GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Stronghold: Crusader

02.05.2002
17:47
smile
[1]

Kenet [ Centurion ]

Stronghold: Crusader

Już tego lata ma pojawić się Stronghold: Crusader. Akcja gry toczyć się będzie w czasach wypraw krzyżowych.
- będą 4 kampanie
- ponad 25 jednostek (będą jednostki arabskie, Krzyżacy...)
- będzie tryb potyczki
- podobnie jak w Stronghold będzie edytor i tryb swobodnego budowania
- do gry multiplayer będzie można dołączyć Lordów sterowanych przez komputer

02.05.2002
17:49
[2]

Kenet [ Centurion ]

...

02.05.2002
17:51
[3]

Kenet [ Centurion ]

...

02.05.2002
17:54
[4]

Kenet [ Centurion ]

...

02.05.2002
17:55
smile
[5]

Kenet [ Centurion ]

Ostatni screen.

27.05.2002
22:55
smile
[6]

Kenet [ Centurion ]

Link do ciekawego artykułu o Stronghold: Crusader po prezentacji na targach E3.

02.08.2002
21:33
smile
[7]

Kenet [ Centurion ]

Ruszyła oficjalna strona Stronghold: Crusader - jest m.in. 8 nowych obrazków.

30.09.2002
10:31
smile
[8]

andrzej_w [ Chor��y ]

Dzieki TS moglem zagrac w demo Crusadera... jest super. Sabotazysci, trebuczaty... zaczyna to klimatem i grywalnoscia przypominac AoE2... z tym ze istota sa umocnienia i zamki. Ciekawe jak bedzie wygladalo wydanie polskie. Demo, dzieki uzyciu jezykow druzyn walczacych ma bardzo fajny klimat. Gdy zagralem w jedynke Strongholda, troche razilo mnie spolszczenie - kobiety mowiace meskim alcikiem, i pretensjonalne , a w zamierzeniu zartobliwe teksty.

30.09.2002
11:44
smile
[9]

Apathor [ Pretorianin ]

Czy Crusader jest dodatkiem (wymaga oryginalnego Strongholda) czy samodzielna grą ?

30.09.2002
13:09
[10]

andrzej_w [ Chor��y ]

Samodzielna gra. W demo nie mozna wczytywac ani zapisywac, wiec nie wiem czy mapki z pierwszej czesci dadza sie tam uruchomic, ale chyba nie.

01.10.2002
11:54
[11]

andrzej_w [ Chor��y ]

"Niepowodzenia IV krucjaty zrodziły pogląd, że rycerstwo nie jest godne odzyskania Ziemi Świętej, a dokonać tego mogą jedynie istoty niewinne - dzieci. Rezultatem tej teorii była tzw. krucjata dziecięca (1212), podczas której większość uczestników zginęła, a reszta została sprzedana w niewolę." ----- cos takiego

01.10.2002
11:57
[12]

andrzej_w [ Chor��y ]

"Ogromna gromada dzieci wraz z towarzyszącymi im dorosłymi - jedni pragnęli je wspomagać, a inni chcieli je wyzyskać - wyruszyła do Ziemi Świętej, aby wyzwolić Jerozolimę z rąk niewiernych. Wyprawa zakończyła się niepowodzeniem i tragedią. Część dzieci powróciła do domu, wiele jednak utonęło w Morzu Śródziemnym, a jeszcze inne z portów południowej Francji przywieziono, zamiast do Ziemi Świętej, na terytoria Afryki Północnej, opanowane przez muzułmanów, gdzie zostały sprzedane w niewolę."

19.10.2002
14:31
smile
[13]

Kenet [ Centurion ]

andrzej_w: Nie jestem historykiem, ale krucjaty obfitowały w wiele takich wydarzeń (liczne rzezie, przypadki kanibalizmu). Całe szczęście, że SH:C to nie gra historyczna, bo trudno byłoby wprowadzić w jakiś rozsądny sposób do gry wiele strasznych zdarzeń jakie wydarzyły sie podczas krucjat. Choć z drugiej strony mogłoby to być ciekawe - np. założenie państwa łacińskiego, prowadzenie jego polityki, budowa, wojny... No, ale nie ma co gdybać Stronghold: Crusader miał inne założenia - liczy się dobra zabawa, grywalność, a nie realia historyczne. I nie jest to oczywiście wada (tzn. brak tego czegoś zwanego "realizmem w grach") - dla mnie liczy się pewna logiczność systemu zaproponowanego przez autorów gry. I w sumie fajniej prowadzić do boju tych wszystkich rycerzy, kuszników, pałkarzy, procarzy, tarany, niż jakieś roboty, czy inne statki kosmiczne ;). Moje wrażenia z gry w pełną wersję - żeby się nie powtarzać - patrz poniższy link:

20.12.2002
13:12
smile
[14]

tymczasowy102528 [ Junior ]

Mam ptanie w trybie potyczka morzna przejsc plansze po raz drugi ? (jesli mozna to jak?)

