GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Upadek Strategi

30.04.2002
12:12
smile
[1]

Sagittarius [ Legionista ]

Upadek Strategi

Niestety! Stało się. Gatunek zwany strategią upadł. Nie mam tu na myśli gier taktycznych (CM, OFP), ekonomicznych i wielu stratego-podobnych. Uwazam ze strategia w klasycznym tego słowa znaczeniu, jeśli nie umarła, to umiera. Wszelkie nowe gry są kontynuacją poprzednich, znanych tytułów. Widoczne jest dążenie do zbicia jak najwiekszej kasy przez producentów, jak najmniejszym kosztem "intelektualnym". Martwi mnie fakt ukazywani sie RTS (wzorowanych na Warcrafcie), z czestotliwoscią 1gra/dzień. Gdzie podziały sie najważniejsze elemety które cechowały strategie. W której grze można znaleść: klimat, grywalność, ciekawą fabułe, ciekawy pomysł, niepowtarzalność pomysłów?? Jedynie w strych sprawdzonych grach. Nowe tytuły, stawiaja tylko na super grafike, i zmasowaną reklame. Z ciężkim sercem to mówię, ale chyba nadchodzi kres strategii. Pozostała tylko nikła nadzieja, jedyna deska ratunku, a jest nią:

30.04.2002
12:17
smile
[2]

wysiu [ ]

No powiesz wreszcie, co jest tą nadzieją? Czy mamy zgadywać?:)

30.04.2002
12:18
smile
[3]

Gatar [ Konsul ]

Takie mamy czasy. Pieniądz rzadzi. Jestem fanem RTS i faktycznie o coś nowego i dobreg naprawde trudno. Z drugiej strony chyba dobre pomysły sie kończą i powiela sie stare ulepszone. Nie zawsze jest to dobre. Jednak nie samym RTeeSem gry stoją. Osobiście pogrywam w inne. Klony C&C juz mi sie przejadły, chociaż cos tam na horyzoncie widać "nowego". A tak w ogóle to głowa do góry, czekam na W3.

30.04.2002
12:19
smile
[4]

Arczens [ Legend ]

Czyli ?????????????????????//

30.04.2002
13:06
smile
[5]

Sagittarius [ Legionista ]

..”Linia świata, pojęcie z zakresu teorii względności. Ciągłe uszeregowanie punktów w czterowymiarowej czasoprzestrzeni. Przedstawia zbiór punktochwil (tzw. punktów świata) będących obrazem przeszłych, aktualnego i przyszłych stanów obiektu fizycznego”.. Co by się stało gdyby w pewnym miejscu tego zbioru nastąpiłoby mimimalne zakłócenie w uszeregowaniu - opóźnienie, minimalny poślizg? Mogłaby powstać nowa czasoprzestrzeń – świat do naszego równoległy. Nikt nie wie czy takie zdarzenie mogło i może mieć miejsce. Nikt nie wie czy istnieją światy do naszego równoległe i ile ich jest! Nikt - oprócz Ciebie! C.D.N.

30.04.2002
13:27
smile
[6]

Grul [ Konsul ]

Eureka! To moze rzeczywiscie zrewolucjonizowac rynek strategii. Ze tez wczesniej na to nie wpadlem ;) Z niecierpliwoscia czekam na CDN :)

30.04.2002
13:57
smile
[7]

Łosiu [ Prefekt ]

IMHO nie jest to problem dotyczący wyłącznie strategii. Dokładnie to samo tytczy się innych gatunków, przygodówek, gier akcji, itd. Cały przemysł stoi w miejscu i powiela pomysły z przełomu 80/90..., dodaje wyłącznie grafikę, ilość opcji, a trzon nadal ten sam.

30.04.2002
14:01
[8]

gofer [ ]

ludzie, w co my będziemy grać jeśli według wielu forumowiczów strategie i cRPG umierają????? w fifę i pasjansa? czy wy trochę nie przesadacie?

30.04.2002
14:34
[9]

Thomolus [ Generaďż˝ ]

Takie czasy. Wszystko w zasadzie było. Coraz więcej pojawia się gier z kolejnymi numerkami. Teraz każdy dobry pomysł na rynku gier komputerowych jest na wagę złota.

