GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

System Shock 2

28.04.2002
17:34
smile
[1]

Raven_MK [ Legionista ]

System Shock 2

Mam bardzo wielką prosbę
czy mógłby mi ktoś opisać dokładnie fabule tej gry.
Bardzo bym prosił jak najwięcej szczegułów.Z góry BARDZO dziękuję

28.04.2002
17:57
smile
[2]

Raven_MK [ Legionista ]

niech sie ktoś zlituje

28.04.2002
18:05
[3]

maniek_ [ O_o ]

Stary, sam się zlituj, wiesz ile tego było? Przejrzyj solucję, tam powinno być wszystko opisane.

28.04.2002
18:09
smile
[4]

Raven_MK [ Legionista ]

JUZ WSZĘDZIE SZUKAŁEM POZOSTAŁA MI TYLKO NADZIEJA W FORUMOWICZACH

28.04.2002
18:11
smile
[5]

erav [ Senator ]

w instrukcji na poczatkowych stronach jest cos takiego

28.04.2002
18:15
smile
[6]

Raven_MK [ Legionista ]

mi nie chodzi o poczatek bo tego się dowiedziałem z instrukcji zresztą przy jej końcu jest troszkę fabuły zdradzone ale ja chce wiedziec skąd się na statku wzieła shodan , the many ,

28.04.2002
18:19
smile
[7]

Raven_MK [ Legionista ]

skąd sie pojawiają duchy i co z doktor polito

28.04.2002
18:21
smile
[8]

Bdx [ Senator ]

..a ja chcę się tylko dowiedzieć gdzie mozna ją jeszcze kupić - szukałem już (prawie) wszędzie :-(

28.04.2002
18:25
smile
[9]

Raven_MK [ Legionista ]

BŁAGAM BŁAGAM

28.04.2002
18:31
smile
[10]

Bdx [ Senator ]

Raven - wszyscy korzystamy z tej samej sieci WWW, więc jeżeli szukałeś już wszędzie to pewnie nic nowego się tutaj nie dowiesz ;-) - a tak w ogóle to powodzenia :-)

28.04.2002
18:34
[11]

Raven_MK [ Legionista ]

na każdej stronie o grze nie zdradzają fabuly bardzo was prosze nie wieze ze nikt nie gral i nie moze mi nic powiedziec

28.04.2002
18:34
smile
[12]

BloodyHarry [ Pretorianin ]

Tak właściwie to cała historia jest wyjasniona podczas całej gry !!! Dlatego nie wiem czy jest sens zdradzać ją !!! Psuje to troche gre !!! Ale jak chcesz to moge ci coś opowiedzieć - tylko jakieś konkretne rzeczy, bo całej historii to sie nie da opisać !!!

28.04.2002
18:36
[13]

Raven_MK [ Legionista ]

jupi najpierw jesli możesz opowiedz na pytania które zadalem juz w tym wątku BARDZO CI DZIĘKUJĘ

28.04.2002
18:41
smile
[14]

BloodyHarry [ Pretorianin ]

Problem w tym że to twoje pytanie jest dosyć skomplikowane !!! Ile czasu dasz mi na odpowiedz !!! Bo musze sobie ten wątek przypomieć !!!

28.04.2002
18:45
smile
[15]

Raven_MK [ Legionista ]

ja ci czsu nie bede ograniczal bardzo sie ciesze ze wkoncu poznam fabule tej wspanialej gry najwazniejsze pytanie to skad sie wziela shodan słyszalem ze to ona jest dr.polito ale jak???

28.04.2002
18:52
smile
[16]

Ashura [ Generaďż˝ ]

Naprawdę nie rozumiem prawidłowości Tobą kierujących Raven... czemu wolisz poznać fabułę z opowieści, zamiast samemu przejść tą cudowną grę w pełni delektując się każdą minutą przy niej spędzoną... uwierz mi... traciż jedną z najlepiej fabularnie skonstruowanych gier jaka kiedykolwiek powstała (IMHO oczywiście)

28.04.2002
18:53
smile
[17]

BloodyHarry [ Pretorianin ]

Wstępnie ci powiem tak : że w czasie gry znajduje się Dr. Polito ( którego się szuka przez pierwszą cześć gry ) !!! Ale niestety MARTWEGO !!! I wtedy się okazuje że ... I tu mam luki ( skończyłem tą gre około rok temu i mam małe braki ) !!! Możesz mi zdradzić co wiesz - może to mi troche pamięć odświeży !!!

28.04.2002
19:02
smile
[18]

BloodyHarry [ Pretorianin ]

Dobra Raven_MK !!! Ja się zmywam !!! Więcej fabuły jutro :) Narazie !!!

28.04.2002
19:04
smile
[19]

Raven_MK [ Legionista ]

wiesz co i po co mi robiles nadzieje A i powinno być chyba którą

28.04.2002
19:08
[20]

Raven_MK [ Legionista ]

czy ktos inny mi pomoze :((((

28.04.2002
19:16
smile
[21]

Raven_MK [ Legionista ]

jesli ktos wie to prosze niech mi poswieci chwile czasu chyba widzicie jak bardzo mi zalezy

28.04.2002
19:19
smile
[22]

PRODIGY [ Chor��y ]

