..:::Marbi:::.. [ I am Enjoy! ]
Excel - jak zrobić?
Od razu mówię, że nigdy nie bawiłem się excelem (no może trochę kiedyś):
Chcę zrobić zestawianie nicka i liczby
Czyli:
Marbi 1586
Marbi1 2547
Marbi2 156
I chcę by można było ustawić nicki wg. numerów... czyli:
Marbi2 156
Marbi 1586
Marbi1 2547
Jak to zrobić? Żeby jakis nr był przyporządkowany do nicka... przy sortowaniu numerów.
..:::Marbi:::.. [ I am Enjoy! ]
A może zrobić to w innym programie?
..:::Marbi:::.. [ I am Enjoy! ]
pomoże ktoś?
Unreal20044 [ Centurion ]
Momencik. Daj swego meila to ci cos podpowiem.
'
draczeek [ Konsul ]
Najpierw dwóm kolumnom nadaj tytuł, czyli w pierwszym wierszu w komórce A1 wpisz "Nick" a w B2 - "Numer". Dane jednej kategorii (nick'i) wpisz w jednej kolumnie, a numerki w drugiej. Ot cała filozofia. Potem z menu Dane wybierz "Sortuj". Po wyborze kryteriów sortowania, klikasz OK i gotowe.
Powodzenia!
..:::Marbi:::.. [ I am Enjoy! ]
O git działa :)
To jeszcze jedno pytanie...
Jak zrobię taki wiersza, lub taką kolumnę, którą widać niezależnie od tego czy się przesuwa arkusz...
s_Witch [ Konsul ]
Klikasz na to, trzymasz i przesuwasz w lewo. --->
draczeek [ Konsul ]
Ta funkcja to raczej (@s_Witch) "Widok" -> "Zablokuj okienka".
Dla wiersza: np. chcesz, aby wiersz 1 i 2 się nie przewijały. Zaznacz więc wiersz 3 albo komórkę "A3" i wybierz "Zablokuj okienka"
Dla kolumny: jak wyżej tylko dla kolumn A i B zaznacz najpierw komórkę C1
Dla w. i k. -> Poeksperymentuj. Zaznacz np. C2 wybierz "Z.o." i zobacz co się stanie :)
s_Witch [ Konsul ]
Pytanie brzmi: " Jak zrobię taki wiersza, lub taką kolumnę, którą widać niezależnie od tego czy się przesuwa arkusz..."
Kolega nie chce zablokowac przewijania danych wierszy tylko chce, aby np. nagłówek kolumny był ciągle widoczny zatem chce podzielić arkusz na 2 części - najszybciej robi się to przeciągając linię podziału tak jak na rysunku albo zaznaczając cały wiersz/kolumnę i wybierając z meno "Okno" -> "Podziel"
s_Witch [ Konsul ]
tzn generalnie mówimy o tym samym, przy czym ja najpierw dzielę arkusz na żądane partie przeciągając linię, po czym blokuję okienka ( menu "Okno" -> "Zablokuj okienka" - Excell z Ofiice XP ) tak aby nie przesuwały mi się przy zmienie przybliżenia widoku (Ctrl+rolka myszy).
Meghan (mph) [ Tarzana przez Tarzana ]
..:::Marbi:::.. ----> Wg mnie lepszy jest sposób z blokowaniem okienek, niż z dzieleniem. Blokowanie odbywa się w ten sposób, że excel zostawia zawsze widoczne kolumny i wiersze na lewo i powyżej kratki, którą miałeś zaznaczoną w momencie blokowania. Tzn. jeśli chcesz zablokować 1 wiersz i 1 kolumnę, zaznaczasz kratkę B2, jeśli 3w i 2k - zaznaczasz C4 i w menu Okno wybierasz 'Zablokuj okienka'. Jeśli blokujesz z zaznaczonym A1, excel sam dobiera ilość wierszy i kolumn w zależności od powiększenia.
b166er [ Let Your Soul Fly ]
excel to pupa ja go nie lubie nie uzywaj go!
wrogie nastaienie do excela wynika z nauki jago obsugi w szkole
darek_dragon [ 42 ]
b166er --> Z pisaniem w Wordzie pewnie też nie szło ci najlepiej ;)
..:::Marbi:::.. [ I am Enjoy! ]
I następne pytanie:
Jak kopiuje coś ze strony do excela (link) i chcę by był zwykłym tekstem zawsze, bez ciągłego zmieniania po wklejeniu... co mam zrobić?
..:::Marbi:::.. [ I am Enjoy! ]
b166er >>> Jeżeli tak uważasz to napisz Twoim zdaniem... ale nie pisz od razu że jest pupa dla wszystkich... Zapytaj księgowe... Gdyby nie excel i komputery miałyby 100+x razy więcej pracy...
Meghan (mph) [ Tarzana przez Tarzana ]
Marbi ---> Edycja - Wklej specjalnie - Wklej wartości (ew. w innych przypadkach Wklej tekst niesformatowany).