thekid2 [ Generaďż˝ ]
Zadanie z matematyki - POMOCY
No to tak mam kilka zadań z matmy ( procenty ) z którymi kompletnie sobie nie radzę ;) Prosiłbym o wyniki i obliczenia lub wyjaśnienie jak do cholery się to robi :/
1.
d) Maciek rok temu mierzył 175cm wzrostu. Obliczył, że w ciągu roku urósł o 8%. Jak wysoki jest teraz Maciek?
e) Przez wakacje Marcin urósł o 8cm i ma obecnie 168 cm wzrostu. O ile procent zwiększył się wzrost Marcina?
f) Nowa wersja filmu jest o 9minut krótsza od wersji oryginalnej. Ile minut trwała wersja oryginalna, jeśli skrócono ją o 12% ?
2.
a) Oblicz 12,5% kwoty 1450zł.
b) Znajdź kwotę o 0,2% mniejszą niż 3000zł.
c) Znajdź długośc o 125% większą od długości 160m.
d) Jaka to liczba, której 145% stanowi 319 ?
e) Jaka to liczba, której 0,03% stanowi 3 ?
f) Jaki procent masy 200kg stanowi masa 229kg?
Actimel [ I am what I am ]
thekid -->> w której klasie jesteś? Piątej? Szóstej?
thekid2 [ Generaďż˝ ]
Actimel ---> Zapomniałem napisac zeby nie pisac debilnych odpowiedzi... jestem w 3 klasie gimnazjum a jak jestes taki wielce madry to czemu po prostu nie napiszesz odpowiedzi...
No ale tak, rozumiem że trzeba walnąc jakis debilny tekscik i napic sobie 1 posta... ehh...
nutkaaa [ Snowboardzistka ]
biedne dziecko
1.
a/
100% - 175
108% - x
x = 108*175/100 = 189
b/
168 - 100%
8 - x
x = 8*100/168 = ok. 5%
2.
a/
1450 - 100%
x - 12,5%
x= 12,5*1450/100=181,25
b/
3000 - 100%
x - 99,8%
x=99,8*3000/100=2994
c/
160 - 100%
x - 225%
x=360
d/
145% - 319
100% - x
x= 100*319/145=220
e/
0.03% - 3
100% - x
x= 100*3/0.03=10000
f/
200 - 100%
29 - x
x=29*100/200=14,5%
..::Tr0yAn::.. [ Konsul ]
podpowiem ci co do 1a bo reszta jest na jedno kopyto
tak zeby bylo prosto
175 cm - 100%
x cm - 8%
x=14cm
175 cm + 14 cm = 189 cm
BuźkaMaster [ Pretorianin ]
skad TY mieszkasz :P:P?? czyzby przdszkole:/
nutkaaa [ Snowboardzistka ]
boje sie wiedziec jak ty sobie w licuem poradzisz skoro takich banalnych zadan nbei umiesz rozwiazac...
..::Tr0yAn::.. [ Konsul ]
heh nutka mnie uprzedzila :-) pewnie jakis dysmatematyk:P albo len
LOOCASH_wro [ Konsul ]
Raczej leń...
chaber van dall [ Konsul ]
1.
d) 175cm * 1,08 = 189 cm
e) 8cm / (168cm - 8cm) = 0,05 = 5%
f) x - 9 = (1 - 0,12)*x
x - 9 = 0,88*x |+9 -0,88x
0,12x = 9 |/0,12
x = 75 (minut)
2.
a) 0,125 * 1450zl = 181,25 zl
b) 0,998 * 3000zl = 2994 zl
c) 2,25 * 160m = 360m
d) 319 / 1,45 = 220
e) 3 / 0,0003 = 10000
f) 229 kg / 200 kg = 1,145 = 114,5%
swoją drogą też chodzę do 3 klasy i jak na razie ułamków nie mam... ale nasza szkoła jest dziwna
thekid2 [ Generaďż˝ ]
nie lubie matmy i tyle chociaż jak chce to sie naucze tylko musi mi ktos qytlumaczyc ;p teraz juz czaje o co chodzi no i wydaje sie byc latwe ^^ wielkie dzieki ludziska ;)
thekid2 [ Generaďż˝ ]
swoją drogą też chodzę do 3 klasy i jak na razie ułamków nie mam... ale nasza szkoła jest dziwna
wychodzi na to ze wszystkie sa dziwne ^^
thekid2 [ Generaďż˝ ]
boje sie wiedziec jak ty sobie w licuem poradzisz skoro takich banalnych zadan nbei umiesz rozwiazac...
No z matmy to ja nawet nie mam zamiaru sobie radzic ^^ Pojde albo na humanistyczny albo jezykowy ale mat-fiz/inf odpada...
Skrz@t [ Młody Gniewny ]
Panie daj pan spokój dzis na matmie to robiliśmy , to nawet u nas największy krety n zrobił to :P hieeh
franze [ Nightmare ]
Chłopie, jeżlei jesteś z 5 albo szóstej klasy i przespałeś się dzisiaj troche na macie jak pani tłumaczyła procenty to jeszcze rozumiem, ale jak nie to jesteś straszny kret.
el f [ RONIN-SARMATA ]
BuźkaMaster - jedni mają problemy z matematyką a inni z językiem polskim - nieprawdaż ?
nutkaaa [ Snowboardzistka ]
thekid2 -> matematyka nie ominie cie do konca liceum, a sa rzeczy milion razy trudniejsze niz procenty <w 1 LO masz funkcje kwadratowe ktore sa istnym koszmarem przynajmneij dla mnie> z tym ze ja jestem na mat-inf ale jak mowilam matma jest do konca liceum...
ronn [ moralizator ]
Funkcje kwadratowe byly (jeszcze kilka lat temu) akurat w LO najlatwiejsze. 3 wzory na krzyz i wszystko gra.
