zoor!n [ Legend ]
Matma...
jak zapisac:
-liczbe parzysta
-liczbe nieparzysta
-podzielna przez np. 8
-liczbe dwucyfrowa
-liczbe trzycyfrowa
???
cronotrigger [ Rape Me ]
-
Wypowiedź została zmodyfikowana przez jej autora [2005-09-14 09:20:52]
zoor!n [ Legend ]
ale jak zapisac to w postaci algebraicznej ?
zoor!n [ Legend ]
np. liczba parzysta to chyba:
a*2
Drak'kan [ Thráin Saphireslinger ]
Hmm
a) 2n
b) 2n+1
c) 8n
d) 10x+y
e) 100x+10y+z
cronotrigger [ Rape Me ]
szybko powiedziałeś =)
zurek16 [ Pretorianin ]
2n
2n+1
nie wiem
10x+y - x i y cyfry oznaczajace dziesiatki i jednosci
100z+10x+y - tak samo tylko ze z to cyfra oznaczajaca setki
zoor!n [ Legend ]
Drak'kan i zurek16 ---> dzieki wielkie !O to mi chodzilo !
zoor!n [ Legend ]
skoro juz jestesmy przy matmie to moze ktos wie jak rozwiazac zadanie:
Do 300 g trzydziestoprocentowego roztworu soli dolano 150 g wody. O ile punktow procentowych zmniejszylo sie stezenie soli ???
zoor!n [ Legend ]
potrzebne mi wszystkie obliczenia...
zurek16 [ Pretorianin ]
No wiec tak
0,3+300=90 - tele gram soli jest w roztworze
300-90=210 - tele jest wody w roztrworze
210+150=360 - tele jest wody w nowym roztworze
soli jest ciagle tyle samo
mr(masa roztworu)=360+90=450
mw(masa wody)=360
ms(masa substancji)=90
wiec C%=ms/mr * 100%
C%=90/450*100%=20%
30%-20%=10%
Stezenie zmniejszylo sie o 10 punktow procentowych
zoor!n [ Legend ]
zurek16 ---> dzieki wielkie! odpowiedz sie zgadza...
Belert [ Generaďż˝ ]
Trudno zeby nie , w ktorej klasie jestes ?????????????
zoor!n [ Legend ]
II kl. gim i mamy powtorzenie z I kl.
mysiek [ @#mysieks@# ]
Ech potrzebna pomoc, jakas wskazowka co do rozwiazania paru zadan przygotowawczych z zawodow matematycznych dla gimnazjum. O to te zadania:
1. Kolo, kwadrat, trojkat rownoboczny szesciokat foremny maja rowne obwody po 1m, oblicz pole kazdej figury i uporzadkuj pola tych figur wedlug wzrastajacych wielkosci.
2. Wiedzaz ze tg 45 = 1 i opierajac sie na wlasnosciach dwusiecznej kata w trojkacie oblicz tg 22 30'
3. Jaka jest cyfra jednosci liczby a = 5 do 12 + 10 do 15 + 9 do 11?
Wiem ze 9, bo 5 do 12 bedzie mialo na koncu zero, 10 tak samo a 9 do 11 bedzie mialo 9 ale jak to udowodnic :P
4. Uzupelnij zapis liczby 3 ... 6 5 aby byla podzielna przez45.
Prosilbym o jakies wskazowki :)))))) Z gory dzieki ;)
Mortan [ ]
1.
W kazdym z przypadków schemat jest taki sam
- obwód figury = 1
- z bwodu wyznaczasz promien lub bok
- nastepnie ta wartosc podstawiasz do wzrou na pole.