Ojejq - dużo tego - ale postaram się jak najlepiej mogę Po pierwsze - przy żadnej grze FPP dotąd tak nie srałem w pory jak przy tej :)) Wyobraź sobie sytuacje kiedy siedzisz w nocy sam na sam z komputerem ze słuchawkami na uszach i ciągle słyszysz jakieś głosy : "we are we are".... "join us" i nie wiadomo skąd dostajesz brechą z tyłu przez łeb " ...niezła zajawka Ale do żeczy: SSII to nie zupełnie FPP - jest to cos więcej - RPG w połączeniu z FPP - dużo (DUŻO) elementów myślenia - bardzo skomplikowane zagadki.... poza tym jeszcze raz podkreślam - KLIMAT !!!!! Ogólnie chodzi o to że w dalekiej przyszłości zespół naukowców wymyslił statek kosmiczny "VON BRAUN" który miał przemieżać kosmiczne przestrzenie z ponadświetlną prędkością .. niestety podczas dziewiczego rejsu coś sie nie powiodło..... jeżeli grałeś w SS I to wiesz zapewne, że główny komputer pokładowy " SHODAN" zyskał świadomość i chce doprowadzić statek na Ziemię by ją unicestwić (czy coś takiego :) . Przy okazji okazuje sie że podczas przejścia przez barierę światła na statek dostają się jakieś nieziemskie istoty, które jak łatwo się domyślić nie cieszą się z Twojego towarzystwa,... :))) Ty jako główny bohater okazujesz się jedynym żyjącym członkiem załogi... Zwarzając na to że jest to rok około 2040 masz na swoim ciele mnóstwo tzw. slotów w które możesz wpinać przeróżne dopalacze takie jak ..... dopalacz refleksu, umiejętności posługiwana się bronią czy nawet siły ! Wszelkich przeróbek w swoim ciele dokonujesz poświęcając tzw. CYBERMODUŁY które tudzież znajdujesz u nieżyjących członków załogi bądź też (o czym nie wspomniałem ) dostajesz jako nagrodę za przejście kolejnego etapu gry .... (za Twojego przewodnika służą logi (małe płytki kompaktowe z zapisanymi wiadomościami głosowymi) przeważnie kieruje Cę Dr.POLITO - rzekomo jedyna żyjąca członkini załogi ...lecz później okazuje się ... hehe - dojdziesz zobaczysz..:)) na początku gry (przed startem VON BRAUNA przechodzisz trzyletnie szkolenie na którym (w zależności jaki typ postaci wybierzesz) i oczywiście jaki typ postaci preferujesz - zdobywsz niezbędne do rozpoczęcia d\zdolności Cały świat SS jest naładowany elektroniką ... któr niestety w grze staje się Twoim wrogiem .. większość korytarzy jest monitorowana.... nie stanow to oczywiści problemu jeżeli masz zdolność HACK która pozwala na unieruchamianie monitoringu na cza uzależniony od poziomu Twojej zdolności Podział broni: W SSII masz do czynienia z dwoma rodzajami uzbrojenia STANDARDOWE: -broń ręczna ( klucz - który przez długi czas jest bronią o największych obrażeniach 0 nie wyrzucaj go, później dojdzie monokatana elektryczna) -broń lekka (pistolet, dwurura, karabin - broń energetyczna (pistolet laserowy, działko EMP - żeby jej używaż prócz posiadania zdolności ENERGETIC weapons ziomi musisz ją naładować (zazwyczaj na poziomie jest kilka punktów w których możesz to zrobić) -broń ciężka (np. Granatnik... świetna sprawa -broń egzotyczna (np. kij bilardowy i takie tam różne ZDOLNOŚCI PSIONICZNE w grze możesz posługiwać się siłą Twojego móżgu i uzewnętrzniać ją poprzez specjalny interfejs (kulla - wzmacniacz połączona przewodem z Twoim nadgarstkiem.... prócz zdolności ofensywnych masz do wybory wiele innych bardzo przydatnych takich jak np. nieidzialność bez której nie sposób przejść grę Każda broń posiada dwa tryby strzelania i kilka typów amunicji... poza tym gdy posiadasz zdolność MODIFY na odpowiednim poziomie możesz ją modyfikować powiększając pojemność magazynka czy szybkostrzelność Oczywiście każda broń ma swoją wytrzymałość i psuje się po pewnym czasie... jeżeli nie znajdziesz narzędzie "DISPOSABLE MAINTENANCE TOOL" które od ręki naprawia zepsutą (zaciętą) broń musisz się odwołać do Twoich zdolności " REPAIR" - jeżeli takową posiadasz:)) Jeżeli spotyksz Alienów możesz oczywiście podpieprzać im bronie - zazwyczaj są zepsute - ale można naprawić jak spotkasz się ze słoiczkami - zbieraj je - w kiblach możesz znaleźć glizdy którymi je naełniasz a później ładujesz jako naboje do broni alienów NIE ZBIERAJ WSZYSTKIEGO CO DA SIĘ WZIĄŚĆ!!! - szybko się przekonasz że takie rzeczy jak Kwiatki nie za bardzo się przydają :)) Jeżeli posiadasz zdolność RESEARCH możesz po zabiciu czegokolwiek i np. zabraniu temu czemuś ucha czy mózgu zbadać tą część ciała - w ten sposób zyskujesz wiedze jak łatwiej zabijać Potworaki do badania będą potrzebne Ci chemikalia - które znajdują sięna każdym poziomie w CHEMICAL STORE ROOM nie gromadź chemikaliów bo szybko braknie Ci miejsca - w każdym CSR znajduje się płytka (wcześniej wspomnieny log.) z zaisanym stanem magazynowym chemikaliów - więc jeżeli będziesz potrzebował np. Manezu pogrzeb w logach i wróć do odpowiedniego CSR-ooma Dstępu do ważniejszych drzwi chronią zazwyczaj kody dostepu lub czytniki kart magntycznych... niektóre kdrzwi z kodami da się schakować (jeżeli posiadasz zdolność HACK) a do niektórych potrzebujesz znaleźć kod - kody zazwyczaj nagrywane są na Logach.. jeżeli chodzi o karty magnetyczne można je znaleźć w kieszeniach martwych strażników tudzież innych osób mających wcześniej dostęp do danych drzwi...... Jeżeli znajdziesz coś o nazwie PSI BOOSTER lub LAB ASSISTANT lub też inne - nie wyrzucaj - są to chipy które wpinasz w swoje cieło i podnoszą np. Twoją siłę czy zdolnośći Chemiczne - w związku z tym że trzeba je czasem ładować nie opłaca się nosić np. LAB ASSISTANTA cały czas - zakładasz go tyklo wtedy gdy używasz swojej zdolności RESEARCH - jeżeli masz na sobie chip opwiekszający Twoją siłę - a zarazem miejsce w pleceku - uważaj - jak się wyładuje to z plecaka wyleci Ci część rzeczy - których nie będziesz dał rady bez niego nieść Dwa razy w ciągu gry spotkasz się z dekiem który na stałe podnosi jakąś z Twoich zdolnośći lub jednorazowo daje Ci 8 cybermodułów do rozdysponowania - NIE POŁAKOM SIE NA CYBERMODUŁY - to gówno - napewo przyda Ci się bardziej celność czy chociażby możliwość noszenia na sobie dwóch chipów naraz... czy może jak lubisz walczyć kluczem - większe obrażenia wręcz.. i wiele innych do wyboru nie wspomniałem nic o zakupach - jeżeli brakuje Ci pocisków czy jedzenia (tak jedzenia - jeżeli jesteś w słabej kondycji możesz sobie zjeść np. paczkę chipsów - niewiele daje ale zawsze coś:)) Poza tym możesz kupić strzykawki tzw. dopały które po wstrzyknięciu leczą cię czy zwiększają Twoje możliwośći PSIONICZNE.... po pewnym czasie dojdziesz do tego że pistolet (maksymalnie zmodyfikowany oczywiśćie) jest jedną z najbardziej zabójczych broni - jeżeli widzisz ALIENA zmieniasz amunicję na Anti-ersonal i strzelasz - leży ... jeżeli chcesz rozwalić jakiegoś rbota czy automatycznego strażnieka (wspominałem juz o nich ???:))) czy też kamere - użyj amunicji AP (armor piercing) lub jak walczysz z jaimś huhrem to zwykłe pociski Nie podniecaj się karabinem - prócz tego że jest fajny i szybklo strzela to pożera strasznie dużą ilość pocisków - a Ty nie masz ich za wiele - więc wypeprz ta broń zaraz jak znajdziesz Za to bardzo pocieszającą bronią - i chyba najsilniejssza jest granatnik (moja ulubiona) Masz do wybory kilka rodzajów granatów: - fragmentation (fala uderzeniowa do góry - PROXIMITY (przykleja się na ściabnę i działa zbliżeniowo (róęnież na Ciebie :))) - EMP - na maszyny i rooty - jeden strzał zawsze załatwia sprawę - i jeszcze jeden rodzaaj (nie pamiętam nazwy ) w każdym razie fala uderzeniowa rozchodzi się na boki - dobrze jak strzelasz w jakieś zbiorowisko paści do zabicia Reszty się domyślisz jak będziesz grał - nie spossób opisać wszystkiego bo jest tego za dużo Jeżeli gra na początku będzie się wydawała za trudna - nie zrażaj się a jak będziesz chciał jakiś kodzik - ak grałem drugi raz to na kodach :))) to: konsolę wywołuje się naciskając kombinacje klawiszy SHIFT+PRZECINEK ubermensh - max stats summon_obj timed grenade -zestaw trzech granatów frag summon_obj grenade launcher - wiadomo i wiele innych - jeżeli chcesz ocywiście podeślę :))) MIŁEJ ZABAWY przechodząc kolejne etapy gry

