska Koalicji nie dotarły). Dane takie pochodzą z kilku źródeł (np: nTW, Raportu, stron internetowych). To to na gorąco było podawane, zostało póxniej zweryfikowane. Podobnie sprawa ma sie ze skutecznoscia Patriotów

Pejotl --> Nikt nie zabrania, ale jednak więcej było dobrych gier z IIWŚ niż ze współczesnego pola walki. Z dobrych strategii o współczesnym polu walki ja potrafie wymienic tylko dwie: Harpoon i Point of Atack.

Jak tak wam zalezy na nowościach to prosze co miesiąc wychodzi z 10 nowych RTS-ów, może to dla was będzie ciekawsze.

Mogę odbić. Z takiego tekstu to niewiele wynika.

12.10.2005
13:14
[77]

Pejotl [ Senator ]

oskarm -> to o nowościach było do jozekk'a - on pisał wcześniej coś w tym stylu: ile razy można wałkować to samo, czas na coś nowego.

Współczesne pole walki z udziałem USA przestało mnie fascynować w momencie jak zobaczyłem zestawienie obecnych wydatków na zbrojenia, z którego wynikało że 48% wydatków na zbrojenia na całym świecie przypada na USA. No więc z czym do gości?

Poza tym ileż to było tych _dobrych_ gier z II wś? Jeśli wymienisz Steel Panthers to był też Steel Panthers 2 (współczesny *), jeśli wymienisz serię Great Battles to były też zrobione w niej gry o latach 70 (Izrael) i 80 (Europa, Korea)

(*) - przez współczesny rozumiem okres od po Wietnamie (1972) do dzisiaj

12.10.2005
14:14
[78]

RMATYSIAK [ Generaďż˝ ]

Jak dla mnie lepiej żeby poprawili CM a nie robili syri/USA bo to bardzo grzaski teren mało wiadomo o nim i o skuteczności i jakosci uzbrojenia. Zdecydowanie lepiej poznany jest okres II ww.

A co do sprzętu nie zapomianjmy że hamerykanie mają bardzo dobra propagande. Przecież mało kto wie że podczas pustynej burzy zdaje sie dwa ik statki wpadły na miny morskie i omało co nie zatoneły. Ostrożnie trzeba traktowac wszytko co wiemy o uzbroejniu amerykanskim Niby takie wspaniałe ale jak wszytko ma luki. (np. dlaczego wszyscy kupuja leo2 a nie M1 ? )
Poz RM

12.10.2005
17:06
[79]

joozzeekk [ Pretorianin ]

oskarm--> Większość dywizji Gwardii Republikańskiej rzeczywiście przezornie została wycofana ale dwie z nich, Tawakalna i Medyna 26 i 27 lutego 1991 roku w bitwie około 70 kilomterówna wschód od miejscowości Al Busayyah zostały zmiecione z powierzchni ziemi przez amerykańskie 3. pancerną i 1. piechoty oraz brytyjską 1. dywizję pancerną. Jak zapewne wiesz dywizje gwardii republikańskiej w całości wyposażone były w t-72.

Pejotl--> nie ośmieszaj się, jakie dziesiątki tysięcy fanów? Nic mi nie wiadomo aby fakt, że firmy produkujące gry komputerowe są nastawione na zysk jakoś się w ostatnim czasie radykalnie zmienił. Rozpoznanie rynku i te sprawy sa zapewne przez nie wykorzystywane i gdyby nie było popytu na grę osadzoną w takim okresie to charytatywnie na pewno by ona nie powstała.

"Jak tak wam zalezy na nowościach to prosze co miesiąc wychodzi z 10 nowych RTS-ów, może to dla was będzie ciekawsze."

Cóż w RTS nie gram ale zawsze jestem gotów spróbować czegoś nowego a nie zamykać się w swoim światku wydając arbitralne sądy niczym alfa i omega.
To, że ten okres Ciebie nie interesuje nie oznacza automatycznie, że wszystko jest do bani. Nie jesteś pępkiem świata. Dam Ci radę, nie chcesz nie kupuj.

