GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Forum CM: CM versus G.I. Combat

28.04.2002
18:17
[1]

Marder [ Konsul ]

Forum CM: CM versus G.I. Combat

Premiera G.I. Combat coraz bliżej szkoda że wciąż nie ma dema, ale mnie zastanawia jedna rzecz. Tryb real time. Z własnego doświadczenia wiem że takie rozwiązanie (Close Combat) nadaje rozgrywce niezwykłej dynamiki. Rozkazy trzeba podejmować szybko i błyskawicznie reagować na to co dzieje się na polu walki. Pomyłki dużo kosztują. Jednak walka w czasie rzeczywistym ma pewien mankament. Kwestia ogarnięcia całości. W CC rozwiązano to w taki sposób że gracz obserwował walkę jakby z loty ptaka. Dzięki temu mógł ogarnąć dużą przestrzeń. I tutaj rodzi się we mnie pewien niepokój dotyczący G.I. Combat. Jak skutecznie połączyć widok 3D z czasem rzeczywistym. Jak to zrobiona w CM wiadomo. Hybryda realm time z turami. Co jednak będzie w G.I.C. Czy udało się twórcą pogodzić szybką akcję z wygodną obsługą ? Oto jest pytanie.

28.04.2002
19:49
[2]

PAK [ Pretorianin ]

Tee, Marder daj se spokój. Wyjdzie gierka to zobaczymy. Może też będzie demo. Taka dyskusja teraz to będzie wróżenie z fusów.

28.04.2002
19:49
[3]

PAK [ Pretorianin ]

Tee, Marder daj se spokój. Wyjdzie gierka to zobaczymy. Może też będzie demo. Taka dyskusja teraz to będzie wróżenie z fusów.

28.04.2002
19:49
[4]

PAK [ Pretorianin ]

Tee, Marder daj se spokój. Wyjdzie gierka to zobaczymy. Może też będzie demo. Taka dyskusja teraz to będzie wróżenie z fusów.

28.04.2002
19:50
[5]

PAK [ Pretorianin ]

Eee, sorry, coś mi się w IE popieprzyło.......

29.04.2002
19:37
[6]

Marder [ Konsul ]

PAK ------> Widzę, że lubisz się powtarzać :)) A tak na poważnie to w tym ustępie masz kupę racji. Będzie demo to się oceni. Chciałem jednak wywołać pewną dyskusję. Czy sądzicie że sposób rozgrywki w CM jest lepszy od pełnego real time jaki miał miejsce w CC. W końcu tam przecież też można było zastosować takie rozwiązanie i na odwrót.

29.04.2002
20:39
[7]

PAK [ Pretorianin ]

"PAK ------> Widzę, że lubisz się powtarzać ;)) " Ja--ja--ja--ja...................sie jąkam!!!!!!! ;))) Rozwiązanie przyjęte w CM jest chyba bardziej realistyczne. Brak możliwości pełnej kontroli nad jednostkami wprowadza pewien element losowości, przypadkowości, gracz nie jest "bogiem" jak w większości gier komputerowych. Zresztą tak właściwie, czy CM aż tak się różni od CC? Przecież w CC rozkazów nie wydawano w real-time'ie, bo nikt by nie nadążył. Odpalano pauze i robiono co trza. Dobrze pamiętam? W CM nie ma pauzy tylko faza rozkazów, ale właściwa akcja i tak się toczy w real time. I jak coś się stanie (np.: wychuchany czołg na strategicznej pozycji wyleciał w powietrze ;))) to już się nie odstanie, po ptokach.

30.04.2002
11:49
[8]

Marder [ Konsul ]

W CC była pauza ? Wiesz że jakoś nie przypominam sobie. Ja zawsze grałem na żywca. No dobrze ale czy nie wydaje Ci się że system turowy jest mniej realistyczny, i nie ma takiej dynamiki akcji. Gra momentami bardziej przypomina partię szachów niż krwawą bitwę.

30.04.2002
12:46
[9]

Pejotl [ Senator ]

marder -> byla, tylko nie mozna bylo wydawac rozkazow :)

05.05.2002
20:58
[10]

Idaho [ Centurion ]

Marder ===> można temu zaradzić grając po TCP/IP i określając limit czasu na ruch. Wówczas po pierwsze owa partia szachów staje się bardziej dynamiczna, po drugie - musisz działać szybciej ergo możesz łatwiej popełnić jakiś błąd (jakie to ludzkie :); po trzecie przeciwnik nie będzie się za bardzo nudził i po czwarte wreszcie - doda to odrobinkę realizmu... W końcu na polu bitwy w tej skali nie było pół godziny na podjęcie decyzji, co zrobić z daną drużyną w samym środku ataku, no nie?

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.