28.04.2002
19:19
[23]

Bdx [ Senator ]

....iNseCT..............

28.04.2002
19:20
[24]

PRODIGY [ Chor��y ]

ja nie mogłem spać przez tekst ..." Join us !!!!!!".... hehehe albo "We are we are" ... :))))

28.04.2002
19:27
[25]

Raven_MK [ Legionista ]

bardzo Ci dziękuje za ten tekst ale ja MUSZE poznać fabule blagam was slyszalem ze dr.polito nie zyje i ze to shodan caly czas do mnie mowila dalej slyszalem ze trzeba z nia wspolpracowac ale skad ona sie wziela na tym statku skad sie wziela the many co to za biale postacie zalogi do czego one sluza wiem ze prosze o duzo ale bardzo mi na tym zalezy

28.04.2002
19:33
[26]

Raven_MK [ Legionista ]

nie spodziewalem sie takiego poswiecenia widze ze na niktorych na tym forum mozna liczyc jeszcze tylko o tą fabułkę poproszę:))))

28.04.2002
19:40
smile
[27]

Raven_MK [ Legionista ]

Cytat:"Po pierwsze - przy żadnej grze FPP dotąd tak nie srałem w pory jak przy tej :)) " Nie mam tej gry długo ale to jeden z najwiekszych moich problemów z nią , do grania mam czas tylko w nocy a ta gra ma tak cholernie wciągajacy klimat że ja się normalnie zbyt stresuje juz na samym początku wchodze sobie do pomieszczenia spokuj cisza i nagle bumm co sie rozwalilo a ja zoladek to mialem juz nie powiem gdzie

28.04.2002
19:54
[28]

Johnn [ Ghoul ]

A macie jakis kod albo patch zeby potwory sie nie pojawialy w miejscach gdzie je wczesniej wytluklo sie?