12.10.2005
17:34
[80]

oskarm [ Future Combat System ]

RM --> No nie wszyscy kupuja Leo, Kuwej i Australia kupiły Abramsa. Głównym powodem braku powodzenia Abramsa jest turbina gazowa. Po cholerę kupować czog dla którego logistyka jednostek pancernych/zmechanizowanych będzie musiała dostarczać drugiego typu paliwa? Tylko amerykanów stać na posiadanie Brygady smigłowcowej w strukturach dywizji (wiec tam i tak tachają dwa paliwa).

joozzeekk --> Pamiętasz pierwsze doniesiena po wojnie? Ja pamiętam i tam była informacja że wojska koalicji straciły tylko dwa samoloty. Później okazało się, że sami brytyjczycy stracili 6 Tornad.

12.10.2005
17:57
[81]

joozzeekk [ Pretorianin ]

oskarm--> Nie ma w tym nic dziwnego, że pierwsze dane przekazywane na gorąco różnily się od tych późniejszych. Czym innym jest jednak wiadomość o stracie 6 odrzutowców a czym innym zniszczenie dwóch dywizji pancernych, z których jedna nigdy nie została już odtworzona (Tawakalna).

12.10.2005
18:01
smile
[82]

Pejotl [ Senator ]

joozeekk -> skąd taka nerwowa reakcja? Czyżby mój argument był trafny? :-) (*)
Tak właściwie po co ta napaść z twojej stony?- jeśli chodzi o pouczanie to zacząłeś jako pierwszy ;-)

Po drugie - w takim razie ilu według ciebie jest fanów CMBO/BB/AK?

"gdyby nie było popytu na grę osadzoną w takim okresie to charytatywnie na pewno by ona nie powstała." - ośmielę się zaryzykować oszacowanie popytu na grę której jeszcze nie ma jest trudne, chyba że chodzi o te przysłowiowe RTS-y czy inne gry robione na zasadzie "więcej tego samego"


(*) - ale czy granie w RTS-y jest czymś wstydliwym??? Ja też czasem grywam w RTS-y...

12.10.2005
18:06
[83]

Pejotl [ Senator ]

kurde, miało być "ośmielę się zaryzykować twierdzenie, że oszacowanie..." jakaś demencja starcza czy cuś :)

12.10.2005
18:23
smile
[84]

joozzeekk [ Pretorianin ]

Pejotl--> Może rzeczywiście trochę zbyt nerwowo (ciężki dzień) ale nie lubię tekstów typu "się nie znacie idźcie pograć w RTS". Na dysku stale mam jedynie CMBB, CMAK, TOAW, OFP i Raibow Six.

Nie uważam się za kogoś kto może pouczać, denerwuje mnie tylko podejście z góry uznające coś za "Syf, dno, chałę, pomyłkę, pogieło ich na całego, cieniznę..." tylko dlatego że nie trafia w Twój gust. Jeśli Ci się nie podoba to piszesz nie moje klimaty, dziękuję. Deprecjonowanie zaś wartości tego pomysłu może być odebrane jako pośrednia krytyka tych, których takie rozwiązanie zadowala.

Co do ilości fanów CM nie mam pojęcia ale często na forum spotykałem się ze zwrotem "gra niszowa".

Nie studiuję ci ja w prawdzie ekonomii ale zajęcia z takiego tematu miałem stąd wiem, że większość szacujących się firm dokonuje analizy rynku i szacuje jego zapotrzebowanie na określony produkt zanim jeszcze zacznie go sprzedawać.

13.10.2005
06:23
[85]

Plantator [ Prokonsul ]

co do amerykańskiej propagandy przypomniał mi się cytat z pewnej piosenki Kazika: "Na plakacie goła baba z karabinem maszynowym strzela do arabów, oto produkt narodowy, narodu amerykańskiego"

13.10.2005
07:57
[86]

RMATYSIAK [ Generaďż˝ ]

Oskarm zapomniałe sjeszcze o egipcie. Ale to wszytko z powodów politycnzych a nie doskonałosci sprzętu made in USA.
Poz RM

13.10.2005
09:28
[87]

oskarm [ Future Combat System ]

Egipt to nie miał wyboru (lub precyzyjniej kasy na wybór), Kuwej to w ramach podziekowania i tego, że czołgi te się tam sprawdziły, a Australia? Przeież wcześniej używała Leopardów 1.

