GRY-Online.pl --> Archiwum Forum

Radeon 9550

13.08.2005
19:42
[1]

Codeman [ Legionista ]

Radeon 9550

mam problem zakupiłem karte graficzną SAPPHIRE ATI Radeon 9550 256MB by móc sobie zagrać w gry które potrzebowały obsługi pixel shaderów (radeon 9550 ma v. 2.0) np. Sudeki, Psi-Ops, Lego Star Wars, SW Republic Commando itp. wszystko idzie dobrze gdy włączam gre ale gdy klikam new game to gra zaczyna się filmikiem, zaczynam chwile grać a za moment monitor mi gaśnie, lampka monitora mi miga a sprzęt nie reaguje jedynym sposobem jest RESET. powiedzcie czy to z winy karty czy procesora. mój sprzęt to: ADM Athlon 2000+, 512 DDR, ATI Radeon 9550 256 MB/128 bit, i jakby to było potrzebne monitor zwykły 21')

13.08.2005
19:45
smile
[2]

techi [ Legend ]

1) Przeinstaluj grę(jak nie to to patrz pkt 2;])
2) Przeinstaluj sterowniki do karty(jak nie to to patrz pkt 3;])
3) Ściągnij Motherboard Monitor 5 z np. www.megapliki.pl i sprawdz czy ci sie nie przegrzewa karta/procek(jak nie to to patrz pkt 4;])
4)Jeśli to nie wina softwaru to chyba hardwaru;] Idź do kolegi z kartą/procekim i popatrz czy u niego dziala poprawnie(Jak nie to to pkt 5 już nie ma;])

13.08.2005
19:48
[3]

Faolan [ Człowiek Wilk ]

Powiedziałbym, że to standardowa reakcja na zbyt duże odświeżanie ekranu, którego nie obsługuje monitor. Niestety nic więcej nie jestem w stanie napisać.
Sprawdź w ustawieniach karty graficznej.

13.08.2005
19:48
[4]

guzol [ LEXUS ]

Jaki posiadasz zasilacz?

13.08.2005
19:49
smile
[5]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

ooo dobre pytanie, nareszcie ktos zalozyl ten watek, bo gdyby nie Ty, to ja bym to zrobil :P

mam ten sam problem... wczesniej mialem radka 9550XT od Gecuba ver. 2.1 i poszedl na gwarancje(nie wylaczal sie monitor tylko inne cuda-niewazne), teraz dostalem nowego tylko ver. 2.2 i mam ten sam problem co Ty :/ wystepuje on narazie w takich grach jak CS:S, Flatout i jeszcze jakas(juz nie pamietam :P)... ogolnie to jestem zdenerwowany z tego powodu, bo w inne gry takie jak FarCry, Driv3r moge grac godzinami i nic sie nie dzieje, a na "starym" radku tamte gry chodzily bez zarzutu...
slyszalem cos o tym, zeby wylaczyc FastWrite, ale gdy zrobilem to z poziomu sterownikow, po restarcie mialem same artefakty i juz w windowsie mi sie monitor wylaczal :/

pomoze nam ktos? :P

13.08.2005
19:53
[6]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

nie odswiezylem :P

techi ---> pasuj mi tylko punt 2 :P lepiej chodzi all na wersji sterow 5.6, ale i tak to w niczym nie pomaga.

Faolon ---> racja, ale w grach odswiezanie sie nie zmienia w czasie gry, a od poczatku gram na 800x600 i 75,85Hz i moj monitor nie ma z tym problemow...

guzol ---> tez mnie to martwi (megabajt 350W :P), ale dlaczego w niektorych grach i dlaczego wczesniej na prawie tej samej karcie chodzilo?

13.08.2005
20:28
smile
[7]

Barthez x [ Padre b4rtez ]

Codeman --> a może masz niesprawny wentylator??? U mnie jak temperatura dochodziła do 90 stopni celsjusza i się zorientowałem to miałem pełno w gaciach :)

13.08.2005
20:31
[8]

-=K@kTuUuS=- [ Konsul ]

1. to mozliwe ze zaslika n ie wyrabia jak kolega mial wczesniej jakas slabiutka karte nie bylo problemu przyszedl radek i sie prad skonczyl
2. jezeli miales wczeniej karte ze stajni Nvidia np geforca przeinstaluj system proste

13.08.2005
20:32
[9]

mos_def [ Generaďż˝ ]

R9550 nie jest "pradozerny", bedzie chodzil nawet na jakims badziewiu 200W.