28.04.2002
19:57
smile
[29]

Raven_MK [ Legionista ]

mozna to zrobic w patchu multiplayerowym do gry ja wlasnie tak gram

28.04.2002
20:10
smile
[30]

Raven_MK [ Legionista ]

no nic poszukam pomocy na innym forum zajrze tu jeszcze dzisiaj i jutro moze jednak znajdzie sie jakas dobra duszyczka nadzieji nie trace

28.04.2002
20:17
[31]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Raven_MK ---> opisze Ci co sie stalo potem, skad Shodan i Many ale najpierw musisz mi powiedziec po co Ci to wszystko? Masz te gre czy jej nie masz? A moze nie znasz angola?

29.04.2002
16:30
[32]

Raven_MK [ Legionista ]

mam tę grę ale mam problem z cd romem i nie mogę grac na razie nie mam kasy na cd a chce poznac fabułe

29.04.2002
18:22
[33]

Raven_MK [ Legionista ]

_Luke_ jesteś?

29.04.2002
18:33
[34]

Raven_MK [ Legionista ]

do góry mam nadzieje że w końcu się ktoś do mnie odezwie

29.04.2002
19:31
[35]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Jestem... Czesc 1. System Shock 1 - Czyli powstanie Shodan... 42 lata przed czescia druga gry, hacker wlamuje sie do systemow stacji kosmicznej Citadel. Niestety zostaje namierzony i schwytany przez sily bezpieczenstwa TriOptimum (wlasciciela stacji). Zostaje przewieziony do szefa Citadeli - Edwarda Diego. Ten sklada propozycje hackerowi. W zamian propozycje unikniecia kary i dodatkowy bonus - cybernetyczny implant (dzieki ktoremu stalby sie krolem cyberprzestrzeni) ma zdjac zabezpieczenia ze sztucznej inteligencji kierujacej stacja. Ta AI to oczywiscie Shodan. Hacker wykonuje swoje zadanie i zostaje poddany operacji wszczepienia implantu. Budzi sie po 6 miesiacach hibernacji. Po Citadel blakaja sie tylko zwariowane roboty i dziwni mutanci. Okazalo sie, ze Shodan, po zdjeciu zabezpieczen oglosila sie bogiem i wykonczyla cala (prawie) zaloge stacji. Bohater korzystajac z nowego implantu komunikuje sie z tworcami Shodan na Ziemi i korzystajac z ich pomocy walczy z nia. Przechodzac przez kolejne poziomy stacji, hacker udaremnia wciaz nowe pomysly Shodan na wykonczenie Ziemian... Najpierw niszczy potezny laser gorniczy Citadel, z ktorego nowa "boginii" ma zamiar wystrzelic w ziemie. Pozniej dowiaduje sie, ze Shodan przygotowuje w ogrodach rekraacyjnych stacji straszliwy wirus mutagenny majacy zmienic ludzkosc w bezmyslne, bedace na lasce i nielasce AI, potwory. Hacker pozbywa sie substancji mutagennej wystrzeliwujac ogrody w kosmos. Nastepnie musi zniszczyc anteny komunikacyjne, ktorymi Shodan planuje przeslac sie na ziemie. W koncu z Ziemi pada rozkaz zniszczenia Citadel przez przeladowanie glownego reaktora - bohater ma uciec w specjalnej kapsule ratunkowej. W ostatnim momencie AI odlacza kapsuly... hacker przedostaje sie na mostek dowodzenia stacja (tam jest glowny terminal Shodan), komputer odpala mostek w kosmos, stacja ulega zniszczeniu przez przeladowany reaktor, rozpoczyna sie ostatnia rozgrywka... Oczywiscie bohaterowi udaje sie wejsc do cyberprzestrzeni i wykancza Shodan na jej "wlasnej ziemi". END of part one

29.04.2002
19:43
[36]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Raven_MK ---> napisz czy czytales mojego posta i czy mam pisac dalej... Imo czesc pierwsza System Shock jest duzo lepsza od drugiej. Gre przechodzilem chyba z 9 razy... Wersje dyskietkowa oraz CD mozna sciagnac z Home of the Underdogs (link ponizej) do czego goraco namawiam. Wersja kompaktowa rozni sie od dyskietkowej grafika SVGA oraz dodanymi glosami postaci. Zajmuje troche (124Mb spakowane) ale warto - gierka jest dla mnie numerem 1 wszechczasow.

29.04.2002
20:18
[37]

Johnn [ Ghoul ]

Raven_MK-----> z kad mozna sciagnac tego w patcha multiplayerowego , bo jakos nie umiem go znalezc?