BIGos [ bigos?! ale głupie ]
nutkaa :P
dwumiany są wg ciebie trudne? :P
potem będziesz je liczyć jak tabliczkę mnożenia :)
balllicker [ Konsul ]
e! procenty w trzeciej gimnazjum? co ty gadasz? chyba jakieś specjalne
mi się wydawało że tego uczy się w podstawówce, a jak ktoś nie umie tego po czterech latach to nic więcej nie trzeba dodawać
Minas Morgul [ Senator ]
Nie przesadzaj nutka
Funkcja kwadratowa to marzenie :)
Ja tez nie lubie matematyki (bardziej biol i chem), a uwazam, ze funkcja kwadratowa + wielomianki + funkcja wykladnicza + ciagi + funkcje logarytmiczne to najprzyjemniejsze tematy z matematyki.
Zawsze bylem slaby z tego przedmiotu, ale zadania z w/w tematow wrecz kocham. Kwestia wycwiczenia. Material w liceum z matematyki jest o tyle mily, ze nie da sie go zapomniec nawet po roku. Ja funkcje kwadratowa bralem rok temu, a nadal wykorzystuje ja w liczeniu logarytmow... tym razem juz z pamieci.
Nie lubilem chyba tylko funkcji kwadratowej z parametrem :) Ale i to dalo sie przelknac.
W sumie matmy jako takiej nauczylem sie dopiero w liceum....
thekid2 - zeby isc na profil humanistyczny, najpierw trzeba sie dostac do dobrego liceum, pomysl o tym i licz te zadania sam, jak bedziesz mial czas.
W liceum bedziesz mogl odpuscic sobie do tego stopnia, aby tylko przejsc z klasy do klasy, no ale teraz smyku uwazaj jeszcze.
DarkStar [ magister inzynier ]
3 gimnazjum to 16 lat?
ludzie, przeciez takie zadanka rozwiazywalo sie w 4-5 podstawowki
Minas Morgul [ Senator ]
O widzisz :P
Gimnazjum to najwieksza patologia reformy szkolnictwa.
Szczerze mowiac mialem dosc dobry poziom w podstawowce i to glownie podstawowka przygotowala mnie na egzamin gimnazjalny.. bo samo gimnazjum nauczylo mnie jedynie funkcji trygonometrycznych.
hopkins [ Wieczny Optymista ]
nutkaa smiesznie zrobilas obliczajac wszystko w zadaniu 1 metoda na krzyz =P
Milka^_^ [ Baszar ]
Minas Morgul => Wyobraż sobie, że nie wszędzie są funkcje trygonometryczne w gimnazjum.
Minas Morgul [ Senator ]
<-
Przerazony...
DarkStar [ magister inzynier ]
ja pierdole. to co sie robi w gimnazjum? rysuje szlaczki?
Milka^_^ [ Baszar ]
Do gimnazjum to się kiedyś chodziło. A teraz to się tam chyba uczy "Jak zostać super ziomalem" Bo chyba tylko tyle gimnazjum oferuje. Nie to co licea
Minas Morgul [ Senator ]
We wczesniejszym systemie, program tez byl lepszy.
Niestety patologia tego systemu bylo przeprowadzenie reformy strukturalnej, bez porzadnie opracowanej reformy programowej.
W chwili obecnej, na biologii, zamiast uczyc sie o metodach elektroforezy, bierzemy "biologie w wersji ekspres". Jestem jakies rok w plecy, bo w gimnazjum poziom biologii, chemii czy tez fizyki byl tak zenujaco niski, ze idzie sie porzygac.
nutkaaa [ Snowboardzistka ]
Minas -> ale ty chyba jestes na biol chemie a nie mat inf? jakbys mial funkce kwadratowe i szescienne z parametrem to tez bys marudzil ;-) za cholere tego pojac nei moge Logika jak dla mnie wymiana :) i wielomiany tez sa spoko :P ale funcke kwadratowe, szczescienne i... TRYGOINOMETRYCZNE masakra...
Xerces [ Konsul ]
Ja czasami udzielam korepetycji z matematyki tak więc mam nieprzyjemność patrzeć czego się uczy w gimnazjum.
Minas Morgul -> a uwazam, ze funkcja kwadratowa + wielomianki + funkcja wykladnicza + ciagi + funkcje logarytmiczne to najprzyjemniejsze tematy z matematyki
nie jest dla mnie zaskoczeniem, ze zabrakło w tym spisie geometrii i kombinatoryki :)
nutkaaa -> jakbys mial funkce kwadratowe i szescienne z parametrem to tez bys marudzil...ale funcke kwadratowe, szczescienne i... TRYGOINOMETRYCZNE
Hmmm módl się żeby nie mieć szeregów Fouriera na studiach, ale przy ścisłych kierunkach na to bym nie liczył. W każdym razie ja studiuje matme, ale nie zmienia to faktu, ze w.w. szeregi trygonometryczne nie należą do moich sympatii. :P
A co do równań z parametrem, to nie wymagają niczego tylko trochę bardziej ogólnikowego myślenia, ze wzorami Vieta i delty.
nutkaaa [ Snowboardzistka ]
Xerces -> mam problemy ze stawianiem warunkow, szczegolnie przy nierownosciach kwadratowych :/ Jak się uda to się na architekturę wybieram
(xXx) [ Legionista ]
przeciesz to jest banalne ja chodzę do 6-stej klasy podstawówki
i to umiem tłumoku