Po pierwsze zanies karte do kolegi i sprawdz czy na jego komputerze z twoja karta sa takie same efekty. Jesli tak > karta jest walnieta.

Mozesz jeszcze uzywajac jakiegos programu do O/C (na przyklad z nowymi Omegami jest juz zalaczany super Ati Try Tool) zanizyc mu taktowanie cpu o kilkadziesiat Hz i sprawdzic czy bedzie tez tak wariowal (to wyglada jakby cpu nie wyrabialo)
KoKoT2003 to samo tyczy sie ciebie, tylko ty sprobuj zanizyc taktowanie pamieci i sprawdz czy beda efekty (artefakty swiadcza o niewyrabianiu memory)

13.08.2005
20:34
[10]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

mos_def ---> moze wiesz dokladniej co to FastWrite? z ang. wychodzi ze "szybki zapis" ale z czym to sie wiaze? zapis do pamiec? i dlaczego artefakty dopiero po wylaczeniu?

13.08.2005
20:41
[11]

mos_def [ Generaďż˝ ]

Z niczym sie to nie wiaze, to jest jakas opcja podobno praktycznie niewykorzystywana przy standardowym uzytkowaniu komputera, nawet dokladniej nie dowiadywalem sie o co z tym chodzi.
W kazdym razie FW nie wplywa na wydajnosc np. w grach, a przy kartach ATI preferuje sie wylaczenie FW bo czasem moga byc problemy.

13.08.2005
20:42
[12]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

aha, co do tych pixel shaderow z pierwszego posta... gta:sa, far cry i drive3r ich nie wymagaja? moim zdaniem ktoras z tych gier napewno, a dzialaja narazie bez zarzutu, juz nie mowiac o 3dmarkach 2003, 2005, ktore przechodza bez problemu. wiec pewnie diagnoza autora watku nie jest prawdziwa :P

13.08.2005
20:49
[13]

mos_def [ Generaďż˝ ]

Pewnie ze ma. Zdaje sie zreszta, ze PSv2.0 jest wymogiem zgodnosci z Dx9.0 a wiec musi miec.
Co do 3dM2003 to nie jest tak prosto, bo karta moze przejsc benchmark pomijajac te testy, ktorych obslugi danych efektow nie ma ;)

13.08.2005
21:07
[14]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

wiedzialem, ze to napiszesz :P tak, przechodza wszystkie testy, nawet z tego co pamietam to w 3d marku 2001 jest testowany PS

5minut pozniej -> dobilem sie calkowicie :/ sprawdzilem VertexS i PS 2.0 na 3d marku 2003 i juz sam nie rozumiem tego sprzetu :P

gdy najpierw wlaczylem test VS i PS w 3dmarku2003 chodzilo skokowo(tzn. nie ze skakalo bo sprzet nie wydaja, tylko, ze takie jakby plynne skaknie :P), zdezorientowalo mnie to maxymalnie, bo tak samo mi chodzil drive3r... mowie sobie dobra, sprawdze VS(pewnie 1.0) na 3dmarku 2001, jak pomyslalem tak zrobilem i co? plynnie. Ucieszylem sie z tego powodu, wlaczylem pozniej 3dmark 2005 i co? tez plynnie... no wiec dla pewnosci sprawdzilem na 3dmarku2003 PS2.0 i co? zgadnijcie ;) chodzi plynnie(jak ktos nie pamieta, to w tescie PS sa takie 2 slonie z drewna obracajace sie).
dlaczego tak sie dzieje? czemu najpierw "skakalo" a pozniej nie? juz sam nie wiem...

widze ze takie kabarety dzieja sie na coraz nowszym sprzecie, majac gf2mx400 64mb przez kilka lat, nie mialem ZADNEGO problemu, chodzil non stop i solidnie.

13.08.2005
21:21
[15]

mos_def [ Generaďż˝ ]

A nie masz jakiegos syfu w systemie ? czym podkrecasz tego R9550 ?

13.08.2005
21:25
[16]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

syfu to raczej nie mam(procz whatpulse :P) no i go tez nie podkrecam, jak Ci podam jakie mam taktowania to pewnie powiesz zebym je zmniejszyl, ale moim zdaniem, skoro sa takie fabrycznie ustawione, to nie powinno byc z nimi problemow(czemu nic sie nie dzieje grajac kilka godzin w farcry na High detalach?).

rdzen 418Mhz
pamiec 648Mhz

13.08.2005
21:39
[17]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

no i zapomnialem dopisac, ze autor watku ma zwyklego 9550 wiec te taktowania moga nie miec znaczenia, pozatym na zdjeciu obok jest moj radek w ver. 2.2, czyli zwiekszyli taktowanie swiadomie, dajac wiekszy wentylator(na dole link to zdjecia ver. 2.1).