02.05.2002
14:03
[38]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Hej wszystkim! Jak miło zobaczyć, że na naszej pięknej planecie znajdują się jeszcze inteligentni ludzie, którzy są w stanie docenić te fantastyczne gry. A chyba wiem co mówię (piszę?), bo pierwszą część przeszedłem chyba ze 30 razy - doszedłem do takiej wprawy, że doskonale wiedziałem gdzie i jaki łobuz się kryje. To całkiem zabawne walić z guna w plamę czerni znajdującą się w odległości 50m i trafiać jakiegoś Security Robota :). Ale i tak najlepsza jazda była od 3 poziomu w górę - po znalezieniu miecza laserowego, którego nawiasem mówiąc następca - Laser Rapier z SS2 jest totalnie do dupy. W jedynce nie było nic piękniejszego niż dziabnąć kolesia raz z pistoletu, zwiać za róg i po kilku sekundach pociągnąć raz, lub dwa razy (jeśli był naprawdę twardy) z miecza i patrzeć jak grzecznie kładzie się u twoich stóp. W SS2 też grałem dużo (10 razy, może 15), z czego kilka razy na Impossible, gdzie dopiero zaczyna się prawdziwa zabawa. Pomijając fakt, że klimat baaaaaardzo zyskuje (wtedy dopiero można przestraszyć się czegoś w rodzaju "RUUUUN!!!"), to gra staje się bardziej realistyczna. Bo skoro trafiasz mutanta 2 razy z pistoletu i on ginie, to wydaje się normalne, że jeśli pociągnie cię lolką w główkę, to ci ją rozłupie (nie zapominajmy, że jest nafaszerowany adrenaliną - jeśli ktoś nie wierzy niech poczyta wyniki badań nad robalem, którego można mu czasem wyjąć). Poza tym akcja bardzo przyspiesza, a emocję rosną. Grając na tym poziomie trudności kiedy widzisz jakegoś szarżującego ufoluda, to nie wycelowujesz leniwie pogryzając chipsy pistoletu i nie ciągniesz spokojnie za cyngiel do momentu aż mu się to znudzi, ale robisz błyskawiczne uniki, podchody, zasadzki... myślisz i działasz - nie zapominajmy - to nie jest jakiś tam FPP, gdzie masz arsenał, którym mógłbyś wygrać III wojnę światową - tu rzeczywiście cenny jest każdy ładunek amunicji, a ty nie posiadasz Super Hardened&Energized Pluton-Fueled Electro-Magnetic Shielded Full Armor ;) Nooo, rozpisałem się trochę... Jeszcze tylko kilka ;) słów do Raven_MK: Zadałeś kilka pytań i nikt jak dotąd Ci na nie nie odpowiedział w sposób dostatecznie jasny. Postaram się to zrobić, w miarę skromnych możliwości. W SS1 jednym z Twoich zadań jest zażegnanie groźby zmutowania ludzkości wirusem opracowanym przez SHODAN w tzw. "parkach" - pokładach rekraacyjnych, gdzie znajdują się różne roślinki i zwierzątka ku uciesze załogi. Oczywiście trudno się spodziewać, że będziesz biegał po stacji ze środkiem dezynfekującym, prawda? Twoi przyjaciele na Ziemi (Rada Nadzorcza TriOptimum - właściciela stacji "Citadel", na której rozgrywa się akcja) wpadają więc na genialny pomysł odstrzelenia parku Beta (to ten gdzie SHODAN bawi się w Boga). Po wykonaniu pewnych czynności, w których SHODAN przeszkadza Ci jak tylko może, udaje Ci się to zrobić - park Beta odlatuje w kosmos. Późniejsza faza gry, poza tym, że ostatecznie rozwalasz SHODAN, nie ma wpływu na fabułę SS2. 42 lata później (o tym pisał już _Luke_, będe się więc streszczał) dr. Marie Delacroix, Francuzka o uroczym głosie (kocham Francuzki mówiące po angielsku!!!), kierownik działu badań korporacji TriOptimum (tej samej co ostatnio) opracowuje napęd FTL - Faster Than Light speed. Mimo jej ostrzerzeń o niewiadomych skutkach jego działania na czasoprzestrzeń, korporacja w celu podniesienia swojego prestiżu buduje Von Brauna - pierwszy ponadświelny statek kosmiczny. Pewne konflikty pomiedzy potężną TriOpt a UNN - międzynarodową organizacją, która powstała w wyniku zjednoczenia się światowych państw, zostają rozwiązane w sposób kompromisowy - w podróż udaje się także ciężki krążownik kosmiczny UNN Rickenbacker, który odbędzie ją jadąc na grzbiecie Von Brauna. Ty, jako jednen z szarych żołnierzy UNN zostajesz na własną prośbę oddelegowany na Rickenbackera w celu zakończenia swojego 4-letniego szkolenia. Podróż odbywasz w hibernatorze. Pokładowe datory przekazujące do Twojego mózgu aktualne informacje ukazują obrazy rzeźni dokonywanej na członkach załogi przez dziwne istoty. Kiedy dochodzi do budzenia, układ odpowiedzialny za odświeżanie Twojej pamięci nawala, w związku z czym budzisz się z lekką, dotyczącą kilku ostatnich tygodni amnezją... Te informacje są zawarte w intro SS2, instrukcji, a także w wiadomościach, jakie uzyskujesz w trakcie gry. Oczywiście nie są dokładne, fabuła jest, wierz mi, naprawdę rozbudowana. Rozumiem, że mogłeś po prostu czegoś nie zaskoczyć nie znając w dostatecznym stopniu angielskiego, albo z jakiegoś innego powodu. Nieważne. A teraz odpowiedzi na konkretne pytania: SHODAN to główny komputer sterujący stacją Citadel w SS1. Jak już pisał _Luke_ po złapaniu Cię na włamaniu do sieci TriOpt zawierasz układ z niejakim Edwrdem Diego - dyrektorem stacji. Nie napisał jedynie, że jego miłosierdzie wynikało z tego, że byłeś mu potrzebny w celu usunięcia norm etycznych SHODAN - swoistego