GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

PhysX Asusa ukończone.

21.09.2005
21:33
smile
[1]

Salado [ Pretorianin ]

PhysX Asusa ukończone.

ASUS ukończył prace nad swoją wersją karty z układem PhysX wspierającym obliczenia w odzwierciedlaniu fizyki w aplikacjach 3D. Karta zbudowana została od podstaw i nie przypomina referencyjnej karty zbudowanej przez producenta. Z informacji podanych przez ASUSa dowiadujemy się, że produkt tej firmy wyposażony został w 128MB pamięci GDDR3 układ stworzony został w technologii 130nm i posiada 125 milionów tranzystorów. Premiera karty zaplanowana została na koniec bieżącego roku. - tweak.pl

Jak dla mnie
< - -
Mało to kasy trzeba teraz wydać, by mieć dobrego kompa (do gier)?!
Dojdzie to cudo za 1000zł (tańsze wersje też będą, ale co z tego).
Rokuję, że się nie przyjmie. Producenci gier podobno witają układ z otwartymi ramionami, ma to być rewolucja. Jakie jest wasze zdanie?

21.09.2005
21:35
smile
[2]

skiper9 [ Generaďż˝ ]

Mi się zdaje, że gry za 3 lata oprócz karty graficznej i muzycznej będą wymagać karty fizycznej :D

21.09.2005
21:37
[3]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mam nadzieje, ze sie nie przyjmnie. Wystarcza chore ceny kart graficznych.

21.09.2005
21:38
[4]

Salado [ Pretorianin ]

W ramach zawartego przez wspomniane firmy porozumienia na rynku mają ukazać się płyty główne Asusa z zamontowanym PhysX-em. Mają być one dostępne jeszcze w bieżącym roku. W tym samym czasie w sprzedaży znajdą się pierwsze gry wykorzystujące możliwości układu produkcji AGEI.

za trzy, ale miesiące

21.09.2005
21:38
[5]

N2 [ negroz ]

To bedzie przełom.

21.09.2005
21:41
smile
[6]

P4CYFIK4TOR [ ]

ponoc takie "cudo" ma odciażyc proca. Mysle ze to fajna sprawa :). Proc np 2.2Ghz ( taki jaki ja mam) + PhysX = Proc 3.5Ghz :) który i tak nie będzie mial nawet w 1/10 tak zaawansowanej fizyki :P. Czyli inaczej mówiąc cacko nie dla mnie :D

<----------------------------------------------------------

21.09.2005
21:47
[7]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Posiadanie w komputerze wyspecjalizowanych układów pozwala na oszczędność właśnie, bo inaczej musieli byśmy dużo częściej zmieniać CPU.

A tak mamy w komputerach układ odpowiedzialny wyłącznie za grafike (GPU), u niektórych układ liczący wyłącznie dźwięk (APU) a za jakiś czas będzie układ liczący fizyke (PPU) i wszystkie one znacznie odciążają centralną jednostke a z obliczeniami do których są stworzone radzą sobie znacznie lepiej niż zwykły procesor.

Sy tuacja pewnoie będzie wyglądac jak z odzielnymi kartami dźwiękowymi. Ci którzy mają kase kupują odzielną karte która odciąża procesor i mają wzrost wydajności (w wypadku dźwiękówek to w grach to okolice 20-30% wydajności, domyślam się, ze na PPU będzie podobnie lub więcej), a u reszty całą robote odwala procek...

21.09.2005
21:53
[8]

sehhs [ Soul Master ]

I skąd ja mam na to wziac kase? Powinni to zrobić inaczej, np. wszystko na karcie graficznej... Albo zamiast karty graficznej powinien być jeden szybki, kilkurdzeniowy procesor.

