GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Parametry monitorów LCD

24.08.2005
10:02
[1]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Parametry monitorów LCD

Co oznaczają w praktyce parametry kontrast i czas reakcji? Chodzi mi konkretnie o praktyczną różnicę w korzystaniu z monitora o kontraście
450:1
500:1
700:1

Czym się to objawia?

I czasem reakcji
25 ms
16 ms
12 ms
8 ms

Czy różnica między 16 ms a 12 ms jest odczuwalna? Jeśli tak, to w jaki sposób?

24.08.2005
10:08
[2]

Novus [ Generaďż˝ ]

jak dobrze ustawisz kontrast itp to nie zauwazysz roznicy miedzy wyzej wspomnianymi parametrami, chociaz generalnie im wiekszy tym lepszy:)
natomiast czas reakcji - 25 smuży, reszta nie smuży ale tez zalezy od producenta bo te "12ms" to jest 12 ms przy scisle okreslonych kolorach, kontrascie itp, wiec nie ma to duzego pokrycia z rzeczywistym uzytkowaniem, aczkolwiek jezeli dobra firma pisze ze 12 ms, to eneralnie bedziesz zadowolony. Mysle ze nie zauwazysz roznicy miedzy 16 a 12, zato miedzy 16 a 8 podobno widac.


24.08.2005
10:46
[3]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

thx, może jeszcze ktoś? Proszę o opinie userów posiadających monitory 12ms i 16ms i grających. Jak to się sprawdza?

24.08.2005
10:52
smile
[4]

Don_Pedro [ Pretorianin ]

Sorry za offtopic, ale mam palące pytanie do gladiusa. Co ile ukatualniasz swój ranking, bo nie wiem czy jest sens się produkować przed weekendem? :P

24.08.2005
10:54
[5]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

Co daje złącze cyfrowe w monitorze LCD? Czy mając radeona 9600pro (HIS) mogę podłączyć monitor prrzez to złącze?

24.08.2005
13:30
smile
[6]

Drackula [ Bloody Rider ]

Gladius----> kontrast to w dobrych monitorach standardowo jest 450 lub 500. Owszem mozesz miec to 700 ale to zazwyczaj taki sam pic na wode jak czas reakcji. Wcale tym sie nie przejmuj akurat, wazniejszym jest kad widzenia.
Czas reakcji to w obecnej chwili wolna amerykanka. Ludzi pisza w parametrach takie bzdury ze szkoda gadac.Teraz to juz nawet i te lepsze firmy oglupialy na tym punkcie. Wiekszosc monitorow w opisie nie podanego calkowitego czasu reakcji tylko czas zapalania lub wygaszania. Czesto jest tak ze dla monitora ktory ma podane w opisie 12 ms calkowity czas bedzie okolo 30 a niekiedy i ponad 30. Tu raczej trzeba patrzec na rodzaj matrycy bo to jest wazniejsze. Sa matryce, ktore z czasem nawet 24 ms zapewniaja plynny obraz znacznie lepszy od tych wynalazkow z 12 czy 8 ms.
Poszukaj czegos fachowego do poczytania, odwiedz strony producentow(tych lepszych) gdzie opisane sa technologie nowych paneli i roznice pomiedzy nimi.
Tutaj ciezko o cos zweryfikowanego bo jak taki Ixinski kupi sobie super duper monitor firmy Klepaczek z czasem 8ms to mimo ze obraz bedzie my smuzyk jak obraz CRT w telewizji to on ci powiem ze ma krysztal nie monitor, no bo co ma powiedzic.
Moj monitor ma czas 24ms i jedyne smuzenie wystepuje kiedy bardzo szybko przewijam strony internetowe lub worda. Natomiast w grach czy filmach dziala bez zajakniecia (odpukac).
Zlacze cyfrowe teoretycznie zapewnia lepszy obraz i samoregulacje monitora. Teoretycznie bo wiele tez zalezy od karty jak masz. Ja u siebie jakiejs wiekszej roznicy nie zauwazylem poza samoregulacja, ktora u mnie odbywa sie poprzez nacisniecie guziczka na monitorze :p.