13.08.2005
23:42
smile
[18]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

heh ta grafika mnie naprawde zaskakuje(negatywnie)... typowa loteria :/ jakies 3dni temu gralem w farcry z 3-4h non stopa i zero problemow, teraz gralem 2h i podczas grania chyba 3 razy VPU Recover zrestartowal grafe, z czego 1 raz z powodzeniem :| ja juz sam nie wiem, czy radeony naprawde sa tak awaryjne(przynajmniej te z serii 9550, 9600) czy ja akurat mam pecha... pozostaje mi tylko czekac na najnowsze stery, z nadzieja ze cos pomoga ;(

a tak pozatym, zasilacz moze miec cos z tym wspolnego?

13.08.2005
23:52
[19]

mos_def [ Generaďż˝ ]

Napisalem zeby zmniejszyc dla proby taktowanie, wlasnie po to zeby sprawdzic czy to jest przyczyna. Oczywiscie i tak karta powinna leciec na gwarancje.
Jesli VPU recovery ci wywala (on sie uaktywnia kiedy karta sie zawiesza, z regoly w wyniku niedomagania cpu) a do tego mowisz ze masz artefakty, to ewidentnie karta nie wytrzymuje taktowań. Na twoim miejscu obnizylbym do 300/500 i sprawdzil jak sie zachowuje, przynajmnije bedziesz juz jedno wiedzial.
Tym bardziej ze strasznie duze masz te taktowania pamieci 650 (!) wow, respekt ( w specyfikacji podaja 500 lub 550 wiec jesli tobie chodzi na 650 to tak jakby non stop jezdzic samochodem z max doladowaniem turbiny i dziwic sie ze silnik zaczyna sie zacierac ;)

Czy R9550 jest awaryjne ? mysle ze nie bardziej niz inne karty.

13.08.2005
23:56
smile
[20]

techi [ Legend ]

A masz bluescreena?

Bo ja miałem i kupiłem specjalny cooler do VGA dla mojego 9550(byl tylko z radiatorem;])
Okazało się, ze się przegrzewał....procesor XD

13.08.2005
23:59
[21]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

bluescreena? co to? jesli chodzi o blad windowsa to nie mam :P mi chyba cooler nie potrzebny bo mam taki jak na fotce u gory...

14.08.2005
00:03
[22]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

mos_def ---> napisalem, ze to wersja 2.2 a nie 2.1 dla ktorej specyfikacje sa na stronie komputronika, pewnie dlatego ma takie taktowanie. Zeby je zmniejszyc, musialbym zainstalowac stery omegi za ktorymi nie przepadam, chyba ze masz jakis inny sprawdzony program oprocz powerstripa? rivatuner dziala na radkach?

BTW: szkoda ze ten vpu recover wywala sie tylko w niektorych grach i tez nie wiadomo kiedy... poprostu loteria

14.08.2005
00:08
[23]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

aa znowu spamuje :/

jesli chodzi o artefakty to byl to chyba wypadek przy pracy, tak jak pisalem, pokazaly sie dopiero jak wylaczylem fastwrite z poziomu sterownikow, jak wlaczylem to spowrotem to bylo wszystko ok. Juz po fakcie zauwazylem, ze w biosie i tak fastwrite na agp bylo wlaczone, wiec pewnie same stery nie zmienia ustawien biosu i cos sie z tego powodu zamotalo.

14.08.2005
00:51
[24]

KoKoT2003 [ Generaďż˝ ]

jednak rivatuner... zmniejszylem taktowanie na 400/600 i nic nie pomoglo - w 3dmarku2001se zawiecha na 3 grze(jakies szare pionowe pasy na monitorze i zwis). mysle ze nie ma sensu zanizac tak tego taktowania. kupie sobie nowy zasilacz - pomoze? pozatym jesli nie pomoze to znowu gwarancja? :/ i znowu dostane jakas inna moze gorsza wersje...

do Admina - prosze, daj mozliwosc edytowania postow :P

© 2000-2024 GRY-OnLine S.A.