A tak to chyba sie tym nie pobawie :(

21.09.2005
21:55
[9]

sehhs [ Soul Master ]

Czy jest na forum jakiś milioner, który ma troche zbednej gotowki??? Może mi fundnie taka karte ;P

21.09.2005
21:59
[10]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

HH -> az 20-30%? mysle, ze predziej max. kolo 10.

21.09.2005
22:03
[11]

Hamil_Hamster [ Indiana Majonez ]

Cotton_eye_joe - Twoja wypowiedź świadczy o tym jak ludzie niedoceniają roli ukłądu dźwiękowego w grach :)
Nawet nie sprawdzisz, od razu krzyczysz, że nieprawda.
Dawno temu był test na tomshardware i różnice były właśnie w okolicach 20-30%, najszybszym APU okazał się... Sound Storm z płyt Nvidi :)

21.09.2005
22:07
[12]

Ijon [ Centurion ]

no procesory powoli sięgają granic swoich wdajności , przynajmniej w tej postaci którą znamy, chyba że ktos chce za rok przykręcać kaloryfer zamiast radiatora :)
dlatego physX może sie przyjać, bo silinki robi sie już naprawde masakralne np wardevil

podobno rozpoczęto już prace nad kolejną karta do pieca odpowiadającą za AI

21.09.2005
22:11
smile
[13]

N2 [ negroz ]

Hamil-hamster --> Nie tylko najszybszy wśród kart muzycznych zintegrowanych. Sound Storm w grach był wydajniejszy sporo od SB Live! czy nawet Audigy. Rywalizował z Audigy 2 !

21.09.2005
22:15
[14]

Narmo [ nikt ]

Na początku będzie oczywiście piekielnie drogie, ale z czasem ceny spadną, pojawią sie układy konkurencji, promocje... Może się przyjąc. Ale to zależy bardziej od programistów, czy to wykorzystają. Bo po co komu dodatkowy chip, jeżeli nie będzie nic robił?

21.09.2005
22:32
smile
[15]

Cze_Zar [ Centurion ]

Mój pierwszy pecet miał na pokładzie kartę graf. firmy S3 (czy ktoś to pamieta?).
To była wówczas rewelacyjna karta, z 4 MB pamięci i możliwością rozszeżenia do 16 MB
(miała 4 gniazda). A procesor Pentium 133 MHz to był demon szybkości.
Czy myślicie Panowie że mniej mnie to kosztowało niż obecny układ GF6800gt ultra/PIV 3,2 GHz.
Otóż wcale nie, z kieszeni musiałem wyciągnąć podobne ilości gotówki, a nawet wydaje mi się,
że obecnie zapłacilem mniej.

Układ zapewniający zgodne z fizyką zachowywanie się przedmiotów i zjawisk w grach to to do
czego dąży się od dawna. Niewielu chyba jest graczy, którym wystarcza pierwszy Doom czy
Warcraft, albo taka gra jak Robo, w którą zagrywałem się na Atari.

21.09.2005
23:35
[16]

pr0fane [ Konsul ]

cotton_eye_joe<---Ja jak zmienilem zintegrowaną dzwiekowke na normalna karte to spokojnie zmienilem rozdzielczosc z 800x600 na 1024x768 w splinter cell,i gra chodzila plynniutko, a wczesniej dlawila sie w 800x600...

21.09.2005
23:47
smile
[17]

Ramz [ Konsul ]

Wedlug mnie uklad sie przyjmie a to dlateo ze:
producenci beda implementowac jego obsluge w coraz wiekszej ilosci gier ---> to za soba pociagnie graczy, ktory beda musieli wylozyc na dodatkowa karte - dla nas to problem (kazdy wie jakie sa zarobki u nas w kraju) niestety dla mieszkancow bardziej zamoznych krajow wydatek zedu 300$ na kolejny bajer do kompa nie bedzie duzy i to wlasnie oni zadecyduja o jego losach a raczej o jego przyjeciu. Poprostu kwestia czasu, naszczesie ja juz niewiele czasu poswiecam grom :)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.