bezpiecznika uniemożliwiającego SHODAN m.in. działania wrogie ludziom. Diego po tym zabiegu próbował dogadać się z SHODAN, początkowo w celu usunięcia jego zawodowych brudów, o których informacje znajdowały się w sieci komputerowej stacji Citadel (czyli w samej SHODAN), później jednak odkrył potencjalne korzyści, jakie wynikały z bycia pierwszym sługą przyszłego Boga... Skąd wzięła się SHODAN w części drugiej? Pisałem już, że w SS1 główny kod programu o nazwie SHODAN został zniszczony przez hakera, przez Ciebie. Jednak park Beta dryfował w tym czasie w przestrzeni kosmicznej, a raczej leciał z ogromną prędkością nadaną mu przez początkowy odstrzał... Zadaniem podróży Von Brauna (to już SS2) było, jak wspomniałem, podniesienie prestiżu TriOpt, ale także generalna próba nowego napędu w warunkach polowych. Cel podróży nie był ściśle określony - generalnie chodziło o to by sobie w krótkim czasie daleko polecieć i stamtąd wrócić. Jednak podczas dziewiczego rejsu nastąpiło wyjątkowo doniosłe wydarzenie - anteny Von Brauna zarejestrowały sygnały świadczące o istnieniu pozaziemskiej inteligencji, co najbardziej szokujące, nosiły one znamię sygnału ziemskiego. Kurs Von Brauna został ustalony na Tau Ceti V. Wygląda na to, że zaraz napiszę książkę więc teraz już tylko suche fakty: Sygnały pochodziły z parku Beta odstrzelonego w pierwszej części, który rozbił się po 40 latach lotu na powierzchni piątej planety Tau Ceti. SHODAN w celu sprawowania dokładnej kontroli nad zmianami dokonywanymi przez mutagen wprowadziła część swojego kodu do zupełnie odrębnej od reszty stacji Citadel sieci komputerowej parku Beta. Stąd wynika jej jąkanie się i zakłócenia w mailach wysyłanych do Ciebie w SS2 (nie jest to cały program). Oczywiście nawet fragment jej kodu był dostatecznie inteligentny by natychmiast skorzystać z niepowtarzalnej okazji lądowania Von Brauna i "nadać się" do jego sieci komputerowej. Teraz już wiesz skąd wzięła się SHODAN zarówno w SS1, jak i SS2. The Many. Tutaj dużo do gadania nie ma. Niedobitki mutantów z parku Beta + nadal działający mutagenny wirus + blisko 40-letnie "uśpienie" SHODAN w celu oszczędzania energii = The Many wrogie zarówno ludzkości, jak i swojej "machine mother" ("How can you chose cold metal machine instead of our flesh" - or something like that). Tak nawiasem jeśli ktoś jeszcze nie zasnął podczas tej lektury i twardo dotrwał do tego momentu - polecam kontemplacje nad analogią pomiędzy wspólno-świadomością The Many, a Overmindem (Nadświadomością) ze Stracrafta. dr. Janice Polito Na dzień dobry - ktos pisał o niej w formie męskiej. Błąd - to jest TA Polito, mimo jej niewątpliwie nisko brzmiącego głosu (a tak nawiasem - babka, która podstawia pod nią głos, robi to również w przypadku żeńskiej części barwy głosu The Many, Midwife - Cyber mamusi z zielonym laserem i in., natomiast dr. Delacroix i SHODAN - to z kolei też ta sama babka, SHODAN jest Francuzką (Yes!Yes!). dr. Polito jest głównym analitykiem systemowym Von Brauna - jest odpowiedzialna za kontrolę nad XERXESem, żeby ten nie zmienił się w drugą SHODAN. Jednak Polito to nie jest SHODAN (ani odwrotnie ;). Jedynie w pewnym momencie SHODAN stwierdza, że Polito nie będzie jej już potrzebna, pozbywa się jej i zaczyna używać jej kanału komunikacyjnego (coś w rodzaju stałego IP w Inecie) do gadania do Ciebie. Najprawdopodobniej się mylę, zawsze zapominam sprawdzić, ale niewykluczone, że Polito ginie dwa razy - raz, gdy dochodzisz na czwarty poziom Von Brauna ("Polito form is dead, insect..."), natomiast dużo później znajdujemy w Rickenbackerze zwłoki, obok Assault Rifle (IMHO 100 razy lepszy od Grenade Launchera) i dysk od Polito, że SHODAN ją zdradziła, żebyś uważał i takie tam. Jeśli ktoś jest mniej więcej w tej fazie gry to sprawdzcie czy ten dysk jest faktycznie od niej (bo mogę nie pamiętać dokładnie). Odpiszcie albo na forum albo na [email protected]. Nie mogę sprawdzić na razie sam, bo jeżdze na NT-ku, na którym Shock oczywiście nie chodzi, muszę się kiedyś "przeghostować". I w końcu białe postacie, "duchy" Podczas snu zostajesz wyposażony w R-Grade Cyber Military Implant (jeśli dobrze pamiętam), które pozwalają Ci na korzystanie z Cyber-Modułów i jednostek modernizacji (Upgrade Units) do podwyższania statsów. Jednak implant powoduje pewne efekty uboczne, o czym ostrzega dr. Polito jeszcze na poziomie medycznym - powoduje mianowicie odbiór wyjątkowo silnych fal umysłowych innych ludzi, które unoszą się w "eterze" nawet po ich śmierci. Zwróć uwagę, że miewasz te wizje w specyficznych momentach, kiedy zmarli odczuwali silne emocje - jeden gość nie może otworzyć drzwi i błaga, żeby ktoś go wypuścił, inny popełnia samobójstwo, jeszcze inny przerabia pielęgniarkę na cyborga, czego ona oczywiście nie chce itd. Przyznam, że pierwszy raz trafiłem na to forum i podoba mi się tu. Jeśli ktoś ma ochotę pokorespondować, to mój adres już znacie. Postaram się też bywać tutaj częściej.

