TeadyBeeR [ Legend ]
Rodzaje oswietlenia.
Mam zamiar kupic sobie jakies oswietlenie na przod roweru i w zwiazku z tym mam pytanie.
Czym sie roznia lub jakie jest skuteczniejsze rodzaje zarowek?
Z tego co patrze, to sa lampki diodowe(LED), zarowki zwykle, kryptonowe, ksenonowe, halogenowe i pewnie jeszcze masa. No i wez tu wybierz cos dobrego. :)
Moze jakies porady w cenie do 50 zeta?
Saluteer [ Generaďż˝ ]
Yisrael ---> to ja jestem nieinteligentny?
TeadyBeeR [ Legend ]
No bez takich. Zbedne komentarze i pyskowki przeniescie gdzie indziej.
Marcinwks [ Andrzej Kmicic ]
TeadyBeeR---> ksenonowe to chyba te, które są montowane a nowych samochodach i z daleka wyglądają jakby świeciły na niebiesko. Halogenowe to wiadomo, ostro dają po oczach.:) Wydaje mi się, że powinieneś wybrać coś z tego.
Saluteer---> to ostatnie zdanie, właśnie w ten sposób można interpretować.
TeadyBeeR [ Legend ]
Ok. Podaj numer konta i pin, przeleje kase.
TeadyBeeR [ Legend ]
Marcinwks --> Dzieki.
Moze ktos jeszcze napisze cos na temat ?
Kapitan KloSs [ Ramzes VII MiĆki ]
Ja ostatnio kupiłem sobie komplecik diodowych za 45 zł i jestem, bardzo zadowolony.
TeadyBeeR [ Legend ]
Yisrael --> Przepraszam sensei. Faktycznie pospieszylem sie z tym postem i jest tam wiecej bledow. Mysle, ze jednak kazdy(a przynajmniej wiekszosc) wie o co mi chodzilo.
Tak wiec jezeli juz nic na temat nie napiszesz, to fajnie by bylo gdybys tu juz nie zagladal.
Dzieki.
goldenSo [ LorD ]
@TeadyBeer
Zależnie od sposobu zasilania - czy dymasz w pedały czy bateria/aku to porównanie ksenon,halogen wypada różnie. Jeżeli na baterie to ksenony bo są troche ekonomiczniejsze.
TeadyBeeR [ Legend ]
Raczej nie chce bawic sie w dynama, wiec wybieram baterie/akumulatorki.
TeadyBeeR [ Legend ]
Yisrael --> Gdzie ja Ci zabieram prawo glosu. Gdzie w moim poscie widzisz jakas zlosc? Przyznalem sie do bledu i poprosilem o niedopisywanie sie nie na temat. Tyle z mojej strony.
TeadyBeeR [ Legend ]
Moze maly upik.
komorowy [ Pretorianin ]
TeadyBeeR --> Lampy ksenonowe to lampy wyładowcze, do których jest potrzebny prąd o odpowiedniej mocy i napięciu. Nie wierz w to że w małej, rowerowej lampce będzie żarówka ksenonowa, bo to tylko chwyt marketingowy. Ona może i świeci na niebiesko, ale z ksenonem nie ma nic wspólnego.
Wybierz LED'y, bo chyba najjaśniej świecą i mają najmniejsze zużycie prądu.
TeadyBeeR [ Legend ]
komorowy --> Jestes pewien? Pytam serio, bo sie nie znam :). Jak tak przegladam ruzne modele tych lampek, to widac, ze te "ksenonowe" zuzywaja 4 paluszki, podczas gdy pozostale zadowalaja sie raczej dwoma. Te cztery paluszki zuzywaja tez w kilka godzin. Wiec energii ciagna niezle. Moze to jednak dobre zaroweczki?
Diody LED zas chyba daja strasznie rozproszone swiatlo. Moze i bylbym dla kierowcy lepiej widocznym punktem, ale drogi przed kolami to one pewnie juz nie oswietlaja. Jak to jest?
.:Jj:. [ The Force ]
Diodki praktyczne i ekonomiczne..
TeadyBeeR [ Legend ]
Moze rano ktos mnie jeszcze troche oswieci?
Ines [ Ines ]
TeadyBeeR --> trzeba sie zapytac Kreesa, bo on wie wszystko o rowerach :D, zaraz dam mu linka do tego watku.
komorowy [ Pretorianin ]
TeadyBeeR --> Poczytaj sobie zasadę działania takich lamp. Je nie do każdego samochodu zamontujesz i kosztują krocie (zwykle ponad 1500zł), więc sądzisz, że w lampie rowerowej za 40zł będzie siedzieć ksenon? Ledy nie dają rozproszonego światła, tylko raczej skupione. Zresztą jak możesz od kogoś pożyczyć ręczną latarkę na LED'ach to sam sprawdź.
Krees [ Generaďż˝ ]
Nie wiem, czy żarówki "ksenonowe" ładowane do lampek rowerowych to fachowo to samo, co żarówki ksenonowe montowane w samochodach, bo na tym się akurat nie znam, ale te rowerowe dają mocne światło barwy żółto-białej dobrze oświetlające drogę przed rowerem. Ja używam czegoś takiego
===>> https://www.velo.com.pl/author/authorakcesoria_33.htm
. Pracuje na 4 bateriach AA, po załadowaniu porządnych akumulatorów (w mojej lampie mieszkają Cameliony 2300 mAh) świeci zadowalająco długo (nie mierzyłem dokładnie, ale o tej porze roku, przy codziennej jeździe ok. 20 minut na około 3 tygodnie; zimą naturalnie krócej).
Diody LED dają niebieskie światło, są o wiele oszczędniejsze (ok. 200 h na jednym komplecie baterii), lecz w cenie, którą podałeś raczej nie znajdziesz lampki oświetlającej porządnie drogę przed rowerzystą, a jedynie coś sygnalizującego obecność roweru na drodze, np. Triled lub Blade firmy Sigma Sport. Owszem, są na rynku lampy diodowe dające silne światło, ale kosztują znacznie więcej :/ . Np. lampy z serii opticube firmy Cat Eye
===>> https://www.velo.com.pl/cateye/cateye_lampy/cateyelamp_05.htm
Halogeny. Najsilniejsze i najjaśniejsze z lamp rowerowych. Niestety, również najbardziej prądożerne.
===>> https://www.eurobike.pl/go/_info/?id=1646
Ta Sigma pracuje na 5-ciu akumulatorach AA, które zjada w kilka godzin :/. Jeśli chcesz zainwestować w dwa komplety akumulatorów i ładowarkę do nich, to jest to dobry wybór.
Mnie ostatnio urzekła lampka, w której połączono zalety żarówki ksenonowej (lub "ksenonowej" ;)) i diód LED.
===>>https://www.velo.com.pl/author/authorakcesoria_32.htm
W zależności od potrzeb, można przełączyć ją na oświetlenie żarówką ksenonową (naprawdę dobrze oświetla drogę, lepiej od tej lampki, do której link podałem na samym początku mojego posta) lub sygnalizacyjnymi LEDami (w trybie ciągłym lub pulsacyjnym).
Wadą jest nieco "beczułkowaty" wygląd, ale za to cena jest więcej, niż przystępna :)).
TeadyBeeR [ Legend ]
Krees --> Dzieki wielkie. W sumie juz zamowilem A-M4X(z pierwszego linka) :), ale dobrze wiedziec, ze nie wybralem zle.
Dzieki wszystkim.