20.12.2002
23:42
[15]

Kenet [ Centurion ]

Nie bardzo rozumiem o co chodzi...
Jeśli o kampanie skirmish (ta z 50 misjami) to można powtórnie rozgrywać misję. Klikasz na którejś z misji na tej mapce pokazującej twoje postępy i już możesz grać.

21.12.2002
07:07
[16]

CocaineSilkk [ Konsul ]

Stronghold crusader juz jest, sam widzialem go na wielu warezach ale sciagac mi sie nie chcialo bo jedynka mi do gustu nie przypadla... Wiec Ty piszesz chyba o dacie wydania w PL.

21.12.2002
08:10
[17]

Snake [ Konsul ]

C.Silkk - skoro nie podobala Ci sie "Twierdza", czemu dopisujesz wynurzenia o warezowych wersjach ?
Moim zdaniem, "Stronghold" to jedna z ciekawszych pozycji na rynku, pomijajac absolutnie niezgodne z mediewalna historia uzbrojenie, czy fortyfikacje.
Ale muzyka ! Dla niej samej warto kupic "Twierdze".
Ciekawym, czy w "Krzyzowcu" pozbeda sie drewnianych ostrokolow ? Jesli tak, w jaki sposob beda sie bronic przed jazda ?
Kuszac klacze i konie przeciwnika swierza trawa ???? :)
Poczekamy, zobaczymy :)
Sir Kenet - fotki z gry wygladaja iscie zachecajaco :)


22.12.2002
00:15
[18]

Kenet [ Centurion ]

CocaineSilkk: Wiem, że Crusader miał już premierę - spójrz na datę posta, ja go pisałem w maju.

Snake: Muzyka rzeczywiście jest bardzo dobra, w ogóle całe udźwiękowienie jest bardzo dopracowane.
Co do zgodności historycznej to raczej nikt się jej nie spodziewa w RTS-ie.
Więcej obrazków z pełnej wersji znajdziesz pod poniższym adresem:

22.12.2002
12:57
[19]

tymczasowy103306 [ Junior ]

Jak przejsc piątą misle 3 kapani ?

24.12.2002
12:20
[20]

maviozo [ Pretorianin ]

Czy ktoś wie jak sforsować fosę przeciwnika (oprócz przejść przy samej bramie?)

25.12.2002
15:19
smile
[21]

Kenet [ Centurion ]

G_Gostek_G:
Twoim pierwszym celem jest odbicie Jaffy. Masz sporą armię i co ważne dużo złota. Tak więc na początku użyj katapult i trebuszy, aby zniszczyć wysokie wieże, z tej strony z której atakujesz. Mimo, że masz sporo złota to nie buduj zbyt dużo machin oblężniczych, gdyż złoto potrzebne będzie Ci później (ja użyłem trzech trebuszy i katapulty do pierwszej linii obrony). Nie zapomnij użyć także „latających krów”, aby wyeliminować kilka jednostek przed atakiem. Użyłem jeszcze trebusza do zniszczenia dużej bramy do wewnętrznej części zamku. Po tym przygotowaniu uznałem, że mam wystarczające siły do ataku. Włączyłem jednostkom tryb agresywny i rzuciłem jednostki do ataku. Macemani zajęli się łucznikami na wieżach (są szybcy), konni rycerze zajęli się balistami ogniowymi. Po chwili zamek był mój.