02.05.2002
14:04
[39]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Ech, jakieś http mi dodało...

02.05.2002
14:18
smile
[40]

Mastyl [ Legend ]

System Shock- wpsniala gra. A Shodan wyglada tak:

02.05.2002
17:38
smile
[41]

neXus [ Fallen Angel ]

A mam takie pytanie - jak poruszam sie w ciele Many to czy kazdy z poruszajacych sie w powietrzu obcych (nie pamietm jak sie nazywali - coz w rodzaju lewitujacych mozgow) posiaada ten drugi mozg by go zniszczyc? Bo z paroma z nich mam problem - stale odradzaja mi sie za plecami co czasami (a ostatnio permanentnie) prowadzi do zejscia smiertelnego... jedmak wolalbym miec czyste tyly...

02.05.2002
18:12
[42]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

A i owszem, każdy posiada ten mały organ. Problem w tym, że są one schowane w takich małych dziurach w ziemi w pomieszczeniu, gdzie znajduje się mózg The Many. Raz udało mi się urządzić rzeźnię i przebić się do tego pomieszczenia, ale generalnie polecam Invisibility Psionica. Kiedy już rozwalisz te organy, możesz buców wykończyć bez problemu.

02.05.2002
18:14
smile
[43]

Bdx [ Senator ]

<---->

02.05.2002
18:14
[44]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Ciekawe, czy Raven się odezwie, bo pewnie wyjdzie na to, że rozpisałem się dla samej jeno sztuki...

02.05.2002
18:15
smile
[45]

Mastyl [ Legend ]

A ja utknąłem gdzieś w tym miejscu w SS 2. Za to fanom SS polecam DEUS EX, ktory skończyłem nie raz i nie dwa nawet :)

02.05.2002
18:15
[46]

neXus [ Fallen Angel ]

Hmmmm... Problem w tym ze akurat szkolilem sie jako marine... Jak nic trzeba zrobic szturm generalny z granatnikiem albo karabinkiem szturmowym... Brrr... Chyba ze zaczne od nowa jako psionik... A tak BTW - jaki typ najbardziej polecacie do chodzenia w SS2 - i z jakimi parametrami?

02.05.2002
21:34
[47]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Najlepiej chyba zacząć Marinsem. Ma najlepsze opcje do wyboru treningu w UNN. A potem i tak możesz rozwijać się dowolnie. U mnie generalnie wygląda zazwyczaj tak: Str 4-5 +Booster, End 2-3, Psi 4-5, ale w psionikę bawię się dopiero gdzieś na Rickenbackerze, kiedy moduły lecą szerokim strumieniem, Agi 4 (dobre do zwiewania +ew. Booster), Cyb 4 (zmniejsza ilość ICE-ów, koniecznie); Z Hackiem 3-4 i Cyb-em 3-4 włamiesz się do wszystkiego z wyjątkiem kilku skrzynek, w których i tak nie ma nic wspaniałego; Repair 0 (zupełnie niepotrzebne); Modify - można do max 3, ale niekoniecznie, bardziej skomplikowane bronie załatwią ci French-Epstein Device, których znajdzeisz łącznie 3-4 (najlepsza metoda - pierwszy upgrade własnoręcznie, drugi, gdzie wymagania są 3+ - devicem); Maintenace 6 koniecznie; Research 1, wyuczony zresztą jeszcze na Ziemi (nie korzystam z artefaktów, które są i tak do dupy, a zabawa z probówkami i robalami jest nudna - z jednym wyjątkiem - robale są "drogie" - można je zamienić Recyclerem 1 robal - 3 nanity) Std. i Eng. Weapons 6, wierzcie mi, lub nie, ale zazwyczaj (na normalnym poziomie trudności) na czwartym poziomie Von Brauna jestem w stanie używać Assault Rifle i EMP Rifle, a ponadto moge je naprawiać (Maint 6). I od tego momentu gry nie ma gościa, który by mi podskoczył. Ktoś pisał, że Assault Rifle jest do bani, bo nieskuteczny i ciągnie dużo amunicji. I owszem jeśli walisz jak w Doomie ze skutecznością trafienia 10%. Ale nie będę się kłócił - tylko kilka faktów. Assault Rifle po 2 upgrade'ach może jednym strzałem ze zwykłego naboju rozwalić mutka, jakieś 4-5 Anti-Personal rozwalają to duże żółto-pomarańczowe gryzące tatałajstwo, nie pamiętam jak toto się nazywa, chyba Rumbler, czy jakoś tak. A EMP posiada jedną, bardzo miłą cechę - możesz walić po ścianach i jeśli cyborg/robot znajduje się w odległości jakiegoś metra, to też oberwie. Nawiasem tylko jakieś dwa razy w ciągu gry zdarza mi się, że walę w Assasin Cyborga face-to-face, zazwyczaj osioł nawet nie zdąży mnie zauważyć... I wreszcie na koniec psionica. Nie bawię się umiejętności ofensywne - od tego są giwery, ale koniecznie zainwestuj w Cyber-Affinity (Cyb +2 na jakiś czas, używaj do włamów), Remote Electron Tampering (gdy włączysz alarm), ochrona anti-rad (i nie musisz nosić kombinezonu - 4 sloty do zagospodarowania), Electron Cascade - koniecznie, jesteś uniezależniony od stacji energetycznych, możesz walić z pistoletu laserowego ile wlezie (zwłaszcza jeśli zainwestujesz w pole antyentropowe) i ostatecznie Inisibility (którego używam tylko w ciele The Many, gdzie leży od zarąbania cyber modułów i są stacje modrenizacji). Innymi umiejętnościami możesz się bawić jeśli jesteś Psionikiem. I jeszcze jedno - fakt, że amunicja jest rzadka i cenna, ale nie raz zdarzyło mi się kończyć grę z jakimś 1000 nabojów łącznie...

02.05.2002
22:19
smile
[48]

Mastyl [ Legend ]

I tak nie masz szans... hakerze :)

14.05.2002
15:36
smile
[49]

PRODIGY [ Chor��y ]

buahihihi - cieszy mnie jedna rzecz - nie widziałem jeszcze, żeby ktoś tyle pisał na jeden temat Rav - jeżeli chodzi o te białe postaci - to są to wspomnienia generowane przez Shodan - duchy, które podnoszą nastrój gry :-))) a tak w ogóle to miłej gry.....iNSecTs...........:o)

16.05.2002
10:29
smile
[50]

mabrus [ Pretorianin ]

--> Ezrael Tekst bardzo ciekawy. Przeczytałem z zaineresowaniem. Może się pomęczysz nad recenzją ss2? Z tą wiedzą na temat fabuły wyszła by nieźle.