30.04.2002
14:58
smile
[10]

Gatar [ Konsul ]

Sagittarius--> HM, no tak, chyba masz problem Chłopie ;-) Nie wiedziałem, że aż tak poważny. I jak to sie ma do zwykłego rteesika?

30.04.2002
15:14
smile
[11]

Sagittarius [ Legionista ]

Gatar --> poczekaj na ciąg dalszy!! Warto

30.04.2002
15:22
smile
[12]

Yaco [ Centurion ]

Sagittarius---> to fajny pomysl. Przydalo by sie cos orginalnego a nie wydawanie od lat tych samych serii z nowym numerkiem jak Command&Conquer 11 czy Warcraft 6. Czekam na ciag dalszy

30.04.2002
15:37
[13]

wojtess [ Generaďż˝ ]

Ja jakoś nie zauważyłem upadku strategii

30.04.2002
15:59
smile
[14]

Tony_Hawk [ Chor��y ]

a tam.... Ostatni wychodzą całkiem dobre gry tego typu, np. stronghold...

02.05.2002
11:37
[15]

Zyga [ Urpianin ]

Tony_Hawk --> Stronhold tez jest kontynuacja.. Ja osobiscie mam teorie, ze upadek gier strategicznych zaczal sie po koncu DOS-a i wejsciu Windows oraz dopalaczy 3D. Wtedy programisci przestali sie koncentrowac na pomyslach i grywalnosci a zafascynowani nowymi mozliwosciami skoncentrowali sie na oprawie wizualnej, pieknych wybuchach itp.

02.05.2002
11:50
[16]

aries [ Konsul ]

A ja mam pytanie co uwazacie za typowa strategie? a zwlaszcza ty Sagittarius?

02.05.2002
11:50
smile
[17]

milker [ Chor��y ]

Łosiu napisał: "IMHO nie jest to problem dotyczący wyłącznie strategii. Dokładnie to samo tytczy się innych gatunków". Nie zauważam tego na polu moich ulubionych gier (taktyczne FPP akcji)- jest super Ghost Recon itp.

02.05.2002
11:52
[18]

aries [ Konsul ]

Zyga --> piekna oprawa graficzna to jeszcze nie powod by gierka byla kiepsa czy niegrywalna ... jest kilka strategi naprawde grywalnych z piekna grafika ...

02.05.2002
12:06
[19]

Zyga [ Urpianin ]

aries --> Tego nie twierdzilem. Stwierdzam, ze upadek lub co najmniej onizenie lotow wiekszosci gatunkow gier (co rowniez zauwazam) bieze sie stad, ze programisci klada nacisk przede wszystkim na oprawe.

02.05.2002
12:13
[20]

aries [ Konsul ]

Zyga --> moze to i prawda ale o ile lepiej i ciekawiej sie gra gdy gierka moza merytoryczna poprawnoscia no i grywalnoscia ma piekna oprawe ... wlasnie gram w demko rpg-a dungeon siege i musze przyznac ze wciaga ta gierka, jest podobna do innych a jednak moze wlasnie z powodu grafiki i enginu to zupelnie cos nowego

02.05.2002
12:33
[21]

Negocjator [ * ]

Zyga --> Masz sporo racji. Gdyby producenci poświęcili więcej energii na opracowywanie nowych pomysłów i rozwiązań sporo bysmy (gracze) na tym zyskali. No ale łatwiej jest wypuścić kolejną część gry z lepszą oprawą i kasować kasę naiwnych. Najlepszy przykład moim zdaniem to trzecia Cywilizacja.

02.05.2002
14:20
[22]

mikhell [ Master of Puppets ]

Co do waszych poprzednich wypowiedzi: autorzy nie przykładają się do pomysłów prawie wcale. Zgadza się, a dlaczego? Chyba za szybko wychodzą nowe procki, karty graf. itp. Po prostu wg autorów gier dobra grafa to chyba 80% sukcesu. A mnie się bardziej podobał Panzer General 2 niż III.