Teraz nadszedł czas na drugą cześć musisz utrzymać się w zamku. Ta cześć zaczęła się bodajże w 1301 (lub 1300). Będą trzy ataki – u mnie były w następujących odstępach czasu: -
- mały w 1304 (praktycznie nieistotny)
- kolejny na początku 1307 (duży)
- ostatni w 1310 (największy)
Czyli masz ok. 6 lat na zbudowanie obrony (zarówno zamku, jak i wojska).
Na początku skup się na gospodarce, postaw farmy pszenicy i chmielu oraz chatki drwali. Zburz oddalony od składu zapasów młyn/piekarnie/browary – są mało efektywne. Przestaw spichlerz w bardziej odpowiednie miejsce (na drugą stronę murów). Zbuduj 1-2 młyny i kilkanaście piekarni w pobliżu składu zapasów. Buduj tak aby wszystko zmieściło się w obrębie „dużych” murów. Aby oddalone budynki lepiej funkcjonowały zbuduj więcej bram, aby farmerzy i woły z kamieniami nie musieli zbytnio nadkładać drogi.
W miarę potrzeb dokupuj drewno, ewentualnie żywność, jeśli Ci chwilowo zabrakło. Możesz rozszerzyć lub wydłużyć trochę zamek (zburzyć mur z jednej strony i przesunąć). Nie zapomnij, abyś miał co najmniej 3 kamieniołomy i ok. 10 zaprzęgów z wołami. Jeśli żywność napływa to nadszedł czas na przemysł zbrojeniowy – ja postawiłem na warsztaty, w których produkowałem kuszę + trochę łuków. Pancerze skórzane dla kuszników dokupywałem w targowisku. W związku z tym, że skupiłem się tylko na łukach/kuszach żelazo mogłem sprzedawać – nie potrzebowałem go (pikinierzy/wojownicy/pałkarze zostali mi w sporej ilości z początkowych sił). Warsztatów w pierwszym rzucie postawiłem 6, docelowo miałem ok. 12-14.
Postawiłem także jeszcze jedną karczmę (w sumie 2) i miałem 3 browary. Dawało to bonus do popularności +4. Religia dawała mi bonus +4. Pozwalało mi to zbierać spore podatki.
Co do pierwszego ataku – to nie był to żaden problem. Wystarczające są siły , Trzeba uważać jedynie na jednostki, które będą próbowały zburzyć twoje farmy w oazie. Mały wypad pałkarzy z zamku rozwiązał sprawę.
Po uporaniu się z gospodarką nadszedł czas na budowę zamku, a raczej pewną przebudowę/uzupełnienia. Ja po początkowym małym wydłużeniu wewnętrznych murów, skupiłem się na wzmacnianiu obrony wieżami z mangonelami i balistami. Postawiłem także kilka wysokich wież. Całą obronę skupiłem na wewnętrznych murach. Uznałem, że zewnętrzne mury nie będą bronione, ale pozostawię je, gdyż spowolnią asasynów i inne jednostki oraz utrudnią sprawę wrogiemu sprzętowi oblężniczemu. Oprócz kilku domów i farm/kopalni wszystkie budynki miałem w obrębie wewnętrznych murów. Jeśli masz nadmiar drewna/smoły to możesz postawić pułapki przed bramami, murami: wilcze doły, smolne rowy.
Jeśli wszystko w miarę sprawnie wykonałeś (zbudowałeś funkcjonującą gospodarkę, wzmocniłeś zamek, obsadziłeś mury kusznikami i łucznikami) to z 2 i 3 atakiem nie powinno być większych problemów. Ja po drugim ataku miałem 120 kuszników, 20 łuczników, 40 ciężkozbrojnych (pikinierów/wojowników) i jakieś pozostałości pałkarzy/włóczników i 1 rycerza (większość straciłem w wypadach z zamku). Bez problemu wystarczyło to do odparcia trzeciego ataku. Aha, przeciwnik atakuje sporą ilością asasynów, ale u mnie nie stanowili oni dużego zagrożenia (atakowali w zbyt małych grupach) – ale na wszelki wypadek można trzymać 1-2 pikinierów na bramach (tych wewnętrznych, bo zewnętrzne zostawiałem, prócz jednej, niebronione). Jeśli przetwasz ostatni atak - to nastąpi koniec - wygrałeś! :))

25.12.2002
15:23
smile
[22]

Kenet [ Centurion ]

maviozo:
Niektóre jednostki mogą zakopywać fosę. Z eurpejskich są to pałkarze(maceman), włócznicy (spearmen), pikinierz (pikemen). Arabskich niestety nie pamiętam w tej chwili. Wystarczy jednak zaznaczyć jakąs jednostkę i jeśli po najechaniu na fosę przeciwnika pojawi się symbol łopaty to dana jednostka może zakopywać fosę.

27.12.2002
11:32
smile
[23]

tymczasowy105474 [ Junior ]

Wielkie Dzięki Kenet bardzo mi pomogłeś.

27.12.2002
12:09
smile
[24]

maviozo [ Pretorianin ]

Kenet - dzięki
Sam przez Święta doszedłem do tego, że fosy zakopują inżynierowie (tryb taki jaki podałeś)

29.12.2002
12:48
smile
[25]

Patrol_wcg [ Konsul ]

kolego fose zakopują prawie wszyscy rycerze

29.12.2002
13:03
smile
[26]

Click-Tom [ Orange Grove Families ]

a ja coś mam ??

01.01.2003
16:09
[27]

Kenet [ Centurion ]

Pojawiła się darmowa mini-gra promująca Stronghold: Crusader pod tytułem Crossbow Commander. Gierka zajmuje ok. 1,8 MB. Link poniżej:

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.