Wzory masz w tablicach lub w ksiazce. Co do 6 kata to jego ob = 6*a, a pole [ 3* a^2 * (pierw z 3) ] / 2
Milka^_^ [ Baszar ]
1. Jak są formane to dzielisz obwód przez liczbę boków, apola same dalej pójdą.
2. Wcale nie 0,5. Tak się tylko wydaje. Patrzyłem na kalkulatorku.
mysiek [ @#mysieks@# ]
Dzieki za zainteresowanie :)))
Ech za przeproszeniem cholera mnie bierze jak mam liczyc pole ze wzoru a kwadrat sqrt3 / 4 dla a = 33 i 1/3 ;/ i dobrze wiem ze to pole bedzie najmniejsze bo trojkat jest najslabszym przyblizeniem kola ktore bedzie mialo najwieksze pole.
Ale co zrobic z kolem? 2pir = 1m, czyli pi * r = 50 cm no i co dalej r = 50cm/pi Pole = pi * (50cm/pi)2 eech nieciekawie no ale coz bede musial sobie to policzyc :P
mysiek [ @#mysieks@# ]
tak wiem ze nie 0,5 musze znalezc zeszyt z 2 klasy tam gdzie liczylem kiedys wartosci funkcji dla roznych katow :d
Milka^_^ [ Baszar ]
mysiek => Przecież już sobie policzyłeś :P
Mortan [ ]
Pole = pi * (50cm/pi)2
Co za problem ? 3,14 * 225 = 706,5
Od czego jest kalkulator :-)
mysiek [ @#mysieks@# ]
no tak ale sie dziwie ze w zadaniach konkursowych zmuszaja do stosowania przyblizen :(
a co z reszta zadan? jakies pomysly?
Milka^_^ [ Baszar ]
mysiek => jestem w 3 LO ale tego zadania z tangensem to za cholere nie mogę zrobić. Kurde, aż mnie frustracja łapie. I to robią w gimnazjum?
mysiek [ @#mysieks@# ]
nom robia w klasie mat inf Ci ktorzy chca sie przygytowac do zawodow matematycznych :D
Nadbor [ Pretorianin ]
1. Wiesz.
2. Słyszałeś o "Twierdzeniu o dwusiecznej"? Jeśli nie to ci powiem Niech D leży na boku AB trójkąta ABC i CD niech będzie odcinkiem należącym do dwusiecznej kąta ACB.
Wtedy: AC/BC = AD/BD.
Narysuj trójkąt o kątach 45, 45, 90. Poprowadź dwusieczną kąta 45. Niech w tym trójkącie kąt ACB ma 45, a kąt BAC 90. Dwusieczna dzieli kąt 45 na dwa kąty 22,5. tg 22,5 = AD/AC. Długość AC możemy sobie wziąć np. 1. Długość AD wylicz z TW o dwusiecznej. Jak chcesz brać udział w konkursie to powinieneś umieć podstawić do wzoru. Mnie wyszło AD = 2 - sqrt2 = tg22,5
3. 5 do 12 ma na końcu 5. 10 do 15 ma 0. 9 do 11 ma 9. Suma ma 5+0+9 - 4. To jest dowód ale jeśli się upierasz, żeby zapisać to bardziej matematycznie to tak:
5^12 - 5 dzieli się przez 10 bo jest liczbą parzystą i dzieli się przez 5. Zatem 5^12- 5 ma ostatnią cyfrę 0, więc 5^12 ma ostatnią cyfrę 5
10^15 dzieli się przez 10, więc ma ostatnią cyfrę 0
9^11 = 9*(9^2)^5 = 9*(81)^5=9*(80+1)^5 = 9*(wzór dwumianowy newtona był w szkole?)(80^5 + 80^4 + 80^3 + 80^2 + 80 + 1) = 9 + 10(cośtam) - czyli na końcu 9
4. Liczba jest podzielna przez 45 jeśli jest podzielna przez 9 i przez 5(bo 9 i 5 względnie pierwsze).
3...65 zawsze jest podzielne przez 5. Żeby to było podzielne przez 9suma cyfr musi być. Czyli suma cyfr ... musi dawać resztę 4 z dzielenia przez 9. np. 3465 lub 32265