GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

PROBLEM - 32-bitowy Z-bufor nie jest obsługiwany

20.09.2005
22:39
smile
[1]

Cze_Zar [ Centurion ]

PROBLEM - 32-bitowy Z-bufor nie jest obsługiwany

Opis sterownika DirectDraw\Główny sterownik ekranu\Własności urządzenia Direct3D:
PROBLEM - 32-bitowy Z-bufor nie jest obsługiwany. Nowoczesne gry 3D mogą tego wymagać.

Właściwości karty wideo:
Opis urządzenia WinFast PX6800 GT/Ultra
Napis z BIOS'u Version 5.40.02.32.00
Typ mikroukładu GeForce 6800 GT
Typ konwertera DAC Integrated RAMDAC
Zainstalowane sterowniki nv4_disp (6.14.10.7777 - nVIDIA ForceWare 77.77)
Rozmiar pamięci 256 MB

Właściwości urządzenia Direct3D
Głębokość bitowa renderowania 16, 32
Głębokość bitowa Z-bufora 16, 24

Problem jak narazie chyba teoretyczny lecz wydaje mi się, że ta procedura zostanie zastosowana w grach prędzej niz później.
Poza tym nie chce mi się wierzyć by ten model karty nie miał wbudowanej tej procedury, tym bardziej, że nie stworzono jej wczoraj a parę lat temu.

W interfejsie obsługujacym kartę graf. nie znalazłem opcji pozwalającej na zmianę tego stanu rzeczy.

Moje pytanie do kolegów biegłych w tej dziedzinie:
- czy ta karta to tak właśnie ma, czy może ja coś przeoczyłem i 32-bitowy Z-bufor
można jakoś włączyć. Jeżeli tak to jak?


(tak w nawiasie to instalacja sterowników powinna uruchomić pełny zakres możliwości jakie daje dana karta graficzna).

20.09.2005
22:47
[2]

Dalamar [ Konsul ]

skad to info?

20.09.2005
22:54
[3]

Cze_Zar [ Centurion ]

Everest Home Editione v. 2.20.405

20.09.2005
23:06
[4]

Dalamar [ Konsul ]

mysle ze program blednie rozpoznaje mozliwosci karty :)

20.09.2005
23:32
[5]

^JUNKERS^ [ 126 p ]

Jak sie nie myle możesz włączyć w panelu ForceWare.

21.09.2005
00:41
[6]

Cze_Zar [ Centurion ]

Wydaje się, że z panelem Force Ware będę miał problem......

Interfejs obsługujacy grafikę ---->

21.09.2005
01:01
[7]

Cze_Zar [ Centurion ]

Dalamar --> mysle ze program blednie rozpoznaje mozliwosci kart

Chyba takie programy jak np. Everest nie maja wlasnej bazy informacji, które wyświetlają.
Ich działanie musi być oparte na wtyczkach, dających im możliwość ściagania danych o komputerze i sofcie z rejestrów, biosu itp. Dlatego trudno mi sie przekonać do Twojego
zdania.

21.09.2005
01:29
[8]

Cze_Zar [ Centurion ]

Dalamar -->

Z drugiej strony to masz raczej rację (nie co do Everesta????, tylko co do możliwości karty).

Bo jak wynika z informacji o karcie:
Podsystem operacji rastrowych GeForce 6800 oferuje:
• 16 pikseli na takt z zapisem koloru i bufora Z
32 piksele na takt tylko do bufora Z
• 64-bitowe zmiennoprzecinkowe łączenie bufora ramki
• bezstratna kompresja kolorów i Z
• wygładzanie krawędzi wysokiej jakości - metoda obracanej siatki
• pełna obsługa MRT
• wspomaganie renderowania cieni

Tylko czy "32 piksele na takt tylko do bufora Z" to jest ta opcja, o która mi chodzi
czy nie??? (INFORMATYKA to nie moja dziedzina). A jezeli tak to gdzie to jest (na mojej karcie)?!

Dlatego założyłem ten wątek.

21.09.2005
21:21
smile
[9]

Cze_Zar [ Centurion ]

znaczy, że się nic nie dowiem?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.