Joozzeekk --> reszta pewnei padła padała łupem lotnictwa, część ppk z HMMWV i Bradleyów? Przed pierwszą wojną Irak miał około 700 T-72 (jak chcesz to mogę sprawdzić). Przed druga wojnaliczbeT-72 wywiad oceniał na ponad 500 sztuk. A pamiętam pierwsze komunikaty po wonie mówiące o 80-90% zniszczonych czołgów Irackich :-)

13.10.2005
10:10
[88]

joozzeekk [ Pretorianin ]

oskarm--> Wydaje mi się, że jednak przeceniasz mozliwości lotnictwa i HMMWV z TOW. DIA po paru tygodniach nalotów przed rozpoczęciem operacjii lądowej oceniła sprawność Tawakalnej na 75%.

Co do strat Iracki to w źródłach na ten temat są olbrzymie rozbieżności i nie sądzę abyśmy przez jakiś czas jeszcze poznali prawdziwe dane.

Poza tym tak na zdrowy rozsądek tam gdzie trwała wielka bitwa przynajmniej dwu dywizji pancernych po obu stronach nie sądzę aby miast Abramsów do boju przeciw T-72 masowo wysyłano Hummery:)

Poniżej ciekawy link

13.10.2005
11:10
[89]

RMATYSIAK [ Generaďż˝ ]

moim skromnym zdaniem t-72 w pierwszej wojnie miały niewielki kontakt z siłami lądowymi koalcji. T-72 miały osłaniac kierunek bagdadzki gdyby hamerykanie zdecydowali sie zdobyć bagdad i obalić sadama.
Podczas drugiej wojny t-72 nie wykazał się specjalnie przewaga ilosciowa/jakościowa była przeofromna po stronie koalicji.
Oskarm australia kupiła m1 po złych doswiadczeniach z leo1. (okazało sie że po latach uzytkowania w pancerzu zaszły zmiany kture na tyle go osłabiły że z 25 można przebić pancerz czołowy leo1 ;>)
Poz RM

13.10.2005
14:37
[90]

joozzeekk [ Pretorianin ]

RMATYSIAK--> Te 500 (wg innych źródeł 700) T-72 w stosunku do ponad 4000 irackich czołgów to niewiele dlatego też było z nimi proporcjonalnie mniej walk. Nie zmienia to jednak faktu, że Dwie dywizje pancerne w całości uzbrojone w t-72 zostały robizte, a trzecia mocno poturbowana.

13.10.2005
16:18
[91]

gen. płk H. Guderian [ Generaďż˝ ]

joozzeekk ---> a grywasz pbemy w TOAW czy tylko trzymasz go zainstalowanego?

13.10.2005
16:32
[92]

joozzeekk [ Pretorianin ]

gen. płk H. Guderian --> na razie ćwiczę bo średnio mi idzie;) Jakbyś chciał to możemy coś zagrać byle tylko niezbyt duże. Może którąś wojnę Izraelsko-Arabską? Mój email: [email protected]

14.10.2005
19:08
[93]

Marco^^ [ Pretorianin ]

z tego co przeczytalem (nie wiem czy na tyle dobrze znam ang.) ale wydaje mi sie ze nie wykluczaja prac nad cm x2 na froncie w latach 44-45 niestety ma to nastapic dopiero po wydaniu tego konfliktu w syrii co jest dla mnie absurdem ale panowie z battle-frontu predzej czy pozniej zdadza sobie sprawe z tego ze zle zrobili tracac fanow ktorzy tak dlugo czekali na kontynuacje mam tylko nadzieje ze ich nowy produkt umrze wraz z ich glupimi pomyslami na odmladzanie combat mission :)

Combat Mission set in WWII

We won't be talking much about this project until after CM:SF is released for the simple reason that we can not afford to be distracted by something we aren't actively working on yet. What I can tell you is that the setting for the main title will be WWII set in western ETO 1944-45 timeframe. Like CM:SF the player will be in command of a task force based around US forces. Follow up Modules will cover other Allied forces and settings within the same WWII western ETO setting.

16.10.2005
14:29
smile
[94]

Hanoverek [ Generaďż˝ ]

No to bedzie sie grac piaskownicy :) A po bitwie zamiast klasycznego ekranu z punktacją Mariusz Max Kolonko: "Z very dangerous relacja from Iraq pustynia, pełnej zgrozy and scorpions" i podawanie strat :)

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.