24.08.2005
13:59
[7]

guzol [ LEXUS ]

gladius--> To zalezy, czy na swojej karcie masz zlacze DVI. IMHO roznica pomiedzy DVI a D-SUB jest niewielka, zauwazylem tylko, ze na zlaczu cyfrowym czcionki sa mniej rozmazane. Oczywiscie jest tez samoregulacja, o ktorej wspomnial Drackula

24.08.2005
14:04
[8]

gladius [ Óglaigh na hÉireann ]

a jak wygląda to złącze na karcie?

24.08.2005
14:11
[9]

cotton_eye_joe [ maniaq ]

mam iiyame 16ms i da sie bez problemu grac. nawet w szybkie dm w quake3. nawet na dm17, gdzie sa dosc radykalne przejscia kolorow. a jestem na to dosc wyczulony. gralem na 25 ms gatewayu u znajomego i musze powiedziec, ze 25 ms do gier (szybkich. w strategie da sie grac) bym zdecydowanie odradzal.

gladius, DVI masz w linku ==>

24.08.2005
14:13
[10]

Vasago [ spamer ]

Czasy sa faktycznie przeklamane, bo przejscia miedzy roznymi kolorami zajmuja zupelnie rozne ilosci czasu ( i to znacznie wieksze niz 25ms), wiec podaje sie np szary do szarego zeby ladnie wygladalo w specyfikacji. Najwazniejsza jest matryca. TN jest szybka, ale to jej jedyna zaleta, bo kolory i katy widzenia (efekt bladniecia obrazu przy patrzeniu z boku,dolu,gory) sa juz do dupy. MVA/PVA to z koeli jej odwrotnosc. SWietne kolory,ale okupiony dluzszym czasem rekacji matrycy. Teraz pojawilya sie kolejna generacja tych matryc z funkcja dopalacza, ktory przeklamuje w pewnych sytuacjach kolory zeby uniknac smuzenia. Tak naprawde jak bym sie tym jednak za bardzo nie przejmowal bo mam 19-calowego ViewSonica na MVA z 25ms i smuzenie wystepuje praktycznie tylko podczas ruchu intensywnie szarego obiektuu na tle glebokiej czerni (badz odwrotnie). Bardzo to draznilo w poczatkowych lokacjach HL2. Z innymi grami nie mam najmiejszego problemu nawet jezeli sa ultra szybkie (vide GuiltyGear, gdzie wszystko porusza sie z predkoscia dzwieku). No i na koniec matryca SIPS czyli teoretycznie katy i kolory MVA/PVA ale z lepszymi srednimi czasami.

A DVI wyglada tak.

24.08.2005
19:29
[11]

blind [ Chor��y ]

Ja mam iiyame 19cali na Mva czy tez sips dokladnie sam nie wiem :) 25ms i generalnie smuzenie widac tylko w grach przy krawedziach gdzie sa kontrasty bardzo jasny -> czarny. Generalnie dlatego jakbym bral monitor to tylko z mva czy sips. (Monitor to model wyzej od H430B, jakies dziwne oznaczenia, ktorych nie pamietam)

24.08.2005
20:31
[12]

neXus [ Fallen Angel ]


O ile zdążyłem się zorientować na własnym LCD - DVI rozwija szkrzydła najbardziej przy innych rozdziekczościach niż natywna (lepsze przeskalowanie). Co do czasu reakcji to moje LG 1720P ma 16 ms i jedyne smużenie jakie mam to przy przewijaniu czarnego tekstu na białych stronach. Natomiast w szybkich FPS'ach praktycznie jest niewidoczne.

Ja natomiast nigdzie nie mogłem znaleść jaka jest różnica w ustawieniu sterowników karty przy przeskalowaniu, a dokładniej pomiędzy "skalowaniem adaptera" a drugim ustawieniem (nie pamiętam nazwy)

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.