21.05.2002
23:17
smile
[51]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

----> PRODIGY He, he, jeszcze się nawet nie zdążyłem rozkręcić. O SS mogę tak godzinami ;) ----> mabrus Do encyklopedii gry-online??? Pewnie by mnie wykopali za przekroczenie limitu słów... ;)

21.05.2002
23:33
smile
[52]

Mastyl [ Legend ]

A ja moge tak samo jak ezrael o wspanialym Deus Ex... ale już napisałem lakoniczną reckę na jrk.prv.pl i mi się nie chcę. Ludzie i fani SS :) - zachęcam was do grania w tę bardzo mądrą grę. Czegoś tak wspaniałego jak Deus Ex nie doświadczyłem ani oglądając Matrixa ani grając w SS. To jest coś, co mozna przyrównac tylko do klimatu filmu Blade Runner albo książki. To jest arcydzieło, mówiące o wyborach na jakie napotyka współczesna cywilizacja, pokazująca stare jak świat mechanizmy oddzialywania na społeczeństwo, oraz ukazująca prawdziwą istotę władzy- przy czym tę odkrywamy sami- jest co najmniej kilka konkluzji, dla różnego typu graczy: "władza to siła", czy "władza to informacja". A jesli ktoś nie chce, to nie musi zwiedzac swiata Deus Ex, rozmawiac z tymi ponurymi typami, czytac gazet, ksiązek, tylko może po prostu postrzelac z futurystycznej (ale bez przesady) broni. I za to tę grę kocham. Jest w niej prawie wszystko czego oczekuję od gry. Anglosasi nazywają takie zjawiska "true epic".A ja powiem- Deus Ex! Ale bez machiny :)

21.05.2002
23:42
[53]

_Luke_ [ Death Incarnate ]

Mastyl ---> Deus Ex dobry jednak System Shock Imo lepszy :) Gralem w niego jak zaczarowany. Scenariusz jest GENIALNY, wykonanie (jak na owe czasy tez) i klimat - SUPER! Przeszedlem go tyle razy, ze znalem kazdy zakamarek staji Citadel... Dla mnie SS1 to gra nr1 wszech czasow.

22.05.2002
03:12
[54]

peeyack [ Weekend Warrior ]

Nie wiem co mozna jeszcze dodac o tej niewatpliwie wspanialej grze. Jesli chodzi o postac z ktora sie zaczyna ja polecam Marines'a z pozniejszym przeksztalceniem w Hackera. Rozpoczecie Marines'em daje +2 do standard weapons na starcie co od razu pozwala strzelac z pistoletu i shotguna, a znacznie ulatwia to chociazby rozwalanie kamer. Umiejetnosc hackowania w grze jest niezbedna i bez niej sie po prostu kuleje. Zreszta tyle ciekawych rzeczy jest po skrzyniach pozamykana. Exotic weapons jak najbardziej odradzam, natomiast najlepsza giwera to Assault Rifle (mozna ustawic tryb strzelania pojedynczego). Wiec Standard weapons na maxa, strength na maxa, endurance na maxa, Heavy weap (wystarczy 1) , maintenance max i hack max. Sredni poziom : modify, cyber afinity,psi, research, agility. Reszta to kicha. Oczywiscie polecam jak najbardziej Psi amp z umiejetnosciami, o ktorych wspominal Ezrael, widac ze sie zna (Invisibility, Rad shield, psionic cyber affinity, Psi pull) NIe zapominajcie, ze mozna znalezc recycler, ktory pozwala złomowac amunicje niepotrzebna, kwiatki, kubki, papierosy, alkohol i magazyny. A nanitow mozna z tego uzbierac troche.No i modul Worm mind (odejmuje co 4 punkt zycia od punktow psi, a nie health).Najlepiej uzywac dwoch modulow na raz Worm Mind i Endurance boost, taka byla moja kombinacja. Ewentualne pytania - walcie na GG, bez wzgledu na dostepnosc. Odpisze na pewno. Pozdrowka

22.05.2002
19:33
smile
[55]

Ezrael [ Very Impotent Person ]

Mastyl ----> No właśnie, słyszałem trochę o Deus Ex, ale nie miałem niestety okazji zapoznać się z tą grą. Z tego, co wiem polecana jest gorąco fanom SS, a więc jakoś tak wychodzi, że bym się pisał ;) Jest jeszcze w sprzedaży? all ----> A co powiecie o Thiefie, bo też nic o nim nie wiem oprócz tego, że engine SS2 jest na nim oparty. Fajny jest? Warto inwestować? I, oczywiście, czy jest w sprzedaży?

22.05.2002
19:37
smile
[56]

Mastyl [ Legend ]

Ezrael- zachęcam- nie znam nikogo kto by się na DE zawiódł. Co do thiefa tez genialny- ale imho Deus ma 90% tego co ma thief- jest przenoszenie cial, ogłuszanie a sktraznicy mają wzrok i sluch. Takze Deus ma wszystko...

22.05.2002
19:39
smile
[57]

mabrus [ Pretorianin ]

Cze. Jezeli chcesz więcej wiedzieć o Thiefie to polecam link: Dużo czytana. Zobacz wcześniejsze wątki.

23.05.2002
01:21
smile
[58]

sliva [ Chaotyczny Dobry ]

Ezrael -> Ja też Ci szczerze polecam Deus Ex! Dodaj do niego Thiefa i System Shocka 2 i już masz trzy najlepsze gry w FPP w jakie grałem (nie licząc klasycznych cRPGów) :-)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.