02.05.2002
15:18
[23]

Grul [ Konsul ]

Jeszcze dochodzi pytanie czy te pomysly nie sa juz na wyczerpaniu. I nie chodzi mi o dodawanie jakichs tam nowych opcji czy udogodnien(o grafice juz nie wspominam), tylko o POMYSL cos wnoszacy do tych strategii, jakies innowacyjne rozwiazanie, nadanie swiezosci temu gatunkowi. POMYSL, dla ktorego wielu graczy kupi dana gre. Przydalaby sie taka rewolucja, ale czy jest ona mozliwa?

02.05.2002
15:26
[24]

Negocjator [ * ]

Grul --> Niewiadomo ile takich rewolucyjnych pomysłów leży w szufladzie. IMHO firmy boją się robić gry eksperymentalne bo to wiąże się z ryzykiem, a jak zainwestują w kolejną cześć jakiegoś przeboju to ryzyko jest minimalne i kasa leci.

02.05.2002
15:45
[25]

Grul [ Konsul ]

Negocjator ---> No tak, ale nie wszystkie firmy maja jakis hit na karku, do ktorego mozna dorabiac kontynuacje. Dla nich jedynym sposobem wstrzelenia sie na rynek jest wydanie wlasnego hitu( i tu jest pole do popisu). Owszem wielu korzysta z utartych wzorcow, ale niektorzy tez eksperymentuja( fakt mniejszosc ;).

02.05.2002
16:03
smile
[26]

Sagittarius [ Legionista ]

Zgadam się z większością powyższych opinii. Producenci nawet, jeśli mają jakiś niezły i nowatorki pomysł, to boją się go wprowadzić. Wydaje im się ze mniejszym ryzykiem jest wydanie 10-tej części znanego tytułu, niż wprowadzenie nowego - eksperymentalnego. Tworzenie gier sporo kosztuje, a ryzyko w tej branży jest ogromne. Jedyna nadzieja w firmach, które dopiero wchodzą na rynek i nie mają nic do stracenia. A nowych pomysłów i rozwiązań jest naprawdę bardzo dużo. Sami się o tym przekonacie! Przecież, jeśli producenci poszli w stronę rozwoju sztucznej inteligencji i komputerowego wspomagania gracza, zamiast w objechane efekty 3D, to gry byłyby o wiele ciekawsze i interesujące. Wg mnie w strategiach grafika jest najmniej ważna i mogła spokojnie zatrzymać się na poziomie tej z AoE. Niech super engine`y będą w strzelankach i innego typu grach. W strategii powinien liczyć się pomysł, idea, klimat i grywalność.

06.05.2002
00:47
smile
[27]

Rami [ Chor��y ]

Swiatelkiem w tunelu strategii (ale nie "grand Strategy") jest Airborne Assault. Goraco polecam, demo i krotki opis jest pod po9nizszym adresem:

06.05.2002
09:04
[28]

Sagittarius [ Legionista ]

Rami --> dobry żart hahahaa. Masz poczucie humoru!! hehhe dobre!

06.05.2002
09:14
smile
[29]

Rami [ Chor��y ]

Sagittarius: a czemu zart? jest to ewidentnie cos nowego i niewatpliwie ciekawego. Rzeczjasna owa "odkrywczosc" jest ograniczona do swojej dzialki...

06.05.2002
09:20
smile
[30]

matchaus [ Legend ]

Zgadzam się z Rami'm. Gdzie tutaj miejsce na żarty?! Ta pozycja zapowiada się niezwykle ciekawie. Ale jeśli ktoś mieni się Wielkim Strategiem grając w RollerCoaster Tycoon...

06.05.2002
09:53
smile
[31]

sajlentbob [ Konsul ]

HMMM....HMM..AHEM...AHEM SAPER ?????? :P

06.05.2002
10:08
[32]

aries [ Konsul ]

a niw wydaje sie wam ze z grami dzieje sie podobnie jak w przemysle filmowym - duze firmy sponsoruja i dotuja tylko to na czym mozna zrobic pieniadzei najczesciej poza pieknym wygladem nie wnosi to nic nowego ... wiecie to chyba nie dotyczy tylko strategi - wszystkie gatunki gierek przezywaja kryzys ... a co do wyczerpania pomyslow jak ktos tu pisal - to nie sadze by sie one wyczerpaly wszak wyobraznie mamy - sam mam kilka pomyslow ... a moze tylko marzen w co bym chcial zagrac ...

© 2000-2025 GRY-OnLine S.A.